Secció III. Altres disposicions i actes administratius
CONSELL INSULAR DE MALLORCA
DEPARTAMENT DE PROMOCIÓ ECONÓMICA I DESENVOLUPAMENT LOCAL
Núm. 3572
Aprovació de la convocatòria de subvencions pluriennals 2020-2021 per dur a terme obres d'inversió de competència municipal, l'adquisició de vehicles i d'immobles per a la prestació de serveis de competència municipal, i sufragar honoraris de redacció de projectes i de direcció d'obres
Codi BDNS: 503364 http://www.pap.minhap.gob.es/bdnstrans/index
La presidenta del Consell de Mallorca, mitjançant Decret de data 17 d'abril de 2020, ha resolt el següent:
"Primer. Aprovar la convocatòria que s'adjunta de subvencions pluriennals 2020-2021 per dur a terme obres d'inversió de competència municipal, l'adquisició de vehicles i d'immobles per a la prestació de serveis de competència municipal, i sufragar honoraris de redacció de projectes i de direcció d'obres.
Segon. Autoritzar una despesa per un import total de vint milions d'euros (20.000.000,00 €), deu milions d'euros (10.000.000,00 €) amb càrrec al pressupost de 2020: RC núm. operació: 220200003672, aplicació pressupostària 2020: 65.94310.76202, i deu milions d'euros (10.000.000,00 €) amb càrrec al pressupost de 2021: RC núm. operació: 220209000214, aplicació pressupostària 2021: 65.94310.76202.
Tercer. Autoritzar el conseller de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local a firmar els convenis, d'acord amb el model que figura com Annex II de la convocatòria, amb tots i cadascun dels ajuntaments/entitat local menor beneficiaris de les subvencions.
Quart. Aprovar els models normalitzats següents que figuren com annexes a la convocatòria de subvencions:
-Sol·licitud de la subvenció (Annex I).
-Conveni a subscriure amb cada entitat local beneficiària de les subvencions (Annex II).
-Declaració responsable de no incórrer en prohibicions per ser beneficiari de subvencions (Annex III).
-Declaració responsable amb relació a la subvenció sol·licitada (Annex IV).
-Declaració responsable de no trobar-se en la situació prevista a l'article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes (Annex V).
-Certificat de possessió i disposició real i plena dels terrenys necessaris per a l'execució de l'obra o servei (Annex VI).
-Informe acreditatiu de l'adaptació de l'actuació d'edificació, obra o instal·lació al planejament urbanístic municipal; als instruments d'ordenació territorial i a la normativa urbanística i territorial (Annex VII).
-Certificat de viabilitat del projecte per part del tècnic municipal (Annex VIII).
-Declaració jurada del tècnic redactor del projecte de no estar sotmès en cap causa d'incompatibilitat amb l'administració actuant (Annex IX).
-Certificat d'adjudicació de les actuacions (Annex X).
-Acta de comprovació del replanteig (Annex XI).
-Certificació d'obra (Annex XII).
-Certificat final d'obra (Annex XIII).
-Acta de recepció (Annex XIV).
-Certificat del secretari/a en fase de justificació de despeses (Annex XV).
-Informe de l'interventor/a en fase de justificació de despeses (Annex XVI).
-Autorització de l'interessat perquè una Administració Pública pugui obtenir dades a la Tresoreria General de la Seguretat Social d'estar al corrent en el compliment de les seves obligacions front la Seguretat Social (Annex XVII).
-Autorització de l'interessat perquè una Administració Pública pugui obtenir dades de l'Agència Tributària d'estar al corrent en el compliment de les seves obligacions tributàries (Annex XVIII).
Cinquè. Publicar aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) per conducte de la base de dades nacional de subvencions.
De conformitat amb l'article 44 en relació amb el 46.6 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la Jurisdicció Contenciosa Administrativa, contra aquest decret no es podrà interposar recurs en via administrativa, si bé es podrà formular potestativament REQUERIMENT per a la seva anul·lació o revocació en el termini de dos mesos comptadors des del dia que es publiqui en el Butlletí Oficial de les Illes Balears amb caràcter previ a la interposició de recurs contenciós administratiu.
El requeriment s'entendrà desestimat si en el termini d'un mes des de la seva presentació no es notifica resolució expressa. El termini per interposar el recurs contenciós administratiu serà de dos mesos comptadors des del dia següent a aquell en el qual es rebi comunicació de la resolució expressa sobre el requeriment previ o aquest s'entengui desestimat de forma presumpta.
Si no es formula requeriment previ, es podrà interposar directament recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos comptadors des del dia de la publicació del decret en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
No obstant l'anterior, es pot interposar, si n'és el cas, qualsevol altre recurs que s'estimi pertinent."
Palma, 17 d'abril de 2020
El secretari tècnic per substitució de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local.
(Por delegació del conseller de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local.
Resolució de 22/07/2019. BOIB núm. 103, de 27/07/2019)
Jaume Tomàs Oliver
Convocatòria de subvencions pluriennals 2020-2021 per dur a terme actuacions d'inversió de competència municipal (obres, vehicles i immobles) i sufragar honoraris de redacció de projectes i de direcció d'obres.
1.- Objecte i finalitat
Aquesta convocatòria es fa en el marc de l'Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca (BOIB núm. 21, de 18 de febrer de 2017 i núm. 96, de 4 d'agost de 2018).
La finalitat d'aquesta convocatòria és atorgar ajudes als ajuntaments de Mallorca en l'execució d'obres d'inversió de competència municipal, en l'adquisició de vehicles i d'immobles per a la prestació de serveis de competència municipal, i en sufragar honoraris de redacció de projectes i de direcció d'obres.
2.- Beneficiaris
Poden acollir-se a aquesta convocatòria tots els ajuntaments de Mallorca (excepte Palma) i les entitats locals menors.
No poden acollir-se a aquesta convocatòria els ajuntaments i les entitats locals menors de Mallorca en els quals concorri alguna de les prohibicions establertes a l'article 8 de l'Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca (BOIB núm. 21, de 18 de febrer de 2017 i núm. 96, de 4 d'agost de 2018).
3.- Actuacions subvencionables
Les actuacions que es podran finançar amb les subvencions d'aquesta convocatòria seran obres d'inversió de competència municipal dels articles 25 i 26 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local. També es podrà finançar amb aquestes subvencions l'adquisició de vehicles i de bens immobles per a la prestació de serveis de competència municipal. Així mateix, pel que fa a les obres, també es subvencionaran els honoraris de redacció de projectes i de direcció d'obres.
Un mínim de 30.000,00 euros de la subvenció sol·licitada per cada ajuntament ha d'anar destinada a millorar i complimentar les condicions d'accessibilitat universal dels equipaments i edificis públics, així com dels espais d'ús públic de titularitat municipal, d'acord amb allò previst a la Llei 8/2017, de 3 d'agost, d'accessibilitat universal de les Illes Balears, i concretament amb allò establert a l'article 6. La quantitat mínima de 30.000,00 euros destinats per cada ajuntament a la millora i compliment de l'accessibilitat universal haurà de ser plenament identificable en la documentació tècnica aportada, tant si es tracta d'un sol projecte o de més projectes independents destinats íntegrament a tal finalitat o per formar part d'un projecte més extens. En aquest darrer cas, les partides destinades a la millora i compliment de l'accessibilitat universal s'agruparan en un capítol exclusiu i independent formant part del projecte més ampli.
Amb els projectes s'adjuntarà un informe tècnic de l'ajuntament que acrediti que el mínim establert de 30.000,00 euros de la subvenció total sol·licitada es destina a millorar i complimentar les mesures d'accessibilitat universal.
Si no es destinen els 30.000,00 euros de la subvenció sol·licitada per cada ajuntament a la finalitat abans esmentada no es podrà obtenir la subvenció, i s'entendrà que s'ha desistit de sol·licitar tota la subvenció que li correspongui a l'ajuntament d'acord amb el que s'estableix en aquesta convocatòria.
Cada ajuntament o entitat local menor just pot presentar un màxim de cinc (5) actuacions en aquesta convocatòria, comptant obres, vehicles i immobles, i un màxim de cinc (5) actuacions d'honoraris de redacció de projectes i de cinc (5) actuacions d'honoraris de direcció d'obres.
Les actuacions que se sol·licitin en aquesta convocatòria (obres, vehicles i immobles) han de ser d'un import igual o superior a 10.000,00 euros, IVA inclòs, excepte pel que fa als honoraris de redacció de projectes i de direcció d'obres, que no tenen un import mínim.
En cap cas l'import de la despesa subvencionable pot ser superior al valor de mercat.
Els honoraris de redacció del projecte i de direcció de l'obra no podran figurar en el projecte tècnic i els professionals que duguin a terme aquestes actuacions han de ser tècnics externs a la Corporació Local.
A l'apartat de les obres hi haurà la possibilitat de demanar actuacions que no es troben incloses en els articles 25 i 26 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les Bases del Règim Local. Aquestes actuacions, que són competències de l'article 7.4 de la llei esmentada, seran per a aquesta convocatòria les següents:
4.- Crèdit pressupostari pluriennal
A les subvencions objecte d'aquesta convocatòria es destina la quantitat de vint milions d'euros (20.000.000,00 €), deu milions d'euros (10.000.000,00 €) amb càrrec al pressupost de 2020: RC núm. operació: 220200003672, aplicació pressupostària 2020: 65.94310.76202, i deu milions d'euros (10.000.000,00 €) amb càrrec al pressupost de 2021: RC núm. operació: 220209000214, aplicació pressupostària 2021: 65.94310.76202.
5.- Naturalesa de la subvenció i límits
1. Les subvencions d'aquesta convocatòria són de caràcter pluriennal 2020-2021, voluntari i eventual, i anul·lables, revocables i reintegrables en tot moment per les causes previstes a l'Ordenança general de subvencions. A més, no generen cap dret a obtenir altres subvencions en anys posteriors i no es poden al·legar com a precedent. Així mateix, són compatibles amb altres ajudes i subvencions que pugui rebre el beneficiari per al mateix projecte subvencionat sempre que el còmput total de les ajudes o subvencions rebudes no superi el cost de l'activitat que l'entitat beneficiària ha de desenvolupar.
2. La quantia de la subvenció no podrà superar el 100 % de l'import sol·licitat subvencionable.
6.- Règim de concessió
D'acord amb l'article 17 de l'Ordenança general de subvencions, el règim de concessió es durà a terme mitjançant el procediment de concurrència no competitiva, i per tant no serà necessari fixar un ordre de prelació entre les sol·licituds, ja que serà suficient complir els requisits que s'estableixen en aquesta convocatòria.
En aquest supòsit, la subvenció es determinarà de la manera següent a tots els ajuntaments i entitats locals menors que es presentin a la convocatòria:
Municipis fins a 3.000 habitants: 240.000 euros.
Municipis de 3.001 a 5.000 habitants: 195.000 euros.
Municipis de 5.001 a 10.000 habitants: 150.000 euros.
Municipis de 10.001 a 20.000 habitants: 120.000 euros.
Municipis de més de 20.000 habitants: 85.800 euros.
A més de la quantitat de subvenció per població, en el cas de municipis que comptin amb nuclis de població, aquesta subvenció s'incrementarà amb la quantitat de 3.857,14 euros per cada nucli.
