Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
AJUNTAMENT DE MARRATXÍ
Núm. 4224
Bases i convocatòria borsa de treball AODL projectes SOIB
Mitjançant Decret de l'Alcaldia de data 2 de març de 2020, en ús de les competències atorgades per l'article 21.1.g de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, Reguladora de les Bases del Règim Local, s'aprova la convocatòria i les bases del procediment de selecció per a conformar una borsa de treball d'agent d'ocupació i desenvolupament local per a cobrir llocs temporals en el marc de les convocatòries de subvencions del Servei d'Ocupació de les Illes Balears, en els termes següents:
CONVOCATÒRIA I BASES DE LES PROVES SELECTIVES PER A CONFORMAR UNA BORSA DE TREBALL D'AGENT D'OCUPACIÓ I DESENVOLUPAMENT LOCAL PER A COBRIR LLOCS TEMPORALS EN EL MARC DE LES CONVOCATÒRIES DE SUBVENCIONS DEL SERVEI D'OCUPACIÓ DE LES ILLES BALEARS.
PRIMERA. Objecte de la convocatòria.
L'objecte de les presents bases es regular el procediment per a conformar una borsa de treball d'agent d'ocupació i desenvolupament local (AODL) per a cobrir dos llocs de feina temporals en el marc de la convocatòria de subvencions del SOIB per a l'execució de projectes de desenvolupament local.
Atès que l'Ajuntament de Marratxí precisa de dos AODL amb dos perfils diferenciats es crearà una borsa amb doble llista amb requisits específics per a cada un dels perfils requerits i amb mèrits comuns a ambdues llistes.
Característiques del lloc de feina temporal:
Personal laboral assimilat al subgrup A2 de l'Administració especial. Subescala Tècnica.
Titulació mínima exigida: En funció dels llocs de feina als quals s'optin seran les següents:
Procediment selectiu: concurs de mèrits.
Funcions genèriques a desenvolupar per l'agent d'ocupació i desenvolupament local:
SEGONA. Condicions que han de reunir els aspirants.
Per ser admesos a les proves selectives els aspirants hauran de reunir els següents requisits:
Requisits comuns a tots els aspirants:
Ser espanyol o tenir la nacionalitat d'algun dels Estats membres de la Unió Europea d'acord amb les previsions contingudes a l'article 57 de Llei 7/2007, de 12 d'abril, pel que s'aprova l'Estatut bàsic de l'empleat públic.
Tenir acomplerts 16 anys d'edat i no haver arribat a l'edat de jubilació forçosa, ambdues edats referides al dia en que finalitzi el termini de presentació d'instàncies.
No haver sigut separat mitjançant expedient disciplinari de qualsevol de les administracions públiques. Igualment, no estar sotmès a sanció disciplinaria o condemna penal que impedeixi, en el seu Estat d'origen, l'accés a la funció pública en els supòsits d'aspirants que no tinguin la nacionalitat espanyola.
Posseir la capacitat funcional necessària pel desenvolupament de les corresponents funcions.
Estar en possessió del títol que acrediti el nivell C1 de coneixements de la llengua catalana (o qualsevol altre títol homologat equivalent).
Estar inscrit/inscrita a les oficines del SOIB com a persona demandant d'ocupació o millora d'ocupació.
Requisits específics en funció del lloc de feina al qual s'opta:
Per a llocs de feina d'AODL per a projectes de desenvolupament local a l'Àrea de Comerç. Estar en possessió, o en condicions d'obtenir-ho en la data en que finalitzi el termini de presentació d'instàncies, d'algun dels següents títols acadèmics: Títol universitari de grau en Dret, diplomatura de Ciències Empresarials, grau en relacions laborals i recursos humans, diplomatura en Relacions laborals, grau en Economia o grau en Administració i Direcció d'Empreses, grau en Turisme o haver superat tres cursos (primer cicle) de les llicenciatures en Dret, Economia, Ciències empresarials, Administració i Direcció d'Empreses, Ciències del Treball o Turisme.
Per a llocs de feina d'AODL per a projectes de l'Àrea d'Ocupació i Formació. Estar en possessió, o en condicions d'obtenir-ho en la data en que finalitzi el termini de presentació d'instàncies, d'algun dels següents títols acadèmics: Títol universitari de grau o llicenciatura en Psicologia, Pedagogia o Psicopedagogia.
