Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció I. Disposicions generals

CONSELL INSULAR DE MALLORCA

PLE, COMISSIÓ DE GOVERN, CONSELL EXECUTIU I PRESIDÈNCIA

Núm. 4121
Decret de la Presidència del Consell Insular de Mallorca pel qual es modifica el Decret de dia 9 de desembre de 2019 pel qual es determina l’organització del Consell Insular de Mallorca

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Aquesta Presidència, avui, ha resolt:

«Fets

1. El dia 9 de desembre de 2019 aquesta Presidència va dictar el Decret pel qual es determina l'organització del Consell Insular de Mallorca, modificat pel Decret de 6 de març de 2020.

2. És necessari fer una reestructuració de les atribucions dels departaments de Presidència i d'Hisenda i Pressuposts, de manera que:

- es dóna una nova redacció a la lletra a) de l'article 4, relatiu a les atribucions del Departament de Presidència, del Decret de dia 9 de desembre de 2019, pel qual es determina l'organització del Consell Insular de Mallorca, modificat pel Decret de dia 6 de març de 2020.

- se suprimeix la lletra f) de l'article 5, relatiu a les atribucions del Departament d'Hisenda i Funció Pública.

Fonaments

En l'article 62 de l'Estatut d'autonomia es diu que els consells insulars estableixen la seva organització d'acord amb la Constitució o el dit Estatut.

En l'article 9.2 f de la Llei 8/2000, de 27 d'octubre, de consells insulars, s'estableix que correspon al president fixar les atribucions dels diferents òrgans de cada departament.

En l'article 13.4 d'aquesta mateixa llei es diu que el Reglament orgànic del consell ha de determinar els criteris mínims d'organització dels departaments, els quals s'han de desplegar en el decret del president a què fa esment el dit article 9.2 f, que, al seu torn, ha d'establir amb precisió les atribucions dels diversos òrgans de cada departament, incloses, si escau, les de caràcter resolutori pel que fa a les conselleres i els consellers executius, a les directores i els directors insulars i a les secretàries i els secretaris tècnics.

En l'article 28.3 del Reglament orgànic del Consell de Mallorca s'estableix que, amb caràcter general, les atribucions que l'article 9.2 de la Llei de consells insulars confereix a la Presidència del Consell de Mallorca que puguin ser objecte de desconcentració, les han d'exercir en aquest règim els consellers executius o les conselleres executives. Els decrets de la Presidència dictats en matèria d'organització del Consell de Mallorca han de contenir l'abast d'aquesta desconcentració a favor de la persona titular de cada departament.

Per tot això, dict aquest

Decret

Article únic. Modificar el Decret de dia 9 de desembre de 2019, modificat pel Decret de dia 6 de març de 2020 en el sentit següent:

U. La lletra a) del Departament de Presidència queda redactada de la manera següent:

a) Implementació, impuls, coordinació executiva i seguiment dels plans i programes estratègics del Consell Insular de Mallorca així com dels projectes que per la seva naturalesa transversal, interdepartamental o estratègica la Presidència o el Consell Executiu encarreguin expressament al Departament de Presidència.

En conseqüència, l'article 4 del Decret de dia 9 de desembre de 2019 pel qual es determina l'organització del Consell Insular de Mallorca, modificat per Decret de dia 6 de març de 2020 queda redactat de la manera següent:

 

«Article 4. Atribucions del Departament de Presidència

Les atribucions del Departament de Presidència són les relatives al sector de l'activitat administrativa pròpia del departament, que en la legislació vigents s'assignen al Consell de Mallorca, i particularment:

a) Implementació, impuls, coordinació executiva i seguiment dels plans i programes estratègics del Consell Insular de Mallorca, així com dels projectes que per la seva naturalesa transversal, interdepartamental o estratègica la Presidència o el Consell Executiu encarreguin expressament al Departament de Presidència..

b) Exercir les funcions de coordinació jurídica i administrativa entre els diferents departaments del Consell.

c) Coordinar les relacions entre el Consell de Mallorca i la resta de institucions públiques de les Illes Balears i de l'Estat espanyol.

d) Implementar el coneixement de la institució i el patrimoni de la màxima institució representativa i de govern de Mallorca.

e) Impulsar l'aplicació del Reglament d'honors i distincions.

f) Dur a terme l'organització i el suport a determinades activitats de caire institucional.

g) Promoure, potenciar i coordinar les commemoracions i els esdeveniments d'àmbit insular que ajudin a crear teixit institucional i cohesionin la ciutadania.

