Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA D'EDUCACIÓ, UNIVERSITAT I RECERCA

Núm. 4208
Resolució del conseller d’Educació, Universitat i Recerca de 15 de maig de 2020 per la qual es convoquen, amb caràcter excepcional, els ajuts a la xarxa educativa complementària a la xarxa d’escoletes públiques de les Illes Balears per al sosteniment dels centres privats de primer cicle d’educació infantil que la constitueixen corresponents a l’any 2020

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Antecedents

1.La Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació (BOE núm. 106, de 4 de maig), estableix en l'article 12 que l'educació infantil té caràcter voluntari i que amb l'objectiu de respectar la responsabilitat fonamental dels pares o tutors en aquesta etapa els centres d'educació infantil han de cooperar estretament amb ells.

2.L'article 15.1 de l'esmentada Llei especifica que les administracions públiques han de promoure un increment progressiu de l'oferta de places públiques en el primer cicle d'educació infantil (0-3 anys). De la mateixa manera, han de coordinar les polítiques de cooperació entre si i amb altres entitats per assegurar l'oferta educativa en aquest cicle. Per tot això, cal determinar les condicions en les quals es poden establir convenis amb les corporacions locals, altres administracions i entitats privades sense ànim de lucre.

3.El Decret 60/2008, de 2 de maig, pel qual s'estableixen els requisits mínims dels centres de primer cicle d'educació infantil (BOIB núm. 63, de 8 de maig), preveu en l'article 3 que les administracions públiques han de promoure una oferta suficient de places de primer cicle d'educació infantil d'acord amb les necessitats de cada nucli de població. A tal fi, s'han de determinar les condicions en les quals poden establir-se convenis amb les corporacions locals i amb altres administracions.

4.El Decret 16/2019, de 15 de març, pel qual es modifica el Decret 131/2008, de 28 de novembre, pel qual s'estableix i regula la xarxa d'escoles infantils públiques i els serveis per a l'educació de la primera infància de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i es crea l'Institut per a l'Educació de la Primera Infància (BOIB núm. 35, de 16 de març de 2019), modifica l'article 4.1 amb la següent redacció:

Mitjançant resolució, el conseller d'Educació i Universitat convocarà els ajuts corresponents per a la creació i la consolidació de places de primer cicle d'educació infantil; per al sosteniment de centres de primer cicle d'educació infantil; per a l'oferta d'activitats, serveis i programes per a l'enfortiment de les capacitats educatives de les famílies amb infants menors de tres anys, tenguin o no fills o filles escolaritzats; per al funcionament de serveis educatius d'atenció primerenca, i per a les ajudes a l'escolarització dels infants de les famílies més vulnerables socialment; especialment, de les famílies en risc d'exclusió social.

5.L'esmentat Decret 16/2019 modifica el punt 1 de la disposició addicional segona del Decret 131/2008, que queda amb la següent redacció:

La Conselleria d'Educació i Universitat, sola o juntament amb consells insulars i/o ajuntaments, pot establir convenis amb entitats privades, prioritàriament amb entitats privades sense finalitat de lucre, i amb cooperatives de treball associat per a la consolidació de places, per al sosteniment de centres educatius autoritzats de titularitat privada de primer cicle d'educació infantil i per al desenvolupament d'activitats, serveis i programes per a l'enfortiment de les capacitats educatives de les famílies amb infants de menys de tres anys, així com per a l'assessorament i les funcions pròpies dels serveis educatius d'atenció primerenca.

En el punt 3 afegeix: «Aquests centres constituiran una xarxa educativa complementària a la xarxa d'escoletes públiques per tal de garantir el dret a l'educació dels infants».

Poden participar en la convocatòria totes les entitats que s'hagin integrat a la xarxa mitjançant la subscripció del conveni previst en aquesta disposició addicional.

