Secció III. Altres disposicions i actes administratius
CONSELL INSULAR DE MALLORCA
DEPARTAMENT DE PROMOCIÓ ECONÓMICA I DESENVOLUPAMENT LOCAL
Núm. 4206
Convocatòria de subvencions per a ajuntaments de mallorca de 20.000 habitants o menys per al suport de la joventut per a l’any 2020
CONVOCATÒRIA DE SUBVENCIONS PER A AJUNTAMENTS DE MALLORCA DE 20.000 HABITANTS O MENYS PER AL SUPORT DE LA JOVENTUT PER A L'ANY 2020
BDNS: 507941
El conseller executiu del Departament de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local del Consell de Mallorca, en data 17 de març de 2020, va dictar la següent resolució:
1. «“Aprovar la convocatòria de subvencions als ajuntaments de Mallorca de 20.000 habitants o menys per al suport de la joventut per a l'any 2020.
2. Autoritzar una despesa de 232.000,00 €, amb càrrec a l'aplicació pressupostària 65.33410.46200 RC amb núm. d'operació 220200000485, per atendre les subvencions de la convocatòria.
3. Aprovar els models normalitzats següents:
a. Model de sol·licitud
b. Model de declaració responsable
c. Model projecte-activitat
d. Model de sol·licitud de transferència bancaria per pagaments
e. Model de memòria tècnica de les actuacions realitzades en matèria de joventut al municipi
f. Model informe d'intervenció que acredita la veracitat i la regularitat de la documentació justificativa de la subvenció.
g. Model de certificat del secretari de l'entitat local pel qual s'acredita la realització de l'activitat i el compliment de la finalitat de la subvenció.
4. Publicar aquesta convocatòria en el BOIB per conducte de la Base de Dades Nacional de Subvencions”
Posteriorment, a conseqüència de la crisi sanitària causada pel COVID-19 conseller executiu del Departament de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local del Consell de Mallorca, en data 4 de maig de 2020, va dictar resolució de modificació de la present convocatòria amb el següent
RESOLC:
“1. Modificar la convocatòria de subvencions als ajuntaments de Mallorca de 20.000 habitants o menys per al suport de la joventut per a l'any 2020, aprovada per resolució de data 17 de març de 2020, pel conseller executiu del Departament de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local.
2. Donar compte d'aquesta resolució i del text modificat de la convocatòria a la Intervenció General del Consell de Mallorca.
3. Publicar el text consolidat d'aquesta convocatòria en el BOIB per conducte de la Base de Dades Nacional de Subvencions.”
Interposició de recursos
De conformitat amb l'article 44 en relació amb el 46.6 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, contra aquesta resolució no es podrà interposar recurs en via administrativa, si bé es podrà formular potestativament REQUERIMENT per a la seva anul·lació o revocació en el termini de dos mesos comptadors des del dia que rebi la present notificació amb caràcter previ a la interposició de recurs contenciós administratiu.
El requeriment s'entendrà desestimat si en el termini d'un mes des de la seva presentació no es notifica resolució expressa. El termini per interposar el recurs contenciós administratiu serà de dos mesos comptadors des del dia següent a aquell en el qual es rebi comunicació de la resolució expressa sobre el requeriment previ o aquest s'entengui desestimat de forma presumpta.
Si no formula requeriment previ, podrà interposar directament recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos comptadors des del dia següent al de la recepció de la present notificació.
No obstant l'anterior, podeu interposar, si escau, qualsevol altre recurs que considereu oportú.»
Palma, 27 de maig de 2020
El secretari tècnic de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local
(per suplència: resolució de 8 de gener 2020. BOIB núm. 9, de 21/01/2020)
Jaume Tomàs Oliver
CONVOCATÒRIA DE SUBVENCIONS PER A AJUNTAMENTS DE MALLORCA DE 20.000 HABITANTS O MENYS PER AL SUPORT DE LA JOVENTUT PER A L'ANY 2020
El conseller executiu del Departament de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local del Consell Insular de Mallorca, per resolució de data 17 de març de 2020, modificada a l'hora, a causa de les circumstàncies extraordinàries viscudes per la societat aquest any, per resolució de data 4 de maig de 2020, a través de la Direcció Insular de Participació i Joventut, d'acord amb els objectius fixats en el Pla Estratègic de Subvencions de l'any 2020, aprovà aquesta convocatòria pública de subvencions d'acord amb l'Ordenança general de subvencions del Consell Insular de Mallorca.
1. Objecte de la convocatoria
L'objecte de la present convocatòria és donar suport a les entitats locals perquè puguin desenvolupar polítiques actives de joventut, des de distints àmbits; i promoure així el benefici sociocomunitari que suposa la implicació de les persones joves en la seva realitat immediata des d'una vessant institucional, mitjançant l'impuls de programes, activitats, campanyes, projectes i/o accions presencials o no presencials dels serveis de dinamització e informació juvenil o que es desenvolupin des de l'àrea de Joventut i que recullen els següents objectius:
Facilitar activitats i projectes de lleure al col·lectiu jove perquè desenvolupin habilitats, actituds i destreses que contribueixin a adquirir valors com la democràcia, participació, igualtat, diversitat, convivència, solidaritat i respecte a un mateix, als altres i al seu entorn.
Facilitar l'exercici de la ciutadania activa de la població jove en accions socials, culturals i educatives a través de les iniciatives proposades a l'àmbit local.
Fomentar models d'hàbits saludables, d'inclusió social i benestar emocional per al jovent.
Desenvolupar accions socioeducatives que afavoreixin l'equitat de gènere i la igualtat d'oportunitats.
2. Beneficiaris
2.1. Ajuntaments de l'illa de Mallorca, amb població igual o inferior a 20.000 habitants i l'entitat local menor de Palmanyola. Les dades referents a la població que es consideraran són les que consten a l'Institut d'Estadística de les Illes Balears (IBESTAT) a 1 de gener de 2019.
2.2. No poden acollir-se a l'ajuda econòmica les entitats en les quals concorre alguna de les prohibicions establertes a l'article 8 de l'Ordenança General de Subvencions (BOIB 21, de 18 de febrer de 2017).
3. Naturalesa de les subvencions
3.1. Les subvencions d'aquesta convocatòria són de caràcter voluntari i eventual, anul·lables, revocables i reintegrables en tot moment per les causes previstes a l'Ordenança general de subvencions. A més, no generen cap dret a obtenir altres subvencions en anys posteriors i no es poden al·legar com a precedent.
4. Règim de comptabilitat amb altres ajuts o subvencions
D'acord amb el previst en l'art. 16 de l'Ordenança general de subvencions del Consell Insular de Mallorca la subvenció atorgada és compatible amb altres subvencions, ajuts, ingressos o recursos per a la mateixa finalitat, procedents de qualsevol altra administració o ens públics o privats, nacionals, de la Unió Europea o d'organismes internacionals, sempre que l'import no sigui, en cap cas, d'una quantia que, aïlladament o conjuntament amb les altres subvencions, superi el cost de l'activitat que la persona beneficiària ha de dur a terme o el valor de la situació objecte de finançament, i sense perjudici del que s'estableixi en la normativa per la qual es regulen aquestes altres subvencions concurrents.
