Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA D'EDUCACIÓ, UNIVERSITAT I RECERCA
Núm. 3642
Resolució del director general de Formació Professional i Ensenyaments Artístics Superiors de 8 de maig de 2020 per la qual es modifica el calendari de desenvolupament de la prova d’accés als cicles formatius de grau mitjà convocada per la Resolució del director general de Formació Professional i Ensenyaments Artístics Superiors de 27 de gener de 2020 per la qual es convoca la prova d’accés als cicles formatius de grau mitjà de formació professional del sistema educatiu i se’n concreten aspectes sobre l’organització
Fets
Mitjançant una resolució del director general de Formació Professional i Ensenyaments Artístics Superiors de 27 de gener de 2020 (BOIB núm. 13, de 30 de gener) es convocà la prova d'accés als cicles formatius de grau mitjà de formació professional del sistema educatiu i se'n concretaren aspectes sobre l'organització. En concret, l'annex 3 de l'esmentada resolució detallava el calendari de les actuacions corresponents a la prova d'accés als cicles formatius de grau mitjà.
El 14 març de 2020 es publicà el Reial Decret 463/2020, de 14 de març, pel qual es declara l'estat d'alarma per a la gestió de la situació de crisi sanitària ocasionada pel COVID-19 (BOE núm. 67, de 14 de març). En la disposició addicional tercera se suspenen els terminis administratius per a la tramitació dels procediments de les entitats del sector públic. Així mateix, s'indica que el còmput dels terminis es reprendrà en el moment en què perdi la vigència l'esmentat Reial decret o, en el seu cas, les pròrrogues del mateix..
L'estat d'alarma ha estat prorrogat, de moment, per els Reials Decrets 476/2020, de 27 de març, Reial Decret 487/2020, de 10 d'abril, i Reial Decret 492/2020 de 24 d'abril, fins les 00.00 hores del dia 10 de maig de 2020. Així mateix el Govern d'Espanya ha manifestat la seva voluntat de sol·licitar al Congres dels Diputats una nova prorroga del Decret 463/2020.
En el moment de la suspensió dels terminis administratius estava obert el termini per a la presentació de sol·licituds d'inscripció a les proves d'accés a grau mitjà. Aquesta suspensió de terminis afecta també la resta de tràmits del procediment.
Amb data 5 de maig el conseller d'Educació, Universitat i Recerca va publicar una resolució motivada per la qual es procedeix a l'aixecament de la suspensió dels terminis de diferents procediments de la direcció general de Formació Professional i Ensenyaments Artístics Superiors(BOIB núm. 75, de 7 de maig) al considerar-los indispensables per al funcionament bàsic dels centres educatius, entre ells el procediment de proves d'accés a grau mitjà.
Per tal de garantir, al mateix temps, la possibilitat a les persones interessades de continuar amb la seva formació el curs vinent i l'organització del procés administratiu corresponent es considera convenient modificar el calendari aprovat en la Resolució del director general de Formació Professional i Ensenyaments Artístics Superiors de 27 de gener de 2020 esmentada, ampliant el termini restant per a la inscripció per tal de prevenir una possible confluència de sol·licitants als centres educatius i traslladant aquest termini previsiblement a una fase més avançada en el procés de transició a una nova normalitat.
Fonaments de dret
L'Ordre del conseller d'Educació, Cultura i Universitats de 7 de febrer de 2012 per la qual es regulen les proves d'accés als cicles formatius de formació professional del sistema educatiu a les Illes Balears (BOIB núm. 22, d'11 de febrer). En la disposició final primera de l'Ordre esmentada s'autoritza el director general de Formació Professional i Ensenyaments Artístics Superiors perquè dicti les instruccions necessàries per a l'execució, el desplegament i la concreció d'aquesta Ordre.
El Reial Decret 463/2020, de 14 de març, pel qual es declara l'estat d'alarma per a la gestió de la situació de crisi sanitària ocasionada pel COVID-19 (BOE núm. 67, de 14 de març) i les seves modificacions posteriors.
La Resolució del conseller d'Educació, Universitat i Recerca de 5 de maig de 2020 per la qual es procedeix a l'aixecament de la suspensió dels terminis i l'inici de diferents procediments de la direcció general de Formació Professional i Ensenyaments Artístics Superiors (BOIB núm. 75, de 7 de maig).