h) Promoure i gestionar les actuacions relatives a la recuperació i rehabilitació de l'edifici es Sindicat de Felanitx.

i) Coordinar, dissenyar i analitzar l'estratègia de comunicació del Consell de Mallorca; gestionar i coordinar la relació amb els mitjans de comunicació i contribuir a construir la identitat de la institució mitjançant l'organització d'accions comunicatives com actes i esdeveniments. Gestionar i coordinar la publicació de la informació institucional als mitjans de comunicació.

j) Impulsar les polítiques d'igualtat per combatre les desigualtats, les discriminacions i les violències masclistes.

k) Impulsar les actuacions adreçades a aconseguir la igualtat real entre dones i homes i el respecte a la diversitat, des d'una visió transversal i coordinada amb la resta de departaments del Consell de Mallorca.

l) Desplegar la Llei 8/2016, per garantir els drets de lesbianes, gais, trans, bisexuals i intersexuals i per eradicar l'LGTBI-fòbia.

m) Desplegar la Llei 11/2016 d'Igualtat de dones i homes, per aconseguir la igualtat real, prevenir les violències masclistes i garantir els serveis d'acompanyament i recuperació a per a les dones que han patit violències masclistes.

n) Liderar amb totes els ajuntaments de l'illa l'impuls i desenvolupament del Pla estratègic d'igualtat de Mallorca.

o) Promoure, organitzar i fomentar activitats socioculturals relatives al sector de les persones majors  i a l'associacionisme.

p) Coordinar la política del Consell de Mallorca en matèria de transparència de la seva activitat pública.

q) Promoure i dur a terme la implantació de projectes estratègics de modernització i d'innovació tecnològica i de transformació digital de la institució, i connectar-los en el marc transversal de Mallorca i proveir d'aplicacions informàtiques els departaments.

r) La coordinació de la implantació del Projecte Smart Island Mallorca.

s) Coordinar les polítiques i accions necessàries per assegurar el compliment de la normativa en matèria de protecció de dades personals i de l'Esquema Nacional de Seguretat.

t) Totes les altres matèries que no estiguin atribuïdes expressament a un altre departament.

Resten adscrits al Departament:

- La Societat Ràdio i Televisió de Mallorca

- El Centre Sociocultural de Manacor

- El Centre Sociocultural d'Inca

- El Fons Mallorquí de Solidaritat i Cooperació

- El Centre d'Informació de la Dona

- El Casal Ariadna»

Dos. Eliminar la lletra f) de les atribucions del Departament d'Hisenda i Funció Pública i, en conseqüència, fer córrer la resta de les lletres.

En conseqüència, l'article 5 del Decret de dia 9 de desembre de 2019 pel qual es determina l'organització del Consell Insular de Mallorca, modificat per Decret de dia 6 de març de 2020 queda redactat de la manera següent:

«Article 5. Atribucions d'Hisenda i Funció Pública

Les atribucions del Departament d'Hisenda i Funció Pública són les relatives al sector de l'activitat administrativa pròpia del departament, que la legislació vigent assigna al Consell de Mallorca, i particularment:

a)  Coordinar el procés de preparació i formar els pressuposts del Consell de Mallorca.

b)  Coordinar l'execució i el control dels pressuposts del Consell de Mallorca.

c)  Aprovar la liquidació dels pressuposts del Consell de Mallorca.

d) Exercir les relatives a la programació i la gestió en l'ordre econòmic financer dels recursos del Consell de Mallorca, que inclou:

1. Gestionar, inspeccionar, liquidar, recaptar i resoldre reclamacions en relació amb els ingressos públics de l'Administració insular.

2.  Elaborar informes econòmics sobre la gestió financera de la hisenda insular.

​​​​​​​3.  Ordenar els pagaments de l'entitat.

4.  Autoritzar la cessió de crèdits i facturatges.

e) Constituir, cancel·lar totalment i parcialment, i qualsevol altra operació relativa a la consignació del Consell de Mallorca en la Caixa General de Dipòsits de l'Estat, a efectes d'expropiacions o qualsevol altra finalitat, així com emetre canvi de titular o beneficiari dels dipòsits que es cancel·lin.

f)  Gestionar els serveis de protecció civil, prevenció i extinció d'incendis i salvament.

g) Serveis generals, projectes d'obres i eficiència energètica:

1. Coordinar la seguretat de tots els edificis i les instal·lacions del Consell de Mallorca, servei de majordomia, custòdia i missatgeria, i dur a terme el manteniment dels edificis i la maquinària, i la neteja de les instal·lacions i les oficines, així com contractar tota classe d'assegurances amb relació a tots els béns que formen part del patrimoni del Consell.

