Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció V. Anuncis

Subsecció segona. Altres anuncis oficials

CONSELL INSULAR DE FORMENTERA

Núm. 3593
Resolució de Presidència d’aprovació de l’Estructura Municipal de Costos per la nova licitació de la gestió del Servei de recollida i transport de residus sòlids urbans i matèria orgànica, neteja viària i manteniment de zones verdes a l’illa de Formentera

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Es fa públic que la Presidència del Consell Insular de Formentera va dictar en data 4 de maig de 2020 la següent Resolució:

Atès que els serveis de neteja viària, de recollida i de tractament de residus és una competència municipal (art. 25 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local) que en el cas del Terme municipal de Formentera, es presta a través de l'empresa concessionària CESPA Compañía Española de Servicios Públicos Auxiliares S.A., i es regula a través del contracte de data 24 de maig de 2007 i per addenda del contracte de data 10 d´octubre de 2012.

Vist que aquest contracte amb l'empresa esmentada finalitzava el passat dia 28 de febrer de 2020, i que el Ple de la corporació amb data 25 de febrer anterior, va adoptar com a solució d'extrema urgència, per motius de salubritat pública, l'acord de prolongar fins a l'adjudicació del nou contracte, el contracte actual de gestió dels serveis de recollida i transport de residus sòlids urbans i matèria orgànica, neteja viària i manteniment de zones verdes a l'illa de Formentera com està reglamentat en aquestos moments.

Per aquest motiu, la nova licitació per la gestió dels serveis de recollida i transport de residus sòlids urbans i matèria orgànica, neteja viària i manteniment de zones verdes a l'illa de Formentera està en tramitació, tot havent donat origen als expedients següents: Exp. 2019/586 (Procediment genèric de l'Àrea de Medi Ambient, segons Providència de 25 de gener de 2019) i Exp. de contractació C4/2019 (Exp. Genèric de contractació 2019/586), en fase de redacció de plecs.

Vist l'Informe dels Serveis Jurídics de l'Àrea de Medi Ambient i Serveis d'Inspecció del Consell Insular de Formentera, de data 14 de febrer de 2020, respecte, entre d'altres, del procediment a seguir per tal d'aprovar l'estructura municipal de costos per a la nova licitació del contracte de gestió dels serveis de recollida i transport de residus sòlids urbans i matèria orgànica, neteja viària i manteniment de zones verdes a l'illa de Formentera.

Segons consta a l'Informe esmentat, i una vegada sol·licitada l'estructura de costos a cinc operadors del mercat i tot d'acord a l'apartat 7 de l'article 9 del Real Decreto 55/2017, de 3 de febrero, por el que se desarrolla la Ley 2/2015, de 30 de marzo, de desindexación de la economía española, s'ha d'elaborar una proposta d'estructura de costos de l'activitat, sotmetre-la a un tràmit d'informació pública per un termini de 20 dies i remetre-la al Comitè Superior de Preus de Contractes de l'Estat (o òrgan autonòmic equivalent), essent la seua redacció la següent:

(...)

a) Elaborar una propuesta de estructura de costes de la actividad. Para ello utilizará, siempre que sea posible, la información de las respuestas que reciba de los operadores económicos mencionados en la letra anterior.

b) Someter su propuesta de estructura de costes a un trámite de información pública por un plazo de 20 días. En caso de que se presenten alegaciones en dicho trámite, el órgano de contratación deberá valorar su aceptación o rechazo de forma motivada en la memoria.

En el caso de los contratos de concesión de obra pública, el órgano de contratación podrá optar por incluir este trámite de información como parte del previsto en el apartado 3 del artículo 128 del texto refundido de la Ley de Contratos del Sector Público, aprobado por Real Decreto legislativo 3/2011, de 14 de noviembre.

d) Remitir su propuesta de estructura de costes al Comité Superior de Precios de Contratos del Estado.

El Comité Superior de Precios de Contratos del Estado deberá evacuar el informe preceptivo en un plazo no superior a veinte días, a contar desde el día siguiente a la recepción de la propuesta de estructura de costes mencionada en la letra d) anterior. En caso de que el Comité considere que la información remitida no es suficiente o requiera alguna aclaración, podrá solicitar al órgano proponente información adicional. Este requerimiento suspenderá el plazo de evacuación del informe en tanto no haya respuesta del órgano de contratación.

En el caso de las Comunidades Autónomas y de las Entidades Locales, así como de los organismos y entidades de ellas dependientes, este informe podrá ser recabado del órgano autonómico consultivo en materia de contratación pública, si existiera. En caso contrario, deberá ser recabado del Comité Superior de Precios de Contratos del Estado.

En todo caso, el órgano de contratación deberá comunicar a efectos informativos al Comité Superior de Precios de Contratos del Estado y, en su caso, al órgano autonómico consultivo correspondiente, la estructura de costes incluida en el pliego.”

(…)

Consta certificat d'acord de la Comissió de Govern del Consell Insular de Formentera, que en sessió de caràcter Ordinari de 14 de febrer de 2020, va adoptar, entre d'altres, l'acord de sol·licitar estructura de costos del servei als corresponents operadors del mercat així com sol·licitar l'emissió de la proposta d'estructura de costos del servei per part dels serveis tècnics municipals segons la consulta realitzada al mercat.

