Secció V. Anuncis
Subsecció segona. Altres anuncis oficials
AJUNTAMENT DE SANTA EULÀRIA DES RIU
Núm. 4244
Extracte del decret d’alcaldia de data 27 de maig de 2020, pel qual s'aprova convocatòria de l’ajuntament de Santa Eulària des Riu per a la concessió de subvencions per a autònoms i microempreses afectats per la situació de l’estat d’alarma derivat de la crisi sanitària del COVID-19 (any 2020)
BDNS (Identif.): 507757
De conformitat amb el que preveuen els articles 17.3.b i 20.8.a de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, es publica l'extracte de la convocatòria, el text complet de la qual pot consultar-se a la Base de Dades Nacional de Subvencions (http://www.pap.minhap.gob.es/bdnstrans/index).
A la vista del Reial decret 463/2020, de 14 de març, pel qual es declara l'estat d'alarma com a mesura extraordinària orientada a evitar la propagació de contagis i garantir la màxima protecció de la població arran de la propagació del coronavirus COVID-19, l'Ajuntament de Santa Eulària des Riu, davant la situació excepcional de crisi sanitària i dels efectes negatius que tindrà en el sector econòmic local, pretén dur a terme mesures de suport al teixit econòmic del municipi.
La naturalesa excepcional de la pandèmia i de les mesures adoptades per al seu control està provocant conseqüències d'escala significativa en tots els components de la societat.
Por tot això, per contribuir a la recuperació del teixit empresarial del nostre municipi és necessària la col·laboració per part de les administracions públiques.
Vist que es tracta d'una mesura urgent per pal·liar, en la mesura possible, les afeccions econòmiques que està tenint la pandèmia del COVID-19, i perquè puguin arribar al més aviat possibles als seues possibles beneficiaris, és necessari agilitzar al màxim els tràmits administratius, i per això, atès que ni la Llei general de subvencions ni el reglament de desenvolupament regulen la tramitació d'urgència del procediment de concessió de subvencions, s'aplicarà supletòriament l'article 33 de la Llei de procediment administratiu comú que permet acordar d'ofici quan raons d'interès públic ho aconselli, l'aplicació de la tramitació d'urgència, la qual cosa suposa reduir a la meitat els termes establerts per al procediment ordinari, excepte els relatius a la presentació de sol·licituds i recursos. A més, no escaurà cap recurs contra l'acord que declari l'aplicació de la tramitació d'urgència del procediment, sens perjudici del procedent contra la resolució que posi fi al procediment.
Finalment, cal assenyalar que el termini de presentació de sol·licituds, instrucció i resolució de l'expedient, no quedarà suspès per l'aplicació de la disposició addicional tercera, apartat quart, del Reial decret 463/2020, de 14 de març, pel qual es declara l'estat d'alarma, atès que aquest expedient ve referit a situacions estretament vinculades als fets justificatius de l'estat d'alarma.
Primer. .- Beneficiaris i requisits
1.- Seran beneficiaris de totes dues línies d'ajudes les persones físiques, jurídiques o agrupació d'aquestes, amb activitat mercantil, que a més compleixin amb els requisits següents:
Estar formalment i legalment constituïdes i inscrites prèviament a l'estat d'alarma.
Que el domicili fiscal estigui ubicat al terme municipal de Santa Eulària des Riu.
Trobar-se al corrent en el compliment de les obligacions amb el Consell Insular d'Eivissa, Agència Estatal d'Administració Tributària (AEAT), Tresoreria General de la Seguretat Social i Agència Tributària de les Illes Balears (ATIB) i l'Ajuntament de Santa Eulària des Riu. No obstant això, aquest requisit es podrà esmenar durant el període d'al·legacions a la resolució provisional de l'ajuda mitjançant el pagament del deute i aportant el corresponent certificat que es troba al corrent de pagament amb l'administració que té l'incompliment. En el cas dels deutes amb l'Ajuntament de Santa Eulària des Riu es comprovarà d'ofici, una vegada presentat el corresponent justificant de pagament del deute.
