Secció III. Altres disposicions i actes administratius
CONSELL INSULAR DE MALLORCA
DEPARTAMENT DE PROMOCIÓ ECONÓMICA I DESENVOLUPAMENT LOCAL
Núm. 3502
Aprovació de la convocatòria de subvencions per al foment de la competitivitat de l’artesania de Mallorca per a l’any 2020
BNDS: 499702 (http://www.pap.minhafp.gob.es/bdnstrans/index)
El conseller executiu de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local, en data 6 de març de 2020, va adoptar la Resolució següent:
“Antecedents
1. El Pla Estratègic de Subvencions del Consell de Mallorca per a l'exercici 2020 aprovat per Acord del Consell Executiu del Consell de Mallorca de 22 de gener 2020 (BOIB núm. 14 de 1 de febrer de 2020), preveu que el Departament de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local dugui a terme una convocatòria de subvencions amb els objectius principals de contribuir a la preservació, millora i potenciació dels oficis artesans, com a patrimoni immaterial de Mallorca i per fomentar la competitivitat del sector de l'artesania, com a activitat econòmica
2. El dia 19 de febrer de 2020 la directora insular de Comerç i Artesania va emetre informe justificatiu relatiu a la oportunitat de convocar subvencions per al foment de la competitivitat de l'artesania per a l'any 2020 atès que s'ajusta a les finalitats i a les funciones del Departament Promoció Econòmica i Desenvolupament Local del Consell de Mallorca.
3. El dia 19 de febrer de 2020 el conseller executiu de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local va dictar resolució d'inici de l'expedient de la convocatòria de subvencions al foment de la competitivitat de l'artesania de Mallorca per a l'any 2020.
4. En data de dia 24 de març de 2020 la tècnica jurídica de la secció d'Artesania va emetre informe jurídic favorable sobre la present convocatòria.
5. En el pressupost de despeses del Consell Insular de Mallorca per a l'any 2020 s'ha previst el crèdit adequat i suficient per fer front a la despesa que es deriva de la present convocatòria, per un import de 155.000€, que es distribueix la següent manera amb càrrec a les aplicacions pressupostàries següents:
Aplicació pressupostària |
Denominació |
Import |
65.43900.47900 |
Altres transferències empreses artesania |
130.000€ |
65.43900.48900 |
Altres transferències associacions artesania |
25.000€ |
6. La Intervenció Delegada en data 4 de març de 2020 ha emès informe d'intervenció favorable.
Fonaments de dret
1. El Departament Promoció Econòmica i Desenvolupament Local té atribuïdes les competències en matèria d'artesania, i específicament, fomentar la competitivitat, la capacitació i el desenvolupament de les empreses artesanes i crear canals per comercialitzar l'artesania, d'acord amb el que disposa l'article 9 apartat m) del Decret de la Presidència del Consell de dia 9 de desembre de 2019 pel qual es determina l'organització del Consell Insular de Mallorca (BOIB núm. 167, de 12 de desembre de 2019)
2. El conseller executiu és l'òrgan competent per aprovar i resoldre subvencions de quantia igual o inferior a dos-cents cinquanta mil euros (250.000€) d'acord amb el que disposa l'article 28 del vigent Reglament orgànic del Consell Insular de Mallorca, en concordança amb la base 23.5 de les Bases d'execució del Pressupost del Consell Insular de Mallorca 2020.
3. L'article 1 k) del Decret d'organització del Consell de Mallorca estableix que els consellers executius tenen les facultats que dimanen de la Llei de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú sobre inici i ordenació del procediment, facultats que, en particular, es concreten en les següents: ampliar terminis per resoldre, aplicar la tramitació d'urgència, fer requeriments d'esmena i millora de la sol·licitud d'iniciació i assenyalar tràmits que s'han de dur a terme. Tot això en relació amb procediments referits a l'activitat administrativa que el departament fa, determina que el conseller executiu de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local té la competència per dictar l'acte administratiu que ens ocupa.
4. Ordenança general de subvencions del Consell Insular de Mallorca (BOIB núm. 21, de 18 de febrer de 2017) modificada per Acord del Ple de 14 de juny de 2018 (BOIB núm. 96 de 04 d'agost 2018).
5. La convocatòria s'adequa a les bases 33 i 34 de les Bases d'Execució del Pressupost del Consell Insular de Mallorca per l'any 2020 relatives a la regulació de la percepció i justificació de les subvencions.
6. Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i el Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el reglament de la Llei general de Subvencions.
7. Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Per tot això, el conseller executiu que dicta la següent,
RESOLUCIÓ
1. Aprovar l'expedient i la convocatòria pública de subvencions per la foment de la competitivitat de l'artesania de Mallorca per a l'any 2020.
2. Autoritzar una despesa per un import total de 155.000€ com a quantitat global del pressupost de 2020 que es destina a la convocatòria de subvencions per al foment de la competitivitat de l'artesania de Mallorca per a l'any 2020, quantia que es distribuirà de la manera següent:
Aplicació pressupostària |
Denominació |
Import |
65.43900.47900 |
Altres transferències empreses artesania |
130.000€ |
65.43900.48900 |
Altres transferències associacions artesania |
25.000€ |
3. Ordenar la publicació de la convocatòria de les subvencions indicades al BOIB per conducte de la Base Nacional de Subvencions.
Interposició de recursos
Contra aquesta Resolució que no posa fi a la via administrativa, podeu interposar el recurs d'alçada en el termini d'un mes, comptador a partir de l'endemà de la publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears de l'extracte de la present convocatòria. El recurs es pot interposar formalment davant la Presidència del Consell Insular de Mallorca, que és l'òrgan competent per resoldre'l.
Contra la desestimació expressa d'aquest recurs d'alçada, hi podeu interposar el recurs contenciós administratiu (davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma que correspongui o la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears), en el termini de dos mesos, comptadors a partir de l'endemà de rebre la notificació de la desestimació de l'esmentat recurs d'alçada.
Si han transcorregut tres mesos des de la interposició del recurs d'alçada i no n'heu rebut la notificació de resolució expressa, s'entén desestimat per silenci i podeu interposar el recurs contenciós administratiu davant (el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma que correspongui o la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears), en el termini de sis mesos, comptadors a partir de l'endemà de la desestimació presumpta.
No obstant l'anterior, podeu interposar, si escau, qualsevol altre recurs que considereu oportú. Tot això de conformitat amb la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa i de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.”
Palma, 6 de març de 2020
El secretari tècnic de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local
(per suplència: resolució de 8 de gener 2020 - BOIB núm. 9, de 21/01/2020)
Jaume Tomàs Oliver
CONVOCATÒRIA DE SUBVENCIONS PER AL FOMENT DE LA COMPETITIVITAT DE L'ARTESANIA DE MALLORCA PER A L'ANY 2020
1. OBJECTE I FINALITAT DELS AJUTS
1.1 L'objecte d'aquesta convocatòria és el foment de l'activitat artesanal de Mallorca mitjançant l'atorgament d'ajudes a projectes, programes i activitats desenvolupats entre el 6 de setembre 2019 i el 5 de setembre 2020.