6.Els punts 2.b) i 2.c) de la disposició addicional segona del Decret 131/2008 (BOIB núm. 169, de 4 de desembre) estableixen que els ajuts a cada centre no podran ser superiors als que es deriven de l'article 8 d'aquest Decret i que els ajuts econòmics per al sosteniment dels centres educatius han de ser fixats per unitat de primer cicle d'educació infantil en funcionament. Aquests ajuts són compatibles amb d'altres que es puguin obtenir de l'Administració mateixa o d'una altra entitat pública o privada, segons el que disposa la normativa de subvencions.

7.En data 14 de març, el Govern de l'Estat va decretar l'estat d'alarma a través del Reial decret 463/2020, de 14 de març, pel qual es declara l'estat d'alarma per a la gestió de la situació de crisi sanitària ocasionada pel COVID-19 (BOE núm. 67, de 14 de març). En particular, això afecta l'activitat dels centres educatius de primer cicle d'educació infantil, ja que, segons l'article 9 del Reial decret se suspèn l'activitat educativa presencial en tots els centres i etapes, cicles, graus, cursos i nivells d'ensenyament contemplats en l'article 3 de la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació, inclòs l'ensenyament universitari, així com qualssevol altres activitats educatives o de formació impartides en altres centres públics o privats. Donada la situació d'emergència esdevinguda per la presència de la COVID-19 i conseqüent estat d'alarma decretat, la convocatòria té com a objectiu donar suport als titulars dels centres que conformen la xarxa educativa complementària a la xarxa d'escoletes públiques, per al sosteniment dels centres i així mantenir l'entramat educatiu que asseguri l'atenció a les famílies, especialment a les famílies més vulnerables socialment, de les Illes Balears. Aquests ajuts econòmics tenen per objecte contribuir a les despeses de funcionament, de manteniment, de conservació i de personal dels centres de primer cicle d'educació infantil que pertanyen a la xarxa esmentada.

8.S'ha declarat indispensable la tramitació de l'expedient de la present convocatòria mitjançant la Resolució del conseller d'Educació, Universitat i Recerca per la qual s'acorda l'ordenació i instrucció de l'expedient del procediment per convocar, amb caràcter excepcional, els ajuts per al sosteniment dels centres de la xarxa educativa complementària a la xarxa d'escoletes públiques per a l'any 2020, durant la vigència de l'estat d'alarma.

Per tot això, d'acord amb el que disposen l'article 15.1 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre (BOIB núm. 196, de 31 de desembre), i l'article 4 de l'Ordre de la consellera d'Educació i Cultura, d'1 de juliol de 2009, per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria d'educació i cultura (BOIB núm. 100, d'11 de juliol); segons la Resolució de la consellera d'Hisenda i Relacions Exteriors de 31 de març de 2020 per la qual es modifica l'annex al Pla Estratègic de Subvencions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per als exercicis 2018-2020, aprovat mitjançant l'Acord del Consell de Govern de 9 de març de 2018 (BOIB núm. 48, de 1 d'abril); a proposta de la directora general de Primera Infància, Innovació i Comunitat Educativa; amb l'informe previ de la Direcció General de Pressuposts i Finançament; amb la fiscalització favorable de la Intervenció General, i fent ús de les facultats que m'atribueixen la Llei 1/2019 de 31 de gener, del Govern de les Illes Balears (BOIB núm. 15, de 2 de febrer), i la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 44, de 3 d'abril), dict la següent

Resolució

1.Declarar l'expedient DGPICE 8/2020 RAJT_SOSTXC_2020 per convocar, amb caràcter excepcional, els ajuts per al sosteniment dels centres de la Xarxa educativa complementària a la Xarxa d'escoletes públiques per a l'any 2020, indispensable per al funcionament bàsic dels serveis en l'Estat d'alarma del Reial decret 463/2020, de 14 de març, pel qual es declara l'Estat d'alarma per a la gestió de la crisi sanitària ocasionada pel COVID-19.

2.Convocar, amb caràcter excepcional, ajuts a la xarxa educativa complementària a la xarxa d'escoletes públiques de les Illes Balears destinats al sosteniment dels centres privats de primer cicle d'educació infantil que componen l'esmentada xarxa, d'acord amb les bases que figuren en l'annex 1.

