Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL INSULAR DE MENORCA

Núm. 3659
Acord del Decret de Presidència núm. 103, de data 4.5.2020 del Consell Insular de Menorca, relatiu a l'aprovació de les bases que regeixen la concessió d’ajuts a accions per millorar el coneixement, la salvaguarda i la difusió del patrimoni històric de Menorca i de la convocatòria per a l’any 2020 (Exp. 2112-2020-000001)

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

El Pla Estratègic de Subvencions del Pressupost general del CIM per a l'exercici 2020 preveu els següents Objectius generals del Departament de Cultura, Educació, Joventut i Esports en l'àmbit del patrimoni històric:

Aconseguir la declaració de la Cultura Talaiòtica de Menorca com a patrimoni mundial per part de la UNESCO.

Protegir i salvaguardar el patrimoni històric.

Conservar i restaurar el patrimoni històric per llegar-lo en les millores condicions a les generacions futures.

Aprofundir en el coneixement existent sobre el patrimoni històric a través del foment de la investigació.

Difondre el coneixement existent sobre el patrimoni històric a través de la realització de publicacions científiques i trobades divulgatives.

I els objectius específics que preveu són donar suport econòmic a les activitats que signifiquin ampliar i millorar el coneixement i la salvaguarda del patrimoni històric a partir d'intervencions arqueològiques i paleontològiques, investigacions de tipus històric, restauració de béns, difusió i debat, tenint present que ajudin a completar l'expedient de la candidatura Menorca Talaiòtica a patrimoni mundial.

Atès que per complir amb aquests objectius el Consell Insular de Menorca fomentarà la realització d'accions per millorar el coneixement, la salvaguarda i la difusió del patrimoni històric de Menorca mitjançant les línies d'ajuts següents:

1. Restauració de béns del patrimoni històric.

2. Intervencions arqueològiques i paleontològiques.

3. Investigacions de tipus històric, arqueològic i paleontològic.

4. Publicacions científiques.

5. Jornades i activitats de difusió.

Atès que el termini previst d'execució d'aquestes accions és pluriennal (anys 2020-2021);

Atès que el termini de justificació dels ajuts concedits a la convocatòria d'ajuts a accions per millorar el coneixement, la salvaguarda i la difusió del patrimoni històric de Menorca de l'any 2019 finalitza el 29 de juny de 2020 i que la major part en aquests moments encara no s'han justificat.

Ateses les competències pròpies que sobre aquesta matèria té el Consell Insular de Menorca;

De conformitat amb la normativa bàsica aplicable al Consell Insular de Menorca en matèria de subvencions i en el marc d'allò que estableixen les Bases d'execució del pressupost d'aquesta administració;

El conseller executiu del Departament de Cultura, Educació, Joventut i Esports, proposa l'adopció de l'acord següent:

Primer. Aprovar les bases que regeixen la concessió d'ajuts a accions per millorar el coneixement, la salvaguarda i la difusió del patrimoni històric de Menorca, que es transcriuen en annex.

Segon. Aprovar simultàniament, la convocatòria corresponent a l'any 2020, que es regirà per les bases a les quals s'ha fet referència en el punt anterior, d'acord amb les condicions següents:

a) Import global màxim dels ajuts i crèdit pressupostari: les ajudes concedides s'atendran amb càrrec a la partida 4-33600-7803500* dels exercicis pressupostaris dels anys 2020 i 2021 tal com es desglossa en el quadre seguent:

 

PRESSUPOST

2020

2021

TOTAL

Línia 1. Restauracions

20.000 €

20.000 €

40.000 €

Línia 2. Intervencions

52.500 €

52.500 €

105.000 €

Línia 3. Investigacions

12.500 €

12.500 €

25.000 €

Línia 4. Publicacions

7.500 €

7.500 €

15.000 €

Línia 5. Jornades i activitats

15.000 €

 

15.000 €

TOTAL

107.500 €

92.500 €

200.000 €

* La despesa es podrà aplicar a qualsevol altra partida adequada i vinculada.

En el cas que per a una línia no s'esgoti la consignació pressupostària, la quantitat sobrant s'assignarà a una altra línia. La comissió avaluadora serà l'encarregada de proposar el repartiment de les quantitats.

L'import màxim a què es destina la convocatòria únicament es podrà ampliar, sens necessitat de nova publicació, en el supòsit d'aportacions expresses de tercers per contribuir al finançament de l'objecte de la convocatòria i que s'hagin concretat posteriorment a la seva aprovació.

b) Els imports màxims per sol·licitud i convocatòria seran de:

Línia 1. Restauracions: 10.000 euros

Línia 2. Intervencions: 14.000 euros

Línia 3. Investigacions: es concediran fins a cinc ajuts per un import màxim de 5.000 euros cada un

Línia 4. Publicacions: 6.000 euros per a publicacions monogràfiques o reculls d'articles i 1.500 euros per articles en revistes científiques

Línia 5. Jornades i activitats de difusió: 5.000 euros (es concediran un màxim de quatre ajuts).

c) El termini de presentació de sol·licituds per acollir-se a aquests ajuts és de 30 dies naturals a partir de l'endemà d'haver-se publicat en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. No obstant, si el dia de la publicació estigués vigent el RDL 463/2020, de 14 de març, pel qual es declara l'estat d'alarma per a la gestió de la situació de crisi sanitària ocasionada pel COVID-19, o la seva pròrroga, en aplicació de la seva Disposició addiconal tercera aquest termini s'iniciarà l'endemà del dia en què perdi vigència l'esmentat reial decret o la seva pròrroga.

d) La composició de la comissió avaluadora serà la següent:

President: el conseller executiu responsable en matèria de patrimoni històric, Miquel Àngel Maria Ballester

Vocals: la directora insular responsable en matèria de patrimoni històric, Raquel Marquès Díez

              la cap del Servei de Patrimoni històric, Joana M. Gual

              el tècnic del Servei de Patrimoni històric, José Simón Gornés Hachero

Secretari: un funcionari de l'Àrea de Gestió Administrativa del Departament de Cultura, Educació, Joventut i Esports

e) La instrucció d'aquest procediment correspondrà a:

Línia 1. Restauracions: la cap del Servei de Patrimoni històric, Joana M. Gual

Línia 2. Intervencions: la cap del Servei de Patrimoni històric, Joana M. Gual

Línia 3. Investigacions: el tècnic del Servei de Patrimoni històric, José Simón Gornés Hachero

Línia 4. Publicacions: el tècnic del Servei de Patrimoni històric, José Simón Gornés Hachero

Línia 5. Jornades i activitats de difusió: la cap del Servei de Patrimoni històric, Joana M. Gual

Tercer. Comunicar aquesta Resolució a la Base de Dades Nacional de Subvencions que serà prèvia a la publicació de la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB).

ANNEX

BASES QUE REGEIXEN LA CONCESSIÓ D'AJUTS A ACCIONS PER MILLORAR EL CONEIXEMENT, LA SALVAGUARDA I LA DIFUSIÓ DEL PATRIMONI HISTÒRIC DE MENORCA

1. OBJECTE I FINALITAT DELS AJUTS

Els presents ajuts s'emmarquen en l'exercici de l'activitat de foment que correspon al Consell Insular de Menorca en matèria de patrimoni històric en el seu àmbit territorial, de conformitat amb l'Estatut d'autonomia de les Illes Balears (articles 70.6 i 73) i amb la Llei 12/1998, de 21 de desembre, del patrimoni històric de les Illes Balears.

Els ajuts van dirigits a diverses accions per millorar el coneixement, la salvaguarda i la difusió del patrimoni històric de Menorca i tenen, en cada cas, els objectes i finalitats següents:

- Línia 1. Restauracions de béns del patrimoni històric

L'objecte dels ajuts és afavorir la restauració i rehabilitació de béns mobles i immobles integrants del patrimoni històric de Menorca.

La finalitat d'aquestes ajudes és aturar la seva desaparició i contribuir a una millor conservació d'aquest patrimoni i, en els supòsits de béns que no disposin d'una declaració com a Bé d'interès cultural (BIC) o com a Bé catalogat, a potenciar aquesta declaració i l'enriquiment del Registre de BIC o del Catàleg insular del patrimoni històric quan es valori que tenen prou rellevància o significació per a promoure la seva protecció singular.

- Línia 2. Intervencions arqueològiques i paleontològiques

L'objecte de les ajudes és donar suport econòmic a les intervencions arqueològiques i paleontològiques en jaciments de l'àmbit territorial de Menorca i als treballs de laboratori lligats a aquestes intervencions. Els treballs de laboratori corresponents a intervencions acabades però que es trobin encara dins el termini de presentació de la memòria científica també entren dins aquesta línia d'ajuts. Els treballs vinculats a la finalització de les memòries d'excavació que no formin part d'excavacions en curs i que hagin esgotat el termini de presentació de la memòria científica no es podran presentar a aquesta línia d'ajuts.

La finalitat d'aquestes ajudes és ampliar i estimular la investigació de moments cronològics per a la qual es necessita el concurs de la metodologia arqueològica, i així procurar l'enriquiment del coneixement i la difusió del seu valor.

- Línia 3. Investigacions de tipus històric, arqueològic i paleontològic

L'objecte de les ajudes és finançar programes d'investigació i de millora de gestió dels béns del patrimoni de tipus històric, artístic, arquitectònic, arqueològic, paleontològic, històricoindustrial, antropològic i etnològic.