5. Règim de concurrència
5.1. Aquestes subvencions es concedeixen d'acord amb els principis indicats en l'article 5.4 de l'Ordenança General de Subvencions del Consell Insular de Mallorca.
El procediment per seleccionar les entitats beneficiàries és la concurrència no competitiva, per la qual cosa, no es fixa un ordre de prelació si les sol·licituds reuneixen els requisits i si hi ha crèdit suficient. En cas contrari, la prelació de la concessió vindrà donada per l'ordre d'entrada de la sol·licitud en el registre, sempre que l'expedient sigui correcte i aporti els documents preceptius, fins exhaurir el total del crèdit assignat.
5.2. Les sol·licituds presentades poden perdre el número d'ordre d'entrada si se'ls ha fet algun requeriment per esmenar la documentació. Si es dóna el cas, l'entitat beneficiària passarà a tenir el número d'ordre d'entrada obtingut en el moment de presentar la documentació esmenada en el Registre general.
6. Actuacions i despeses subvencionables
6.1. Són actuacions subvencionables:
Activitats d'oci socioeducatives i de dinamització juvenil dins que organitzin els serveis de joventut, que hauran d'estar integrades a un projectes general i relacionades amb l'adquisició de competències i/o habilitats per parts dels joves.
Accions, campanyes i projectes en matèria d'igualtat, educació sexual, consum responsable, reducció de riscs associats amb el consum de drogues, convivència, preservació i millora del medi ambient, salut i participació activa en relació amb la jovent.
Activitats de formació de reciclatge i perfeccionament dirigides al personal de dinamització o animació juvenil que contribueixin una a millora del servei de joventut.
Qualsevol de les activitats subvencionades han d'anar destinades a joves, o com a mínim els cinquanta per cent dels usuaris han de ser joves, d'acord amb l'article 3 de la Llei 10/2006, de 26 de juliol, integral de la joventut. L'edat dels destinataris s'ha de demostrar amb resultats o evidències documentals, no es considera vàlid un certificat.
6.2. Són actuacions no subvencionables:
- Queden excloses d'aquesta subvenció totes les activitats i/o accions que no respectin els objectius i valors d'aquesta convocatòria que es contemplen en el seu punt 1.
- Queden exclosos d'aquesta subvenció les activitats, projectes, campanyes i/o accions on les persones joves no siguin els destinataris.
- Queden excloses activitats, projectes i/o accions amb caràcter lucratiu, comercial, mercantil o similar; activitats vinculades a partits polítics o organitzacions sindicals.
- Queden excloses les activitats, projectes i/o accions de matèries curriculars i acadèmiques, d'alfabetització cultural o lingüística, les activitats docents (complementàries i d'ampliació) i les relacionades per l'aprenentatge d'idiomes o el reforç i suport educatiu o escolar.
- Queden excloses les activitats, projectes i/o accions turístiques, viatges individuals, viatges d'estudis o de grups escolars.
- Queden excloses les activitats, projectes i/o accions únicament esportives.
- Queden excloses les activitats reglades de música.
- Queden excloses totes les activitats delimitades com excloses d'activitats de temps lliure infantil i juvenils les determinades a l'article 38 del Decret 23/2018, de 6 de juliol, pel qual es desplega parcialment la Llei 10/2006, de 26 de juliol, integral de la joventut.
6.3 Es consideren subvencionables les despeses que, de manera indubtable, responen a la naturalesa de l'activitat subvencionada, resulten estrictament necessàries i s'efectuen en el període d'elegibilitat de les despeses establert en l'apartat 6.4 d'aquesta convocatòria.
En cap cas, el cost d'adquisició de les despeses subvencionables pot ser superior a valor de mercat.
Les despeses subvencionables d'aquesta convocatòria són les següents:
● Costos laborals del personal vinculat a la Regidoria de joventut i/o al Servei de dinamització i/o informació juvenil, encara que sigui de manera proporcional, excepte els que se citen en el punt 7 d'aquestes bases.
● Despeses corrents derivades de l'esdeveniment subvencionable: Arrendament d'instal·lacions, d'equipaments, de vehicles o de maquinària que expressament s'hagin contractat per a dur a terme l'activitat subvencionada.
● Materials divulgatius, informatius. En aquest apartat s'inclouen, entre altres, tot tipus de publicacions o materials que informin o promocionin l'esdeveniment, com: un programa d'activitats de l'esdeveniment, un reportatge informatiu sobre algun aspecte de l'activitat subvencionada, cartelleria, plans, tríptics.
● Béns consumibles en general, s'inclouen els béns fungibles directament relacionats amb l'actuació subvencionable, com: material de papereria, ferreteria, productes de neteja i higiene, etc.
● Assegurances d'accidents i de responsabilitat civil directament relacionats amb l'acció concreta objecte de la subvenció.
● Transport, muntatge i desmuntatge d'instal·lacions temporals
● Serveis de neteja, vigilància, ambulància i altres serveis personals directament relacionats amb l'activitat subvencionada.
● Manteniment de plataformes on line, sistemes informàtics i/o material informàtic no inventariable, sempre en relació amb una acció per a la joventut, que es considerin despeses corrents.
6.4. El període d'elegibilitat de les despeses subvencionables és el comprés entre l'1 de juliol de 2019 i el 31 de desembre de 2020, inclusivament. La data d'emissió de les factures o justificants de despesa ha de ser dins aquest període.
7. Despeses no subvencionables
7.1. No són subvencionables als efectes d'aquesta convocatòria:
● Els interessos deutors dels comptes bancaris.
● Interessos, recàrrecs i sancions administratives i penals.
● Les despeses de procediments judicials.
● Les despeses d'indemnització per acomiadaments.
● Les referents a begudes alcohòliques, tabac o substàncies similars.
● Les referents a obsequis, regals, menjars de treball, banquets, gales, atencions protocol·làries o representatives.
● Els impostos indirectes quan es puguin recuperar o compensar.
● Les donacions, subvencions a tercers i les aportacions de solidaritat
● Els subministres (aigua, llum i telèfon)
● Els sous o la remuneració del personal vinculat a altres serveis municipals.
● La compra de bens, immobles i mobles, inventariables.
● Les destinades a cobrir ajudes o beques.
7.2. Als efectes d'aquesta convocatòria, es consideren bens mobles inventariables la maquinària, eines, mobiliari i equips d'oficina, ordinadors, calefactors, equips per a la docència i la investigació, aparells portàtils d'aire condicionat, elements de transport, aplicacions informàtiques...que reuneixin alguna de les característiques següents:
● Que no siguin béns fungibles.
● Que tinga una duració previsiblement superior a l'exercici pressupostari
● Que sigui susceptible d'inclusió a inventari
● Ser una despesa que previsiblement no sigui reiterativa
8. Finançament i import màxim
8.1. D'acord amb el Pla Estratègic de Subvencions del Consell Insular de Mallorca per a l'any 2020, es destina un import de dos-cents trenta-i-dos mil euros (232.000,00 €) amb càrrec a la partida pressupostària 65.33410.46200 del pressupost de 2020 (RC amb núm. d'operació 220200000485) per concedir subvencions per a ajuntaments de Mallorca de 20.000 habitants o menys per al suport de la joventut.
