Secció III. Altres disposicions i actes administratius
CONSELL INSULAR DE MALLORCA
INSTITUT MALLORQUÍ D'AFERS SOCIALS
Núm. 3997
Modificació de la plantilla del personal de l’Institut Mallorquí d’Afers Socials corresponent a l’any 2020 (Expedient administratiu núm. 2/2020)
El Ple del Consell de Mallorca, en data 7 d'abril de 2020, aprovà inicialment la modificació de la plantilla del personal de l'Institut Mallorquí d'Afers Socials corresponent a l'any 2020 (Expedient administratiu núm. 2/2020), que fou exposada al públic durant quinze dies hàbils, mitjançant anunci publicat en el Butlletí Oficial de les Illes Balears núm. 62, de 25 d'abril de 2020, en relació a la modificació de la Relació de Llocs de Treball (RLT) de l´IMAS (Expedient administratiu núm. 3/2020), aprovada la RLT mitjançant Acord del Ple del Consell de Mallorca de dia 12 de març de 2020 (BOIB núm. 43, de 26 de març).
Així mateix, en l'anunci publicat en el Butlletí Oficial de les Illes Balears núm. 62, de 25 d'abril de 2020, inclou la Resolució del President de l'IMAS de 16 d'abril de 2020, d'excepcionar la regla general de suspensió automàtica dels terminis administratius establerta per Disposició addicional tercera del Reial Decret 463/2020, de 14 de març, que declara l'estat d'alarma per a la gestió de la situació de crisis sanitària ocasionada pel COVID-19, ja que aquest procediment resulta indispensable per a la protecció de l'interès general i per al funcionament bàsic dels serveis de l'IMAS.
El text de l'acord de la modificació de la plantilla és el següent:
“Antecedents
1. El dia 25 de novembre de 2019, el Ple del Consell de Mallorca, en sessió extraordinària i urgent, va aprovar inicialment el Projecte del Pressupost propi de la Corporació, dels Organismes Autònoms, entre d'altres, l'Institut Mallorquí d'Afers Socials (IMAS), i dels Consorcis, així com l'estat de despeses i ingressos d'una societat mercantil; projecte de bases d'execució i plantilles de personal per a l'exercici 2020, publicat al BOIB núm. 160, de 26 de novembre de 2019, i la seva exposició al públic, la qual va finalitzar el passat dia 18 de desembre de 2019.
El dia 23 de desembre de 2019, el Ple del Consell de Mallorca, en sessió extraordinària i urgent, va aprovar definitivament el Pressupost General del Consell Insular de Mallorca, que inclou el pressupost propi de la Corporació, i entre d'altres el de l'IMAS, així com la plantilla del personal per a l'exercici 2020, publicat al BOIB núm. 172, de 24 de desembre de 2019.
2. Mitjançat proposta d'acord del President de l'IMAS, de dia 26 de febrer de 2020, es proposa la aprovació al Ple del Consell de Mallorca de l'expedient administratiu núm. 3/2020, de modificació de la Relació de Llocs de Treball de l'IMAS (RLT).
Consta a l'expedient:
- L'informe de la Interventora General del CIM, de 21 de febrer de 2020, la qual informa que no és necessari l'informe de fiscalització prèvia.
- L'informe del Secretari General del Consell de Mallorca, de 24 de febrer de 2020, el qual conclou en primer lloc que informa favorablement a la proposta d'acord d'aprovació de la modificació de la RLT de l'IMAS i en segon lloc que quan s'elabori la modificació de la plantilla de personal de l'IMAS, s'hauran de tenir en compte les observacions efectuades a la lletra c) de la consideració jurídica segona, tot d'acord a aquesta modificació de la RLT de l'IMAS.
- L'expedient d'aprovació pel Consell Rector de l'IMAS, de 24 de febrer de 2020, de la proposta de la Directora Gerent de l'IMAS, de modificació de la RLT de l'IMAS, de 13 de febrer de 2020.
Aquesta modificació inclou, la modificació de cinc llocs de feina i la creació de dos llocs de feina (un sense dotació econòmica pressupostària), els quals incideixen sobre la plantilla del personal 2020.
