Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA D'EDUCACIÓ, UNIVERSITAT I RECERCA

Núm. 3545
Resolució de la directora general de Personal Docent de 29 d’abril de 2020 per la qual es deixa sense efecte la Resolució de la directora general de Personal Docent de 3 de març de 2020 per la qual s’aprova la convocatòria pública per cobrir, en comissió de serveis, places de docents en serveis educatius especialitzats

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Fets

1. En data 3 de març de 2020, la directora general de Personal Docent va dictar la Resolució per la qual s'aprova la convocatòria pública per cobrir, en comissió de serveis, places de docents en serveis educatius especialitzats (BOIB núm. 29, de 7 de març).

2. En data 12 de març de 2020, la directora general de Personal Docent va dictar la Resolució per la qual es corregien les errades detectades en la Resolució de la directora general de Personal Docent de 3 de març de 2020 per la qual s'aprova la convocatòria pública per cobrir, en comissió de serveis, places de docents en serveis educatius especialitzats (BOIB núm. 43, de 26 de març).

3. En data 14 de març de 2020, es va declarar l'estat d'alarma per a la gestió de la situació de crisi sanitària ocasionada pel COVID-19, mitjançant la publicació del Reial decret 463/2020, de 14 de març (BOE núm. 67, de 14 de març). La durada de l'estat d'alarma era de quinze dies naturals.

4. En la disposició addicional tercera del Reial decret 463/2020, de 14 de març, s'exposava que «se suspenden términos y se interrumpen los plazos para la tramitación de los procedimientos de las entidades del sector público» i, en conseqüència, el termini per presentar sol·licituds en la convocatòria dels serveis educatius especialitzats també quedà suspès a partir de dia 14 de març.

5. El termini per presentar sol·licituds s'obrí dia 8 de març de 2020, de manera que havien passat sis dies naturals i faltaven nou dies naturals per finalitzar el termini quan es declarà l'estat d'alarma.

6. En data 11 d'abril de 2020, es va prorrogar l'estat d'alarma declarat pel Reial decret 463/2020, de 14 de març, mitjançant la publicació del Reial decret 487/2020, de 10 d'abril (BOE núm. 101, de 11 d'abril). La durada de la pròrroga era fins dia 26 d'abril de 2020.

7. En data 25 d'abril de 2020, es va tornar a prorrogar l'estat d'alarma declarat pel Reial decret 463/2020, de 14 de març, mitjançant la publicació del Reial decret 492/2020, de 24 de abril (BOE núm. 115, de 25 d'abril). La durada d'aquesta nova pròrroga és fins dia 10 de maig de 2020, essent aquesta nova data previsiblement prorrogat.

8. En data 27 d'abril de 2020, la cap del Servei d'Atenció a la Diversitat va elaborar un informe justificatiu sobre la necessitat de deixar sense efectes la Resolució de la directora general de Personal Docent de 3 de març per la qual s'aprova la convocatòria pública per cobrir, en comissió de serveis, places de docents en serveis educatius especialitzats.

9. En aquest informe assenyala que el procediment del concurs previst no es podria desenvolupar tal i com estava previst, degut a falta de temps en l'execució, ocasionada per la declaració de l'estat d'alarma i de les successives pròrrogues.

10. No se sap quina serà la data en què es produirà l'aixecament de l'estat d'alarma, i la Resolució esmentada indica unes passes a seguir, per la qual cosa es deixaria sense efectes dita Resolució degut a la impossibilitat d'execució.

11. En la base desena de la Resolució de la directora general de Personal Docent dictada dia 3 de març de 2020, s'exposava el cas de proposta i nomenament extraordinari. Aquesta actuació es mantindria a causa que són places d'especial dificultat, i són cobertes per funcionaris docents amb una experiència professional específica. Si aquestes places no quedassin cobertes, seguirien el procediment d'adjudicació de destinacions provisionals que estableix la Direcció General de Personal Docent.

Fonaments de dret

1. La disposició addicional tercera del Reial decret 463/2020, de 14 de març, pel qual es declara l'estat d'alarma per a la gestió de la situació de crisi sanitària ocasionada pel COVID-19 (BOE núm. 67, de 14 de març), per la qual s'estableix que «se suspenden términos y se interrumpen los plazos para la tramitación de los procedimientos de las entidades del sector público. El cómputo de los plazos se reanudará en el momento en que pierda vigencia el presente Real Decreto, o en su caso, las prórrogas del mismo» i que és d'aplicació «a todo el sector público definido en la Ley 39/2015, de 1 de octubre, del Procedimiento Administrativo Común de las Administraciones Públicas».

2. L'article 2.6.b) del Decret 21/2019, de 2 d'agost, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, que atribueix a la Conselleria d'Educació, Universitat i Recerca, concretament a la Direcció General de Personal Docent, competències en matèria d'ordenació i gestió del personal docent (BOIB núm. 106, de 2 d'agost), modificat pel Decret 36/2019, de 20 de desembre (BOIB núm. 171, de 21 de desembre).

3. L'article 1.3 de la Resolució del conseller d'Educació, Universitat i Recerca de 16 de setembre de 2019 de delegació de determinades competències en matèria de gestió del personal docent en la directora general de Personal Docent (BOIB núm. 129, de 21 de setembre), pel qual es delega en la directora general de Personal Docent, entre altres competències administratives en matèria de gestió de personal docent, la de convocar i resoldre els procediments per ocupar, en comissió de servei, llocs de feina docent.

Per tot això, dict la següent

Resolució

1. Deixar sense efectes la Resolució de la directora general de Personal Docent de 3 de març de 2020 per la qual s'aprova la convocatòria pública per cobrir, en comissió de serveis, places de docents en serveis educatius especialitzats.

2. Disposar, per al curs 2020-2021, que les places vacants dels serveis educatius especialitzats siguin adjudicades, en comissió de serveis, per un període d'un any, a funcionaris de carrera que compleixin els requisits generals que establia la base tercera de la convocatòria, proposats per la directora general de Primera Infància, Innovació i Comunitat Educativa.

En el supòsit que cap funcionari de carrera accepti l'adjudicació en comissió de serveis, la plaça s'ha d'oferir en el procediment d'adjudicació de destinacions provisionals, en els termes que estableix la resolució de la directora general de Personal Docent que el reguli.

3. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, les persones interessades poden interposar un recurs potestatiu de reposició davant la directora general de Personal Docent en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i els articles 25.5 i 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També s'hi pot interposar un recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d'acord amb els articles 8 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

Palma, 29 d'abril de 2020

La directora general de Personal Docen

Rafaela Sánchez Benítez