TERCERA. Presentació de sol·licituds.
Les instàncies sol·licitant prendre part en el procés selectiu, referides sempre a la data d'expiració del termini assenyalat per a la presentació d'instàncies, es dirigiran al Batle de la Corporació i es presentaran al Registre general de l'Ajuntament durant el termini de quinze dies naturals següents al de la publicació de l'anunci de la convocatòria al Butlletí oficial de les Illes Balears.
Les instàncies també es podran presentar en la forma que s'indica a l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Les instàncies hauran d'anar acompanyades dels justificants (originals o fotocòpies degudament confrontades) dels requisits i dels mèrits que es vulguin fer valer al concurs, d'una fotocopia del document nacional d'identitat i del justificant d'haver satisfet els drets d'examen fixats a l'ordenança fiscal reguladora. Els aspirants hauran de confeccionar un índex ajustat a la fase de concurs de les presents bases on es recullin ordenadament els mèrits al·legats.
Així mateix, els aspirants hauran d'indicar un número de telèfon mòbil i una adreça de correu electrònic a la qual l'Ajuntament podrà dirigir les eventuals comunicacions referents al present procés selectiu i les que esdevinguin de la gestió de la borsa de treball que es generi.
QUARTA. Admissió dels aspirants.
Una vegada finalitzat el termini de presentació d'instàncies, l'autoritat convocant o persona en qui delegui dictarà resolució aprovant la llista dels aspirants admesos i exclosos. La relació dels aspirants admesos i exclosos es publicarà en el tauler d'anuncis electrònic de l'Ajuntament de Marratxí (seu electrònica), i en ella hi figurarà el nom i llinatges dels aspirants, el núm. de DNI i, en el seu cas, la causa d'exclusió, concedint-se un termini de deu dies per a que els interessats puguin al·legar el que considerin oportú i així poder rectificar els errors. Els errors materials o de fet podran ser rectificats o esmenats en qualsevol moment, ja sia d'ofici o a petició de la part interessada.
CINQUENA. Comissió de valoració.
El Tribunal qualificador quedarà constituït en la forma següent:
President:
Titular: Gabriel Enrique Llorens González
Suplent: Martí Creus Amengual
Secretari (amb veu i vot):
Titular: Paula Baltasar Cózar
Suplent: Francesc Xavier Hauf Colom
Vocals en representació del personal funcionari de carrera/laboral fix de l'Ajuntament, designat pel senyor Batle:
Titular 1: Jaume Canyelles Veny
Titular 2: Francisca Victòria Amer Amer
Titular 3: Miquel Palou Oliver
Suplent: Maria Fernanda Aguiló Segura
Així mateix es permetrà l'assistència, sense formar part del Tribunal i als únics efectes de supervisió del procés selectiu, d'un representant de la Junta de personal designat per aquesta.
El Tribunal no podrà constituir-se ni actuar sense l'assistència de més de la meitat dels seus membres, titulars o suplents indistintament, i les seves decisions s'adoptaran per majoria. El Tribunal podrà designar altres assessors quan ho consideri convenient, sempre amb el límit de que el número total d'aquests no podrà ser superior al número de membres del Tribunal.
Els membres del Tribunal qualificador hauran d'abstenir-se d'intervenir i ho notificaran a l'autoritat convocant quan es vegin afectats per alguna de les circumstàncies previstes a l'article 23 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, així com també aquelles persones que haguessin realitzat tasques de preparació d'aspirants a proves selectives durant els cinc anys anteriors a la publicació de la convocatòria. Així mateix, els aspirants podran recusar els membres del Tribunal quan es doni alguna de les circumstàncies ressenyades a l'article 24 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.
Els vocals del Tribunal qualificador hauran d'estar en possessió d'un nivell de titulació igual o superior a l'exigit per a l'ingrés a la categoria convocada.
Categoria del tribunal: segona.
SISENA. Inici i desenvolupament del procés selectiu.
Una vegada iniciat el procés selectiu no serà obligatòria la publicació dels successius anuncis de la convocatòria al BOIB, sinó que la Comissió de valoració únicament publicarà els esmentats anuncis al tauler d'anuncis electrònic de l'Ajuntament de Marratxí (seu electrònica).