3.Pblicar el model de sol·licitud que figura en l'annex 2 d'aquesta convocatòria.

4.Publicar el model de declaració responsable que figura en l'annex 3 d'aquesta convocatòria.

5.Publicar el model de memòria econòmica que figura en l'annex 4 d'aquesta convocatòria.

6.denar la publicació d'aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el Conseller d'Educació, Universitat i Recerca en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la publicació d'aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d'acord amb els articles 8 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

Palma, 15 de maig de 2020

El conseller d'Educació, Universitat i Recerca Martí X. March i Cerdà

 

ANNEX 1 Bases de la convocatòria

Primer

Objecte

L'objecte d'aquesta Resolució és convocar, amb caràcter d'excepció, ajuts destinats al sosteniment dels centres que en data 14 de març de 2020, dia de la declaració de l'estat d'alarma, havien signat el conveni per formar part de la xarxa educativa complementària a la xarxa d'escoletes públiques de primer cicle d'educació infantil de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, establert mitjançant la Resolució del conseller d'Educació i Universitat de 3 de maig de 2019 per la qual s'aprova el model de conveni de col·laboració entre el Govern de les Illes Balears i les entitats privades interessades per millorar l'oferta de places de primer cicle d'educació infantil i les condicions educatives de la primera infància (BOIB núm. 63, de 9 de maig).

Els ajuts tenen per objecte contribuir a les despeses de funcionament, de manteniment, de conservació i de personal de les escoles privades de primer cicle d'educació infantil de les Illes Balears integrades a la xarxa esmentada.

Els beneficiaris de l'ajut rebran 2.000,00€ per cada unitat que estava en funcionament en data 14 de març de 2020.

El romanent de la partida es repartirà entre les unitats corresponents als centres que puguin justificar l'obertura i oferta de serveis educatius en data 1 de juliol de 2020.

Segon

Beneficiaris

Els beneficiaris d'aquests ajuts són els titulars dels centres que, en data 14 de març de 2020, conformen la xarxa educativa complementària a la xarxa d'escoletes públiques de primer cicle d'educació infantil de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (a partir d'ara, anomenada xarxa complementària) que compleixin els requisits exigits en aquesta convocatòria.

Tercer

Import i crèdit pressupostari

1.L'import econòmic d'aquesta convocatòria és de 420.000,00 euros, amb càrrec als pressuposts de la Comunitat Autònoma per a l'any 2020, imputables a la partida 13601 421K04 48000 00.

2.Quan l'import de les sol·licituds d'ajuts per al sosteniment de centres privats de primer cicle d'educació infantil de la xarxa educativa complementària sigui superior a les quantitats màximes que fixa aquesta Resolució, la quantia total es repartirà de manera equitativa per al total de les unitats dels sol·licitants.

Quart

Requisits

Les entitats privades sol·licitants han de complir els requisits següents:

1.Generals:

a)S'han d'haver integrat a la xarxa educativa complementària a la xarxa d'escoletes públiques de les Illes Balears abans del 14 de març de 2020 mitjançant la subscripció d'un conveni en vigor amb la Conselleria d'Educació, Universitat i Recerca, tal com preveu el Decret 16/2019, de 15 de març, pel qual es modifica el Decret 131/2008, de 28 de novembre, pel qual s'estableix i regula la xarxa d'escoles infantils públiques i els serveis per a l'educació de la primera infància de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i es crea l'Institut per a l'Educació de la Primera Infància.

b)Han d'estar al corrent de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social davant l'Administració de l'Estat i de les obligacions tributàries davant la hisenda autonòmica abans que es formuli la proposta de resolució de concessió.

c)No han d'estar sotmeses a cap de les prohibicions establertes en l'article 10 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre (BOIB núm. 196, de 31 de desembre) i han de complir el que s'estableix en l'article 11.2 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes (BOIB núm. 99, de 4 d'agost).

