Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL INSULAR DE MENORCA

INSTITUT DE LA JOVENTUT DE MENORCA

Núm. 4100
Normes d'ús de les instal·lacions juvenils gestionades per l'Institut de la Joventut de Menorca

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

PREÀMBUL

La Llei 21/2006, de 15 de desembre, del Parlament de les Illes Balears, va atribuir les competències en matèria de joventut i lleure als consells insulars de Menorca i d'Eivissa i Formentera.

L'Institut de la Joventut de Menorca (INJOVE), regulat pel Decret 35/2006, de 31 de març, es va crear com empresa pública amb naturalesa d'entitat de dret públic, amb personalitat jurídica pròpia i plena capacitat d'obrar, adscrita a la conselleria competent en matèria de joventut. El seu objecte és coordinar i executar la política de joventut i lleure a l'àmbit de l'illa de Menorca i, entre altres, té la funció de crear, organitzar, finançar i gestionar aquelles instal·lacions i serveis per a infants i joves que siguin de la seva competència per raó de la seva naturalesa i àmbit territorial.

En data 5/04/2011 es van publicar al BOIB les Normes d'ús de les instal·lacions juvenils gestionades per l'INJOVE, aprovades definitivament pel Consell de Direcció d'aquest Institut en data 11/03/2011. Aquestes normes necessiten una actualització per tal d'adaptar-se a les normatives vigents en matèria de Joventut, entre elles el Decret 23/2018, de 6 de juliol, pel qual es desplega parcialment la Llei 10/2006, de 26 de juliol, integral de la joventut. Aquest Decret regula, en el seu títol IV, els principis generals de les instal·lacions juvenils de les Illes Balears.

Amb  l'aprovació  de les presents normes d'ús queden  justificats  els  principis  de necessitat i eficàcia, de proporcionalitat i seguretat jurídica, transparència i eficiència, segons el que estableix l'article 129 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

1. Naturalesa i dependència

1.1. Les instal·lacions juvenils gestionades per l'Institut de la Joventut de Menorca objecte d'aquest reglament són les següents:

1.1.1.- Cases de colònies:

Casa de colònies Es Torretó. Ciutadella. Camí Vell, s/n

Titularitat: Consell Insular de Menorca

Període d'obertura: Tot l'any

Capacitat: 30 places

 

Casa de colònies Santa Eularieta. Alaior - es Mercadal. Camí d'en Kane, km 17

Titularitat: Consell Insular de Menorca

Període d'obertura: Tot l'any

Capacitat: 30 places

 

Casa de colònies Sa Vinyeta. Ciutadella. Camí Vell de sa Farola, s/n

Titularitat: Ajuntament de Ciutadella

Període d'obertura: Període de l'any en què la instal·lació no funcioni com a alberg juvenil

Capacitat: 24 places

 

Casa de colònies de Biniparratx Sant Lluís. Camí de Biniparratx Petit, s/n

Titularitat: Consell Insular de Menorca

Període d'obertura: Període de l'any en què la instal·lació no funcioni com a campament.

Capacitat: 30 places

1.1.2.- Refugis:

Refugi de la Torre de Son Ganxo. Sant Lluís. Punta Prima, passeig de sa Torre, 45

Titularitat: Consell Insular de Menorca

Període d'obertura: Tot l'any

Capacitat: 12 places

1.1.3.- Albergs:

              Alberg juvenil Sa Vinyeta. Ciutadella. Camí Vell de sa Farola, s/n

              Titularitat: Ajuntament de Ciutadella

              Període d'obertura: Aproximadament d'abril/maig a setembre/octubre

              Capacitat: 80 places

1.1.4.- Campaments:

Campament de Biniparratx. Sant Lluís. Camí de Biniparratx Petit, s/n

Titularitat: Consell Insular de Menorca

Període d'obertura: Aproximadament de maig a setembre

Capacitat:

Capacitat màxima del campament:  198 places

Capacitat màxima total a les tendes: 168 places

Capacitat màxima al dormitori: 30 places

1.2. En cas d'incorporació de noves instal·lacions gestionades per l'INJOVE a la Xarxa d'Instal·lacions Juvenils de Menorca, aquestes s'adaptaran per defecte a aquest reglament i a tota la normativa vigent que sigui d'aplicació.