8.2. Les subvencions que s'atorguin, s'adjudicaran fins a esgotar el límit del crèdit pressupostari inicial, sempre que es compleixin els requisits legals d'aquesta convocatòria, d'altres normes aplicables i en funció de l'índex de població juvenil de cada ajuntament, d'acord amb els barems següents:
≤ 14,50% ------------------------------------ 6.150,00 €
De 14,51 % a 15,50%---------------------- 7.200,00 €
≥ 15,51%------------------------------------- 9.000,00 €
Es consideraran les dades de població juvenil disponibles en l'Institut Balear d'Estadística a 1 de gener de 2019 per al col·lectiu d'entre els 15 i 29 anys (darrera data publicada). Població per illa i municipi de residència, sexe i grup d'edat. Població > Padró (xifres oficials de població).
Unitat de mesura: Nombre de persones
Període de referència: Revisió del padró 01/01/2019
Darrera actualització: 20200205 09:11
|
|
Població entre 15-29 anys |
Total edat |
% Jovent |
||
---|---|---|---|---|---|---|
1 |
Alaró |
843 |
5572 |
15,13 |
||
2 |
Algaida |
718 |
5642 |
12,73 |
||
3 |
Andratx |
1800 |
11271 |
15,97 |
||
4 |
Artà |
1307 |
7845 |
16,66 |
||
5 |
Banyalbufar |
66 |
515 |
12,82 |
||
6 |
Binissalem |
1317 |
8567 |
15,37 |
||
7 |
Búger |
124 |
1050 |
11,81 |
||
8 |
Bunyola |
754 |
4619 |
16,32 |
||
9 |
Campanet |
408 |
2640 |
15,45 |
||
10 |
Campos |
1513 |
10862 |
13,93 |
||
11 |
Capdepera |
2146 |
11868 |
18,08 |
||
12 |
Consell |
588 |
4053 |
14,51 |
||
13 |
Costitx |
168 |
1288 |
13,04 |
||
14 |
Deià |
92 |
617 |
14,91 |
||
15 |
Escorca |
21 |
212 |
9,91 |
||
16 |
Esporles |
770 |
5062 |
15,21 |
||
17 |
Estellencs |
39 |
315 |
12,38 |
||
18 |
Felanitx |
2900 |
17780 |
16,31 |
||
19 |
Fornalutx |
99 |
660 |
15,00 |
||
20 |
Lloret de Vistalegre |
177 |
1372 |
12,90 |
||
21 |
Lloseta |
946 |
5988 |
15,80 |
||
22 |
Llubí |
338 |
2273 |
14,87 |
||
23 |
Mancor de la Vall |
200 |
1509 |
13,25 |
||
24 |
Maria de la Salut |
311 |
2227 |
13,96 |
||
25 |
Montuïri |
420 |
2912 |
14,42 |
||
26 |
Muro |
1077 |
7085 |
15,20 |
||
27 |
Petra |
449 |
2860 |
15,70 |
||
28 |
Pollença |
2645 |
16283 |
16,24 |
||
29 |
Porreres |
799 |
5502 |
14,52 |
||
30 |
Pobla (Sa) |
2201 |
13475 |
16,33 |
||
31 |
Puigpunyent |
298 |
2012 |
14,81 |
||
32 |
Sencelles |
440 |
3290 |
13,37 |
||
33 |
Sant Joan |
275 |
2108 |
13,05 |
||
34 |
Sant Llorenç des Cardassar |
1319 |
8431 |
15,64 |
||
35 |
Santa Eugènia |
252 |
1561 |
16,14 |
||
36 |
Santa Margalida |
2094 |
12485 |
16,77 |
||
37 |
Santa Maria del Camí |
1104 |
7375 |
14,97 |
||
38 |
Santanyí |
1950 |
12237 |
15,94 |
||
39 |
Selva |
534 |
4014 |
13,30 |
||
40 |
Salines (Ses) |
708 |
4960 |
14,27 |
||
41 |
Sineu |
576 |
3862 |
14,91 |
||
42 |
Sóller |
2192 |
13705 |
15,99 |
||
43 |
Son Servera |
2101 |
11568 |
18,16 |
||
44 |
Valldemossa |
290 |
1969 |
14,73 |
||
45 |
Vilafranca de Bonany |
540 |
3380 |
15,98 |
||
46 |
Ariany |
106 |
868 |
12,21 |
||
47 |
Palmanyola |
318 |
2190 |
14,52 |
||
|
Font: Institut d'Estadística de les Illes Balears (IBESTAT). Espanya (CC BY 3.0) |
|
8.3. Cada entitat sol·licitant pot demanar fins a un màxim de l'import que li toca segons el tant per cent de la població juvenil d'acord amb el criteri establert en el punt anterior.
En el cas que l'entitat sol·liciti més import del que li correspon en funció del que estableix el punt 8.2., només es concedirà el màxim que li pertoqui.
No obstant, quan la quantia del crèdit de la convocatòria no fos suficient per a cobrir el 100% del pressupost de la convocatòria, l'últim beneficiari, segons l'ordre d'entrada derivat del registre, rebrà com a màxim l'import romanent.
9. Formalització de la sol·licitud i acreditació dels requisits
Les sol·licituds s'han de formalitzar mitjançant les instàncies i els annexos que facilita el Consell Insular de Mallorca, que es poden descarregar directament del web del Consell Insular de Mallorca, a través de l'adreça d'internet https://seu.conselldemallorca.net/ca/la-seu
Emplenar la documentació de manera incompleta o amb errors, de manera que no es pugui apreciar la concurrència dels requisits necessaris per atorgar la subvenció, o no presentar el projecte subvencionable o la documentació complementària necessària, és motiu suficient d'exclusió. Si escau, s'ha de comunicar la deficiència al sol·licitant per esmenar-la en un termini de deu dies hàbils comptadors des de la recepció del requeriment.
9.1. Les sol·licituds s'han de presentar amb la següent documentació:
- Model de sol·licitud, signada pel batle o la batlessa de l'entitat local (Annex I).
- Declaració responsable de l'entitat, signada pel batle o la batlessa de l'entitat local, (Annex II).
- Projecte objecte de la sol·licitud signat pel responsable tècnic en matèria de joventut amb el vistiplau del batle o la batlessa de l'entitat local (Annex III)
- Certificat bancari normalitzat, acreditatiu del compte corrent o la llibreta en què s'ha d'ingressar l'import de la subvenció, segons el model facilitat pel Consell de Mallorca (Annex IV)
9.2. D'acord amb l'establert a l'article 10.2 de l'Ordenança general de subvencions, l'entitat sol·licitant no necessita aportar documentació acreditativa de les obligacions tributàries amb el Consell Insular de Mallorca i els organismes autònoms que en depenen. L'òrgan instructor d'aquesta convocatòria demanarà directament els certificats corresponents.
9.3- En tot el que no es digui aquí, s'ha d'aplicar amb caràcter supletori el que disposa l'article 10 de l'Ordenança general esmentada.
