Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE CALVIÀ

Núm. 3610
Decret de batlia pel qual s'aproven les bases reguladores de les autoritzacions de venda ambulant o no sedentària en els mercats periòdics i temporals d'estiu per a la temporada 2020. Així mateix s'aproven les bases reguladores de les autoritzacions d'activitats no comercials annexes a aquests mercats. i, finalment, les ubicacions dels mercats per a la citada temporada

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

La Llei estatal 7/1996, de 15 de gener, d'Ordenació del Comerç Minorista, regula l'exercici de la venda ambulant o no sedentària i la defineix com la realitzada per comerciants anés d'un establiment comercial permanent.

En els mateixos termes que la Llei estatal s'expressa la regulació autonòmica. D'acord amb l'article 44 de la Llei 11/2014, de 15 d'octubre, de Comerç de les Illes Balears, la venda ambulant o no sedentària és aquella “realitzada fora d'un establiment comercial permanent, de manera habitual, ocasional, periòdica o continuada, en els perímetres o llocs degudament autoritzats, a instal·lacions comercials desmuntables o transportables, incloent-hi els camions botiga”. Així mateix la Llei estableix les modalitats de venda ambulant. Entre aquestes està la venda en mercats periòdics, modalitat de la qual és objecte el present Decret.

Aquesta mateixa Llei autonòmica disposa, en el seu article 48, que “la venda ambulant només es pot exercir amb l'autorització prèvia dels ajuntaments, els quals n'han d'establir el procediment de concessió, que ha de respectar el règim de concurrència competitiva i ha de garantir la transparència, la imparcialitat i la publicitat adequades del procés de concessió”. “El procediment per atorgar l'autorització municipal s'ha de dur a terme amb criteris clars, senzills, objectius, que s'han de donar a conèixer amb antelació. En tot cas, l'autorització de l'ajuntament ha de determinar la durada i la localització per exercir l'activitat”.

El Ple de l'Ajuntament de Calvià té aprovat, des del 28 d'octubre de 2004, el Reglament Regulador per a l'organització, instal·lació i muntatge de mercats periòdics i temporals en el Municipi de Calvià (BOIB núm. 158 de 9 de novembre de 2004, amb correcció d'errors en BOIB núm. 175 de 9 de desembre de 2004). D'ara endavant Reglament de Mercats.

L'article 1 del referit Reglament de Mercats defineix els mercats periòdics i temporals com aquells en què la contractació es realitza de forma periòdica o circumstancial, per temporades, en vies o espais públics lliures, prefixats per l'Ajuntament i susceptibles de variar la ubicació per decisió del mateix Ajuntament, i que no tinguin instal·lacions o llocs de construcció fixa.

L'apartat 1 de l'article 12 del citat Reglament de Mercats llista els mercats periòdics del terme encara que s'assenyala també que “sense perjudici de qualssevol altres que s'acordi establir mitjançant Decret d'Ajuntament, podent-se suprimir, modificar o traslladar els existents”.

L'article 5.1 del Reglament de Mercats estableix que les autoritzacions per a la concurrència, ocupació del lloc i venda en els Mercats Periòdics Temporals i Fires s'atorgaran per la Batlia, prèvia fixació per aquesta, estudiades les circumstàncies específiques de cada mercat o fira.

Per a fomentar l'assistència als mercats es desitgen concedir autoritzacions per a l'ocupació del domini públic amb serveis no comercials: realització de pintures corporals i de pentinats ètnics. L'article 84 de la Llei 33/2003, de 3 de novembre, del Patrimoni de les Administracions Públiques estableix que “ningú pot, sense títol que ho autoritzi atorgat per l'autoritat competent, ocupar béns de domini públic o utilitzar-los en forma que excedeixi el dret d'ús que, en el seu cas, correspon a tots”. “Les concessions i autoritzacions sobre béns de domini públic es regiran en primer terme per la legislació especial reguladora d'aquelles i, mancant normes especials o en cas d'insuficiència d'aquestes, per les disposicions d'aquesta llei”.

L'Ordenança fiscal núm. 27, reguladora de la taxa per parades, casetes de venda, espectacles o atraccions situats en terrenys d'ús públic i indústries de carrer i ambulants i rodatge cinematogràfic regula el pagament de “les persones o entitats al favor de les quals s'atorguin les llicències, o els qui es beneficiïn de l'aprofitament, si es va procedir sense l'oportuna autorització” per “utilitzacions privatives o aprofitaments especials derivats de l'ocupació de la via pública o terrenys d'ús públic”.

Per tot l'anteriorment exposat, i en ús de les facultats conferides pels articles 21 i 25.2 i) de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, Reguladora de les Bases de Règim Local, el Reglament de Mercats i altra normativa aplicable

 

 

DISPOSO

Primer.- Crear els mercats periòdics i temporals d'estiu del terme municipal de Calvià de Santa Ponça, Peguera, Palmanova i Magaluf. Se situaran en les següents localitzacions:

a.- Mercat de Santa Ponça: Carrer Puig de Galatzó. Des de l'Oficina municipal d'informació turística -OMIT- fins a l'encreuament amb el carrer Riu Sil.

b.- Mercat de Peguera: Passeig Marítim de la platja de Palmira.

c.- Mercat de Palmanova: Passeig Marítim. Des de l'oficina municipal d'informació turística -OMIT- fins al restaurant McDonald's.

d.- Mercat de Magaluf: Plaça Jacques Sasson.

Els plans de situació dels mercats s'adjunten com a Annex III del present Decret. En aquest Annex s'estableix, també, la disposició dels llocs, així com els espais reservats als serveis no comercials.

Segon.- Aprovar les bases que han de regir les autoritzacions per a l'exercici de la venda ambulant, o no sedentària, en els mercats periòdics i temporals d'estiu del terme municipal de Calvià durant la temporada 2020. S'adjunten com a Annex I d'aquest Decret.

Tercer.- Aprovar les bases que han de regir les autoritzacions d'ocupació de via pública per a fomentar l'assistència als mercats periòdics i temporals d'estiu amb serveis no comercials de la temporada 2020. S'adjunten com a Annex II d'aquest Decret.

Quart.- Ordenar la publicació del present Decret, de les Bases d'autoritzacions de venda ambulant (Annex I), les Bases d'autoritzacions de serveis no comercials (Annex II), així com dels plans d'ubicació dels mercats i disposició de llocs (Annex III), en el Butlletí Oficial dels Illes Balears (BOIB), en el Tauler d'anuncis de l'Ajuntament i en la pàgina web municipal.

Contra la present Resolució, que posa fi a la via administrativa, podrà interposar-se amb caràcter potestatiu recurs de reposició davant el Batle de l'Ajuntament de Calvià en el termini d'un (1) mes, de conformitat amb el que es disposa en els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, o recurs contenciós administratiu davant els Tribunals competents en el termini de dos (2) mesos comptats des de l'endemà al de la seva publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, conforme al que es disposa en els articles 10 i 45 i següents de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, Reguladora de la Jurisdicció contenciosa administrativa.

 

Calvià, 12 de març de 2020

EL TINENT D'ALCALDE DELEGAT DE URBANISME, COMERÇ I ACTIVITATS (Delegació Ajuntament de 17/06/2019 Marc López Expósito

 

ANNEX I BASES REGULADORES DE LES AUTORITZACIONS DE VENDA AMBULANT O NO SEDENTÀRIA EN ELS EN ELS MERCATS PERIÒDICS I TEMPORALS D'ESTIU, DEL TERME MUNICIPAL DE CALVIÀ, PER A LA TEMPORADA 2020.

Article 1.- Objecte.