La finalitat és contribuir al millor coneixement del passat de l'illa de Menorca, i a la protecció i a la millora de la gestió i la difusió dels seus béns del patrimoni històric.

- Línia 4. Publicacions científiques

L'objecte de les ajudes és finançar la publicació dels resultats de projectes d'investigació de tipus històric, artístic, arquitectònic, arqueològic, paleontològic, històricoindustrial, antropològic i etnològic.

La finalitat és contribuir a difondre i posicionar, dins l'àmbit acadèmic estatal i internacional els projectes de recerca sobre el passat de l'illa de Menorca, especialment sobre la prehistòria i protohistòria, en el context de la candidatura de Menorca Talaiòtica a Patrimoni Mundial.

- Línia 5. Organitzar i portar a terme jornades i activitats de difusió

L'objecte de les ajudes és finançar l'organització de jornades i activitats de difusió de tema històric, artístic, arquitectònic, arqueològic, paleontològic, històricoindustrial, antropològic i etnològic que es duguin a terme durant la primera anualitat de la convocatòria.

La finalitat és contribuir a difondre i divulgar els nous coneixements sobre el passat de l'illa de Menorca, especialment sobre la prehistòria i protohistòria, en el context de la candidatura de Menorca Talaiòtica a Patrimoni Mundial.

2. FINANÇAMENT I IMPORT MÀXIM

Les ajudes que s'atorguin en el marc d'aquestes bases es pagaran amb càrrec a les partides i per l'import màxim que s'estableixin en la convocatòria.

Totes les sol·licituds que compleixin els requisits i condicions d'aquestes bases es valoraran d'acord amb els criteris objectius previstos a la base setena.

3. REQUISITS I CONDICIONS DE L'ACTIVITAT SUBVENCIONADA

- Línia 1. Restauracions de béns del patrimoni històric

1. Les intervencions de restauració i rehabilitació s'han d'ajustar als criteris següents, que són els que apareixen assenyalats en l'article 41 de la Llei 12/1998, del patrimoni històric de les Illes Balears:

- Es conservaran les característiques tipològiques del bé.

- S'evitarà la reconstrucció total o parcial del bé, llevat que se n'utilitzin parts originals i pugui provar-se'n l'autenticitat. Si fos necessari afegir-hi materials o elements indispensables per a l'estabilitat, la conservació o el manteniment del bé, aquests s'hauran de reconèixer per tal d'evitar el mimetisme.

- Es prohibirà l'eliminació de parts del bé, excepte quan en comportin la degradació o quan l'eliminació en permeti una millor interpretació històrica. En aquests casos, es justificaran i es documentaran les parts que hagin de ser eliminades.

2. Queden excloses d'aquesta convocatòria la rehabilitació de parets de pedra en sec.

3. Queden excloses d'aquesta línia les actuacions de restauració i consolidació de béns mobles i immobles vinculades a projectes d'intervenció arqueològica en curs. Aquestes actuacions queden incloses en la línia d'ajuts per a intervencions arqueològiques. Queden incloses dins aquesta línia les restauracions sobre béns arqueològics vinculats a projectes d'excavació ja finalitzats o sense una vinculació directa amb cap projecte d'intervenció arqueològica en curs. Dins aquesta convocatòria, es consideren projectes d'excavació ja finalitzats aquells que ja hagin entregat la memòria científica al Consell Insular, o bé que es vagin portar a terme amb anterioritat a l'entrada en vigor del decret 14/2011.

4. El termini màxim per a realitzar l'activitat subvencionada serà d'un any a comptar des de la publicació de l'acord de concessió de l'ajut en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, a no ser que hi hagi causes excepcionals que ho impedeixin i que el beneficiari haurà d'al·legar per escrit. A la vista de l'anterior el CIM podrà ampliar el termini de realització de l'activitat per un període de sis mesos, improrrogables, a comptar a partir de la data de finalització del termini per realitzar l'activitat.

5. Abans d'executar-se la restauració, s'hauran d'haver obtingut les autoritzacions administratives exigibles a l'activitat subvencionada.

- Línia 2. Intervencions arqueològiques i paleontològiques

1. Són objecte d'ajut les intervencions arqueològiques realitzades com a metodologia per a un projecte d'investigació i que s'ajustin al Decret 14/2011, de 25 de febrer, pel qual s'aprova el Reglament d'intervencions arqueològiques i paleontològiques de les Illes Balears.

2. Les intervencions que formin part de projectes nous i que no impliquin la continuació de projectes anteriors sobre un mateix jaciment, per part d'un mateix equip, hauran de garantir que el 40% del pressupost global del projecte, com a mínim, queda cobert per altres fonts de finançament diferents d'aquesta línia d'ajuts. Altrament, quedaran exclosos d'aquesta convocatòria.

La garantia del 40% de finançament alternatiu dels projectes nous s'ha de justificar adjuntant a la sol·licitud els documents necessaris (convenis aprovats i signats, compromisos de mecenatge, etc). D'acord amb l'apartat 4 a de la Base 6 d'aquestes Bases, el Consell Insular de Menorca podrà consultar i comprovar la veracitat de la documentació aportada.

3. Malgrat que l'objectiu de les intervencions és lliure, tindran preferència les propostes que es duguin a terme en jaciments arqueològics o paleontològics que siguin de titularitat pública i/o accessibles per a la ciutadania i aquelles que comportin l'organització d'un curs d'arqueologia per a la formació de joves investigadors.

4. En el moment de presentar la sol·licitud de l'ajut han de tenir concedida l'autorització per fer la intervenció o, si més no, haver lliurat la documentació requerida en el Reglament d'intervencions arqueològiques i paleontològiques de les Illes Balears per a la seva sol·licitud.

5. El termini màxim per a realitzar l'activitat subvencionada serà d'un any a comptar des de la publicació de l'acord de concessió de l'ajut en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, a no ser que hi hagi causes excepcionals que ho impedeixin i que el beneficiari haurà d'al·legar per escrit. A la vista de l'anterior el CIM podrà ampliar el termini de realització de l'activitat per un període de sis mesos, improrrogables, a comptar a partir de la data de finalització del termini per realitzar l'activitat.

6. Abans d'executar-se la intervenció, s'hauran d'haver obtingut les autoritzacions administratives exigibles a l'actuació subvencionada.

- Línia 3. Investigacions de tipus històric, arqueològic i paleontològic

1. La finalitat d'aquesta línia és contribuir al millor coneixement del passat de l'illa de Menorca, i a la protecció i a la millora de la gestió i la difusió dels seus béns del patrimoni històric.

2. Malgrat que la matèria de la investigació és lliure, tindran preferència les propostes que s'ajustin a les línies prioritàries d'actuació en matèria d'investigacions històriques, artístiques, arquitectòniques, arqueològiques, paleontològiques, historicoindustrials, antropològiques i etnològiques, següents:

- Catalogació de béns del patrimoni històric i catalogació de col·leccions privades.

- Estudis històrics documentals o arxivístics sobre l'època medieval, moderna o contemporània.

- Estudis i treballs que contribueixin a la finalització de memòries científiques d'excavacions arqueològiques autoritzades amb anterioritat a l'entrada en vigor del Decret 14/2011. L'elaboració de memòries científiques d'intervencions en curs no és objecte d'ajut dins d'aquesta línia, sinó a la línia 2 d'aquestes mateixes Bases. L'elaboració de memòries científiques d'intervencions autoritzades d'acord amb el Decret 14/2011 que es trobin ja fora del termini d'entrega que estableix l'esmentat decret, no és objecte d'ajut en aquestes bases.

- Estudis i treballs que contribueixin a la millor gestió o difusió dels béns constitutius del patrimoni, en qualsevol dels àmbits abans esmentats (plans directors de jaciments arqueològics o projectes didàctics).

3. També s'haurà de presentar una proposta de metodologia i acreditar com es realitzarà la difusió futura dels treballs.

4. El termini màxim per a realitzar l'activitat subvencionada serà d'un any a comptar des de la publicació de l'acord de concessió de l'ajut en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, a no ser que hi hagi causes excepcionals que ho impedeixin i que el beneficiari haurà d'al·legar per escrit. A la vista de l'anterior el CIM podrà ampliar el termini de realització de l'activitat per un període de sis mesos, improrrogables, a comptar a partir de la data de finalització del termini per realitzar l'activitat.

- Línia 4. Publicacions científiques

1. La finalitat d'aquesta línia és contribuir a difondre i posicionar, dins l'àmbit acadèmic estatal i internacional els projectes de recerca sobre el passat de l'illa de Menorca, especialment sobre la prehistòria i protohistòria, en el context de la candidatura de Menorca Talaiòtica a Patrimoni Mundial.

2. Són objecte d'ajut l'elaboració d'articles per a revistes científiques indexades al Science Citation Index, Social Citation Index, DICE o SCOPUS, ja siguin en paper o en format digital, i l'elaboració de publicacions monogràfiques o reculls d'articles editats o coeditats en paper per centres de recerca reconeguts.

3. El termini màxim per a realitzar l'activitat subvencionada serà d'un any a comptar des de la publicació de la concessió de l'ajut en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, a no ser que hi hagi causes excepcionals que ho impedeixin i que el beneficiari haurà d'al·legar per escrit. A la vista de l'anterior el CIM podrà ampliar el termini de realització de l'activitat per un període de sis mesos, improrrogables, a comptar a partir de la data de finalització del termini per realitzar l'activitat.