10. Termini i lloc de presentació de la sol·licitud
10.1. El termini per presentar les sol·licituds i tota la documentació és de quinze (15) dies hàbils, comptadors a partir de l'endemà de la publicació de l'extracte d'aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB). Si el darrer dia cau en dia inhàbil, el termini s'ajorna fins al dia hàbil següent.
10.2. Les sol·licituds s'han de dirigir a la Direcció Insular de Participació i Joventut, del Departament de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local (Llar de la Joventut, c/ del General Riera, 111), i s'han de presentar en el termini establert en el punt 9.1, en qualsevol Registre General del Consell Insular de Mallorca (seu del Consell, Palau Reial, 1; Llar de la Joventut: c/ del General Riera, 111; i Llar de la Infància: c/ del General Riera, 113).
Així mateix, també es poden presentar als llocs establerts en l'apartat 4 de l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. En el cas de que la presentació es realitzés per alguna d'aquestes vies s'enviarà al correu electrònic joventut@conselldemallorca.net còpia de la instància de la sol·licitud de la subvenció on consti el segell d'entrada amb data i hora visibles. Si no constaren aquestes dades s'entendrà per presentada la sol·licitud a la darrera hora del dia d'entrada del registre.
Si la sol·licitud s'envia per correu, s'ha de presentar a Correus amb el sobre obert perquè segellin el primer full del document per acreditar la data, l'hora i el minut de presentació, segons estableix l'article 31 del RD 1829/1999, de 3 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament que regula la prestació dels serveis postals. En aquest cas, també, s'ha de comunicar aquesta presentació a l'òrgan gestor, a través de correu electrònic joventut@conselldemallorca.net tal com s'ha explicat anteriorment.
10.3. Si la sol·licitud o la documentació presentada no reuneix els requisits exigits o no l'acompanyen els documents preceptius, no es pot valorar. En aquest cas, l'òrgan instructor ha de requerir les persones interessades perquè esmenin la falta o aportin els documents preceptius en el termini de 10 dies hàbils, a partir de l'endemà de la recepció del corresponent requeriment. Si esmenen la documentació, s'ha d'aplicar el que disposa el punt 5.2 d'aquesta convocatòria, si no ho fan, s'ha de considerar que n'han desistit.
11. Procediment, òrgans d'instrucció, fiscalització i resolución
11.1. La tramitació i gestió d'aquesta convocatòria se subjecta als principis de publicitat, transparència, concurrència, objectivitat, igualtat, no discriminació, eficàcia i eficiència establerts en l'article 5.4 de l'Ordenança general esmentada.
11.2. El procediment de selecció de les entitats beneficiàries es du a terme mitjançant concurrència no competitiva, segons rigorós ordre d'entrada en el Registre general del Consell de Mallorca, sempre que els interessats reuneixin els requisits i fins que s'exhaureixi el crèdit pressupostari establert en aquest convocatòria i en els límits que recull el punt 8 d'aquesta convocatòria.
11.3. L'òrgan instructor pot requerir a la persona interessada els informes o els aclariments que consideri convenients.
11.4. Presentar la sol·licitud equival a acceptar la subvenció, si es concedeix. L'entitat beneficiària pot renunciar-hi en qualsevol moment del procés.
11.5. D'acord amb l'article 18 de l'Ordenança general esmentada, la Secretaria Tècnica del Departament de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local o qui la substitueixi ha d'instruir l'expedient administratiu de concessió de les subvencions i ha de vetllar pel compliment dels requisits de la convocatòria, a més d'exercir les facultats que preveu l'article 18.2.
11.6. El conseller executiu del Departament de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local és l'òrgan encarregat d'aprovar la convocatòria i els actes que en deriven: aprovació de la convocatòria, concessió, justificació de les subvencions i reconeixement d'obligacions, d'acord amb el Decret de Presidència de 9 de desembre de 2019 pel qual es determina l'organització del Consell Insular de Mallorca (BOIB núm. 167, de 12 de desembre de 2019), relacionat amb les Bases d'execució del Pressupost General del Consell Insular de Mallorca per a l'exercici 2020, aprovades pel ple del Consell de Mallorca, en sessió extraordinària i urgent celebrada el dia 23 de desembre de 2019 (BOIB Núm. 172, 24 de desembre de 2019).
11.7. La Intervenció del Consell de Mallorca s'encarrega de realitzar fiscalització prèvia limitada a la convocatòria i els actes que en deriven: aprovació de la convocatòria, concessió, justificació de les subvencions i reconeixement de obligacions.
11.8. El Consell de Mallorca, en compliment del que preveuen els articles 14 i 19.2 de l'Ordenança general esmentada, ha d'enviar a la Base Nacional de Subvencions la informació sobre l'aprovació d'aquesta convocatòria i de la concessió que en derivin.
Tanmateix, aquesta convocatòria s'ha de publicar en el BOIB i en la seu electrònica del Consell Insular de Mallorca (www.conselldemallorca.net).
11.9. Quan s'aprovi resolució de concessió de les subvencions, cadascun dels beneficiaris ha de signar un conveni (annex VIII) amb el Departament de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local, sent el conseller executiu del departament el firmant de dit conveni d'acord amb l'article 1 del Decret de la presidència del Consell de dia 9 de desembre de 2019, modificat pel Decret de 6 de març de 2020, pel qual es determina l'organització del Consell Insular de Mallorca.
Abans de signar aquest conveni cada Ajuntament ho ha d'haver aprovat per l'òrgan de govern competent i ha de notificar aquest fet al Consell de Mallorca.
Així mateix, tenint en compte l'establert al Reglament orgànic del Consell de Mallorca, aprovat per acord del Ple, de dia 12 d'abril de 2018 (BOIB núm. 89, de 19 de juliol de 2018) segons l'article 36.d correspon al Consell Executiu l'aprovació dels convenis independentment de la seva quantia, per tant abans de la signatura d'aquest, el Consell Executiu l'haurà d'aprovar.
11.10.El termini màxim de resolució és de sis (6) mesos, comptadors des de la data de publicació de la convocatòria corresponent. Si no s'ha dictat resolució transcorreguts aquests sis mesos, s'ha d'entendre desestimada la sol·licitud, encara que l'Administració n'ha de dictar la resolució expressa.
11.11. La resolució de concessió d'aquesta convocatòria es notifica oficialment a les entitats interessades mitjançant la publicació en el BOIB. Així mateix, es publica en la seu electrònica del Consell Insular de Mallorca (https://seu.conselldemallorca.net/es/la-sede).
12. Obligacions de les entitats beneficiàries
Els beneficiaris de les subvencions han de complir les obligacions establertes en aquestes bases i les que disposen els art. 9 i 15 de l'Ordenança general de subvencions del Consell Insular de Mallorca sobre les obligacions dels beneficiaris i sobre la difusió de la subvenció concedida a aquests, a més de la resta de normativa aplicable.
