Secció V. Anuncis
Subsecció segona. Altres anuncis oficials
AJUNTAMENT D'EIVISSA
Núm. 3737
Aprovació inicial de les Bases específiques reguladores de les ajudes per a estudiants de grau i formació professional del municipi d'Eivissa
De conformitat al previst a l'article 45.1 de la Llei 39/2015 d'1 d'octubre del procediment administratiu comú de les administracions públiques, es fa públic que el Ple de la Corporació a la sessió celebrada el 30 d'abril de 2020, va adoptar els següents ACORDS:
PRIMER. Aprovar inicialment les Bases específiques reguladores de les ajudes per a estudiants de grau i formació professional del municipi d'Eivissa.
SEGON. Sotmetre el projecte de Bases específiques reguladores de les ajudes per a estudiants de grau i formació professional del municipi d'Eivissa a un període d'informació pública, per termini de trenta dies, mitjançant anunci publicat en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i en el taulell d'anuncis de la corporació, a fi que el veïnat i les persones legítimament interessades puguin examinar l'expedient i formular reclamacions, objeccions o observacions.
TERCER. Informar que, en el supòsit que durant el termini d'informació pública no es presenti cap reclamació o suggeriment, l'acord inicialment adoptat s'entendrà definitivament aprovat sense necessitat d'un nou acord exprés per part del Ple.
Eivissa, 13 de maig de 2020
El/La regidor/a delegat/ada Claudia Cotaina Rosselló
ANNEX BASES ESPECÍFIQUES REGULADORES DE LES AJUDES PER A ESTUDIANTS DE GRAU I FORMACIÓ PROFESSIONAL DEL MUNICIPI D'EIVISSA
Article 1. Objecte
L'objecte d'aquestes bases específiques és regular la concessió, en règim de concurrència competitiva, d'ajudes per a estudiants de grau i formació professional del municipi d'Eivissa.
Els estudis objecte d'aquestes ajudes han de ser títols oficials cursats en centres de tot Espanya i amb validesa en tot l'Estat espanyol. En concret, són objecte d'ajudes:
a) Estudis presencials i no presencials cursats a Eivissa o fora de l'illa.
1. Estudis universitaris de grau.
2. Cicles formatius de grau superior.
Article 2. Requisits de les persones beneficiàries
Poden ser persones beneficiàries d'aquestes ajudes els/les estudiants que compleixin els requisits següents:
1. Estar empadronat en el municipi d'Eivissa amb una antiguitat mínima de 3 anys continuats a comptar de l'endemà de la publicació de la convocatòria en el BOIB (Butlletí Oficial de les Illes Balears).
2. Estar matriculat, en centres de tot Espanya dels estudis establerts a l'article 1, amb els següents mínims:
a) Per als estudiants universitaris de grau: almenys el 80% dels crèdits previstos en el pla d'estudis per al curs que s'està cursant, inclòs el projecte o treball de fi de grau. Quan es tracti de la resta de crèdits per aconseguir la titulació, s'exigirà estar matriculat d'un mínim de 24 crèdits.
b) Per als estudiants de cicles formatius: el 100% del curs.
3. Per als estudiants que cursin segon curs i següents:
a) Estudiants universitaris de grau: haver aprovat el 75% dels crèdits matriculats en el curs anterior.
b) Estudiants de cicles formatius: haver aprovat el 100% dels crèdits del curs anterior.
Article 3. Diari oficial en què es publicarà l'extracte de la convocatòria, per conducte de la Base de Dades Nacional de Subvencions, un cop que s'hagi presentat davant aquesta el text de la convocatòria i la informació requerida per a la seua publicació; i forma i termini en què han de presentar-se les sol·licituds
1. Aquestes bases es publicaran en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) i en el tauler d'anuncis de la seu electrònica de l'Ajuntament d'Eivissa. De conformitat amb els articles 18.2 i 23.2 de la Llei general de subvencions, l'Ajuntament d'Eivissa remetrà a la Base de Dades Nacional de Subvencions (BDNS) la convocatòria corresponent i un extracte seu es publicarà en el BOIB, d'acord amb el procediment establert a l'article 20.8 de la Llei general de subvencions.
2. Les persones interessades a concórrer en la convocatòria corresponent han de presentar la sol·licitud en el Registre d'Entrada General de l'Ajuntament o bé a través d'alguna de les formes previstes a l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques (LPAC).