La proposta d'acord del President de l'IMAS, de dia 26 de febrer de 2020, està pendent d'aprovació pel Ple del Consell de Mallorca.
3. El dia 2 de març de 2020, la Directora Gerent de l'IMAS, va sol·licitar a la presidència de l'IMAS, l'inici de l'expedient de modificació de la plantilla del personal de l'IMAS corresponent a l'any 2020, mitjançant memòria justificativa.
4. El dia 3 de març de 2020, el President de l'IMAS, va resoldre iniciar l'expedient administratiu núm. 2/2020 de modificació de la plantilla del personal de l'IMAS i encarregar la redacció i execució de l'expedient al Departament de Recursos Humans.
5. El dia 3 de març de 2020, la Tècnica de Grau Mitjà del Departament de Recursos Humans amb el vist i plau de la Directora Gerent, va realitzar l'informe econòmic sobre aquest expedient núm. 2/2020.
6. El dia 4 de març de 2020, la Cap del Departament de Recursos Humans, va realitzar l'informe jurídic sobre aquest expedient núm. 2/2020 e informa favorablement.
7. El dia 11 de març de 2020, la Interventora General del Consell de Mallorca, informa que no procedeix l'emissió d'un informe de control permanent, sense perjudici que aquest pugui ser recollit com actuació en el Pla anual de control financer d'acord amb l'art. 31 del Reial decret 424/2017 esmentat.
Fonaments jurídics
I. L'article 90 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local, estableix que correspon a cada corporació local aprovar anualment, a través del Pressupost, la plantilla, que haurà de comprendre tots els llocs de treball reservats a funcionaris, personal laboral i eventual.
Les plantilles hauran de respondre als principis de racionalitat, economia i eficiència i establir-se d'acord amb l'ordenació general de l'economia, sense que les despeses de personal puguin sobrepassar els límits que es fixin amb caràcter general.
II. Atès allò que en relació al procediment per a l'aprovació de la modificació de la plantilla preveu l'article 112 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local, i l'article 169 del Reial Decret legislatiu 2/2004, de 5 de març, pel qual s'aprova el text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, en aplicació de l'article 126.3 del Reial Decret legislatiu 781/1986, de 18 d'abril.
III. Atès l'informe jurídic de la cap del Departament de Recursos Humans, de 4 de març de 2020, sobre aquest expedient 2/2020, la qual informa favorablement.
IV. Atès l'informe de la Interventora General del Consell de Mallorca, de 11 de març de 2020, la qual informa que no procedeix l'emissió d'un informe de control permanent, sense perjudici que aquest pugui ser recollit com actuació en el Pla anual de control financer d'acord amb l'art. 31 del Reial decret 424/2017 esmentat.
V. Atès l'article 8.1.p) de la Llei 8/2000, de 27 d'octubre, de consells insulars i del 27.1.a) del Estatuts de l'IMAS (BOIB núm. 67, de 18 de maig de 2019), en relació a la competència del ple d'aprovar el pressupost i la plantilla de l'IMAS.
VI. Atès l'article 12.4.8. dels Estatuts de l'IMAS, són funcions del director/a directora gerent, redactar i proposar al Consell Rector la plantilla del personal.
No obstant això, l'article 7.4 dels Estatuts de l'IMAS, estableix que excepcionalment, en els casos de necessitats urgents que no admetin demora, pot adoptar les decisions reservades a la competència de Consell Rector que siguin susceptibles de delegació, amb l'obligació d'informar el Consell Rector dels acords adoptats, en una sessió extraordinària convocada a l'efecte, per tal que siguin ratificats.
VII. Atès l'article 16.7 dels Estatuts de l'IMAS, la plantilla de personal és l'instrument de coordinació entre l'ordenació de la funció pública i les estructures pressupostàries i conté la relació de places corresponents a cada un dels grups i escales, subescales, classes i especialitats funcionarials i a cada un dels grups i nivells de classificació de personal laboral, que s'emparen en la dotació pressupostària dels llocs de treball. És aprovat pel ple a proposta de la Presidència de l'Institut Mallorquí d'Afers Socials.
