Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA DE MEDI AMBIENT I TERRITORI

Núm. 4251
Resolució del president de la Comissió de Medi Ambient de les Illes Balears per la qual es formula l’informe ambiental estratègic sobre la Modificació Puntual nº 26 de les NNSS, actualització i adaptació cartogràfica sistemes general d’infraestructures i equipament comunitari de T.M. Sant Llorenç des Cardassar (10e/2020)

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Vist l'informe tècnic amb proposta de resolució de dia 14 d'abril de 2020, i d'acord amb l'article 10.1.a) del Decret 4/2018, de 23 de febrer, pel qual s'aproven l'organització, les funcions i el règim jurídic de la Comissió de Medi Ambient de les Illes Balears (CMAIB) (BOIB núm. 26 de 27 de febrer de 2018),

RESOLC FORMULAR:

L'informe ambiental estratègic sobre la Modificació Puntual nº 26 de les NNSS, actualització i adaptació cartogràfica sistemes general d'infraestructures i equipament comunitari de T.M. Sant Llorenç des Cardassar, en els termes següents:

1.Determinació de subjecció a avaluació ambiental

La Modificació puntual número 26 del planejament de les NNSS de Sant Llorenç des Cardassar està inclosa en l'apartat 2 de l'article 6 de la Llei 21/2013, de 9 de desembre, d'Avaluació Ambiental.

D'acord a la Llei 12/2016, de 17 d'agost, d'avaluació ambiental a les Illes Balears està inclosa en el punt 4-a) de l'article 9 de la Llei 12/2016, de 17 d'agost, d'avaluació ambiental de les Illes Balears, objecte d'una avaluació ambiental estratègica simplificada.

Per tant, s'ha de seguir la tramitació ambiental que s'estableix a l'article 29 i següents de la Llei 21/2013, de 9 de desembre, d'Avaluació Ambiental, així com complir amb les prescripcions de l'article 10 de la Llei 12/2016, de 17 d'agost, d'avaluació ambiental de les Illes Balears que li siguin d'aplicació.

2.Descripció i ubicació de la Modificació Puntual

Aquesta modificació pretén definir, delimitar i regular els sistemes generals d'equipament comunitari o infraestructures de tota mena que existeixen o han d'implantar-se al terme municipal de Sant Llorenç des Cardassar. Inclou l'actualització de la seva delimitació sobre la nova base cartográfica.

La Modificació puntual de les NS té així mateix per objecte efectuar la transposició de les determinacions de caràcter gràfic de les NS sobre la cartografia digital més recent disponible

Les accions principals que es volen dur a terme segons el DAE:

-Actualització dels sistemes generals

-Adaptació cartográfica

-Sobre la delimitació del terme municipal

-Sistemes generals afectats

-Regulació de la utilització del subsòl dels espais d'ús i domini públic

La Modificació projectada té un abast molt limitat i no incideix en les determinacions estructurals de les NS vigents, tractant-se per tant d'una modificació de planejament no significativa des del punt de vista estructural, ja que, com s'ha exposat, tot just afecta a algun traçat d'infraestructures i/o al reconeixement de xarxes o equipaments ja existents

3.Consultes a les administracions públiques afectades i persones interessades i tramitació.

D'acord amb l'article 30 de la Llei 21/2013, de 9 de desembre, d'avaluació ambiental, des de la CMAIB es van consultar a les administracions següents: servei de Planificació al Medi Natural de la Direcció General d'Espais Naturals i Biodiversitat (RS SAA núm.62), Servei d'Estudis i Planificació de la Direcció General de Recursos Hídrics (RS SAA núm.63), servei d'Ordenació del Territori i Urbanisme de la Direcció General de Territori i Paisatge (RS SAA núm.60), servei de Residus i Sols Contaminats del Departament d'Educació ambiental, Qualitat Ambiental i Residus (RS SAA núm.61), Departament de Territori de la Direcció Insular d'Urbanisme del Consell de Mallorca (RS CMAAP núm.1442), Departament de Territori de la Direcció Insular de Territori i Paisatge del Consell de Mallorca (RS CMAAP núm.1455),servei de Canvi Climàtic i Atmosfera de la Direcció General d'Energia i Canvi Climàtic de la Conselleria de Transició Energètica i Sectors Productius (RS CMAAP núm.1459), servei d'Energies Renovables i eficiència Energètica de de la Direcció General d'Energia i Canvi Climàtic de la Conselleria de Transició Energètica i Sectors Productius (RS CMAAP núm.1460), Direcció general de Salut Pública de la Conselleria de salut Consum (RS CMAAP núm. 1458), ABAQUA (RS CMAAP núm. 1462), GOB (RS CMAAP núm. 1457),Amics de la Terra (RS CMAAP núm. 1463) i Terraferida (RS CMAAP núm. 1454). A dia d'avui dins l'expedient consten el informes següents:

i. -En data de 17 de març de 2020 té entrada a la CMAIB (RE SAA núm.419) informe del Servei de Salut Ambiental, informant que la modificació puntual no presenta afecció a l'àmbit de la Salut Ambiental.