1.- Les presents bases tenen per objecte establir les normes que han de regir les autoritzacions d'ocupació de la via pública per a la venda ambulant o no sedentària en els mercats periòdics i temporals d'estiu, del Terme Municipal de Calvià, per a la temporada 2020. Tot això d'acord amb el que s'estableix en la Llei 11/2014, de Comerç de les Illes Balears (d'ara endavant Llei 11/2014) i en el Reglament Regulador per a l'organització, instal·lació i muntatge de mercats periòdics i temporals en el terme municipal de Calvià (d'ara endavant Reglament de Mercats).

2.- El termini de vigència de l'autorització serà des de la resolució d'adjudicació definitiva de cada parada i fins al dia 15 d'octubre de 2020, sota les condicions i requisits establerts en les presents bases.

Article 2.- Sol·licitants

1.- Poden presentar sol·licitud, de renovació o nova autorització, aquelles persones físiques o jurídiques -però no, d'acord amb l'article 5.3°.2 del Reglament de Mercats, entitats sense personalitat jurídica com a cooperatives, associacions o agrupacions d'empresaris de venda ambulant-, que compleixin els següents requisits:

a.- Estar donat d'alta en l'impost d'activitats econòmiques (d'ara endavant IAE) sota un epígraf corresponent a l'activitat comercial sense establiment de la qual se sol·licita autorització. Excepte que s'estigui exempt de l'impost d'acord amb l'article 82 del Reial decret legislatiu 2/2004, de 5 de març, pel qual s'aprova el text refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals (d'ara endavant TRLRHL). Article 6 del Reglament de Mercats.

b.- Estar donat d'alta en el cens d'empresaris, professionals i retenidors d'Hisenda sota un epígraf de l'IAE corresponent a l'activitat comercial sense establiment de la qual se sol·licita autorització.

c.- Estar donat d'alta en el règim general de la Seguretat Social (representant o treballador de persona jurídica) o règim especial de treballadors autònoms -RETA- (persona física). Article 6 del Reglament de Mercats.

d.- Tenir capacitat jurídica per a contractar i no estar incurs en les prohibicions, incapacitats i incompatibilitats previstes en la normativa en matèria de contractació administrativa i altres normes d'aplicació. Article 15 del Reglament de Mercats.

e.- Estar al corrent de pagaments de les obligacions amb la Tresoreria General de la Seguretat Social, l'Agència Tributària (AEAT) i l'Ajuntament de Calvià.

f.- En el cas de persones estrangeres complir amb les obligacions establertes en la legislació vigent en matèria d'autoritzacions de residència i treball i les altres que siguin necessàries.

g.- Que reuneix les condicions exigides per la normativa reguladora del producte o productes objecte de la venda ambulant o no sedentària.

h.- Qualsevol altre requisit obligat per una normativa d'aplicació.

2.- Tots els requisits hauran de tenir-se amb referència al dia en què finalitzi el termini per a la presentació de sol·licituds. S'hauran de mantenir durant tot l'exercici de l'activitat.

Article 3.- Sol·licituds

1.- S'ha de presentar el model de sol·licitud oficial de l'Ajuntament de Calvià que està publicat en la pàgina web municipal. S'han d'emplenar tots els camps assenyalats com a obligatoris. És a dir, s'ha d'indicar:

a.- Si s'està empadronat en el terme de Calvià en la data de la sol·licitud.

b.- La categoria dels productes a vendre. Únicament s'ha d'indicar una de les permeses en l'article 11.2 de les presents bases.

c.- Mercat en el qual se sol·licita la parada. Pel fet que tots els mercats són simultanis no es podrà autoritzar a un peticionari una o diverses parades en més d'un mercat. No obstant això es permetrà sol·licitar parades en dos o més mercats en funció d'un ordre de preferència que el sol·licitant haurà d'establir en la seva sol·licitud.

d.- Si s'està en possessió del document emès pel Consell Insular de Mallorca que acredita que la persona titular té els coneixements i les pràctiques adequades en l'ofici artesanal (carta d'artesà) o el document que acredita un nivell elevat de perfecció en la pràctica i els coneixements teòrics d'un ofici artesà (carta de mestre artesà).

2.- Cada sol·licitant podrà sol·licitar un màxim d'una (1) parada de 2,00 m x 2,80 m.

3.- Mitjançant la sol·licitud s'indicarà si es desitja renovar una autorització de l'any 2019 o una nova autorització.

4.- En presentar la sol·licitud es declara responsablement que es compleixen les condicions assenyalades en l'article 2. Es declararà el següent:

1r.- Que les dades contingudes en la sol·licitud són certes.

2n.- Que el sol·licitant compleix els requisits establerts en la normativa vigent, especialment els següents:

i.- Haver realitzat els tràmits davant l'Agència Tributària (AEAT) i la Tresoreria General de la Seguretat Social per a poder exercir una activitat comercial:

a.- En el cas de persona física (autònom):

  • Estar donat d'alta en el cens d'empresaris, professionals i retenidors d'Hisenda sota un epígraf de l'impost d'activitats econòmiques (IAE) corresponent a l'activitat comercial sense establiment de la qual se sol·licita autorització.
  • Estar donat d'alta en el règim especial de treballadors autònoms (RETA).

b.- En el cas de persones jurídiques (societats) exempts de l'IAE:

  • Estar donat d'alta en el cens d'empresaris, professionals i retenidors d'Hisenda sota un epígraf de l'impost d'activitats econòmiques (IAE) corresponent a l'activitat comercial sense establiment de la qual se sol·licita autorització.

c.- En el cas de persones jurídiques (societats) no exempts de l'IAE:

  • Estar donat d'alta en el cens d'empresaris, professionals i retenidors d'Hisenda sota un epígraf de l'impost d'activitats econòmiques (IAE) corresponent a l'activitat comercial sense establiment de la qual se sol·licita autorització.
  • Estar donat d'alta en l'impost sobre activitats econòmiques (IAE) sota l'epígraf de l'activitat comercial sense establiment de la qual se sol·licita autorització.

ii.- Estar al corrent de les obligacions tributàries i de la Seguretat Social.

iii.- Per al cas que el peticionari procedeixi de tercers països, que compleix les obligacions establertes en la legislació vigent en matèria d'autoritzacions de residència i treball.

iv.- Si es tracta d'una parada en la qual els béns són transformats o manipulats en la pròpia instal·lació, i en entrar en l'àmbit d'aplicació de la Llei 7/2013, de 26 de novembre, de règim jurídic d'instal·lació, accés i exercici d'activitats a les Illes Balears (d'ara endavant Llei 7/2013); que el titular no començarà l'activitat comercial fins a disposar del títol habilitant d'inici i exercici d'activitat. Així mateix que disposarà d'una pòlissa de responsabilitat civil vigent, amb una cobertura mínima que compleixi el que es disposa en la disposició addicional tercera de la Llei 7/2013.

v.- Reunir les condicions exigides per la normativa reguladora del producte o productes objecte de la venda ambulant o no sedentària.

vi.- En el cas de venda de productes alimentaris, disposar dels coneixements necessaris per a la manipulació d'aliments i estar inscrit en el registre d'empreses, establiments i productes del sector alimentari de les Illes Balears, quan sigui exigible conforme al que es disposa en el Decret 99/2012, de 7 de desembre, pel qual es crea el Registre d'Empreses, Establiments i Productes del Sector Alimentari de les Illes Balears subjectes a control oficial.

​​​​​​​

3r.- Que es disposa, d'acord amb la normativa esmentada, de la documentació que acredita els requisits anteriors (o justifica per escrit la seva exempció).

4t.- Que els requisits i les condicions indicades les mantindrà durant la vigència de l'autorització.

5è.- Que no ven cap mena de mercaderia falsificada o, en general, de procedència il·lícita.

6è.- Que té plena capacitat jurídica per a contractar, no trobant-se culpable en les prohibicions, incapacitats i incompatibilitats previstes en la normativa en matèria de contractació administrativa i altres normes d'aplicació.