Cal remarcar que qualsevol anul·lació que es faci de reconeixement d'obligacions per part del beneficiari es deurà de comunicar al òrgan instructor de la present convocatòria
13. Pagament de la subvenció
13.1. La subvenció s'atorgarà per un import cert. D'acord amb l'ordre de prelació de les sol·licituds, i en aplicació de l'art. 24.2 de l'Ordenança general de subvencions, els projectes se subvencionen per import cert equivalent a la quantia sol·licitada, fins al màxim corresponent, per tant, no s'aplica l'ajustament a la baixa de l'import de la subvenció per raó del grau d'execució de l'activitat subvencionada, sempre que això no impliqui superar el cost total de l'activitat, projecte o programa seleccionat, un cop deduïts els ingressos aliens o les subvencions que l'han finançat.
13.2. El pagament de la quantia concedida es farà amb un pagament anticipat del cent per cent sense que calgui presentar cap garantia, segons l'article 50 i següents de l'Ordenança general de Subvencions del Consell de Mallorca que permet a les convocatòries de subvencions tramitades per aquest organisme prevegin pagaments anticipats quan així es consideri justificat.
13.3. Segons el que estableix l'article 48.4. de l'Ordenança general de subvencions del Consell Insular de Mallorca, per poder fer-se el pagament de la subvenció, la persona beneficiària ha d'estar al corrent del compliment de les obligacions tributàries i de la Seguretat Social davant l'Administració de l'Estat, així com de les obligacions tributàries davant el Consell Insular de Mallorca i els organismes autònoms que en depenen, imposades per les disposicions vigents, o sigui deutor per resolució de procedència de reintegrament.
13.4. El Consell Insular de Mallorca pot inspeccionar les activitats subvencionades, sense perjudici de les competències que puguin correspondre, per normativa legal o reglamentària a altres organismes o institucions.
14. Justificació de la subvenció
14.1. Un cop finalitzat el període subvencionable, període d'elegibilitat de les despeses, indicat en el punt 6.4. d'aquesta convocatòria, l'entitat beneficiària té l'obligació de justificar, d'acord amb l'article 35 de l'Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca, l'aplicació dels fons percebuts i el compliment de la resta de condicions imposades a la finalitat que ha servit de fonament a la concessió de la subvenció. Els documents justificatius s'enumeren en el punt 15 d'aquesta convocatòria.
14.2. Les corporacions locals beneficiàries de les subvencions convocades disposen fins al 31 de gener de 2021 per enviar al Consell de Mallorca la justificació de les actuacions subvencionables.
En el cas de que la concessió de les subvencions fos en data posterior a la indicada en l'anterior paràgraf el termini per presentar la justificació serà de deu (10) dies, comptadors des de l'endemà de la notificació de la concessió de les subvencions objecte de la present convocatòria.
14.3. Si no es presenta la justificació davant l'òrgan administratiu competent en el termini establert, s'ha de requerir la persona beneficiària perquè, la presenti en el termini improrrogable de quinze (15) dies hàbils, comptadors des de l'endemà de rebre la notificació.
14.4. Si la documentació que es presenta com a justificació és incompleta o incorrecta, s'ha de requerir a l'entitat beneficiària perquè rectifiqui o aporti els documents necessaris en el termini de deu (10) dies hàbils improrrogables, d'acord amb el que estableix l'article 68 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. No fer-ho suposa perdre el dret a cobrar la subvenció.
15. Contingut del compte justificatiu
15.1. D'acord amb la disposició addicional segona de l'Ordenança General de Subvencions del Consell Insular de Mallorca, en els convenis de col·laboració que regulin els ajuts que el Consell Insular de Mallorca i els organismes autònoms i consorcis que en depenen atorguin a altres administracions públiques, la subvenció es pot justificar a través d'un certificat emès pel titular de l'òrgan que l'ha percebuda, pel qual s'acrediti la realització de l'activitat i el compliment de la finalitat de la subvenció, juntament amb l'informe emès per la Intervenció, o òrgan de control financer equivalent, de l'entitat beneficiària pel qual acredita la veracitat i la regularitat de la documentació justificativa de la subvenció.
Per aquesta convocatòria els documents a presentar per justificar la subvenció són:
- Memòria tècnica de les actuacions realitzades objecte de la subvenció signada per un tècnic responsable en la matèria, (Annex V)
- Un informe emès per l'interventor/interventora de l'entitat beneficiària i el vistiplau del batle/batlessa que acrediti la veracitat i la regularitat de la documentació justificativa de la subvenció.(Annex VI)
- Un certificat emès pel secretari / secretària de l'entitat local, amb el vistiplau del batle / batlessa que acrediti la realització de l'activitat i el compliment de la finalitat de la subvenció. (Annex VII)
15.2. Tota la documentació detallada al punt 15.1 s'ha de presentar tant en paper com en suport electrònic (USB, llapis de memòria, memòria flash...), en format PDF i excel.
16. Infraccions, sancions i pèrdua de dret al cobrament
16.1. El règim d'infraccions i de sancions administratives aplicables és el que estableix el títol IV de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de subvencions (BOE núm. 276, de 18 de novembre de 2003), i la resta de la normativa que li és aplicable i, en concret, als articles 63 i 64 de l'Ordenança general de subvencions del Consell Insular de Mallorca.
16.2. L'article 58 de l'Ordenança, abans esmentada, regula la pèrdua del dret de cobrar la subvenció.
16.3. Amb independència del criteri d'atorgament de la subvenció aplicat, quan la persona beneficiària presenti una justificació definitiva per un import inferior al concedit, el centre gestor podrà iniciar d'ofici de pèrdua de dret i reintegrament, amb l'acceptació prèvia de la persona beneficiària. Als efectes indicats, el beneficiari podrà renunciar a l'import no justificat i autoritzar l'inici de l'expedient de pèrdua del dret i reintegrament si així ho indica en l'apartat 7 de l'Annex VI.
17.Publicitat
17.1. El Consell Insular de Mallorca, en compliment del que preveuen els articles 17, 18 i 20 de la Llei 38/2003esmentada, i d'acord amb l'article 19.2 i 14 de l'Ordenança General de subvencions esmentada, ha d'enviar la informació sobre aquesta convocatòria i sobre les resolucions de concessions a la Base de Dades Nacional de Subvencions.
17.2. L'extracte de la convocatòria de subvencions ila resolució s'han de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, i s'han de publicara la seu electrònica del Consell Insular de Mallorca (www.conselldemallorca.net).
18. Ineficàcia sobrevinguda de la convocatoria
Si per circumstàncies sobrevingudes d'interès públic i general, el Consell de Mallorca no pot dur endavant la tramitació d'aquesta convocatòria, l'òrgan, que la va aprovar, l'ha de deixar sense efectes previ informe justificatiu de la Secretaria Tècnica del centre gestor.
19. Normativa d'aplicació
Les subvencions d'aquesta convocatòria es regeixen pel que aquí s'exposa; per la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de subvencions; pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, General de subvencions (BOE núm. 176, de 25 de juliol de 2006); per l'Ordenança General de subvencions del Consell Insular de Mallorca, aprovada per acord de Ple de dia 23 de desembre de 2016 (BOIB 21, de 18 de febrer de 2017), modificada per acord del Ple de 14 de juny de 2018 (BOIB 96, de 4 d'agost de 2018); i la resta de la normativa que hi sigui d'aplicació.
