Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

CONSELL INSULAR DE MENORCA

Núm. 3667
Acord del Consell Executiu del Consell Insular de Menorca de data 11 de maig de 2020, relatiu a la convocatòria per a la cobertura, mitjançant el sistema de comissió de serveis, de sis llocs de treball de bomber del Consell Insular de Menorca

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

El Consell Insular de Menorca l'any 2009 va crear una borsa de bombers, la qual ha quedat exhaurida.

En data 25 de febrer de 2019 el Consell Executiu del Consell Insular de Menorca va aprovar una nova convocatòria del procediment de selecció de personal funcionari interí per cobrir places de bomber al Consell Insular de Menorca, la qual encara no està resolta.

Dia 14 de març de 2020 es va declarar l'estat d'alarma a tot Espanya (Reial decret 463/2020, BOE núm. 67 de 14 de març) a causa de la crisi sanitària provocada per la COVID-19, declarada pandèmia per l'OMS dia 11 de març.

El Reial decret 463/2020, de 14 de març, recull un seguit de mesures extraordinàries d'efecte immediat a tot l'Estat, entre les quals s'han de destacar la restricció de la llibertat de circulació i la suspensió de tots els termes i terminis administratius.

Aquesta circumstància va provocar la suspensió dels terminis administratius, amb la consegüent paralització pel fa que a la resolució de la convocatòria del procediment de selecció de personal funcionari interí per cobrir places de bombers, que no estarà resolta abans de començar la temporada d'estiu.

No obstant l'anterior, i atès que la disposició addicional tercera del Reial decret 463/2020, de 14 de març, modificada per l'RD 465/2020, de 17 de març, en el seu punt 4 preveu que, malgrat la suspensió general de termes i terminis aprovada d'ençà l'entrada en vigor de la declaració de l'estat d'alarma, les entitats del sector públic poden acordar motivadament la continuació dels procediments administratius referits a situacions estretament vinculades als fets justificatius de l'estat d'alarma, o bé que siguin indispensables per a la protecció de l'interès general o per al funcionament bàsic del serveis.

A causa de les jubilacions que van tenir lloc l'any passat al Servei de Prevenció i Extinció d'Incendis i Salvament, es fa necessari cobrir aquestes vacants i és recomanable convocar els esmentats llocs pel procediment de comissió de serveis.

Atès que es considera que es donen unes circumstàncies de necessitat i excepcionalitat i que és necessari cobrir les vacants per jubilació de forma temporal, sobretot davant la proximitat de la temporada d'estiu, circumstàncies que aconsellen avançar en la tramitació de l'expedient d'aprovació del procediment de comissió de serveis;

Vist l'informe justificatiu del Servei de Gestió de Persones de la necessitat de tramitar aquest procediment de comissió de serveis;

Vist l'informe justificatiu del Servei d'Extinció, Prevenció d'Incendis i Salvaments de la necessitat de contractar bombers;

Atès que, d'acord amb aquests informes, es considera que, en aquests moments excepcionals, es donen unes circumstàncies de necessitat i excepcionalitat que perjudiquen en especial la plantilla de bombers i en general l'illa de Menorca, sobretot durant la temporada d'estiu en què es preveu que pugui haver-hi mes intervencions i amb conseqüències més greus, així com la possibilitat que el personal de la plantilla dels bombers que s'exposi a baixes per la la COVID-19;

Atès que totes aquestes circumstàncies aconsellen avançar en la tramitació de l'expedient d'aprovació del procediment de comissió de serveis per al bon funcionament d'aquest servei públic i per l'interès general que suposa per a la població de Menorca que aquest organisme, destinat a la prevenció i extinció d'incendis i salvament i a actuacions en matèria d'emergències que puguin sorgir, estigui en disposició de tornar a funcionar a ple rendiment tant durant l'estat d'alarma com una vegada hagin desaparegut les condicions especials provocades per la COVID-19;

D'acord amb el que preveu l'article 82 de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, modificat pel Decret llei 2/2013, de 14 de juny, que regula la comissió de serveis ordinària voluntària, la cap del Servei de Gestió de Persones va emetre l'informe núm. 2020/43, de data 27 d'abril de 2020.

Atesa la proposta del conseller executiu del Departament de Serveis Generals el Consell Executiu, adopta l'acord següent:

Aprovar la convocatòria i les bases que consten com a annex per a la cobertura, mitjançant el sistema de comissió de serveis, de sis llocs de treball de bomber del Consell Insular de Menorca.

 

ANNEX BASES DE LA CONVOCATÒRIA PER A LA COBERTURA, MITJANÇANT EL SISTEMA DE COMISSIÓ DE SERVEIS, DE SIS LLOCS DE TREBALL DE BOMBER DEL CONSELL INSULAR DE MENORCA

1. Objecte

Contractació de sis bombers mitjançant comissió de serveis.

Característiques dels llocs de treball

 

Nre.

Codi

Denomin.

del lloc

Tipus

Grup

Punts

c.

espec.

