Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
AJUNTAMENT DE SA POBLA
Núm. 3723
Aixecament de la suspensió i continuació del procediment de selecció per la constitució d’una borsa de feina de bidells personal laboral de l’Ajuntament de sa Pobla mitjançant concurs-oposició
DECRET DE BATLIA
Llorenç Gelabert i Crespí, Batle-President de l'Ajuntament de sa Pobla, en atenció als següents
ANTECEDENTS DE FET
PRIMER.- Vist el BOIB núm. 16 de 6 de febrer de 2020 en el qual es va procedir a publicar les bases de selecció de personal i convocatòria d'una borsa de feina de bidells personal laboral de l'Ajuntament de sa Pobla mitjançant concurs-oposició.
SEGON.- Vist el Decret de Batlia 244/2020 de data 13 de març de 2020 mitjançant el qual es va aprovar la llista provisional de persones admeses i excloses al procediment i per la qual es concedia un termini de tres dies hàbils comptadors des de l'endemà d'aquesta publicació, per a la presentació de possibles reclamacions, observacions o al·legacions que considerin oportunes.
TERCER.- Vista la declaració de l'estat de l'alarma per part de l'Estat mitjançant el Reial Decret 463/2020, de 14 de març, modificat pel Reial Decret 465/2020, de 17 de març, pel que es declara l'estat d'alarma per a la gestió de la situació de crisi sanitària ocasionada pel COVID-19 i especialment allò que disposen els punts primer i quart de la disposició addicional tercera, on s'estableix que:
“Disposición adicional tercera. Suspensión de plazos administrativos.
1. Se suspenden términos y se interrumpen los plazos para la tramitación de los procedimientos de las entidades del sector público. El cómputo de los plazos se reanudará en el momento en que pierda vigencia el presente real decreto o, en su caso, las prórrogas del mismo.
(...)
4. Sin perjuicio de lo dispuesto en los apartados anteriores, desde la entrada en vigor del presente real decreto, las entidades del sector público podrán acordar motivadamente la continuación de aquellos procedimientos administrativos que vengan referidos a situaciones estrechamente vinculadas a los hechos justificativos del estado de alarma, o que sean indispensables para la protección del interés general o para el funcionamiento básico de los servicios”.
D'aquesta manera no varen començar a computar el termini de reclamacions o al·legacions concedit pel Decret de Batlia.
QUART.- Vist allò que disposen els Decrets de Batlia 319/2020 i 361/2020 de data 23 de març i 13 d'abril de 2020 respectivament relatius a la Instrucció sobre la suspensió dels terminis administratius per la declaració de l'estat d'alarma amb motiu del COVID-19 (CORONAVIRUS) on s'estableix:
(...) D'aquesta manera, l'Ajuntament de Sa Pobla por continuar la tramitació i la resolució d'aquests procediments administratius, sempre i quan es doni compliment als següents requisits:
a) Escrit de la persona interessada que manifesti la seva conformitat amb què no es suspengui el termini del procediment.
b) L'òrgan competent podrà acordar, mitjançant resolució motivada, la continuació de la tramitació i la resolució del procediment.(...)
CINQUÈ.- Vist l'informe de l'àrea de serveis socials de data 13 de maig de 2020 on s'exposa la necessitat de comptar amb els mitjans personals adequats i suficients per fer front a la crisi sanitària generada pel COVID-19.
En atenció als fets i fonaments de dret exposats, i de conformitat amb les atribucions que per l'art. 21.1 apartat s) de la LRBRL i demés normativa concordant em són conferides aquesta Batlia, dicta la següent
R E S O L U C I Ó
PRIMER.- Ordenar l'aixecament de la suspensió i la continuació de la tramitació del procediment de selecció per la constitució d'una borsa de feina de bidells personal laboral de l'Ajuntament de sa Pobla mitjançant concurs-oposició.
SEGON.- Ordenar la publicació al BOIB i al tauler d'anuncis de la Corporació de la present resolució als efectes oportuns.
Sa Pobla, 13 de maig de 2020
El Batle-President,
Llorenç Gelabert Crespí