Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció V. Anuncis

Subsecció segona. Altres anuncis oficials

AJUNTAMENT D'EIVISSA

Núm. 3886
Aprovació inicial de les Bases especifiques reguladores de les beques per a la realització de practiques de laboratori en materia d'arqueologia que convoca anualment l'Ajuntament d'Eivissa

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

De conformitat al previst a l'article 45.1 de la Llei 39/2015 d'1 d'octubre del procediment administratiu comú de les administracions públiques, es fa públic que el Ple de la Corporació a la sessió celebrada el 30 de gener de 2020, va adoptar els següents ACORDS:

PRIMER. Aprovar inicialment les Bases específiques reguladores per a la realització de pràctiques de laboratori en matèria d'arqueologia..

SEGON. Sotmetre el projecte de Bases específiques reguladores de les beques per a la realització de pràctiques de laboratori en matèria d'arqueologia que convoca anualment l'Ajuntament d'Eivissa, a un període d'informació pública, per termini de trenta dies, mitjançant anunci publicat en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i en el taulell d'anuncis de la corporació, a fi que el veïnat i les persones legítimament interessades puguin examinar l'expedient i formular reclamacions, objeccions o observacions.

TERCER. Informar que, en el supòsit que durant el termini d'informació pública no es presenti cap reclamació o suggeriment, l'acord inicialment adoptat s'entendrà definitivament aprovat sense necessitat d'un nou acord exprés per part del Ple.

 

Eivissa, 19 de maig de 2020

El regidor delegat

José Juan Tur Cardona

 

ANNEX 1

BASES ESPECÍFIQUES REGULADORES DE LES BEQUES PER A LA REALITZACIÓ DE PRACTIQUES DE LABORATORI EN MATÈRIA D'ARQUEOLOGIA QUE CONVOCA ANUALMENT L'AJUNTAMENT D'EIVISSA

Article 1. Objecte

L'objecte d'aquestes bases específiques és la regulació de la convocatòria anual de beques per a la realització de pràctiques de laboratori en matèria d'arqueologia. La finalitat de les quals és contribuir a la formació d'estudiants, graduats i postgraduats d'arqueologia per a que puguin aprendre habilitats pràctiques i coneixements professionals relacionats amb la seua formació universitària, aprofitant els materials arqueològics que s'extreuen d'excavacions preventives realitzades en el marc de projectes promoguts per l'ajuntament.

En tot allò no previst en la present convocatòria serà d'aplicació el que disposa l'Ordenança general de subvencions de l'Ajuntament d'Eivissa, la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i el Reglament que la desenvolupa.

Article 2. Persones beneficiàries

Podran sol·licitar o ser beneficiaris o beneficiàries de les beques a les quals es refereixen aquestes bases:

- Estudiants d'Història i/o arqueologia matriculats en qualsevol universitat espanyola.

- Llicenciats, graduats i postgraduats de les especialitats de Història i/o Arqueologia que hagin finalitzat els seus estudis als tres anys anteriors a la data de publicació de la convocatòria.

Els/les beneficiaris hauran de reunir els següents requisits:

a) Ser major d'edat.

b) Tenir la nacionalitat espanyola. També podran sol·licitar la beca els estrangers amb residència legal en Espanya.

La condició de beneficiari/ària d'aquestes beques no suposa l'establiment de cap relació contractual o estatutària ni suposarà, en conseqüència, vinculació laboral o funcionarial entre la persona beneficiària i l'Ajuntament d'Eivissa.

Article 3. Activitats a realitzar

Els beneficiaris realitzaren pràctiques de reconeixement, neteja, inventari i classificació de material arqueològic procedent de diverses excavacions d'urgències realitzades al municipi d'Eivissa en el marc d'obres d'infraestructures urbanes i equipaments de titularitat municipal. També es treballarà amb la documentació generada de les excavacions (planimetries, fotografies, relacions de unitats estratigràfiques). Aquestes tasques es realitzaran d'acord a les directrius i orientacions donades pels tècnics tutors del programa de beques, adscrits a la regidoria de Cultura i Patrimoni.

Les pràctiques i activitats objecte d'aquestes beques es realitzaran al Taller i laboratori d'Arqueologia i Patrimoni de l'Ajuntament d'Eivissa, situat al carrer Aubarca, núm. 26 de la ciutat d'Eivissa i a les dependències municipals del carrer de Sant Ciriac, núm. 5.