2.Específics:

En els casos del sosteniment de les unitats a escoles privades de primer cicle d'educació infantil:

a)Han d'haver funcionat regularment un mínim de sis mesos des del setembre del 2019 i han de tenir l'autorització corresponent de la Conselleria d'Educació, Universitat i Recerca.

b)s centres per als quals se sol·licita l'ajut han d'estar integrats dins el programa per a la gestió educativa de la Conselleria d'Educació, Universitat i Recerca del Govern de les Illes Balears (GESTIB) i s'han de mantenir actualitzats pel que fa a la gestió administrativa de l'alumnat i del professorat.

c)Es considera unitat escolar en funcionament la que estigui autoritzada per la Conselleria d'Educació, Universitat i Recerca en una data anterior al setembre de 2019 i de la qual el titular o representant de l'entitat privada sol·licitant en certifiqui el funcionament de forma regular un mínim de sis mesos a partir del setembre de 2019. La Inspecció educativa ho comprovarà d'ofici.

 

Cinquè

Sol·licituds

1.Cada entitat privada ha de presentar una única sol·licitud d'acord amb el model de l'annex 2.

2.La sol·licitud d'ajuts s'ha de presentar a través del programa de Gestió educativa dels centres: GestIB o al Registre de la Conselleria d'Educació, Universitat i Recerca (adreçada a la Direcció General de Primera Infància, Innovació i Comunitat Educativa – IEPI) o a qualsevol dels llocs que determina l'article 37.1 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, i l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, sempre que sigui possible donat l'Estat d'alarma.

3.Els impresos oficials de la sol·licitud i dels diferents annexos, necessaris per poder sol·licitar i justificar la subvenció, es troben a disposició de les persones interessades a la seu de l'Institut per a l'Educació de la Primera Infància (Direcció General de Primera Infància, Innovació i Comunitat Educativa, c. del Ter, 16, 2a, 07009 Palma) i a la pàgina web de la Conselleria d'Educació, Universitat i Recerca (educacioiuniversitat.caib.es).

4.Per formalitzar la sol·licitud, cada entitat sol·licitant ha de presentar els documents següents:

a)Una sol·licitud, que s'ha de formalitzar per escrit mitjançant el model que figura en l'annex 2 d'aquesta Resolució. L'ha de signar la persona que té la titularitat o la representació legal suficient de l'entitat i s'hi ha d'adjuntar l'ofici de tramesa corresponent.

b)Una còpia compulsada del document acreditatiu del nomenament del representant legal.

c)Una còpia del DNI del representant legal.

d)Una còpia del NIF de l'entitat sol·licitant.

e)Una declaració responsable de la titularitat del compte bancari.

f)Una declaració responsable signada pel representant legal de l'entitat d'acord amb el model de l'annex 3. Aquesta declaració ha d'incloure:

 

-La declaració que totes les dades exposades són certes, que es compleixen els requisits de l'apartat quart d'aquesta convocatòria i que se'n coneixen i accepten les bases.

-La declaració de conèixer la legislació reguladora de la concessió d'ajuts públics de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i de les obligacions que assumeixen els beneficiaris, en especial l'article 11 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre (BOIB núm. 196, de 31 de desembre) i l'article 11 de l'Ordre de la consellera d'Educació i Cultura d'1 de juliol de 2009 per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria d'educació i cultura (BOIB núm. 100, d'11 de juliol).

-La declaració de no estar sotmès a cap de les prohibicions establertes en l'article 10 del Text refós de la Llei de subvencions ni estar sotmès al que s'estableix en l'article 11.2 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes (BOIB núm. 99, de 4 d'agost), per ser beneficiari de subvencions.

-La declaració de tenir coneixement que qualsevol alteració de les condicions que es tenen en compte per concedir l'ajut pot donar lloc a la modificació de la resolució de la concessió.

-La declaració de tenir coneixement que el falsejament de la declaració responsable comporta l'obligació de reintegrar l'ajut obtingut.