Tant en el cas de l'alberg juvenil Sa Vinyeta, així com en el dels possibles albergs que es creïn en el futur, tot allò no previst per aquestes normes d'ús quedarà regulat, a més del que estableix l'apartat anterior, pel reglament de la Xarxa Espanyola d'Albergs Juvenils (REAJ) i pel de la Federació Internacional d'Albergs Juvenils (IYHF).

2.- Finalitats:

Les finalitats de les instal·lacions juvenils gestionades per l'Institut de la Joventut de Menorca són:

a) Oferir un espai per a la pernoctació de grups, preferentment d'infants o joves, participants en activitats educatives en el temps lliure, cultural i d'oci.

b) Servir de marc a les activitats programades pel Consell Insular.

c) Oferir espais als ajuntaments de Menorca per a la realització d'activitats dirigides a joves.

d) Facilitar a les entitats juvenils espais adequats per a les seves activitats: acampades, colònies, trobades, reunions, cursos, tallers, etc.

e) Proporcionar a altres entitats, associacions, fundacions, institucions, grups, famílies, etc., llocs de convivència i de realització d'activitats diverses, de caràcter social i educatiu.

f) En general, facilitar la convivència, l'allotjament, la formació, la participació en activitat socials i culturals o la utilització adequada del temps lliure.

g) En el cas de l'alberg juvenil Sa Vinyeta, proporcionar un allotjament específic per a alberguistes.

h) Proporcionar a la infància i joventut una oferta concreta d'activitats (itineraris, excursions, elements informatius i formatius..) que desenvolupin el projecte educatiu propi de cadascuna de les instal·lacions juvenils gestionades per l'INJOVE.

3.- Persones i entitats beneficiàries i activitats prioritàries

3.1. Les persones usuàries principals de les instal·lacions juvenils són els infants i les persones joves, individualment o en grup, l'edat dels quals no sigui superior a 30 anys, per dur a terme activitats educatives en el temps lliure i activitats d'oci i formatives.

Per a la reserva de les instal·lacions es prioritzaran les activitats destinades a ús infantil i juvenil, preferentment per a la realització d'activitats educatives en el temps lliure organitzades per centres educatius així com entitats i associacions que estiguin registrades oficialment en el cens corresponent, o bé que siguin seccions infantils o juvenils d'entitats més àmplies de les quals depenguin. Tanmateix es donarà preferència a activitats desenvolupades per organismes públics, o bé per ens associats (instituts, fundacions, etc.).

3.2. Malgrat l'establert en el paràgraf anterior, les persones amb una edat igual o superior a 30 anys poden emprar les instal·lacions juvenils en els supòsits següents:

3.2.1.- Quan es tracti de pares, mares o tutors i tutores, mestres, educadors i educadores o monitors i monitores i participin conjuntament amb els infants i les persones joves en les activitat que s'hi duguin a terme o tenguin tasques organitzatives i de suport.

3.2.2.- Llevat dels albergs juvenils, i sens perjudici establert en l'apartat 2 d'aquest article, les instal·lacions poden acollir persones i grups d'adults de més de 30 anys, de manera no habitual, quan hi hagi disponibilitat i quedi garantida la funció inherent d'aquestes instal·lacions.

S'entén que aquesta funció queda garantida quan la instal·lació acull durant tot l'any, o durant el període en que roman oberta, activitats d'educació en el temps lliure infantil i juvenil, socials, culturals i educatives per a joves i grups de joves, en coherència amb el projecte educatiu de la instal·lació; i/o allotja majoritàriament joves i grups de joves, de la qual cosa ha de quedar constància documental. Els documents que acreditin aquesta circumstància (com ara fulls de reserva, edats de les persones usuàries, certificats de les entitats organitzadores, declaracions responsables d'activitats d'educació en el temps lliure infantil i juvenil, etc.) han d'estar a l'abast dels serveis d'inspecció i de seguiment quan els siguin requerits.

