Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

AJUNTAMENT D'ALCÚDIA

Núm. 4018
Correcció d’errades materials advertides en les bases i nou termini de presentació d’instàncies de la convocatòria de la borsa de treball AODL 2020

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

 Mitjançant Resolució de batlia núm. 0811/2020 de data 22 de maig de 2020, s'ha aprovat la correcció d'errades materials advertides en les bases reguladores del procediment selectiu, mitjançant concurs-oposició, per a la constitució d'una borsa de treball per a cobrir de forma temporal el lloc de treball d'agent d'ocupació i desenvolupament local com a funcionari interí, així com el renici del termini de presentació de sol·licituds.

Les persones aspirants disposen d'un termini de 10 dies hàbils per a la presentació d'instàncies per prendre part al procés selectiu a comptar a partir de l'endemà de la publicació d'aquestes bases al BOIB.

Contra l'esmentada resolució, que exhaureix la via administrativa, les persones interessades poden interposar, si així ho consideren, alternativament o bé recurs administratiu potestatiu de reposició davant de la Batlia, durant el termini d'un mes a comptar des del dia següent de la present notificació, o bé un recurs contenciós-administratiu, davant del Jutjat Contenciós Administratiu de Palma, en el termini de dos mesos. No obstant això, respecte de la interposició de recursos jurisdiccionals, se li informa que de conformitat amb la DA2ª del Reial Decret 463/2020, de 14 de març, el termini per presentar el recurs contenciós administratiu es troba suspès durant la vigència de l'estat d'alarma, llevat que es tracti de la interposició d'un recurs per a la protecció dels drets fonamentals de la persona previst als articles 114 i següents de la Llei 29/1998. Per això, el termini de dos mesos no s'iniciarà fins al dia següent de la pèrdua de vigència de l'estat d'alarma, llevat que es tracti del procediment per a protecció de drets fonamentals, en que el termini no es troba suspès. Si s'optés per interposar el recurs de reposició potestatiu no podrà interposar recurs contenciós-administratiu fins que aquell sigui resolt expressament o s'hagi produït la desestimació per silenci.

Cosa que fem pública 

Alcúdia, 22 de maig de 2020

La batlessa, Bàrbara Rebassa Bisbal

 

BASES REGULADORES DEL PROCÉS DE SELECCIÓ PER A LA COBERTURA DE FORMA TEMPORAL DEL LLOC D'AGENT D'OCUPACIÓ I DESENVOLUPAMENT LOCAL A L'AJUNTAMENT D'ALCÚDIA, I CONSTITUCIÓ DE BORSA DE TREBALL PER AL NOMENAMENT D'AODL COM A PERSONAL FUNCIONARI INTERÍ

PRIMERA.-DISPOSICIONS GENERALS

Objecte:

Les presents bases tenen per objecte regular el procediment de selecció del lloc de feina d'Agent d'Orientació i Desenvolupament Local de l'Ajuntament d'Alcúdia (AODL), com a personal funcionari interí, per a l'execució del programa temporal del SOIB, amb una durada màxima de tres anys, d'Agent d'Ocupació i Desenvolupament Local, a jornada completa, a l'Ajuntament d'Alcúdia, així com la constitució d'una borsa de treball, per al possible nomenament de personal funcionari interí per quan es produeixin les circumstàncies que permeten el nomenament de personal funcionari interí per part de l'Ajuntament d'Alcúdia, d'acord amb l'article 10 del Reial Decret Legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el Text Refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic (en endavant TREBEP).

Així mateix, resulta d'aplicació a la present convocatòria l'establert a la normativa bàsica estatal, Llei Reguladora de les Bases de Règim Local, Llei 7/1985, de 2 d'abril, així com allò disposat als articles 167 i 169 del  Text Refós de les Disposicions legals vigents en matèria de règim local, aprovat per Reial Decret Legislatiu 781/1986, i resta de normativa d'aplicació.

Les presents bases defineixen els requisits, proves, mèrits i altres aspectes procedimentals de la selecció, a més de la regulació continguda en el TREBEP i la LFPIB.

Característiques del lloc de treball:

Les retribucions a percebre seran les que corresponguin en el moment de cobrir la necessitat, segons el lloc de treball a ocupar, i d'acord amb la disponibilitat pressupostària. D'acord amb les característiques de la subescala, les retribucions previstes són les següents:

- Grup: A

- Subgrup: A2

- Complement de Destí: Nivell 22

- Complement Específic: 6.652'94 € anual.

- Nombre de llocs: 1 lloc en el programa temporal d'Agent d'Ocupació i Desenvolupament Local.

- Jornada i horari laboral: la jornada general prevista per al personal funcionari.

Procediment de selecció:

Concurs-oposició lliure.

Funcions de l'Agent d'Ocupació i Desenvolupament Local: 

  • Dissenyar i executar un Pla Estratègic d'Ocupació Local, amb el principal objectiu d'implantar de manera adequada les polítiques actives d'ocupació i el foment de l'ocupació, així com l'orientació per generar activitat empresarial, dins un marc de sostenibilitat, equitat i visió de gènere.

  • Fer una diagnosi territorial que ha de funcionar com a punt de partida per executar el Pla Estratègic d'Ocupació Local, el qual ha d'aportar fonaments i coherència a totes les actuacions posteriors en matèria de desenvolupament local en general i d'ocupació, en particular.