7è.- Que s'està al corrent de pagament amb el Ajuntament de Calvià.

Article 4- Presentació de sol·licituds

1.- El període de presentació de sol·licituds començarà l'endemà a la publicació de les presents Bases en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (d'ara endavant BOIB) i durant un termini de deu (10) dies hàbils.

2.- La presentació podrà dur-se a terme en el Registre General de l'Ajuntament de Calvià, així com en qualsevol de les formes i llocs establerts en l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques (d'ara endavant Llei 39/2015).

Les sol·licituds també podran presentar-se a través del Registre Electrònic General de l'Administració General de l'Estat, accedint des de la pàgina https://rec.redsara.es/registro/action/are/acceso.do o des de la Seu Electrònica de l'Ajuntament de Calvià. Per a la presentació per aquest sistema l'interessat haurà de disposar de certificat digital o de sistema Cl@ve.

3.- Tota sol·licitud presentada fora del termini anterior, i que no sigui objecte d'exclusió per incompliment de normativa o falta de documentació exigible, conformarà una bossa auxiliar de sol·licitants de nova autorització conforme l'article 10 de les presents bases.

​​​​​​​​​​​​​​Article 5. Llistes provisionals d'admesos i exclosos.

1.- Finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, la Batlia dictarà resolució declarant aprovat, per a cada mercat i categoria de producte, un llistat provisional d'admesos i exclosos per a la renovació de les seves parades; així com un altre llistat provisional d'admesos i exclosos per a noves autoritzacions. En les d'exclosos es detallaran els motius d'exclusió.

2.- En la resolució, que es publicarà en la pàgina web municipal www.calvia.com i en el Tauler d'anuncis, es detallaran les motius d'exclusió de totes dues llistes i s'establirà un termini de deu (10) dies hàbils perquè els exclosos puguin millorar la seva sol·licitud, d'acord amb l'article 68 de la Llei 39/2015.

3.- L'Ajuntament rectificarà, en qualsevol moment, d'ofici o a instància dels interessats, els errors materials existents en els seus actes.

Article 6.- Procediment de renovació.

1.- Una vegada finalitzat el termini de deu (10) dies hàbils indicat en l'article 5.2 anterior es resoldran les possibles reclamacions. Després s'aprovarà, mitjançant Resolució de Batlia, amb indicació dels possibles recursos que contra ella procedeixin, el llistat definitiu d'admesos per a la renovació de les seves autoritzacions. Hi haurà una llista per a cada mercat i categoria de producte venut, conforme l'article 11.2 de les presents bases.

2.- En aquesta resolució, que s'exposarà en el Tauler d'anuncis i en la pàgina web municipal (www.calvia.com), a més de publicar-se el llistat també s'adjudicaran les parades per renovació. S'assenyalarà, per aquest motiu, un termini de cinc (5) dies hàbils perquè procedeixin els adjudicataris, tant a la presentació de la documentació necessària per a la formalització de la mateixa -i que figura en l'article 8 de les bases-, com al pagament de la taxa corresponent.

3.- L'adjudicació de les parades es farà, d'acord amb l'article 5.3°.3) del Reglament de Mercats per rigorós ordre d'entrada de les sol·licituds, en funció de les següents prioritats:

A.- PRODUCTES ARTESANS I/O FETS A MÀ:

1r.- Els comerciants amb carta de (mestre) artesà empadronats a Calvià.

2n.- Els comerciants amb carta de (mestre) artesà no empadronats a Calvià.

3r.- Els comerciants sense carta de (mestre) artesà empadronats a Calvià.

4t.- Els comerciants sense carta de (mestre) artesà no empadronats a Calvià.

B.- PRODUCTES ARTÍSTICS :

1r.- Els comerciants empadronats a Calvià.

2n.- Els comerciants no empadronats a Calvià.

4.- De no produir-se en el termini anteriorment assenyalat el lliurament de la documentació i la justificació del pagament de la taxa corresponent, la persona interessada serà tinguda per desistida en la seva sol·licitud.

5.- En el cas que la categoria del producte s'hagi eliminat respecte a l'any passat, el comerciant no podrà renovar l'autorització ni entrar en la llista d'espera. Serà exclòs conforme a l'assenyalat en l'article 5.2.c) de les presents bases.

Article 7.- Procediment d'adjudicació de noves autoritzacions.

1.- Una vegada finalitzat el termini de deu (10) dies hàbils indicat en l'article 5.2 anterior es resoldran les possibles reclamacions. Després del que s'aprovarà, mitjançant Resolució de Batlia, amb indicació dels possibles recursos que contra ella procedeixin, el llistat definitiu d'admesos per a noves autoritzacions. Hi haurà una llista per a cada mercat i categoria del producte venut, conforme l'article 11.2 de les presents bases.

La resolució s'exposarà en el Tauler d'anuncis i en la pàgina web municipal: www.calvia.com.

2.- El llistat definitiu de cada mercat i categoria de producte s'ordenarà, d'acord amb l'article 5.3°.3) del Reglament de Mercats, per rigorós ordre d'entrada de les sol·licituds i en funció de les següents prioritats:

A.- PRODUCTES ARTESANS I/O FETS A MÀ:

1r.- Els comerciants amb carta de (mestre) artesà empadronats a Calvià.

2n.- Els comerciants amb carta de (mestre) artesà no empadronats a Calvià.

3r.- Els comerciants sense carta de (mestre) artesà empadronats a Calvià.

4t.- Els comerciants sense carta de (mestre) artesà no empadronats a Calvià.

B.- PRODUCTES ARTÍSTICS :

1r.- Els comerciants empadronats a Calvià.

2n.- Els comerciants no empadronats a Calvià.

3.- Una vegada concedides les renovacions (segons l'article 6 anterior), i coneguts el nombre de parades de venda vacants de cada mercat i categoria de producte, es procedirà a concedir la nova autorització segons el llistat definitiu ordenat. Es farà mitjançant Resolució de Batlia que es publicarà en el Tauler d'anuncis i la pàgina web municipal (www.calvia.com). En aquesta resolució se'ls atorgarà un termini de cinc (5) dies hàbils perquè procedeixin, tant a la presentació de la documentació necessària per a la formalització de la mateixa -i que figura en l'article 8 de les bases-, com al pagament de la taxa corresponent.

4.- De no produir-se en el termini anteriorment assenyalat el lliurament de la documentació i la justificació del pagament de la taxa corresponent, la persona interessada serà tinguda per desistida en la seva sol·licitud.

En aquest cas, la parada vacant s'adjudicarà al següent de la llista definitiva ordenada. A l'adjudicatari se li concedirà el termini de cinc (5) dies hàbils perquè procedeixi, tant a la presentació de la documentació necessària per a la formalització de la mateixa -i que figura en l'article 8 de les bases-, com al pagament de la taxa corresponent.

5.- Una vegada adjudicats totes les parades i si encara queden persones en la llista definitiva sense autorització aquests passaran a la llista d'espera. La llista definitiva d'admesos quedarà sense efectes.

Article 8.- Documentació a presentar pels titulars d'una adjudicació.

1. Aquells sol·licitants que hagin obtingut una parada en un dels mercats hauran d'aportar, en un termini de cinc (5) dies hàbils, la següent documentació:

1r.- Memòria descriptiva de la mena d'activitat comercial que s'exercirà. Inclourà fotografies amb exemples dels productes.

2n.- Model de parada que s'instal·larà amb descripció dels materials i colors a emprar.

3r.- Fotografia grandària carnet del titular de la parada (en cas de noves sol·licituds).

4t.- Relació nominal del personal que atendrà la comercialització o administració de la parada de venda, amb expressió de la relació laboral existent i aportació de la documentació acreditativa d'aquesta, així com fotografia grandària carnet de les citades persones.