Les dades de la població s'han tret de la darrera revisió que ha publicat a la web l'Institut Nacional d'Estadística (INE), excepte per al cas de Palmanyola, que la població, al no publicar-la l'INE, s'ha tret de les dades de la web de l'Institut Balear d'Estadística (IBESTAT).
El nuclis de població dels municipis de Mallorca (excepte Palma) són els que figuren a l'Enquesta d'Infraestructura i Equipaments Locals de Mallorca (EIEL). Aquests treballs de l'EIEL han estat acceptats pel Ministeri d'Hisenda i Administracions Públiques relatius a la fase 2018 pel que fa a les dades alfanumèriques.
Els ajuntaments que comptin amb una entitat local menor en el seu terme municipal veuran reduïda la seva població als efectes del càlcul de la subvenció amb els habitants que pertanyin a l'entitat local menor.
Les actuacions se subvencionaran segons l'ordre de preferència assenyalat pel President de la Corporació Local a la sol·licitud de subvenció que figura com Annex I de la convocatòria. Si s'han presentat dues sol·licituds (al estar prevists dos terminis de presentació: un de dos (2) mesos per a les actuacions de quantia igual o inferior a 100.000,00 euros i un segon de tres (3) mesos per als projectes de quantia superior a 100.000,00 euros) es començarà per l'ordre de preferència de la sol·licitud presentada més tard.
Si l'actuació o la suma de totes les actuacions sol·licitades és d'import inferior a la subvenció global que resulti per a cada ajuntament dels criteris determinats en aquest punt, aquesta subvenció global es reduirà automàticament a l'import de les actuacions presentades. En cas que les actuacions presentades fos d'import superior a la subvenció que pertoqui a cada ajuntament segons els criteris d'aquest punt, la diferència anirà a càrrec de l'ajuntament.
A cada ajuntament, d'acord amb els criteris d'aquest punt, li correspondria la següent quantitat:
Cif |
Ajuntament |
Població 2020 |
Subvenció segons població |
Nuclis de població |
Quantitat per nucli |
Subvenció total segons núm. Nuclis |
Total 2020 |
Total 2021 |
Total |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
P-0700100-A |
Ajuntament d'alaró |
5.572 |
150.000,00 |
0 |
3.857,14 |
0,00 |
150.000,00 |
150.000,00 |
300.000,00 |
P-0700300-G |
Ajuntament d'alcúdia |
20.241 |
85.000,00 |
4 |
3.857,14 |
15.428,56 |
100.428,56 |
100.428,56 |
200.857,12 |
P-0700400-E |
Ajuntament d'algaida |
5.642 |
150.000,00 |
2 |
3.857,14 |
7.714,28 |
157.714,28 |
157.714,28 |
315.428,56 |
P-0700500-B |
Ajuntament d'andratx |
11.271 |
120.000,00 |
4 |
3.857,14 |
15.428,56 |
135.428,56 |
135.428,56 |
270.857,12 |
P-0706600-D |
Ajuntament d'ariany |
868 |
240.000,00 |
0 |
3.857,14 |
0,00 |
240.000,00 |
240.000,00 |
480.000,00 |
P-0700600-J |
Ajuntament d'artà |
7.845 |
150.000,00 |
5 |
3.857,14 |
19.285,70 |
169.285,70 |
169.285,70 |
338.571,40 |
P-0700700-H |
Ajuntament de Banyalbufar |
515 |
240.000,00 |
2 |
3.857,14 |
7.714,28 |
247.714,28 |
247.714,28 |
495.428,56 |
P-0700800-F |
Ajuntament de Binissalem |
8.567 |
150.000,00 |
1 |
3.857,14 |
3.857,14 |
153.857,14 |
153.857,14 |
307.714,28 |
P-0700900-D |
Ajuntament de Búger |
1.050 |
240.000,00 |
0 |
3.857,14 |
0,00 |
240.000,00 |
240.000,00 |
480.000,00 |
P-0701000-B |
Ajuntament de Bunyola |
4.700 |
195.000,00 |
4 |
3.857,14 |
15.428,56 |
210.428,56 |
210.428,56 |
420.857,12 |
P-0701100-J |
Ajuntament de Calvià |
50.559 |
85.800,00 |
16 |
3.857,14 |
61.714,24 |
147.514,24 |
147.514,24 |
295.028,48 |
P-0701200-H |
Ajuntament de Campanet |
2.640 |
240.000,00 |
1 |
3.857,14 |
3.857,14 |
243.857,14 |
243.857,14 |
487.714,28 |
P-0701300-F |
Ajuntament de Campos |
10.862 |
120.000,00 |
5 |
3.857,14 |
19.285,70 |
139.285,70 |
139.285,70 |
278.571,40 |
P-0701400-D |
Ajuntament de Capdepera |
11.868 |
120.000,00 |
10 |
3.857,14 |
38.571,40 |
158.571,40 |
158.571,40 |
317.142,80 |
P-0701600-I |
Ajuntament de Consell |
4.053 |
195.000,00 |
0 |
3.857,14 |
0,00 |
195.000,00 |
195.000,00 |
390.000,00 |
P-0701700-G |
Ajuntament de Costitx |
1.288 |
240.000,00 |
0 |
3.857,14 |
0,00 |
240.000,00 |
240.000,00 |
480.000,00 |
P-0701800-E |
Ajuntament de Deià |
617 |
240.000,00 |
5 |
3.857,14 |
19.285,70 |
259.285,70 |
259.285,70 |
518.571,40 |
P-0701900-C |
Ajuntament D'escorca |
212 |
240.000,00 |
4 |
3.857,14 |
15.428,56 |
255.428,56 |
255.428,56 |
510.857,12 |
P-0702000-A |
Ajuntament D'esporles |
5.062 |
150.000,00 |
2 |
3.857,14 |
7.714,28 |
157.714,28 |
157.714,28 |
315.428,56 |
P-0702100-I |
Ajuntament D'estellencs |
315 |
240.000,00 |
0 |
3.857,14 |
0,00 |
240.000,00 |
240.000,00 |
480.000,00 |
P-0702200-G |
Ajuntament de Felanitx |
17.780 |
120.000,00 |
5 |
3.857,14 |
19.285,70 |
139.285,70 |
139.285,70 |
278.571,40 |
P-0702500-J |
Ajuntament de Fornalutx |
660 |
240.000,00 |
0 |
3.857,14 |
0,00 |
240.000,00 |
240.000,00 |
480.000,00 |
P-0702700-F |
Ajuntament D'inca |
33.319 |
85.800,00 |
0 |
3.857,14 |
0,00 |
85.800,00 |
85.800,00 |
171.600,00 |
P-0704900-J |
Ajuntament de Sant Joan |
2.108 |
240.000,00 |
0 |
3.857,14 |
0,00 |
240.000,00 |
240.000,00 |
480.000,00 |
P-0702800-D |
Ajuntament de Lloret de Vistalegre |
1.372 |
240.000,00 |
0 |
3.857,14 |
0,00 |
240.000,00 |
240.000,00 |
480.000,00 |
P-0702900-B |
Ajuntament de Lloseta |
5.988 |
150.000,00 |
0 |
3.857,14 |
0,00 |
150.000,00 |
150.000,00 |
300.000,00 |
P-0703000-J |
Ajuntament de Llubí |
2.273 |
240.000,00 |
0 |
3.857,14 |
0,00 |
240.000,00 |
240.000,00 |
480.000,00 |
P-0703100-H |
Ajuntament de Llucmajor |
36.914 |
85.800,00 |
15 |
3.857,14 |
57.857,10 |
143.657,10 |
143.657,10 |
287.314,20 |
P-0703300-D |
Ajuntament de Manacor |
43.808 |
85.800,00 |
9 |
3.857,14 |
34.714,26 |
120.514,26 |
120.514,26 |
241.028,52 |
P-0703400-B |
Ajuntament de Mancor de la Vall |
1.509 |
240.000,00 |
0 |
3.857,14 |
0,00 |
240.000,00 |
240.000,00 |
480.000,00 |
P-0703500-I |
Ajuntament de Maria de la Salut |
2.227 |
240.000,00 |
0 |
3.857,14 |
0,00 |
240.000,00 |
240.000,00 |
480.000,00 |
P-0703600-G |
Ajuntament de Marratxí |
37.193 |
85.800,00 |
18 |
3.857,14 |
69.428,52 |
155.228,52 |
155.228,52 |
310.457,04 |
P-0703800-C |
Ajuntament de Montuïri |
2.912 |
240.000,00 |
0 |
3.857,14 |
0,00 |
240.000,00 |
240.000,00 |
480.000,00 |
P-0703900-A |
Ajuntament de Muro |
7.085 |
150.000,00 |
1 |
3.857,14 |
3.857,14 |
153.857,14 |
153.857,14 |
307.714,28 |
P-0700002-I |
Entitat Local de Palmanyola |
2.019 |
240.000,00 |
0 |
3.857,14 |
0,00 |
240.000,00 |
240.000,00 |
480.000,00 |
P-0704100-G |
Ajuntament de Petra |
2.860 |
240.000,00 |
0 |
3.857,14 |
0,00 |
240.000,00 |
240.000,00 |
480.000,00 |
P-0704200-E |
Ajuntament de Pollença |
16.283 |
120.000,00 |
6 |
3.857,14 |
23.142,84 |
143.142,84 |
143.142,84 |
286.285,68 |
P-0704300-C |
Ajuntament de Porreres |
5.502 |
150.000,00 |
0 |
3.857,14 |
0,00 |
150.000,00 |
150.000,00 |
300.000,00 |
P-0704500-H |
Ajuntament de Puigpunyent |
2.012 |
240.000,00 |
2 |
3.857,14 |
7.714,28 |
247.714,28 |
247.714,28 |
495.428,56 |
P-0704400-A |
Ajuntament de Sa Pobla |
13.475 |
120.000,00 |
2 |
3.857,14 |
7.714,28 |
127.714,28 |
127.714,28 |
255.428,56 |
P-0705100-F |
Ajuntament de Sant Llorenç |
8.431 |
150.000,00 |
5 |
3.857,14 |
19.285,70 |
169.285,70 |
169.285,70 |
338.571,40 |
P-0705300-B |
Ajuntament de Santa Eugènia |
1.561 |
240.000,00 |
3 |
3.857,14 |
11.571,42 |
251.571,42 |
251.571,42 |
503.142,84 |
P-0705500-G |
Ajuntament de Santa Margalida |
12.485 |
120.000,00 |
2 |
3.857,14 |
7.714,28 |
127.714,28 |
127.714,28 |
255.428,56 |
P-0705600-E |
Ajuntament de Santa Maria Del Camí |
7.375 |
150.000,00 |
0 |
3.857,14 |
0,00 |
150.000,00 |
150.000,00 |
300.000,00 |
P-0705700-C |
Ajuntament de Santanyí |
12.237 |
120.000,00 |
10 |
3.857,14 |
38.571,40 |
158.571,40 |
158.571,40 |
317.142,80 |
P-0705800-A |
Ajuntament de Selva |
4.014 |
195.000,00 |
3 |
3.857,14 |
11.571,42 |
206.571,42 |
206.571,42 |
413.142,84 |
P-0704700-D |
Ajuntament de Sencelles |
3.290 |
195.000,00 |
2 |
3.857,14 |
7.714,28 |
202.714,28 |
202.714,28 |
405.428,56 |
P-0705900-I |
Ajuntament de Ses Salines |
4.960 |
195.000,00 |
1 |
3.857,14 |
3.857,14 |
198.857,14 |
198.857,14 |
397.714,28 |
P-0706000-G |
Ajuntament de Sineu |
3.862 |
195.000,00 |
0 |
3.857,14 |
0,00 |
195.000,00 |
195.000,00 |
390.000,00 |
P-0706100-E |
Ajuntament de Sóller |
13.705 |
120.000,00 |
3 |
3.857,14 |
11.571,42 |
131.571,42 |
131.571,42 |
263.142,84 |
P-0706200-C |
Ajuntament de Son Servera |
11.568 |
120.000,00 |
4 |
3.857,14 |
15.428,56 |
135.428,56 |
135.428,56 |
270.857,12 |
P-0706300-A |
Ajuntament de Valldemossa |
1.969 |
240.000,00 |
5 |
3.857,14 |
19.285,70 |
259.285,70 |
259.285,70 |
518.571,40 |
P-0706500-F |
Ajuntament de Vilafranca |
3.380 |
195.000,00 |
0 |
3.857,14 |
0,00 |
195.000,00 |
195.000,00 |
390.000,00 |
479.883 |
9.379.000,00 |
161 |
620.999,54 |
9.999.999,54 |
9.999.999,54 |
19.999.999,08 |
La concessió de les subvencions es farà en el moment procedimental adient d'aquesta convocatòria.