Per tot això, de conformitat amb la normativa indicada, dict la següent
Resolució
On hi diu:
2. L'horari i l'ordre de desenvolupament de la prova s'han de publicar al tauler d'anuncis i en la pàgina web dels centres que fan la prova, amb una antelació mínima de 48 hores abans d'iniciar-se. Aquest horari i ordre són els següents:
a. Dia 6 de maig de 2020:
b. Dia 7 de maig de 2020:
Hi ha de dir:
2. L'horari i l'ordre de desenvolupament de la prova s'han de publicar al tauler d'anuncis i en la pàgina web dels centres que fan la prova, amb una antelació mínima de 48 hores abans d'iniciar-se. Aquest horari i ordre són els següents:
a. Dia 8 de juliol de 2020:
b. Dia 9 de juliol de 2020:
Disposar que les persones que presentaren la seva sol·licitud d'inscripció a la prova d'accés abans de l'entrada de l'estat d'alarma poden desistir de la seva sol·licitud presentant una sol·licitud per escrit al centre educatiu on s'inscriviren durant el nou termini d'inscripció. En aquests casos, els centres educatius els han d'excloure de les llistes provisionals de persones admeses i excloses i han de remetre a la Direcció General de Formació Professional i Ensenyaments Artístics Superiors un llistat d'aquestes sol·licituds juntament amb una còpia compulsada de les mateixes. Si s'escau, una vegada publicades les llistes definitives de persones admeses i excloses, la persona interessada pot presentar una sol·licitud de devolució d'ingressos indeguts.
Publicar aquesta Resolució al Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) i ordenar que s'apliqui l'endemà d'haver-se publicat.
Interposició de recursos
Contra aquesta Resolució, que no exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs d'alçada davant el conseller d'Educació, Universitat i Recerca en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la publicació, d'acord amb l'article 112 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, i l'article 58 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
Palma, 8 de maig de 2020
El director general de Formació Professional i Ensenyaments Artístics Superiors
Antonio Baos Relucio
ANNEX
Calendari de la prova d'accés als cicles formatius de grau mitjà
Data |
Actuació |
Apartat annex 1 modificat |
---|---|---|
Del 25 al 29 de maig |
Ampliació del termini d'inscripció per fer la prova. |
3 |
5 de juny |
Publicació de la llista provisional de persones admeses i de persones excloses al tauler d'anuncis i en la pàgina web de cada centre. |
12 |
5 de juny |
Cada centre tramet a la DGFPIEAS, per via electrònica, la llista de les persones que sol·liciten l'adaptació de les condicions de realització de la prova, juntament amb una còpia de les sol·licituds i de la documentació que adjunten aquestes persones. |
15 |
5 de juny |
Cada centre comunica a la DGFPIEAS, per via electrònica, la proposta de la comissió avaluadora. |
20.1 |
8, 9 i 10 de juny |
Termini de reclamacions contra les llistes provisionals de persones admeses i de persones excloses. |
13 |
18 de juny |
Publicació de la llista definitiva de persones admeses i de les exempcions que tenen reconegudes al tauler d'anuncis i en la pàgina web de cada centre. |
14 |
El mateix dia que es publica l'horari |
Publicació de la relació d'estris necessaris per fer la prova al tauler d'anuncis i en la pàgina web del centre. |
17 |
8 i 9 de juliol |
Realització de la prova. |
16 |
17 de juliol |
Publicació de la llista provisional de persones aptes i no aptes al tauler d'anuncis i en la pàgina web de cada centre. |
25 |
20, 21 i 22 de juliol |
Termini de reclamacions contra la llista provisional de persones aptes i no aptes davant la comissió avaluadora. |
26.1 |
23, 24, 27 i 28 de juliol |
Revisió de les reclamacions. |
26.4 |
29 de juliol |
Publicació de la llista definitiva de persones aptes al tauler d'anuncis i en la pàgina web de cada centre. |
27 |
29 de juliol |
Lliurament dels certificats d'aptitud. |
29 |
29 de juliol |
Tramesa a la DGFPIEAS de la còpia compulsada de les actes de la prova (constitució de la comissió avaluadora, avaluació definitiva i sessió de revisió de reclamacions), dels fulls de qualificació originals, del certificat compulsat de designacions de professors col·laboradors (si escau) i de l'informe justificatiu per elevar el nombre de col·laboradors (si escau). |
16.3 20.4 24.3 26.5 |
Un mes des de l'endemà de la publicació de la llista definitiva |
Termini perquè les persones que no estiguin conformes amb el resultat de la revisió que resolgui la comissió avaluadora puguin presentar un recurs d'alçada. |
26.6 |