La presentació de la sol·licitud comporta l'autorització del sol·licitant perquè l'Ajuntament obtengui de forma directa els certificats telemàtics, si escau, per a l'acreditació de les circumstancies previstes en els articles 18 i 19 del RD 887/2006, de 21 de juliol, de trobar-se al corrent de les obligacions tributàries amb l'Administració estatal i l'Ajuntament d'Eivissa, així com estar al corrent del compliment de les obligacions davant la Seguretat Social, en aplicació del Conveni en matèria de interoperabilitat telemàtica entre les administracions públiques de l'àmbit territorial de les Illes Balears, al qual s'ha adherit l'Ajuntament. La persona sol·licitant pot denegar de forma expressa el consentiment i aportar els corresponents certificats.
3. La documentació i/o les dades que ha d'acompanyar la sol·licitud és la indicada a l'imprès d'instància normalitzat, annex a la convocatòria corresponent.
4. El termini de presentació de sol·licituds serà el que determini la convocatòria corresponent.
Article 4. Condicions de solvència i eficàcia que hagin de reunir les persones jurídiques a què es refereix l'apartat 2 de l'article 12 de la Llei general de subvencions
No es preveuen entitats col·laboradores.
Article 5. Procediment per a la concessió de les ajudes
El procediment de concessió de les ajudes es tramita en règim de concurrència competitiva. Té la consideració de concurrència competitiva el procediment mitjançant el qual la concessió de les subvencions es realitza a partir de la comparació de les sol·licituds presentades, a fi d'establir una prelació entre elles d'acord amb els criteris de valoració fixats en aquestes bases i adjudicar, havent notificat la resolució de concessió amb el límit fixat i dins del crèdit disponible, aquelles que hagin obtingut major valoració en aplicació dels criteris o principis de publicitat, transparència, concurrència, objectivitat, no discriminació, eficàcia i eficiència.
1. Inici
El procediment de concessió d'ajudes, s'inicia mitjançant la presentació d'una instància en la qual se sol·licita participar en la convocatòria d'ajudes per a estudiants de grau i formació professional.
2. Instrucció
En cas que la sol·licitud o la documentació siguin incorrectes o incompletes, l'Ajuntament requerirà la seua esmena en un termini de deu dies. Un cop transcorregut aquest termini sense que la persona sol·licitant hagi acomplert el requeriment, se la tendrà per desistida de la seua petició i s'arxivarà l'expedient. D'acord amb l'article 45.1.b) de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques, la publicació d'aquests requeriments d'esmena es farà al tauler d'anuncis de la seu electrònica de l'Ajuntament d'Eivissa.
Una vegada comprovada la documentació presentada obrant en l'expedient i l'informe de l'òrgan col·legiat (comissió de valoració), l'òrgan instructor ha de formular la proposta de resolució provisional, degudament motivada, que s'ha de notificar a les persones interessades mitjançant publicació al tauler d'anuncis de la seu electrònica municipal, amb un termini de deu dies per formular al·legacions.
Es pot prescindir de l'audiència quan no figuri al procediment ni siguin tenguts en compte altres fets que els adduïts per les persones interessades. En aquest cas, la proposta de resolució formulada tendrà el caràcter de definitiva.
Les propostes de resolucions provisionals i definitives no creen cap dret a favor de la persona beneficiària proposada mentre l'òrgan competent no els hagi notificat la concessió.
3. Resolució
L'acte que resolgui el procediment de concessió de l'ajuda, ha de ser motivat i expressar la persona sol·licitant o la relació de sol·licitants als quals es concedeix la subvenció i la quantitat atorgada. Així mateix s'ha de fer constar de manera expressa la desestimació de la resta de sol·licituds. D'acord amb l'article 45.1.b) de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques, la publicació d'aquesta resolució es realitzarà al tauler d'anuncis de la seu electrònica de l'Ajuntament d'Eivissa.
La competència per atorgar les ajudes correspon a l'òrgan fixat a l'article 8 d'aquestes bases.
4. Publicitat de les ajudes concedides
L'acord de resolució del procediment de concessió es publicarà al tauler d'anuncis de la seu electrònica de la corporació i a la Base de Dades Nacional de Subvencions (BDNS).
Article 6. Criteris objectius de concessió i, en el seu cas, ponderació d'aquests
Tant per a estudiants universitaris com de formació professional, per establir l'ordre de prelació es tendrà en compte la nota mitjana reflectida en el certificat acadèmic oficial.
No es preveuen criteris de ponderació.
Article 7. Quantia individualitzada de les ajudes o criteris per a la seua determinació
La quantia de les ajudes serà la que determini la convocatòria corresponent, d'acord amb les bases d'Execució del Pressupost municipal vigent i el Pla Estratègic de Subvencions.
Article 8. Òrgans competents per a l'ordenació, instrucció i resolució del procediment de concessió de la subvenció i el termini en què serà notificada la resolució
1. D'acord amb la base 46, punt 5, de les Bases d'Execució del Pressupost municipal vigent, l'òrgan competent per a l'aprovació de les bases reguladores específiques és el Ple de la corporació o les juntes rectores, en el cas dels organismes autònoms i/o consorcis adscrits.