1.2 La finalitat de la convocatòria és incentivar la innovació, la formació, millorar la competitivitat i la modernització del sector artesanal, promoure la comercialització dels productes artesans, difondre el patrimoni cultural de l'artesania i garantir el coneixement i manteniment dels oficis artesans acreditats en l'illa de Mallorca, per activitats directament relacionades amb l'ofici acreditat com a artesà.
1.3. Les bases reguladores de la present convocatòria són les establertes en l'Ordenança general de subvencions del Consell Insular de Mallorca, aprovada per Acord del Ple del Consell de Mallorca en sessió de dia 23 de desembre de 2016 (BOIB núm. 21, de 18 de febrer de 2017) modificada per Acord del Ple de 14 de juny de 2018 (BOIB núm. 96 de 4 d'agost de 2018).
1.4. Les actuacions subvencionables relatives a totes les línies d'actuació s'han d'haver realitzat en el període comprés entre el 6 de setembre 2019 i el 5 de setembre 2020.
2. BENEFICIARIS DE LA CONVOCATÒRIA
2.1. Tenen la consideració de beneficiaris:
a) Empreses, comunitats de béns, autònoms i els treballadors assalariats que enquadrin la seva activitat econòmica dins el sector de l'artesania de Mallorca. En concret,
- Les empreses i les comunitats de béns del sector de l'artesania han d'estar en possessió del document de qualificació artesanal per empreses (DQA), en vigor, acreditant també el mestre artesà responsable de la producció.
- Els empresaris autònoms han de disposar de la Carta d'Artesà (CA) en vigor, i/o la Carta de Mestre Artesà (CMA) en vigor.
- Excepcionalment, les persones i o entitats indicades, encara que no tinguin aquests distintius, podran ser beneficiaris de la convocatòria, si disposen del document administratiu “pendent visita”, expedit com a mínim 1 mes comptador des de la publicació de l'extracte de la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
En cas que les comunitats de béns vulguin demanar una subvenció han d'optar entre sol·licitar-la com a comunitat de béns, o bé, com a persona física. És a dir, no es pot sol·licitar la mateixa subvenció com a persona física a la vegada que com a comunitat de béns, sinó que s'ha d'escollir una d'aquestes dues opcions. A les comunitats de béns els hi serà d'aplicació l'article 7.4 i 7.5 de l'Ordenança general de subvencions del Consell Insular de Mallorca.
b) Associacions.
Les associacions han d'estar inscrites en el registre corresponent i han de tenir un mínim de 5 associats en possessió d'una acreditació artesana o si disposen del document administratiu “pendent visita”, expedit com a mínim 1 mes comptador des de la publicació de l'extracte de la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
2.2. Per poder accedir a les subvencions que estableix aquesta convocatòria s'ha de tenir el seu domicili fiscal, sucursal, delegació o establiment permanent a l'illa de Mallorca.
2.3. No poden tenir la condició de beneficiari, les persones o les entitats en les quals es doni alguna de les circumstàncies previstes en l'article 8.2, 8.3 i 8.4 de l'Ordenança general de subvencions del Consell Insular de Mallorca.
2.4. El fet de rebre una ajuda implica l'obligatorietat de dur a terme el projecte subvencionat i, a fi d'executar la totalitat del pressupost, la persona beneficiària ha de cercar altres fonts de finançament o bé aportar-hi fons propis.
3. RÈGIM DE COMPATIBILITAT AMB ALTRES AJUTS O SUBVENCIONS
D'acord amb el previst a l'article 16 de l'Ordenança general de subvencions del Consell Insular de Mallorca, son compatibles amb altres subvencions, ajuts, ingressos o recursos sempre que l'import no sigui, en cap cas, d'una quantia que, aïlladament o conjuntament amb les altres subvencions, superi el cost de l'activitat que la persona beneficiària ha de dur a terme o el valor de la situació objecte de finançament, i sense perjudici del que estableixi de la normativa per la qual es regulen aquestes altres subvencions concurrent.
4. RÈGIM DE CONCURRÈNCIA
4.1. El procediment de concessió de les subvencions es duu a terme mitjançant concurrència competitiva per línia, en virtut de la qual es comparen, en un únic procediment, totes les sol·licituds presentades amb la intenció d'establir-hi una prelació a través dels criteris de valoració prevists en el punt 11è d'aquesta convocatòria i, d'aquesta manera, concedir les subvencions a les sol·licituds que han obtingut una major puntuació, dins els límits recollits en els punts 5è, i 6è d'aquesta convocatòria i fins a l'import del crèdit pressupostari establert.
4.2. Una vegada aplicats els criteris de valoració, per desempatar, tindrà preferència la sol·licitud presentada abans en el registre, segons rigorós ordre de número d'entrada en el registre, i un cop completat l'expedient, fins a exhaurir el total del crèdit assignat a cada línia.
4.3. No obstant això, no cal establir un ordre de prelació entre les sol·licituds presentades que reuneixen els requisits de la convocatòria, mitjançant l'aplicació del punt 11è, quan el crèdit pressupostari sigui suficient per satisfer-les, d'acord amb l'article 17.1 de l'Ordenança general de subvencions del Consell Insular de Mallorca.
4.4. Quan la quantia del crèdit de la convocatòria no sigui suficient per cobrir el 100% del pressupost de la convocatòria, el darrer beneficiari, segons l'ordre de prelació, rebrà com a màxim l'import romanent. En aquest supòsit, si el projecte no es justifica totalment, la subvenció concedida no es reduirà proporcionalment en funció de l'import total justificat, sempre que no impliqui superar el cost total de l'activitat o projecte, un cop deduïts els ingressos aliens o les subvencions que l'han finançat, si n'hi ha.
5. FINANÇAMENT I IMPORT MÀXIM
5.1 El pressupost de despeses del Consell Insular de Mallorca per a l'any 2020 ha assignat la quantitat de 155.000 euros a les subvencions objecte d'aquest convocatòria.
L'import total de 155.000,00 euros previst es distribuirà als projectes d'actuació presentats de les línies 1 a 4 de la següent manera:
5.2. Les ajudes que s'atorguin seran adjudicades fins al límit del crèdit pressupostari, sempre que es compleixen els requisits legals d'aquesta convocatòria i altres normes d'aplicació. La quantia total màxima per a cada una de les línies és la que tot seguit es detalla:
5.3. Si no es concedissin les quantitats inicialment previstes a la convocatòria per manca de sol·licituds o per manca d'acreditació, es poden traspassar les quanties establertes indistintament entre les línies 1-4, d'acord amb les sol·licituds presentades.