  • Promoure un treball cooperatiu entre l'administració local i autonòmica, amb l'objectiu d'establir sinergies, donant coherència a les actuacions fetes i aconseguir, principalment, més eficàcia en la implantació de programes de polítiques actives d'ocupació.

  • Treballar amb els actors del territori, principalment amb les empreses per tal de facilitar l'ocupació i la millora de la competitivitat.

  • Estar en contacte permanent amb la resta d'entitats públiques i privades de serveis empresarials; participar activament en els programes que es proposin.

  • Difondre i estimular les oportunitats potencials de crear activitat entre les persones desocupades, les promotores i les emprenedores.

  • Elaborar plans i mapes formatius a mida de les necessitats del territori.

  • Fer la prospecció de recursos ociosos o infrautilitzats de projectes empresarials de promoció econòmica local i d'iniciatives innovadores per generar ocupació en l'àmbit local, i identificar les activitats econòmiques noves i les possibles persones emprenedores.

  • Fer l'acompanyament tècnic tant en l'inici de projectes empresarials per reforçar-los en empreses com en la consolidació d'empreses, per tal de potenciar que es generin ocupacions noves, amb assessorament i informació sobre la viabilitat tècnica, econòmica i financera i, en general, sobre els plans de llançament de les empreses aprofitant els recursos existents en aquesta matèria. Donar suport a les persones promotores de les empreses, una vegada constituïdes, i acompanyar-les tècnicament durant les primeres etapes de funcionament, mitjançant l'aplicació de tècniques de consultoria en gestió empresarial i assistència en els processos formatius adequats per coadjuvar en la bona marxa de les empreses creades.

  • Donar suport tècnic per executar de manera eficaç els programes de millora empresarial tant sectorials com intersectorials, impulsats per l'administració local, insular i autonòmica, assumir el paper d'interlocutor entre el sector públic i  l'empresarial del municipi.

  • Altres que fomentin l'activitat econòmica, la creació d'ocupació, riquesa i millorin la qualitat de vida dels ciutadans

SEGONA.-REQUISITS DELS ASPIRANTS 

  • Tenir nacionalitat espanyola o la d'algun Estat membre de la Unió Europea o que, en virtut dels tractats internacionals subscrits per la Unió Europea i ratificats per Espanya, els sigui aplicable la lliure circulació dels treballadors.

    També podran ser admesos el cònjuge, els descendents i els descendents del cònjuge, tant dels ciutadans espanyols com dels nacionals dels estats membres de la Unió Europea, qualsevol que sigui la seva nacionalitat, sempre que els cònjuges no estiguin separats de dret i els descendents siguin menors de 21 anys o majors d'aquesta edat però visquin a càrrec dels seus progenitors i al cònjuge sempre que no estiguin separats de dret.

    L'aspirant que no tingui la nacionalitat espanyola ha d'acreditar documentalment la seva nacionalitat amb un document vigent i el seu permís de residència i de treball si s'escau.

  • Tenir complerts els 16 anys, i no excedir, en el seu cas, de l'edat màxima de jubilació forçosa, per a l'accés a l'ocupació pública.

  • Estar en possessió del títol de Llicenciatura o Grau o diplomatura, o títulació equivalent, en branques universitàries d'Arts i Humanitats o Ciències Socials i Jurídiques. Els aspirants que no tinguin la nacionalitat espanyola hauran d'acreditar l'homologació de la titulació exigida.

  • No patir cap malaltia ni disminució física o psíquica que impedeixi l'exercici de les corresponents funcions.

  • No haver estat separat, mitjançant expedient disciplinari, de cap administració o ocupació pública, ni trobar-se inhabilitat, per sentència ferma, per al compliment de funcions públiques.

  • No estar sotmès a cap causa d'incapacitat específica d'acord a la normativa vigent.

  • No estar sotmès a cap supòsit d'incompatibilitat dels establerts en la Llei 53/1984 de 26 de desembre, d'incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques o comprometre's en el seu cas, a exercir l'oportuna opció en el període de temps que preveu l'article 10 de la disposició legal anterior, i no percebre pensió de jubilació, de retir o d'orfandat

  • Coneixement de la llengua catalana corresponent al nivell C1, acreditat mitjançant certificat, diploma, títol o equivalent expedit per l'òrgan competent en matèria de política lingüística del Govern de les Illes Balears o equivalent.

  • Estar inscrites com a persones demandants d'ocupació amb caràcter previ al moment de la contractació

  • Estar en possessió del carnet de conduir tipus B.

Abans de prendre possessió de la plaça, la persona interessada haurà de fer constar que no ocupa cap plaça ni realitza cap activitat en el sector públic delimitat per l'art. 1 de la Llei 53/1984, i que no percep cap pensió de jubilació, retir o orfandat. En el cas de realitzar una activitat privada, ho haurà de declarar en el termini de 10 dies des de la presa de possessió, amb la finalitat que la corporació pugui adoptar un acord de compatibilitat o incompatibilitat.

TERCERA.-PRESENTACIÓ DE SOL·LICITUDS

Les persones aspirants disposaran d'un termini de 10 dies hàbils per a la presentació d'instàncies per prendre part al procés selectiu a comptar a partir de l'endemà de la publicació d'aquestes bases al BOIB.