20. Recursos
De conformitat amb l'article 44 en relació amb el 46.6 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, contra aquesta resolució no es podrà interposar recurs en via administrativa, si bé es podrà formular potestativament REQUERIMENT per a la seva anul·lació o revocació en el termini de dos mesos comptadors des del dia que rebi la present notificació amb caràcter previ a la interposició de recurs contenciós administratiu.
El requeriment s'entendrà desestimat si en el termini d'un mes des de la seva presentació no es notifica resolució expressa. El termini per interposar el recurs contenciós administratiu serà de dos mesos comptadors des del dia següent a aquell en el qual es rebi comunicació de la resolució expressa sobre el requeriment previ o aquest s'entengui desestimat de forma presumpta.
Si no formula requeriment previ, podrà interposar directament recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos comptadors des del dia següent al de la recepció de la present notificació.
ANNEX I
SOL·LICITUD SUBVENCIÓ
Convocatòria de subvencions als ajuntaments de Mallorca de 20.000 habitants o menys per al suport de la joventut
Dades de l'entitat local sol·licitant |
||
Ajuntament |
CIF |
|
Domicili |
C/Pl. Núm. Pis |
|
Telèfon |
||
Adreça correu electrònic |
||
Localitat |
CP |
|
|
Nom i llinatges batle/batlessa: |
DNI/NIE: |
EXPOS:
1. Que hem tingut coneixement de la convocatòria de subvencions als ajuntaments de Mallorca de 20.000 habitants o menys per al suport de la joventut.
2. Que l'entitat local que represent es vol acollir a aquesta convocatòria atès que compleix tots i cadascun dels requisits i, per això, acompanya la documentació prevista de la convocatòria.
3. Que de conformitat amb les normes de la convocatòria de subvencions 2020, que acceptem íntegrament.
I per això,
SOL·LICIT
El pagament anticipat del 100% de l'import de la subvenció de ....................................€
____________________, ______ de ________________________de 2020
El batle/batlessa
[signatura]
ANNEX II
DECLARACIÓ RESPONSABLE
[nom i llinatges] ...................................................................................................com a batle/batlessa de l'Ajuntament/entitat local menor de .......................................................................................................................................,
Declar sota la meva responsabilitat:
1) Que accept la convocatòria de subvencions per a ajuntaments de Mallorca de 20.000 habitants o menys per al suport de la joventut per l'any 2020 de la Direcció Insular de Participació i Joventut del Consell Insular de Mallorca.
2) Que adjunt la documentació exigida en la convocatòria de subvencions per a ajuntaments de Mallorca de 20.000 habitants o menys per al suport de la joventut per l'any 2020 de la Direcció Insular de Participació i Joventut del Consell Insular de Mallorca.
3) En relació al'acreditació de les circumstàncies d'estar al corrent de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social (marqueu amb una creu l'opció escollida):
( ) El sol·licitant dona el seu consentiment perquè l'òrgan instructor demani els certificats telemàtics oportuns. En aquest cas, el sol·licitant no ha d'aportar la certificació corresponent.
( ) El sol·licitant denega expressament el consentiment perquè l'òrgan instructor demani aquests certificats. En aquest cas, les ha d'aportar ell mateix juntament amb la sol·licitud.
( ) El sol·licitant opta a presentar una declaració responsable que substituiria a les certificacions.
4) Que l'Ajuntament que represent no incorre en cap de les prohibicions que estableixen els apartats 2,3 i 4 de l'article 8 de l'Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca aprovada per Acord del Ple de dia 23 de desembre de 2016 (BOIB 21, de 18 de febrer de 2017), modificada per Acord del Ple de 14 de juny de 2018 (BOIB 96, de 4 d'agost de 2018).
5) Que l'entitat que represent no ha estat sancionada ni condemnada, en els tres darrers anys, per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere, ni sancionada per resolució administrativa ferma o per sentència judicial ferma (article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes).
6) Que la entitat local a la qual represent no es deutora per resolució de reintegrament de subvencions, d'acord amb l'article 25 del Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol (BOE núm. 176, de 25 de juliol de 2006) per la que s'aprova el reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
7) Que en relació amb l'IVA suportat en la despesa subvencionable de l'execució del projecte (marqueu amb una creu l'opció escollida):
( ) No recuperaré ni compensaré l'IVA suportat de la despesa subvencionable.
( ) Sí recuperaré i/o compensaré l'IVA suportat de la despesa subvencionable.
8) Que pel que fa al projecte objecte de la sol·licitud (marqueu amb una creu l'opció escollida):
( ) No es preveuen ingressos derivats de l'execució del projecte (vendes, entrades, etc.) o l'obtenció d'altres recursos per finançar el projecte.
( ) Els ingressos que es preveuen obtenir de l'execució del projecte o altres subvencions o altres recursos per finançar el projecte són els següents:
Tipus d'ingrés i, si escau, entitat adjudicatària |
Import |
|
€ |
|
€ |
|
€ |
IMPORT TOTAL |
€ |
Que manifest, sota la meva responsabilitat, que totes les dades que faig constar en aquest document són certes, de conformitat amb les normes de la convocatòria.
I, perquè consti, sign aquesta declaració davant el secretari de la corporació
.........................., de .............................de 2020
[Signatura batle / batlessa] [Nom i llinatges i signatura secretari/secretària]
ANNEX III
PROJECTE-ACTIVITATS
1. DESCRIPCIÓ DE L'ACTIVITAT QUE ES SOL·LICITA FINANÇAMENT
Descripció breu del municipi (important indicar l'existència o no de serveis específics de joventut i usuaris):
|
Justificació, adequació i accions a la que es presenta:
|
Descripció de cada acció que inclogui nom, objectius, continguts, metodologia programada (dinàmica de l'activitat), recursos materials i humans, material necessari i personal responsable (indicant el càrrec i si és o no propi de l'ajuntament), criteris d'avaluació (indicadors) i temporalització (dates, lloc, durada i horari), destinataris (indicar edats):
|
2. DESPESES DEL PROJECTE
S'han de recollir els tipus de despesa que són necessàries per fer el projecte.
(Presentar desglossat per partides pressupostàries)
TIPUS DE DESPESA |
ESPECIFICAR: IMPORT AMB IVA IMPORT SENSE IVA |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
IMPORT TOTAL |
|
Recordau que l'import de la subvenció juntament amb altres ingressos que pugui tenir l'entitat local pel mateix concepte no pot ser superior al del total de la despesa.
Si no hi té cabuda tota la informació en aquest document es pot presentar document adjunt amb els mateixos conceptes.
.........................., de .............................de 2020
Responsable tècnic en matèria de joventut Vist i plau batle/batlessa
[Nom i llinatges i signatura] [Nom i llinatges i signatura]
ANNEX IV
SOL·LICITUD DE TRANSFERÈNCIA BANCÀRIA PER A PAGAMENTS
DADES DEL PERCEPTOR
CIF PERCEPTOR |
|
LLINATGES I NOM / RAÓ SOCIAL |
||
|
||
ADREÇA |
||
|
||
LOCALITAT |
C. POSTAL |
PROVINCIA |
|
|
|
TELÈFON |
FAX |
|
|
|
|
DADES BANCÀRIES
ENTITAT BANCÀRIA/SUCURSAL |
BIC |
||||
|
|
||||
IBAN |
BANC |
OFICINA |
COMPTE NÚM |
||
|
|
|
|
|
|
Sota la meva responsabilitat, declar que aquestes dades corresponen al compte corrent o la llibreta oberta a nom meu.