7.- Presentació de sol·licituds
Per presentar la documentació prevista al punt següent hi haurà dos terminis:
-Pel que fa a les actuacions (obres, vehicles, immobles i honoraris) d'import, IVA inclòs, inferior o igual a 100.000,00 euros, el termini serà dos (2) mesos comptadors a partir de l'endemà de la publicació de l'extracte d'aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. Si el darrer dia és inhàbil, s'ha d'entendre prorrogat fins el primer dia hàbil següent.
-Pel que fa a les actuacions (obres, vehicles, immobles i honoraris) d'import, IVA inclòs, superior a 100.000,00 euros, el termini serà de tres (3) mesos comptadors a partir de l'endemà de la publicació de l'extracte d'aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. Si el darrer dia és inhàbil, s'ha d'entendre prorrogat fins el primer dia hàbil següent.
Malgrat aquests dos terminis, en el primer termini de dos (2) mesos es pot presentar tota la documentació. No és necessari esperar el tercer mes per presentar les actuacions d'import superior a 100.000,00 euros. No s'acceptaran en el tercer mes les sol·licituds d'actuacions d'import inferior o igual a 100.000,00 euros. Com s'ha esmentat en el punt 3, cada ajuntament o entitat local menor, a pesar dels dos terminis de presentació de sol·licituds, solament pot presentar un màxim de cinc (5) actuacions en aquesta convocatòria, comptant obres, vehicles i immobles, i un màxim de cinc (5) actuacions d'honoraris de redacció de projectes i de cinc (5) actuacions d'honoraris de direcció d'obres.
Les instàncies s'han de dirigir a la Presidenta del Consell de Mallorca, i es poden presentar a qualsevol terminal del Registre General del Consell de Mallorca: seu del Consell (Palau Reial, 1); Centre Cultural la Misericòrdia (Plaça de l'Hospital, 4); Llar de la Joventut (General Riera, 111); Llar de la Infància (General Riera, 113); el Poliesportiu Sant Ferran (camí de Ca l'Ardiaca, 5); i en el Registre general de l'IMAS (General Riera, 67), tots a Palma.
Així mateix, també es poden presentar als llocs establerts a la Llei 39/2015, de 1 d' octubre, del Procediment administratiu comú de les administracions públiques (BOE núm. 236, de 02/10/2015).
Si la sol·licitud no reuneix les dades d'identificació, tant de la subvenció sol·licitada com de la persona sol·licitant, o alguns dels requisits prevists a la Llei 39/2015, de 1 d'octubre, del Procediment administratiu comú de les administracions públiques, es requerirà a l'entitat sol·licitant, d'acord amb el que estableix l'article 73.2 de la llei abans esmentada, perquè, en un termini de deu dies hàbils, esmeni la falta o acompanyi els documents preceptius amb indicació que, si no ho fa així, es tindrà per desistida la petició, amb una resolució expressa prèvia.
Juntament amb la sol·licitud s'ha de presentar la documentació detallada en el punt següent d'aquesta convocatòria.
8.- Formalització de sol·licituds
1.- Les sol·licituds s'han de formalitzar mitjançant el model oficial (Annex I). S'ha de presentar una sol·licitud i tota la documentació que tot seguit es relaciona per demanar la subvenció de les actuacions (obres, vehicles, immobles i honoraris) d'import, IVA inclòs, inferior o igual a 100.000,00 euros, i una altra sol·licitud i tota la documentació que tot seguit es relaciona per demanar la subvenció de les actuacions (obres, vehicles, immobles i honoraris) d'import, IVA inclòs, superior a 100.000,00 euros. També es pot presentar una sola sol·licitud amb tota la documentació en el primer termini de dos (2) mesos, com s'ha esmentat en el punt anterior.
Amb cada una de les dues sol·licituds, o d'una sola, s'hi ha d'adjuntar la següent documentació:
-Declaració responsable de no incórrer en prohibicions per ser beneficiari de subvencions (Annex III).
-Declaració responsable de trobar-se al corrent en el compliment d'obligacions tributàries amb l'Estat i el Consell de Mallorca i amb la Seguretat Social (Annex IV).
-Declaració responsable de no trobar-se en la situació prevista a l'article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes (Annex V).
-Autorització de l'interessat perquè una Administració Pública pugui obtenir dades de la Tresoreria General de la Seguretat Social d'estar al corrent en el compliment de les seves obligacions front la Seguretat Social (Annex XVII).
-Autorització de l'interessat perquè una Administració Pública pugui obtenir dades de l'Agència Tributària d'estar al corrent en el compliment de les seves obligacions tributàries (Annex XVIII).
2.- En el cas de sol·licitar obres d'inversió de competència municipal, a més de la documentació del punt 8.1 s'ha de presentar la documentació següent:
-Dos exemplars en paper i un en format digital del projecte o projectes tècnics amb el contingut que es fa constar al punt 9 d'aquesta convocatòria.
-Informe d'un tècnic de l'ajuntament que acrediti que el mínim establert de 30.000,00 euros de la subvenció total sol·licitada es destina a millorar i complimentar les mesures d'accessibilitat universal.
Per a cada projecte que es presenti:
-Certificat de la possessió i disposició real i plena dels terrenys necessaris per a l'execució de l'obra o servei (Annex VI).
-Informe acreditatiu de l'adaptació de l'actuació d'edificació, obra o instal·lació al planejament urbanístic municipal; als instruments d'ordenació territorial i a la normativa urbanística i territorial (Annex VII).
-Certificat de viabilitat del projecte per part del tècnic municipal (Annex VIII).
-Declaració responsable del tècnic redactor del projecte de no estar sotmès en cap causa d'incompatibilitat amb l'administració actuant (Annex IX).
3.- En el cas de sol·licitar l'adquisició de vehicles per a la prestació de serveis de competència municipal, a més s'ha de presentar la documentació següent:
-Pressupost del vehicle o vehicles a adquirir. No de cap marca de vehicle en concret, sinó un pressupost genèric.
-Memòria explicativa per a cada vehicle de la finalitat per a la qual s'emprarà.
4.- En el cas de sol·licitar l'adquisició d'immobles per a la prestació de serveis de competència municipal, a més s'ha de presentar la documentació següent:
-Informe d'un taxador independent degudament acreditat i inscrit en el registre oficial corresponent en el qual es farà constar el preu de l'immoble a adquirir.
-Compromís firmat pel batle de la Corporació de destinar l'immoble al fi concret per al qual s'ha de concedir la subvenció durant un termini de vint (20) anys comptadors des de la firma de l'escriptura pública.
9.- Contingut dels projectes tècnics
El projecte o projectes tècnics de les obres a executar en el marc d'aquesta convocatòria han de tenir el contingut que s'assenyala a l'article 233 de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic en relació a l'article 124 i següents del R. Decret 1098/2001, de 12 d'octubre, pel qual s'aprova el reglament general de la llei de contractes de les administracions públiques.
A la memòria del projecte s'haurà de fer constar:
-Justificació del compliment de la normativa urbanística.
-Manifestació del compliment de la normativa estatal i autonòmica vigent (justificant, entre d'altres, el compliment de la Llei 8/2017, de 3 d'agost, d'accessibilitat universal de les Illes Balears; Pla director sectorial per a la gestió dels residus de l'illa de Mallorca vigent en cada moment i, en general, quants preceptes i instruccions tècniques siguin d'aplicació al cas concret).
-El pressupost general de l'obra haurà d'adequar-se obligatòriament al següent model:
A) Pressupost d'execució material ( PEM ).........................
B) Benefici industrial ( 6% del PEM)..................................
C) Despeses generals ( 13% del PEM).................................
D) Total valor estimat del contracte (A+B+C).....................
Total pressupost per a coneixement de l'Administració (Pressupost objecte de subvenció) (IVA (21% sobre D) + D) .....................
Tota la documentació haurà d'estar signada pel tècnic redactor del projecte amb el vistiplau del President/a de l'entitat local promotora del projecte.
En el cas que el tècnic redactor no sigui tècnic municipal, el projecte tècnic haurà d'estar visat pel col·legi professional corresponent.
10.- Òrgan instructor i procediment de concessió de les subvencions
L'òrgan instructor és la secretaria tècnica del Departament de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local, que ha de dur a terme les actuacions establertes a l'Ordenança general de subvencions, i formular la proposta de resolució. L'òrgan instructor pot requerir a les entitats sol·licitants els informes o els aclariments que consideri convenients.
El Departament de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local és el centre gestor responsable del seguiment de les subvencions.
En compliment del previst a l'article 19.2 de l'Ordenança general de subvencions, es trametrà a la base nacional de subvencions informació sobre aquesta convocatòria, i sobre les resolucions de concessió que es derivin, i es publicarà en el BOIB per conducte de la base esmentada, a més de publicar-se a la seu electrònica de Consell de Mallorca.
El termini màxim per resoldre i notificar la resolució del procediment serà de 6 mesos.
El venciment del termini màxim sense haver-se notificat la resolució, legitima als interessats per entendre desestimada per silenci administratiu la sol·licitud de concessió de la subvenció.
La Presidència del Consell de Mallorca és l'òrgan competent per aprovar i resoldre aquesta convocatòria de conformitat amb el punt primer del Decret de la presidenta del Consell de 16 de març de 2020 (BOIB núm. 36, de 17-03-2020) d'adopció de mesures per fer front a les conseqüències que es deriven de la situació de crisi sanitària ocasionada pel COVID-19.
El procediment de concessió de les subvencions es farà seguint els criteris fixats al punt 6 d'aquesta convocatòria.
El pagament de les subvencions de les dues anualitats (2020 i 2021) es farà mitjançant dues bestretes del 100 % de les subvencions una vegada concedides.
Per resoldre qualsevol actuació derivada de la concessió de les subvencions serà d'aplicació l'acord del Consell Executiu de dia 7 d'agost de 2019 (BOIB núm. 111, de 13 d'agost de 2019) pel qual s'acorda la delegació en les persones titulars dels departaments per resoldre qualsevol actuació derivada de la concessió de subvencions sempre que no es modifiqui el seu objecte.