5.4. La determinació de l'import de la subvenció ha de respectar els límits següents:
1. No pot ser superior a la quantitat sol·licitada.
2. No pot ultrapassar el 100% del pressupost subvencionable per a cada projecte, respectant sempre els límits determinats en els punts 5è i 6è d'aquesta convocatòria.
6. ACTUACIONS I DESPESES SUBVENCIONABLES
6.1. Són objecte de subvenció, les actuacions executades entre el 6 de setembre de 2019 i el 5 de setembre 2020 per les persones beneficiaries definides al punt 2 de la convocatòria, que s'incloguin en alguna de les línies d'actuació següents, i d'acord amb les condicions que s'hi estableixen.
6.1.1 Línia 1. ORGANITZACIÓ D'ACTIVITATS DE FOMENT
a) Actuacions
L'organització i la realització de les activitats de foment següents: mercats, fires, espais de venda, exposicions, festes i jornades que promocionin els productes artesans de Mallorca. Almenys un 50% dels participants en les activitats subvencionades han d'estar en possessió d'una acreditació artesana en vigor o “pendent visita”, menys en el supòsit de les associacions les quals han de tenir un mínim de 5 persones amb acreditació artesanal en vigor o “pendent visita”. En el cas del “pendent de visita” ha de tenir com a mínim 1 mes comptador des de la publicació de l'extracte de la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
b) Despeses subvencionables
S'inclouen els següents despeses:
Queden EXCLOSES, els projectes o actuacions realitzats en el propi taller de l'artesà organitzador del projecte o actuació.
c) Beneficiaris: associacions d'artesans, comunitats de béns, empreses i autònoms que compleixen els requisits del punt 2 d'aquesta convocatòria.
d) Subvenció màxima
Per a aquesta línia d'actuació, només serà subvencionable un únic projecte per a cada persona beneficiària.
6.1.2. Línia 2. PARTICIPACIÓ EN FIRES O MERCATS
a) Actuacions
b) Despeses subvencionables
El lloguer de l'espai, l'abonament de la taxa corresponent, l'import de l'expedició del certificat de l'ajuntament d'assistència a la fira o mercat, el muntatge i la gestió de l'estand i dels productes. Les despeses en concepte de transport de mercaderies i materials per l'estand, sempre que aquest transport es faci per mitjans aliens. També s'inclouen, les despeses de desplaçament (exclòs el quilometratge per mitjans propis), i igualment, el cost de l'allotjament (amb un límit d'1 representant per empresa o 2 representants, en el cas d'associacions).
Seran subvencionables les taxes corresponents abonades fora del període subvencionable en aquesta convocatòria sempre que l'activitat es dugui a terme entre el dia 6 de setembre de 2019 i el dia 5 de setembre de 2020. Si la fira o el mercat excedeix del període subvencionable la quantia de la subvenció es calcularà mitjançant prorrateig per dies naturals i, com a màxim fins a dia 5 de setembre.
També serà subvencionable la reserva de fira o mercat pagada fora del període subvencionable sempre i quan l'activitat tingui lloc dins del període subvencionable i, com a màxim fins dia 5 de setembre.
c) Beneficiaris: associacions d'artesans, comunitats de béns, empreses i autònoms que compleixin els requisits del punt 2 d'aquesta convocatòria.
d) Subvenció màxima: únicament serà subvencionable un únic projecte per beneficiari, el qual podrà incloure fins a un màxim de quatre fires i les quantitats màximes globals que es poden concedir són les següents:
- Associacions: 2.000,00 € en total.
- Empreses/comunitats de béns/autònoms: 1.500,00 €.
6.1.3. Línia 3. MILLORA DE LA FORMACIÓ PROFESSIONAL
a) Actuacions
- L'organització de cursos de formació i tallers (amb un mínim de 5 alumnes).
- L'assistència a cursos de formació, tallers, congressos nacionals i/o internacionals. S'inclouen els cursos de perfeccionament relacionats amb l'activitat artesanal i els cursos en matèria de gestió empresarial o comercialització.
b) Despeses subvencionables
- En relació amb l'ORGANITZACIÓ DE CURSOS DE FORMACIÓ I TALLERS, seran subvencionables els costos corresponents a la remuneració del personal docent, l'adquisició de material didàctic, despeses generals, lloguer d'aules, lloguer de maquinària i d'eines, així com la compra de materials per utilitzar al curs. Es podran incloure les despeses de desplaçament dels docents (exclòs el quilometratge per mitjans propis) i els d'allotjament dels docents en el supòsit de residir fora de Mallorca i venir a l'illa per impartir el curs o taller.
- En relació amb l'ASSISTÈNCIA A CURSOS DE FORMACIÓ, TALLERS I CONGRESSOS serà subvencionable el cost de la matrícula i, únicament en el cas de cursos fora de l'illa també les despeses de desplaçament (exclòs el quilometratge amb mitjans propis) i les d'allotjament, justificats amb la corresponent factura.
- NO se subvencionarà la contractació de ponents que formin part o siguin membres de l'entitat sol·licitant.
- En relació al cursos realitzats on line únicament serà subvencionable la realització del curs dins el període subvencionable, establert en el punt 1 de la convocatòria.
c) Beneficiaris
- Associacions, comunitats de béns, empreses, treballadors autònoms i treballadors assalariats que compleixin els requisits del punt 2 d'aquesta convocatòria.
- Els treballadors assalariats únicament podran ser beneficiaris d'aquesta línia d'actuació per a l'assistència a cursos de formació, tallers i congressos nacionals i o internacionals.
d) Subvenció màxima
-Associacions i treballadors assalariats: 3.000,00 € per projecte.
- Empreses/Autònoms/Comunitats de béns: 3.000,00 € per projecte.
Cal presentar una sol·licitud per a cada projecte subvencionable, amb un màxim de tres projectes. Això no obstant, perquè tots els sol·licitants puguin accedir a la subvenció per aquesta línia, primer es valoraran els primers projectes presentats per cada sol·licitant i, si després hi hagués un romanent en el crèdit per a aquesta línia, es distribuirà el romanent del crèdit aplicant els mateixos criteris de valoració del Punt 11è pel segon projecte i així successivament.
6. 1. 4. Línia 4. DIFUSIÓ DELS OFICIS ARTESANS
a) Actuacions
- L'edició de mitjans de promoció i divulgació de l'ofici artesà acreditat per a cada persona beneficiària i com a mínim en llengua catalana.
- L'edició de catàlegs, fullets, tríptics, llibres, campanyes de publicitat en premsa, ràdio, televisió, en línia, tanques publicitàries, o altres mitjans de difusió dels productes i oficis artesans dels beneficiaris i com a mínim en llengua catalana.
- Retolació i impressió de vehicles, com a mínim en llengua catalana.
