Secció III. Altres disposicions i actes administratius
AJUNTAMENT DE SES SALINES
Núm. 3741
Bases que han de regir la convocatòria de subvencions per la instal.lació de plaques fotovoltaiques, sistemes d'eficiència energètica tipus alterna o similars, prioritàriament per autònoms i petites empreses del terme municipal de Ses Salines
Vista la proposta de bases que han de regir la convocatòria de subvencions per la instal·lació de plaques fotovoltaiques, sistemes d'eficiència energètica tipus alterna o similars prioritàriament per autònoms i petites empreses del terme municipal de Ses Salines presentades per la batlia.
El Ple de l'Ajuntament de Ses Salines, en sessió ordinària de 12 de maig de 2020 va acordar:
Aprovar les bases que han de regir la convocatòria de subvencions per la instal·lació de plaques fotovoltaiques, sistemes d'eficiència energètica tipus alterna o similars prioritàriament per autònoms i petites empreses del terme municipal de Ses Salines amb la redacció que es relaciona a continuació:
BASES DE LA CONVOCATÒRIA PER LA INSTAL·LACIÓ DE PLAQUES FOTOVOLTAIQUES, SISTEMES D'EFICIÈNCIA ENERGÈTICA TIPUS ALTERNA O SIMILARS, PRIORITARIAMENT PER AUTONOMS I PETITES EMPRESES DEL TERME MUNICIPAL DE SES SALINES
D'acord amb la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i les bases d'execució del pressupost de l'Ajuntament de Ses Salines per a l'exercici de 2020, es convoca la concessió de subvencions relatives a instal·lació de plaques fotovoltaiques, sistemes d'eficiència energètica tipus alterna o similars i carregadors de vehicles elèctrics a habitatges del terme municipal de Ses Salines.
1.- OBJECTE DE LA CONVOCATÒRIA
L'objecte de les presents bases, és la regulació de la concessió de subvencions, dins dels límits establerts en els pressupostos municipals, a negocis i habitatges situats al terme municipal de Ses Salines.
Seran subvencionables instal·lació de plaques fotovoltaiques i sistemes d'eficiència energètica tipus alterna o similars, d'acord amb els criteris establerts en aquetes bases.
Durant l'exercici pressupostari de 2020, l'Ajuntament de Ses Salines destina a les ajudes objecte d'aquesta convocatòria 30.000,00€ a càrrec de l'aplicació pressupostària 150.78004 del pressupost general de despeses per a l'any 2020.
2.- EL RÈGIM JURÍDIC
Les subvencions a les quals fan referència aquestes bases tenen caràcter voluntari i eventual, són lliurement revocables i reductibles en els supòsits previstos per la normativa de subvencions i les presents bases reguladores, no generen cap dret a l'obtenció d'altres subvencions en anys posteriors (tret que s'hagin concedit amb caràcter plurianual) i no es poden al·legar com a precedent.
L'atorgament de les subvencions es condiciona pel compliment de la finalitat d'interès general i tenen caràcter no devolutiu.
La gestió de les subvencions s'efectuarà d'acord amb els principis de: publicitat, transparència, concurrència, objectivitat, igualtat, no-discriminació, eficàcia i eficiència.
El procediment per a la concessió de subvencions s'iniciarà sempre d'ofici mitjançant convocatòria.
3.- BENEFICIARIS
La subvenció va destinada a qualsevol habitatge o local ubicat al terme municipal, sempre que aquesta estigui situada dins el terme municipal. i d'acord amb el punt 4 i 6 d'aquesta convocatòria.
4.- ACTIVITATS SUBVENCIONABLES
Instal·lacions realitzades l'any 2020 o a realitzar dins els terminis previst a la present convocatòria, en relació a:
- Instal·lació d'equips fotovoltaics.
- Instal·lacions que utilitzin o puguin utilitzar biomassa com a combustible.
- Instal·lacions de aerotèrmia, geotèrmia i hidrotermia.