11.- Conveni de col·laboració
D'acord amb el que disposa la disposició addicional segona de la vigent Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca per a la justificació de les despeses es signarà un conveni entre el Consell de Mallorca i cada entitat local beneficiària de les subvencions. Aquest model de conveni, que figura com Annex II d'aquesta convocatòria, ha de ser aprovat per cada Entitat Local i s'ha de remetre al Departament de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local del Consell de Mallorca una vegada aprovat en el termini d'un mes comptador des de la data de la publicació al BOIB de la concessió de la subvenció. El conveni abans esmentat regularà les obligacions d'ambdues parts derivades de la concessió de les subvencions.
12.- Obligacions de les entitats beneficiàries
Els ajuntaments i entitats locals menors als quals se'ls ha concedit les subvencions estaran obligats a:
12.1.- Adjudicar les actuacions subvencionades. La notificació de les adjudicacions de les actuacions subvencionades al Consell de Mallorca s'ha de fer en el termini d'un (1) mes comptador a partir de la data de l'adjudicació de l'actuació o actuacions subvencionades, havent de presentar el corresponent certificat d'adjudicació de cada una de les actuacions (Annex X). Una vegada adjudicada l'actuació la subvenció del Consell de Mallorca quedarà reduïda respecte de la concedida de manera automàtica proporcionalment al percentatge de baixa que, si s'escau, es produeixi sempre que s'hagués subvencionat l'actuació per part del Consell de Mallorca amb un percentatge del 100 %. En el cas que hi hagi una aportació municipal, la subvenció del Consell de Mallorca no es reduirà, només es reduirà l'aportació municipal, perquè la suma de les aportacions no pot ser superior a l'import de l'actuació adjudicada, i, si fos necessari, també es reduirà la subvenció del Consell de Mallorca fins a l'import de l'actuació adjudicada.
Una vegada comunicat el certificat de l'adjudicació de l'obra, si s'escau els ajuntaments estaran obligats a reintegrar per cada actuació i per cada anualitat la diferència entre l'import subvencionat mitjançant bestreta del 100 % i l'import finalment adjudicat, sense interessos, reintegrament que practicarà el Departament de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local, excepte en el cas que el romanent s'apliqui a la realització d'una altra actuació, d'acord amb el que es preveu al punt 17.
Després de l'adjudicació de cada obra s'ha de presentar la corresponent acta de comprovació del replanteig (Annex XI).
No es faran pagaments a compte a mesura que es presentin les certificacions d'obra. Solament es farà el pagament d'una bestreta del 100 % de la subvenció de l'anualitat de 2020 i del 100 % de la subvenció de l'anualitat de 2021 una vegada concedides les subvencions i sempre dins l'exercici 2020 i 2021, respectivament.
En el cas d'adjudicar millores o que es facin modificacions en el projecte o projectes presentats, s'ha d'aportar en el transcurs de les obres la documentació tècnica adient que les descrigui.
El període durant el qual el beneficiari ha de destinar el bé immoble al fi concret per al qual s'ha concedit la subvenció és de 20 anys. L'incompliment d'aquesta obligació de destí sense l'autorització del Consell de Mallorca serà causa de reintegrament de la subvenció. En el cas de béns inscriptibles en un registre públic, aquesta circumstància s'ha de fer constar en l'escriptura, així com l'import de la subvenció concedida, i aquests aspectes han de ser objecte d'inscripció en el registre públic corresponent mitjançant una nota marginal en relació a l'afectació de l'immoble. Així mateix, els ajuntaments beneficiaris de les subvencions per a l'adquisició d'immobles queden subjectes al compliment de les regles previstes a l'article 31.4 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
12.2.- Remetre al Departament de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local del Consell de Mallorca en el termini d'un mes comptador des de la data de la publicació al BOIB de la concessió de la subvenció un certificat del secretari municipal d'aprovació per part de l'ajuntament del conveni a subscriure amb el Consell de Mallorca previst al punt 11 segons el model normalitzat que figura com Annex II d'aquesta convocatòria.
El conveni abans esmentat es firmarà entre el Consell de Mallorca i cadascuna de les entitats beneficiàries de les subvencions una vegada concedides aquestes, el qual regularà les obligacions d'ambdues parts derivades de la concessió de les subvencions.
12.3.- Acabar les actuacions en un termini de setze (16) mesos i presentar la justificació de les despeses en un termini de disset (17) mesos comptadors ambdós terminis des de la publicació al Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) de la concessió de les subvencions. La justificació de cada actuació subvencionada, d'acord amb la disposició addicional segona de la vigent Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca, es farà per mitjà de la presentació al Consell de Mallorca per part de l'entitat beneficiària de la següent documentació al final de cada actuació subvencionada:
a) Un certificat del secretari/secretària de l'entitat local amb el vistiplau del batle/batlessa que acrediti la realització de l'activitat subvencionada, el compliment de la finalitat de la subvenció i l'aportació de la documentació justificativa que estableix la convocatòria, segons el model que figura com Annex XV d'aquesta convocatòria.
b) Un informe, segons el model que figura com Annex XVI d'aquesta convocatòria, emès per l'interventor/interventora de l'entitat local beneficiària de la subvenció en virtut del qual es faci constar:
-La veracitat i la regularitat de la documentació justificativa de la subvenció que obra en poder de l'entitat local en els termes establerts en aquesta convocatòria.
-Una relació de les factures de l'actuació subvencionada amb les dades identificatives de cada factura.
-Una relació de les obligacions reconegudes de l'actuació subvencionada d'acord amb el que preveu l'article 48.1, segon apartat, de la vigent Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca.
A més, aquest informe per a la justificació de les actuacions subvencionades farà constar:
Que l'Ajuntament no ha obtingut cap altra subvenció d'altres institucions públiques o privades per a l'activitat objecte de la subvenció (o, si és el cas, relació de les concedides, amb indicació dels imports i la seva procedència).
Que el cost justificat amb les factures no supera el valor de mercat.
Que els treballs realitzats i facturats objecte de la subvenció s'ajusten als preus de mercat.
Que les despeses corresponen sense cap dubte a l'activitat objecte de subvenció.
Que l'Ajuntament no recupera ni compensa o recupera i compensa l'Impost sobre el Valor Afegit (IVA).
En el cas de les obres, també s'ha de presentar a mesura que es vagin emetent en el transcurs de les obres i als únics efectes de les visites dels tècnics, els següents documents:
a) Model oficial de certificació d'obra (Annex XII) degudament emplenat, i signat pel contractista i pel director (o directors) de l'obra, amb les firmes degudament identificades.
b) Relació valorada dels treballs duts a terme signada pel director (o directors) de l'obra amb les firmes degudament identificades.
En acabar l'obra, i també als únics efectes del control tècnic de les actuacions, s'ha de presentar:
a) Certificat final d'obra signat pel director de la mateixa (Annex XIII). En el cas que el projecte inicial estigui visat pel corresponent col·legi professional, s'ha de presentar el certificat igualment visat.
b) Acta de recepció de l'obra (Annex XIV) signada conjuntament pel director, el contractista, un facultatiu tècnic en representació de la Corporació Local i un representant del Consell de Mallorca. A aquest efecte, la Corporació Local, amb una antelació mínima de tres dies hàbils, comunicarà al Consell de Mallorca el dia i l'hora prevista per a la recepció de les obres i també la de la seva inauguració oficial.
c) Plànols que recullin l'estat final de l'obra en format .dwg, .shp, .dgn, .dxf, en suport digital.
En el cas de l'adquisició d'immobles, també s'ha de presentar:
-Fotocòpia acarada de l'escriptura pública de l'adquisició de l'immoble degudament inscrita en el Registre de la Propietat.
Finalitzada l'activitat objecte de la subvenció, el servei responsable del Departament emetrà un informe d'avaluació i de comprovació relatiu a si la subvenció concedida compleix els requisits i s'ajusta a la finalitat de la convocatòria.
12.4.- Fer constar en els plecs de clàusules administratives particulars per a la contractació de cada obra els següents punts:
A.- Que les empreses que es presentin a la licitació amb més de 50 persones treballadores han de comptar amb un 2 % dels llocs de treball per a persones amb discapacitat.
B.- Que entre les condicions d'execució del contracte han de figurar, per tenir en compte els aspectes mediambientals, les següents:
Bones pràctiques adreçades a minimitzar les emissions contaminants:
- Utilització d'almenys un vehicle de baixes emissions adscrit a l'obra, entenent com a vehicle de baixes emissions aquell que empri com a font d'energia electricitat, GLP, gas natural o hidrogen o vehicles híbrids endollables i els vehicles que acompleixin com a mínim la normativa Euro 5 o Euro 6.
- Realització de revisions regulars dels equips i maquinària a fi d'optimitzar el consum d'energia i minimitzar l'emissió de fums i gasos.
- Recs periòdics en àrees on es produeixen moviments de terra i trànsit de maquinària que poden generar pols.
- Protecció amb veles o lones de tots els materials que puguin generar pols.
- Inspecció diària del parc de maquinària de l'obra per identificar fuites visibles.
- Utilització de desencofrants que no perjudiquin el medi ambient.
- Impartició de formació al personal per tal de minimitzar les emissions contaminants.
Bones pràctiques adreçades a minimitzar la generació de residus:
- Utilització preferentment d'elements prefabricats/reutilitzables.
- Compra de materials a l'engròs amb envasos d'una grandària que permeti reduir la producció de residus d'embolcalls (els recipients/contenidors grans són preferibles als recipients/contenidors petits i és millor si estan fabricats amb material reciclat).
- Programar el volum de terres excavades per minimitzar els sobrants de terra i per utilitzar-los al mateix emplaçament.
- Senyalització dels contenidors de residus, amb indicació del tipus de residu que poden admetre.
- Impartició de formació al personal per minimitzar la generació de residus i assegurar la correcta gestió.
Bones pràctiques adreçades a minimització de consum de recursos naturals:
Mesures per reduir el consum d'aigua:
-Inspeccions periòdiques de la instal·lació per identificar fuites visibles i manteniments periòdics.
- Controls periòdics de la despesa d'aigua.
- Instal·lació de sistemes de regulació a les boques de les mànegues.
- Impartició de formació al personal per reduir el consum d'aigua.
Mesures per reduir el consum d'energia:
- Controls periòdics de la despesa d'energia (energia elèctrica, gasoil...).
- Planificar les activitats per tal d'optimitzar l'ús dels equips elèctrics de l'obra.
- Impartició de formació al personal per reduir el consum d'energia.
Mesures per reduir el consum de materials:
- Ús de materials i/o productes ambientalment correctes com ara, preferentment:
Àrids reciclats procedents de la runa d'enderrocs.
Utilització de fusta certificada amb alguns tipus de segell ambiental (FSC, PEFC, etc.).
Utilització de plàstics o acers amb contingut reciclat.
Utilització de pintures, adhesius, sellants amb baix contingut en compostos orgànics volàtils (COVs).
- Preferentment, ús de materials d'origen quilòmetre zero.
C.- Que entre les condicions d'execució del contracte ha de figurar que l'empresa adjudicatària, si ha de contractar personal per dur a terme l'obra, almenys una persona ha de trobar-se en situació o risc d'exclusió social. Aquesta persona serà derivada pels serveis socials municipals.
Per acreditar el compliment d'aquesta obligació (A, B i C), el secretari de l'ajuntament ha de fer un certificat en el qual es faci constar que els plecs aprovats inclouen tots aquests punts. Aquest certificat s'ha de presentar al Consell de Mallorca (Departament de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local) en el termini de 15 dies naturals comptadors a partir del dia següent al de l'aprovació dels plecs de clàusules administratives particulars. En el certificat també s'ha de fer constar la data de l'aprovació dels plecs.