S'estableix un termini de tres dies hàbils a comptar des de la data de publicació dels resultats provisionals de la fase de concurs per a presentar reclamacions respecte de la mateixa, i una vegada resoltes les al·legacions presentades es procedirà a publicar els resultats definitius.
A aquesta fase, que en còmput total no podrà superar els 10,00 punts, la Comissió de valoració avaluarà els següents mèrits:
1. Experiència professional:
Serveis prestats a l'Administració local com a agent d'ocupació i desenvolupament local: 0,10 Punts per mes complet.
Serveis prestats a qualsevol altre Administració pública com a agent d'ocupació i desenvolupament local: 0,075 Punts per mes complet.
Serveis prestats a qualsevol Administració pública en lloc de feina de categoria professional superior o similar a la convocada: 0,05 Punts per mes complet.
Serveis prestats en qualsevol Administració pública en lloc de feina de categoria professional inferior a la convocada: 0,025 Punts per mes complet.
Serveis prestats a l'empresa privada com a agent d'ocupació i desenvolupament local: 0,025 Punts per mes complet.
Aquest apartat tindrà en conjunt una puntuació màxima de 4,20 punts.
2. Titulació acadèmica:
Únicament es valorarà la titulació acadèmica més alta de les obtingudes per l'aspirant.
Per cada titulació acadèmica de diplomatura universitària, arquitectura tècnica, enginyeria tècnica o titulació declarada equivalent, distinta de l'acreditada com a requisit per a prendre part a la convocatòria: 1 punt.
Per cada titulació acadèmica de grau universitari o grau de l'ensenyament artístic superior, distinta de l'acreditada com a requisit per a prendre part a la convocatòria: 1,25 punts.
Per cada llicenciatura universitària, arquitectura, enginyeria o titulació universitària equivalent, distinta de l'acreditada com a requisit per a prendre part a la convocatòria: 1,50 punts.
Per cada màster oficial i altres estudis de postgrau oficial universitari en matèries relacionades amb les funcions genèriques d'AODL recollides a la base primera: 0,10 punts per cada 20 crèdits ECTS, fins a un màxim de 0,50 punts.
Per cada títol de doctor en matèries relacionades amb les funcions genèriques d'AODL recollides a la base primera: 0,50 punts.
Aquest apartat tindrà en conjunt una puntuació màxima de 2,00 punts.
3. Cursos de formació i perfeccionament:
Únicament es valoraran els cursos directament relacionats amb les funcions a desenvolupar i realitzats en centres oficials (Administracions públiques, entitats promotores de formació i universitats) que tinguin relació amb alguna de les següents matèries: cursos específics de desenvolupament local, cursos relacionats amb polítiques actives d'ocupació (formació, orientació, autoocupació i intermediació) i cursos de competències transversals (administració pública, procediment administratiu, informàtica, prevenció de riscos laborals, jurídica administrativa, qualitat, igualtat de gènere, treball en equip, habilitats de comunicació i elaboració/gestió de projectes).
La valoració es farà a raó de 0,005 punts per hora de formació rebuda amb aprofitament o per hora de formació impartida, i a raó de 0,0025 punts per hora de formació rebuda únicament amb assistència. No es tindran en compte els cursos que no especifiquin el número d'hores lectives.
Aquest apartat tindrà en conjunt una puntuació màxima de 3,00 punts.
4. Coneixements de la llengua catalana:
En aquest apartat es valoraran el certificats expedits per l'EBAP, els expedits u homologats per la Direcció General de Política Lingüística, els expedits per l'Escola Oficial d'Idiomes, i també la resta de certificats reconeguts d'acord amb la normativa autonòmica.
Certificat de nivell C2: 0,30 punts.
Certificant de nivell E – Coneixements de llenguatge administratiu: 0,10 punts.
S'ha de valorar només un certificat, excepte en el cas del certificat de coneixements de llenguatge administratiu, en què la puntuació s'ha d'acumular a la de l'altre certificat que s'aporti.
Aquest apartat tindrà en conjunt una puntuació màxima de 0,40 punts.