Per tot això, s'eleva al Ple la següent
Proposta d'acord
Primer. APROVAR inicialment amb caràcter d'urgència el projecte de modificació de la vigent plantilla de personal de l'Institut Mallorquí d'Afers Socials per a l'any 2020, en els termes que es recullen a continuació i elevar-lo al Ple per acordar-se l'aprovació.
- Amb efectes de dia 1 d'abril de 2020 MODIFICACIÓ DE LA PLANTILLA DE L'INSTITUT MALLORQUÍ D'AFERS SOCIALS DE L'EXERCICI 2020
PERSONAL FUNCIONARI
ESCALA ADMINISTRACIÓ ESPECIAL Subescala tècnica Classe: tecnic-a superior CATEGORIES Grup On diu Ha de dir tècnic-a superior metge/metgessa A1 8 9
Subescala tècnica Classe: tecnic-a auxiliar CATEGORIES Grup On diu Ha de dir tècnic-a auxiliar tècnic/a auxiliar d'infermeria C1 110 116
Subescala serveis especials Classe: personal d'oficis/operari-a CATEGORIES Grup On diu Ha de dir personal d'oficis/operari-a personal de serveis AP 95 98 personal d'oficis/operari-a zelador-a AP 8 9
PERSONAL FUNCIONARI
ESCALA ADMINISTRACIÓ ESPECIAL Subescala tècnica Classe: tecnic-a mitjà CATEGORIES Grup Afegir a la plantilla tècnic/a mitjà infermer/infermera A2 5
- Amb efectes de dia 20 de maig de 2020 MODIFICACIÓ DE LA PLANTILLA DE L'INSTITUT MALLORQUÍ D'AFERS SOCIALS DE L'EXERCICI 2020
PERSONAL FUNCIONARI
ESCALA ADMINISTRACIÓ ESPECIAL Subescala tècnica Classe: tecnic-a mitjà CATEGORIES Grup On diu Ha de dir tècnic-a mitjà arquitectura tècnica A2 2 4
Segon. Aquest acord aprovatori serà considerat com a definitiu si no es produeixen reclamacions en contra durant el termini d'exposició pública de 15 dies hàbils comptadors de l'endemà de la data d'inserció d'aquest anunci al Butlletí Oficial de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, d'acord amb el que disposa l'article 112.3 de la llei 7/85, de 2 d'abril, reguladora de les bases de Règim Local, i també a l'art. 169 del Text refós de la Llei reguladora de les Hisendes Locals.
Tercer. INFORMAR el Consell Rector de l'aprovació inicial d'aquest acord amb caràcter de urgència del projecte de modificació de la vigent plantilla de personal de l'Institut Mallorquí d'Afers Socials per a l'any 2020, d'acord al que estableix l'article 7.4 dels Estatuts de l'IMAS”.
Transcorregut el termini d'exposició pública sense que s'hagi presentat cap reclamació, s'entén aprovat definitivament l'acord anterior, segons preveu l'article 112 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases de Règim Local, i l'article 169 del Reial Decret legislatiu 2/2004, de 5 de març, pel qual s'aprova el text refós de la Llei reguladora de les Hisendes Locals.
Contra aquest acord d'aprovació definitiva, que exhaureix la via administrativa, els interessats legitimats a què es refereix l'article 170.1 del Reial Decret legislatiu 2/2004, de 5 de març, poden interposar el recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears, en el termini de dos mesos, comptadors a partir del dia següent de la publicació d'aquest acord. Tot això de conformitat amb la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa. No obstant l'anterior, podeu exercitar, si escau, qualsevol altre recurs que considereu pertinent.
Si bé, pel que fa a l'inici i al còmput dels terminis abans esmentats, s'ha d'estar al que disposa el Reial decret 463/2020, de 14 de març, pel que es declara l'estat d'alarma per a la gestió de la situació de crisis sanitària ocasionada pel COVID-19, les seves modificacions i pròrrogues, i al Reial decret llei16/2020, de 28 d'abril, de mesures processals i organitzatives per a fer front a la COVID-19 en l'àmbit de l'Administració de justícia.
Palma, 20 de maig de 2020
El President de l'IMAS
Javier de Juan Martin