- Línia 5. Organitzar i portar a terme jornades i activitats de difusió

1. Són objecte d'ajut l'organització de jornades i activitats de difusió, oberts a la ciutadania en general, que comptin amb la participació d'investigadors i especialistes reconeguts i que tractin sobre el patrimoni històric de Menorca i n'aprofundeixin la investigació i coneixement.

2. L'activitat subvencionada s'haurà de realitzar dins la primera anualitat de la convocatòria, a no ser que hi hagi causes excepcionals que ho impedeixin i que el beneficiari haurà d'al·legar per escrit. A la vista de l'anterior el CIM podrà ampliar el termini de realització de l'activitat per un període de sis mesos, improrrogables, a comptar a partir de la data de finalització del termini per realitzar l'activitat.

4. RÈGIM DE COMPATIBILITAT AMB ALTRES AJUTS

1. Els ajuts que s'atorguin de conformitat amb aquestes bases són compatibles amb la concessió d'altres ajuts, sens perjudici de l'obligació de les entitats beneficiàries de comunicar-ho al Consell Insular de la forma establerta en aquestes bases.

2. L'import de les subvencions o els ajuts que es concedeixin no pot superar, en cap cas, de manera aïllada o amb concurrència amb altres ajuts, el cost de l'activitat subvencionada.

3. A la linía 1 (Restauracions de béns del patrimoni històric) no podran ser beneficiàries dels ajuts aquelles entitats que tinguin subscrit un conveni amb el Consell Insular de Menorca per portar a terme actuacions de restauració.

5. REQUISITS DELS BENEFICIARIS

No poden ser-ne beneficiàries dels ajuts les persones o entitats en les quals concorri alguna de les prohibicions establertes en l'art. 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

Altres requisits dels beneficiaris:

- Línia 1. Restauracions de béns del patrimoni històric

1. Poden ser-ne beneficiàries les persones físiques o jurídiques o agrupacions de persones físiques o jurídiques que siguin titulars d'un bé moble o immoble integrant del patrimoni històric de Menorca, o que tenguin autorització del titular.

2. Els beneficiaris que hagin obtingut un ajut anterior del Consell Insular de Menorca per a la restauració de béns mobles o immobles hauran de justificar la finalització dels treballs o presentar el compromís de lliurament a què fa referència la base 6.2 B lletra c) corresponent a la Línia 1.

- Línia 2. Intervencions arqueològiques i paleontològiques

1. Poden ser-ne beneficiàries les persones físiques o jurídiques, o agrupacions de persones físiques o jurídiques, les comunitats de béns, o qualsevol altre tipus d'unitat econòmica o de patrimoni separat sens personalitat jurídica que presenti un projecte signat per un arqueòleg/a professional amb experiència que assumeixi la direcció dels treballs d'acord amb l'establert en el reglament d'intervencions arqueològiques i paleontològiques de les Illes Balears.

2. Els que hagin estat beneficiaris d'un ajut anterior per a intervencions arqueològiques han d'haver lliurat al CIM l'informe o la memòria de la campanya anterior o presentar el compromís de lliurament a què fa referència la base 6.2 B lletra e) corresponent a la Línia 2.

3. Una mateixa entitat i/o equip no podrà sol·licitar més d'un ajut per al mateix jaciment.

4. No haver estat sancionat amb caràcter ferm per incompliment de les obligacions o condicions establertes en l'atorgament d'intervencions arqueològiques o paleontològiques anteriors, d'acord amb el que estableix l'art. 109 de la Llei 12/1998, del patrimoni històric de les Illes Balears.

- Línia 3. Investigacions de tipus històric, arqueològic i paleontològic

1. Poden ser-ne beneficiàries les persones físiques o jurídiques, o agrupacions de persones físiques o jurídiques, les comunitats de béns, o qualsevol altre tipus d'unitat econòmica o de patrimoni separat sens personalitat jurídica que presenti un projecte signat per una persona amb titulació superior universitària responsable de la realització de la investigació històrica o arqueològica.

2. També hi poden optar les associacions vinculades a l'estudi, la salvaguarda i la difusió del patrimoni històric.

3. Els sol·licitants de l'ajut únicament poden presentar un projecte per convocatòria.

4. Els beneficiaris que hagin obtingut un ajut anterior del Consell Insular de Menorca per a investigacions de tipus històric, arqueològic i paleontològic hauran de justificar la finalització dels treballs o presentar el compromís de lliurament a què fa referència la base 6.2 B lletra g) corresponent a la Línia 3.

- Línia 4. Publicacions científiques

1. Poden ser-ne beneficiàries les persones físiques o jurídiques, o agrupacions de persones físiques o jurídiques, les comunitats de béns, o qualsevol altre tipus d'unitat econòmica o de patrimoni separat sens personalitat jurídica que presenti un projecte signat per una persona amb titulació superior universitària responsable de l'elaboració de les publicacions científiques.

2. També hi poden optar les associacions vinculades a l'estudi, la salvaguarda i la difusió del patrimoni històric.

3. Els sol·licitants de l'ajut únicament poden presentar un projecte per convocatòria.

4. Els beneficiaris que hagin obtingut un ajut anterior del Consell Insular de Menorca per a publicacions científiques hauran de justificar la finalització dels treballs o presentar el compromís de lliurament a què fa referència la base 6.2 B lletra e) corresponent a la Línia 4.

- Línia 5. Organitzar i portar a terme jornades i activitats de difusió

1. Poden ser-ne beneficiàries les persones físiques o jurídiques, o agrupacions de persones físiques o jurídiques, les comunitats de béns, o qualsevol altre tipus d'unitat econòmica o de patrimoni separat sens personalitat jurídica que presenti un projecte signat per una persona amb titulació superior universitària responsable de la realització de les jornades i/o activitats de difusió

2. També hi poden optar les associacions vinculades a l'estudi, la salvaguarda i la difusió del patrimoni històric que presentin el projecte esmentat.

3. Queden excloses d'aquesta convocatòria aquelles activitats que hagin rebut un ajut dins una altra convocatòria del Departament de Cultura, Educació, Joventut i Esports del CIM.

4. Els sol·licitants de l'ajut únicament poden presentar un projecte per convocatòria.

5. Els beneficiaris que hagin obtingut un ajut anterior del Consell Insular de Menorca per organitzar i portar a terme jornades o activitats de difusió hauran de justificar la finalització dels treballs o presentar el compromís de lliurament a què fa referència la base 6.2 B lletra c) corresponent a la Línia 5.

6. PRESENTACIÓ DE LES SOL·LICITUDS

1. Les sol·licituds s'han de formalitzar mitjançant els models normalitzats que s'adjunten com a annex 1.1, 1.2, 1.3, 1.4 i 1.5 d'aquestes bases i que es poden descarregar a la seu electrònica del CIM.

2. A la sol·licitud, s'ha d'adjuntar la documentació següent:

A) Documentació administrativa general:

a) Si el sol·licitant és persona física, còpia del DNI.

b) Si el sol·licitant és persona jurídica, còpia de l'escriptura de constitució o modificació, dels estatuts o del reglament intern de funcionament inscrits en el registre corresponent. Si fos necessari de conformitat amb els seus estatuts, han d'aportar certificat de l'acord adoptat per l'òrgan de govern de l'entitat per sol·licitar l'ajuda i designar representant.

c) Si és una agrupació de persones físiques o jurídiques, comunitats de béns o altres agrupacions econòmiques sens personalitat jurídica, han de signar la sol·licitud totes les persones que la integren i adjuntar-hi els DNI (en el cas de persones físiques) o la documentació acreditativa de la personalitat jurídica de cadascun dels integrants. Així mateix, han de designar un únic representant i un únic domicili a l'efecte de notificacions.

d) Acreditació de la representació si la sol·licitud es presenta en nom d'una altra persona.

e) Còpia del document d'identificació fiscal de sol·licitant (NIF o CIF) així com còpia del DNI del representant, si escau.

f) Declaració responsable signada pel sol·licitant o pel seu representant legal de no estar sotmès a cap de les circumstàncies que determinen la impossibilitat d'obtenir la condició de beneficiari o entitat col·laboradora de les subvencions públiques recollides en l'art. 13.2 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (BOE núm. 276, de 18 de novembre de 2003), i de no tenir obligacions fiscals pendents amb el Consell Insular de Menorca, el model de la qual s'adjunta com a annex 2 d'aquestes bases.

g) Declaració responsable signada pel sol·licitant o pel seu representant legal relativa a les subvencions o ajudes obtingudes o sol·licitades d'altres institucions públiques o privades per realitzar la mateixa activitat. Aquesta declaració es pot fer complimentant l'apartat corresponent del model de sol·licitud recollit a l'annex 1 corresponent.

h) Certificat en què consti que està al corrent de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social davant l'Administració de l'Estat.

Els sol·licitants poden autoritzar el Consell Insular de Menorca a comprovar el compliment de les obligacions tributàries i de la Seguretat Social davant l'Administració de l'Estat. Aquesta autorització es pot fer emplenant l'apartat corresponent del model de sol·licitud recollit en l'annex 1 corresponent.