CERTIFICAT DE CONFORMITAT __________. __ d ___________de 20__
DE L'ENTITAT BANCÀRIA:
(Aquestes dades coincideixen amb les
que consten en aquesta oficina): El perceptor,
El director / el delegat,
Signatura:_____________________ Signatura
(segell de l'entitat bancària)
En compliment del que disposa la Llei Orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de Protecció de Dades Personals i garantia dels drets digitals, la persona interessada dóna el consentiment en el tractament de les seves dades personals incloses a la sol·licitud amb la finalitat de gestionar-les. Us informam que les dades recollides seran guardades en un o més fitxers gestionats per la Direcció Insular de Participació i Joventut . Us comunicam que teniu dret a accedir a la informació que us afecta, rectificar-la, si és errònia, cancel·lar-la o oposar-vos en el tractament quant a les dades facilitades. Per exercir aquests drets, us heu d'adreçar per escrit a la Direcció Insular de Participació i Joventut del Consell de Mallorca (Llar de la Joventut, c/ del General Riera, 111. 07010 Palma).
ANNEX V
MEMÒRIA TÈCNICA DE LES ACTUACIONS REALITZADES EN MATERIA DE JOVENTUT
DESCRIPCIÓ ACTUACIONS REALITZADES 1. Indicar i explicar amb detall les accions que s'han dut a terme (nom, objectius, continguts, metodologia, recursos) 2. Nombre i edat dels usuaris participants i personal responsable (càrrec i si és o no propi de l'ajuntament) 3. Dates de la realització (lloc, durada i horaris)
|
AVALUACIÓ ACTUACIONS REALITZADES 1. Indicar grau d'assoliment de les actuacions (objectius, continguts, metodologia, recursos) 2. Resultats i evidències documentals de les actuacions* (cartellera, registre de seguiment , control de les actuacions...) 3. Conclusions, propostes de millora i recomanacions futures *Adjunteu totes les proves documentals.
|
Si no hi té cabuda tota la informació en aquest document es pot presentar document adjunt amb els mateixos conceptes.
................................., a ........ de ......................... de 2020
Responsable tècnic en matèria de joventut
[Nom i llinatges i signatura]
ANNEX VI
INFORME D'INTERVENCIÓ QUE ACREDITA LA VERACITAT I LA REGULARITAT DE LA DOCUMENTACIÓ JUSTIFICATIVA DE LA SUBVENCIÓ
De conformitat amb la disposició addicional segona de l'Ordenança General de Subvencions del Consell de Mallorca, el Sr./a............................................................................................................................................ com a interventor/a de l'Ajuntament/entitat local menor de ....................................................., en relació amb la subvenció concedida dins la convocatòria de subvencions per a ajuntaments de Mallorca de 20.000 habitants o menys per al suport de la joventutper l'any 2020 de la Direcció Insular de Participació i Joventut del Consell Insular de Mallorca.
DECLAR:
1. L'aprovació de la relació de factures per un import total de..............................€, per justificar la subvenció que ens heu concedit en la convocatòria de subvencions per a ajuntaments de Mallorca de 20.000 habitants o menys per al suport de la joventut.
2. Que les factures de la relació, en la quantia imputada a la subvenció, no s'han emprat ni s'empraran, com a justificants per cobrar cap altra ajuda i compleixen, sense cap dubte, l'objecte de la subvenció.
3. Que les despeses relacionades en aquest informe corresponen, sense dubte, a l'activitat subvencionada i s'ajusten al valor de mercat.
4. Que en relació amb l'IVA suportat en la despesa subvencionable de l'execució del projecte, aquest (marqueu una opció):
( ) És recuperat i compensat.
( ) No és recuperat ni compensat.
5. Que la subvenció atorgada pel Consell de Mallorca s'ha aplicat a la finalitat per a la qual es va concedir i que no supera -amb les subvencions i altres ingressos concurrents- el pressupost d'execució del projecte subvencionat.
6. Que els ingressos, despeses i desviacions per dur a terme el projecte indicat han estat els següents:
A) INGRESSOS
- Subvenció atorgada pel Consell Insular de Mallorca Quantia: ...................
- Altres subvencions o ajuts:
Entitat: .................................................................. Quantia: ...................
Entitat .................................................................... Quantia: ...................
- Altres ingressos:
Procedència : ........................................................ Quantia: ...................
B) DESPESES
Núm. Ordre |
Núm. Fra. |
Data Fra. |
Proveïdor |
CIF |
Concepte |
Base imposable |
IVA |
Total |
Data pagament |
Data reconeixement obligació |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
En el cas de ser necessari es poden fer més línies.
En aplicació de l'art. 48.1 de l'Ordenança general de subvencions, al ser la persona beneficiària una entitat local, en aquesta convocatòria es considerarà com a despesa feta la certificació de les obligacions reconegudes.
C) DESVIACIONS
Indiqueu les desviacions esdevingudes, increments o disminucions respecte del pressupost presentat, i expliqueu el motiu:
1. _________________________________________________________________________
2. _________________________________________________________________________
3. _________________________________________________________________________
(Nota: La relació de despeses, que s'ha d'estructurar d'acord amb les partides del pressupost presentat, ha d'indicar les dades següents : el número i data d'emissió de la factura, nom i CIF del proveïdor, concepte, import, data de pagament. La relació d'ingressos ha d'indicar la subvenció del Consell de Mallorca, altres subvencions sol·licitades i/o rebudes, i la resta d'ajuts o ingressos que hagin finançat el mateix projecte subvencionat, amb indicació de l'import i la procedència. S'han d'explicar les desviacions esdevingudes respecte al pressupost inicial).
7. D'acord amb l'article 58.2 de l'Ordenança general de subvencions del Consell Insular de Mallorca, en el cas que la justificació definitiva presentada sigui d'un import inferior al de la subvenció concedida
Accepto renunciar al romanent de la subvenció concedida.
8. D'acord amb l'article 25 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol (BOE núm. 176, de 25 de juliol de 2006), pel qual s'aprova el reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. Que l'entitat que represent és deutora per una resolució de reintegrament de subvencions (marqueu amb una creu l'opció escollida) :
Sí
No
I, perquè així consti, expedeixo aquest document en ......................., ........... de..........................de 2020 amb el vistiplau del/de .......................................................................... (1)
Interventor/interventora Vist i plau batle/batlessa
[Nom i llinatges i signatura] [Nom i llinatges i signatura]
(1) Indicar “Batle/batlessa” o “President/presidenta”, segons correspongui
ANNEX VII
CERTIFICACIÓ SOBRE LA REALITZACIÓ DE L'ACTIVITAT I EL COMPLIMENT DE LA FINALITAT DE LA SUBVENCIÓ
A efectes de complir amb l'article 35 de l'Ordenança general de subvencions aprovada per Acord del Ple de dia 23 de desembre de 2016 (BOIB 21, de 18 de febrer de 2017), modificada per Acord del Ple de 14 de juny de 2018 (BOIB 96, de 4 d'agost de 2018) el Sr./a............................................................................................................................, com a Secretari/a de l'Ajuntament de ................................................................. i en execució de la disposició addicional segona de l'Ordenança esmentada ve a emetre el següent document pel que
CERTIFIC
Que les activitats subvencionades s'han realitzat en els termes i condicions establertes en la convocatòria de subvencions per a ajuntaments de Mallorca de 20.000 habitants o menys per al suport de la joventut per l'any 2020 de la Direcció Insular de Participació i Joventut del Consell Insular de Mallorca.