5. Coneixements d'altres llengües:
Es valoren els certificats acreditatius dels coneixements de qualsevol llengua oficial de les altres comunitats autònomes o d'una llengua estrangera expedits per les escoles oficials d'idiomes (OEI), les universitats, l'EBAP, altres escoles d'administració pública i altres entitats, i que siguin equivalents als nivells que estableix el Marc comú europeu, amb una puntuació màxim de 0,40 punts segons els criteris que s'indiquen en la taula següent:
Nivells del Marc comú europeu MCE |
EOI |
Universitats, escoles admó pública i organitzacions sindicals en formació contínua, equivalents als nivells MCE |
Altres nivells EBAP |
Punts |
|
|
|
1r curs - nivell inicial |
0,02 |
|
|
|
2n curs - nivell inicial |
0,04 |
A1 |
0,07 |
0,06 |
1r curs - nivell elemental |
0,06 |
A2 |
0,11 |
0,07 |
2n curs - nivell elemental |
0,07 |
B1 |
0,15 |
0,11 |
1r curs - nivell mitjà |
0,11 |
B1+ |
0,19 |
0,15 |
2n curs - nivell mitjà |
0,15 |
B2 |
0,22 |
0,19 |
1r curs - nivell superior |
0,19 |
B2+ |
0,26 |
0,22 |
2n curs - nivell superior |
0,22 |
C1 |
0,30 |
0,26 |
|
|
C2 |
0,33 |
0,30 |
|
|
D'una mateixa llengua, només se'n valoren les titulacions de nivell superior.
Aquest apartat tindrà en conjunt una puntuació màxima de 0,40 punts.
SETENA. Qualificació definitiva i constitució de la borsa de treball.
La qualificació definitiva de cada un dels aspirants vindrà determinada per la suma de puntuacions obtingudes a la fase de concurs. Una vegada finalitzada la qualificació dels aspirants, el Tribunal elevarà a l'Alcaldia proposta de constitució de borsa de treball (amb dues llistes diferenciades en funció del perfil exigit) i es publicarà còpia de l'acta al tauler d'anuncis electrònic de l'Ajuntament de Marratxí (seu electrònica).
En cas d'empat entre dos o més aspirants, aquest es resoldrà a favor de l'aspirant que acrediti una major antiguitat al servei de l'Ajuntament de Marratxí i en última opció es resoldrà l'empat per sorteig públic.
Els aspirants que passin a constituir la borsa de treball en aquest Ajuntament podran ser requerits únicament i per estricte ordre de puntuació, per a cobrir els llocs de feina temporals d'AODL creats a resultes de la convocatòria de subvencions del Servei d'Ocupació de les Illes Balears per a l'execució de projectes de desenvolupament local.
S'estableixen els següents criteris pel funcionament del borsí d'interins:
La cobertura de llocs de feina vacants, en el moment d'anar-se produint, es realitzarà per estricte ordre de puntuació, de major a menor.
Les contractacions que puguin anar-se produint per substitucions diverses (substitució per IT, per llicència de maternitat, …) es realitzaran per estricte ordre de puntuació, de major a menor.
La borsa de treball creada tindrà una vigència màxima de dos anys (prorrogables per un màxim de dos anys més).
Totes les contractacions derivades de la present borsa de treball tindran, al tractar-se de la contractació de personal titulat, un període de prova de sis mesos. Finalitzat aquest el responsable del Departament on presti el serveis emetrà informe qualificant el període de prova d'apte o no apte, determinant la qualificació de no apte la finalització del contracte laboral temporal corresponent.
VUITENA. Normativa aplicable.
La Comissió de valoració queda autoritzada per a resoldre els dubtes que es puguin presentar i prendre els acords necessaris i precisos pel bon ordre del procés selectiu, en tots aquells assumptes que no es recullin a les presentes bases, sempre amb estricta observança de la normativa vigent aplicable en la matèria.
La convocatòria i les seves bases, tots els actes que es derivin del procés selectiu i les actuacions del Tribunal podran ser impugnats per les persones interessades en els terminis i formes establerts per la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment administratiu comú de les administracions públiques.
NOVENA. Protecció de dades de caràcter personal.
De conformitat amb la Llei orgànica 15/1999, de 13 de març, de protecció de dades de caràcter personal, s'informa que les dades de caràcter personal que s'obtinguin de les sol·licituds de participació dels aspirants seran incorporades i tractades de forma confidencial en un fitxer propietat d'aquest Ajuntament.
Les dades obtingudes amb la sol·licitud de participació podran ser utilitzades, salvaguardant la identitat dels aspirants, per elaborar estadístiques internes.
Marratxí, 19 de març de 2020.
El Batle,
Miquel Cabot Rodríguez