D'acord amb l'establert en el segon paràgraf de l'article 11 f) del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, aquesta acreditació pot substituir-se per la presentació d'una declaració responsable de la persona o entitat sol·licitant quan es tracti d'ajuts de quantia igual o inferior a 3.000 euros. Aquesta declaració es pot fer emplenant l'apartat corresponent del model de sol·licitud recollit en l'annex 1 corresponent.

i) En el cas d'empreses, han de presentar la documentació justificativa d'estar d'alta de l'impost d'activitats econòmiques així com el pagament corresponent. Si l'empresa no està obligada a estar d'alta de l'impost esmentat, ha d'acreditar aquesta circumstància mitjançant declaració responsable.

j) Document de designació de compte bancari del sol·licitant o del seu representant segons model facilitat pel Consell Insular de Menorca.

S'eximeix de presentar la documentació a què fan referència les lletres a, b, d, e i j quan aquesta ja figuri en els arxius del Consell Insular. En aquest cas s'haurà de fer constar expressament en la sol·licitud.

B) Documentació específica requerida per a la concessió dels ajuts:

- Línia 1. Restauracions de béns del patrimoni històric

a) Projecte o memòria de restauració, signat pel tècnic/a competent que hagi de dirigir o d'efectuar els treballs, que almenys ha d'incloure: pressupost, termini de realització i un reportatge fotogràfic de l'estat actual del bé.

b) Currículum del tècnic/a què hagi de dirigir i/o efectuar la restauració.

c) Si es va obtenir una ajuda per a aquesta mateixa línia, i està pendent de justificar, s'ha de presentar un compromís del seu lliurament abans de finalitzar el termini previst a les bases que regulaven la convocatòria.

d) Documentació justificativa de la titularitat del bé i, en cas de que el sol·licitant no sigui el titular, autorització d'aquest per a dur a terme la restauració.

e) Altres documents que permetin valorar els criteris objectius establerts a la Base 7a per a la valoració dels ajuts.

S'eximeix de presentar la documentació a què fa referència la lletra b) si aquesta ja figura en els arxius del Consell Insular. En aquest cas s'ha de fer constar expressament en la sol·licitud.

- Línia 2. Intervencions arqueològiques i paleontològiques

a) Projecte de la intervenció amb el contingut establert en el Decret 14/2011, de 25 de febrer, pel qual s'aprova el Reglament d'intervencions arqueològiques i paleontològiques de les Illes Balears (que servirà per valorar el punt 2 de la base 7) signat pel tècnic/a responsable de la intervenció, que haurà de tenir la titulació requerida al Decret 14/2011.

b) Document que haurà de dur com a títol “Informació per valorar els criteris objectius a tenir en compte per a la concessió dels ajuts” en el que s'ha d'especificar la informació que s'ha de tenir en compte a l'hora de puntuar els criteris de la base 7 (excepte el punt 2) i al que s'ha d'adjuntar els documents justificatius que ho acreditin.

c) Pressupost de despeses i ingressos previstos.

d) Currículum de l'investigador principal i de l'equip responsable de la intervenció.

e) Si es va obtenir una ajuda per a aquesta mateixa línia, i està pendent de justificar, s'ha de presentar un compromís del seu lliurament abans de finalitzar el termini previst a les bases que regulaven la convocatòria.

f) Altres documents que permetin valorar els criteris objectius establerts a la Base 7a per a la valoració dels ajuts.

S'eximeix de presentar la documentació a què fa referència la lletra d quan aquesta ja figuri en els arxius del Consell Insular. En aquest cas s'haurà de fer constar expressament en la sol·licitud.

- Línia 3. Investigacions de tipus històric, arqueològic i paleontològic

a) Un projecte d'investigació, signat pel tècnic/a responsable de la investigació, que haurà de tenir titulació superior universitària l'execució del qual no pot superar, temporalment, un any a partir de la publicació de l'acord de concessió de l'ajut.

b) En el cas de catalogacions del patrimoni, aquestes han de contenir, com a mínim, un apartat descriptiu amb les dades que es descriuen seguidament, en suport de paper i informàtic, i una memòria gràfica i fotogràfica:

- Model de fitxa descriptiva amb: codi, signatura, denominació, localització, descripció dels elements historicoartístics més significatius, dades històriques, bibliografia, estat de conservació, proposta de l'entorn afectat per la declaració de bé catalogat, si escau, proposta d'actuació i usos compatibles, titular del dret de la propietat i proposta dels criteris bàsics que, amb caràcter específic, han de regir les intervencions sobre aquests bé.

- Memòria gràfica i fotogràfica, mapa de localització a escala 1:5000, fotografies de l'exterior i de l'interior, si escau, i dels elements d'interès, en paper 10 x 15 amb els negatius i digitalitzades.

- Planimetria de l'element i del conjunt

c) Una proposta de metodologia.

d) Proposta de difusió dels resultats del treball.

e) Un pressupost de les despeses i ingressos previstos que no superi l'import màxim de l'ajut que és de 5.000 euros.

f) Currículum vitae de l'investigador principal i de l'equip

g) Si es va obtenir una ajuda per a aquesta mateixa línia, i està pendent de justificar, s'ha de presentar un compromís del seu lliurament abans de finalitzar el termini previst a les bases que regulaven la convocatòria.

h) Altres documents que permetin valorar els criteris objectius establerts a la Base 7a per a la valoració dels ajuts.

El Consell Insular aportarà el sistema de codis i signatures dels béns del patrimoni històric, amb la finalitat d'uniformar la plasmació de les dades mínimes d'informació.

S'eximeix de presentar la documentació a què fa referència el punt f) en el cas que aquesta ja figuri en els arxius del Consell Insular. En aquest cas s'haurà de fer constar expressament en la sol·licitud.

- Línia 4. Publicacions científiques

a) Un projecte d'article, monografia o recull d'articles científics, signat pel tècnic/a responsable de l'elaboració de la publicació, que haurà de tenir titulació superior universitària. El projecte haurà d'incloure els apartats següents: títol i resum del projecte o projectes d'investigació dels quals sorgeixen les dades a publicar, objectius de la publicació, noms dels autors, títol de la publicació, esquema de la publicació, bibliografia.

b) Nom de la revista on es pretén publicar, en el cas d'articles. En el cas de monografies o reculls d'articles, document signat per un centre de recerca reconegut, amb el compromís d'exercir d'editor o coeditor de la publicació.

c) Un pressupost de les despeses i ingressos previstos.

d) Currículum vitae dels autors.

e) Si es va obtenir una ajuda per a aquesta mateixa línia, i està pendent de justificar, s'ha de presentar un compromís del seu lliurament abans de finalitzar el termini previst a les bases que regulaven la convocatòria.

f) Altres documents que permetin valorar els criteris objectius establerts a la Base 7a per a la valoració dels ajuts.

S'eximeix de presentar la documentació a què fa referència el punt d) en el cas que aquesta ja figuri en els arxius del Consell Insular. En aquest cas s'haurà de fer constar expressament en la sol·licitud.

- Línia 5. Organitzar i portar a terme jornades i activitats de difusió

a) Un projecte de les jornades o activitats de difusió, signat pel tècnic/a responsable de la seva organització, que haurà de tenir titulació superior universitària. El projecte haurà d'incloure els apartats següents: títol, resum de l'estat actual dels coneixements sobre el tema o temes centrals de la trobada, objectius i oportunitat de l'activitat, nom i currículum de l'organitzador o organitzadors, noms i currículums dels ponents, calendari, horari, espai on tindrà lloc l'activitat i tipus de públic al qual es dirigeix.

b) Un pressupost de les despeses i ingressos previstos.

c) Si es va obtenir una ajuda per a aquesta mateixa línia, i està pendent de justificar, s'ha de presentar un compromís del seu lliurament abans de finalitzar el termini previst a les bases que regulaven la convocatòria.

d) Altres documents que permetin valorar els criteris objectius establerts a la Base 7a per a la valoració dels ajuts.

3. D'acord amb l'art. 28.3 i l'art. 53 c) de l'LPACAP, les persones interessades no tenen l'obligació de presentar documents originals, llevat que, amb caràcter excepcional, la normativa reguladora aplicable exigeixi el contrari. En qualsevol cas, les persones interessades són responsables de la veracitat dels documents que presentin (art. 28.7 de l'LPACAP).

D'acord amb l'art. 28.5 de l'LPACAP, excepcionalment, quan la rellevància d'un document de l'expedient aportat per l'interessat així ho exigeixi, o existeixin dubtes derivats de la qualitat de la còpia, el CIM pot sol·licitar de manera motivada l'autenticació de les còpies aportades per la persona interessada, per la qual cosa pot requerir l'exhibició del document o de la informació original.

4. Pel fet de presentar-se a aquesta convocatòria la persona interessada presta al CIM els consentiments següents:

a) Per consultar i comprovar la veracitat de la documentació i de les dades presentades per l'interessat que tenguin en el seu poder altres administracions públiques, principalment mitjançant les plataformes d'interoperabilitat, les xarxes corporatives o altres sistemes electrònics habilitats a aquest efecte i als quals el CIM tengui accés.

b) Per consultar l'existència i veracitat de la documentació i de les dades que eventualment l'interessat hagi considerat oportú no presentar acollint-se al dret de no fer-ho pel fet que hagin estat elaborades per les administracions públiques.

Els esmentats consentiments només es consideraran atorgats quan no consti en l'expedient l'oposició expressa a l'esmentada consulta o quan la llei especial que sigui aplicable al cas en requereixi el consentiment exprés, en aquest darrer cas serà obligatori que l'Administració el requereixi i que l'interessat el presti.