Les sol·licituds es dirigiran a la batlessa de l'Ajuntament d'Alcúdia i s'hauran d'ajustar al model publicat a l'annex II d'aquestes bases. La seva presentació podrà fer-se en el Registre General de l'Ajuntament o per qualsevol dels mitjans admesos a l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Per ser admès i, en el seu cas, prendre part en la pràctica de les proves selectives corresponents, bastarà que les persones aspirants manifestin a la sol·licitud que reuneixen totes i cada una de les condicions exigides a la base segona, el que es posa de manifest en el model de sol·licitud.

A la sol·licitud s'haurà d'adjuntar la següent documentació:

1.- Fotocòpia del document nacional d'identitat o, en el cas de no tenir la nacionalitat espanyola, del document oficial acreditatiu de la personalitat.

2.- Original o fotocòpia confrontada del certificat de coneixements de llengua catalana corresponents al nivell C1 o equivalent, expedits pels organismes competents inclosos en l'Ordre del conseller d'Educació, Cultura i Universitats de 21 de febrer de 2013 per la qual es determinen els títols, diplomes i certificats equivalents als certificats de coneixements de llengua catalana de la Direcció General de Cultura i Joventut, i segons el règim temporal i d'equivalències que s'hi estableix.

L'aportació de la documentació acreditativa dels mèrits dels aspirants es realitzarà un cop superada la fase d'oposició en el termini de 3 dies hàbils a comptar des del dia següent a la publicació dels resultats definitius de dita fase.

QUARTA.- ADMISSIÓ DELS ASPIRANTS 

Finalitzat el termini de presentació d'instàncies, la Sra. Batlessa aprovarà per resolució la relació provisional d'admesos i exclosos, que es publicarà en el Tauler d'anuncis de l'Ajuntament d'Alcúdia i la pàgina web de la Corporació (http://www.alcudia.net/ajuntament), concedint-se un termini de cinc dies hàbils per tal que les persones interessades presentin les al·legacions que considerin oportunes o esmenin la seva sol·licitud. Un cop examinades les que s'haguessin presentat, es publicarà la relació definitiva d'admesos a través dels mitjans esmentats. De no presentar cap reclamació es considerarà definitiva la inicialment publicada. A la mateixa resolució es comunicarà la data d'inici dels exercicis, lloc i hora.

Les possibles reclamacions o al·legacions, si n'hi haguessin, seran acceptades o rebutjades en la Resolució que aprovi la relació definitiva d'aspirants admesos i exclosos, que es farà pública de la mateixa manera que la relació anterior. Els successius anuncis del procediment selectiu es publicaran al tauler d'anuncis electrònic del lloc web de l'Ajuntament d'Alcúdia (http://www.alcudia.net/ajuntament/ca).

En cas de no produir-se reclamacions a la llista provisional s'entendrà aquesta elevada a definitiva sense necessitat de nova resolució, circumstància que es farà pública al tauler d'anuncis i a la web de l'Ajuntament d'Alcúdia.

CINQUENA.- COMISSIÓ AVALUADORA

La comissió estarà formada pels membres i els seus respectius suplents, per cobrir les absències que es puguin produir, que s'indiquen a continuació. Tots els membres de la Comissió són funcionaris de carrera, d'igual o superior categoria a la de la plaça convocada, i amb titulació acadèmica d'igual o superior nivell a l'exigida per a l'ingrés en la subescala tècnica corresponent.

Estarà format pels següents membres:  

Presidenta: Caterina Crespí Serra, Interventora de l'Ajuntament d'Alcúdia.

Suplent: Maria Suau Juan, TAG de l'Ajuntament d'Alcúdia.

Vocal:  Emília Collado Lledó, Treballadora Social de l'Ajuntament d'Alcúdia.

Suplent:  Joan Cladera Serra, Arquitecte Tècnic de l'Ajuntament d'Alcúdia.

Vocal-Secretari: Joan Seguí Serra, Secretari de l'Ajuntament d'Alcúdia

Suplent Secretari: Francisca Mª Adrover Cànaves, Secretària de l'Ajuntament de Pollença.

Hi podrà participar un observador designat per la Junta de Personal que tindrà veu però no vot, les funcions seran observar el bon desenvolupament del procés selectiu.

En cas de resultar necessari la Comissió avaluadora podrà disposar la incorporació d'assessors especialistes perquè l'assessorin, amb veu i sense vot.

L'abstenció i la recusació dels membres del tribunal s'ha d'ajustar al que preveuen els articles 23 i 24 de la Llei de Règim Jurídic del Sector Públic. La Comissió no podrà constituir-se ni actuar sense l'assistència de la meitat dels seus membres, ja siguin titulars o suplents, i les decisions s'adoptaran per majoria. Sempre serà necessària la presència del president i del secretari.

SISENA.-PROCEDIMENT SELECTIU

El procediment selectiu serà de concurs-oposició.

1. FASE OPOSICIÓ (FINS A 40 PUNTS)

Aquesta fase constarà d'una única prova obligatòria i eliminatòria amb una puntuació màxima de 40 punts. Tan sols passaran a la fase de concurs els aspirants que hagin obtingut una puntuació igual o superior a 20 punts.