2.- Cap adjudicatari o sol·licitant podrà utilitzar la via pública mentre no s'hagi emès la corresponent autorització municipal i, a més, estigui en possessió del corresponent títol d'autorització que se li lliuri (cartó acreditatiu municipal). A aquest efecte, si no se li hagués fet lliurament del cartó, la liquidació de les taxes tindrà la consideració d'autorització provisional des de la data que en ella s'indiqui.

Article 9.- Llistes d'espera

1.- Hi haurà una llista per cada mercat i categoria de producte regulat en l'article 11.2 de les presents bases. Estaran formades pels sol·licitants admesos però que no hagin obtingut una parada per haver-hi més peticionaris que parades de venda. Article 19 del Reglament de Mercats.

2.- El llistat definitiu de cada mercat i categoria de producte s'ordenarà d'igual forma a l'article 7.2 de les presents bases.

3.- La llista d'espera serveix per a adjudicar parades vacants després de renúncia o revocació de l'autorització.

4.- Malgrat l'assenyalat en l'apartat 4 anterior, l'article 19 del Reglament de Mercats permet que a les parades vacants per renúncies o revocacions quedin a la disposició de l'Ajuntament perquè es disposi l'ús que més convingui, no havent de ser obligatòriament ocupat per un nou sol·licitant.

5.- En el cas d'haver intentat comunicar al sol·licitant, tres (3) vegades en dos (2) dies, la concessió de l'autorització i no haver-lo aconseguit, es procedirà a contactar amb la persona que figuri a continuació en la llista. De totes les comunicacions efectuades es deixarà constància en l'expedient corresponent.

6.- Les persones de la llista d'espera que acceptin l'adjudicació d'una parada de venda seran emplaçades perquè en el termini de cinc (5) dies hàbils procedeixin a la presentació de la documentació necessària per a la formalització de l'autorització. Documentació recollida en l'article 8 d'aquestes bases. Així mateix hauran de justificar el pagament de la taxa corresponent.

7.- De no presentar-se la documentació en el termini anteriorment assenyalat, la persona interessada serà tinguda per desistida en la seva sol·licitud. S'eliminarà de la llista d'espera.

8.- La vigència de les llistes d'espera finalitzarà el 15 d'octubre de 2020.

Article 10.- Borses auxiliars

1.- Hi haurà una per cada mercat i producte objecte de convocatòria. Estaran formades per sol·licituds presentades fora de termini.

2.- S'ordenaran seguint els mateixos criteris als quals es fa referència en l'article 7.2 de les presents bases.

3.- Aquesta bossa s'emprarà per a adjudicar parades vacants per al cas que s'hagi esgotat la llista d'espera.

4.- La forma d'adjudicació es farà seguint l'ordre de la bossa.

5.- Les persones de la bossa que acceptin l'adjudicació d'una parada de venda seran emplaçades perquè en el termini de cinc (5) dies hàbils procedeixin a la presentació de la documentació necessària per a la formalització de l'autorització. Documentació recollida en l'article 8 d'aquestes bases. Així mateix hauran de justificar el pagament de la taxa corresponent.

6.- De no presentar-se la documentació en el termini anteriorment assenyalat, la persona interessada serà tinguda per desistida en la seva sol·licitud. S'eliminarà de la bossa auxiliar.

7.- La vigència de les bosses auxiliars finalitzarà el 15 d'octubre de 2020.

Article 11.- Productes permesos

1.- L'article 17 del Reglament de Mercats estableix que només queda autoritzada la venda dels següents productes:

“[...]

h.- Altres productes que pel seu interès i atractiu puguin ser autoritzats per l'Ajuntament”.

2.- A causa de la possibilitat que la Batlia pugui autoritzar els productes que es poden vendre en els mercats és pel que s'estableixen les següents categories:

1.- PRODUCTES ARTESANALS I/O FETS A MÀ.

a.- Productes artesans amb carta d'artesà vigent atorgada pel Consell Insular de Mallorca.

b.- Productes fets a mans sense carta d'artesà atorgada pel Consell Insular de Mallorca.

2.- PRODUCTES ARTÍSTICS:

a.- Pintures de retrats o caricatures. Venda de retrats o caricatures la realització de les quals es faci en el mateix punt de venda.

b.- Altres pintures. Es prohibeix la venda d'aquelles obres d'art que, en tot o en part, s'hagin reproduït mecànicament. Serà obligatòria la realització en el propi punt de venda de demostracions pràctiques.

3.- En cada mercat s'establiran les següents parades totals i parcials de cada categoria de producte.

CATEGORIES

SANTA PONÇA

PEGUERA

PALMANOVA

MAGALUF

PRODUCTES ARTESANS I/O FETS A MÀ:

9

4

13

3

PRODUCTES ARTÍSTICS:

Pintures de retrats o caricatures.

Altres pintures.

6

3

7

2

TOTAL

15

7

20

5

4.- En el cas que quedin parades vacants en alguna categoria de producte sense possibilitat de cobrir, per estar buida la llista d'espera i la bossa auxiliar corresponent, l'Ajuntament tindrà la potestat d'augmentar el nombre de paades de l'altra categoria de productes, sense augmentar el nombre total de parades.

Article 12.- Organització del mercat.

1.-Sobre la base de l'article 18 del Reglament de Mercats s'estableixen els horaris de muntatge, venda i desmuntatge de les parades per a tots els mercats. Que seran els següents:

a.- Horari muntatge de les parades: des de les 18.00 h fins a les 19.59 h.

b.- Horari venda: des de les 20.00 h fins a les 23.59 h.

c.- Horari desmuntatge de les parades: des de les 00.00 h fins a les 01.00 h

2.- Durant el muntatge de les parades s'hauran de prendre les mesures oportunes a fi de respectar el descans dels veïns.

Es permet l'accés de vehicles fins a la parada assignada per a procedir a descarregar els productes per a la venda. Això ha de fer-se en el menor temps possible. Una vegada descarregats s'hauran de retirar els vehicles i es deixaran aparcats fora de la ubicació del mercat.

3.- Una vegada iniciat l'horari de venda es prohibeix el muntatge de qualsevol parada de venda. Així com l'entrada, circulació o presència de vehicles a l'interior del mercat.

Com a regla general únicament es permetrà l'entrada de vehicles quan falti menys de mitja hora (0,5 h) abans de l'hora fixada per a la finalització del mercat. Amb l'excepció que, quan per les condicions meteorològiques adverses, es requereixi el desmuntatge de les parades de venda amb anterioritat a aquesta hora de finalització.

4.- Les condicions físiques de les parades de venda es regiran per l'article 20 del Reglament de Mercats i pel completat a continuació:

1r.- Estructures desmuntables, metàl·liques o de fusta.

2n.- Amplària inferior a 2,00 m lineals.

3r.- Longitud inferior a 2,80 m lineals.

4t.- Si s'instal·len tendals, aquests descansaran sobre el seu eix central. La longitud màxima, des d'aquest eix central, serà de 1,50 m lineals.

5è.- Els tendals i els faldons seran de lona, malla o plàstic segons l'època de l'any i les condicions meteorològiques. Seran preferentment de color blanc o, en qualsevol cas, de tons clars.

5.- Els llocs s'assignaran als adjudicataris per rigorós ordre d'entrada de les sol·licituds. No obstant això, l'Ajuntament podrà modificar aquesta assignació per causes justificades. En cas d'haver-hi locals en la zona amb activitats similars a les autoritzades en el mercat, es col·locaran aquestes a la major distància possible d'aquests establiments.

6.- Queda terminantment prohibit l'ocupació d'un altre espai que no sigui el delimitat per a la instal·lació de les parades de venda autoritzades. L'ocupació d'un espai superior a l'autoritzat i/o desenvolupar l'activitat en la parada o lloc diferent a la assignada podrà donar lloc a la revocació de l'autorització.