5. Les sol·licituds i tota la documentació transcrita a l'apartat 2 d'aquesta base s'han de presentar, dins el termini establert en la convocatòria, d'acord amb les indicacions següents:

a) Per mitjans electrònics, pels subjectes legalment prevists d'acord amb allò que estableix en l'art. 14.1 i 2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, al registre electrònic del Consell Insular de Menorca (www.cime.es) o a qualsevol altre registre electrònic dels establerts en l'article 16.4 de l'esmentada Llei 39/2015.

b) Facultativament la poden presentar presencialment, d'acord amb allò que estableix en l'art. 14.1 de la Llei 39/2015, les persones físiques (per tal de preservar el dret de comunicar-se amb l'Administració pública també per mitjans no electrònics) en el registre electrònic del Consell Insular de Menorca o a qualsevol altre registre i lloc dels establerts en l'article 16.4 de l'esmentada Llei 39/2015.

Si algun dels subjectes obligats als quals fa referència l'art. 14, apartats 2 i 3 de l'LPACAP, presenta la sol·licitud presencialment, se'l requerirà per tal que l'esmeni mitjançant la seva presentació electrònica. A aquests efectes i d'acord amb allò que estableix en l'article 68.4 de la mateixa llei, es considerarà com a data de presentació de la sol·licitud aquella en què hagi tingut lloc l'esmena.

6. Si la sol·licitud o la documentació fossin incorrectes o incompletes, el Consell Insular de Menorca en requerirà la rectificació o el complement necessaris. Si en el termini de deu dies hàbils, comptats des de l'endemà de la data de recepció del requeriment d'esmena de la sol·licitud, la persona interessada no fa la rectificació reclamada o no presenta la documentació requerida, s'entendrà que ha desistit de la seva petició de conformitat amb l'article 68 de la Llei 39/2015.

7. CRITERIS OBJECTIUS QUE ES TINDRAN EN COMPTE PER A LA CONCESSIÓ DELS AJUTS

Els criteris objectius i la puntuació que s'han de tenir en compte per a la concessió de l'ajut es valoraran en cada cas per aquest ordre:

- Línia 1. Restauracions de béns del patrimoni històric

1) Major antiguitat i/o significació històrica, així com la seva potencialitat per passar a formar part del Registre de Béns d'Interès Cultural o del Catàleg insular de patrimoni històric: fins a 30 punts.

S'atorgarà una puntuació per cadascun dels tres criteris atenent a la documentació presentada mitjançant la qual es justifiquin o puguin justificar els aspectes objecte de puntuació:

- Fins a 10 punts per major antiguitat – es donaran 10 punts als béns més antics i se seguirà la seqüència cronològica dels béns presentats per tal de concretar la puntuació.

- Fins a 10 punts en funció del grau de significació històrica – es donaran 10 punts als béns amb major significació històrica tot considerant les seves característiques tipològiques, la raresa del seu ús o funció així com altre aspecte rellevant per a la seva consideració.

- 10 punts per la seva potencialitat per formar part del Registre de BIC o del Catàleg insular de patrimoni històric, és a dir, per considerar-se que tenen prou rellevància o significació per a promoure's la seva protecció singular.

2) Construccions etnològiques representatives de la tècnica de la pedra en sec: 10 punts.

3) Pitjor estat de conservació: fins a 20 punts

Es tindran en compte quatre graus de l'estat de conservació:

- Bo, quan manté l'aspecte i trets tipològics originals (5 punts).

- Regular, quan manté l'aspecte i trets originals però hi manca alguna part o l'aspecte original té mancances (10 punts).

- Dolent, quan l'aspecte original i els trets tipològics estan molt danyats però encara són ben identificables (15 punts).

- Molt dolent, quan presenta importants danys i/o està en perill de desaparició (20 punts).

4) Millors condicions d'accés i visita oberta al públic: fins a 20 punts.

a) S'atorguen 20 punts a les entitats que tenen establert horari de visita pública i/o són de visita lliure per als béns objecte de la convocatòria.

b) S'atorgaran 15 punts a le entitats que en aquests moments no tenen horari establert però faciliten visites concertades als béns.

c) S'atorgaran 10 punts a les entitats amb visites puntuals als béns.

5) Formació i experiència del professional responsable de la restauració: fins a 10 punts.

S'atorgaran 4 punts a la titulació acadèmica adient més elevada.

S'atorgaran 3 punts per formació especialitzada en la restauració objecte del projecte.

S'atorgaran 3 punts per haver realitzat treballs del mateix tipus de restauració.

6) Proposta detallada de realització d'activitats de difusió i divulgació del bé restaurat i del procés de restauració: fins a 10 punts. Es tindrà en compte la proposta presentada i la seva repercussió en un major nombre de persones, fins a 5 punts; la qualitat tècnica, fins a 3 punts, i l'originalitat, fins a 2 punts.

- Línia 2. Intervencions arqueològiques i paleontològiques

1. Que la intervenció comporti l'organització d'un camp de treball o curs d'arqueologia per a la formació de joves investigadors o estudiants: fins a 12 punts, dels quals 6 seran fixes i els altres 6 dependran del nombre d'alumnes matriculats l'any anterior, a raó de 0,5 punts per alumne.

En el marc d'aquesta convocatòria, s'entén per curs d'arqueologia aquella activitat que, a banda de l'excavació i els treballs de laboratori, comporta l'organització d'un mínim de 7,5 hores setmanals de classes teòriques. Els cursos hauran de comptar amb una plataforma de difusió a internet (pàgina web o xarxes socials) on hi constarà el calendari, els horaris de les sessions pràctiques i teòriques i la forma de matricular-se.

2. La qualitat del projecte i el rigor científic: fins a 18 punts. Es valoraran els següents continguts: descripció del jaciment, antecedents de la investigació, justificació de l'interès de la intervenció, metodologia, objectius, descripció de les actuacions concretes, ubicació clara de la zona d'intervenció sobre fotografies zenitals o plànols, bibliografia i concreció del pressupost.

3. Que la intervenció o la investigació es desenvolupi en un jaciment de titularitat pública: 5 punts.

4. Que la intervenció o la investigació es desenvolupi en un jaciment més accessible per als visitants: fins a 5 punts. Es tindrà en compte l'existència o no de camí d'accés, zona de pàrquing, senyalització, existència d'horaris de visita i presència del jaciment a internet, donant un punt a cada un d'aquests aspectes.

5. Que acrediti la participació d'un major nombre d'investigadors, especialistes de diferents disciplines relacionades amb l'objecte de la convocatòria o laboratoris, mitjançant documents de compromís de participació signats per cada un dels investigadors: fins a 10 punts. Aquell projecte que acrediti la participació d'un major nombre d'investigadors, obtindrà la puntuació màxima. Els altres obtindran una puntuació proporcional, en funció del nombre d'investigadors acreditats.

6. Que el projecte d'intervenció o d'investigació destini en el seu pressupost recursos dedicats a la conservació o consolidació del patrimoni històric que sigui objecte d'actuació: fins a 10 punts. Aquell projecte que destini una quantitat major de recursos a la conservació o consolidació, obtindrà la puntuació màxima. Els altres obtindran una puntuació proporcional, en funció de la quantitat destinada a la conservació o la consolidació.

7. Accions de divulgació: fins a 5 punts. Per cada acció concreta de divulgació que s'hagi fet durant els darrers 10 anys en el marc del mateix projecte (conferències, articles divulgatius, jornades de portes obertes, perfils específics en xarxes socials, webs específiques sobre el projecte en qüestió...): 1 punt.

8. Publicació dels resultats de les intervencions: fins a 15 punts

- Per cada treball publicat sobre el jaciment o projecte en els darrers 5 anys, per la persona o persones, entitat/s sol·licitants, a revistes indexades al Science Citacion Index o al Social Citacion Index, 5 punts.

- Per cada treball publicat sobre la matèria per la persona o persones, entitat/s sol·licitants, a revistes indexades a les bases de dades DICE o SCOPUS, 3 punts.

- Per cada treball publicat sobre el jaciment o projecte en els darrers 5 anys, per la persona o persones, o entitat/s sol·licitants, a altres mitjans, 0,5 punts.

9. Altres recursos propis o de tercers que el sol·licitant aporta per a la realització del projecte: fins a 5 punts. Aquell projecte que aporti més recursos propis o de tercers, obtindrà la puntuació màxima. Els altres obtindran una puntuació proporcional, en funció dels recursos aportats. S'entenen com a recursos propis o de tercers tots aquells que no hagin de ser pagats amb l'import de la subvenció sol·licitada al Consell Insular de Menorca: eines, instal·lacions, feina de personal qualificat, analítiques i estudis especialitzats, etc.

10. Currículum de la persona o persones que assumeixen la direcció de la intervenció: fins a 10 punts.

a) Per cada campanya d'intervenció arqueològica dirigida o codirigida per cadascun dels directors/res: 0,1 punts;

b) Per publicacions de temàtica arqueològica:

- Per cada treball publicat a revistes indexades al Science Citacions Index o al Social Citacions Index, 3 punts.

- Per cada treball publicat a revistes indexades a les bases de dades DICE o SCOPUS, 1 punt.

- Per cada treball publicat a altres mitjans, 0,5 punts.