La prova consistirà en la resolució d'un qüestionari de 40 preguntes tipus test amb respostes alternatives sobre la totalitat dels temes relacionats en el a programa d'aquestes bases, i en un temps màxim d'una hora. A més, els aspirants hauran de resoldre 4 preguntes reserva pel cas que alguna de les preguntes principals de l'examen fos anul·lada.

Per a cada pregunta es proposaran quatre possibles respostes, essent correcta només una d'elles. Les respostes correctes sumaran 1 punts mentre que les respostes errònies descomptaran la meitat del valor de la pregunta. Les no contestades no puntuaran ni descomptaran. La puntuació màxima d'aquesta prova serà de 40 punts, i serà eliminatòria.

La qualificació obtinguda per les persones aspirants en aquesta fase es publicarà en el tauler d'anuncis de l'Ajuntament d'Alcúdia i en la pàgina web de la corporació. Els aspirants disposaran d'un termini de tres dies hàbils des de la publicació de les qualificacions per efectuar reclamacions contra la qualificació obtinguda en aquesta fase.

Resoltes en el seu cas les reclamacions o transcorreguts els tres dies hàbils sense que s'hagin formulat reclamacions, la Comissió tècnica de valoració publicarà el llistat definitiu dels aspirants que han superat la fase d'oposició, començant a comptar el termini per a la presentació de mèrits d'acord amb l'establert en la base cinquena.

2.- FASE DE CONCURS (FINS A 60 PUNTS)

En el termini de tres dies hàbils a comptar des del dia següent a la publicació al tauler d'anuncis de la pàgina web de l'Ajuntament, dels resultats definitius de la fase d'oposició, els aspirants que hagin superat dita fase d'oposició podran presentar els mèrits davant la Comissió Avaluadora.

Només es reconeixeran i seran objecte de valoració els mèrits obtinguts fins a la data de publicació de la convocatòria, no es valoraran els mèrits obtinguts amb posterioritat. A més, tampoc no es valoraran els mèrits obtinguts abans de la publicació de la convocatòria que siguin al·legats però que no es justifiquin degudament abans de la finalització del termini de presentació de mèrits. En cap cas es requerirà documentació o esmena d'errors relativa als mèrits, llevat de defectes merament formals advertits en la documentació presentada per l'aspirant, sempre que aquesta acrediti el mèrit al·legat en l'aspecte substantiu.

Tots els documents presentats en un altre idioma han d'adjuntar la traducció al castellà o català acreditada mitjançant una traducció jurada. Tots els documents expedits a l'estranger s'han de presentar, si escau, degudament legalitzats o postil·lats. No obstant això el Tribunal podrà reconèixer aquells documents acreditatius de mèrits expedits en idioma estranger sempre i quan el seu contingut sigui comprensible i evident pel Tribunal i es pugui determinar o apreciar de forma clara la seva validesa. La falsedat en les dades que es facin constar en la sol·licitud o en la documentació annexa determina l'exclusió immediata de la persona sol·licitant, sense perjudici de les mesures legals que corresponguin.

En aquesta fase es valoraran els mèrits i condicions personals de les persones aspirants que hagin superat la fase d'oposició. La fase de concurs no tindrà caràcter eliminatori i es podrà obtenir una puntuació màxima de 60 punts d'acord amb la relació que es detalla a continuació:

2.A. EXPERIÈNCIA PROFESSIONAL. (màxim 20 punts)

Per haver estat realitzat serveis com a personal funcionari o laboral com agent d'ocupació i desenvolupament local d'una administració pública, 0'5 punts per mes.

Per haver estat contractat com agent d'ocupació i desenvolupament local per una empresa privada, 0'5 punts per mes.

Per poder valorar-se aquest mèrit serà necessari que es presenti certificat de l'administració pública corresponent en el que s'especifiqui les dates d'alta i baixa a la mateixa i els serveis prestats; i en el cas de l'empresa privada, certificat d'empresa en el que s'especifiqui les dates d'alta i baixa a la mateixa i serveis prestats o contractes laborals en els que s'especifiquin les tasques a desenvolupar, acompanyats del certificat de vida laboral emès per la Seguretat Social. Només es puntuaran els mesos efectius complerts.  

2.1. MÈRITS ACADÈMICS I ALTRES FORMACIONS  (màxim 35 punts).

- Titulacions acadèmiques. Puntuació màxima: 10 punts.

  • Títol de màster o postgrau: 3 punts.
  • Grau universitari: 5 punts.
  • Diplomatura, o tècnic universitari: 2 punts.
  • Per doctorat: 5 punts.

No es valoraran els títols acadèmics que s'hagin presentat com a requisit.

- Cursos de formació i perfeccionament. Puntuació màxima: 20 punts.

Només es valoraran els cursos amb certificat d'aprofitament. No seran objecte de valoració les activitats formatives que només acreditin l'assistència

Cursos de formació i perfeccionament directament relacionats amb el lloc de treball:

  • Amb certificat d'aprofitament: 0'5 punts per cada 10 hores de formació
  • Amb certificat d'aprofitament sense especificar durada: 0'1 punts per cada acció formativa

Altres cursos de formació (administració pública, procediment administratiu, informàtica, idiomes, prevenció de riscs laborals, medi ambient, habilitats de comunicació.)