Que amb la realització de dites subvencions s'ha vingut a complir la finalitat de la subvenció concedida.
I per a que surti els efectes oportuns sign el present a ....................... , ....... de ......................... de 2020, amb el vistiplau del batle/batlessa
Secretari/secretària Vist i plau batle/batlessa
[Nom i llinatges i signatura] [Nom i llinatges i signatura]
ANNEX VIII
CONVENI DE COL·LABORACIÓ ENTRE EL CONSELL DE MALLORCA I L'AJUNTAMENT/ ENTITAT MENOR DE ............................................ PER DUR A TERME ACTUACIONS RELATIVES A LA CONVOCATÒRIA DE SUBVENCIONS PER A AJUNTAMENTS DE MALLORCA DE 20.000 HABITANTS O MENYS PER AL SUPORT DE LA JOVENTUT
REUNITS
D'una part, el/la Sr/a ........................................., conseller/a executiu/va del Departament de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local del Consell de Mallorca amb CIF S0711002F, domicili al carrer General Riera, núm.111, de la ciutat de Palma i codi postal 07010.
D'altra part, el Sr./a.............................................................................................. batle/batlessa de l'................................................................................................ amb CIF....................................., domicili a................................................................................, núm................, del municipi de........................................................................ i codi postal.................
ACTUEN
El primer, en nom i representació del Consell de Mallorca, en virtut de l'article 1.d del Decret la presidència de dia 9 de desembre de 2019 pel qual es determina l'organització del Consell Insular de Mallorca (BOIB núm. 167, de 12 de desembre de 2019) pel qual es determina l'organització del Consell Insular de Mallorca.
El/la segon, en la condició de batle/batlessa de l'............................................................, en virtut de l'Acord de Plenari de..........de........de............
MANIFESTEN
Primer.- Que el conseller executiu del Departament de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local per resolució de 17 de març de 2020 va aprovar la convocatòria de subvencions per a ajuntaments de Mallorca de 20.000 habitants o menys per al suport de la joventut, modificada posteriorment per resolució de 4 de maig de 2020.
Segon.- Que en el marc d'aquesta convocatòria de subvencions, a l'Ajuntament/ entitat menor de .................................................. se li va concedir una subvenció per import de .......................................... euros per dur a terme les següents actuacions:
.......................................................................................................................................................
Tercer.- Que el Consell Executiu del Consell de Mallorca, mitjançant acord de dia ............... de .................................... de .......................... , aprovà aquest conveni tipus a subscriure amb tots els ajuntaments beneficiaris de les subvencions per a ajuntaments de Mallorca de 20.000 habitants o menys per al suport de la joventut.
Quart.- Que l'Ajuntament de ......................., mitjançant acord de l'òrgan competent de dia ............de................... de ......................... va aprovar el text d'aquest conveni.
Quint.- Que la disposició addicional segona de l'Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca aprovada per acord del Ple de dia 23 de desembre de 2016 (BOIB núm. 21, de 18 de febrer de 2017, modificada per Acord del Ple de 14 de juny de 2018 (BOIB núm. 96, de 4 d'agost de 2018) diu:
«En els convenis de col·laboració que regulin els ajuts que el Consell Insular de Mallorca i els organismes autònoms i consorcis que en depenen atorguin a altres administracions públiques, la subvenció es pot justificar a través d'un certificat emès pel titular de l'òrgan que l'ha percebuda, pel qual s'acrediti la realització de l'activitat i el compliment de la finalitat de la subvenció, i també a través de l'informe emès per la Intervenció, o òrgan de control financer equivalent, de l'entitat beneficiària pel qual acredita la veracitat i la regularitat de la documentació justificativa de la subvenció.»
Sext.- Que en el marc del que preveu aquesta disposició addicional segona, la naturalesa d'aquest conveni és regular les obligacions, el desenvolupament de les actuacions i la justificació de les despeses derivades de la subvenció abans esmentada concedida pel Consell de Mallorca a l'Ajuntament de ........................
Per tot el que s'ha exposat, ambdues parts subscriuen el present conveni d'acord amb les següents
CLÀUSULES
I.- Aquest conveni té per objecte regular les obligacions, el desenvolupament de les actuacions i la justificació de les despeses derivades de la subvenció concedida pel Consell de Mallorca a l'Ajuntament/ entitat menor de ......................................................... per actuacions relatives al suport de la joventut, en el marc de la convocatòria de subvencions del Consell Insular per a l'any 2020.
II.- L'Ajuntament de ......................................................... ha rebut la subvenció per dur a terme les següents actuacions:
-.....................................................................................................................
-.....................................................................................................................
-.....................................................................................................................
III.- L'Ajuntament/ entitat menor de ........................................................., com a beneficiari de la subvenció, es compromet a complir amb totes i cadascuna de les obligacions previstes a la convocatòria de subvencions, tant les de tipus administratiu com les de tipus tècnic, i molt especialment a dur a terme les actuacions subvencionades i presentar la justificació de les despeses al Consell Insular de Mallorca fins el dia 31 de gener de 2021 o en el cas de que la concessió de les subvencions fos en data posterior el termini per presentar la justificació serà de deu (10) dies, comptadors des de l'endemà de la notificació de la concessió de les subvencions objecte de la present convocatòria.
IV.- La justificació de les actuacions subvencionades a l'Ajuntament de ..............................., d'acord amb la disposició addicional segona de la vigent Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca, es farà per mitjà de la presentació al Consell de Mallorca per part de l'entitat beneficiària de la següent documentació:
- Memòria tècnica de les actuacions realitzades objecte de la subvenció signada per un tècnic responsable en la matèria. (Annex V)
- Un informe emès per l'interventor/interventora de l'entitat beneficiària i el vistiplau del batle/batlessa que acrediti la veracitat i la regularitat de la documentació justificativa de la subvenció.(Annex VI)
- Un certificat emès pel secretari / secretària de l'entitat local, amb el vistiplau del batle / batlessa que acrediti la realització de l'activitat i el compliment de la finalitat de la subvenció. (Annex VII)
V.- Aquest conveni finalitzarà en acabar les actuacions subvencionades i realitzats els pagaments de la subvenció a l'Ajuntament de ...............................................
I, en prova de conformitat, signen aquest conveni per duplicat i a un sol efecte, en el lloc i la data abans expressats
En Palma, .......de........................de...........
Per part del Consell de Mallorca Per part de l'Ajuntament
El Conseller/a Executiu del Departament El batle/batlessa de ...................
de Promoció Econòmica i Desenvolupament
Local