Informant del següent:

a) No s'han trobat riscos per la salut relacionats amb les modificacions contemplades al document de referència.

b) La modificació inclou l'execució de 3 projectes relacionats amb infraestructures d'aigua per consum humà que, si bé han estat informats respecte a l'interès general de l'actuació, no han estat informats segons el decret 53/2012, de 6 de juliol, sobre vigilància sanitària de les aigües de consum humà de les Illes Balears, tràmit vinculant per la remodelació o instal·lació d'infraestructures d'aquest tipus.

ii.-Informe de l'Agencia Balear Aigua i Qualitat Ambiental: informa que la modificació puntual núm. 26 de les Normes subsidiàries de planejament de Sant Llorenç Des Cardassar, comuniquen que la gestió del sanejament i la depuració de les aigües residuals de Sant Llorenç Des Cardassar és de competència i gestió municipal. Per això no ens consideren administració pública afectada per l'assumpte.

4.Anàlisi dels criteris de l'annex V de la Llei 21/2013 i avaluació dels efectes previsibles.

S'han analitzat els criteris de l'annex V de la Llei 21/2013, d'Avaluacions Ambientals, i no es preveu que el pla pugui tenir efectes significatius sobre el medi ambient, en concret:

1-Característiques de la Modificació: la modificació puntual pretén definir, delimitar i regular els sistemes generals d'equipament comunitari o infraestructures de tota mena que existeixen o han d'implantar-se al terme municipal. Inclou l'actualització de la seva delimitació sobre la nova base cartográfica.

2-Característiques dels efectes i de l'àrea probablement afectada:La modificació de les NS del municipi tot i que afecta a tot el municipi, recull en essència petits projectes que no suposen cap impacte greu al medi ambient, no influeix, ni modifica altres plans o programes ja establerts, L´únic efecte ambiental significatiu, es la possible afecció a les cavitats càrstiques, però aquestes ja es troben protegides per la Revisió anticipada del Pla Hidrològic de las Illes Baleares, corresponent al segon cicle 2015-2021. I per conseqüent s'ha establert una zona de protecció d'aquestes, com a mesura protectora. Les cavitats es trobaven de fet ja protegides; i no es poden alterar; per el que la modificació no pot afectar-les significativament. El document ambiental fixa unes mesures preventives i correctores que disminuiran aquests efectes. A més, cal tenir en compte que la magnitud dels efectes es baixa en totes les modificacions. Tot i que la regulació del subsòl afecta a una amplia àrea, no es pot considerar que tingui un efecte ample, ja que només crea un marc pel desenvolupament de projectes de escala molt inferior que seran a més de impacte temporal i reversibles.

Conclusions de l'Informe ambiental estratègic

Primer. No subjectar a avaluació ambiental estratègica ordinària, la Modificació Puntual nº 26 de les NNSS, actualització i adaptació cartográfica sistemes general d'infraestructures i equipament comunitari del T.M. Sant Llorenç des Cardassar atès que no tindrà efectes significatius sobre el medi ambient d'acord amb els criteris de l'annex V de la Llei 21/2013.

Ateses les consideracions fetes pel Servei de Salut Ambiental, es recomana:

1- La Modificació inclou l'execució de 3 projectes relacionats amb infraestructures d'aigua per consum humà que, si bé han estat informats respecte a l'interès general de l'actuació, no han estat informats segons el decret 53/2012, de 6 de juliol, sobre vigilància sanitària de les aigües de consum humà de les Illes Balears, tràmit vinculant per la remodelació o instal·lació d'infraestructures d'aquest tipus.

Segon. Aquesta proposta de resolució s'emet sense perjudici de les competències urbanístiques, de gestió o territorials de les administracions competents i de les autoritzacions o informes necessaris per a l'aprovació.

Tercer. Es publicarà el present informe ambiental al Butlletí Oficial de les Illes Balears, d'acord amb el que disposa l'article 31.3 de la Llei 21/2013, de 9 de desembre, d'AA.

Quart. L'informe ambiental estratègic perdrà la seva vigència i cessarà en la producció dels efectes que li són propis si, una vegada publicat en el BOIB, no s'hagués procedit a l'aprovació del pla o programa en el termini màxim de quatre anys des de la publicació, d'acord amb el que disposa l'article 31.4 de la Llei 21/2013.

Cinqué. L'informe ambiental estratègic no serà objecte de cap recurs, sense perjudici del que, si és el cas, escaigui en via administrativa o judicial davant de l'acte d'aprovació del pla o programa, d'acord amb el que disposa l'article 31.5 de la Llei 21/2013.

 

Palma, 15 d'abril de 2020

El president de la CMAIB

Antoni Alorda Vilarrubias