En qualsevol cas, els grups d'infants i joves tenen prioritat en la contractació, si bé respectant l'ordre d'antiguitat de la data en què es faci, i en l'ús dels espais comuns de la instal·lació, intentant atendre les necessitats de tots els grups que la comparteixen en aquell moment.

3.3.- En cas que la sol·licitud sigui realitzada per una persona física o jurídica no indicada, o bé per a una activitat no descrita en l'apartat anterior, la reserva estarà sotmesa a ser denegada si alguna entitat a la que es refereix l'apartat 3.1. realitzés la sol·licitud dins el termini corresponent, el qual es publicarà a la web de l'INJOVE.

3.4. En els supòsits de l'apartat 3.2.2. les persones de més de 30 anys tenen l'estada limitada a deu dies consecutius, prorrogables si la demanda de places per part d'infants i joves ho permet i mentre no quedi compromesa la funció principal de la instal·lació. S'exceptua d'aquesta limitació de temps les persones de més de 30 anys usuàries de les residències d'estudiants, quan formin part de la comunitat educativa.

3.5.- Les persones individuals que sol·licitin allotjament hauran de ser majors d'edat; les persones menors de 18 anys no poden llogar les instal·lacions. En el cas de les persones menors d'edat aquestes hauran d'anar sempre acompanyats d'una persona adulta. Si la persona adulta no és el pare/mare/tutor legal del menor, serà requisit imprescindible disposar de la pertinent autorització per a l'estada de les persones menors a les instal·lacions juvenils, donat que en cas contrari, es podrà denegar l'allotjament.

3.6.- En el cas dels albergs juvenils, les persones o grups que vulguin allotjar-se a la instal·lació hauran de tenir el carnet d'alberguista expedit per la REAJ/IYHF (el carnet pot ser expedit al mateix alberg).

En el cas dels albergs juvenils, els infants i joves, individualment o en grup, l'edat dels quals sigui inferior a 30 anys, són les principals persones usuàries de les instal·lacions juvenils. No obstant això, les persones amb una edat superior a 30 anys poden emprar les instal·lacions juvenils quan tenguin carnet d'alberguista de la Xarxa Espanyola d'Albergs Juvenils (REAJ) o qualsevol altre tipus d'acreditacions que aquesta Xarxa reconegui com a vàlida en les seves diferents modalitats (individual, familiar i de grup).

4. Drets i deures de les persones usuàries

4.1. Drets de les persones usuàries

Les persones usuàries de les instal·lacions juvenils tenen els drets següents:

4.1.1. Amb caràcter general:

a) Conèixer les dades inscrites en el Cens de la Xarxa Insular d'Instal·lacions Juvenils.

b) No patir cap tipus de discriminació per motius de gènere, raça, origen,edat, opinió, religió, estat civil, creences, opció sexual, discapacitat, llengua o qualsevol altra circumstància personal o social o d'altres comportaments contraris als valors democràtics i, especialment, als drets fonamentals i a les llibertats públiques.

4.1. 2. En relació a cada instal·lació juvenil:

a) Conèixer el projecte educatiu de les distintes instal·lacions, que ha d'estar publicitat en el web en el que es comercialitza la instal·lació.

b) Utilitzar les instal·lacions juvenils respectant-ne el reglament de règim intern.

c) Rebre els serveis requerits com a contraprestació dels preus satisfets.

d) Tenir accés a la informació següent:

  • Certificat de potabilitat de l'aigua, si escau, en les instal·lacions que disposin d'un aljub o dipòsit amb aquesta finalitat. Les instal·lacions connectades a la xarxa de subministrament d'aigua no l'han de requerir.
  • Pòlissa d'assegurança de responsabilitat civil pels danys materials i corporals i pels perjudicis involuntaris a tercers, així com el darrer rebut.
  • Declaració responsable presentada en la forma establerta  segons la normativa vigent.
  • Relació de preus dels serveis oferts actualitzada, que estarà publicitada també en el web en el que es comercialitza la instal·lació.

e) Formular les reclamacions, les iniciatives i els suggeriments que considerin oportuns.

f) A ser ateses en català i disposar dels cartells d'informació general de caràcter fix i dels documents d'oferta de serveis redactats, almenys, en català.

g) Tenir garantit l'accés i l'estada de les persones amb discapacitat o mobilitat reduïda en els espais.

h) Utilitzar el telèfon de la instal·lació o la utilització d'algun mitjà de comunicació per a casos d'emergència.

i) Disposar de la possibilitat d'escalfar-se el propi menjar i d'escurar els estris, i de mantenir els aliments refrigerats.

j) Altres drets que es derivin de la normativa vigent i de la resta de normes que dictin les diferents administracions amb competència en aquesta matèria.

4.2. Deures de les persones usuàries

Els deures de les persones usuàries de les instal·lacions juvenils són els següents:

a) Complir les normes d'us que reguli el funcionament de la instal·lació juvenil.

b) Tenir cura de les instal·lacions, el mobiliari, el material i l'entorn natural i, si escau, del lloc d'emplaçament de la instal·lació juvenil.

c) Abonar els preus fixats pels serveis rebuts.

d) Altres deures que es derivin de la normativa vigent i de la resta de normes que dictin les diferents administracions amb competència en aquesta matèria.

5. Sol·licituds, pre-reserves, reserves i cancel·lacions

5.1.Les sol·licituds d'ús s'han de realitzar preferentment a través de la pàgina web www.injovemenorca.es.  En casos excepcionals, per correu electrònic (reserves@injovemenorca.es)  directament a les oficines que té l'Institut de la Joventut de Menorca a Maó.

5.2. El termini mínim per sol·licitar l'ús de les instal·lacions és de trenta dies d'antelació. Es podran realitzar sol·licituds amb un marge més estret, però no tindran validesa als efectes de l'apartat 3.3. del present reglament.

En el cas de grups  gestionats per entitats, associacions, centres escolars etc., que formulin sol·licituds amb una antelació superior i si es dona el cas que els preus públics corresponents no estan encara aprovats, caldrà procedir a la formalització d'una pre-reserva. Per a la confirmació de la mateixa caldrà abonar el 10% del preu total dels serveis que es volen contractar. Si en un termini de 15 dies des de la data de la factura pro-forma no s'ha efectuat el pagament, s'entendrà que es desisteix de la petició i es procedirà a la cancel·lació de la mateixa.

5.3. A l'hora de fer la reserva es demanarà un número de targeta de crèdit en concepte de garantia, o si no un número de compte bancari amb l'autorització pertinent.

5.4. Les reserves es consideraran confirmades mitjançant l'ingrés d'un dipòsit del 40% del preu total dels serveis reservats, el qual no serà retornat, exceptuant que es doni la circumstància prevista en l'apartat 3.3 del present reglament. L'Institut de la Joventut de Menorca no adquirirà cap compromís en tant no es produeixi el pagament del dipòsit del 40%, de manera que la reserva no quedarà confirmada sense dit pagament.

En el cas de centres escolars, educatius, entitats, associacions, etc., disposaran d'un termini de 15 dies des de la data de la reserva per a l'ingrés del dipòsit del 40%.

5.5. La quantitat restant s'haurà d'ingressar com a màxim quinze dies abans de la data d'entrada a la instal·lació, si no la reserva quedarà cancel·lada. Si la sol·licitud de reserva es realitzés amb una antelació menor als quinze dies, s'haurà de realitzar un sol pagament del 100% dels serveis reservats.