No es puntuaran les publicacions i treballs publicats que ja s'hagin comptabilitzat a l'apartat 8. Si d'un mateix treball en són coautors/res dos o més dels codirectors/res, es comptabilitzarà una sola vegada.

11. La participació de voluntaris: fins a 5 punts. Serà necessari aportar un document signat pels voluntaris de la campanya anterior, si escau, on consti el nombre d'hores que hi ha dedicat cadascun d'ells. Aquell projecte que acrediti un major nombre global d'hores de participació de voluntaris, obtindrà la puntuació màxima. Els altres obtindran una puntuació proporcional, en funció del nombre global d'hores de participació de voluntaris.

- Línia 3. Investigacions de tipus històric, arqueològic i paleontològic

1) Projectes ajustats a les línies prioritàries esmentades en la base tercera: 25 punts.

S'atorgaran 25 punts als projectes inclosos en alguna de les línies prioritàries d'actuació recollides a la Base 3a.

2) La qualitat del projecte i el rigor científic: fins a 25 punts. Es valoraran els següents continguts: antecedents de la investigació, justificació de l'interès del tema d'estudi, metodologia, objectius, proposta de difusió dels resultats, bibliografia.

3) Previsible incidència dels resultats obtinguts en la salvaguarda i protecció del patrimoni històric: fins a 14 punts

4) Previsible incidència dels resultats obtinguts en el coneixement i la difusió del patrimoni històric, fins a 14 punts.

5) Recursos propis invertits en la investigació: fins a 12 punts

6) Currículum de la persona o persones responsables del projecte: fins a 10 punts. Si d'un mateix treball en són coautors/res dos o més dels responsables del projecte, es comptabilitzarà una sola vegada. Amb la següent distribució:

- Formació acadèmica especialitzada complementaria a la titulació requerida: fins a 5 punts.

- Per cada treball publicat a revistes indexades al Science Citacions Index o al Social Citacions Index, 3 punts.

- Per cada treball publicat a revistes indexades a les bases de dades DICE o SCOPUS, 1 punt.

- Per cada treball publicat a altres mitjans, 0,5 punts.

- Línia 4. Publicacions científiques

1) La qualitat del projecte i el rigor científic: fins a 40 punts. Es valoraran els següents continguts: títol i resum del projecte d'investigació del qual sorgeixen les dades a publicar (fins a 10 punts), claredat i interès científic dels objectius de la publicació (fins a 10 punts), esquema de la publicació (fins a 10 punts), bibliografia (fins a 10 punts).

2) Que el projecte o projectes d'investigació dels quals sorgeixen les dades a publicar hagin rebut ajut econòmic o aval d'administracions o ens públics: 20 punts

3) Que la temàtica estigui relacionada amb la prehistòria i la protohistòria de Menorca, en el context de la candidatura de Menorca Talaiòtica a Patrimoni Mundial, fins a 10 punts.

4) Currículum de la persona o persones responsables del projecte: fins a 30 punts. Si d'un mateix treball en són coautors/res dos o més dels responsables del projecte, es comptabilitzarà una sola vegada. Amb la següent distribució:

- Per cada treball publicat a revistes indexades al Science Citation Index o al Social Citation Index, 5 punts.

- Per cada treball publicat a revistes indexades a les bases de dades DICE o SCOPUS, 2 punts.

- Per cada treball publicat a altres mitjans, 0,5 punts.

- Línia 5. Organitzar i portar a terme jornades i activitats de difusió

1) La qualitat i el rigor del projecte: fins a 30 punts. Es valoraran els següents continguts: resum de l'estat actual dels coneixements sobre el tema o temes centrals de l'activitat (fins a 10 punts), objectius i oportunitat del projecte (fins a 10 punts), concreció del calendari, horari i espai on es desenvoluparà l'activitat (fins a 10 punts).

2) La participació d'un major nombre d'especialistes en el tema o temes centrals de l'activitat: fins a 20 punts. Aquell projecte que acrediti la participació d'un major nombre d'investigadors, obtindrà la puntuació màxima. Els altres obtindran una puntuació proporcional, en funció del nombre d'investigadors acreditats.

3) Experiència de la persona i/o entitat responsable de l'organització: fins a 30 punts.

4) Que la temàtica estigui relacionada amb la prehistòria i la protohistòria de Menorca, en el context de la candidatura de Menorca Talaiòtica a Patrimoni Mundial, fins a 20 punts.

Aquells projectes que no arribin als 50 punts quedaran exclosos

8. DETERMINACIÓ DE L'IMPORT DE LA SUBVENCIÓ

El procés per distribuir els ajuts un cop admeses les sol·licituds serà en cada cas el següent:

- Línia 1. Restauracions de béns del patrimoni històric

1. Les ajudes es fixaran atenent els criteris establerts en la base anterior i tenint en compte el pressupost presentat. En el cas de béns de titularitat privada, la quantitat sol·licitada no podrà superar el 75% del cost total de la restauració per la qual es demana la subvenció.

2. L'import individual màxim de cada ajut no podrà superar el límit establert a l'efecte a la convocatòria.

3. Per ordre de puntuació es concedirà el 100% de la quantitat sol·licitada a aquells projectes més ben valorats, fins a exhaurir el pressupost d'aquesta línia d'ajuts. Si una vegada cobert el 100% del cost dels projectes més ben valorats queda un romanent que permeti cobrir com a mínim el 60% de la quantitat sol·licitada del següent projecte per ordre de puntuació, el Departament de Cultura, Educació, Joventut i Esports podrà demanar la reformulació del projecte per adaptar-lo a la quantitat disponible.

- Línia 2. Intervencions arqueològiques i paleontològiques

a) Adjudicació de punts a cada una de les sol·licituds de conformitat amb la base setena.

b) Suma del total dels punts atorgats a totes les sol·licituds.

c) Divisió de la quantitat total de la partida que fixi la convocatòria entre la suma total dels punts atorgats, a fi d'obtenir el valor econòmic de cada punt.

d) La quantitat que correspon a cada sol·licitud és la multiplicació del valor de cada punt pel total dels punts obtinguts pel sol·licitant, sempre que aquesta quantitat no sigui superior a la sol·licitada o a l'import màxim que estableixi la convocatòria. El romanent que hi pugui quedar a conseqüència d'aquesta correcció es repartirà amb el mateix sistema proporcional als punts obtinguts entre la resta de sol·licitants.

A cada convocatòria, com a màxim, se subvencionarà una intervenció que formi part d'un projecte nou i que no impliqui la continuació de projectes anteriors sobre un mateix jaciment arqueològic o paleontològic. De les sol·licituds que estiguin en aquesta situació només se subvencionarà la que tingui una major puntuació, i en cas d'empat, aquella que aporti un import superior de finançament propi. La resta de projectes nous es denegaran.

- Línia 3. Investigacions de tipus històric, arqueològic i paleontològic

Es concediran els ajuts als cinc projectes que hagin obtingut major puntuació.

- Línia 4. Publicacions científiques

a) Adjudicació de punts a cada una de les sol·licituds de conformitat amb la base setena.

b) Suma del total dels punts atorgats a totes les sol·licituds.

c) Divisió de la quantitat total de la partida que fixi la convocatòria entre la suma total dels punts atorgats, a fi d'obtenir el valor econòmic de cada punt.

d) La quantitat que correspon a cada sol·licitud és la multiplicació del valor de cada punt pel total dels punts obtinguts pel sol·licitant, sempre que aquesta quantitat no sigui superior a la sol·licitada o a l'import màxim que estableixi la convocatòria. El romanent que hi pugui quedar a conseqüència d'aquesta correcció es repartirà amb el mateix sistema proporcional als punts obtinguts entre la resta de sol·licitants.

- Línia 5. Organitzar i portar a terme jornades i activitats de difusió

a) Adjudicació de punts a cada una de les sol·licituds de conformitat amb la base setena.

b) Selecció de les quatre sol·licituds amb major puntuació. La resta de sol·licituds quedaran excloses.

c) Suma del total dels punts atorgats a les sol·licituds seleccionades.

d) Divisió de la quantitat total de la partida que fixi la convocatòria entre la suma total dels punts atorgats a les sol·licituds seleccionades, a fi d'obtenir el valor econòmic de cada punt.

e) La quantitat que correspon a cada sol·licitud és la multiplicació del valor de cada punt pel total dels punts obtinguts pel sol·licitant, sempre que aquesta quantitat no sigui superior a la sol·licitada o a l'import màxim que estableixi la convocatòria. El romanent que hi pugui quedar a conseqüència d'aquesta correcció es repartirà amb el mateix sistema proporcional als punts obtinguts entre la resta de sol·licitants seleccionats.

9. PROCEDIMENT I ÒRGANS COMPETENTS PER A LA CONCESSIÓ DELS AJUTS

1. Els ajuts es concediran, d'acord amb els principis d'objectivitat, transparència, igualtat, no-discriminació i publicitat, per mitjà del procediment de concurrència competitiva.

2. L'inici de l'expedient s'efectuarà per mitjà de l'aprovació de la convocatòria corresponent. El text de la convocatòria i la resta de documentació que es requereixi es comunicarà a la Base de Dades Nacional de Subvencions (d'ara endavant BDNS) i es publicarà l'extracte de la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, en compliment de l'art. 20.8 de la Llei general de subvencions.

