Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
AJUNTAMENT D'ARTÀ
Núm. 4169
Aprovació de la convocatòria i les bases reguladores específiques per cobrir, en comissió de serveis i pel sistema de lliure designació, el lloc de subinspector o subinspectora en cap de la Policia Local de l’Ajuntament d’Artà
En data 26 de maig de 2020 el batle ha dictat Resolució la part dispositiva de la qual es reprodueix a continuació:
“1. Aprovar la convocatòria i les bases que han de regir la provisió temporal, en comissió de serveis, pel sistema de lliure designació, del lloc de treball de subinspector o subinspectora en cap de la Policia Local de l'Ajuntament d'Artà, de conformitat amb el que s'estableix a l'article 22 de la Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears, modificada per la Llei 11/2017, de 20 de desembre.
2. Publicar aquesta Resolució i les bases de la convocatòria al Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB), al tauler d'anuncis i a la pàgina web de l'Ajuntament d'Artà.”
Contra aquesta Resolució, que posa fi a la via administrativa, es pot interposar alternativament recurs de reposició potestatiu davant l'òrgan que ha dictat aquesta resolució, en el termini d'un mes a comptar des de l'endemà de la seva publicació, de conformitat amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques; o bé interposar directament recurs contenciós administratiu, davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma en el termini de dos mesos, a comptar des de l'endemà de la publicació, de conformitat amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, de la Jurisdicció Contenciosa Administrativa. Si optau per interposar el recurs de reposició potestatiu no podreu interposar recurs contenciós administratiu fins que aquell sigui resolt expressament o s'hagi produït la desestimació presumpta del recurs de reposició interposat.
No obstant l'anterior, es pot interposar, si n'és el cas, qualsevol altre recurs que estimeu pertinent. Tot això de conformitat amb la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa i l'article 40 de la Llei 39/2015 del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Així mateix, es pot interposar reclamació davant la Comissió prevista en el Decret 24/2016 de 29 d'abril, de creació i d'atribucions de competències a la Comissió per a la resolució de les reclamacions en matèria d'accés a la informació pública (BOIB Núm. 054 de 30/abril/2016) al termini d'un mes comptador des de l'endemà que s'hagi publicat, d'acord amb l'article 24 i la disposició addicional quarta de la Llei 19/2013,de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern.
ANNEX
CONVOCATÒRIA I BASES ESPECÍFIQUES PER COBRIR, EN COMISSIÓ DE SERVEIS I PEL SISTEMA DE LLIURE DESIGNACIÓ, EL LLOC DE SUBINSPECTOR O SUBINSPECTORA EN CAP DE LA POLICIA LOCAL DE L'AJUNTAMENT D'ARTÀ
1. Objecte i funcions
1.1. L'objecte d'aquesta convocatòria és proveir, pel sistema de lliure designació, en comissió de serveis, el lloc de treball de subinspector o subinspectora en cap de la Policia Local de l'Ajuntament d'Artà, de conformitat amb el que s'estableix a l'article 22 de la Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears, modificada per la Llei 11/2017, de 20 de desembre, i amb el contingut i les característiques següents:
- Denominació: subinspector o subinspectora en cap de la Policia Local
- Grup: A2
- Nivell: 22
- Nombre de llocs a proveir: 1
- Forma de provisió: lliure designació
1.2. Les funcions d'aquest lloc de treball són les que estableix l'article 47 del Decret 40/2019, de 24 de maig, pel qual s'aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears, i les que li pugui assignar el reglament municipal corresponent o la Batlia.
2. Requisits i condicions de les persones aspirants
2.1. De conformitat amb el que estableix l'article 22 de la Llei 11/2017, de 20 de desembre, de modificació de la Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears, en la convocatòria pública de lliure designació pot participar el personal funcionari de carrera que pertanyi a la màxima escala o a la categoria superior de l'escala immediatament inferior del cos del municipi o entre personal funcionari de carrera de cossos de policia local d'altres municipis o d'altres cossos o forces de seguretat, sempre que pertanyi a l'escala o la categoria esmentades o a una escala superior, estiguin en servei actiu i compleixin els requisits assenyalats. En qualsevol cas, el nomenament ha de recaure entre personal funcionari de carrera que pertanyi, com a mínim, a la categoria d'oficial.
2.2. Només pot ocupar aquest lloc de treball el personal funcionari de carrera a què fa referència l'apartat anterior, sempre que estigui en servei actiu, tengui la titulació exigida per accedir a la categoria a la qual està adscrit el lloc, compleixi els requisits establerts en la relació de llocs de treball i, en el cas que pertanyi a un altre ajuntament, acrediti un mínim de dos (2) anys d'antiguitat en l'escala de procedència.
2.3. Per altra part, no hi pot participar el personal funcionari inhabilitat i el suspès en virtut de sentència o resolució administrativa fermes.