Que no estiguin incurses en alguna de les causes de prohibició establertes en els apartats 2 i 3 de l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i els establerts en l'article 10 del text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 25 de desembre.
Quan es tracti d'una agrupació de persones físiques o jurídiques sense personalitat jurídica pròpia, s'han de fer constar expressament, tant en la sol·licitud com en la resolució de concessió, els compromisos d'execució que assumeix cada un dels seus membres, així com l'import de la subvenció que s'ha d'aplicar a cada un d'ells, els quals tenen igualment la consideració de beneficiaris.
En qualsevol cas, quan es tracti d'una agrupació de persones físiques o jurídiques sense personalitat jurídica pròpia, s'ha de nomenar un representant o apoderat únic de l'agrupació, que serà el coordinador del grup, amb poder suficient per complir les obligacions que, com a beneficiari, corresponen a l'agrupació. En el cas que existeixin sancions, respondran solidàriament de la sanció pecuniària en proporció a les seues respectives participacions tal i com està previst en l'article 69 de la Llei 38/2003, general de subvencions, de 17 de novembre.
En compliment de l'article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes, les administracions públiques de les Illes Balears i els organismes i les entitats dependents d'aquestes denegaran l'atorgament de subvenciones, beques o qualsevol altre tipus d'ajuda pública a les empreses i entitats sol·licitants sancionades o condemnades en els últims tres anys per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere, sancionades per resolució administrativa ferma o condemnades per sentència judicial ferma.
Només s'admetrà una sol·licitud per persona física, jurídica o agrupacions d'aquestes, i no se subvencionarà la mateixa situació, encara que la presentin dos beneficiaris diferents.
Ser autònoms o microempresa, amb una facturació inferior a 1.000.000,00 euros en l'exercici 2019.
Tenir el títol habilitant (o antiga llicència d'obertura), en vigor, en el cas que la llei d'activitats l'obligui a la seva possessió per a l'exercici de l'activitat.
Que l'empresa o autònom no tingui una mitjana anual respecte a l'any 2019 de més de 10 treballadors al seu càrrec. En el cas de noves microempreses o autònoms creats des de l`01/01/2020 serà la mitjana anual de treballadors respecte a l'any 2020.
2.- Serà requisit específic per participar en les subvencions de les línies 1 que el negoci tengui una obertura de tot l'any, que a efectes d'aquesta convocatòria s'entendrà com aquelles empreses amb obertura igual o superior a 9 mesos durant l'exercici anterior, així com el compliment del tancament o el de la reducció del 60% de la facturació especificats en les línies 1.a i 1.b.
3.- Serà requisit específic per participar en les subvencions de les línies 2 que el negoci tengui una obertura inferior a tot l'any (de temporada), que a efectes d'aquesta convocatòria, s'entendrà com aquelles empreses amb obertura inferior a 9 mesos i superior a 4 mesos durant l'exercici anterior, així com el compliment del tancament o el de la reducció del 60% de la facturació estipulats en les línies 2.a i 2.b.
4.- Podran ser beneficiaris de les ajudes, els autònoms o microempreses que l'any 2019 o 2020 hagin realitzat un canvi de titularitat, sempre que la persona jurídica o agrupació de persones físiques o jurídiques creades tingui com a soci a la persona física que realitzava l'activitat o viceversa, acreditant la situació per qualsevol mitjà de prova admès en dret.
Segon. .- Objecte i àmbit d'aplicació
L'objecte d'aquestes bases és la regulació de les condicions que regiran la concessió d'ajudes econòmiques dirigies a autònoms i microempreses afectades per la situació de l'estat d'alarma derivada de la crisi sanitària del COVID-19.
Tercer. Bases reguladores
Les bases reguladores de la concessió d'aquestes subvenciones estan contingudes en les Bases d'execució del pressupost i els pressupostos municipals de l'any 2020, aprovats inicialment en Ple de la Corporació en sessió ordinària celebrada en data 28 de novembre de 2019 i publicada la aprovació definitiva en el Butlletí Oficial de les Illes Balears n. 174 del 28/12/2019.