  • Amb certificat d'aprofitament: 0'2 punts per cada 10 hores de formació
  • Amb certificat d'aprofitament sense especificar durada: 0'03 punts per cada acció formativa

- Coneixements de llengua catalana. Puntuació màxima: 3 punts.

Aquest apartat es valorarà de la següent forma:

  • Nivell C2 o equivalència reconeguda: 2 punts
  • Nivell LA o equivalència reconeguda: 1  punts

-Coneixements d'altres llengües, fins a 2 punts.

Únicament es valoraran aquells certificats emesos per escoles oficials d'idiomes, escoles d'administració pública i aquells organismes oficials establerts en el marc comú europeu de referència, tot això d'acord amb els criteris de puntuació que s'indiquen a continuació:

-Nivell bàsic A1 o equivalent: 0,10 punts.

-Nivell bàsic A2 o equivalent: 0,20 punts.

-Nivell intermedi B1 o equivalent: 0,40 punts.

-Nivell intermedi B2 o equivalent: 0,60 punts.

-Nivell avançat C1 o equivalent: 0,80 punts.

-Nivell avançat C2 o equivalent: 1 punts.

Per una mateixa llengua només es valoraran les titulacions de nivell superior.

Només es reconeixeran i seran objecte de valoració els mèrits obtinguts fins a la data de publicació de la convocatòria, no es valoraran els mèrits obtinguts amb posterioritat. Dits mèrits hauran de ser acreditats mitjançant originals o còpies autèntiques dels documents relacionats anteriorment.

Tots els documents presentats en un altre idioma han d'adjuntar la traducció al castellà o català acreditada mitjançant una traducció jurada. Tots els documents expedits a l'estranger s'han de presentar, si escau, degudament legalitzats o postil·lats. No obstant això la Comissió tècnica de valoració podrà reconèixer aquells documents acreditatius de mèrits expedits en idioma estranger sempre i quan el seu contingut sigui comprensible i evident per la Comissió tècnica de valoració i es pugui determinar o apreciar de forma clara la seva validesa. La falsedat en les dades que es facin constar en la sol·licitud o en la documentació annexa determina l'exclusió immediata de la persona sol·licitant, sense perjudici de les mesures legals que corresponguin.  

2.2. VALORACIÓ DE L'ENTREVISTA PERSONAL (MÀXIM 5 PUNTS).

La Comissió tècnica de valoració de selecció mantindrà una entrevista amb els aspirants per valorar l'adequació d'aquests amb les condicions específiques de la plaça d'Agent d'Ocupació i Desenvolupament Local. Aquesta prova es valorarà fins a un màxim de 5 punts.

- Resposta davant qüestions relacionades amb el lloc de treball: 1 punts

- Iniciativa: 1 punt

- competències i habilitats: 1 punt

- Capacitat de treball en equip, aspectes humans: 1 punt

- Motivació i disponibilitat: 1 punt

SETENA.- VALORACIÓ DEL CONCURSO-OPOSICIÓ

Un cop acabada la fase d'oposició, la Comissió tècnica de valoració passarà a valorar els mèrits adduïts per aquells aspirants que hagin superat la fase de l'oposició, d'acord amb el barem previst en la base sisena.

Conclosa la valoració dels mèrits, la Comissió tècnica de valoració farà pública en el tauler d'anuncis electrònic de l'Ajuntament les puntuacions atorgades a cada aspirant, desglossant en els apartats assenyalats en la base sisena. Els interessats podran sol·licitar revisió i/o audiència a la Comissió tècnica de valoració dins els tres dies hàbils següents a aquesta publicació.

La qualificació final vindrà determinada per la suma de les puntuacions obtingudes en l'exercici de la fase d'oposició i dels mèrits valorats en la fase de concurs.

En cas d'empat, aquest es resoldrà aplicant la següent graduació:

1) Major puntuació en la fase d'oposició.

2) Major puntuació en l'apartat d'experiència professional de la fase de concurs.

3) Si persisteix l'empat finalment es procedirà al sorteig.

VUITENA.-RELACIÓ D'APROVATS I CONSTITUCIÓ DE LA BORSA DE TREBALL

Un  cop  transcorregut  el  termini  anterior,  si  no  es  presenten  al·legacions,  o  bé  un  cop  que  hagin  estat examinades les presentades, la Comissió tècnica de valoració donarà per finalitzada la selecció, i elevarà a la Batlia la seva  proposta  definitiva  de  relació  d'aprovats  de  la  borsa  de  treball,  per  tal  que  dicti  la  corresponent resolució de constitució de la borsa de treball.

Aquesta resolució serà publicada en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i al tauler d'anuncis electrònic de l'Ajuntament. Els aspirants que conformin la borsa de treball es trobaran a l'espera de ser cridats per l'Ajuntament per ordre de puntuació quan es produeixi la necessitat de nomenament com a funcionari interí quan es produeixi alguna de les situacions previstes en el TREBEP que permeten el seu nomenament.

NOVENA.-SITUACIÓ DELS ASPIRANTS A LA BORSA DE TREBALL.