5.6. La cancel·lació d'una reserva haurà de fer-se sempre per escrit, mitjançant les vies esmentades en el punt 5.1., indicant el nombre de reserva/localitzador, el dia d'arribada a la instal·lació, nombre de nits, nombre de persones, telèfon de contacte, adreça electrònica per rebre la contestació i motiu de la cancel·lació.

Solament es considerarà cancel·lada una reserva quan es rep un correu electrònic de confirmació de cancel·lació per part del personal de l'Institut de la Joventut de Menorca.

Si l'entrada estava prevista en cap de setmana, festiu o en dilluns, s'ha de telefonar a l'Institut de la Joventut de Menorca per confirmar la cancel·lació. Si no, es considerarà com un no presentat, amb la consegüent penalització.

5.7.- Penalitzacions:

5.7.1.- En el cas de reserves de grup :

a) Si la cancel·lació es produeix amb més de quinze dies d'antelació respecte a la data d'entrada, l'usuari/ària perdrà el dipòsit efectuat de la reserva (40%).

b) Si la cancel·lació es produeix amb menys de quinze dies d'antelació respecte a la data d'entrada, l'usuari/ària perdrà el cost total de la reserva.

c) Si el dia d'entrada el grup no es presenta a la instal·lació i no ho justifica, no podrà fer ús de la instal·lació en el període de dos anys, a més de perdre el cost total de la reserva.

d) Una vegada les persones usuàries hagin entrat a la instal·lació, es podrà cancel·lar la reserva, però no es reemborsarà cap servei contractat.

5.7.2.- En el cas de reserves de particulars:

a) Si la cancel·lació es produeix amb més de 72 hores d'antelació a l'hora d'entrada a la instal·lació, la persona usuària perd el dipòsit del 40% pagat amb anterioritat.

b) Si la cancel·lació es produeix amb menys de 72 hores d'antelació a l'hora d'entrada a la instal·lació, la persona usuària perdrà el dipòsit del 40% a més de ser penalitzat amb el cost de la primera nit d'allotjament i els serveis que s'hagin contractat per a aquella jornada.

5.8.- Canvis en reserves confirmades:

Si  la persona o entitat usuària vol realitzar algun canvi, ho ha de comunicar el més aviat possible i sempre per escrit, mitjançant les vies esmentades en el punt 5.1. El personal de l'Institut de la Joventut de Menorca  enviarà un document de confirmació dels canvis demandats per part de l'usuari/ària. Si no es rep cap contestació confirmant els canvis, s'entén que els canvis no han estat processats. Cada modificació comporta un cost de 5 €.

Si es vol modificar més d'una reserva, s'han d'enviar tants documents com reserves a modificar.

Les modificacions s'han de fer com a mínim 72 hores abans de l'arribada a la instal·lació. No hi ha possibilitat de fer modificacions amb menys de 72 hores  d'antelació a l'arribada. En el cas que la modificació impliqui la reducció del nombre de places reservades, aleshores tindrà la consideració de cancel·lació de places i s'aplicarà aquelles places l'establert a l'apartat 5.7.

5.9. Si un usuari/ària necessita qualque dieta especial (al·lèrgies, intoleràncies, celiaquia, etc. ) s'ha de comunicar a l'Institut de la Joventut de Menorca emplenant el formulari corresponent, que haurà d'anar acompanyat d'informe mèdic acreditant tal circumstància, i que haurà de ser lliurat, com a mínim, quinze dies abans de la data d'arribada. Els responsables de la instal·lació no es responsabilitzaran dels possibles inconvenients derivats de no haver comunicat l'esmentada informació dins el temps previst.

5.10.- En el cas de reserves de grup s'ha de disposar d'una persona responsable, major d'edat, que representi el grup i en sigui l'interlocutor vàlid amb la persona responsable de la instal·lació.  En aquests casos, la persona usuària designarà al responsable del grup, que romandrà amb aquest durant tota l'estada a la instal·lació. En el cas de variació de la persona responsable, es notificarà de manera immediata a l'Institut de la Joventut de Menorca.