5.- LES COMPATIBILITATS
Les subvencions NO seran compatibles amb qualsevol altra concedida per altres administracions o ens públics o privats.
6.- LES CONDICIONS I ELS REQUISITS
Per a habitatges:
Els sol·licitants, a més d'estar empadronats abans de l'aprovació d'aquestes bases, s'han de trobar al corrent del compliment de les obligacions tributàries amb l'Ajuntament i l'Agència Estatal d'Administració Tributària; com també amb la Seguretat Social i amb les obligacions per reintegrament de subvencions atorgades per l'Ajuntament, si escau.
No podran concedir-se subvencions d'aquesta convocatòria per més d'un habitatge d'un mateix propietari, excepte que ho sol·liciti un llogater d'aquesta habitatge, i que acrediti que hi està empadronat des de fa més d'un any.
L'edifici o la pròpia instal·lació subvencionada haurà d'incorporar algun instrument on pugui constatar-se l'energia instantània que s'està generant o estalviant.
Autònoms i empresaris, que tingui el seu domicili social en el terme municipal de Ses Salines i la Colònia de Sant Jordi i / o prestin els seus serveis dins el terme municipal i que hi comptin amb un local destinat a l'exercici de l'activitat i que durant l'any anterior no hagin tengut més de 20 treballadors de forma simultània. A més, s'han de trobar al corrent del compliment de les obligacions tributàries amb l'Ajuntament i l'Agència Estatal d'Administració Tributària; com també amb la Seguretat Social i amb les obligacions per reintegrament de subvencions atorgades per l'Ajuntament, si escau.
7.- LA DOCUMENTACIÓ QUE CAL PRESENTAR:
7.1 La documentació que s'ha de presentar amb la sol·licitud, és la següent:
a) Fotocòpia del DNI de la persona sol·licitant.
b) Models formularis, que consten de:
1. Sol·licitud i full de dades de la persona sol·licitant (ANNEX I)
2. Memòria tècnica d'instal·lació, signada per tècnic titulat i pressupost de l'empresa instal·ladora, així com ANNEX II, degudament emplenat.
c) Declaració responsable d'estar al corrent en l'acompliment de les obligacions tributàries amb les administracions públiques i la Seguretat Social; de no haver demanat cap altra subvenció i/o ajuda d'altres institucions públiques o privades per a les activitats o, si n'és el cas, relació de les demanades amb indicació dels imports; de no estar incurs en les prohibicions per obtenir la condició de beneficiari, assenyalades en els apartats 2 i 3 de l'article 13 de la LGS (ANNEX III), acompanyat d'un certificat acreditatiu del mateix.
d) Copia del rebut de contribució de l'habitatge o local on es pretén fer la inversió objecte de la subvenció.
e) Autorització signada per la persona sol·licitant per tal que l'Ajuntament pugui realitzar les inspeccions pertinents a les inversions objecte de la subvenció.
f) En cas de que el sol·licitant no sigui el propietari, haurà d'aportar autorització del propietari per realitzar d'instal·lació sol·licitada.
7.2 La documentació a tramitar abans de començar la instal·lació, és la següent:
- Acreditar que abans de la instal·lació s'ha presentat comunicació prèvia d'obres (amb direcció tècnica) model 2, degudament presentada i registrada a l'Ajuntament.
- Copia de la factura/es.
- Copia del resguard/s de pagament bancari de la factura/es.
- Certificat de l'instal·lador i ANNEX IV degudament emplenat.
- En cas de locals, copia de llicencia d'obertura o similar, segons el negoci.
8.- LA QUANTIA DE LA SUBVENCIÓ
La quantia màxima de la concessió serà de 3.000€ per habitatge o comerç. Un mateix propietari o titular de llicencia no podrà sol·licitar més d'una subvenció.
La subvenció que s'atorgui no suposarà més d'un 80% del pressupost presentat.