3. La instrucció correspondrà al tècnic que s'indiqui en la convocatòria corresponent, que ha de realitzar d'ofici totes les actuacions necessàries per a la determinació, el coneixement i la comprovació de les dades, en virtut de les quals s'ha de dictar resolució sobre la concessió dels ajuts.

4. Totes les sol·licituds presentades dins el termini establert en la convocatòria se sotmetran a l'examen de la persona instructora de l'expedient o de la comissió avaluadora, en el cas que sigui obligatòria o s'acordi la seva constitució en la corresponent convocatòria.

5. Una vegada examinades les sol·licituds per la instructora o la comissió avaluadora corresponent, i després que aquesta hagi emès el seu informe, el conseller executiu cap del Departament competent en matèria de patrimoni històric n'elevarà la corresponent proposta de resolució a l'òrgan competent, que en aquest cas és el Consell Executiu del Consell Insular de Menorca, que dictarà resolució sobre la concessió o denegació dels ajuts.

6. Quan la quantia de l'ajut proposat per l'òrgan instructor o la comissió avaluadora sigui substancialment inferior al sol·licitat, es podrà instar el beneficiari a reformular la seva sol·licitud per ajustar els compromisos i les condicions de la subvenció atorgable.

7. La resolució de l'expedient d'atorgament de les subvencions ha de ser expressa i motivada, i ha de fixar, amb caràcter definitiu, la quantia específica de cada una de les subvencions concedides.

8. Si la subvenció implica una despesa pluriennal, la resolució de concessió ha de determinar el nombre d'exercicis a què s'aplicarà la despesa i la quantitat màxima que s'ha d'aplicar a cada exercici.

9. El termini màxim per dictar i notificar la resolució expressa de concessió de subvenció serà de sis mesos comptats des de la data d'acabament del termini de presentació de sol·licituds. Això no obstant, aquest termini es podrà reduir si s'estableix expressament en la convocatòria dels ajuts. El silenci administratiu tindrà caràcter desestimatori.

10. La resolució de l'expedient de concessió o denegació dels ajuts es remetrà a la BDNS en compliment de l'art. 20.8 de l'LGS i es publicarà en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, sens perjudici de la possibilitat de notificar-la individualment a les persones interessades.

11. La concessió de l'ajut es pot instrumentar mitjançant la formalització d'un conveni de col·laboració amb l'entitat beneficiària on es determinaran els drets i les obligacions de les parts.

10. COMISSIÓ AVALUADORA

La comissió avaluadora és l'òrgan col·legiat a qui correspon examinar les sol·licituds presentades i emetre'n l'informe que ha de servir de base per a l'elaboració de la proposta de resolució a l'òrgan competent.

La comissió avaluadora està integrada pels membres següents:

President: el/la conseller/a executiu/va responsable en matèria de patrimoni històric

Vocals: el/la director/a insular responsable en matèria de patrimoni històric

el/la cap del Servei de Patrimoni històric

un tècnic del Servei de Patrimoni històric

Secretari: un funcionari de l'Àrea de Gestió Administrativa del Departament de Cultura, Educació, Joventut i Esports

La comissió avaluadora s'ha de constituir obligatòriament i preceptivament en les convocatòries quan l'import global dels fons públics prevists en la convocatòria sigui superior als 50.000 euros, o l'import individual màxim de la subvenció sigui superior a 7.000 euros.

Quan no sigui preceptiva la seva constitució, l'existència de la comissió avaluadora només serà necessària si es preveu en la convocatòria corresponent, en la qual s'ha de fixar en tot cas quin és l'òrgan que ha d'examinar les sol·licituds i ha d'emetre l'informe que ha de servir de base per a l'elaboració de la proposta de resolució.

11. ABONAMENT DELS AJUTS

El pagament de l'ajut es tramitarà una vegada s'hagin justificat la realització de les activitats i les despeses ocasionades.

Les subvencions a persones físiques restaran subjectes a retenció d'acord amb la normativa que regula l'impost sobre la renda de les persones físiques.

L'abonament dels ajuts per part del Consell Insular s'efectuarà en un termini de 60 dies, sempre que la disponibilitat de tresoreria ho permeti.

L'interès patrimonial i cultural de les actuacions finançades justifica que, d'acord amb l'art. 37 del TRLS i concordants, es pugui sol·licitar una bestreta fins a un màxim del 50% de l'ajut concedit, amb la presentació, si escau, de les garanties adients.

En els supòsits de concessió de bestreta, d'acord amb l'article 37 TRLSIB, els beneficiaris estaran exempts de constituir garantia quan, d'acord amb la legislació vigent, gaudeixin del privilegi d'exempció de constitució de garanties davant els òrgans i jurisdiccionals i en la resta de supòsits prevists a l'article 42 del RLGS. S'entén que les entitats sense ànim de lucre de l'àmbit de patrimoni històric no hauran de constituir garantia degut a les seves especials característiques i en especial per la seva manca de disponibilitat de tresoreria. La petició d'exoneració de la constitució de garantia i el motiu, s'haurà d'indicar en l'imprès de sol·licitud de l'ajut.

12. JUSTIFICACIÓ DE L'APLICACIÓ DEL FONS

1. Les persones o entitats beneficiàries resten obligades a justificar les despeses efectuades amb càrrec a l'ajut econòmic concedit en el mateix termini que s'indica a la base tercera per a la realització de l'actuació.

2. La documentació acreditativa per justificar les despeses serà la següent:

a) Compte justificatiu simplificat, previst en l'article 75 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de subvencions, integrat per la següent documentació:

- una memòria d'actuació justificativa del compliment de les condicions imposades en la concessió de la subvenció, amb indicació de les activitats realitzades i dels resultats obtinguts.

- una relació classificada de les despeses i inversions de l'activitat, amb indicació del creditor i les dades de la factura o altre document justificatiu de la despesa amb el seu import, la data d'emissió, i en el seu cas, la data de pagament, amb indicació de les desviacions produïdes respecte del pressupost inicialment presentat. A la justificació s'admetrà com a màxim una desviació del 10% del pressupost inicial subvencionable sense que doni lloc a la revocació parcial de l'ajut. En les línies 3 (Investigacions de tipus històric, arqueològic i paleontològic) i 4 (Publicacions científiques) s'admetrà com a justificant del temps dedicat pels investigadors un document en el qual s'especifiquin el nombre d'hores realitzades amb la seva valoració econòmica.

- detall d'altres ingressos o subvencions que hagin finançat les actuacions amb indicació de l'import i de la seva procedència.

El CIM podrà exigir altres documents i fer les comprovacions que consideri necessàries, fins i tot dels llibres de comptabilitat de l'entitat si és el cas.

3. La documentació específica a presentar per cada acció serà:

- Línia 1. Restauracions de béns del patrimoni històric

- Llicència, declaració responsable, comunicació o/i autoritzacions que siguin exigibles per a l'execució de la restauració.

- Una memòria de la restauració signada pel tècnic redactor del projecte, o de la seva realització, que ha d'incloure un reportatge fotogràfic del procés de rehabilitació i de la situació final.

- Línia 2. Intervencions arqueològiques i paleontològiques

- Llicència, declaració responsable, comunicació o/i autoritzacions que siguin exigibles per a l'execució de la intervenció.

- Informe tècnic del desenvolupament de l'excavació o prospecció i resultats preliminars o finals que s'hagin aconseguit en format digital (pdf).

- Línia 3. Investigacions de tipus històric, arqueològic i paleontològic

La memòria de la investigació i en el cas de catalogacions, les fitxes dels elements catalogats i la memòria gràfica i fotogràfica amb els plànols que pertoquin.

La documentació que acrediti com es farà la difusió pública del treball (acceptació de les conferències o articles relatius a la investigació realitzada).

- Línia 4. Publicacions científiques

En el cas de publicacions monogràfiques o reculls d'articles, s'hauran d'entregar tres exemplars impresos de l'obra, en la qual haurà de constar com a editor o coeditor el centre de recerca que s'hagués especificat al projecte, i com a finançador o cofinançador el Consell Insular de Menorca.

En el cas d'articles a revistes científiques, s'haurà d'entregar el treball ja publicat a la revista, en format digital. S'acceptarà també com a justificació un document d'acceptació del treball signat pels editors de la revista, si aquesta encara no ha estat publicada. A l'article s'ha de fer constar el suport econòmic del Consell Insular.

- Línia 5. Organitzar i portar a terme jornades i activitats de difusió

- Una memòria de l'activitat realitzada, que haurà de tenir almenys els següents continguts: descripció de l'activitat, calendari, horari, espai on ha tingut lloc l'activitat, especialistes participants i nombre de persones que hi han assistit.

- Fulletons, cartells, linxs o altres elements de difusió.

- Fotografies dels esdeveniments.

4. Si la documentació presentada és incompleta o incorrecta, el servei responsable demanarà al beneficiari que en faci la rectificació oportuna en el termini improrrogable de deu dies hàbils.

5. Si la despesa justificada excedeix de l'import concedit, la possible desviació pressupostària anirà a càrrec de l'entitat subvencionada.

6. Si, al contrari, la despesa justificada és inferior a l'import del pressupost sol·licitat i subvencionat es reduirà proporcionalment la subvenció concedida.

7. El Consell Insular de Menorca pot inspeccionar les activitats subvencionades, sens perjudici de les competències que puguin correspondre, per normativa legal o reglamentària, a altres organismes o institucions.