12.5.- Fer constar la publicitat del Departament de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local del Consell de Mallorca en les actuacions. En especial, a col·locar en un lloc visible de l'obra a l'acte d'inauguració de la mateixa una placa de ferro amb lletres de llautó o en metacrilat amb la llegenda i les mides que indiqui el Consell de Mallorca. Durant tota l'execució de les obres, les entitats locals beneficiàries de les subvencions tendran l'obligació d'adoptar les mesures pertinents perquè el contractista adjudicatari d'una obra col·loqui un cartell, a peu d'obra, en un lloc visible des de la via pública, on s'indicarà l'organisme o organismes que ajuden en l'execució del projecte. El contractista es farà càrrec sempre del cost del cartell i del de la seva col·locació. L'esmentat cartell tendrà les característiques que determini el Consell de Mallorca en el seu moment.
Per a l'actuació d'adquisició de vehicles ha de figurar en un lloc visible del vehicle o vehicles que l'adquisició ha estat subvencionada pel Consell de Mallorca, amb l'anagrama, la llegenda i les mides que indiqui el Consell de Mallorca.
12.6.- Comunicar al Departament de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local del Consell de Mallorca, en qualsevol moment, l'obtenció de subvencions o ajudes per a la mateixa finalitat i no consignades en la sol·licitud.
12.7.- Complir la resta d'obligacions que es preveuen en l'article 9 de la vigent Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca aprovada per acord de Ple de dia 23 de desembre de 2016 (BOIB núm. 21, de dia 18 de febrer de 2017 i núm. 96, de 4 d'agost de 2018).
13.- Import de la subvenció i reintegrament
La subvenció s'atorgarà per un import cert. En el cas que la quantia justificada sigui inferior a la concedida, una vegada ajustada a l'import adjudicat de les obres d'acord amb el que s'indica el punt 12.1 d'aquesta convocatòria, l'import a subvencionar s'ha d'ajustar amb el finalment justificat. Atès que està prevista l'aprovació de dues bestretes del 100 % de les subvencions concedides de cada anualitat (2020 i 2021), en el cas que l'import justificat sigui inferior a l'import subvencionat total l'ajuntament interessat haurà de fer, una vegada presentada la justificació de les despeses de cada actuació, a requeriment del Consell de Mallorca, un reintegrament de la diferència entre les quantitats subvencionades i abonades mitjançant bestretes i les quantitats finalment justificades a més dels interessos de demora corresponents des del moment del pagament de les bestretes de les subvencions a l'ajuntament interessat fins a la data en què s'acordi la procedència del reintegrament per part del Consell de Mallorca de cada actuació, excepte en el cas que el romanent s'apliqui a la realització d'una altra actuació, d'acord amb el es preveu al punt 17.
14.- Ampliacions de terminis
Les ampliacions dels terminis establerts en aquesta convocatòria es regirà pel que disposa l'article 32 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques. En tot cas, les sol·licituds d'ampliació de terminis han de tenir entrada oficial al Consell de Mallorca amb una antelació mínima de trenta (30) dies naturals a la data de la seva finalització. S'autoritza el conseller executiu de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local per a la resolució de les peticions d'ampliacions de terminis.
En els casos de desistiment del contractista adjudicatari, resolució de contractes per fallida de les empreses adjudicatàries, licitacions declarades desertes, impugnacions de les licitacions, i, en general, en tots els supòsits que per causes alienes a l'ajuntament s'hagi d'adjudicar novament l'actuació o l'adjudicació sofreixi un retard justificable, amb caràcter excepcional, si les ampliacions de terminis no resolen aquestes incidències, es podran establir noves dates per acabar l'actuació per resoldre aquestes problemàtiques.
Les entitats locals beneficiàries de la subvenció poden sol·licitar a l'òrgan que la concedeix, abans que conclogui el termini per dur a terme l'activitat subvencionada, modificacions de l'acord de concessió, reducció de l'import concedit, modificació de l'actuació objecte de l'ajuda, que s'autoritzen quan tenen la causa en circumstàncies imprevistes o són necessàries pel bon final de l'actuació, sempre que no s'alteri l'objecte o la finalitat de la subvenció i no es danyi el dret de tercers.
15.- Criteris objectius que han de regir l'atorgament i quantia de les subvencions
La concessió de les subvencions d'aquesta convocatòria es regeix pels principis de publicitat, objectivitat, igualtat i no discriminació, i s'ha de resoldre segons aquests criteris.
16.- Revocació i reintegrament
Les subvencions són de concessió voluntària, revocables i reductibles per les causes previstes a les lleis i a la vigent Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca.
Si s'incompleix el compromís firmat pel batle de la Corporació de destinar l'immoble al fi concret per al qual s'ha concedit la subvenció durant un termini de vint (20) anys comptadors des de la firma de l'escriptura pública sense l'autorització del Consell de Mallorca, aquest incompliment serà causa de revocació de la subvenció econòmica concedida (i del corresponent reintegrament) pel Consell de Mallorca per a l'adquisició de l'immoble.
17.- Aplicació del romanent a una altra actuació.
Finalitzades totes les actuacions subvencionades, cada ajuntament, si s'ha produït un romanent derivat de l'adjudicació de totes les actuacions i/o de la seva justificació, podrà elegir entre reintegrar les quantitats al Consell de Mallorca a requeriment d'aquest d'acord amb el que preveuen els punts 12 i 13 d'aquesta convocatòria, o sol·licitar aplicar el romanent a una nova actuació (obra, vehicle, immoble o honorari de redacció o de direcció). En aquest cas, no serà d'aplicació la norma del punt 3 que preveu que les actuacions que se sol·licitin en aquesta convocatòria (obres, vehicles i immobles) han de ser d'un import igual o superior a 10.000,00 euros, IVA inclòs.
La nova actuació es pot demanar per part de cada Entitat Local en un termini de dos (2) mesos d'acabada la darrera actuació subvencionada a l'Entitat Local. Per demanar aquesta nova actuació s'ha d'emprar el model de sol·licitud d'aquesta convocatòria i s'han de presentar, segons el tipus d'actuació sol·licitada (obra, vehicle, immoble o honorari de redacció o de direcció), els mateixos documents que s'exigeixen en aquesta convocatòria.
18.- Normativa supletòria
En tot el que no s'hagi previst en aquesta convocatòria seran d'aplicació la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local; el R. Decret Legislatiu 781/1986, de 18 d'abril, que aprova el text refós de les disposicions legals vigents en matèria de règim local; la Llei orgànica 2/2012, de 27 d'abril, d'estabilitat pressupostària i sostenibilitat financera; el text refós de la Llei reguladora de las hisendes locals, aprovat pel R. Decret Legislatiu 2/2004, de 5 de març; la Llei 39/2015, de 1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques; la Llei 40/2015, de 1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic; la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic; la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions; la Llei 8/2000, de 27 d'octubre, de consells insulars; el R. Decret 887/2006, pel qual s'aprova el reglament que desenvolupa la Llei general de subvencions; el Reglament orgànic del Consell de Mallorca aprovat per acord del Ple de dia 12 d'abril de 2018 (BOIB núm. 89, de 19/07/2018); el Decret d'organització del Consell de Mallorca de dia 9 de desembre de 2019 (BOIB núm. 167, de 12/12/2019); l'Ordenança de procediment administratiu del Consell de Mallorca, aprovada per acord del Ple del Consell de Mallorca de dia 2 de maig de 1995 (BOIB núm. 100, de 10/08/1995); l'Ordenança general de subvencions aprovada per acord del Ple de dia 23 de desembre de 2016 (BOIB núm. 21, de 18/02/2017 i núm. 96, de 04/08/2018); i la resta de la normativa que hi sigui d'aplicació.
19.- Recursos
De conformitat amb l'article 44 en relació amb el 46.6 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, contra aquest acord d'aprovació de la convocatòria de subvencions no es podrà interposar recurs en via administrativa, si bé es podrà formular potestativament requeriment per a la seva anul·lació o revocació en el termini de dos mesos comptadors des del dia següent al de la seva publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) amb caràcter previ a la interposició de recurs contenciós administratiu.
El requeriment s'entendrà desestimat si en el termini d'un mes des de la seva presentació no es notifica resolució expressa. El termini per interposar el recurs contenciós administratiu serà de dos mesos comptadors des del dia següent a aquell en el qual es rebi comunicació de la resolució expressa sobre el requeriment previ o aquest s'entengui desestimat de forma presumpta.
Si no es formula requeriment previ, es podrà interposar directament recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos comptadors des del dia següent al de la publicació de l'acord d'aprovació de la convocatòria en el BOIB.
No obstant l'anterior, es pot interposar, si n'és el cas, qualsevol altre recurs que s'estimi pertinent.
20.- Publicació
El Consell de Mallorca, en compliment del previst als articles 17, 18 i 20 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, remetrà a la base de dades nacional de subvencions informació sobre l'aprovació de la convocatòria de les subvencions i de les resolucions de concessió que es derivin i es publicarà en el BOIB per conducte d'aquesta base de dades.
ANNEX I
MODEL DE SOL·LICITUD DE SUBVENCIÓ PER DUR A TERME ACTUACIONS D'INVERSIÓ DE COMPETÈNCIA MUNICIPAL (OBRES, VEHICLES I IMMOBLES) I HONORARIS DE REDACCIÓ DE PROJECTES I DE DIRECCIÓ D'OBRES
Sr./Sra.________________________________________________________________,
batle/batlessa president/presidenta de l'Ajuntament/Entitat Local Menor de__________
amb CIF_________________________
EXPOSA:
Que ha tengut coneixement de la convocatòria de subvencions 2020-2021 per dur a terme actuacions d'inversió de competència municipal (obres, vehicles i immobles) i per honoraris de redacció de projectes i de direcció d'obres.
Que la Corporació que presideix es vol acollir a aquesta convocatòria i, per això, acompanya la documentació prevista al punt 8.
També declara que es compromet, si s'escau, al reintegrament de la diferència entre l'import subvencionat mitjançant bestreta del 100 % i l'import adjudicat de cada anualitat, i també a la diferència entre l'import subvencionat objecte d'adjudicació i l'import finalment justificat, més els interessos de demora en aquest darrer cas, de cada anualitat.
Que de conformitat amb les normes de la convocatòria, que accepta íntegrament,
SOL·LICITA:
A) Una subvenció econòmica total de ........................................ euros per sufragar les següents actuacions, que es compromet a dur a terme en els terminis establerts a la convocatòria segons l'ordre la preferència següent:
ORDRE DE PREFERÈNCIA DE LES ACTUACIONS (OBRES, VEHICLES I IMMOBLES) A DUR A TERME
1. ........................................................................................ (Subvenció parcial que es demana per a aquesta actuació respecte de la total abans esmentada: ...............................................................................)
2. ........................................................................................ (Subvenció parcial que es demana per a aquesta actuació respecte de la total abans esmentada: ...............................................................................)
3. ....................................................................................... (Subvenció parcial que es demana per a aquesta actuació respecte de la total abans esmentada: ................................................................................)
4. ........................................................................................ (Subvenció parcial que es demana per a aquesta actuació respecte de la total abans esmentada: ................................................................................)