Es realitzaran un total de 300 hores pràctiques preferentment durant els mesos de juliol a novembre de l'any de la convocatòria.

Article 4. Termini de presentació de les sol·licituds

El termini de presentació de sol·licituds serà de XXX dies hàbils a comptar des del següent al de la publicació de la convocatòria al BOIB.

Article 5. Documentació a presentar

1. La sol·licitud s'ha de fer presentant l'imprès d'instància normalitzat, adjuntant la documentació corresponent, al Registre General de l'Ajuntament o bé a través d'alguna de les formes previstes a l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques (LPAC).

La presentació de la sol·licitud comporta l'autorització del sol·licitant perquè l'Ajuntament obtingui de forma directa els certificats telemàtics, si escau, per a l'acreditació de les circumstàncies previstes en els articles 18 i 19 del RD 887/2006, de 21 de juliol, de trobar-se al corrent de les obligacions tributàries amb l'Administració estatal, autonòmica i Ajuntament d'Eivissa, així com estar al corrent del compliment de les obligacions front a la Seguretat Social, en aplicació del Conveni en matèria de interoperabilitat telemàtica entre les administracions públiques de l'àmbit territorial de les Illes Balears, al qual s'ha adherit l'Ajuntament. La persona sol·licitant podrà denegar de forma expressa el consentiment, aportant els corresponents certificats.

2. La documentació i/o les dades que ha d'acompanyar la sol·licitud és la indicada a l'imprès d'instància normalitzat, annex a la convocatòria.

3. En cas que la sol·licitud o la documentació siguin incorrectes o incompletes, l'Ajuntament requerirà la seua esmena en un termini de 10 dies. Transcorregut aquest termini sense que l'entitat sol·licitant hagi donat compliment al requeriment, se la tindrà per desistida de la seua petició i s'arxivarà l'expedient.

Article 6. Procediment per a la concessió de la beca

El procediment de concessió de les beques es tramita en règim de concurrència competitiva.

Té la consideració de concurrència competitiva el procediment mitjançant el qual la concessió de les beques es realitza a partir de la comparació de les sol·licituds presentades, a fi d'establir una prelació entre elles d'acord amb els criteris de valoració fixats en aquesta convocatòria i adjudicar, havent notificat la resolució de concessió amb el límit fixat i dins del crèdit disponible, aquelles que hagin obtingut major valoració en aplicació dels criteris o principis de publicitat, transparència, concurrència, objectivitat, no discriminació, eficàcia i eficiència.

1. Inici

El procediment de concessió de les beques s'inicia mitjançant la presentació de instància en la qual se sol·licita la beca, acompanyada de la documentació requerida.

2. Instrucció

En cas que la sol·licitud o la documentació siguin incorrectes o incompletes, l'Ajuntament requerirà la seua esmena en un termini de deu dies. Transcorregut aquest termini sense que la persona o entitat sol·licitant hagi donat compliment al requeriment, se la tindrà per desistida de la seua petició i s'arxivarà l'expedient.

Una vegada comprovada la documentació presentada obrant en l'expedient i l'informe de l'òrgan col·legiat (comissió de valoració), l'òrgan instructor ha de formular la proposta de resolució provisional, degudament motivada, que s'ha de notificar a les persones interessades mitjançant publicació al tauler d'anuncis electrònic de la Corporació de la seu electrònica municipal, amb un termini de deu dies per formular al·legacions.

Així mateix les persones aspirants que quedin excloses del procés selectiu passaran a formar part d'una llista de suplents segons l'ordre de puntuació obtingut.

Les propostes de resolucions provisionals i definitives no creen cap dret a favor del beneficiari proposat en tant no se'ls hagi notificat la concessió per l'òrgan competent.

3. Resolució

L'acte que resolgui el procediment de concessió de les beques, ha de ser motivat i expressar el sol·licitant o la relació de sol·licitants als quals es concedeix la beca i la quantitat atorgada, així com aquells a qui, en la llista ordenada d'acord amb els resultats de la selecció, es considerin suplents.

La competència per atorgar les subvencions correspon a l'òrgan fixat a l'article 10.