7.- La persona titular de l'autorització haurà de tenir exposat, en forma fàcilment visible, per al públic, i per al personal inspector, el cartó acreditatiu municipal. En el cas que s'haguessin de realitzar modificats o duplicats del cartó s'abonarà per aquest la taxa corresponent. Si no se li hagués fet lliurament del cartó, la liquidació de les taxes tindrà la consideració d'autorització provisional des de la data que en ella s'indiqui.

8.- No estarà permesa la modificació dels articles de venda durant el temps que duri l'autorització.

9.- El pagament de la taxa es liquidarà d'acord amb el que s'estableix en l'Ordenança fiscal núm. 27 reguladora de la Taxa per a parades, casetes de venda, espectacles o atraccions situades en terrenys d'ús públic i indústries de carrer i ambulants i rodatge cinematogràfic, i altres ordenances fiscals d'aplicació.

10.- Hauran d'estar exposats al públic els preus dels productes.

11.- Les persones que hagin estat adjudicatàries d'una parada de venda de productes artesanals amb carta d'artesà en els mercats regulats en aquestes Bases, podran sol·licitar que una persona pugui estar en la parada de venda juntament amb el titular.

12.- Per raons d'interès general i/o seguretat, es podrà suspendre o modificar la ubicació de tots o algun de les parades d'aquests mercats, mitjançant Decret de Batlia.

13.- Els sol·licitants hauran de disposar i, en el seu cas, posar a la disposició del personal de supervisió de l'Ajuntament i altres autoritats competents, durant la vigència de l'autorització, la següent documentació en vigor:

a.- Justificant de l'alta en el cens d'empresaris, professionals i retenidors d'Hisenda sota un epígraf de l'impost d'activitats econòmiques (IAE) corresponent a l'activitat comercial realitzada (sense establiment).

b.- Justificant, si és el cas, de l'alta en l'impost d'activitats econòmiques (IAE) sota un epígraf corresponent a l'activitat comercial realitzada (sense establiment).

c.- Justificant d'estar donat d'alta en el règim general de la Seguretat Social o en el règim especial de treballadors autònoms (RETA).

d.- Justificant o certificat d'estar al corrent de pagament de les obligacions tributàries i de la Seguretat Social.

e.- Justificació de l'origen de les mercaderies en el cas de ser productes manufacturats.

f.- Si a la parada li és aplicable la Llei 7/2013:

i.- Títol habilitant per a iniciar i exercir l'activitat.

ii.- Pòlissa de responsabilitat civil vigent per un import que compleixi la disposició addicional tercera d'aquesta Llei.

g.- Resta de documentació que pot ser exigida per normativa vigent d'aplicació.

14.- D'acord amb l'article 23 de l'Ordenança municipal de protecció del medi ambient contra la contaminació per renous i vibracions els generadors elèctrics que s'instal·lin tindran una potència sonora de 90 dB PWL com a màxim, amb un espectre sense components tonals emergents.

 

​​​​​​​Article 13.- Revocacions.

1.- Conforme l'article 14.2 del Reglament de Mercats les autoritzacions podran ser revocades en qualsevol moment, mitjançant resolució motivada, per raons d'interès municipal o per infraccions comeses pel titular de l'autorització, a resultes de l'incompliment d'alguna de les següents obligacions:

a.- No haver abonat les taxes corresponents en la forma i terminis que es determina en les presents Bases o Ordenança fiscal.

b.- No adoptar les mesures oportunes per a evitar la incidència negativa en el medi ambient, mantenint les condicions mínimes de neteja i higiene de la parada i mercat, així com de les mercaderies.

c.- No concórrer a la parada de venda, sense causa justificada i previ avís, durant més de tres dies consecutius de mercat o cinc alterns durant la vigència de l'autorització. Tot això sense considerar el període de vacances, el qual s'entendrà pel termini de catorze dies.

d.- Haver estat sancionat durant un mateix any natural per dos o més infraccions tipificades com a greus.

e.- Cedir l'ús i/o gaudi de la parada de venda a terceres persones.

f.- No ajustar-se en tot moment a la línia de venda declarada i autoritzada.

g.- No presentar, quan fossin requerits per a això i en el termini màxim de deu dies hàbils, els justificants de trobar-se al corrent de les seves obligacions fiscals, laborals i sanitàries conforme al període de llicència autoritzat.

h.- Donar-se de baixa de la llicència fiscal sobre Activitats Econòmiques.

i.- Donar-se de baixa del règim general o règim d'autònoms de la Seguretat Social o falta de pagament de les cotitzacions per un espai de temps superior a tres mesos.

j.- Renúncia a la parada, presentada per escrit en el Registre General de l'Ajuntament.

k.- Els venedors d'aliments que no renovin el carn de manipulador d'aliments.

l.- L'atenció de la parada per persona no autoritzada en la llicència, a excepció que el que regent provisionalment la parada de venda acrediti mitjançant certificat mèdic oficial actualitzat que el titular de la parada es troba incapacitat per malaltia. Aquesta situació no podrà ser superior a la que preveu la legislació laboral per declarar-se incapacitat laboral.

m.- No exhibir l'acreditació o autorització per a la venda emesa per l'Ajuntament.

n.- Qualsevol altra causa que pugui anar en contra l'ordre públic.

2.- D'acord amb l'article 37 del Reglament de Mercats, per haver estat sancionat amb una falta molt greu.

3.- La revocació no donarà lloc a cap mena d'indemnització o competència econòmica, sense perjudici de la devolució de la part proporcional de la taxa o preu públic ingressats i no reportats.

Article 14.- Protecció de dades de caràcter personal.

De conformitat amb el que es disposa en la Llei Orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de Protecció de Dades Personals i garantia dels drets digitals (d'ara endavant LOPD), s'informa els interessats que:

1r.- Amb la formalització i presentació de la sol·licitud, els sol·licitants donen el seu consentiment al tractament de les dades de caràcter personal que són necessaris per a formar part en la present convocatòria i per a la resta de la tramitació del procés, d'acord amb la normativa vigent i, especialment, la LOPD.

2n.- Les seves dades s'incorporaran a un fitxer de dades personals, denominat: Venedors ambulants. Del qual és responsable el Ajuntament de Calvià, la finalitat del qual és la gestió i concessió de les autoritzacions per a la concurrència, ocupació de la parada i venda en els mercats periòdics temporals i fires del municipi, tot això d'acord amb el Reglament Regulador per a l'organització, instal·lació i muntatge de mercats periòdics en el terme municipal de Calvià.

3r.- Només s'utilitzaran les dades facilitades per a les finalitats previstes en el punt anterior i també en els següents suposats: publicacions en els supòsits previstos en el Reglament Regulador per a l'organització, instal·lació i muntatge de mercats periòdics i temporals en el terme municipal de Calvià i la normativa d'aplicació; cessió de les dades a altres Administracions Públiques amb competències en la matèria, en els supòsits previstos en el Reglament de Mercats; llistats d'adjudicataris provisionals i definitius; i notificacions a la pluralitat d'interessats.

4t.- L'òrgan administratiu davant el qual es pot exercitar, si escau, els drets d'accés, rectificació, cancel·lació, oposició i aquells altres reconeguts en la LOPD, és el Servei d'Atenció a la Ciutadania del Ajuntament de Calvià, carrer Julià Bujosa Sans, Batlle, 1 (Calvià), sense perjudici de la seva presentació d'acord amb les formes previstes en l'article 16.4 de la Llei 39/2015.

Article 15.- Supletorietat.