8. Si un cop transcorregut el termini establert a les bases per a la justificació, aquesta no s'ha presentat, s'ha de requerir al beneficiari perquè la presenti en un termini improrrogable de 15 dies. Aquest requeriment tindrà, així mateix, la consideració d'inici d'expedient de revocació i reintegrament que correspongui.

13. OBLIGACIONS DELS BENEFICIARIS

Són obligacions dels beneficiaris:

a) Comunicar al CIM l'acceptació de la subvenció en els termes en què aquesta es concedeixi. En qualsevol cas la subvenció s'entendrà acceptada tàcitament un cop hagin transcorregut quinze dies hàbils d'ençà que el beneficiari hagi rebut la notificació de la concessió.

b) Dur a terme les activitats objecte de subvenció i justificar la seva realització en els terminis i en les condicions que s'estableixen en aquestes bases i en la resolució de concessió dels ajuts. L'incompliment de l'obligació de justificació podrà motivar la incoació d'un procediment sancionador i el responsable arribar a ser sancionat amb la pèrdua de la possibilitat d'obtenir subvencions en els termes prevists a la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

c) Proporcionar la informació sobre l'activitat subvencionada que li demani el Consell Insular de Menorca.

d) Acreditar, quan el Consell Insular els ho sol·liciti, que es troben al corrent de les obligacions tributàries i de la Seguretat Social. L'acreditació d'estar al corrent no serà necessària en el cas que s'hagi autoritzat expressament al Consell Insular a consultar aquestes dades a través de l'Agència Tributària.

e) Sotmetre's a les actuacions de comprovació que efectuïn el Consell Insular de Menorca i la resta d'organismes competents per a la fiscalització dels comptes públics.

f) Comunicar al Consell Insular de Menorca la sol·licitud i l'obtenció de subvencions i ajudes per a la mateixa finalitat.

g) Fer constar, de manera expressa, el suport del Consell Insular de Menorca en la realització de les activitats subvencionades. En aquest sentit, la difusió s'ha de fer a través dels mitjans que siguin adequats d'acord amb la naturalesa del projecte. Si es fan fulletons, cartells o qualsevol altra material imprès s'haurà de fer constar, de manera expressa, el suport del Departament de Cultura, Educació, Joventut i Esports del Consell Insular Menorca, així com el web www.cime.es en la realització de les activitats subvencionades (en cas d'actuacions que tinguin lloc després de la convocatòria) i el logotip de la candidatura de la cultura talaiòtica de Menorca per a ésser reconeguda com a Patrimoni Mundial per la UNESCO. Els documents que es difonguin en format digital també hauran d'incloure els logotips del Consell Insular de Menorca i de la candidatura de Menorca Talaiòtica a Patrimoni Mundial. En el cas de les publicacions monogràfiques, els dos logos hauran d'aparèixer a un lloc visible de la publicació.

h) Comunicar immediatament al Consell Insular de Menorca qualsevol eventualitat que alteri o que dificulti greument el desenvolupament del projecte subvencionat, en particular si se'n poden derivar retards en l'execució o si poden afectar el cost total, i sol·licitar l'autorització prèvia i expressa del Consell Insular per fer qualsevol modificació substancial del projecte objecte d'ajuda. Les sol·licituds de modificació han de ser motivades, s'han de formular immediatament a l'aparició de les circumstàncies que la justifiquin i s'hi han d'especificar les repercussions pressupostàries que impliquin.

i) Les persones o entitats beneficiàries de l'ajut també han de procurar que en la presentació pública de l'activitat hi sigui present algun representant del departament competent en matèria de patrimoni històric del Consell Insular de Menorca.

j) Tota la documentació generada per l'activitat subvencionada s'ha de presentar en fitxers de format pdf. No obstant açò, s'admetran altres formats més adients d'acord amb la naturalesa dels fitxers (arxius d'imatge, so, vídeo, vectorials, bases de dades, etc.).

14. REVOCACIÓ I REINTEGRAMENT DELS AJUTS. CRITERIS DE GRADUACIÓ DE POSSIBLES INCOMPLIMENTS.

En el cas d'incompliment total o parcial de les obligacions dels beneficiaris d'aquests ajuts s'iniciarà el corresponent expedient de revocació i consegüent reintegrament si correspon. Pel que fa a la revocació i el reintegrament dels ajuts s'aplicaran els articles 24, 43 i 44 del TRLS i la resta de normativa que sigui aplicable.

Pels casos que preveu l'art. 44 del TRLS, en què no correspongui la revocació total de l'ajut concedit, es podrà aplicar un percentatge de minoració en funció de l'incompliment. Aquest percentatge s'ha de fixar amb l'informe previ de l'instructor i la notificació al beneficiari.

Si s'haguessin fet uns pagaments anticipats, la persona beneficiària ha de reintegrar les quantitats que hagin esdevingut indegudes més l'interès de demora, comptador des que el pagament es va fer efectiu fins a la data de la resolució mitjançant la qual s'acordi el reintegrament.

Les quantitats que s'hagin de reintegrar tindran la consideració d'ingressos de dret públic i els hi és aplicable la via de constrenyiment.

15. INFRACCIONS I SANCIONS

El règim d'infraccions i sancions administratives aplicables és el que estableix el títol IV de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

L'òrgan competent per imposar les sancions que es derivin d'infraccions del que estableixen aquestes bases i la normativa aplicable en matèria de subvencions és la Presidència del Consell Insular de Menorca, d'acord amb l'art. 9 de la Llei 8/2000, de 28 d'octubre, de consells insulars.

16. ALTRES DISPOSICIONS

Recursos administratius

Els acords del Consell Executiu pels quals s'aproven les bases i les convocatòries i es concedeixen o deneguen els ajuts no exhaureixen la via administrativa i són susceptibles de rebre recurs d'alçada davant la Comissió de Govern del Consell Insular de Menorca.

Normativa general aplicable

En tot allò no previst expressament en aquestes bases regeixen les disposicions que siguin aplicables al Consell Insular de Menorca en matèria de subvencions, especialment les contingudes en les normes següents:

- Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

- Decret legislatiu 2/2005, de 28 de novembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 196 de 31 de desembre de 2005).

ANNEX 1.1: MODEL NORMALITZAT DE SOL·LICITUD DE LA LÍNIA 1 (consta en l'expedient)

ANNEX 1.2: MODEL NORMALITZAT DE SOL·LICITUD DE LA LÍNIA 2 (consta en l'expedient)

ANNEX 1.3: MODEL NORMALITZAT DE SOL·LICITUD DE LA LÍNIA 3 (consta en l'expedient)

ANNEX 1.4: MODEL NORMALITZAT DE SOL·LICITUD DE LA LÍNIA 4 (consta en l'expedient)

ANNEX 1.5: MODEL NORMALITZAT DE SOL·LICITUD DE LA LÍNIA 5 (consta en l'expedient)

ANNEX 2: MODEL DE DECLARACIÓ RESPONSABLE (consta en l'expedient)

(Es facilitaran al Servei d'Atenció al Ciutadà de la seu del CIM a Maó i Ciutadella i en la pàgina web del CIM)

La qual cosa us comunic perquè en prengueu coneixement i tengui els efectes que corresponguin, al mateix temps que us faig saber que contra l'acord precedent, que no esgota la via administrativa, podeu interposar, en el termini d'un mes a partir de l'endemà de la data de recepció d'aquesta notificació, recurs d'alçada davant la Comissió de Govern del Consell Insular, sens perjudici que pugueu utilitzar qualsevol altre recurs que considereu procedent en dret.

L'esmentat recurs s'entendrà desestimat si no se us n'ha notificat la resolució quan hagin transcorregut tres mesos des de la seva interposició. Contra la desestimació del recurs d'alçada per silenci administratiu podreu interposar recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma.

Sense perjudici del que s'ha establert abans, s'ha de tenir en compte que tots els terminis anteriorment esmentats resten interromputs d'acord amb el que estableix la disposició addicional tercera del Reial decret 463/2020, de 14 de març, pel qual es declara l'estat d'alarma per a la gestió de la situació de crisi sanitària ocasionada per la COVID-19. El còmput dels corresponents terminis es reprendrà en el moment en què perdi vigència l'esmentat reial decret o, si s'escau, les seves pròrrogues.

No obstant l'anterior, l'òrgan competent pot acordar, mitjançant resolució motivada, les mesures d'ordenació i instrucció estrictament necessàries per evitar perjudicis greus en els drets i interessos de la persona interessada en el procediment i sempre que aquesta hi manifesti la seva conformitat, o quan l'interessat manifesti la seva conformitat amb el fet que no se suspengui el termini.

Així mateix, es podrà acordar motivadament la continuació dels procediments administratius referits a situacions estrictament vinculades a fets justificatius de l'estat d'alarma, o que siguin indispensables per a la protecció de l'interès general o per al funcionament bàsic dels serveis.

Finalment, cal apuntar que els terminis processals per a tots els ordres jurisdiccionals també han estat objecte de suspensió en els termes prevists en la disposició addicional segona del Reial decret 463/2020, de 14 de març. En aquest cas, el còmput dels terminis es reprendrà en el moment en què deixi d'estar vigent l'esmentat reial decret o, si s'escau, les possibles pròrrogues.

 

Maó, 8 de maig de 2020

La secretària Rosa Salord Oleo