En el moment de l'arribada del grup a la instal·lació, en el cas de l'alberg i el campament, la persona responsable esmentada en el paràgraf anterior, s'identificarà com a tal davant del personal, presentarà el justificant de la reserva, confirmarà el nombre de persones del grup, verificarà la  relació nominal de totes les persones que conformen el grup, que s'haurà enviat amb una antelació mínima de 15 dies a l'arribada, indicant, si és el cas, qui son els monitors i les monitores, el professors o similars, i informarà de qualsevol particularitat del grup.

5.11. Les reserves que es realitzin mitjançant un motor de reserves extern a l'INJOVE estaran condicionades al contracte signat entre l'INJOVE i l'empresa que gestiona el motor de reserves. En aquest contracte s'especificaran les condicions de cancel·lació, canvis i comissions.

6. Tarifes

L'ús dels serveis i dependències de les instal·lacions estarà subjecte al pagament de les tarifes vigents. L'Institut de la Joventut de Menorca regularà i revisarà els preus per a la utilització de les instal·lacions que gestioni de forma anual, a través del Consell de Direcció.

7. Normativa d'ús de les instal·lacions

7.1.- Normes de conducta:

7.1.1.- Les persones usuàries tindran un comportament respectuós amb el personal i amb la resta de persones usuàries, fent-se responsables dels seus actes.

7.1.2.- Per respecte a la resta de persones usuàries, en aquelles instal·lacions d'ús compartit s'estableix una horari de silenci des de les 00:00 h fins a les 07:00 h.

7.1.3.- S'ha de fer una utilització correcta de les habitacions  i de la resta de dependències. L'Institut de la Joventut de Menorca es reserva el dret de mantenir dependències tancades si ho creu convenient.

7.1.4.- Les persones usuàries han de comunicar als responsables de les instal·lacions qualsevol problema que es produeixi amb altres usuaris o usuàries.

7.1.5.- Està prohibit fumar, consumir alcohol o/i altres substàncies addictives a les instal·lacions.

7.1.6..- Està prohibit portar animals a les instal·lacions, excepte cans guia.

7.1.7.- Ni les instal·lacions ni l'entorn no poden ser rellogats.

7.1.8.- No es pot penjar roba a les finestres o baranes; hi ha llocs específics per a fer-ho.

7.1.9.- A les instal·lacions d'ús compartit, les persones usuàries faran servir només el llit que tenen assignat, així mateix, han de fer els llit i tenir ben recollides les seves pertinences, han de cuidar les normes socials de convivència i higiene personal, han de respectar el descans dels altres, així com vestir i calçar adequadament a les zones comuns.

7.1.10.- Davant qualsevol molèstia o acte irrespectuós causat a les persones o entitats usuàries o al personal de la instal·lació, queda reservat el dret d'admissió.

7.2.- Horaris de les instal·lacions:

7.2.1.- Entrada i sortida de les instal·lacions:

7.2.1.1.- A les cases de colònies i refugis, l'hora de fer l'entrada a les instal·lacions per a les estades amb pernoctació serà les 12.00 h; mentre que el darrer dia d'estada s'haurà de fer la sortida de les instal·lacions a les  10.30 h.

              7.2.1.2..- A alberg i campament, l'hora d'entrada serà entre les 12.00 i les 16.00 hores i l'hora           de sortida a les 10.00 hores.

7.2.2- Horari d'atenció al públic:

7.2.2.1.- A les cases de colònies l'atenció al públic es realitza des de les oficines de l'INJOVE,          de manera que l'horari serà de 07.30 a 14.30 hores, de dilluns a divendres.

7.2.2.2.- A l'alberg i al campament l'horari d'atenció al públic serà, com a mínim, de les       08.00 a les 14.00 hores i de les 17.00  a les 22.00 hores.