En tot el no previst en les presents bases serà aplicable la següent normativa:

a.- Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.

b.- Llei 11/2014, de 15 d'octubre, de comerç dels Illes Balears.

c.- Reglament Regulador per a l'organització, instal·lació i muntatge de mercats periòdics i temporals en el terme municipal de Calvià. BOIB núm. 158 de 9/11/2004 i BOIB núm. 175 de 9/12/2004.

d.- Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de Protecció de Dades Personals i garantia dels drets digitals (LOPD)

e.- L'Ordenança fiscal núm. 27, reguladora de la taxa per parades, casetes de venda, espectacles o atraccions situats en terrenys d'ús públic i indústries de carrer i ambulants i rodatge cinematogràfic

f.- Qualsevol altra legislació que resulti d'aplicació.

 

ANNEX II BASES REGULADORES DE LES AUTORITZACIONS D'OCUPACIÓ DE VIA PÚBLICA AMB SERVEIS NO COMERCIALS PER A LA DINAMITZACIÓ DELS MERCATS PERIÒDICS I TEMPORALS D'ESTIU, DEL TERME MUNICIPAL DE CALVIÀ, PER A LA TEMPORADA 2020.

Article 1.- Objecte.

1.- Les presents bases tenen per objecte establir les normes que han de regir les autoritzacions d'ocupació de la via pública per a la ubicació de serveis no comercials al costat de les parades dels mercats periòdics i temporals d'estiu del terme municipal de Calvià per a la temporada 2020.

2.- El termini de vigència de l'autorització serà des de la resolució d'adjudicació definitiva de cada parada i fins al dia 15 d'octubre de 2020, sota les condicions i requisits establerts en les presents bases.

Article 2.- Sol·licitants

1.- Poden presentar sol·licitud d'autorització les persones físiques, les persones jurídiques o les entitats sense personalitat jurídica (per exemple, comunitats de béns) que compleixin els següents requisits:

a.- Estar donat d'alta en l'impost d'activitats econòmiques (d'ara endavant IAE) sota un epígraf corresponent a l'activitat sense establiment de la qual se sol·licita autorització. Excepte que s'estigui exempt de l'impost d'acord amb l'article 82 del Reial decret legislatiu 2/2004, de 5 de març, pel qual s'aprova el text refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals (d'ara endavant TRLRHL).

b.- Estar donat d'alta en el cens d'empresaris, professionals i retenidors d'Hisenda sota un epígraf de l'IAE corresponent a l'activitat sense establiment de la qual se sol·licita autorització.

c.- Estar donat d'alta en el règim general de la Seguretat Social (representant o treballador de persona jurídica) o règim especial de treballadors autònoms -RETA- (persona física).

d.- Estar al corrent de pagaments de les obligacions amb la Tresoreria General de la Seguretat Social, l'Agència Tributària (AEAT) i el Ajuntament de Calvià.

e.- En el cas de persones estrangeres complir amb les obligacions establertes en la legislació vigent en matèria d'autoritzacions de residència i treball i les altres que siguin necessàries.

f.- Qualsevol altre requisit obligat per una normativa d'aplicació.

2.- Tots els requisits hauran de tenir-se amb referència al dia en què finalitzi el termini per a la presentació de sol·licituds. S'hauran de mantenir durant tot l'exercici de l'activitat.

​​​​​​​​​​​​​​Article 3.- Sol·licituds

1.- S'ha de presentar el model de sol·licitud oficial de l'Ajuntament de Calvià que està publicat en la pàgina web municipal. S'han d'emplenar tots els camps assenyalats com a obligatoris. És a dir, s'ha d'indicar:

a.- El servei no comercial que es desitja realitzar d'entre els permesos en l'article 11.2 de les presents bases.

b.- Mercat al costat del qual es desitja desenvolupar el servei no comercial. Pel fet que tots els mercats són simultanis no es podrà autoritzar un peticionari una parada en més d'un mercat. No obstant això es permetrà sol·licitar una parada en dos o més mercats en funció d'un ordre de preferència que el sol·licitant haurà d'establir en la seva sol·licitud.

2.- L'espai màxim disponible per a realitzar l'activitat no podrà ser superior a 2,00 m x 2,80 m.

3.- En presentar la sol·licitud es declara responsablement que es compleixen les condicions assenyalades en l'article 2. Es declararà el següent:

1r.- Que les dades contingudes en la sol·licitud són certes.

2n.- Que el sol·licitant compleix els requisits establerts en la normativa vigent, especialment els següents:

i.- Haver realitzat els tràmits davant l'Agència Tributària (AEAT) i la Tresoreria General de la Seguretat Social per a poder exercir una activitat:

a.- En el cas de persona física (autònom):

  • Estar donat d'alta en el cens d'empresaris, professionals i retenidors d'Hisenda sota un epígraf de l'impost d'activitats econòmiques (IAE) corresponent a l'activitat de serveis sense establiment de la qual se sol·licita autorització.
  • Estar donat d'alta en el règim especial de treballadors autònoms (RETA).

b.- En el cas de persones jurídiques (societats) o entitats sense personalitat jurídica exempts de l'IAE:

  • Estar donat d'alta en el cens d'empresaris, professionals i retenidors d'Hisenda sota un epígraf de l'impost d'activitats econòmiques (IAE) corresponent a l'activitat de serveis sense establiment de la qual se sol·licita autorització.

c.- En el cas de persones jurídiques (societats) o entitats sense personalitat jurídica no exempts de l'IAE:

  • Estar donat d'alta en el cens d'empresaris, professionals i retenidors d'Hisenda sota un epígraf de l'impost d'activitats econòmiques (IAE) corresponent a l'activitat de serveis sense establiment de la qual se sol·licita autorització.
  • Estar donat d'alta en l'impost sobre activitats econòmiques (IAE) sota l'epígraf de l'activitat de serveis sense establiment de la qual se sol·licita autorització.

ii.- Estar al corrent de les obligacions tributàries i de la Seguretat Social.

ii.- Per al cas que el peticionari procedeixi de tercers països, que compleix les obligacions establertes en la legislació vigent en matèria d'autoritzacions de residència i treball.

iv.- Reunir les condicions exigides per la normativa reguladora del servei.

3r.- Que es disposa, d'acord amb la normativa esmentada, de la documentació que acredita els requisits anteriors (o justifica per escrit la seva exempció).

4t.- Que els requisits i les condicions indicades les mantindrà durant la vigència de l'autorització.
5è.- Que s'està al corrent de pagament amb l'Ajuntament de Calvià.

Article 4- Presentació de sol·licituds

1.- El període de presentació serà el comprès entre l'endemà a la publicació de les presents Bases en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (d'ara endavant BOIB) i durant un termini de deu (10) dies hàbils.

2.- La presentació podrà dur-se a terme en el Registre de l'Ajuntament de Calvià així com en qualsevol dels llocs previstos en l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques (d'ara endavant Llei 39/2015).

Les sol·licituds també podran presentar-se a través del Registre Electrònic General de l'Administració General de l'Estat, accedint des de la pàgina https://rec.redsara.es/registro/action/are/acceso.do o des de la Seu Electrònica del Ajuntament de Calvià. Per a la presentació per aquest sistema l'interessat haurà de disposar de certificat digital o de sistema Cl@ve.

3.- Tota sol·licitud presentada fora del termini anterior, i que no sigui objecte d'exclusió per incompliment de normativa o falta de documentació exigible, conformarà una bossa auxiliar de sol·licitants conforme l'article 10 de les presents bases.

Article 5. Llistes provisionals d'admesos i exclosos.

1.- Finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, la Batlia dictarà resolució declarant aprovada, per a cada mercat i categoria de producte, un llistat provisional d'admesos i exclosos. En les d'exclosos es detallaran les motius d'exclusió.

2.- En aquesta resolució, que s'exposarà en el Tauler d'anuncis i en la pàgina web municipal: www.calvia.com, s'establirà un termini de deu (10) dies hàbils perquè els exclosos puguin millorar la seva sol·licitud d'acord amb l'article 68 de la Llei 39/2015.