5. ........................................................................................ (Subvenció parcial que es demana per a aquesta actuació respecte de la total abans esmentada: ................................................................................)
ORDRE DE PREFERÈNCIA DELS HONORARIS DE REDACCIÓ DE PROJECTES
1. Que el tècnic redactor del següent projecte: ....................................................... és un tècnic extern a la Corporació Local.
Que el pressupost d'honoraris d'aquest tècnic redactor del projecte puja a la quantitat (IVA inclòs) de: ............................................................
Que per aquests honoraris demana una subvenció parcial respecte de la total abans esmentada de: ...................................................................
2. Que el tècnic redactor del següent projecte: ....................................................... és un tècnic extern a la Corporació Local.
Que el pressupost d'honoraris d'aquest tècnic redactor del projecte puja a la quantitat (IVA inclòs) de: ..........................................................
Que per aquests honoraris demana una subvenció parcial respecte de la total abans esmentada de: ..................................................................
3. Que el tècnic redactor del següent projecte: ....................................................... és un tècnic extern a la Corporació Local.
Que el pressupost d'honoraris d'aquest tècnic redactor del projecte puja a la quantitat (IVA inclòs) de: ............................................................
Que per aquests honoraris demana una subvenció parcial respecte de la total abans esmentada de: ...................................................................
4. Que el tècnic redactor del següent projecte: ....................................................... és un tècnic extern a la Corporació Local.
Que el pressupost d'honoraris d'aquest tècnic redactor del projecte puja a la quantitat (IVA inclòs) de: ............................................................
Que per aquests honoraris demana una subvenció parcial respecte de la total abans esmentada de: ...................................................................
5. Que el tècnic redactor del següent projecte: ....................................................... és un tècnic extern a la Corporació Local.
Que el pressupost d'honoraris d'aquest tècnic redactor del projecte puja a la quantitat (IVA inclòs) de: ............................................................
Que per aquests honoraris demana una subvenció parcial respecte de la total abans esmentada de: ...................................................................
ORDRE DE PREFERÈNCIA DELS HONORARIS DE DIRECCIÓ DE PROJECTES
1. Que el tècnic director del següent projecte: ........................................................ és un tècnic extern a la Corporació Local.
Que el pressupost d'honoraris d'aquest tècnic director del projecte puja a la quantitat (IVA inclòs) de: .............................................................
Que per aquests honoraris demana una subvenció parcial respecte de la total abans esmentada de: ....................................................................
2. Que el tècnic director del següent projecte: ........................................................ és un tècnic extern a la Corporació Local.
Que el pressupost d'honoraris d'aquest tècnic director del projecte puja a la quantitat (IVA inclòs) de: .............................................................
Que per aquests honoraris demana una subvenció parcial respecte de la total abans esmentada de: ...................................................................
3. Que el tècnic director del següent projecte: ........................................................ és un tècnic extern a la Corporació Local.
Que el pressupost d'honoraris d'aquest tècnic director del projecte puja a la quantitat (IVA inclòs) de: .............................................................
Que per aquests honoraris demana una subvenció parcial respecte de la total abans esmentada de: ...................................................................
4. Que el tècnic director del següent projecte: ........................................................ és un tècnic extern a la Corporació Local.
Que el pressupost d'honoraris d'aquest tècnic director del projecte puja a la quantitat (IVA inclòs) de: ............................................................
Que per aquests honoraris demana una subvenció parcial respecte de la total abans esmentada de: ..................................................................
5. Que el tècnic director del següent projecte: ........................................................ és un tècnic extern a la Corporació Local.
Que el pressupost d'honoraris d'aquest tècnic director del projecte puja a la quantitat (IVA inclòs) de: ...........................................................
Que per aquests honoraris demana una subvenció parcial respecte de la total abans esmentada de: .................................................................
B) Així mateix, també demana les dues bestretes (2020 i 2021) del 100 % de la subvenció total concedida de cada anualitat.
A ..............................., dia ................................. d ........................................ de ................
HONORABLE SRA. PRESIDENTA DEL CONSELL DE MALLORCA
ANNEX II
MODEL DE CONVENI DE COL·LABORACIÓ ENTRE EL CONSELL DE MALLORCA I L'AJUNTAMENT DE .................................... PER DUR A TERME ACTUACIONS D'INVERSIÓ (OBRES, ADQUISICIÓ DE VEHICLES I D'IMMOBLES) I PER SUFRAGAR HONORARIS DE REDACCIÓ DE PROJECTES I DE DIRECCIÓ D'OBRES.
Palma, ___ de _______ de __________
REUNITS
D'una banda, el Sr. Jaume Alzamora Riera, conseller executiu del Departament de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local del Consell de Mallorca, amb fonament al Decret de la Presidenta del Consell de dia __________ .
I d'altra part el Sr./Sra. _________, batle/batlessa president/presidenta de l'Ajuntament de ____________________.
Ambdós intervenen en nom i representació dels càrrecs públics que ostenten i
MANIFESTEN
Que mitjançant Decret de la Presidenta del Consell de dia ............... de .................................... de .......................... es va aprovar la convocatòria de subvencions 2020-2021 per dur a terme actuacions d'inversió de competència municipal (obres, vehicles, immobles i honoraris) i aquest conveni tipus a subscriure amb tots els ajuntaments beneficiaris de les subvencions.
Que en el marc d'aquesta convocatòria de subvencions, a l'Ajuntament de......................... se li va concedir una subvenció per import de .......................................... euros per dur a terme les següents actuacions i per, si s'escau, sufragar honoraris de redacció de projectes i de direcció d'obres:
.............................................................................................................................................
Que l'Ajuntament de ......................., mitjançant acord/resolució de dia ......de................. de ......................... va aprovar el text d'aquest conveni.
Que la disposició addicional segona de l'Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca aprovada per acord del Ple de dia 23 de desembre de 2016 (BOIB núm. 21, de 18 de febrer de 2017 i núm. 96, de 4 d'agost de 2018) diu:
"En els convenis de col·laboració que regulin els ajuts que el Consell Insular de Mallorca i els organismes autònoms i consorcis que en depenen atorguin a altres administracions públiques, la subvenció es pot justificar a través d'un certificat emès pel titular de l'òrgan que l'ha percebuda, pel qual s'acrediti la realització de l'activitat i el compliment de la finalitat de la subvenció, i també a través de l'informe emès per la Intervenció, o òrgan de control financer equivalent, de l'entitat beneficiària pel qual acredita la veracitat i la regularitat de la documentació justificativa de la subvenció."
Que en el marc del que preveu aquesta disposició addicional segona, l'objecte d'aquest conveni és regular les obligacions, el desenvolupament de les actuacions i la justificació de les despeses derivades de la subvenció abans esmentada.
Per tot el que s'ha exposat, ambdues parts subscriuen el present conveni d'acord amb les següents
CLÀUSULES
Primera.- Aquest conveni té per objecte regular les obligacions, el desenvolupament de les actuacions i la justificació de les despeses derivades de la subvenció concedida pel Consell de Mallorca a l'Ajuntament de ........................ per actuacions d'inversió de competència municipal (obres, vehicles i immobles) en el marc de la convocatòria de subvencions pluriennals 2020-2021 i per, si s'escau, sufragar honoraris de redacció de projectes i de direcció d'obres.
Segona.- L'Ajuntament de....................ha rebut la subvenció per dur a terme les següents actuacions:
.............................................................................................................................................
Tercera.- L'Ajuntament de ...................., com a beneficiari de la subvenció, es compromet a complir amb totes i cadascuna de les obligacions previstes a la convocatòria de subvencions, tant les de tipus administratiu com les de tipus tècnic, i molt especialment a dur a terme les actuacions subvencionades i presentar la justificació de les despeses al Consell de Mallorca en els terminis establerts.
Quarta.- La justificació de les actuacions subvencionades a l'Ajuntament de ......................., d'acord amb la disposició addicional segona de la vigent Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca, es farà per mitjà de la presentació al Consell de Mallorca per part de l'entitat beneficiària de la següent documentació:
a) Un certificat del secretari/secretària de l'entitat local amb el vistiplau del batle/batlessa que acrediti la realització de l'activitat subvencionada, el compliment de la finalitat de la subvenció i l'aportació de la documentació justificativa que estableix la convocatòria.
b) Un informe emès per l'interventor/interventora de l'entitat local beneficiària de la subvenció en virtut del qual es faci constar:
-La veracitat i la regularitat de la documentació justificativa de la subvenció que obra en poder de l'entitat local en els termes establerts en la convocatòria.
-Una relació de les factures de l'actuació subvencionada amb les dades identificatives de cada factura: número; data; creditor; i import.
-Una relació de les obligacions reconegudes de l'actuació subvencionada d'acord amb el que preveu l'article 48.1, segon apartat, de la vigent Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca.
A més, aquest informe per a la justificació de les actuacions subvencionades farà constar:
Que l'Ajuntament no ha obtingut cap altra subvenció d'altres institucions públiques o privades per a l'activitat objecte de la subvenció (o, si és el cas, relació de les concedides, amb indicació dels imports i la seva procedència).
Que el cost justificat amb les factures no supera el valor de mercat.
Que els treballs realitzats i facturats objecte de la subvenció s'ajusten als preus de mercat.
Que les despeses corresponen sense cap dubte a l'activitat objecte de subvenció.
Que l'Ajuntament no recupera ni compensa o recupera i compensa l'Impost sobre el Valor Afegit (IVA).
Que, si s'escau, pel que fa a les factures d'honoraris de persones físiques l'Ajuntament ha ingressat les retencions d'IRPF a l'Agència Tributària.
Quinta.- Aquest conveni finalitzarà en acabar les actuacions subvencionades i una vegada justificades les actuacions en els termes d'aquest conveni i realitzats, si s'escau, els reintegraments de la subvenció per part de l'Ajuntament de .............................................
I, en prova de conformitat, signen aquest conveni per duplicat i a un sol efecte, en el lloc i la data abans expressats.
Per part del Consell de Mallorca Per part de l'Ajuntament
El conseller executiu
de Promoció Econòmica i
Desenvolupament Local
Jaume Alzamora Riera
ANNEX III
MODEL DE DECLARACIÓ RESPONSABLE DAVANT D'AUTORITAT ADMINISTRATIVA DE NO INCÓRRER EN ALGUNA DE LES PROHIBICIONS ESTABLERTES EN ELS APARTATS 2, 3 I 4 DE L'ARTICLE 8 DE L'ORDENANÇA GENERAL DE SUBVENCIONS DEL CONSELL DE MALLORCA APROVADA PER ACORD DEL PLE DE DIA 23 DE DESEMBRE DE 2016 (BOIB NÚM. 21, DE 18 DE FEBRER DE 2017 I NÚM. 96, DE 4 D'AGOST DE 2018)
El/La Sr./Sra. .......................................batle/batlessa de l'Ajuntament de ..................., compareix davant el/la secretari/secretària de la Corporació a fi de DECLARAR
Que l'Ajuntament de ............................... no incorre en alguna de les prohibicions establertes en els apartats 2, 3 i 4 de l'article 8 de l'Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca aprovada per acord del Ple de dia 23 de desembre de 2016 (BOIB núm. 21, de 18 de febrer de 2017 i núm. 96, de 4 d'agost de 2018).
I perquè consti davant el Consell de Mallorca ho sign.
A..................., dia............... d ............................. de ..................