En el cas de campanyes de publicitat, en qualsevol mitjà de difusió, amb subscripció anual, únicament serà subvencionable l'actuació de publicitat realitzada en el període subvencionable, establert al Punt 1 de la convocatòria.
b) Despeses subvencionables
El cost del projecte de difusió de l'ofici artesà i el cost de les campanyes de publicitat relatives a la seva pròpia acreditació artesanal, en diferents suports. S'inclouen les despeses derivades de l'edició, la producció, el disseny, la traducció i la impressió del material publicitari o del material de difusió gràfic o audiovisual, així com l'embalatge de productes (packaging), sempre que inclogui el logotip o identificació de l'artesà i indiqui el suport del Consell Insular de Mallorca.
També són subvencionables el manteniment de les pàgines webs professionals dels artesans sempre que la difusió faci referència a la seva pròpia acreditació artesanal, campanyes publicitàries per internet i el manteniment de les xarxes socials.
La persona beneficiària ha de donar publicitat adequada al caràcter públic del finançament del programa segons s'especifica en el punt 13.h) i en el punt 14.A) de la convocatòria.
c) Beneficiaris: associacions d'artesans, comunitats de béns, empreses i autònoms que compleixen els requisits del punt 2 d'aquesta convocatòria.
d) Subvenció màxima
- Associacions: 1.500,00 €.
- Empreses/Autònoms/Comunitats de béns: 2.000,00 €.
Per aquesta línia d'actuació, només serà subvencionable un únic projecte per beneficiari, excepte per les associacions les quals poden presentar més d'un projecte que s'acceptarà en el supòsit de romanent dins la mateixa aplicació pressupostària i que es concediran aplicant els mateixos criteris del punt 11 d'aquesta convocatòria.
7. DIFUSIÓ DEL CONSELL DE MALLORCA
La persona beneficiària ha de donar publicitat adequada al caràcter públic del finançament del programa, activitat, inversió o actuació objecte de subvenció. Per a les mesures de difusió s'han de complir qualcun d'aquets requisits:
- Tot el material imprès ha de dur el logotip del Consell Insular.
-Difusió a les xarxes socials i etiquetar els comptes de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local (@PEiDL_mallorca) i del Consell de Mallorca.
-Convidar als actes al Consell de Mallorca.
-Logotip del Consell de Mallorca a les paradetes de la fira.
- Logotip del Consell de Mallorca al taller, espai de mostra o venta.
8. FORMALITZACIÓ, SOL·LICITUD I ACREDITACIÓ DELS REQUISITS
Les sol·licituds s'han de formalitzar mitjançant les instàncies i els annexos que facilita el Consell Insular de Mallorca, que es poden recollir en les dependències de la Direcció Insular de Comerç i Artesania del Consell Insular de Mallorca (Centre Cultural La Misericòrdia, plaça de l'Hospital, 4, de Palma 07012), o bé descarregar-los directament de la web del Consell Insular de Mallorca, a l'adreça d'internet www.conselldemallorca.net i han de contenir les dades necessàries per a identificar correctament l'entitat i la persona que la representa.
Emplenar la documentació de manera incompleta o amb errors, de manera que no es pugui apreciar la concurrència dels requisits necessaris per atorgar la subvenció, o no presentar el projecte subvencionable o la documentació complementària necessària, és motiu suficient d'exclusió. Si escau, es comunicarà la deficiència al sol·licitant per esmenar-la en un termini de deu dies hàbils a comptar des de la recepció del requeriment, però s'entendrà que la data comptadora com a data d'entrada vàlida en el Registre, a l'efecte del còmput de les sol·licituds si fos necessari un desempat en cas de mateixa valoració, una vegada aplicats els criteris de valoració, és la data de presentació en el Registre de la totalitat de la documentació correcta, no la data inicial de presentació.
S'hi ha d'adjuntar la documentació administrativa següent:
a) Model de sol·licitud (Annex I). Només s'admetrà el model normalitzat de sol·licitud de l'any en curs.
b) Fotocòpia del DNI, NIE o CIF, segons pertoqui, de l'empresa, comunitat de béns, associació i/o persona sol·licitant i/o del seu representant legal, si és el cas.
c) Documentació acreditativa de la vigència del càrrec de representant legal en virtut de la qual actua la persona signant de la sol·licitud i, si escau, acreditació de l'autorització corresponent i suficient, en cas que firmi una persona diferent, el model del qual s'adjunta com a annex d'aquesta convocatòria (Annex II).
d) Si les entitats sol·licitants són empreses, comunitats de béns o associacions: s'ha d'aportar l'original o còpia acarada i , si escau, l'escriptura de constitució o de modificació dels estatuts o del reglament intern de funcionament inscrits en el registre corresponent. Si fos necessari, de conformitat amb els seus estatuts, hauran d'aportar un certificat de l'acord adoptat per l'òrgan de govern de l'entitat per sol·licitar l'ajuda i designar representant.
Si la sol·licitud és d'una comunitat de béns s'ha de fer constar els compromisos d'execució assumits per cada membre de l'agrupació, així com l'import de la subvenció que s'ha d'aplicar a cada un d'ells que també tenen la consideració de beneficiaris. No es pot dissoldre l'agrupació fins que hagi transcorregut el termini de prescripció que preveuen els articles 7, 8 i 9 de l'Ordenança general de subvencions.
e) Declaració responsable signada per la persona sol·licitant o pel seu representant legal de no estar sotmès a cap de les circumstàncies que determinen la impossibilitat d'obtenir la condició de beneficiari, o entitat col·laboradora de les subvencions públiques recollides en l'art. 8.2, 8.3 i 8.4 de l'Ordenança general de subvencions del Consell Insular de Mallorca, el model de la qual s'adjunta com a annex d'aquesta convocatòria. (Annex III).
f) Declaració responsable signada per la persona sol·licitant, o pel seu representant legal relativa a les subvencions o ajudes obtingudes i/o sol·licitades d'altres institucions públiques o privades, per realitzar la mateixa activitat, el model de la qual s'adjunta com a annex d'aquesta convocatòria (Annex IV).
g) Declaració expressa dins el document de sol·licitud (annex I) sobre si l'impost indirecte IVA, es recuperarà i compensarà o no.
h) Certificat de situació en el cens d'activitats econòmiques de l'AEAT (Administració Estatal de l'Agència Tributària) de l'any en curs, si escau.
i) En el cas d'autònoms o empreses, certificat de vida laboral de l'artesà o del mestre artesà de l'empresa expedit per la Seguretat Social dins l'any 2020, o darrer document de cotització a la seguretat social, segons correspongui.
j) En el cas de treballadors assalariats, còpia del contracte de treball.
k) En el cas d'associacions, certificat emès pel representant de l'entitat, acreditatiu dels membres de l'associació amb acreditació artesanal, amb identificació del nom, DNI i tipus d'acreditació artesanal. Es podrà comprovar d'ofici si tenen l'acreditació artesanal.
l) Fotocòpia del document d'acreditació artesanal en vigor o document de “pendent de visita” expedit com a mínim 1 mes comptador des de la publicació de l'extracte de la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
m) La presentació de la sol·licitud de subvenció comporta l'autorització de la persona sol·licitant perquè l'òrgan que concedeix la subvenció obtingui de manera directa l'acreditació de les circumstàncies d'estar al corrent de les obligacions tributàries amb l'Agència tributària de l'Estat i amb la Seguretat Social a través de certificats telemàtics i, en aquest cas, la persona sol·licitant no ha d'aportar la certificació corresponent.