Quart. Crèdits pressupostaris
1.- El crèdit total destinat a aquesta convocatòria ascendeix a un total de 600.000,00 euros que s'imputaran amb càrrec a l'aplicació pressupostària 4301-48001 del pressupost 2020. Les quantitats per línia seran les següents:
- Línies 1: Aquestes línies tendran un màxim de 360.000,00 euros en total i aniran destinades a empreses (ja siguin persones físiques, jurídiques o agrupació d'aquestes) l'obertura de les quals sigui tot l'any, i s'entén com aquelles empreses amb obertura igual o superior a 9 mesos durant l'exercici anterior. Segons la seua situació les quantitats màximes seran les següents.
- Línies 2: Aquestes línies tendran un màxim de 240.000,00 euros en total i aniran destinades a empreses (ja siguin persones físiques, jurídiques o agrupació d'aquestes) l'obertura de les quals sigui inferior a tot l'any (de temporada), i s'entén com aquelles empreses amb obertura inferior a 9 mesos i superior a 4 mesos durant l'exercici anterior. Segons la seua situació les quantitats màximes seran les següents:
2.- Si les sol·licituds vàlides que tendrien teòricament dret a rebre la subvenció superassin la suma total de les ajudes per línia, la comissió avaluadora podrà formular, amb l'objectiu d'atendre el màxim de sol·licitud presentades, una proposta de resolución que inclogui el prorrateig proporcional entre totes elles.
3.- En el cas que hi hagués prou pressupost en una línia per atendre totes les sol·licituds vàlides i, a més, hi hagués una quantitat sobrant, la comissió avaluadora podrà proposar, en el supòsit que aquesta no pogués atendre totes les sol·licituds vàlides amb el seu pressupost, la destinació d'aquest sobrant a l'altra línia, a fi de poder atorgar el màxim possible a totes les sol·licituds vàlides.
4.- En el supòsit que una altra administració pública, persona física, jurídica o agrupació d'aquestes, realitzi mitjançant qualsevol procediment una aportació a l'Ajuntament de Santa Eulària des Riu amb l'objectiu de col·laborar en aquestes ajudes, se suplementarà la partida pressupostària de cada línia d'ajudes per la part proporcional.
Cinquè. Forma de presentació de sol·licituds
El termini per a la presentació de les sol·licituds serà de 20 dies naturals a partir de l'endemà de la publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) de l'extracte de la convocatòria. En el supòsit que l'últim dia sigui inhàbil, l'esmentat termini es prorrogarà fins al dia hàbil següent.
Les sol·licituds es presentaran en el registre general d'entrada de l'Ajuntament de Santa Eulària des Riu o per mitjà del seu registre telemàtic.
Sisè. Sol·licitud i documentació necessària
1.- Per poder participar en la convocatòria les persones sol·licitants hauran de presentar la següent documentació de caràcter obligatori (*):
1.1.- Annex I: Sol·licitud de subvenció.
1.2.- Acreditació de la identitat de la persona sol·licitant:
1.2.a. Si el titular és una persona física, aportarà còpia del seu DNI/NIE.
1.2.b. Si el titular és una persona jurídica, aportarà còpia del número d'identificació fiscal (NIF), juntament amb el document acreditatiu de la representació legal de qui subscriu la sol·licitud. El representant aportarà còpia del seu DNI/NIE.
1.2.c. En el cas que es tracti d'una agrupació de persones físiques o jurídiques sense personalitat jurídica pròpia, aportarà còpia del número d'identificació fiscal (NIF), juntament amb el document acreditatiu del representant o apoderat únic de l'agrupació nomenat per aquesta i la fotocòpia del DNI/NIE del representant o apoderat.
