Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

SERVEI DE SALUT DE LES ILLES BALEARS

Núm. 4095
Resolución del director general del Servicio de Salud de las Islas Baleares de 25 de mayo de 2020 por la que se aprueba la lista de personas que han superado el concurso-oposición para cubrir plazas vacantes de la categoría médico/médica de familia en equipos de atención primaria

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Antecedents

1. Per mitjà de la Resolució del director general del Servei de Salut de les Illes Balears de 24 de maig de 2018 (BOIB núm. 65, de 26 de maig; correccions d'errors en el BOIB núm. 133, de 25 d'octubre de 2018; en el BOIB núm. 43, de 4 d'abril de 2019, i en el BOIB núm. 82, de 20 de juny de 2019), es va convocar un concurs oposició per cobrir places vacants de la categoria metge/metgessa de família en equips d'atenció primària dependents del Servei de Salut de les Illes Balears.

2. L'1 de setembre de 2018 es va publicar en el BOIB núm. 108 la Resolució del director general del Servei de Salut de les Illes Balears de 29 d'agost per la qual s'aproven les llistes provisionals de persones aspirants admeses i excloses del concurs oposició. El 15 de setembre i el 4 d'octubre de 2018 se'n van publicar sengles correccions d'errors en el BOIB.

3. El 27 d'octubre de 2018 es va publicar en el BOIB núm. 134 la Resolució del director general del Servei de Salut de les Illes Balears de 26 d'octubre per la qual s'aproven les llistes definitives de persones candidates i de persones excloses del concurs oposició, en la qual també es determina el lloc, la data i l'hora de l'exercici de la fase d'oposició, que es va dur a terme el 25 de novembre de 2018.

4. El 19 de desembre de 2018, d'acord amb la base 7.4 de la convocatòria del procés selectiu, el Tribunal va publicar en el tauler d'anuncis de la seu del Tribunal i en el web www.ibsalut.es la llista provisional de les puntuacions de l'exercici de la fase d'oposició.

5. L'1 de febrer de 2019, d'acord amb les bases 7.10 i 8 de la convocatòria, el Tribunal va publicar en els mateixos mitjans la llista definitiva de puntuacions de l'exercici de la fase d'oposició.

6. D'acord amb la base 9 de la convocatòria, es va obrir un termini de vint dies hàbils comptador des de l'endemà de la data de publicació de la llista definitiva de puntuacions de l'exercici perquè les persones que l'havien aprovat acreditassin els mèrits valorables en la fase de concurs.

7. El 7 de febrer de 2020, d'acord amb la base 9.5 de la convocatòria, el Tribunal va publicar en els mitjans habituals la llista provisional de puntuacions de la fase de concurs.

8. Segons la base 10.1 de la convocatòria, una vegada valorades i resoltes les al·legacions presentades a la llista provisional de puntuacions de la fase de concurs, el Tribunal ha d'elevar al director general del Servei de Salut les llistes de persones que han superat el procés selectiu referides a cadascun dels torns per publicar-les en els mitjans habituals, en la qual ha de figurar també la llista de places que s'ofereixen.

Fonaments de dret

1. La Llei 55/2003, de 16 de desembre, de l'estatut marc del personal estatutari dels serveis de salut.

2. El Text refós de la Llei de l'estatut bàsic de l'empleat públic, aprovat pel Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre.

3. El Reial decret llei 1/1999, de 8 de gener, sobre selecció de personal estatutari i provisió de places a les institucions sanitàries de la Seguretat Social —vigent amb rang reglamentari i sense caràcter bàsic en virtut de la disposició transitòria sisena de la Llei 55/2003.

4. El Decret 8/2018, de 23 de març, pel qual es regula la capacitació lingüística del personal estatutari del Servei de Salut de les Illes Balears.

5. La Resolució del director general del Servei de Salut de les Illes Balears de 24 de maig de 2018 per la qual es convoca un concurs oposició per cobrir places vacants de la categoria de metge/metgessa de família en equips d'atenció primària depenents del Servei de Salut de les Illes Balears.

 

Per tot això dict la següent

Resolució

1. Aprovar les llistes de persones —referides a cadascun dels torns— que han superat el concurs oposició per cobrir places vacants de la categoria metge/metgessa de família en equips d'atenció primària dependents del Servei de Salut de les Illes Balears, convocada per mitjà de la Resolució de 24 de maig de 2018 (annex 1).

2. Publicar la llista de places que s'ofereixen a les persones que han superat el procés selectiu, a efecte que les sol·licitin per ordre de preferència (annex 2).