Si la persona sol·licitant denega expressament el consentiment perquè l'òrgan instructor demani aquests certificats, els ha d'aportar ell mateix juntament amb la sol·licitud.
Si la quantia que s'atorga a la persona beneficiaria no supera l'import de 3.000 euros (amb totes les línies conjuntament) pot aportar la Declaració responsable que substitueix la presentació dels certificats que acrediten el compliment d'obligacions tributàries i amb la seguretat social (Annex VII).
n) Declaració responsable de l'empresa o entitat de no estar incurs en qualsevol de les causes previstes en l'article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes (Annex III).
o) Document de designació de compte bancari de la persona beneficiaria, signat per la persona sol·licitant o representant legal de l'entitat, segons el model facilitat pel Consell Insular de Mallorca, com a annex d'aquesta convocatòria (Annex IX). Aquest document ha d'anar completament emplenat, inclòs l'apartat BIC.
p) Projecte detallat de l'activitat i la seva temporització (data d'inici i data final). Aquest projecte ha d'anar signat i s'hi han d'incloure els objectius generals que es volen aconseguir, el col·lectiu al qual s'adreça, el nombre de beneficiaris potencials de l'activitat, la metodologia per a executar l'activitat i la temporització de les activitats que es volen realitzar. S'adjunta un annex amb el contingut mínim del projecte per a la seva admissió (Annex VI).
q) Pressupost d'ingressos i despeses de l'actuació signat per la persona sol·licitant o representant legal de l'entitat, amb data de la signatura. Aquest pressupost ha de ser detallat i ha d'indicar les despeses que ha de suposar l'activitat i de les entrades o ingressos prevists, si n'hi hagués (Annex V).
r) Cas de sol·licitar un ajut per a la participació en fires dins de la línia 2, s'ha d'indicar la relació de participació en fires, segons el model facilitat pel Consell Insular de Mallorca, com a annex d'aquesta convocatòria (Annex VIII). És imprescindible indicar expressament la data d'inici i la data de finalització de la fira a la que s'assisteixi.
s) Cas que la sol·licitud de la carta de mestre artesà, d'artesà o d'empresa amb document de qualificació artesanal estigui en tràmit, s'haurà d'adjuntar el document administratiu de “pendent visita” que acrediti aquesta circumstància expedit en un termini de 1 mes comptador des de la publicació de l'extracte de la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
t) Declaració de Mínims, si pertoca (Annex IV).
No és necessari aportar la documentació dels epígrafs b), c) i d) si ja consta als arxius d'aquest Departament, mentre mantingui la seva vigència. En aquest supòsit s'ha d'indicar expressament a la sol·licitud aquesta circumstància i fer-hi constar la data i l'òrgan o la dependència en què es presentaren o, si escau, emesos, i quan no hagin transcorregut més de cinc anys des de l'acabament del procediment al qual corresponguin.
L'òrgan instructor demanarà d'ofici el certificat d'estar al corrent de les obligacions tributàries amb el Consell Insular de Mallorca.
9. TERMINI I LLOCS DE PRESENTACIÓ
9.1. El termini de presentació de les sol·licituds i tota la documentació és de quinze dies hàbils, comptadors a partir de l'endemà de la publicació de l'extracte d'aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB). Si el darrer dia és inhàbil, el termini s'ajorna fins al primer dia hàbil següent.
9.2. Les instàncies s'han de dirigir a la Direcció Insular de Comerç i Artesania, i es poden presentar en qualsevol Registre General del Consell Insular de Mallorca: seu del Consell, Palau Reial, 1; Llar de la Joventut, General Riera, 111; i Llar de la Infància, General Riera, 113.
9.3. Així mateix, també es poden presentar als llocs establerts en l'apartat 4 de l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Quan les sol·licituds es presentin en llocs diferents del Registre general del Consell, s'ha de comunicar aquesta circumstància a l'òrgan concedent dins el mateix dia, enviant per e-mail una còpia del Registre, amb el segell d'entrada, en què consti l'hora d'entrada i el número de registre, per esperar l'arribada de la documentació i respectar l'ordre d'entrada rigorós, el qual es tindrà en compte en cas de necessitat de desempatar les sol·licituds presentades. L'adreça electrònica per enviar la comunicació és artesania@conselldemallorca.net.
Si la sol·licitud s'envia per correu, s'ha de presentar a Correus amb el sobre obert perquè segellin el primer full del document a fi d'acreditar la data, l'hora i el minut de presentació, segons s'estableix en l'article 31 del RD 1829/1999, de 3 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament que regula la prestació dels serveis postals. En aquest cas, igualment, s'ha de comunicar aquesta circumstància de la presentació a l'òrgan concedent dins el mateix dia, enviant per e-mail, a la direcció artesania@conselldemallorca.net una còpia del Registre, en què consti l'hora d'entrada i el número de registre, per esperar l'arribada de la documentació i respectar l'ordre d'entrada rigorós, el qual es tindrà en compte en cas de necessitat de desempatar les sol·licituds presentades.
9.4. En el moment de la presentació, s'ha de deixar constància de la data, de l'hora i del minut de la presentació amb l'objectiu que n'hi hagi constància per establir l'ordre d'entrada en el registre de les sol·licituds, en cas contrari s'entendrà presentada en el darrer lloc del dia de la presentació, a l'efecte de poder desempatar les sol·licituds si hi hagués algun supòsit d'empat a l'hora de valorar les sol·licituds presentades.
Si no es comunica per e-mail la presentació en llocs diferents del Registre general del Consell Insular de Mallorca, si no es comunica la presentació a Correus o, si el registre d'entrada de la sol·licitud no indica hora d'entrada en el Registre, s'entendrà presentada la sol·licitud la darrera hora del dia d'entrada en el Registre.
9.5. Si la sol·licitud o la documentació presentada no reuneix els requisits exigits o no l'acompanyen els documents preceptius, l'òrgan instructor requerirà als interessats que rectifiquin o millorin la documentació presentada en un termini màxim i improrrogable de deu dies hàbils comptadors a partir de l'endemà de rebre el requeriment d'esmena de la sol·licitud.
Si la persona o entitat interessada no fa la rectificació reclamada o no presenta la documentació requerida, s'entendrà que ha desistit de la petició de conformitat amb el que s'estableix en l'article 68 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Si la instància de la sol·licitud o la documentació adjunta són incorrectes o incompletes, la data de presentació comptadora en l'ordre d'entrada de sol·licituds serà la data de presentació de la documentació completa en el Registre, a l'efecte de poder desempatar les sol·licituds si hi hagués algun supòsit d'empat a l'hora d'aplicar els criteris de valoració.