3.- L'Ajuntament rectificarà, en qualsevol moment, d'ofici o a instàncies dels interessats, els errors materials existents en els seus actes.

 

​​​​​​​Article 6.- Procediment d'adjudicació.

1.- Una vegada finalitzat el termini de deu (10) dies indicat en l'article 5.4 anterior es resoldran les possibles reclamacions. Després del que s'aprovarà, mitjançant Resolució de Batlia, amb indicació dels possibles recursos que contra ella procedeixin, el llistat definitiu d'admesos. Hi haurà una llista per a cada mercat i categoria de servei no comercial permès, conforme l'article 11.2 de les presents bases.

La resolució s'exposarà en el Tauler d'anuncis i en la pàgina web municipal: www.calvia.com.

2.- El llistat definitiu s'ordenarà únicament en funció de la data de presentació de la sol·licitud.

3.- A continuació es procedirà a adjudicar les parades vacants. D'acord amb l'article 92 de la Llei 33/2003, de 3 de novembre, del Patrimoni de les Administracions Públiques les autoritzacions s'atorgaran directament als peticionaris que reuneixin les condicions requerides. Si hi hagués més peticions que autoritzacions s'atorgaran previ sorteig.

4.- La llista d'adjudicataris s'aprovarà mitjançant Resolució de Batlia que es publicarà en el Tauler d'anuncis i en la pàgina web municipal (www.calvia.com). En la resolució se'ls atorgarà un termini de cinc (5) dies hàbils perquè procedeixin tant a la presentació de la documentació necessària per a la formalització de la mateixa -i que figura en l'article 8 de les bases-, com al pagament de la taxa corresponent.

5.- De no produir-se en el termini anteriorment assenyalat el lliurament de la documentació i la justificació del pagament de la taxa corresponent, la persona interessada serà tinguda per desistida en la seva sol·licitud.

En aquest cas, la parada vacant s'adjudicarà a una altra persona mitjançant nou sorteig si fos necessari. Al nou adjudicatari se li concedirà el termini de cinc (5) dies hàbils perquè presenti la documentació i procedeixi al pagament de la taxa corresponent.
6.- Una vegada adjudicats totes les parades, i si encara queden persones en la llista definitiva sense autorització, aquests passaran a la llista d'espera. La llista definitiva d'admesos quedarà sense efectes.

Article 7.- Revocacions.

1.- Les autoritzacions podran ser revocades unilateralment per l'Ajuntament de Calvià en qualsevol moment per raons d'interès públic, sense generar dret a indemnització, quan resultin incompatibles amb les condicions generals aprovades amb posterioritat, produeixin danys en el domini públic, impedeixin la seva utilització per a activitats de major interès públic o menyscabin l'ús general.

Article 8.- Documentació a presentar pels titulars de les autoritzacions.

1. Aquells sol·licitants que hagin obtingut una parada en un dels mercats hauran d'aportar, en un termini de cinc (5) dies hàbils, la següent documentació:

1r.- Memòria descriptiva de la mena d'activitat no comercial que s'exercirà. Inclourà fotografies amb exemples dels serveis ofertats.

2n.- Model de parada que s'instal·larà amb descripció dels materials i colors a emprar.

3r.- Fotografia grandària carnet del titular de la parada (persona física).

4t.- Relació nominal del personal que realitzarà l'activitat no comercial, amb expressió de la relació laboral existent i aportació de la documentació acreditativa d'aquesta, així com fotografia grandària carnet de les citades persones.

2.- Cap adjudicatari o sol·licitant podrà utilitzar la via pública mentre no s'hagi emès la corresponent autorització municipal i, a més, estigui en possessió del corresponent títol d'autorització que se li lliuri (cartó acreditatiu municipal). A aquest efecte, si no se li hagués fet lliurament del cartó, la liquidació de les taxes tindrà la consideració d'autorització provisional des de la data que en ella s'indiqui.

Article 9.- Llistes d'espera

1.- Hi haurà una llista per cada mercat i categoria de producte regulat en l'article 11.2 de les presents bases. Estaran formades pels sol·licitants admesos però que no hagin obtingut una parada després del sorteig realitzat.

2.- Les llistes d'espera s'ordenaran per rigorós ordre d'entrada de les sol·licituds en els Registres o parades en els quals es pot presentar la documentació d'acord amb la Llei 39/2015.

3.- La llista d'espera serveix per a adjudicar parades vacants per renúncia o revocació d'una autorització. L'adjudicació, si hi ha més d'un peticionari, serà per sorteig.

4.- En el cas d'haver intentat comunicar al sol·licitant, tres (3) vegades en dos (2) dies, la concessió de l'autorització i no haver-lo aconseguit, es procedirà a realitzar un nou sorteig, si fos necessari. De totes les comunicacions efectuades es deixarà constància en l'expedient corresponent.

5.- Les persones adjudicatàries seran emplaçats perquè en el termini de cinc (5) dies hàbils procedeixin a la presentació de la documentació necessària per a la formalització d'aquesta. Documentació recollida en l'article 8 d'aquestes bases. Així mateix hauran de justificar el pagament de la taxa corresponent.

6.- De no produir-se en el termini anteriorment assenyalat el lliurament de la documentació i la justificació del pagament de la taxa corresponent, la persona interessada serà tinguda per desistida en la seva sol·licitud. S'eliminarà de la llista d'espera.

7.- La vigència de la llista d'espera finalitza el 15 d'octubre de 2020.

Article 10.- Borses auxiliars

1.- Hi haurà una per cada mercat i activitat no comercial objecte de la convocatòria. Estaran formades per sol·licituds presentades fora de termini.

2.- Les bosses s'ordenaran per rigorós ordre d'entrada de les sol·licituds en els Registres o llocs en els quals es pot presentar la documentació d'acord amb la Llei 39/2015.

3.- Les bosses s'utilitzaran quan les llistes d'espera estiguin buides. L'adjudicació, si hi ha més d'un peticionari, sàrria per sorteig.

4.- Les persones adjudicatàries seran emplaçats perquè en el termini de cinc (5) dies hàbils procedeixin a la presentació de la documentació necessària per a la formalització d'aquesta. Documentació recollida en l'article 8 d'aquestes bases. Així mateix hauran de justificar el pagament de la taxa corresponent.

5.- De no produir-se en el termini anteriorment assenyalat el lliurament de la documentació i la justificació del pagament de la taxa corresponent, la persona interessada serà tinguda per desistida en la seva sol·licitud. S'eliminarà de la bossa auxiliar.

6.- La vigència de les bosses auxiliars finalitzarà el 15 d'octubre de 2020.

Article 11.- Activitats no comercials permeses

1.- Els serveis no comercials que podran realitzar-se durant el desenvolupament dels mercats periòdics i temporals seran els següents serveis estètics:

1.- PINTURES CORPORALS. No es poden utilitzar elements punxants (tatuatges). Els productes a utilitzar compliran el Reial decret 1599/1997, de 17 d'octubre, sobre productes cosmètics. Es prohibeix l'ús d'henna negra a causa del contingut de p-fenilendiamina o PPD i a la possibilitat, per tal motiu, de provocar reaccions al·lèrgiques cutànies greus i sensibilitzacions permanents.

2.- PENTINATS ÈTNICS TRADICIONALS. Dins dels serveis de perruqueria o centre d'estètica únicament es permet el pentinat amb ús de material auxiliar: fil, cordons, plomes, etc. No es permeten altres serveis propis de les perruqueries i centres d'estètica.