7.2.3.- Horari orientatiu dels àpats (Campament de Biniparratx i Alberg Sa Vinyeta):

  • Esmorzar: 08.30 hores
  • Dinar: 13.30 hores
  • Sopar: 20.30 hores

7.3.-Instal·lacions:

7.3.1.- Sacs de dormir i roba de llit:

- Alberg i cases de colònies els llits estan equipats amb baixera i funda de coixí. Els llits s'han d'utilitzar amb un llençol de damunt o sac de dormir, que han de dur els/les usuaris/àries. L'alberg ofereix la possibilitat de lloguer de llençols i tovalloles.

- Campament i refugi, els matalassos s'han d'utilitzar amb un joc de llençols o sac de dormir i funda de coixí, que han de dur els/les usuaris/àris.

7.3.2.- No és permès guardar o consumir aliments o begudes a les habitacions i tendes.

7.3.3.- La utilització de la cuina restarà subjecta a les restriccions que pugui establir l'Institut de la Joventut de Menorca en cadascuna de les instal·lacions.

7.3.4.- L'alberg i el campament disposen d'un office per a ús de les persones usuàries amb nevera, microones . L'office ha de ser utilitzat de forma responsable, essent obligació de cada persona usuària deixar els estris nets  i recollits després del seu ús. Cada persona usuària haurà de marcar el seu menjar o les seves begudes amb el nom i la data de sortida, i retirar-los abans de la sortida de l'alberg. Els aliments i les begudes que no estiguin degudament marcats seran retirats pel personal de la instal·lació.  La instal·lació no es fa responsable del deteriorament o sostracció de les begudes i aliments.

7.3.5.- Tots els serveis complementaris sol·licitats, no inclosos en el preu global de l'estada, s'hauran d'abonar com a suplement i de forma independent mitjançant una transferència bancària.

7.3.6.- Queda totalment prohibida l'entrada de les persones usuàries a les àrees reservades al personal de les instal·lacions.

7.3.7.- En tot moment es tindrà cura de no malgastar energia elèctrica ni aigua. Qualsevol avaria, problema elèctric, aixeta que no tanqui bé, etc., s'haurà de comunicar a l'Institut de la Joventut de Menorca.

7.3.8.- La neteja:

- En el cas de cases de colònies i refugis, la neteja de la instal·lació mentre dura l'estada correspon a les persones usuàries. És necessari mantenir net l'entorn. Les deixalles, fems i tota la matèria per reciclar han de ser portats per les mateixes persones usuàries fins als contenidors corresponents del nucli urbà més proper. En cap cas es pot deixar cap tipus de deixalles a la casa. Si la instal·lació no es deixa tal com es va trobar, els responsables contractaran els serveis necessaris per esmenar el problema, havent-se de fer càrrec de les despeses produïdes les persones usuàries de la instal·lació.

- En el cas de campaments i albergs, les persones usuàries han de mantenir netes i ordenades les dependències , les tendes i habitacions i dipositar els fems en els llocs indicats. Es prega facilitar les tasques de neteja al personal.

7.3.9.- Es prohibeix fer foc fora dels llocs habilitats per a aquest efecte, així com utilitzar productes inflamables, fogonets, combustibles, petards o focs artificials.

7.3.10.- L'Institut de la Joventut de Menorca no es responsabilitza dels objectes de valor de les persones usuàries de les instal·lacions.

7.3.11.- Queda totalment prohibit superar l'aforament establert per a cada instal·lació.

7.3.12.- En el cas que hi hagi piscina, l'ús del servei de piscina queda restringit únicament a l'horari del servei de socorrisme que contracta la instal·lació. En queda totalment prohibida la utilització fora d'aquest horari.

7.3.13.- En el cas del campament, està limitada la circulació de vehicles de motor pel recinte de la instal·lació, a excepció de les zones d'aparcament habilitades i dels

vehicles propis de la instal·lació autoritzats a circular pel recinte, que són únicament els vehicles propis de l'INJOVE i els dels proveïdors de la instal·lació.