9.6. Per facilitar la tramitació d'aquestes subvencions, us podeu dirigir a la Direcció Insular de Comerç i Artesania del Consell Insular de Mallorca, Centre Cultural la Misericòrdia, plaça de l'Hospital, núm. 4, 2n pis.
10. PROCEDIMENT, ÒRGAN D'INSTRUCCIÓ, FISCALITZACIÓ I RESOLUCIÓ
10.1. La instrucció de l'expedient administratiu de concessió de les subvencions regulades en aquesta convocatòria correspon a la Secretaria Tècnica del Departament de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local, que realitzarà d'ofici totes les actuacions necessàries per a la determinació, coneixement i comprovació de les dades, en virtut de les quals s'ha de resoldre la concessió dels ajuts.
10.2. La Intervenció del Consell Insular de Mallorca s'encarrega de la fiscalització prèvia d'aquesta convocatòria i dels actes que se'n deriven: aprovació de la convocatòria, concessió i justificació de les subvencions i pagament.
10.3. El conseller executiu el Departament de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local és l'òrgan competent pe aprovar aquesta convocatòria de subvencions i de resoldre-la.
10.4. Una vegada rebut l'informe de la Comissió Avaluadora en el qual es concreta el resultat de l'avaluació efectuada, l'òrgan instructor formularà proposta de concessió que s'haurà de trametre a la Intervenció per a la fiscalització prèvia. Aquesta proposta de resolució de concessió contindrà les sol·licituds admeses, detallant el pressupost subvencionable i la subvenció concedida, així com les desestimades o excloses, i les no estimades per exhauriment del crèdit, també els desistiments i les renúncies per part dels sol·licitants. Així mateix, també s'adjuntarà un informe del secretari tècnic fent constar que de la informació obrant en l'expedient es desprèn que els beneficiaris compleixen tots els requisits necessaris (art. 18.2 c Ordenança general de subvencions del Consell Insular de Mallorca). Una vegada fiscalitzada de conformitat, s'elevarà al Conseller Executiu del Departament de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local perquè resolgui la concessió de les subvencions. Al conseller executiu del Departament de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local li correspon reconèixer les obligacions econòmiques, en concepte de subvenció.
10.5. El termini màxim de resolució és de sis mesos, comptadors des de la publicació de l'extracte de la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. Una vegada transcorregut aquest període, si no se n'ha dictat resolució, s'entendran desestimades totes les sol·licituds, sense que això alliberi l'administració de l'obligació de dictar una resolució expressa.
11. CRITERIS DE VALORACIÓ
11.1. El procediment per concedir les subvencions previstes en aquesta convocatòria s'ha de fer mitjançant concurrència competitiva de totes les sol·licituds que compleixin els requisits exigits.
11.2. Amb la finalitat d'establir la puntuació de les sol·licituds presentades, els criteris de valoració per a resoldre seran els següents:
A) Beneficiaris excepte associacions:
a) No haver obtingut subvenció en la mateixa línia en convocatòries d'anys anteriors:
Anys anteriors els quals va obtenir subvenció per la mateixa línia |
Punts |
Fa tres anys o més, o mai ha obtingut subvenció |
6 |
Se'ls han concedit una subvenció en els darrers 3 anys |
3 |
Se'ls han concedit subvenció més d'una vegada en els darrers 3 anys |
1 |
Se'ls han concedit subvenció en els darrers 3 anys i no han justificat ni han renunciat a la subvenció |
0 |
b) Tipus d'acreditació a l'hora de sol·licitar la subvenció:
Tipus d'acreditació artesana |
Punts |
Carta de mestre artesà o Document de qualificació artesanal |
2 |
Carta d'artesà |
1 |
c) Termini i tipus de cotització a la Seguretat Social en una activitat relacionada amb l'artesania:
Cotització Seguretat Social |
Punts |
Cotitzat durant tot l'any 2019 |
5 |
Períodes intermitents de cotització (com a mínim 6 mesos) |
3 |
Períodes intermitents de cotització (fins a 6 mesos) |
1 |
No cotitza a la Seguretat Social |
0 |
B) Associacions:
a) No haver obtingut subvenció en la mateixa línia en convocatòries d'anys anteriors:
Anys anteriors els quals va obtenir subvenció per la mateixa línia |
Punts |
Fa tres anys o més, o mai ha obtingut subvenció |
5 |
Han obtingut una subvenció en els darrers 3 anys |
3 |
Han obtingut subvenció més d'una vegada en els darrers 3 anys |
1 |
Han obtingut subvenció en els darrers 3 anys i no han justificat ni han renunciat a la subvenció |
0 |
b) Nombre de membres de l'associació que tenen acreditació artesana o “pendent visita”:
Nombre de membres amb acreditació artesanal |
Punts |
Tots els membres amb acreditació |
5 |
10 o més membres amb acreditació |
3 |
Entre 5 i 9 membres amb acreditació |
1 |
En el supòsit d'empat a punts entre les sol·licituds presentades una vegada aplicats els criteris de valoració, per desempatar, tindrà preferència la sol·licitud presentada abans en el Registre general del Consell Insular de Mallorca, i en les condicions previstes en el punt 8è d'aquesta convocatòria.
12. COMISSIÓ AVALUADORA
Es constitueix la Comissió Avaluadora següent, que integren les persones relacionades tot seguit.
Presidència
Sra. Marta Jordà Català. Directora Insular de Comerç i Artesania o el funcionari/a que la substitueixi.
Vocals
- Sra. Àgueda Martorell Font, tècnica del Departament de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local, o el funcionari/a que la substitueixi.
- Sra. Dolores María Torrero Ortiz, inspectora-tècnica de la Direcció Insular de Comerç i Artesania del Departament de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local, o el funcionari/a que la substitueixi.
- Sr. Miquel Perelló Bennàsar, funcionari de la Direcció Insular de Comerç i Artesania del Departament de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local, o el funcionari/a que el substitueixi.
Secretària
Sra. Magdalena Garcías Bosch, tècnica del Departament de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local o el funcionari o funcionària que la substitueixi.
Aquesta Comissió Avaluadora emet un informe en què es concreta el resultat de l'avaluació efectuada, d'acord amb els criteris establerts en la convocatòria, i n'emet l'informe que serveix de base a l'òrgan instructor per elaborar la proposta de resolució de concessió definitiva. La Comissió pot instar l'òrgan instructor perquè requereixi als sol·licitants de les subvencions els informes o aclariments que consideri convenients.