 

g)L'acreditació de trobar-se al corrent de les obligacions amb la Seguretat Social (mitjançant el corresponent certificat expedit per la Tresoreria General de la Seguretat Social).

h) La Conselleria d'Educació, Universitat i Recerca obtindrà d'ofici els certificats que acrediten que els sol·licitants es troben al corrent de les obligacions tributàries amb l'Agència Estatal d'Administració Tributària i amb la hisenda autonòmica, atès que la presentació de la sol·licitud suposa autoritzar l'òrgan instructor del procediment perquè, si escau, obtingui directament l'acreditació de les obligacions tributàries amb l'Agència Estatal d'Administració Tributària. En el cas que l'entitat sol·licitant denegui aquesta autorització, s'ha d'aportar un certificat de l'Agència Estatal d'Administració Tributària juntament amb la sol·licitud.

5.L'Administració pot sol·licitar, a més, tota la documentació complementària que consideri necessària per avaluar de manera correcta la sol·licitud.

Sisè

Termini de presentació de les sol·licituds i d'esmena d'errades

1.El termini per presentar les sol·licituds és de dia 2 de juliol a 16 de juliol de 2020.

2.D'acord amb l'article 13.1.b) de l'Ordre de la consellera d'Educació i Cultura d'1 de juliol de 2009 i l'article 23.5 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, si la sol·licitud o la documentació presentada té algun defecte o hi falta algun document, la Direcció General de Primera Infància, Innovació i Comunitat Educativa requerirà l'entitat interessada perquè, en el termini màxim de deu dies hàbils, presenti els documents preceptius que manquen, amb l'advertiment exprés que si no ho fa s'entendrà que desisteix de la seva petició, amb la resolució prèvia que s'ha de dictar en els termes que preveu l'article 21 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Setè

Instrucció i resolució del procediment

1.L'inici i la resolució del procediment per concedir les subvencions regulades en aquesta convocatòria corresponen al conseller d'Educació, Universitat i Recerca.

2.La Direcció General de Primera Infància, Innovació i Comunitat Educativa és l'òrgan competent per instruir el procediment.

3.La instrucció del procediment, la resolució de les sol·licituds i la notificació corresponent s'han de tramitar d'acord amb els articles 8 i 10 de l'Ordre de la consellera d'Educació i Cultura d'1 de juliol de 2009.

Vuitè

Comissió Avaluadora i avaluació de les sol·licituds


1.Es crea una comissió avaluadora, els membres de la qual són els següents:

a)Presidenta: la directora general de Primera Infància, Innovació i Comunitat Educativa, o la persona en qui delegui.

b)Secretari: una persona en representació de l'Institut per a l'Educació de la Primera Infància.

c)Vocals:

-Dues persones en representació de la Direcció General de Primera Infància, Innovació i Comunitat Educativa.

-Una persona en representació del Departament de Gestió Econòmica de la Conselleria d'Educació, Universitat i Recerca.

-Una persona en representació del Departament dels Serveis Jurídics de la Conselleria d'Educació, Universitat i Recerca.

2.L.'examen i la valoració de les sol·licituds correspon a la Comissió Avaluadora, la qual exerceix les funcions següents:

a)Avaluar i qualificar les sol·licituds d'acord amb els criteris i els requisits establerts en aquesta Resolució.

b)Emetre l'informe, degudament motivat, que ha de servir de base per elaborar la proposta de resolució.

3.La Comissió Avaluadora pot demanar l'assessorament d'una persona en representació de la xarxa complementària per elaborar l'informe.

Novè

Concessió dels ajuts

1.La directora general de Primera Infància, Innovació i Comunitat Educativa, basant-se en l'informe de la Comissió Avaluadora, ha d'emetre la proposta de resolució de concessió i denegació dels ajuts, que ha d'incloure una llista dels beneficiaris a qui es proposa atorgar la subvenció, així com una relació de les sol·licituds excloses, amb indicació de la causa d'exclusió.

2.La proposta s'ha de publicar a la pàgina web de la Conselleria d'Educació, Universitat i Recerca (educacioiuniversitat.caib.es).