4. Termini per resoldre i efectes del silenci

El termini per resoldre i notificar la resolució del procediment no pot excedir de sis mesos des de la data de finalització del termini per presentar les sol·licituds. Si en aquest termini no s'hagués produït resolució expressa s'entendrà decaiguda per silenci negatiu la sol·licitud de subvenció, de conformitat amb l'article 25 de la Llei 39/2015.

5. Publicitat de les subvencions concedides

L'acord de resolució del procediment de concessió es publicarà a la seu electrònica del tauler d'anuncis electrònic de la Corporació i a la Base de Dades Nacional de Subvencions (BDNS).

Article 7. Criteris de concessió

Per garantir la concurrència competitiva en l'adjudicació de les beques de conformitat amb el que disposa l'article 17.3.e) de la Llei general de subvencions, les sol·licituds presentades es valoraran i seleccionaran tenint en compte el barem de mèrits següent:

1.- Nota mitjana de l'expedient acadèmic aportat, fins 60 punts.

2.- Carta de presentació i CV acreditat, fins 40 punts.

L'ordenació final dels aspirants es farà sumant les puntuació dels apartats anteriors.

Article 8. Dotació de la beca i consignació pressupostaria

Cadascuna de les beques tindrà una dotació total de XXXX € bruts, quantitat que es retribuirà a la persona beneficiaria en un únic pagament, una vegada hagin finalitzat les pràctiques i presentada la memòria descriptiva de les tasques realitzades.

Per al pagament d'aquestes beques hi ha consignació pressupostària, per import de XXXX € a la partida XXXXXXXX del Pressupost de Patrimoni per l'any XXXX, de l'Ajuntament d'Eivissa.

La comissió avaluadora no podrà seleccionar un nombre superior de beneficiaris al de les beques convocades, no obstant això, les persones que, reunint els requisits exigits, que no hagin estat seleccionats passaran a formar part d'una llista de suplents. 

Article 9. Composició de la comissió de valoració

De conformitat amb el que es regula per als òrgans col·legiats al títol II, articles 11 a 13 de la Llei 40/2015, de règim jurídic del sector públic, l'òrgan col·legiat estarà format per:

President/a: El Regidor/a del Departament de Cultura i Patrimoni de l'Ajuntament d'Eivissa.

Secretari/a: Secretària de la Regidoria de Cultura i Patrimoni.

Vocals: Tècnica de Patrimoni de l'Ajuntament d'Eivissa i un/a arqueòleg/a designat pel Regidor/a del Departament de Cultura i Patrimoni

Funcionament.- La comissió de valoració actuarà com a òrgan instructor i té atribuïdes les següents funcions:

a) Examinar les sol·licituds i documentació presentada i requerir a les persones sol·licitants la seua esmena o correcció.

b) Valorar les sol·licituds d'acord amb el barem que s'estableix a l'article 7

c) Establir la llista ordenada per ordre de puntuació

d) Emetre proposta per a què la Junta de Govern Local resolgui la concessió de les beques a les persones que hi hagin obtingut la major puntuació.

Article 10. Òrgan competent per a resoldre la concessió de les beques

De conformitat amb l'establert a la base 46a, punt 5è, d'execució dels pressupostos, l'òrgan competent per resoldre la concessió de les beques és la Junta de Govern Local de l'Ajuntament d'Eivissa.

Article 11. Compatibilitat amb altres ajudes per a la mateixa finalitat

Aquestes beques seran incompatibles amb qualsevol tipus d'ajuda o subvenció que pel mateix concepte atorgui una altra administració pública.

La concessió d'aquesta beca no genera cap dret a l'obtenció d'altra subvenció en exercicis posteriors.

Les beques tenen caràcter discrecional, voluntari i eventual; són lliurament revocables i reductibles en tot moment per les causes previstes en la llei o en aquestes bases, no generen cap dret a l'obtenció d'altres subvencions en anys posteriors i no es poden al·legar com a precedent.

Article 12. Obligacions de les persones beneficiàries

Els becaris/becàries han de:

1.- Reunir els requisits i complir les condicions establertes per a la concessió i el gaudi de les beques. Així mateix, han de cooperar amb l'administració en les actuacions de comprovació que calgui verificar, si escau, pel compliment i l'efectivitat de les condicions de la concessió de la beca.