13. MODIFICACIÓ DEL PROJECTE I REFORMULACIÓ
Les persones beneficiàries poden sol·licitar a l'òrgan que concedeix la subvenció, abans que no conclogui el termini per a dur a terme l'activitat subvencionada, modificacions de la resolució de concessió que suposin ampliació dels terminis fixats, reducció de l'import concedit o alteració de les accions que s'integren en l'activitat, que s'autoritzen quan tenen la causa en circumstàncies imprevistes o són necessàries per al bon final de l'actuació, sempre que no s'alteri l'objecte o la finalitat de la subvenció i no es danyi el dret de tercers.
L'acceptació de les alteracions per part de l'òrgan concedent en l'acte de comprovació no eximeix el beneficiari de les sancions que puguin correspondre d'acord amb els articles 63 i 64 de l'Ordenança general de subvencions.
D'acord amb allò que es preveu en l'article 26 de l'Ordenança general de subvencions aquesta convocatòria no preveu la reformulació de les sol·licituds.
14. OBLIGACIONS DELS BENEFICIARIS
D'acord amb l'article 9 de l'Ordenança general de subvencions del Consell Insular de Mallorca, són obligacions de les persones beneficiaries:
a) Complir l'objectiu, executar el projecte artesà objecte de la subvenció, exercir l'activitat o adoptar el comportament que fonamenta la concessió de les subvencions, amb les condicions i les característiques que es va presentar o, si n'és el cas, amb les modificacions comunicades.
b) Justificar la totalitat del projecte davant el Consell Insular de Mallorca, el compliment dels requisits i les condicions, la realització de l'activitat i el compliment de la finalitat que determinen la concessió o el gaudi de la subvenció.
c) Sotmetre's a les actuacions de comprovació que ha d'efectuar l'òrgan que concedeix la subvenció i a qualsevol altra comprovació o control financer que poden dur a terme els òrgans de control competents, tant nacionals com comunitaris, i aportar tota la informació que li requereixin en l'exercici de les actuacions anteriors.
d) Comunicar a l'òrgan que concedeix la subvenció l'obtenció d'altres subvencions, ajuts, ingressos o recursos que financen les activitats subvencionades. Aquesta comunicació s'ha d'efectuar tan aviat com es conegui i, en tot cas, abans de la justificació de l'aplicació donada als fons percebuts.
e) Acreditar, abans de dictar-se la proposta de resolució de concessió, que està al corrent del compliment de les obligacions tributàries amb l'Estat i amb el Consell Insular de Mallorca i els organismes autònoms que en depenen, i de les obligacions amb la Seguretat Social.
f) Disposar dels llibres comptables, els registres diligenciats i altres documents degudament auditats en els termes que s'exigeix en la legislació mercantil i sectorial aplicable a la persona beneficiària en cada cas, així com tots els estats comptables, i els registres específics exigits en la convocatòria de les subvencions, amb la finalitat de garantir l'exercici adequat de les facultats de comprovació i control.
g) Conservar els documents justificatius de l'aplicació dels fons rebuts, incloent-hi els documents electrònics, mentre puguin ser objecte de les actuacions de comprovació i control.
h) Adoptar les mesures de difusió establertes a l'art. 15 d'aquesta Ordenança (explicades en el punt 7 d'aquesta convocatòria).
i) Donar publicitat de les subvencions i ajudes percebudes en els termes i condicions establerts en la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern. Si es fa ús de la previsió que s'estableix en l'article 5.4 d'aquesta Llei, la Base de Dades Nacional de Subvencions servirà de mitjà electrònic per al compliment de les obligacions de publicitat.
j) Reintegrar els fons percebuts en els casos que es preveuen en l'art. 56 de l'Ordenança general de subvencions del Consell Insular de Mallorca.
A més la persona beneficiària té les obligacions següents:
k) Comunicar al Consell Insular de Mallorca l'acceptació de la subvenció en els termes de la resolució de la concessió. En tot cas, aquesta comunicació s'entendrà produïda automàticament si, en el termini de 10 dies naturals des de la publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears de la resolució de concessió, no es fa constar el contrari.
l) Proporcionar a la Direcció Insular de Comerç i Artesania i/o l'òrgan instructor, tota la informació complementària referent a qualsevol punt de les activitats que es consideri oportuna.
15. JUSTIFICACIÓ I PAGAMENT
15.1. Justificació de l'activitat: per abonar les subvencions la persona beneficiària ha de justificar la realització del projecte subvencionat, aportant documentalment totes les despeses ocasionades per a la realització del total projecte, i presentar la memòria i/o informe de la realització de la intervenció duta a terme.
15.2. La modalitat de justificació d'aquesta convocatòria és el compte justificatiu de la despesa fet amb l'aportació de justificants de despesa, prevista als articles 38 i 39 de l'Ordenança general de subvencions del Consell Insular de Mallorca, integrat per la memòria d'actuacions i per la memòria econòmica.
15.3 Criteris per a la determinació dels imports de la subvenció: Per a totes les línies de subvencions, l'import de la concessió de la subvenció es determinarà per import cert, d'acord amb l'establert a l'article 24.2 de l'Ordenança general de subvencions del Consell Insular de Mallorca.
A) Memòria d'actuacions
És la documentació amb la qual la persona beneficiària demostra que ha dut a terme el projecte o que ha realitzat l'activitat subvencionada.
Si, per causes alienes, la persona beneficiària no ha pogut dur a terme una part del projecte, però en la memòria d'actuacions ho explica detalladament i posa de manifest que la part executada del projecte ha assolit, en certa mesura, els objectius fixats i que hi ha hagut voluntat de compliment, l'import definitiu de la subvenció es reduirà d'acord amb la quantia justificada i amb els límits establerts en els punts 5è i 6è d'aquesta convocatòria.
La memòria d'actuacions ha d'estar integrada per la documentació següent:
1. Memòria explicativa de l'activitat realitzada: comentari i avaluació dels resultats obtinguts i de tots aquells aspectes que siguin rellevants. És una memòria explicativa de les actuacions fetes, explicant que l'actuació s'ha realitzat i si s'han assolit els objectius del projecte adjuntat amb la sol·licitud de la subvenció. La memòria ha d'anar signada i datada.
2. És molt important que si no s'ha executat la totalitat del projecte per causes alienes o de força major, la memòria n'ha d'exposar les causes i ha d'explicar la resta del projecte realitzat i quantificar el projecte assolit. També ha d'explicar si hi ha hagut modificacions en relació amb el projecte inicial de la sol·licitud i els motius de les modificacions.