Es trobaran en la situació de no disponible, aquelles persones integrants de la borsa de treball que estiguin prestant serveis en una altra administració, o  que,  per  concórrer  alguna  de  les causes previstes en els apartats a, b, c, ò d, de la base desena, no hagin acceptat el lloc ofert. Mentre la persona aspirant estigui en la situació de no disponible en la borsa, no se la cridarà per oferir-li un lloc de treball.

Estan en la situació de disponible la resta de persones aspirants de la borsa, amb la conseqüència que se les ha de cridar per oferir-los un lloc de treball d'acord amb la seva posició en la borsa.

Les persones aspirants que, havent-hi renunciat, al·leguin i justifiquin alguna de les circumstàncies previstes en la base onzena conserven la posició obtinguda en la borsa. Això no obstant, queden en la situació de no disponible i no rebran cap més oferta mentre es mantingui la circumstància al·legada, amb l'obligació de comunicar l'acabament de les situacions esmentades en la forma i el termini prevists en el darrer paràgraf de la base desena.

DESENA.-RENÚNCIA I EXCLUSIÓ DE LA BORSA.

S'ha de comunicar a la persona aspirant que correspongui el lloc i el termini en el qual cal que es presenti.

Si la persona interessada no manifesta la seva conformitat amb la contractació en el termini d'un dia hàbil —o en el segon dia hàbil següent si la crida es fa en divendres—i la seva disposició a incorporar-se en el termini indicat per la Batlia, s'entén que hi renuncia.

A les persones aspirants que hi renunciïn de forma expressa o tàcita d'acord amb l'establert a la base desena anterior se les ha d'excloure de la borsa de treball corresponent, llevat que al·leguin, la concurrència d'alguna de les circumstàncies següents, que s'han de justificar documentalment dins dels tres dies hàbils següents:

a)  Estar  en  període  d'embaràs,  de  maternitat  o  de  paternitat,  d'adopció  o  d'acolliment  permanent o preadoptiu, incloent-hi el període en què sigui procedent la concessió d'excedència per a cura de fills i filles per qualsevol dels supòsits anteriors.

b)  Trobar-se prestant  serveis en una altra Administració Pública.

c) Patir malaltia o incapacitat temporal.

d) Estar, en el moment de la crida, exercint funcions sindicals.

Les  persones interessades estan  obligades  a  comunicar per escrit dirigit a  la Batlia  l'acabament de  les situacions previstes en els apartats anteriors, excepte la de l'apartat b, en un termini no superior a  deu  dies hàbils  des  que  es  produeixi,  amb  la  justificació  corresponent.

La  manca  de  comunicació  en  el  termini establert determina l'exclusió de la borsa.

La  posterior  renúncia  d'un dels treballadors  al  lloc  que  ocupa,   així   com l'incompliment del deure de prendre possessió del lloc prèviament acceptat, suposa l'exclusió de la borsa de treball per a la qual va ser cridada, excepte que aquestes circumstàncies es produeixin com a conseqüència de la  crida  per  ocupar  un altre lloc de treball en un altre cos, una altra escala o especialitat de l'Ajuntament d'Alcúdia o en els casos de força major.

ONZENA. – NOMENAMENTS INTERINS I GESTIÓ DE LA BORSA

L'ordre de preferència per efectuar els nomenaments vindrà determinat per l'ordre de puntuació.

Si hi ha més d'un nomenament a efectuar de les mateixes característiques, es poden fer crides col·lectives simultànies a tantes  persones  aspirants  en  situació  de  disponible  en  la  borsa  com  es  consideri  necessari  per  atendre  les peticions de cobertura de llocs pendents.

En aquest cas, els llocs oferts s'han d'adjudicar per ordre rigorós de prelació de les persones aspirants de la borsa que hagin manifestat la seva conformitat.

Els aspirants que siguin cridats i donin la conformitat a la seva contractació en el termini d'un dia hàbil (o dos dies hàbils si la crida es fa així un divendres) hauran de presentar, en el termini de tres dies hàbils comptats des del següent a l'acceptació, la següent documentació, per document original o còpia degudament adverada, llevat de les que ja estiguin en poder de l'Administració:

  • Títol  exigit  o  certificació  acadèmica  que  acrediti  que  té  cursats  i  aprovats  els  estudis  necessaris  per  a l'obtenció del títol corresponent, juntament amb el document que acrediti que ha abonat els drets per a la seva expedició

  • Certificat  mèdic  acreditatiu  de  posseir  la  capacitat  funcional  per  al  desenvolupament  de  les  funcions corresponents.

  • Còpia del carnet de conduir

En el cas que l'aspirant proposat no reuneixi els requisits exigits, o no els acrediti en el termini establert, la Batlia  acordarà  la  seva  exclusió  i  procedirà  a  proposar  la contractació  de l'aspirant següent  per ordre de puntuació, havent-se d'incorporar al lloc de treball en el termini màxim de 15 dies.

La vigència màxima d'aquesta borsa serà de tres anys a comptar de la publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears de la seva constitució, o fins a la constitució de la borsa ordinària resultant de la primera convocatòria que es realitzi derivada d'oferta pública en la subescala de tècnic d'ocupació i desenvolupament local, si aquesta es constitueix amb anterioritat.

DOTZENA.-INCIDÈNCIES, PUBLICITAT, RÈGIM NORMATIU I RECURSOS

La Comissió tècnica de valoració queda facultat per resoldre els dubtes que es presentin a la interpretació d'aquestes bases i prendre els acords necessaris per al bon ordre d'aquesta convocatòria.

