Secció III. Altres disposicions i actes administratius
AJUNTAMENT DE SANT LLUIS
Núm. 3879
Aixecament revocació competències
Mitjançant Resolució de Batlia núm. 2020/PRE/0000460, de data 18.05.2020, la batlessa ha resolt el següent:
“Mitjançant Resolució d'Alcaldia 2019/635, de data 24 de juny (BOIB núm. 85, de 27 de juny), aquesta Alcaldia va delegar l'exercici de determinades competències en la Junta de Govern Local.
La declaració de l'estat d'alarma per part del Govern Central a través del Reial decret 463/2020, de 14 de març, pel qual es declara l'estat d'alarma per a la gestió de la situació de crisi sanitària ocasionada pel COVID-19 (BOE núm. 67, de 14 de març), atès que fa totalment desaconsellable la realització de sessions presencials dels òrgans col·legiats municipals i suspèn terminis en els procediments administratius, va motivar que en data 19 de març es dictés Resolució d'Alcaldia núm. 2020/232 (BOIB núm. 40, de 21 de març), de revocació temporal de les competències delegades per la Batlia en la Junta de Govern Local; mitjançant Resolució núm. 2020/226, de 17 de març, es van suspendre les sessions ordinàries de tots els òrgans col·legiats.
No obstant, el Reial decret llei 11/2020, de 31 de març, pel que s'adopten mesures urgents complementàries en l'àmbit social i econòmic per fer front al COVID-19, modificà la Llei de bases de règim local, habilitant els òrgans col·legiats de les entitats locals a constituir-se, celebrar sessions i adoptar acords a distància, per mitjans electrònics i telemàtics en situacions excepcionals de força major, de greu risc col·lectiu o catàstrofes públiques, com seria el cas de l'actual estat d'alarma.
Així idò, mitjançant Resolució núm 2020/441, de 14 de maig, s'ha aixecat la suspensió de la celebració de les sessions ordinàries dels òrgans col·legiats.
Atesos l'article 23 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les Bases de règim local, l'article 23 de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears, així com els articles 43, 44, 52 i 53 del Reglament d'organització, funcionament i règim jurídic de les entitats locals, aprovat pel Reial decret 2568/1986, de 28 de novembre,
RESOLC
Primer. Aixecar la revocació temporal de les competències delegades per la Batlia en la Junta de Govern Local, dictada mitjançant Resolució de Batlia. 2020/232, de 19 de març (BOIB núm. 40, de 21 de març).
Segon. Delegar de nou a la Junta de Govern Local les competències que, abans de la referida revocació temporal, ja tenia delegades mitjançant Resolució d'Alcaldia 2019/635, de data 24 de juny (BOIB núm. 85, de 27 de juny), la qual es manté intacta i vigent en la resta de continguts.
Tercer. Indicar expressament que, en conseqüència amb l'indicat, la Junta tindrà les següents atribucions:
A) En matèria d'Hisenda Local
a) Autorització, disposició i aprovació de despeses quan no estigui atribuïda legalment al Ple i quan la quantia sigui superior a 3.000,00€
b) Aprovació de Padrons fiscals.
c) Aprovació de devolució de fiances dipositades per garantir l'adequada gestió dels residus d'obra i les dipositades per garantir els possibles desperfectes ocasionats en la via pública durant l'execució d'obres
B) En matèria de subvencions i convenis
a) L'establiment, concessió i justificació de subvencions.
b) Aprovació de convenis interadministratius o amb subjectes de dret privat quan no estigui atribuït legalment al Ple.
C) En matèria de contractació
a) Contractacions i concessions de tota classe en aquells casos en que la competència per autoritzar i disposar la despesa hagi estat delegada a la Junta de Govern Local.
b) Revisió de preus dels contractes i imposició de sancions relacionades amb aquests.
c) Aprovació de projectes d'obres i serveis quan la despesa sigui competència de la Junta de Govern Local.
D) En matèria d'obres i llicències urbanístiques
a) Llicències d'obra amb projecte
b) Llicències d'obra sense projecte
c) Llicències de primera ocupació
d) Llicències d'agrupació, segregació, parcel·lació i divisió de finques.
e) Exoneracions i dispenses previstes en l'ordenança de renous i vibracions.
E) En matèria d'urbanisme
a) Aprovació d'instruments de planejament de desenvolupament del planejament general no expressament atribuït al Ple.
b) Aprovació, tant inicial com definitiva, dels instruments de gestió urbanística i els projectes d'urbanització.
F) En matèria d'activitats, instal·lacions i obertura d'establiments
a) Permís d'instal·lació i obres d'activitat (permanent major, innòcua, menor o infraestructures comuns)
b)Permís d'instal·lació d'activitat permanent major o infraestructures comuns (sense obres).
c) Autorització d'activitat no permanent major (Concerts o Espectacles)
d) Autorització d'activitat no permanent menor (carreres o proves esportives)
e) Autorització d' activitat no permanent innòcua
f) Autorització d'activitat no permanent de recorregut
g) Autorització d'activitat ambulant fora de mercats
h) Autorització de venda ambulant (firaires)
G) En matèria de personal
a) Aprovar l'oferta d'ocupació pública d'acord amb el pressupost i la plantilla aprovats pel Ple.
b) Aprovar les bases de les proves per a la selecció del personal i per als concursos de provisió de llocs de treball.
c) Efectuar les convocatòries derivades de l'oferta anual d'ocupació pública, de conformitat amb les bases aprovades, i nomenar funcionaris de carrera, a proposta del Tribunal, als que superin les corresponents proves.
d) Contractar al personal laboral fix de la Corporació.
e) Atorgament d'ajuts socials, préstecs al personal, llicències i permisos.
H) En matèria patrimonial
a) Adquisició i alienació de béns immobles i drets subjectes a la legislació patrimonial quan la competència estigui atribuïda a l'alcaldia conforme l'apartat 10è de la Disposició addicional segona de la Llei de contractes del sector públic.
b) La cessió d'ús gratuït d'un bé a precari.
Quart. Indicar expressament que la present Resolució tindrà efectes a partir de l'endemà de la data de la seva emissió, sens perjudici de la seva publicació al Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Cinquè. Publicar la present Resolució al Butlletí Oficial de les Illes Balears, al web municipal i donar-ne compte al Ple en la primera sessió que aquest celebri amb posterioritat.”
El que es comunica per a general coneixement.
Sant Lluis, 19 de maig de 2020
La Batlessa M. Carolina Marquès Portella