Davant meu,
El/La secretari/secretària de la Corporació
ANNEX IV
MODEL DE DECLARACIÓ RESPONSABLE DE TROBAR-SE AL CORRENT EN EL COMPLIMENT D'OBLIGACIONS TRIBUTÀRIES AMB L'ESTAT I AMB EL CONSELL DE MALLORCA I AMB LA SEGURETAT SOCIAL
Sr./Sra._______________________________________________ batle/ssa president/a de l'Ajuntament/Entitat Local Menor de___________________ amb domicili a ______________________________________________ actuant en representació de la Corporació,
COMPAREIX
a l'efecte de prestar la declaració responsable sobre els aspectes detallats a continuació i
DECLAR
1. Que l'Ajuntament/Entitat Local Menor de _________________________________ no ha demanat cap altra subvenció d'altres institucions públiques o privades per a l'activitat objecte de la subvenció (o, si és el cas, relació de les demanades/concedides, amb indicació dels imports).
2. Que l'Ajuntament/Entitat Local Menor de ________________________________ està al corrent en el compliment de les obligacions tributàries amb el Consell de Mallorca.
3. Que l'Ajuntament/Entitat Local Menor de ________________________________ està al corrent en el compliment de les obligacions amb l'Agència Tributària de l'Estat.
4. Que l'Ajuntament/Entitat Local Menor de ________________________________ està al corrent en el compliment de les obligacions amb la Seguretat Social.
I per tal que així consti davant del Consell de Mallorca a l'efecte de ser beneficiari de les subvencions pluriennals 2020-2021 per a actuacions d'inversió de competència municipal (obres, vehicles i immobles) realitz la present declaració.
.................................., ........ d ....................... de ....................
Signat: ................................................... (amb el segell de l'Ajuntament)
ANNEX V
MODEL DE DECLARACIÓ RESPONSABLE DE NO TROBAR-SE EN LA SITUACIÓ PREVISTA A L'ARTICLE 11 DE LA LLEI 11/2016, DE 28 DE JULIOL, D'IGUALTAT DE DONES I HOMES (BOE NÚM. 202, DE 22/08/2016).
Sr./Sra.____________________________________________________________ batle/ssa president/a de l'Ajuntament/Entitat Local Menor de ______________ amb domicili a __________________________________________________actuant en representació de la Corporació,
DECLAR
De conformitat amb el que preveu la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat d'homes i dones (BOE núm. 202, de 22/08/2016), l'Ajuntament/Entitat Local Menor de ____________________________________________amb NIF: ________________
no ha estat sancionat o condemnat en els tres darrers anys per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere, sancionat per resolució administrativa ferma o per sentència judicial ferma.
I per tal que així consti davant del Consell de Mallorca realitz la present declaració.
................................, ........ d ....................... de ..........................
Signatura: ........................................................................ (amb el segell de l'Ajuntament)
ANNEX VI
MODEL DE CERTIFICAT DE LA POSSESSIÓ I DISPOSICIÓ REAL I PLENA DELS TERRENYS NECESSARIS PER A L'EXECUCIÓ DE L'OBRA O SERVEI
Sr./Sra............................................................................................., secretari/secretària de l'Ajuntament d.............................................
CERTIFICA:
Que l'Ajuntament d...................................... té la plena possessió i la disposició real dels terrenys necessaris per a la normal execució del contracte de l'obra anomenada ..........................................................................................................................................
I, perquè consti als efectes prevists a la legislació vigent, expedeix aquest certificat, d'ordre i amb el vistiplau del Sr. batle/Sra. batlessa.
......................, ... d................ de ......
Vist-i-Plau
EL BATLE/LA BATLESSA
ANNEX VII
MODEL D'INFORME ACREDITATIU DE L'ADAPTACIÓ DE L'ACTUACIÓ D'EDIFICACIÓ, OBRA O INSTAL·LACIÓ AL PLANEJAMENT URBANÍSTIC MUNICIPAL; ALS INSTRUMENTS D'ORDENACIÓ TERRITORIAL I A LA NORMATIVA URBANÍSTICA I TERRITORIAL (1)
INFORME
Amb relació al projecte promogut per aquest Ajuntament de ..., denominat (2), i redactat per (3); projecte per al qual se sol·licita una subvenció/ajut econòmic, en el marc de la convocatòria de (4), s'informa el següent:
a) S'apliquen al projecte els següents instruments de planejament i de gestió urbanístics aplicables: (5)
b) Incidència o afectació al projecte de determinacions d'instruments d'ordenació territorial: (6)
c) Classificació i qualificació del sòl on es projecta l'actuació, i paràmetres aplicables: (7)
d) Altres determinacions urbanístiques significatives que incideixen en el projecte: (8)
e) Finançament de les actuacions del projecte com a obligació estricta de l'Ajuntament: (9)
f) Disponibilitat efectiva de les autoritzacions o els informes concurrents: (10)
g) Compliment del projecte de les determinacions d'eficàcia directa sobre el planejament, contingudes en la legislació urbanística i altra legislació sectorial: (11)
Analitzat el contingut del projecte referit a l'encapçalament d'aquest informe, els qui el subscrivim informam en el sentit que compleix tots i cadascun dels requeriments que s'indiquen en els apartats precedents, a l'efecte de la sol·licitud també indicada a l'encapçalament, així com, si correspon, per al tràmit de l'acte o acord municipal aprovatori, equivalent a la llicència urbanística d'acord amb la legislació urbanística actualment aplicable.
A aquest efecte, s'emet el present informe, .... (12)
Persones que el subscriuen: (13)
Instruccions per complimentar els camps:
(1) A subscriure, conjuntament, pel personal tècnic competent dels serveis municipals, i pel personal dels serveis jurídics municipals, i a manca de serveis jurídics, per la persona titular de la secretaria general. En cap cas, l'emissió del present informe no es pot dur a terme, pel que fa al personal tècnic, per la persona que hagi redactat el projecte.
(2) Indicau la denominació específica del projecte, que ha de ser descriptiva i inequívoca de l'actuació que preveu
(3) Indicau la persona o persones autores del projecte, amb el seu núm. de visat col·legial si aquest resulta exigible d'acord amb la legislació aplicable.
(4) Indicau exactament la denominació de la convocatòria específica de la subvenció o ajut econòmic, i l'òrgan insular convocant.
(5) Indicau les referències a tots els instruments de planejament urbanístics municipals vigents aplicables al projecte, així com, si escau, els de gestió urbanístics. En el cas que algun d'ells estigui en tramitació o subjecte a procediments de revisió o modificació, s'ha d'indicar, igualment, així com si s'ha acordat la suspensió de les tramitacions i d'atorgament de llicències o de la presentació de comunicacions prèvies que regula la legislació urbanística.
(6) Efectuau les indicacions oportunes en el cas d'afectació o incidència, o indicau la no afectació expressa.
(7) Assenyalau la classificació i qualificació del sòl del terreny en el qual es projecta l'actuació, amb indicació específica dels paràmetres aplicables respecte de l'ús del sòl, les condicions d'edificació i l'aprofitament del subsòl, si és el cas. S'ha d'assenyalar igualment, en els casos de sòl urbà o urbanitzable en execució, si el terreny té la condició de solar, i en cas negatiu, quines actuacions són necessàries per assolir-la.
(8) Assenyalau, si escauen, les altres determinacions urbanístiques significatives, tant d'ordenació estructural com detallada, que condicionin l'aprofitament i l'ús del terreny, en especial les referides a les possibilitats d'edificació o de materialització de l'actuació prevista en el projecte.
(9) Indicau la normativa aplicable que fixi l'obligació del finançament de l'actuació en exclusiva amb fons públics municipals; fent constar, així mateix, que l'actuació per a la qual se sol·licita l'ajut econòmic en cap cas no correspon ser finançada per les persones propietàries de sòl, d'acord amb la legislació urbanística estatal i autonòmica.
(10) Indicau els actes d'atorgament d'autoritzacions concurrents, o informes sectorials concurrents, que la legislació aplicable exigeix, així com la seva data d'autorització o d'emissió, que són necessaris per a l'execució del projecte. En cas de trobar-s'hi subjecte, s'han d'haver emès amb caràcter favorable. En el cas de no trobar-se subjecte a cap autorització o informe concurrent, s'ha d'especificar de manera expressa en aquest apartat.
(11) S'ha d'indicar si el projecte compleix les determinacions de la legislació urbanística aplicable, i la resta de legislació i normativa sectorial d'aplicació en el cas que la legislació sectorial esmentada prevegi expressament la comprovació de l'adequació als requisits que s'hi estableixen en l'acte d'aprovació municipal del projecte, equivalent a la llicència urbanística.
(12) Assenyalau lloc i data d'emissió.
(13) S'ha d'indicar clarament la identificació i titulació de les persones que el subscriuen. Necessàriament s'ha d'emetre per personal de la corporació, i com a mínim ha d'anar subscrit per un tècnic professional amb competència per avaluar els aspectes tècnics i urbanístics del projecte i per un tècnic jurídic. A manca de tècnic o assessor jurídic entre el personal de la corporació, se subscriurà pel secretari o secretària general de la corporació local.»
ANNEX VIII
MODEL DE CERTIFICAT DE VIABILITAT DEL PROJECTE PER PART DEL TÈCNIC/TÈCNICA MUNICIPAL
Sr./Sra................................................................., tècnic/tècnica municipal, en relació al projecte ........................................................................... per a l'Ajuntament de ...............................
CERTIFICA:
Que el projecte de l'esmentada obra és viable.
I perquè consti, als efectes prevists a la legislació vigent, expedeix aquest certificat a ............................, dia ....... d.................de ...........
Signat: El tècnic/ La tècnica municipal
ANNEX IX
MODEL DE DECLARACIÓ RESPONSABLE DEL TÈCNIC/TÈCNICA REDACTOR DEL PROJECTE DE NO ESTAR SOTMÈS EN CAP CAUSA D'INCOMPATIBILITAT AMB L'ADMINISTRACIÓ ACTUANT
Sr./ Sra. ..............................................................................................................., ......(1)........ i redactor del projecte de l'obra: ........................................................................................................., amb núm. col·legiat ............ declara que no està sotmès a cap causa d'incompatibilitat amb l'Ajuntament d............................. o amb el Consell de Mallorca, manifestant ser competent per a la redacció del projecte de l'obra esmentada.
..................., .... d............... de .....
(1) Especificar si és o no tècnic municipal.
ANNEX X
MODEL DE CERTIFICAT D'ADJUDICACIÓ DEL CONTRACTE
Sr./Sra.: |
|
|
Secretari / a de |
|
CERTIFIC: que aquesta Entitat ha adjudicat el contracte segons les circumstàncies que a continuació s'expressen:
ADJUDICACIÓ DEL CONTRACTE |
ACTUACIÓ: |
AJUNTAMENT: |
PROCEDIMENT D'ADJUDICACIÓ: |
ÒRGAN DE CONTRACTACIÓ: |
CONTRACTISTA: |
CIF CONTRACTISTA: |
DATA DE L'ADJUDICACIÓ: |
DATA D'INICI DE L'ACTUACIÓ: |
DIRECTOR / A DE L'ACTUACIÓ: |
TITULACIÓ DIRECTOR /A ACTUACIÓ: |
FINANÇAMENT |
||||
ENTITATS |
PRESSUPOST ACTUACIÓ |
SUBVENCIÓ APROVADA |
ADJUDICACIÓ ACTUACIÓ |
BAIXA |
CONSELL DE MALLORCA |
|
|
|
|
AJUNTAMENT |
|
|
|
|
TOTALS |
|
|
|
|
MILLORES REFERIDES A LA CONTRACTACIÓ DE L'ACTUACIÓ |
|
I perquè així consti, i per a la seva remissió al Consell de Mallorca, expedeix aquest certificat, amb el vistiplau del batle/ssa, a............................., dia ............................ de ........................................... de ......................