La convocatòria es resoldrà per ordre d'entrada de les sol·licituds, fins que s'exhaureixi la quantitat establerta al punt 1 de les presents bases, i es prioritzarà el petit comerç local de la següent manera: Primer es valoraran i concediran les instancies referents a locals comercials (Pymes), per ordre de presentació, i després es valoraran i concediran les relatives a habitatges, per el mateix ordre. Es podran concedir subvencions fins el límit pressupostari contemplat al punt primer de la present convocatòria.
9.-OBLIGACIONS DEL BENEFICIARI
- L'atorgament de les subvencions s'ha d'ajustar al règim d'incompatibilitats vigent, tenint en compte les vinculacions derivades del dret comunitari europeu
- Ha de fer l'activitat que fonamenta la concessió de la subvenció.
- Ha d'acceptar i complir la normativa aprovada per l'Ajuntament i la restant normativa d'aplicable.
- Cal acreditar, amb anterioritat a l'atorgament de la subvenció, que es troba al corrent de les seves obligacions tributàries amb l'Ajuntament, l'Agència Estatal d'Administració Tributària i la Seguretat Social, si és el cas.
- Cal justificar l'aplicació dels fons rebuts dins dels terminis establerts, així com la realització de l'activitat i el compliment de la finalitat que determina la concessió de la subvenció.
- Ha de col·laborar en les actuacions de comprovació i informació que faci l'Ajuntament.
- Cal conservar els documents justificatius de l'aplicació dels fons rebuts, inclosos els documents electrònics, mentre puguin ser objecte de les actuacions de comprovació i control.
Els beneficiaris de subvencions restaran sotmesos a les responsabilitats i el règim sancionador que sobre infraccions administratives en la matèria estableix la normativa aplicable en matèria de subvencions i la Llei general pressupostària.
L'Ajuntament quedarà exempt de les responsabilitats civil, mercantil, laboral o de qualsevol altra mena derivades de les actuacions a què quedin obligades les persones o les entitats destinatàries de les subvencions atorgades.
El destí de les subvencions concedides no podrà alterar-se en cap cas pel beneficiari.
En cap cas el beneficiari no pot concertar l'execució total o parcial de les activitats subvencionades amb persones o entitats vinculades amb ell, a excepció que s'obtengui l'autorització prèvia de l'òrgan que concedeix la subvenció i que l'import subvencionable no excedeixi el cost en què incorre l'entitat vinculada. L'acreditació del cost s'ha de fer en la justificació en els mateixos termes establerts per a l'acreditació de les despeses del beneficiari.
Es considera que hi ha vinculació amb les persones físiques o jurídiques o agrupacions sense personalitat en les quals es doni alguna de les circumstàncies enumerades a continuació, d'acord amb l'article 68.2 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei general de subvencions:
a) Les persones físiques unides per relació conjugal o persones lligades amb anàloga relació d'afectivitat, parentiu de consanguinitat fins al quart grau o d'afinitat fins al segon.
b) Les persones físiques i jurídiques que tenen una relació laboral retribuïda mitjançant pagaments periòdics.
c) Els membres associats del beneficiari a què es refereix l'apartat 2 i membres o partícips de les entitats sense personalitat jurídica a què es refereix l'apartat 3 de l'article 11 de la Llei general de subvencions.
d) Una societat i els seus socis majoritaris o els seus consellers o administradors, així com els cònjuges o persones lligades amb relació d'afectivitat anàloga i familiars fins al quart grau de consanguinitat o d'afinitat fins al segon.
e) Les societats que, d'acord amb l'article 4 de la Llei 24/1988, de 28 de juliol, reguladora del mercat de valors, compleixin les circumstàncies requerides per formar part del mateix grup.
f) Les persones jurídiques o agrupacions sense personalitat i els seus representants legals, patrons o els que n'exerceixin l'administració, així com els cònjuges o persones lligades amb anàloga relació d'afectivitat i familiars fins al quart grau de consanguinitat o d'afinitat fins al segon.
g) Les persones jurídiques o agrupacions sense personalitat i les persones físiques, jurídiques o agrupacions sense personalitat que d'acord amb normes legals, estatutàries o acords contractuals tinguin dret a participar en més d'un 50 % en el benefici de les primeres.