3. Obrir un termini de vint dies hàbils comptador des de l'endemà de la data de publicació d'aquesta resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears —sense perjudici del que estableix el punt 7— perquè les persones que han superat el procés selectiu aportin la documentació següent:

- Fotocòpia compulsada del certificat que acrediti tenir com a mínim el nivell B1 de coneixements de català. No obstant això, en aquest procediment és aplicable l'article 5 del Decret 8/2018, de manera que si no s'acredita la capacitació lingüística exigible s'aplicarà l'article 7 del mateix Decret. No cal que presentin aquest document les persones que ja l'hagin aportat en qualsevol altra fase del concurs oposició, sempre que ho indiquin.

- Fotocòpia compulsada del títol acadèmic exigit per a aquesta convocatòria o certificat acadèmic que acrediti haver completat tots els estudis per obtenir el títol, juntament amb la sol·licitud d'expedició del títol i l'acreditació del pagament de les taxes corresponents. No cal que presentin aquest document les persones que ja l'hagin aportat en qualsevol altra fase del concurso oposició, sempre que ho indiquin.

- Declaració jurada o promesa de no haver estat separat —per mitjà d'un expedient disciplinari— del servei de qualsevol servei de salut o administració pública en els sis anys anteriors a la convocatòria i de no estar inhabilitat amb caràcter ferm per acomplir funcions públiques ni per a la professió corresponent.

- Pel que fa als ciutadans d'altres estats esmentats en la base 2.1.a) de la convocatòria, acreditació de no haver estat inhabilitat —per sanció o pena— per accedir a funcions o a serveis públics en un estat de la Unió Europea o separat —per sanció disciplinària— d'alguna de les seves administracions o dels seus serveis públics en els sis anys anteriors a la convocatòria.

- Certificat expedit pel Servei de Prevenció de Riscs Laborals del Servei de Salut de les Illes Balears que acrediti la capacitat funcional necessària per acomplir les funcions que es derivin del nomenament.

- Llista de les places ofertes triades, per ordre de prioritat; cal incloure-hi totes les places. Aquesta llista es pot emplenar telemàticament des de la web http://opoibsalut.caib.es, però també està disponible en format d'imprès en paper la seu dels Serveis Centrals i de les altres gerències del Servei de Salut. En tot cas, cal formalitzar-la en algun registre segons el que disposa el punt 5.

4. Recordar que, de conformitat amb l'article 13.5 de la Llei orgànica 1/1996, de 15 de gener, de protecció jurídica del menor, de modificació parcial del Codi civil i de la Llei d'enjudiciament civil, és requisit per accedir a les professions que impliquin contacte habitual amb menors no haver estat condemnat per una sentència ferma per algun delicte de naturalesa sexual. Per això cal acreditar aquesta circumstància aportant un certificat del Registre Central de Delinqüents Sexuals (certificat de delictes de naturalesa sexual).

5. Establir que s'ha de presentar tota la documentació en el Registre General dels Serveis Centrals o de qualsevol altra gerència del Servei de Salut o per qualsevol de les vies que preveu la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. Si es presenta en una oficina de Correos, ha d'anar dins d'un sobre obert perquè el funcionari corresponent la segelli i la dati abans d'enviar-la per correu certificat.

6. Recordar que, llevat dels casos de força major constatats degudament, si no es presenta tota la documentació exigida en el termini establert o si en examinar-la es dedueix que la persona interessada no compleix algun dels requisits, no podrà ser nomenada personal estatutari, per la qual cosa s'anul·laran les seves actuacions, sense perjudici de la responsabilitat en què hagi incorregut per falsedat en la sol·licitud inicial.

7. Recordar que, de conformitat amb la disposició addicional tercera del Reial decret 463/2020, de 14 de març, pel qual es declara l'estat d'alarma per a la gestió de la situació de crisi sanitària ocasionada per la COVID-19 (BOE núm. 67, de 14 de març), s'interrompen els terminis administratius per tramitar els procediments de les entitats del sector públic. Per això, el termini de vint dies hàbils establert en el punt 3 precedent queda suspès fins que es reprengui en el moment en què deixi d'estar vigent aquest Reial decret —o les pròrrogues corresponents— o en el moment en què s'aixequi la suspensió de conformitat amb la normativa estatal i autonòmica que resulti aplicable en cada cas.

8. Publicar aquesta resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, en els taulers d'anuncis dels Serveis Centrals i en el web www.ibsalut.es.

 

Interposició de recursos

Contra aquesta resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant l'òrgan que la dicta en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la publicació, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la publicació, d'acord amb els articles 10 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

Palma, 25 de maig de 2020

El director general del Servei de Salut

Julio Miguel Fuster Culebras

Per delegació de la consellera de Salut (BOIB núm. 10, de 21/012016)

Documents adjunts