Atesa la proposta municipal d'estructura de costos, elaborada pels serveis tècnics de l'Àrea de Medi Ambient del Consell Insular de Formentera, del tenor literal següent: 63

Concepte de Despesa

Mitjana 5 operadors del mercat consultats

Estudi Municipal d'Estructura de Costos

 

 

 

 

 

 

1. DESPESA DE PERSONAL

63,96%

54,40%

 

 

 

 

 

2. DESPESA DE BÉNS CORRENT I SERVEIS

21,29%

21,20%

 

 

 

 

 

a) Costos variables maquinària i equips

16,26%

17,53%

 

 

 

 

 

i. Carburant i lubricants

8,69%

 

 

ii. Manteniment i Reparacions

-

 

 

 

 

 

 

b) Costos fixos maquinària i equips

0,87%

1,63%

 

 

 

 

 

i. Assegurances, taxes i impostos

0,69%

1,60%

 

 

 

 

 

c) Altres costos

3,18%

2,04%

 

 

 

 

 

i. Subministraments

0,94%

1,30% (inclòs a ii)

 

ii. Manteniment Instal·lacions

0,92%

 

 

iii. Vestuari Personal

0,34%

0,74% (inclòs a 3)

 

iv. Aplicacions Informàtiques

0,35%

 

 

 

 

 

 

3. AMORTITZACIONS (maquinària, instal·lacions, etc.)

14,74%

24,40%

 

 

 

 

 

Total

100,00%

100,00%

 

Vist el certificat de l'acord de Ple del Consell Insular de Formentera, aprovat en sessió Ordinària que va tenir lloc el dia 25 de febrer de 2020, va adoptar, entre d'altres, i com s'ha avançat, l'acord de prolongar fins a l'adjudicació del nou contracte, el contracte actual de gestió dels serveis de recollida i transport de residus sòlids urbans i matèria orgànica, neteja viària i manteniment de zones verdes a l'illa de Formentera com està establert en aquestos moments.

En el moment present, per mor de la crisi sanitària que patim, i declarat l'estat d'alarma a tot el país, segons el Reial decret 463/2020, de 14 de març, por el que se declara el estado de alarma para la gestión de la situación de crisis sanitaria ocasionada por el COVID-19 (BOE núm. 67, de 14 de març de 2020), modificat pel Reial decret 465/2020, de 17 de març (BOE núm. 73, de 18 de març de 2020); estat d'alarma prorrogat pel Reial decret 476/2020, de 27 de març, (BOE núm. 86, de 28 de març de 2020), estat d'alarma, a la volta, prorrogat pel Reial decret 487/2020, de 10 d'abril (BOE núm. 101, d'11 d'abril), i per últim prorrogat pel Reial decret 492/2020, de 24 de abril, (BOE núm. 115, de 25 de abril), així com atenent-nos a l'article 116 de la Constitució, i al Decret Llei 4/2020, del Consell de Govern de les Illes Balears, de 20 de març, pel qual s'estableixen mesures urgents en matèria de contractació, convenis, concerts educatius i subvencions, serveis socials, medi ambient, procediments administratius i pressuposts per fer front a l'impacte econòmic i social del COVID-19 (BOIB núm. 40, de 21 de març de 2020); és obligat d'adoptar mesures d'extrema urgència que coadjuvin a la millora de la situació pel que fa als àmbits on el nostre Consell Insular, ha necessàriament d'actuar, com ara en matèria de residus a l'illa de Formentera per tal prevenir les molèsties i els problemes sanitaris associats, així com també es considera obligat deixar sense efectes la suspensió dels terminis administratius que estableix la disposició addicional tercera del citat Reial decret 463/2020, de 14 de març, en la seva redacció actual i segons el que disposa l'article 9 del citat Decret llei balear 4/2020, de 20 de març, pels motius abans esmentats.

Vist el Decret d'aquesta Presidència del Consell Insular de Formentera de data 16 de març de 2020, d'establiment de mesures administratives i organitzatives en relació a l'estat d'alarma per la gestió de la situació de crisi sanitària ocasionada pel COVID-19 (BOIB núm. 36, de 17 de març de 2020), que excepciona les regles previstes al que es va publicar al BOIB núm. 102, de 25 de juliol de 2019, sobre estructura organitzativa i competencial per al mandat present 2019-2023, i la competència residual executiva que a aquesta Presidència correspon, així com vist, durant l'estat d'alarma el que estableix l'article 21.1, lletra m de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local; per estrictes raons d'urgència en pro de la salubritat pública, amb la conformitat jurídica del secretari habilitat nacional de la corporació, ex Reial decret 128/2018, de 16 de març,

Per tot l'anterior, de conformitat amb la normativa aplicable.

HE RESOLT

Primer.- Aprovar l'estructura municipal de costos per la nova licitació de la gestió del servei de recollida i transport de residus sòlids urbans i matèria orgànica, neteja viària i manteniment de zones verdes a l'illa de Formentera, aquí reproduïda, segons estipula l'apartat 7 a) de l'article 9 del Real Decreto 55/2017, de 3 de febrero, por el que se desarrolla la Ley 2/2015, de 30 de marzo, de desindexación de la economía española.

Segon.- Sotmetre l'estructura municipal de costos a un tràmit d'informació pública (al tauler d'anuncis electrònic del Consell Insular i al BOIB) per un termini de 20 dies, segons estipula a l'apartat 7.c del citat l'article 9 del citat Reial decret 55/2017, de 3 de febrer.

Tercer.- Remetre la resolució d'estructura municipal de costos a la Junta Consultiva de Contractació Administrativa de la CAIB, segons que estipula l'apartat 7.d de l'article 9 del Reial decret 55/2017, de 3 de febrer, en permetre-ho l'esmentat Reial decret, i no al Comitè Superior de Preus de Contractes de l'Estat, per raons del règim competencial autonòmic vigent.

Quart.- Considerar que aquest Decret serà executiu des del seu dictat, ex article 21.1.m de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local, si bé caldrà donar-ne compte al Ple de la corporació.   

El que es fa públic, per el coneixement general.

 

Formentera, 5 de maig de 2020

La Presidenta del Consell Insular de Formentera Alejandra Ferrer Kirschbaum