 

Desè

Límit de les subvencions i concurrència amb altres ajuts

 

L'import de les subvencions regulades en aquesta Resolució no pot ser, en cap cas, d'una quantia que, de manera aïllada o en concurrència amb altres subvencions o ajuts, superi el cost de l'activitat subvencionada, d'acord amb l'article 20 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre.

 

Onzè

Resolució del procediment

1.El conseller d'Educació, Universitat i Recerca, a proposta de la directora general de Primera Infància, Innovació i Comunitat Educativa, resoldrà el procediment derivat d'aquesta Resolució i concedirà o denegarà els ajuts sol·licitats.

2.El termini màxim per resoldre els expedients és de sis mesos comptadors des de la data d'entrada de la sol·licitud al Registre, d'acord amb l'article 25.4 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions; l'article 15.3 i l'article 22.1 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, i l'article 13.1.d) de l'Ordre de la consellera d'Educació i Cultura, d'1 de juliol de 2009, per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria d'educació i cultura.

3.La resolució del conseller d'Educació, Universitat i Recerca posa fi a la via administrativa.

4.Qualsevol alteració de les condicions tingudes en compte per concedir l'ajut i, en qualsevol cas, l'obtenció concurrent de subvencions o ajuts atorgats per altres administracions o ens públics o privats, nacionals o internacionals, pot donar lloc a la modificació de la resolució de concessió.

Dotzè

Obligacions de les entitats beneficiàries i terminis d'execució

Són obligacions dels beneficiaris dels ajuts les que estableixen l'article 11 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, i l'article 11 de l'Ordre de la consellera d'Educació i Cultura d'1 de juliol de 2009, en especial les següents:

a)Comunicar a l'òrgan que ha emès la proposta de resolució l'acceptació o la renúncia de la proposta de resolució en els termes de la resolució de convocatòria. En qualsevol cas, l'acceptació s'entén produïda automàticament si en el termini de vuit dies naturals comptadors des de la publicació de la proposta no es fa constar el contrari.

b)Acreditar, davant l'òrgan que ha concedit la subvenció, el compliment efectiu dels requisits i les condicions que s'exigeixen per a la concessió dels ajuts i, si escau, el manteniment de l'activitat subvencionada.

c)Destinar l'import de la subvenció al finançament de l'actuació per a la qual s'ha sol·licitat. La no aplicació total o parcial de les quanties rebudes a les finalitats per a les quals la subvenció va ser concedida constitueix una infracció molt greu, segons l'article 53.b) del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, i s'aplicaran les sancions previstes en l'article 58 del Text refós esmentat.

d)Sotmetre's a les actuacions de comprovació i control de les administracions autonòmica, estatal i comunitària; de la Sindicatura de Comptes, o dels altres òrgans de control extern que siguin procedents.

e)Facilitar tota la informació referent als centres i programes que l'Administració educativa requereixi en relació amb els ajuts concedits.

f)Fer constar de manera expressa el suport del Govern de les Illes Balears en la difusió del centre, així com la pertinença del centre a la xarxa educativa complementària a la xarxa d'escoletes públiques de les Illes Balears, tal com s'estableix en el conveni d'integració a la xarxa subscrit.

 

Tretzè

Justificació i pagament de la subvenció

1.L'activitat subvencionada s'ha de justificar mitjançant la presentació del model de document que figura en l'annex 4 d'aquesta convocatòria. Aquest document s'ha de presentar en el termini de deu dies naturals comptadors des de l'endemà de la publicació de la proposta de resolució de concessió.

2.El pagament de les subvencions s'ha de tramitar una vegada resolta la convocatòria i justificada l'activitat subvencionada de conformitat amb el que estableix aquesta convocatòria.

3.Els pagaments s'efectuen mitjançant transferència bancària al compte que el beneficiari hagi indicat.