2. Fer inversions i obres de reforma en tots els edificis, centres i dependències propis.

3.  Gestionar els serveis generals del Consell de Mallorca no atribuïts expressament a un altre departament.

4. Impulsar i executar les polítiques d'eficiència energètica dels edificis i instal·lacions del Consell de Mallorca.

5. Proveir del material informàtic necessari les diverses àrees del Consell de Mallorca i gestionar-lo, dotar de la infraestructura de comunicacions de veu i dades. Donar suport a usuaris del sistema.

6. Exercir les competències en matèria de patrimoni que no estiguin atribuïdes al Ple del Consell de Mallorca, excepte la gestió del fons pictòric propietat del Consell Insular de Mallorca.

7. Iniciar, ordenar i instruir els expedients de responsabilitat patrimonial, llevat dels atribuïts al Departament de Mobilitat i Infraestructures.

h) Gestionar el personal funcionari i laboral de qualsevol classe, que comprèn:

1.Exercir la direcció directa de tot el personal del Consell de Mallorca, així com la planificació, la coordinació, l'ordenació de la política general de personal del Consell de Mallorca i el seguiment de l'execució d'aquestes polítiques per part dels departaments.

2. Proposar al Consell Executiu l'oferta anual d'ocupació pública del Consell de Mallorca i les bases de les proves de l'oferta per seleccionar personal i proveir llocs de treball.

3. Proposar a la Presidència del Consell les convocatòries de les proves de l'oferta per seleccionar personal i proveir definitivament llocs de treball.

4. Resoldre les convocatòries de les proves de selecció de personal i de proveïment definitiu de llocs de treball.

5. Proposar la resolució de les sol·licituds de compatibilitat del personal al servei del Consell de Mallorca.

6. Nomenar i sancionar el personal, llevat de la separació del servei dels funcionaris de la corporació, del comiat del personal laboral i de la imposició de sancions per faltes lleus, sens perjudici d'allò que es preveu en l'apartat 6 de la disposició addicional segona de la Llei 7/2007, de 12 d'abril, de l'Estatut bàsic de l'empleat públic. Ordenar la instrucció d'expedients disciplinaris i aprovar o aixecar la suspensió provisional del personal.

7. Seleccionar i nomenar personal funcionari de carrera i interí.

8. Formalitzar contractes del personal laboral, que no estiguin desconcentrats o delegats en altres òrgans.

9. Seleccionar el personal funcionari interí i el laboral temporal, quan aquesta atribució no estigui desconcentrada o delegada en altres òrgans.

10. Resoldre les situacions administratives i les comissions de servei.

11. Aprovar i gestionar la nòmina del personal funcionari i laboral.

12. Encarregar-se de les relacions i les negociacions amb les organitzacions sindicals representatives del personal.

13. Proposar al Consell Executiu el pla de formació del personal, gestionar-lo i executar-lo.

14. Concedir les millores socials previstes en els Acords per al personal funcionari i en el Conveni col·lectiu per al personal laboral, llevat de la prevista en l'article 32 del Conveni col·lectiu, quan la contractació es troba atribuïda a un altre departament.

15. Resoldre la deducció proporcional de retribucions en cas d'incompliment de l'horari establert.

16. Gestionar les activitats pròpies dels serveis de prevenció, en la forma establerta en la Llei 31/1995, el Reial decret 39/1997 i el Reglament de prevenció de riscs laborals del Consell de Mallorca.

17. Exercir les altres atribucions, en matèria de personal, que no estiguin assignades expressament als altres òrgans de la corporació, amb l'excepció de la direcció superior de tot el personal i el nomenament i el cessament del personal eventual.

18. Atorgar els complements de productivitat, a proposta dels diferents consellers executius i conselleres executives.

19. Resoldre les contractacions amb càrrec a les partides denominades «altre personal» i «personal eventual» en contracte laboral.

Resta adscrit al Departament:

- Els parcs de bombers»

 

​​​​​​​Disposició final.

Aquest Decret comença a vigir el mateix dia en què es publica en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

 

Palma, 22 de maig de 2020

La presidenta

Catalina Cladera Crespí