Tots els actes d'aquesta convocatòria que estiguin sotmesos a informació pública seran inserits en el tauler anuncis electrònic de l'Ajuntament d'Alcúdia(www.alcudia.net), al marge de la seva publicació al BOIB quan sigui preceptiva.

Contra la convocatòria i les presents bases, que exhaureixen la via administrativa, es podrà interposar per part de les persones interessades o bé recurs potestatiu de reposició, a interposar davant aquesta Batlia, en el termini d'un mes des de la seva publicació al BOIB, d'acord amb l'establert als articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, o bé directament i de forma alternativa recurs contenciós administratiu, d'acord amb l'establert als articles esmentats i als articles 45 i següents de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, a interposar davant el Jutjat contenciós Administratiu de Palma, en el termini de dos mesos a comptar de l'endemà de la publicació al BOIB de la convocatòria.

TRETZENA.- PROTECCIÓ DE DADES PERSONALS

De conformitat amb el que disposa l'article 11 de la Llei Orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de Protecció de Dades Personals i garanties dels drets digitals (BOE núm. 294, de 6 de desembre de 2018), s'informa les persones aspirants de:

a) Que el responsable del tractament de dades personals és l'Ajuntament d'Alcúdia (C/ Major, 9, 07400, Alcúdia), el qual disposa d'un fitxer de dades de caràcter personal denominat “Personal municipal” en el qual s'incorporaran la sol·licitud d'admissió, documentació que s'acompanyi a aquesta o que es generi arran de la convocatòria;

b) Que la finalitat del tractament d'aquestes dades és, entre d'altres, la convocatòria, tramitació, qualificació i resolució del procés selectiu.

c) La possibilitat d'exercitar els drets establerts als articles 15 a 22 del Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell de 27 d'abril de 2016, general de protecció de dades. L'exercici d'aquests drets s'efectuarà conforme a les disposicions generals previstes en l'article 12 de la Llei Orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de Protecció de Dades Personals i garanties dels drets digitals.

L'òrgan administratiu davant el qual les persones interessades poden, si escau, exercitar els drets d'accés, rectificació, cancel·lació, oposició i la resta de drets reconeguts en la Llei Orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de Protecció de Dades Personals i garanties dels drets digitals, és el Servei d'Atenció al Ciutadà de l'Ajuntament d'Alcúdia (C/ Major, 9, 07400, Alcúdia).

En cas que sigui necessari, algunes dades personals podran ser publicades en el BOIB, en el taulell d'edictes de l'Ajuntament i en el web d'aquesta Corporació (www. alcudia.net) d'acord amb el disposat a les bases de la present convocatòria i en l'article 45.1.b) de la Llei 39 /2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.

En compliment de l'article 15.1 de la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern (BOEnúm. 295, de 10 de desembre de 2013), es fa constar que, en cas que la persona interessada hagi posat en coneixement de l'Ajuntament dades de salut, aquesta autoritza expressament el tractament d'aquestes dades per al compliment de les finalitats anteriorment exposades.

 

ANNEX I PROGRAMA 

Tema 1:  La Constitució Espanyola de 1978. Principis generals. Drets i deures fonamentals dels espanyols. La protecció i suspensió dels drets fonamentals. La reforma de la Constitució. El Tribunal Constitucional.

Tema 2: La Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local. El Municipi: concepte i elements. Les competències. municipals. El terme municipal: concepte i característiques. La població i l'empadronament.

Tema 3. Òrgans de govern municipals. El batle: elecció, deures i atribucions. L'Ajuntament Ple: Integració i funcions. La Junta de Govern Local.

Tema 4. Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. L'acte administratiu: requisits. L'eficàcia: notificació i publicació. Termes i terminis: còmput, ampliació i tramitació d'urgència.

Tema 5. Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques: la invalidesa de l'acte administratiu. La nul·litat i l'anul·labilitat dels actes. El principi de conservació de l'acte administratiu. La revisió dels actes administratius. La declaració de lesivitat.

Tema 6. El Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel que s'aprova el text refós de la Llei de l'estatut bàsic de l'empleat públic. El personal al servei de les administracions públiques: classes i règim jurídic. Planificació i estructuració de l'ocupació pública. Accés a l'ocupació pública: principis rectors i adquisició de la condició de funcionari de carrera.

Tema 7. La contractació administrativa a la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic: classes de contractes i règim jurídic. Normes específiques de contractació administrativa a l'esfera local. La selecció del contractista. Perfeccionament i formalització.

Tema 8. La Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. Objecte i àmbit d'aplicació. Règim jurídic de les subvencions. Procediments de concessió i gestió de les subvencions.

Tema 9. El Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel que s'aprova el text refós de la Llei de subvencions: procediment per a la concessió de subvencions.

Tema 10. Reial decret legislatiu 2/2004, de 5 de març, pel que s'aprova el text refós de la Llei reguladora d'hisendes locals . Pressupost i despesa pública local, definició i contingut dels pressuposts. Execució de les despeses públiques.

Tema 11. Reial decret legislatiu 2/2004, de 5 de març, pel que s'aprova el text refós de la Llei reguladora d'hisendes locals. Tributs locals.