Adscripció

Local lloc

Sistema

provisió

Places de

plantilla que

el poden

ocupar s/catàleg

Requisits del lloc

Municipi

 

3

 

AGR0204

 

Bomber

 

F

 

C2

 

 

1130

 

 

Departament Ocupació, Habitatge i Cooperació Local

Servei de Prevenció i Extinció d'Incendis i Salvament

 

C

 

-Funcionaris:

Grup C2

 

-Escala:

Adm. Especial

 

-Subescala:

Serveis especials

 

- Titulació:

Graduat, ESO o equivalent

- Nivell de català B1

- Carnet de conduir camió C

- Haver superat el curs bomber (*)

- Requeriments específics del lloc: plena disponibilitat per al desenvolupament de les funcions del lloc, fora de l'horari de feina

 

Ciutadella

 

Nre.

Codi

Denomin.

del lloc

Tipus

Grup

Punts

c.

espec.

Adscripció

Local lloc

Sistema

provisió

Places de

plantilla que

el poden

ocupar s/catàleg

Requisits del lloc

Municipi

 

3

 

AGR0205

 

Bomber

 

F

 

C2

 

 

1130

 

 

Departament Ocupació, Habitatge i Cooperació Local

Servei de Prevenció i Extinció d'Incendis i Salvament

 

C

 

-Funcionaris:

Grup C2

 

-Escala:

Adm. Especial

 

-Subescala:

Serveis especials

 

 

- Titulació:

Graduat, ESO o equivalent

- Nivell de català B1

- Carnet de conduir camió C

- Haver superat el curs bomber (*)

- Requeriments específics del lloc: plena disponibilitat per al desenvolupament de les funcions del lloc, fora de l'horari de feina

 

 

Maó

(*) Haver superat un curs bombers oficial de qualsevol comunitat autònoma o homologat per aquesta.

2.Durada

La durada màxima d'aquesta comissió de serveis serà de cinc mesos, de juny a octubre.

​​​​​​​3.Publicitat

Aquesta convocatòria es publicarà en el tauler d'anuncis del Consell Insular de Menorca, a la pàgina web http://oposicions.cime.es i al Butlletí Oficial de les Illes Balears.

4. Requisits dels aspirants

S'hi podran presentar tots el funcionaris de carrera de qualsevol administració pública que compleixin els requisits que estableix la relació de llocs de treball, excepte aquells als quals en el termini del darrer any s'hagi autoritzat una comissió de serveis i hagin cessat per renúncia voluntària.

Tenir o establir la residència a Menorca durant tot el període de la comissió de serveis.

5. Sol·licituds, documentació i termini de presentació de sol·licituds

Les sol·licituds per prendre part en aquesta convocatòria s'han de presentar electrònicament a través de la pàgina web del CIM http://oposicions.cime.es.

El termini de presentació de sol·licituds és de 15 dies hàbils comptats des de l'endemà d'haver-se publicat la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Les sol·licituds només es poden presentar telemàticament, segons l'article 14.2 e de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, mitjançant DNI electrònic, un certificat digital vàlid o PIN ciutadà. La sol·licitud quedarà registrada directament.

Les sol·licituds s'han de presentar acompanyades dels documents que acreditin el compliment dels requisits exigits en aquesta convocatòria.

El requisit de coneixement de la llengua catalana corresponent al nivell exigit per al lloc de feina establert s'ha d'acreditar mitjançant la presentació d'algun dels títols, certificats o diplomes reconeguts com a equivalents o homologats per l'òrgan competent del Govern de les Illes Balears: http://www.caib.es/govern/sac/fitxa.do?%20lang=ca&codi=2064704&coduo=2390443

La data de referència per al compliment dels requisits exigits i la possessió dels mèrits al·legats és el dia en què acabi el termini de presentació de sol·licituds.

Els aspirants que, en la data d'acabament del termini de presentació de sol·licituds, no compleixin els requisits exigits en aquestes bases seran exclosos de participar en aquest concurs.

L'endemà del compliment del termini es publicarà en la pàgina web del CIM http://oposicions.cime.es la llista d'admesos i exclosos.

6. Entrevista

Un cop finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, se citarà els candidats a una entrevista personal que versarà sobre les seves capacitats per al desenvolupament del lloc de feina que constitueix l'objecte de la convocatòria.

L'entrevista la realitzarà la comissió de valoració, assistida pels assessors que consideri adients com a suport a la presa de decisió sobre la proposta dels candidats més idonis.

La composició de la comissió de valoració es detallarà en l'edicte de candidats admesos i exclosos.

7. Resolució i publicació

Una vegada finalitzat el procés, la comissió de valoració elevarà la proposta de nomenament al conseller de Serveis Generals en el termini de deu dies hàbils, el qual dictarà resolució.

Aquesta resolució es publicarà en el tauler d'anuncis del Consell Insular de Menorca i a la pàgina web del CIM http://oposicions.cime.es.

El conseller executiu de Serveis Generals formularà la proposta de nomenament a favor dels funcionaris o el personal laboral que hagin resultat primers. Si aquests hi renuncien, es proposarà els següents i així successivament.

8. Incorporació

La incorporació tindrà efectes dia 1 de juny.

9. Recursos

Contra la convocatòria i bases es pot interposar recurs d'alçada en el termini d'un mes comptador a partir de l'endemà d'haver-se publicat, o bé, d'acord amb la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i disposicions concordants, es pot interposar recurs contenciós administratiu, en el termini de dos mesos a partir del dia que es publiqui, davant la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

Maó, 11 de maig de 2020

EL SECRETARI DEL CONSELL EXECUTIU ​​​​​​​Octavi Pons Castejón