VISTIPLAU
EL SECRETARI/LA SECRETÀRIA EL BATLE/LA BATLESSA
Sgt.: Sgt.:
ANNEX XI
MODEL D'ACTA DE COMPROVACIÓ DEL REPLANTEIG
OBRA: .......................................................................
CONTRACTISTA: ...................................................
A .............................., ......... d .......................... de .........
A les ..................... hores, a (lloc) ........................................................ compareixen el representant de l'Administració contractant: Sr./Sra. ...............................................................................; el Director de l'obra: Sr./Sra............................................................. i el representant de l'empresa contractista: Sr./Sra................................................................
L'objecte d'aquest acte és procedir a comprovar el replanteig de l'obra de referència que s'ha realitzat amb anterioritat a la licitació, d'acord amb el que disposa l'article 237 de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic.
Es comprova la possessió i la disponibilitat real dels terrenys necessaris per a la realització de l'obra, la seva idoneïtat i la viabilitat del projecte. Hi presta la seva conformitat el representant de l'Administració contractant i el facultatiu director de l'obra, sense reserves per part del contractista. El director autoritza l'inici de l'obra i comença a discórrer el termini d'execució.
El termini d'execució de l'obra fixat al plec de condicions és de ................ mesos.
Es deixen sobre el terreny totes les fites i els senyals que s'han considerat necessaris.
Igualment, s'ha fet lliurament al contractista dels plànols i documents necessaris per a l'execució de l'obra.
A les ......... hores es dóna per acabat l'acte i perquè consti el que s'ha acordat s'aixeca la present acta en quatre exemplars que subscriuen els assistents.
Sr./Sra. .............................................. Sr./Sra. ..............................................
en reprentació de l'Administració contractant. director/a de l'obra.
Sr./Sra............................................................
en representació de l'empresa contractista.
ANNEX XII
MODEL DE CERTIFICACIÓ D'OBRA
CONVOCATÒRIA DE SUBVENCIONS PLURIENNALS 2020-2021 PER A OBRES DE COMPETÈNCIA MUNICIPAL I ADQUISICIÓ DE VEHICLES I D'IMMOBLES
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
AJUNTAMENT:
CERTIFICACIÓ NÚM. OBRA:
DATA COMENÇAMENT OBRES: DATA ADJUDICACIÓ:
CONTRACTISTA TERMINI EXECUCIÓ:
PRESSUPOST APROVAT: PRESSUPOST ADJUDICAT:
BAIXA (%):
Sr./Sra. .…………………………………………….......................................................................,
CERTIFICA: Que les obres executades en el present mes per l'empresa adjudicatària són valorades, segons el pressupost, de la següent manera:
PRESSUPOST Euros |
IMPORT ADJUDICAT |
IMPORT DE LES OBRES |
||
EXECUTADES DURANT EL MES. |
EXEC. MESOS ANTERIORS. |
PENDENT EXECUTAR. |
||
|
|
|
|
|
LIQUIDACIÓ
Import de la certificació .............……. .-
Baixa obtinguda en la contracta .............……. .-
A deduir certificacions anteriors ...................... .-
Líquid acreditat al contractista ..............…… .-
% I.V.A. 21% ...............…... .-
TOTAL ABONABLE AL CONTRACTISTA ....................... .-
I perquè consti, i es faci l'abonament, expedeix la present certificació per import de ...............................................................................................-
Palma, ...... d ................. de .........
El contractista El director de l'obra
Sr/Sra. ........................... Sr./Sra. .................................
ANNEX XIII
MODEL DE CERTIFICAT FINAL D'OBRA
Sr./Sra. ................................................................................., .....(1).........ni director de l'obra: ......................................................................................
CERTIFICA
Que l'obra esmentada està acabada d'acord amb el seu projecte, redactat pel Sr./Sra. ......................................... i aprovat per l'Ajuntament d............................... el dia ..........................................
................., ...... d........................ de .......
(1) Enginyer, arquitecte...
ANNEX XIV
MODEL D'ACTA DE RECEPCIÓ
A ................................., dia ..............., reunits:
El Sr./Sra ...................................., facultatiu tècnic en representació de l'Ajuntament d................, el Sr./ Sra. ............................., facultatiu tècnic en representació del Consell Insular de Mallorca (CIM), el Sr./Sra. .................................................., contractista de les obres del projecte ".............................................................", i el Sr./Sra. ................................., facultatiu encarregat de la direcció de les obres de referència, a l'efecte de procedir a la recepció de les obres.
Conformement amb el que disposa l'article 243 de la vigent Llei de contractes del sector públic, és procedent aquesta recepció una vegada efectuades les prestacions convingudes, en aquest cas, les obres contingudes en el projecte de què s'ha fet menció.
Després d'examinar atentament la totalitat de l'obra i vista la seva adequació a les previsions del projecte, i a la resta de documentació tècnica i administrativa, reguladora de les obligacions del contractista, el Sr/Sra. ................................................., facultatiu tècnic municipal la considera com a ben realitzada, correcta i exactament finalitzada, sense que sigui procedent, per tant, fer-hi objeccions o reserves.
En conseqüència, en compliment de l'article 243 del vigent Llei de contractes del sector públic, es procedeix a la recepció de les obres de ..............................................................
i comença el termini de garantia fixat en el Plec de condicions, que és de ......... mesos.
I perquè consti s'estén la present Acta, en el lloc i en la data indicats més amunt, en quatre exemplars, lliurant-se'n un al Consell Insular de Mallorca, un al director de l'obra, un altre al contractista, i arxivant-se l'altre en el corresponent expedient administratiu.
En prova de conformitat firmen les parts.
El representant de l'Ajuntament El representant del CIM
El director de l'obra El contractista
ANNEX XV
MODEL DE CERTIFICAT DEL SECRETARI/A EN FASE DE JUSTIFICACIÓ DE DESPESES
Sr./Sra............................................................................................., secretari/secretària de l'Ajuntament d.............................................
CERTIFICA:
Que l'Ajuntament d...................................... ha estat beneficiari d'una subvenció del Consell de Mallorca en el marc de la convocatòria 2020-2021 per a actuacions d'inversió de competència municipal per import de ................................................. per dur a terme la següent actuació:
.............................................................................................................................................
Que l'activitat subvencionada abans esmentada s'ha realitzat, s'ha complit la finalitat de la subvenció i s'ha aportat de documentació justificativa que estableix la convocatòria.
I, perquè consti als efectes prevists a la legislació vigent, expedeix aquest certificat, d'ordre i amb el vistiplau del Sr. batle/Sra. batlessa.
......................, ...... d................ de ......
Vist-i-Plau
EL BATLE/LA BATLESSA
ANNEX XVI
MODEL D'INFORME DE L'INTERVENTOR/A MUNICIPAL EN FASE DE JUSTIFICACIÓ DE DESPESES.
................................................, Interventor/a de l'Ajuntament de ..................................
D'acord amb el que disposa la disposició addicional segona de la vigent Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca (BOIB núm. 21, de 18 de febrer de 2017 i núm. 96, de 4 d'agost de 2018),
INFORMA:
Que l'Ajuntament de .................................... ha estat subvencionat pel Consell de Mallorca per dur a terme la següent actuació en el marc de la convocatòria de subvencions 2020-2021 per executar actuacions d'inversió de competència municipal:
..........................................................................................................................................
Que les factures justificatives de l'anterior actuació subvencionada, que són verídiques i s'han expedit amb regularitat i corresponen sense cap dubte a l'activitat objecte de subvenció en els termes establerts a la convocatòria, són les següents:
Data factura |
Núm. Factura |
NIF Proveïdor |
Proveïdor |
Concepte |
Import de la factura |
Data pagament de la factura |
Data reconeixement obligació (O) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Així mateix DECLARA (1):
_____ Que l'Ajuntament no recuperarà ni compensarà l'IVA de les factures que presenta.
_____ Que l'Ajuntament recupera i/o compensa l'IVA de les següents factures:
..............................................................................................................................
..............................................................................................................................
També DECLARA:
Que l'Ajuntament no ha obtingut cap altra subvenció d'altres institucions públiques o privades per a l'activitat objecte de la subvenció (o, si és el cas, relació de les concedides, amb indicació dels imports i la seva procedència).
Que el cost justificat amb les factures esmentades no supera el valor de mercat.
Que, si s'escau, pel que fa a les factures d'honoraris de persones físiques l'Ajuntament ha ingressat les retencions d'IRPF a l'Agència Tributària.
I perquè així consti, jo, com a Interventor/a de l'Ajuntament, expedesc aquest document a ............................., dia...................... de ................. de...................
(1) Marcar amb una creu l'opció que pertoqui.
ANNEX XVII
MODEL D'AUTORITZACIÓ DE L'INTERESSAT PERQUÈ UNA ADMINISTRACIÓ PÚBLICA PUGUI OBTENIR DADES DE LA TRESORERIA GENERAL DE LA SEGURETAT SOCIAL D'ESTAR AL CORRENT EN EL COMPLIMENT DE LES SEVES OBLIGACIONS FRONT LA SEGURITAT SOCIAL (CONCESSIÓ D'AJUDES I SUBVENCIONS).
Sr./Sra.______________________________________________________________
batle/ssa president/a de l'Ajuntament/Entitat Local Menor de ______________ amb domicili a __________________________________________________actuant en representació de la Corporació,
AUTORITZA el Consell Insular de Mallorca a sol·licitar de la Tresoreria General de la Seguritat Social les dades relatives al compliment de les seves obligacions front la Seguritat Social per comprovar el compliment dels requisits establerts per percebre subvencions i/o ajudes d'aquesta convocatòria, d'altres convocatòries en tramitació, i de futures convocatòries que es tramitin.
A........................., dia ......... d.............................. de .................
Signat: ........................................................................ (amb el segell de l'Ajuntament)
ANNEX XVIII
MODEL D'AUTORITZACIÓ DE L'INTERESSAT PERQUÈ UNA ADMINISTRACIÓ PÚBLICA PUGUI OBTENIR DADES DE L'AGÈNCIA TRIBUTÀRIA D'ESTAR AL CORRENT EN EL COMPLIMENT DE LES SEVES OBLIGACIONS TRIBUTÀRIES (CONCESSIÓ D'AJUDES I SUBVENCIONS)
Sr./Sra.______________________________________________________________
batle/ssa president/a de l'Ajuntament/Entitat Local Menor de ______________ amb domicili a __________________________________________________actuant en representació de la Corporació,
AUTORITZA el Consell Insular de Mallorca, de conformitat amb l'article 95.1,k, de la Llei 58/2003, de 17 de desembre, general tributària, a sol·licitar de l'Agència Estatal de l'Administració Tributària les dades relatives al compliment de les seves obligacions tributàries per comprovar el compliment dels requisits establerts per percebre subvencions i/o ajudes d'aquesta convocatòria, d'altres convocatòries en tramitació, i de futures convocatòries que es tramitin.
A........................., dia ......... d.............................. de .................
Signat: ........................................................................ (amb el segell de l'Ajuntament)