9. ESMENA DE DEFICIÈNCIES
Si la sol·licitud o la documentació presentada és incorrecta o incompleta, l'Ajuntament ha de requerir l'interessat perquè rectifiqui o complementi el que sigui necessari, qui ho ha de fer en el termini de deu dies, comptador a partir del requeriment corresponent.
Si en aquest termini l'interessat no fa la rectificació reclamada o no presenta la documentació requerida, l'Ajuntament considerarà que l'interessat desisteix de la seva sol·licitud, després d'haver pres la resolució pertinent, d'acord amb l'article 68 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
10.- TERMINI
El termini per presentar instàncies és de 1 mes des de la publicació de les bases al Butlletí Oficial de les Illes Balears i a la Base Nacional de Subvenciones de l'Estat.
La concessió de la subvenció es resoldrà dins l'exercici 2020, les inversions objecte d'aquesta convocatòria s'han de fer l'any 2020, podent ser justificades fins transcorreguts 3 mesos de la comunicació de la concessió, i sempre abans de 01/10/2020.
Computa com a data de sol·licitud la data d'entrada en el Registre d'entrada de l'Ajuntament de Ses Salines o en qualsevol dels llocs que estableix la normativa d'aplicació.
ANNEX I SOL·LICITUD DE SUBVENCIÓ
Dades del/de la representant
Cognoms i nom ___________________________ NIF _________________
En qualitat de _____________________________
Adreça __________________________________ Municipi ______________
Telèfon Fax ______________________________
Correu electrònic: __________________________
Dades del sol·licitant
Sol·licitant _______________________________ CIF ___________________
Adreça ___________________________________ Municipi _______________
Telèfon/Fax _______________________________
Correu electrònic: __________________________
SOL·LICITO
Una subvenció d'acord amb la convocatòria de subvencions instal·lació de plaques fotovoltaiques, sistemes d'eficiència energètica tipus alterna aerotèrmia, geotèrmia i hidrotèrmia, a habitatges del terme municipal de Ses Salines
I DECLARO:
1. Que són certes les dades que consten en aquesta sol·licitud i en els documents que l'acompanyen.
2. Que compleixo i accepto tots el requisits exigits a les bases específiques reguladores de la convocatòria de subvencions.
3. Declaro que ______ (escriure SI o NO) tenc cap tipus de vinculació amb l'empresa instal·ladora. (En cas de que es posi que si, s'ha d'emplenar l'Annex IV)
, de de 2020
Signatura
SR. BATLE DE L'AJUNTAMENT DE SES SALINES
ANNEX II PRESSUPOST
Dades del/de la representant
Cognoms i nom _______________________________ NIF ____________________
En qualitat de _________________________________
Adreça ______________________________________ Municipi ________________
Telèfon Fax __________________________________
Correu electrònic: _____________________________
Dades del sol·licitant
Sol·licitant ___________________________________ CIF ____________________
Adreça ______________________________________ Municipi ________________
Telèfon/Fax __________________________________
Correu electrònic: _____________________________
INGRESSOS DEL PROJECTE
|
|
|
|
|
|
|
|
TOTAL: |
DESPESES DEL PROJECTE*
|
|
|
|
|
|
|
|
TOTAL: |
* En cas de que la factura presentada per la justificació de la despesa, no es correspongui exactament amb el pressupost presentat, es reduirà la subvenció proporcionalment. En cas de que la factura presentada per la justificació, sigui d'import superior al pressupost, no s'alterarà l'import concedit.