7.4.- Allotjament

7.4.1.- L'allotjament es fa en lliure distribució segons el criteri del responsable de la instal·lació, i tenint en compte la  millor organització, distribució i aprofitament de l'establiment. L'Institut de la Joventut de Menorca es reserva el dret de mantenir dependències tancades si ho creu convenient.

7.4.2.- En el cas de l'alberg, les persones usuàries es poden assegurar de no compartir habitació si contracten els llits buits en concepte de ‘llit no ocupat' al tipus d'allotjament assignat (preu disponible a la llista de tarifes). S'informarà a la persona usuària del tipus d'allotjament una vegada arribi a la instal·lació.

7.4.3.- El nombre mínim de nits d'estada serà d'1 i el màxim serà de 20 dies.

7.5.- Mobiliari, desperfectes i reparacions:

7.5.1.- No es poden treure al exterior mobles, matalassos i demés mobiliari de les instal·lacions. Així mateix, s'ha de respectar l'ordre i distribució dels mateixos.

7.5.2.- Cal tenir cura del mobiliari de les instal·lacions. Tota persona usuària ha de tenir cura de la conservació de l'edifici, instal·lacions i mobiliari. Queda prohibit fixar cartells ni altres objectes que puguin deteriorar les instal·lacions, el mobiliari, parets, portes o finestres.

7.5.3.Els desperfectes que s'ocasionin han de ser comunicats tan aviat com sigui possible a la persona responsable de la instal·lació o directament a l'Institut de la Joventut de Menorca. Si es comprova que han estat produïts per un mal ús del grup que era a la instal·lació, la persona responsable o, si n'és el cas, l'entitat legalment constituïda, s'haurà de fer càrrec de les despeses produïdes.

7.5.4.- La pèrdua, deterioro o no devolució de la clau de la instal·lació /habitació/guixeta, es penalitzarà mitjançant l'abonament de l'import establert en els preus públics de les instal·lacions juvenils aprovats pel Consell de Direcció de l'Institut de la Joventut de Menorca.

7.6.- Visites

7.6.1.- Amb caràcter general, no s'admeten visites a les persones allotjades a les instal·lacions. Només  poden fer ús de la instal·lació les persones que l'han llogada.

7.7.- Assistència sanitària

7.7.1.- Les instal·lacions juvenils disposen de farmaciola de primers auxilis.

7.7.2.- En cas de malaltia o accident, els serveis mèdics i la responsabilitat legal correspondran a les persones usuàries o al grup.

7.8.- Compliment de  les normes d'ús de les instal·lacions:

7.8.1.- L'Institut de la Joventut de Menorca es reserva el dret de visitar la instal·lació per tal de verificar el compliment de la present normativa,

7.8.2.-. Les persones responsables de les instal·lacions, així com l'Institut de la Joventut de Menorca, estan capacitats per prendre les mesures que considerin oportunes per corregir l'incompliment d'aquesta normativa.

7.8.3.- La responsabilitat que pot derivar-se dels actes que es realitzin a les instal·lacions així com els incompliments de la normativa, recaurà individual o col·lectivament sobre les persones físiques o jurídiques usuàries.

7.8.4.- La realització d'una reserva a qualsevol instal·lació gestionada per l'Institut de la Joventut de Menorca suposa l'acceptació d'aquesta normativa.

Disposició derogatòria

Amb l'entrada en vigor d'aquest reglament resta derogades les Normes d'ús de les instal·lacions juvenils gestionades per l'Institut de la Joventut de Menorca,  aprovades pel Consell de Direcció d'aquest Institut en data 11/03/2011 (BOIB núm. 50 de 5/04/2011)

Disposició final

Aquestes normes d'ús entraran en vigor quan se n'hagi publicat íntegrament el seu contingut en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

 

Maó, 27 de maig de 2020

El President Institut de la Joventut de Menorca Miquel Àngel Maria Ballester