El document acreditatiu del representant o apoderat únic consistirà en la presentació d'un document signat per tots els participants en l'agrupació de persones físiques o jurídiques identificant: raó social, CIF de l'agrupació, nom i llinatges, DNI/NIE de tots els membres i el percentatge de participació. Així mateix, en el mateix document l'agrupació nomenarà un d'ells com a “representant únic i apoderat per complir amb les obligacions que com a beneficiari corresponen a l'agrupació, a fi de participar en la sol·licitud, concessió i pagament en el procediment de concessió de subvencions per a Autònoms i Microempreses afectats per la situació de l'estat d'alarma derivat de la crisi sanitària del COVID-19 de l'Ajuntament de Santa Eulària des Riu any 2020”.
1.3.- Còpia de l'escriptura de constitució, estatuts i modificacions posteriors que poguessin existir, si escau.
1.4.- Certificat mitjà de plantilla o vida laboral de l'empresa en el qual apareguin la mitjana del número de treballadors de l'any 2019, o 2020 per als de nova creació que van començar la seva activitat durant aquest mateix any, emès per la Tresoreria General de la Seguretat Social o en el cas que no tinguin treballadors al seu càrrec, certificat emès per la Tresoreria General de la Seguretat Social acreditant aquesta situació.
1.5.- Para acreditar la reducció d'un 60% en la facturació del mes següent a l'entrada en vigor de l'estat d'alarma respecte dels 6 mesos anteriors per a les empreses amb obertura tot l'any o la reducció d'almenys el 60%, en relació amb la mitjana efectuada en la totalitat del període d'obertura de la temporada anterior (any 2019) per a les empreses amb obertura inferior a 9 mesos i superior a 4 mesos, mitjançant l'aportació de la informació comptable que ho justifiqui, i es podrà fer a través de la còpia del llibre de registre de factures emeses i rebudes, del llibre diari d'ingressos i despeses, del llibre registre de vendes i ingressos, o del llibre de compres i despeses. Aquells treballadors autònoms que no estiguin obligats a dur els llibres que acrediten el volum d'activitat, hauran d'acreditar la reducció exigida per qualsevol mitjà de prova admès en dret. L'autònom podrà justificar també la reducció en la facturació mitjançant la presentació de la resolució de la prestació extraordinària per cessament d'activitat pel COVID-19 dels treballadors autònoms emès per l'autoritat pertinent. En el cas que la microempresa o l'autònom hagin començat la seua activitat en un temps inferior a sis mesos des de l'entrada en vigor de l'estat d'alarma, només computaran els mesos de facturació que hagi estat obert.
1.6.- Per acreditar tenir aprovat un expedient de regulació temporal d'ocupació (ERTO), presentarà la corresponent resolució de la Tresoreria General de la Seguretat Social.
1.7.- Certificat de dades bancàries de la persona sol·licitant emès per entitat bancària.
1.8.- Certificat de situació censal de l'Agència Estatal de l'Administració Tributària. Per acreditar dita situació s'ha de presentar model 036 o/i 037 d'Hisenda.
1.9.- Si l'activitat no s'exerceix en el municipi de Santa Eulària des Riu, es presentarà la còpia del Títol habilitant (o antiga llicència d'obertura), en vigor, en el cas que la llei d'activitats l'obligui a la seva possessió per a l'exercici de l'activitat.
1.10.- Declaracions fiscals presentades abans l'Administració pertinent, que acrediti el període de funcionament de l'activitat durant l'any 2019 i/o 2020.(Declaracions IVA, IRPF o/i la que procedeixi segons la seva situació). En el cas, de les de nova creació que van començar la seva activitat l'any 2020, previ a l'inici de l'estat d'alarma, presentaran només les declaracions fiscals presentades aquest any.
1.11.- En el cas que existeixi un canvi de titularitat durant l'exercici 2019 o 2020, acreditarà la situació per qualsevol mitjà de prova admès en dret.
2.- L'Ajuntament de Santa Eulària des Riu podrà requerir en qualsevol moment de la tramitació de la sol·licitud els documents que consideri necessaris a fi de garantir la correcta adjudicació de l'ajuda segons els criteris d'avaluació establerts.
Santa Eulària des Riu, 29 de maig de 2020
L'Alcaldessa,
Maria Carmen Ferrer Torres