Ses Salines, de de 20
Signat,
ANNEX III
DECLARACIÓ RESPONSABLE D'ESTAR AL CORRENT EN EL COMPLIMENT DE LES OBLIGACIONS TRIBUTÀRIES I AMB LA SEGURETAT SOCIAL I DE NO INCÓRRER EN CAP DE LES PROHIBICIONS ESTABLERETS EN L'ARTICLE 13 DE LA LLEI 38/2003 GENERAL DE SUBVENCIONS
SOL·LICITANT |
Nom i llinatges: |
DNI: |
En representació de: |
DNI: |
Adreça de notificació: |
Localitat: |
Codi postal: |
Municipi: |
INFORMACIÓ ADDICIONAL |
Telèfon: |
Adreça electrònica: |
DECLAR SOTA LA MEVA RESPONSABILITAT:
Que l'entitat està al corrent en el compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social davant l'Administració de l'Estat.
Que l'entitat no incorr en cap de les prohibicions establertes a l'article 13 de la Llei 38/2003, General de Subvencions.
Que totes les subvencions rebudes per la instal·lació sol·licitada han estat reflexades a l'Annex II.
En cas de que sigui concedida la subvenció, i abans del pagament, aportaré certificats acreditatius del punts A) i B).
Ses Salines, ..... de ................................. de 20
Signatura
SR BATLE PRESIDENT DE L'AJUNTAMENT DE SES SALINES (ILLES BALEARS)
ANNEX 4 (NOMÉS A PRESENTAR PELS SOL.LICITANTS QUE TENGUIN ALGÚN TIPUS DE VINCULACIÓ AMB LA EMPRESA INSTAL.LADORA, D'ACORD AMB EL PUNT 9 DE LES PRESENTS BASES)
Dades del/de la representant
Cognoms i nom _______________________________ NIF __________________
En qualitat de _________________________________
Adreça ______________________________________ Municipi_______________
Telèfon Fax __________________________________
Correu electrònic: _____________________________
Dades del sol·licitant
Sol·licitant __________________________________ CIF ___________________
Adreça ______________________________________ Municipi _______________
Telèfon/Fax __________________________________
Correu electrònic: _____________________________
Dades de l'empresa instal·ladora:
Vist el previst al punt 9 de les present bases, faig constar que existeix la següent vinculació entre el sol·licitant i l'empresa instal·ladora:
Es per això que sol·lícit autorització, d'acord amb el previst, i justificaré la despesa d'acord amb les bases de la subvenció.
Ses Salines, de 20
Signatura
ANNEX V RELACIÓ DE JUSTIFICANTS
Dades del/de la representant
Cognoms i nom _______________________________ NIF __________________
En qualitat de _________________________________
Adreça ______________________________________ Municipi _______________
Telèfon Fax ___________________________________
Correu electrònic: ______________________________
Dades del sol·licitant
Sol·licitant ___________________________________ CIF __________________
Adreça ______________________________________ Municipi ______________
Telèfon/Fax __________________________________
Correu electrònic: _____________________________
ORDRE FACTURA |
NÚM. |
DATA |
QUANTITAT |
DATA PAGAMENT |
CONCEPTE |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
TOTAL:
Aquest compte justificatiu correspon al cost total definitiu de l'ajuda a dalt indicada, els justificants de la qual s'adjunten annexos en aquesta relació. (S'aporta copia de la fra, i justificants de la/les transferències bancàries efectuades pel pagament de la mateixa)
Ses Salines, de 20
Signatura
AUTORTITZACIÓ PROPIETARI PER FER INSPECCIONS
Dades del/de la representant
Cognoms i nom _______________________________ NIF __________________
En qualitat de _________________________________
Adreça ______________________________________ Municipi ______________
Telèfon Fax __________________________________
Correu electrònic:______________________________
Dades del sol·licitant
Sol·licitant ___________________________________ CIF __________________
Adreça ______________________________________ Municipi ______________
Telèfon/Fax ___________________________________
Correu electrònic: ______________________________
AUTORITZO a l'Ajuntament de Ses Salines a realitzar les comprovacions que consideri oportunes.
Signatura
, de de 20
2. Publicar-les al Bolletí Oficial de la Comunitat Autònoma, al tauler d'edictes la la Corporació, a la pàgina web de l'Ajuntament i a la Base Nacional de Subvencions.
Ses Salines, 13 de maig de 2020
El batle
Juan Rodríguez Ginard