​​​​​​​2.- En cada mercat s'establirà el següent nombre d'autoritzacions màximes d'aquests dos serveis:

CATEGORIES

SANTA

PONÇA

PEGUERA

PALMANOVA

MAGALUF

PINTURES CORPORALS

2

1

0

1

PENTINATS ÈTNICS TRADICIONALS

3

2

3

2

TOTAL

5

3

3

3

3.- En el cas que quedin parades vacants en alguna categoria de servei sense possibilitat de cobrir, per estar buida la llista d'espera i la bossa auxiliar corresponent, l'Ajuntament tindrà la potestat d'augmentar el nombre de parades de l'altra categoria sense augmentar, això sí, el número total.

Article 12.- Exercici.

1.- En ser serveis auxiliars als usos comercials dels mercats l'horari de l'activitat, de muntatge i de desmuntatge serà el mateix que s'estableix en l'Annex I del present Decret per a les parades de venda.

2.- Durant el muntatge de les activitats s'hauran de prendre les mesures oportunes a fi de respectar el descans dels veïns.

Es permet l'accés de vehicles fins a la parada assignada per a procedir a descarregar els productes i resta de material emprat en l'activitat. Això ha de fer-se en el menor temps possible. Una vegada descarregats s'hauran de retirar els vehicles i es deixaran aparcats fora de la ubicació del mercat.

3.- Una vegada iniciat l'horari de venda del mercat es prohibeix el muntatge de qualsevol activitat. Així com l'entrada, circulació o presència de vehicles a l'interior del mercat.

Com a regla general únicament es permetrà l'entrada de vehicles quan falti menys de mitja hora (0,5 h) abans de l'hora fixada per a la finalització del mercat. Amb l'excepció que, quan per les condicions meteorològiques adverses, es requereixi el desmuntatge amb anterioritat a aquesta hora de finalització.

4.- Les condicions físiques de les parades hauran de ser les mateixes que les establertes en l'article 20 del Reglament de Mercats per a les parades de venda. És a dir:

1r.- Si s'empren estructures aquestes seran desmuntables, metàl·liques o de fusta.

2n.- Amplària inferior a 2,00 m lineals.

3r.- Longitud inferior a 2,80 m lineals.

4t.- Si s'instal·len tendals, aquests descansaran sobre el seu eix central. La longitud màxima, des d'aquest eix central, serà de 1,50 m lineals.

5è.- Els tendals i els faldons seran de lona, malla o plàstic segons l'època de l'any i les condicions meteorològiques. Seran preferentment de color blanc o, en qualsevol cas, de tons clars.

5.- Els llocs s'assignaran als adjudicataris per rigorós ordre d'entrada de les sol·licituds. No obstant això, l'Ajuntament podrà modificar aquesta assignació per causes justificades. En cas d'haver-hi locals en la zona amb activitats similars a les autoritzades en el mercat, es col·locaran aquestes a la major distància possible d'aquests establiments.

6.- Queda terminantment prohibit l'ocupació d'un altre espai que no sigui el delimitat per a la instal·lació de les parades autoritzades. L'ocupació d'un espai superior a l'autoritzat i/o desenvolupar l'activitat en la parada o lloc diferent a l'assignat podrà donar lloc a la revocació de l'autorització.

7.- La persona titular de l'autorització haurà de tenir exposat, en forma fàcilment visible, per al públic, i per al personal inspector, el cartó acreditatiu municipal. En el cas que s'haguessin de realitzar modificats o duplicats del cartó s'abonarà per aquest la taxa corresponent. Si no se li hagués fet lliurament del cartó, la liquidació de les taxes tindrà la consideració d'autorització provisional des de la data que en ella s'indiqui.

8.- No estarà permesa la modificació de l'activitat durant el temps que duri l'autorització.

9.- El pagament de la taxa es liquidarà d'acord amb el que s'estableix en l'Ordenança reguladora de la Taxa per a parades, casetes de venda, espectacles o atraccions situades en terrenys d'ús públic i indústries de carrer i ambulants i rodatge cinematogràfic, i altres ordenances fiscals d'aplicació.

10.- Hauran d'estar exposats al públic els preus dels serveis.

11.- Per raons d'interès general i/o seguretat, es podrà suspendre o modificar la ubicació de tots o algun de les parades d'aquests mercats, mitjançant Decret de Batlia.

12.- Els sol·licitants hauran de disposar i, en el seu cas, posar a la disposició del personal de supervisió de l'Ajuntament i altres autoritats competents, durant la vigència de l'autorització, la següent documentació en vigor:

a.- Justificant de l'alta en el cens d'empresaris, professionals i retenidors d'Hisenda sota un epígraf de l'impost d'activitats econòmiques (IAE) corresponent a l'activitat realitzada (sense establiment).

b.- Justificant, si és el cas, de l'alta en l'impost d'activitats econòmiques (IAE) sota un epígraf corresponent a l'activitat realitzada (sense establiment).

c.- Justificant d'estar donat d'alta en el règim general de la Seguretat Social o en el règim especial de treballadors autònoms (RETA).

d.- Justificant o certificat d'estar al corrent de pagament de les obligacions tributàries i de la Seguretat Social.

e.- Justificació de l'origen de les mercaderies emprades per a realitzar l'activitat no comercial.

f.- Resta de documentació que pot ser exigida per normativa vigent d'aplicació.

13.- D'acord amb l'article 23 de l'Ordenança municipal de protecció del medi ambient contra la contaminació per renous i vibracions els generadors elèctrics que s'instal·lin tindran una potència sonora de 90 dB PWL com a màxim, amb un espectre sense components tonals emergents.

Article 13.- Protecció de dades de caràcter personal.

De conformitat amb el que es disposa en la Llei Orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de Protecció de Dades Personals (d'ara endavant LOPD) i garantia dels drets digitals, s'informa els interessats que:

1r.- Amb la formalització i presentació de la sol·licitud, els peticionaris donen el seu consentiment al tractament de les dades de caràcter personal que són necessaris per a formar part en la present convocatòria i per a la resta de la tramitació del procés, d'acord amb la normativa vigent i, especialment, la LOPD.

2n.- Les seves dades s'incorporaran a un fitxer de dades personals, denominat: Activitats no comercials annexes a mercats. Del qual és responsable el Ajuntament de Calvià, la finalitat del qual és la gestió i concessió de les autoritzacions per a la concurrència, ocupació de la parada i exercici del servei en els mercats periòdics periòdics i temporals del municipi.

3r.- Només s'utilitzaran les dades facilitades per a les finalitats previstes en el punt anterior i també en els següents suposats: publicacions en els supòsits previstos en les presents Bases; cessió de les dades a altres Administracions Públiques amb competències en la matèria; llistats d'adjudicataris provisionals i definitius; i notificacions a la pluralitat d'interessats.

4t.- L'òrgan administratiu davant el qual es pot exercitar, si escau, els drets d'accés, rectificació, cancel·lació, oposició i aquells altres reconeguts en la LOPD, és el Servei d'Atenció a la Ciutadania del Ajuntament de Calvià, carrer Julià Bujosa Sans, Batlle, 1 (Calvià), sense perjudici de la seva presentació d'acord amb les formes previstes en l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.

Article 14.- Supletorietat.

En tot el no previst en les presents bases serà aplicable la següent normativa:

a.- Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.

b.- Llei 33/2003, de 3 de novembre, del Patrimoni de les Administracions Públiques.

c.- Reial decret 1372/1986, de 13 de juny, pel qual s'aprova el Reglament de Béns de les Entitats Locals.

d.- Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de Protecció de Dades Personals i garantia dels drets digitals (LOPD).

e.- L'Ordenança fiscal núm. 27, reguladora de la taxa per parades, casetes de venda, espectacles o atraccions situats en terrenys d'ús públic i indústries de carrer i ambulants i rodatge cinematogràfic

f.- Qualsevol altra legislació que resulti d'aplicació.

 

Documents adjunts