L'òrgan competent per a l'aprovació de les successives convocatòries, així com els acords de concessió, és la Junta de Govern Local o les juntes rectores, en el cas dels organismes autònoms i/o consorcis adscrits, excepte en el cas d'aquells que tenguin caràcter plurianual, que hauran de ser aprovades pel Ple de la corporació.
2. De conformitat amb l'article 14 de l'Ordenança general reguladora de les bases per a l'atorgament per part de l'Ajuntament d'Eivissa, l'òrgan instructor es designarà en la convocatòria i amb caràcter general ho són els serveis administratius de la regidoria delegada que promou la subvenció.
La convocatòria específica establirà la composició d'una comissió avaluadora integrada com a mínim per una Presidència, una Secretaria amb veu però sense vot i un nombre de vocals no inferior a dos, relacionats amb l'objecte de la convocatòria, que tendrà com a finalitat examinar les sol·licituds i emetre un informe que serveixi de base a la proposta de resolució.
Les activitats d'instrucció han de comprendre les activitats conduents a l'avaluació de les sol·licituds o peticions, efectuades d'acord amb els criteris, formes i prioritats de valoració establerts en la norma reguladora de la subvenció.
Correspon a l'òrgan instructor dur a terme d'ofici les actuacions necessàries per determinar, conèixer i comprovar les dades en virtut de les quals s'ha de dictar la resolució, i en concret:
a) Determinar les persones participants admeses a la convocatòria.
b) Resoldre els dubtes d'interpretació que puguin sorgir en relació amb les bases reguladores de la subvenció i la convocatòria corresponent.
c) Sol·licitar els informes de la comissió avaluadora i d'altres òrgans.
d) Avaluar les sol·licituds d'acord amb els criteris de valoració establerts.
Sense perjudici de les especificitats procedimentals que es puguin establir en les convocatòries específiques, respectuoses amb la legalitat vigent, el procediment serà el següent:
En virtut de la documentació que consta a l'expedient, l'òrgan instructor ha de formular la proposta de resolució provisional, degudament motivada, que es notificarà a les persones interessades mitjançant la seua publicació al tauler d'anuncis de la corporació i, si escau, a la pàgina web municipal, a més d'en la forma que pugui establir la convocatòria corresponent, amb un termini de deu dies per formular al·legacions.
Es pot prescindir de l'audiència quan no figurin en el procediment ni siguin tenguts en compte altres fets que els adduïts per les persones interessades. En aquest cas, la proposta de resolució formulada tendrà el caràcter de definitiva.
3. Examinades per l'òrgan instructor les al·legacions adduïdes per les persones interessades, es formula la proposta de resolució definitiva. La resolució ha de ser motivada i ha de contenir:
- la relació de persones sol·licitants a les quals es proposa la concessió de la subvenció i, si escau, la desestimació de la resta de sol·licituds o la inadmissió, així com la no concessió per desistiment de la persona sol·licitant, o altres causes establertes en la normativa específica aplicable.
- la quantia de la subvenció; si ho preveu la convocatòria, l'òrgan competent ha de prorratejar entre les persones beneficiàries de la subvenció l'import global màxim destinat a les subvencions;
- l'especificació de l'avaluació i dels criteris seguits per efectuar-la.
L'expedient de concessió de subvencions ha de contenir l'informe de l'òrgan instructor en el qual consti que de la informació que figura en el seu poder es desprèn que les persones beneficiàries compleixen tots els requisits necessaris per accedir-hi.
Les propostes de resolució provisional i definitiva no creen cap dret a favor de la persona beneficiària proposada, davant l'Administració, mentre no s'hagi publicat la resolució de concessió.
4. Termini per resoldre i efectes del silenci
El termini per resoldre i notificar la resolució del procediment no pot excedir de sis mesos des de la data de finalització del termini per presentar les sol·licituds. Si en aquest termini no s'hagués notificat resolució expressa, s'entendrà desestimada per silenci administratiu negatiu la sol·licitud de subvenció, de conformitat amb l'article 25 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Article 9. Determinació, si escau, dels llibres i registres comptables específics per garantir l'adequada justificació de la subvenció
No es preveuen.
Article 10. Termini i forma de justificació de la persona beneficiària o de l'entitat col·laboradora, si és el cas, de l'acompliment de la finalitat per a la qual es va concedir la subvenció i de l'aplicació dels fons percebuts
No es preveuen.
Article 11. Mesures de garantia que, si escau, es considerin necessàries constituir a favor de l'òrgan concedent, mitjans de constitució i procediment de cancel·lació
No es preveuen.
Article 12. Pagament
El pagament de la subvenció s'efectuarà en un termini màxim de 30 dies des de la concessió de l'ajuda.
