Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
CONSELL INSULAR DE MALLORCA
DEPARTAMENT D'HISENDA I FUNCIÓ PÚBLICA
Núm. 3791
Resolució per la qual s’adjudica el lloc de treball de personal funcionari, de cap de Servei de la Secretaria Tècnica del Departament de Sostenibilitat i Medi Ambient del Consell de Mallorca, pel sistema de lliure designació, aprovat per Decret de la Presidenta de dia 14 de gener de 2020, publicat al BOIB núm. 13, de 30 de gener de 2020 i al BOE núm. 40, de dia 15 de febrer de 2020
“Antecedents
1. El dia 8 de gener de 2020 el Consell Executiu del Consell Insular de Mallorca va aprovar les bases per al proveïment del lloc de treball de personal funcionari de cap de servei de la Secretaria Tècnica del Departament de Sostenibilitat i Medi Ambient del Consell Insular de Mallorca, mitjançant el sistema de de lliure designació.
2. El 14 de gener de 2020 la presidenta del Consell Insular de Mallorca va dictar un Decret pel qual es convoca el proveïment del lloc de treball de cap de Servei de la Secretaria Tècnica del Departament de Sostenibilitat i Medi Ambient, publicat al BOIB núm.13, de 30 de gener de 2020 i al BOE núm. 40, de dia 15 de febrer de 2020.
3. En data 11 de març es va publicar la resolució del conseller executiu d'Hisenda i Funció Pública de persones admeses i excloses a aquest procés de proveïment i es va lliurar al titular del departament, al qual està adscrit el lloc de treball, la documentació relativa als mèrits de la única persona candidata que es va presentar.
4. En data 31 de març la vicepresidenta segona i consellera executiva del Departament de Sostenibilitat i Medi Ambient, va formular la proposta de nomenament de la persona seleccionada, motivada en l'adequació a les funcions i necessitats del lloc de treball convocat així com en el compliment dels requisits i la resta d'especificacions meritòries.
Fonaments de dret
1. Articles 101 i 102 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local, i en els articles 75 i següents de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la Funció Pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears.
2. Els capítols II i III, respectivament, del Decret 33/1994, de 28 de març, pel qual s'aprova el Reglament de proveïment de llocs de treball i promoció professional del personal funcionari al servei de l'Administració de la comunitat autònoma de les Illes Balears, d'aplicació en aquest àmbit en virtut del que disposa l'article 190 de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears.
3. Les bases per al proveïment del lloc de treball aprovades pel Consell Executiu del Consell Insular de Mallorca en sessió de dia 8 de gener de 2020.
Vists els antecedents i fonaments de dret exposats, i de conformitat amb l'article 9. c).4 del Decret d'organització del Consell de Mallorca de dia 9 de desembre de 2019 (BOIB núm. 167, de 12 de desembre de 2019), modificat entre d'altres pel Decret de 6 de març de 2020 ( BOIB núm. 29, de 7 de març de 2020.)
Per tot això, dict la següent
Resolució
1. Resoldre el procediment per al proveïment, del lloc de treball de cap de Servei de la Secretaria Tècnica, codi 01164, del Departament de Sostenibilitat i Medi Ambient.
2. Adjudicar el lloc de treball, d'acord amb la proposta de la vicepresidenta segona i consellera executiva del Departamen de Sostenibilitat i Medi Ambient, a la Sra. Maria Mir Buades.
3. Ordenar la publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears de l'adjudicació del lloc de treball amb el codi 01164 de cap de servei de la Secretaria Tècnica del Departament de Sostenibilitat i Medi Ambient, objecte del procediment de proveïment esmentat.
4. El termini per prendre possessió del lloc de treball obtingut és de tres dies hàbils següents a la publicació de la resolució d'adjudicació al BOIB, si no implica canvi de residència del funcionari o funcionària, o d'un mes si suposa canvi de residència o el reingrés al servei actiu.
5. El titular de l'òrgan on presta serveis el funcionari o la funcionària que ha de cessar en el lloc de treball, pot proposar al conseller competent en matèria de Funció Pública que s'ajorni, per necessitats del servei, fins a un màxim de 20 dies hàbils. El conseller ha de resoldre, tenint en compte la proposta.
6. El conseller competent en matèria de Funció Pública pot, excepcionalment, acordar el següent:
a) Ajornar la data del cessament del funcionari o de la funcionària pel termini màxim d'un mes, completada la pròrroga que preveu l'apartat anterior, per exigències del funcionament normal dels serveis. En aquest cas, si el funcionari o la funcionària ho sol·licita, se li han de respectar les retribucions del nou lloc de treball.
b) Prorrogar, per un termini de fins a vint dies hàbils, la incorporació del funcionari o de la funcionària a la nova destinació si implica canvi de localitat i s'al·leguen i s'acrediten raons que justifiquin la pròrroga sol·licitada.
7. El còmput del termini per prendre possessió, en tot cas, s'ha d'iniciar quan finalitzin els permisos o les llicències que s'hagin concedit a les persones interessades, tret que l'òrgan competent acordi suspendre'n el gaudi per causes justificades.
Interposició de recursos
Contra aquesta resolució, que no posa fi a la via administrativa, podeu interposar el recurs d'alçada davant la Presidència del Consell Insular de Mallorca, en el termini d'un mes, comptador a partir de l'endemà de rebre aquesta notificació.
Contra la desestimació expressa d'aquest recurs d'alçada podeu interposar el recurs contenciós administratiu davant el Jutjat contenciós Administratiu de Palma que correspongui en el termini de dos mesos, comptadors a partir de l'endemà de rebre la notificació de la desestimació del dit recurs d'alçada.
Si han transcorregut tres mesos des de la interposició del recurs d'alçada i no n'heu rebut la notificació de resolució expressa, s'entén desestimat per silenci i podeu interposar el recurs contenciós administratiu davant el Jutjat contenciós Administratiu de Palma que correspongui, sense limitació de temps.
No obstant l'anterior, podeu interposar, si escau, qualsevol altre recurs que considereu oportú. Tot això de conformitat amb la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, i la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.”
Palma, 12 de maig de 2020
El conseller executiu d'Hisenda i Funció Pública
Decret de dia 9 de desembre de 2019, BOIB núm. 167, de 12 de desembre de 2019
Josep Lluis Colom Martínez