2.- Realitzar l'activitat formativa que fonamenta la concessió d'aquestes beques, d'acord amb les instruccions i sota la supervisió del tutor/a.

3.- Redactar una memòria descriptiva de les tasques realitzades que haurà de ser presentada en el termini establert a l'article 14 al Departament de Patrimoni de l'Ajuntament d'Eivissa.

Article 13. Renúncies i suplències

La persona o equip becat tindrà un termini de cinc dies hàbils comptadors des del següent al de la notificació per renunciar a la beca.

Excepcionalment, començats els treballs i per causes de força major i imprevistes, es reconeix el dret a renunciar a la beca. En aquest supòsit, caldrà que el beneficiari o beneficiaris ho comuniquin per escrit a l'àrea de Cultura i Patrimoni de l'Ajuntament d'Eivissa.

La renúncia no impedeix el dret a percebre la part proporcional de la beca equivalent a les pràctiques realitzades, sempre que el director de la beca certifiqui que han estat degudament executades fins al moment de la renúncia i, de conformitat amb el projecte i el programa objecte de la concessió de la beca.

Article 14. Forma de justificació i pagament

La justificació de la beca es realitzarà mitjançant la presentació d'una memòria amb les activitats desenvolupades durant el període de pràctiques, així com una breu avaluació de les dites activitats. Aquesta memòria s'haurà de presentar en el termini màxim de vint dies desprès de què finalitzin les pràctiques de formació a què es refereixi la convocatòria.

La beca es pagarà després de la corresponent certificació expedida pel tutor o per la tutora de la persona becària que acrediti l'efectiva realització de les pràctiques objecte de la beca, que estarà supeditada a la presentació de la memòria en els termes previstos al paràgraf anterior.

Article 15. Incompliment i revocació de la beca

1. La constatació de l'incompliment dels requisits necessaris o de les obligacions assumides com a conseqüència de la concessió de la beca podrà donar lloc a l'extinció del dret del seu gaudi o a la modificació de la resolució de la concessió, al reintegrament de les quantitats percebudes d'acord a l'art. 37 LGS.

2. Es considerarà incompliment parcial de l'activitat programada, tres faltes de assistència sense justificar i que no hagin set compensades d'acord a les indicacions del tutor. Les faltes de puntualitat es computaran com temps no realitzat i estaran subjectes a compensació segons requeriment del tutor. El temps de pràctiques no realitzat o no compensat segons els casos anteriors s'entendrà com a incompliment parcial i podrà deduir-se proporcionalment del pagament que correspongui.

En cas d'incompliment de les bases, així com dels compromisos assumits per les persones beneficiaries de les beques, serà d'aplicació el previst en el títol IV de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

Article 16. Legislació, publicació i vigència de les bases

Les successives convocatòries es regiran per aquestes bases i, en allò que no hi estigui previst, per l'ordenança general reguladora de les bases per a l'atorgament de subvencions vigent a l'Ajuntament d'Eivissa (BOIB 81, de 10 de juny de 2008, modificat BOIB 25 de 13 de febrer de 2010), la Llei estatal 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, el Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, la Llei 39/2015, d'1 d'octubre del procediment administratiu comú de les administracions públiques i la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, en tot allò que hi sigui d'aplicació.

Així mateix, les convocatòries per a la concessió de les beques es publicaran a la Base de Dades Nacional de Subvencions (BDNS) i entraran en vigor l'endemà de la publicació de l'extracte de la convocatòria al BOIB. Tindran vigència durant l'exercici d'aquesta i fins a la pròxima convocatòria.

Article 17. Responsabilitat , règim sancionador i inspecció

Els beneficiaris d'aquestes subvencions romandran sotmesos al règim de responsabilitat i sancions previst a la normativa vigent que resulta d'aplicació en matèria de subvencions.

Article 18. Impugnació

La resolució per la qual s'aproven les presents bases posa fi a la via administrativa, i contra aquesta es pot interposar recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos des de l'endemà a la seua publicació, de conformitat amb el que disposa la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

Tempestivament, es pot interposar contra aquesta resolució recurs de reposició, en el termini d'un mes des de la seua publicació davant el mateix òrgan que dicta la resolució, de conformitat amb l'establert a l'article 123 de la llei de PAC.