2.4. Les persones aspirants han d'acreditar el nivell C1 de coneixements de llengua catalana. Els certificats han de ser els expedits per l'Escola Balear d'Administració Pública, o els expedits o homologats per la conselleria competent en matèria de política lingüística, o els reconeguts segons l'Ordre del conseller d'Educació, Cultura i Universitats de 21 de febrer de 2013.
2.5. El personal funcionari que ocupi aquest lloc de treball, amb posterioritat al nomenament, ha de fer el curs de capacitació per a caps de policia local que haurà de promoure la Escola Balear d'Administració Pública. Queden eximides de realitzar aquest curs les persones que ja l'hagin realitzat o les que estiguin en possessió del curs de capacitació de la categoria corresponent.
3. Durada
3.1. La durada és de dotze mesos i es pot prorrogar, amb la justificació prèvia de l'òrgan competent, per un termini màxim de dos anys. Quan les necessitats del servei ho requereixin, l'òrgan competent de la corporació local pot prorrogar aquest termini.
3.2. Les persones que estiguin en comissió de serveis tenen reserva del lloc d'origen mentre duri la comissió i han de percebre les retribucions corresponents al lloc que ocupin efectivament.
4. Presentació de sol·licituds
4.1. Les sol·licituds per participar en la convocatòria s'han de dirigir a la Batlia de l'Ajuntament d'Artà. El model és lliure i ha de recollir expressament la manifestació que es reuneixen tots i cadascun dels requisits o condicions exigits en la data de finalització del termini de presentació. S'han de presentar en el registre general de l'Ajuntament o en qualsevol de les formes que preveu l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
4.2. El termini de presentació de sol·licituds és de deu (10) dies hàbils, comptadors a partir de l'endemà de la publicació de la convocatòria i les bases en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB).
4.3. Per ser admeses i, si escau, prendre part en la convocatòria, les persones aspirants han d'adjuntar a la sol·licitud la documentació següent:
a) Fotocòpia confrontada del document nacional d'identitat.
b) Fotocòpia confrontada dels documents que acreditin el compliment dels requisits indicats a la base segona.
c) Currículum amb la relació dels mèrits professionals i acadèmics, amb un índex de la documentació.
Així mateix, l'administració pot exigir o comprovar, en qualsevol moment, l'acreditació dels mèrits al·legats.
4.4. Tota la documentació que es presenti en una llengua no oficial a la comunitat autònoma de les Illes Balears ha d'anar acompanyada de la traducció jurada corresponent.
4.5. Les persones que es presentin a aquesta convocatòria donen el seu consentiment al tractament de les dades de caràcter personal que són necessàries per prendre part en la convocatòria i per a la resta de tramitació del procés selectiu, d'acord amb la normativa vigent en matèria de protecció de dades de caràcter personal.
5. Procediment
5.1. Després d'haver finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, l'Ajuntament d'Artà ha de publicar una llista de persones admeses i excloses i ha de donar un termini de deu (10) dies hàbils per presentar reclamacions.
En cas que es consideri oportú, es pot convocar les persones aspirants per realitzar una entrevista sobre qüestions derivades de la seva trajectòria professional i qualsevol altre que l'òrgan competent consideri necessària, amb la finalitat de determinar la idoneïtat de la persona candidata al nomenament.
5.2. La convocatòria ha de ser resolta per la Batlia, de conformitat amb allò que estableix la Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears, i es pot declarar deserta si cap de les persones candidates assoleix, a judici de l'òrgan competent, el nivell suficient per al lloc de treball convocat.
Una vegada resolta, l'Ajuntament d'Artà ha de publicar l'adjudicació de la comissió de serveis en el tauler d'anuncis i a la pàgina web de l'Ajuntament, sens perjudici que pugui declarar-se deserta si cap de les persones aspirants reuneix la idoneïtat adequada per ocupar-la.
5.3. Una vegada notificada la resolució a la persona interessada, si aquesta hi renuncia, se'n pot proposar una altra d'entre les persones aspirants.
6. Recursos
De conformitat amb la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, i la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, contra aquesta resolució, que exhaureix la via administrativa, es poden interposar, alternativament, els recursos següents:
a) Directament, un recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma, en el termini de dos (2) mesos comptadors a partir de l'endemà de la publicació de la resolució.
b) O bé un recurs de reposició potestatiu davant l'òrgan administratiu que l'hagués dictat, en el termini d'un (1) mes comptador a partir de l'endemà de la notificació o publicació d'aquesta resolució. Contra la desestimació per silenci del recurs de reposició que es produeixi pel transcurs d'un (1) mes des de la seva presentació sense que s'hagi resolt expressament ni s'hagi notificat, es pot interposar un recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma, en el termini de sis mesos comptadors a partir de l'endemà de la desestimació presumpta.
c) No obstant això, es pot interposar, si escau, qualsevol altre recurs que s'estimi pertinent.
Artà, 27 de maig de 2020
El batle
Manuel Galán Massanet