 

​​​​​​​Catorzè

Revocació i reintegrament dels ajuts concedits

1.D'acord amb el que disposen els articles 43, 44 i 45 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, pertoca la revocació de la subvenció quan, posteriorment a la resolució de concessió, el beneficiari incompleix totalment o parcialment les obligacions o els compromisos contrets als quals està condicionada l'eficàcia de l'acte de concessió de la subvenció. Com a conseqüència de la revocació de la subvenció, queda sense efecte l'acte de concessió i pertoca el reintegrament de les quantitats percebudes indegudament.

2.Per valorar i quantificar els possibles incompliments de les condicions imposades amb motiu de la concessió de la subvenció s'han d'aplicar els criteris de gradació establerts en l'article 20 de l'Ordre de la consellera d'Educació i Cultura d'1 de juliol de 2009.

3.Per al reintegrament s'han d'aplicar els procediments prevists a aquest efecte en la legislació de finances, d'acord amb els quals s'ha de garantir l'audiència a les persones interessades.

Quinzè

Règim d'infraccions i sancions

L'incompliment dels requisits establerts en aquesta Resolució dona lloc a l'aplicació del règim d'infraccions i sancions establert en el Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre.

Setzè

Inspecció

D'acord amb el que disposa aquesta Resolució, les subvencions que concedeix la Conselleria d'Educació, Universitat i Recerca s'han de sotmetre a la inspecció, fiscalització i control corresponent, segons els articles 42 i 48 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre. El beneficiari, d'acord amb l'article 11.d) del Text refós esmentat, s'ha de sotmetre a les actuacions de comprovació i de control financer que duguin a terme els òrgans competents i aportar tota la informació que se li requereixi en l'exercici d'aquestes actuacions.

Dissetè

Protecció de dades

De conformitat amb el Reglament (UE) 2016/679 (RGPD) i la normativa vigent en matèria de protecció de dades, s'informa sobre el tractament que donarem a les dades personals que consigneu en les sol·licituds.

-Finalitat del tractament i base jurídica: Gestió de les sol·licituds d'acord amb el Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre i l'Ordre de la consellera d'Educació i Cultura, d'1 de juliol de 2009, per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria d'educació i cultura i els articles 6.1.b) i 6.1.c) del Reglament general de protecció de dades.

-Responsable del tractament: Direcció General de Primera Infància, Innovació i Comunitat Educativa.

-Destinataris de les dades: Conselleria d'Educació, Universitat i Recerca; Intervenció General de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears; Tribunal de Comptes i Sindicatura de Comptes, a l'efecte de complir les obligacions financeres, tributàries i de la Seguretat Social.

-Termini de conservació de les dades: Les dades es conservaran durant el temps necessari per complir amb la finalitat per a la qual es varen recollir i per determinar les possibles responsabilitats que es puguin derivar d'aquesta finalitat i del tractament de dades. És d'aplicació el que disposa la normativa d'arxius i documentació. Les dades econòmiques es conservaran d'acord amb el que preveu la Llei 58/2003, de 17 de desembre, general tributària.

-Exercici de drets i reclamacions: La persona afectada pel tractament de dades personals pot exercir els seus drets d'informació, d'accés, de rectificació, de supressió, de limitació, de portabilitat, d'oposició i de no inclusió en tractaments automatitzats (i, fins i tot, de retirar el consentiment, si escau, en els termes que estableix el Reglament general de protecció de dades) davant el responsable del tractament, mitjançant el procediment «Sol·licitud d'exercici de drets en matèria de protecció de dades personals», previst a la Seu Electrònica de la CAIB (seuelectronica.caib.es).

Una vegada rebuda la resposta del responsable o en el cas que no hi hagi resposta en el termini d'un mes, la persona afectada pel tractament de les dades personals pot presentar la «Reclamació de tutela de drets» davant l'Agència Espanyola de Protecció de Dades.

-Delegació de Protecció de Dades: La Delegació de Protecció de Dades de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears té la seu a la Conselleria de Presidència (pg. de Sagrera, 2, 07012 Palma; a/e: protecciodades@dpd.caib.es).

Documents adjunts