Article 13. Circumstàncies que, com a conseqüència de l'alteració de les condicions tengudes en compte per a la concessió de la subvenció, poden donar lloc a la modificació de la resolució
No es preveuen.
Article 14. Compatibilitat o incompatibilitat amb altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos per a la mateixa finalitat, procedents de qualssevol administracions o ens públics o privats, nacionals, de la Unió Europea o d'organismes internacionals
Les ajudes regulades en aquestes Bases i en la convocatòria corresponent són compatibles amb la percepció d'altres ajudes procedents de qualsevol altra administració o ens públic o privat, sempre que el seu import sigui de tal quantia que aïlladament o en concurrència amb altres subvencions no superi el cost total de l'activitat subvencionada, d'acord amb el previst a l'article 19.3 de la Llei general de subvencions.
Article 15. Criteris d'incompliment de les condicions amb motiu de la concessió de la subvenció
En cas d'incompliment de les bases, així com dels compromisos assumits per les persones beneficiàries de la subvenció, serà d'aplicació el previst en el títol IV de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
Com a conseqüència de la revocació pertoca reintegrar totalment o parcialment l'ajuda rebuda per les persones beneficiàries i, si escau, l'exigència de l'interès de demora, en els casos legalment previstos.
Per al reintegrament s'han d'aplicar els procediments previstos a aquest efecte en la legislació de finances, en els quals s'ha de garantir l'audiència a les persones interessades.
Les quantitats reintegrables tenen la consideració d'ingressos de dret públic i poden ser exigides per la via de constrenyiment.
Article 16. Criteris de graduació dels possibles incompliments de condicions imposades amb motiu de la concessió de les subvencions. Aquests criteris són aplicables per determinar la quantitat que finalment hagi de percebre la persona beneficiària o, si escau, l'import a reintegrar, i han de respondre al principi de proporcionalitat
Si durant la instrucció de l'expedient o en el transcurs dels quatre anys posteriors a la concessió de la subvenció s'observen incompliments parcials o totals de les activitats objecte de la convocatòria corresponent, l'import subvencionat pot ser sotmès a reintegrament. En aquest sentit, de conformitat amb l'article 17.3.n) de la Llei general de subvencions, en relació amb l'article 37.2 de la mateixa llei, s'estableixen els següents criteris de graduació del possible incompliment material de l'activitat objecte d'aquesta subvenció, i sempre que la persona beneficiària acrediti una actuació inequívoca tendent a la satisfacció dels seus compromisos:
GRAU DE COMPLIMENT MATERIAL |
PERCENTATGE A REINTEGRAR |
70-74 % |
15 % |
75-79 % |
12 % |
80-84 % |
9 % |
85-89 % |
6 % |
90-94 % |
3 % |
95-99 % |
0 % |
Aquests criteris s'aplicaran per determinar la quantitat que finalment ha de percebre la persona beneficiària o, si escau, l'import a reintegrar.
Article 17. Responsabilitat, règim sancionador i inspecció
Les persones beneficiàries d'aquestes ajudes romandran sotmeses al règim de responsabilitat i sancions previst a la normativa vigent que resulta d'aplicació en matèria de subvencions.
Article 18. Impugnació
Contra l'acord del Ple de l'Ajuntament d'Eivissa d'aprovació definitiva d'aquestes Bases es pot interposar recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos a comptar de l'endemà de la publicació, de conformitat amb el que disposa la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
DISPOSICIÓ ADDICIONAL
Les remissions a articles que fan aquestes Bases s'entendran realitzades als preceptes respectius de les normes posteriors que, si escau, els puguin derogar, modificar i/o substituir.
DISPOSICIÓ DEROGATÒRIA
A partir de l'entrada en vigor d'aquestes Bases, queden derogades les disposicions generals de l'Ajuntament d'Eivissa que s'oposin, contradiguin o resultin incompatibles amb aquesta.
DISPOSICIONS FINALS
Primera. Quan existeixin regulacions específiques de superior rang, les prescripcions d'aquestes Bases s'aplicaran amb subjecció al principi de jerarquia normativa i com a complement d'aquelles.
Segona. Tot allò que no estigui previst a aquestes Bases i/o a la convocatòria corresponent es regirà per les Bases d'Execució del Pressupost Municipal vigent de l'Ajuntament d'Eivissa, l'Ordenança general reguladora de les bases per a l'atorgament de subvencions vigent a l'Ajuntament d'Eivissa, la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, el Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, per qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques i la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, i la resta de normativa específica que resulti d'aplicació.
Tercera. Aquestes Bases entraran en vigor, una vegada aprovades definitivament pel Ple de la corporació, amb la publicació de seu text íntegre en el BOIB.