Tema 12. La Llei 31/1995, de 8 de novembre, de prevenció de riscos laborals: drets i obligacions.

Tema 13.L'Estatut del treballador aprovat per Reial decret legislatiu 2/2015, de 23 d'octubre. El contracte de treball: concepte, elements, modalitats i continguts del contracte.

Tema 14.  El Reial decret 1529/2012, de 8 de novembre, pel que es desenvolupa el contracte per a la formació i l'aprenentatge i s'estableixen les bases de la formació professional dual. Aspectes laborals i formatius. Formació professional dual del sistema educatiu.

Tema 15.  Ordre de 15 de juliol de 1999 pel que s'estableixen les bases de concessió de subvencions públiques per al foment del desenvolupament local i impuls dels projectes i empreses qualificats com I + E. Els agents d'ocupació i desenvolupament local: disposicions generals i procediment de sol·licitud i concessió de subvencions.

Tema 16.  La constitució de les societats de capital al Reial decret legislatiu 1/2010, de 2 de juliol, pel que s'aprova el text refós de la Llei de societats de capital.

Tema 17. La Llei 14/2013, de 27 de setembre, de recolzament als emprenedors i la seva internacionalització: recolzaments fiscals i en matèria de Seguretat Socials als emprenedors, recolzament al finançament dels emprenedors i recolzament al creixement i desenvolupament de projectes empresarials, recolzament a la iniciativa emprenedora.

Tema 18. La Llei 20/2007, de 11 de juliol, de l'Estatut del Treball Autònom.

Tema 19. El Reial decret legislatiu 3/2015, de 23 d'octubre, pel que s'aprova el text refós de la Llei d'ocupació: de la política d'ocupació; el Servei Públic d'Ocupació Estatal, i els serveis públics d'ocupació de les comunitats autònomes, l'accés de les persones desocupades als serveis del sistema nacional d'ocupació, i instruments de la política d'ocupació.

Tema 20. La Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes: polítiques públiques per a la igualtat.

Tema 21. El Reial decret 1147/2011, de 29 de juliol, pel que s'estableix la ordenació general de la formació professional del sistema educatiu: ordenació i organització dels ensenyaments de formació professional; informació i orientació professional, i qualitat en la formació professional del sistema educatiu.

Tema 22. Modificacions de la Llei 20/2007, d'11 de juliol, de l'estatut del treball autònom, introduïdes per la Llei 31/2015, de 9 de setembre pel que es modifica i actualitza la normativa en matèria d'autoocupació i s'adopten mesures de foment i promoció del treball autònom i de l'economia social.

Tema 23. La Llei orgànica 5/2002, de 19 de juny, de les qualificacions i la formació professional. La formació professional per a l'ocupació. Programa Nacional de Formació Professional

Tema 24. La Llei 30/2015, de 9 de setembre, per la qual es regula el sistema de formació professional per a l'ocupació dins l'àmbit laboral.

Tema 25. El Reial Decret 34/2008, de 18 de gener, pel qual es regulen els certificats de professionalitat.

Tema 26. La Llei 7/2013, de 26 de novembre, de règim jurídic d'instal·lació, accés i exercici d'activitats a les illes Balears: Disposicions generals, Actuacions de les administracions públiques. 

 

 

ANNEX II. MODEL DE SOL·LICITUD DE PARTICIPACIÓ EN EL PROCEDIMENT DE SELECCIÓ

Nom:

Primer llinatge:

Segon llinatge:

DNI/NIF:

Domicili (a efectes de notificació):

Localitat:                                             Teléfon:

Adreça electrònica:

La/el sotasignat, major d'edat, davant Vè comparesc i com millor procedeixi, EXPOSO:

Primer.- Que ha tingut coneixement de la convocatòria del procediment selectiu per a la creació d'una borsa de treball per al nomenament, d'un Agent d'Ocupació i Desenvolupament Local, com a personal funcionari interí per a l'execució del programa temporal de desenvolupament local del SOIB així com per altres supòsits que permetin el nomenament d'AODL com a personal interí.

Segon.- Que aporta els següents documents:

-Còpia autèntica o adverada del seu document d'identificació personal (DNI,NIE, permís de conduir/passaport; en vigor).

-Original, còpia autèntica ò adverada del certificat, títol o diploma de coneixement del nivell C1 exigit de llengua catalana (ò nivell superior).

Tercer.- Declara estar en possessió de tots i cadascun dels requisits i condicions que s'exigeixen a la convocatòria, i específicament que reuneix els requisits requerits a la Base Segona de la convocatòria, i que en relació al requisit de titulació exigit per participar, manifesta i al·lega estar en possessió del títol de:__________________________________________________ (l'aspirant ha d'indicar quina titulació posseeix com a requisit de la convocatòria).

Per tot l'exposat, SOL·LICITA: Ser admesa/ès a la convocatòria del procediment selectiu per a la creació d'una borsa de treball per a la contractació, d'un Agent d'Ocupació i Desenvolupament Local, mitjançant contracte d'obra i servei, a jornada completa, a l'Ajuntament d'Alcúdia.

Alcúdia, _________ de ________________ de 2020

 

A LA SRA. BATLESSA DE L'AJUNTAMENT D'ALCÚDIA