Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA DE MOBILITAT I HABITATGE

Núm. 3711
Resolució del conseller de Mobilitat i Habitatge per la qual se sotmet a informació pública el nou esborrany del Projecte de decret pel qual es regulen els informes d’avaluació d’edificis i el seu Registre

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

El 10 de gener de 2019, el conseller de Territori, Energia i Mobilitat va dictar la Resolució per la qual s'inicia el procediment d'elaboració del Decret pel qual es regulen els informes d'avaluació d'edificis i el seu Registre.

El 28 de gener de 2019, el director general d'Ordenació del Territori va emetre la memòria d'anàlisi d'impacte normatiu sobre el Projecte de decret esmentat.

Una vegada que s'han complert els tràmits, entre d'altres, d'informació pública, audiència als interessats i petició del dictamen al Consell Econòmic i Social, la Direcció General d'Arquitectura i Rehabilitació va estimar pertinent introduir a l'articulat preceptes per regular el llibre de l'edifici. Atès que aquesta incorporació regula un aspecte no previst inicialment en l'esborrany que fou objecte de l'anterior tràmit d'audiència i de la informació pública, i per tal de garantir al màxim l'audiència i la participació dels ciutadans, es considera oportú tornar a donar audiència i sotmetre'l a informació pública als destinataris potencials del decret perquè facin les al·legacions i les aportacions que creguin oportunes.

L'article 133 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, regula la participació dels ciutadans en el procediment d'elaboració de normes amb rang de llei i reglaments.

L'article 58 de la Llei 1/2019, de 31 de gener, del Govern de les Illes Balears, estableix que, quan resulti preceptiva o sigui convenient a criteri de l'òrgan responsable de la tramitació, el projecte s'ha de sotmetre a informació pública.

Els articles 34.2.f) i 41.2.b) de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, regulen, respectivament, la promoció de la utilització de les tècniques i dels mitjans telemàtics en la relació de l'Administració amb els ciutadans i el dret a la informació dels ciutadans.

Per tot això, dict la següent

 

Resolució

1. Sotmetre el nou esborrany del Projecte de decret pel qual es regulen els informes d'avaluació d'edificis i el seu Registre a informació pública, i posar-lo a disposició de les persones interessades a la seu de la Conselleria de Mobilitat i Habitatge (carrer de la Palma, 4, de Palma), a la pàgina web de la Direcció General d'Arquitectura i Rehabilitació i a la pàgina web de Participació Ciutadana del Govern de les Illes Balears.

2. Fixar el termini per a la informació pública en quinze dies hàbils des de l'endemà de la publicació d'aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. Les al·legacions s'han de presentar a la seu de la Conselleria de Mobilitat i Habitatge (carrer de la Palma, 4, de Palma), o en qualsevol dels llocs que determina l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i han d'anar adreçades a la Conselleria de Mobilitat i Habitatge (Direcció General d'Arquitectura i Rehabilitació).

3. Habilitar la possibilitat de presentar-hi al·legacions per mitjans telemàtics mitjançant l'apartat Participació en l'elaboració de normativa de la pàgina web de Participació Ciutadana del Govern de les Illes Balears, dins del termini que s'estableix en l'apartat anterior, d'acord amb l'article 34.2.f) de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

Sempre que les al·legacions presentades mitjançant la web incloguin la identificació de la persona o entitat que fa les al·legacions, s'inclouran en l'expedient d'elaboració normativa, tot i que no constin en el registre d'entrada electrònic de l'Administració de la Comunitat Autònoma. A aquest efecte, el funcionari o funcionària de l'òrgan competent de la tramitació del procediment normatiu que les rebi electrònicament ha d'emetre una diligència de les al·legacions presentades.

 

4. Ordenar la publicació d'aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

 

Palma, 4 de maig de 2020

El conseller de Mobilitat i Habitatge

Marc Pons i Pons