Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció V. Anuncis

Subsecció segona. Altres anuncis oficials

CONSELL INSULAR DE MALLORCA

FUNDACIÓ MALLORCA TURISME

Núm. 3945
Extracte de la Resolució de la directora de la Fundació Mallorca Turisme de 18 de maig de 2020 per la qual es convoquen subvencions per a la promoció turística dels municipis de Mallorca per a l'any 2020

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

BDNS (Identif.): 506466

De conformitat amb el previst als articles 17.3.b i 20.8 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, es publica l'extracte de la convocatòria, el text complet de la qual es pot consultar en la Base de Dades Nacional de Subvencions (http://www.pap.minhafp.gob.es/bdnstrans/index) i a la pàgina web de la Fundació Mallorca Turisme www.fundaciomallorcaturisme.net

Primer. Beneficiaris

Està destinada als ajuntaments de Mallorca, als consorcis i fundacions amb participació pública municipal de Mallorca i a les mancomunitats de municipis de Mallorca.

Segon. Objecte

Aquesta convocatòria té per objecte donar suport als municipis, ens dependents i mancomunitats per fer promoció turística de les seves entitats locals.

Té per finalitat promoure l'organització d'activitats que fomentin i promocionin el producte turístic local propi en els àmbits de la cultura, l'esport, la natura, la gastronomia, els productes Premium, MICE, turisme actiu i qualsevol altre àmbit directament relacionat amb la promoció turística dels municipis.

Són despeses subvencionables:

a) L'assistència a fires turístiques.

  • El lloguer de l'espai i el muntatge d'un estand propi sempre que la Fundació Mallorca Turisme no tingui estand propi a la fira.
  • Les despeses en concepte de transport de mercaderies i materials per l'estand propi, sempre que es faci amb mitjans aliens.
  • El desplaçament en avió en classe turista i allotjament en hotel de categoria fins a 4 estrelles, o equivalent, per un màxim de 2 funcionaris o personal contractat en règim laboral de l'entitat.

b)Viatges promocionals

  • Viatges de familiarització (fam trips), que han de consistir en visites de professionals del sector turístic de mercats emissors de turistes a la demarcació territorial de l'entitat sol·licitant per promocionar els productes turístics locals.
  • Viatges de premsa (press trips), que han de consistir en visites de periodistes especialitzats en turisme a la demarcació territorial de l'entitat sol·licitant per difondre notícies als mercats emissors de turistes per promocionar els productes turístics locals.
  • Viatges de prescriptors (o influencers) – a xarxes socials amb una gran difusió als mercats emissors de turistes- que han de consistir en visites d'aquestes persones a la demarcació territorial de l'entitat sol·licitant per promocionar els productes turístics locals. En aquest cas només són objecte de subvenció el cost del desplaçament en avió en classe turista i allotjament en hotel de categoria fins a 4 estrelles, o equivalent, de fins a 2 funcionaris o personal contractat en règim laboral de l'entitat.

c) Publicitat dels recursos turístics locals

  • Promocionar el producte turístic propi de l'entitat local dins la cultura, l'esport, la natura, la gastronomia, els productes Premium, MICE (reunions, incentius, convencions, esdeveniments), el turisme actiu i qualsevol altre àmbit relacionat amb la promoció turística de la demarcació territorial de l'entitat.
  • Poden ser campanyes fora de línia (off-line), físicament, com pot ser per mitjans escrits com diaris i revistes, i per mitjans audiovisuals, com el cinema, la televisió i la ràdio.
  • O en línia (on-line) mitjançant internet amb suports publicitaris en línia com els cercadors, les xarxes socials, els portals de compres, els mitjans de comunicació digitals (diaris, revistes, televisions, ràdios –totes en línia-), i portals temàtics, i els fòrums i els blogs.

d) Tecnologies de la informació i de la comunicació (TIC) i noves tecnologies

  • Despeses generals per la posada en marxa, la gestió i el manteniment de les xarxes socials de l'entitat.
  • L'adaptació dels recursos turístics locals propis objecte de subvenció a les TIC.
  • Estudis i treballs tècnics per promocionar la destinació pròpia de l'entitat com a destinació turística intel·ligent.

e) Altres despeses associades a la promoció turística

També són objecte de subvenció, les despeses de marxandatge i les despeses per al transport de materials necessaris per desenvolupar les accions de foment i promoció abans esmentades.

Tercer. Bases reguladores

Ordenança general de subvencions del Consell Insular de Mallorca aprovada pel Ple del Consell de Mallorca en sessió de 23 d'octubre de 2016 (BOIB núm. 21, de 18 de febrer de 2017), modificada pel Ple del Consell de Mallorca en sessió de dia 14 de juny de 2018 (BOIB núm.96, de 4 d'agost).

Quart. Quantia

El pressupost de despeses de la Fundació Mallorca Turisme per a l'any 2020 destina a aquesta convocatòria la quantitat de 300.000 € (tres-cents mil euros).

L'import màxim per atorgar a cadascun dels sol·licitants és de trenta mil euros (30.000 €) IVA inclòs.

Cinquè. Termini per presentació de sol·licituds

El termini per presentar les sol·licituds, i tota la documentació annexa, és de 15 dies hàbils, comptadors a partir de l'endemà de la publicació de l'extracte de la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, mitjançant presentació en el Registre electrònic de la Fundació Mallorca Turisme (https://fundaciomallorcaturisme.net/seu-electronica/ - seu electrònica-) i també als llocs establerts en l'apartat 4 de l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, en aquest darrer supòsit s'ha d'avisar de la presentació al correu electrònic info@fundaciomallorcaturisme.net.

Sisè. Règim de concurrència

El procediment de selecció dels beneficiaris es farà per concurrència no competitiva, per ordre d'entrada en el Registre

Setè. Període subvencionable

El període subvencionable és de l'1 de gener de 2020 fins als 15 de novembre de 2020 (ambdós inclosos). Els justificants de la despesa s'han d'emetre i pagar entre l'1 de gener de 2020 i el 16 de novembre de 2020 (ambdós inclosos). Les actuacions objecte de subvenció es poden justificar així com es vagin fent i, en tot cas, fins al dia 16 de novembre de 2020, inclòs.

Altres dades

El model normalitzat de sol·licitud i la documentació que s'hi ha d'acompanyar es troba disponible, igualment, a la seu electrònica de la Fundació Mallorca Turisme.

 

Palma, 18 de maig de 2020

La directora de la Fundació Mallorca Turisme

Lucía Escribano Alés