3. Qualsevol altra documentació que li sigui requerida a l'efecte de comprovar la realització del projecte subvencionat.
ESPECIFICACIONS PER LINIA:
a) En el cas de les actuacions subvencionades de la línia 1, l'esmentada memòria haurà d'incloure: la data de realització de l'actuació i una llista dels participants, amb indicació dels que disposen de la carta d'artesà, carta de mestre artesà o document de qualificació artesana per a empreses, per acreditar que almenys el 50% dels participants estan en possessió d'una acreditació artesana en vigor o “pendent visita”, menys en el supòsit de les associacions les quals han de tenir un mínim de cinc persones amb acreditació artesana en vigor o “pendent visita”. Respecte als “pendents visita” han d'estar expedits com a mínim 1 mes comptador des de la publicació de l'extracte de la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
b) En el cas de les actuacions subvencionades de la línia 2, serà requisit imprescindible presentar, a més, la certificació emesa per l'organització firal, o altre document similar probatori de l'assistència a la fira i trobades i/o encontres, o bé, segons pertoqui, certificat dels ajuntaments acreditatiu de l'assistència de la persona beneficiaria als mercats o fires.
c) En el cas de les actuacions subvencionades en la línia 3, pel que fa a l'organització de cursos o tallers, a més, s'acreditarà la relació de persones contractades, el seu caràcter professional i la indicació, si n'és el cas, del nombre d'edicions, dies i hores de celebració. També s'haurà d'aportar la documentació següent:
1. Relació de la totalitat de participants, identificats amb nom, cognoms i número de DNI o NIE, assenyalant el número de carta d'artesà, mestre artesà o document de qualificació artesana per empreses, en vigor, en el seu cas.
2. Controls diaris d'assistència, amb la firma de la persona assistent.
3. Còpia dels títols o altres documents acreditatius d'haver realitzat l'acció.
En el cas de les actuacions subvencionades de la línia 3, en relació amb la participació en un taller o en un curs de formació, s'haurà d'aportar la còpia del corresponent títol, i/o altres documents acreditatius d'haver rebut l'acció formativa.
d) En el cas de les actuacions subvencionades de la línia 4, serà requisit imprescindible aportar un exemplar de la publicitat escrita o gràfica indicant “amb el suport” del Consell Insular de Mallorca, com és en les targetes publicitàries, en les bosses, en les capses, en els llibres, publicitat en diaris o revistes, etc., i també fer menció del suport del Consell Insular de Mallorca en les falques publicitàries en radio i altres medis. Aquest requisit no serà exigible si s'ha fet la inversió abans de la publicació de l'extracte de la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
B) Memòria econòmica
És la documentació en la qual el beneficiari justifica el cost del projecte o les activitats fetes, i que ha de contenir la documentació especificada en l'article 39 de l'Ordenança general de subvencions del Consell Insular de Mallorca, en concret:
a. Declaració responsable de la persona beneficiaria de la realització del projecte subvencionat (Annex X).
b. Declaració responsable de la persona beneficiària o documentació acreditativa que el cost d'adquisició justificat no supera el valor de mercat (Annex X).
c. Declaració responsable de la persona beneficiària de la subvenció mitjançant la qual acredita que les despeses relacionades en la memòria econòmica (hi ha de constar una relació amb totes les factures i/o documents justificatius a què es refereix) correspon, sens dubte, a l'activitat subvencionada i s'hi inclouen despeses financeres, d'assessoria jurídica o financera, notarials, registrals, pericials, d'administració específiques, o excepcionalment de garantia bancària, que estan directament relacionades amb l'activitat subvencionada, i que són indispensables per a la preparació adequada o execució del projecte (Annex X).
d. Declaració responsable de la persona beneficiària o documentació acreditativa que la persona beneficiària no recupera ni compensa l'IVA. L'IVA és subvencionable sempre que la persona beneficiaria acrediti amb aquesta declaració responsable que no el recupera ni el compensa (Annex X).
e. Relació classificada de les despeses i de les inversions de l'activitat, signada per la persona beneficiària, amb identificació del creditor i del document, l'import, data d'emissió i la data de pagament (pagament efectuat en els termes que s'assenyalen en l'art. 48.2 de l'Ordenança general de subvencions). En cas que la subvenció s'atorgui d'acord amb un pressupost, s'han d'indicar les desviacions esdevingudes (Annex XI).
f. Original o còpia acarada de les factures girades per tercers a la persona beneficiària de la subvenció o els documents de valor probatori equivalent en el tràfic jurídic mercantil o amb eficàcia administrativa incorporats en la relació a què es fa referència en el paràgraf anterior, i la documentació acreditativa del pagament. Les factures han d'expressar:
- Nom complet i NIF/CIF de la persona o entitat expedidora (també si és comunitari o estranger).
- Número i data, concepte, IVA i retenció fiscal (si correspon).
- Dades fiscals del client de la factura. Les factures emeses pels professionals en les quals se subvencioni l'IRPF hauran de presentar el model segellat presentat davant l'AEAT.
-Si el proveïdor és comunitari o estranger i l'objecte no està sotmès o exclòs de l'IVA s'ha d'indicar aquest fet en la factura
g. Relació detallada, signada per la persona beneficiària, dels fons propis i d'altres ingressos o subvencions que han finançat l'activitat subvencionada, amb indicació de l'import i la procedència. Si no n'hi ha, s'ha d'acreditar mitjançant una declaració responsable (Annex XI).
h. Si escau, els tres pressuposts que, d'acord amb el Punt 6.5 d'aquesta convocatòria, ha d'haver-hi sol·licitat la persona beneficiària. S'ha de justificar expressament quan l'elecció no recau en l'elecció econòmica més avantatjosa.
Les factures o els justificants de les despeses de l'activitat subvencionable executada s'han de presentar de forma ordenada, és a dir, s'han d'agrupar en el mateix ordre establert en la relació de despeses que s'ha de presentar juntament amb les factures o documents similars.
En el cas que s'hagin de retornar les factures o els justificants originals, a petició de la persona beneficiaria, s'hi ha de reflectir, mitjançant un segell, la data de concessió de la subvenció així com l'import del justificant que s'imputa a la subvenció.
En el cas de les actuacions subvencionades de la línia 2 (participació en fires o mercats), s'admetrà el justificant d'haver fet el pagament de la taxa municipal per a l'assistència a la fira, en aquest supòsit serà suficient el segell de l'entitat bancària o de l'ajuntament conformement s'ha practicat l'ingrés.
Les factures han d'estar emeses entre el 6 de setembre de 2019 i el 5 de setembre de 2020. Les taxes municipals o una reserva de plaça per anar a una fira o un mercat poden ser pagades fora d'aquest període esmentat sempre que l'activitat subvencionada es desenvolupi dins el període subvencionable i, com a màxim fins dia 5 de setembre de 2020.
15.4. Justificació del pagament: Per cobrar la subvenció és necessari que la persona beneficiària acrediti que ha pagat els creditors per raó de la despesa feta. La documentació acreditativa del pagament segons la forma que hagi utilitzat la persona beneficiària ha de ser l'especificada en l'article 48.2 de l'Ordenança general de subvencions del Consell Insular de Mallorca (BOIB núm. 21, de 18 de febrer de 2017).
15.5. Es perd el dret a cobrar totalment o parcialment la subvenció en cas que falti la justificació o que s'esdevingui alguna de les causes de reintegrament previstes en la legislació vigent i en l'art. 56 d'aquesta Ordenança general de subvencions.
15.6. De conformitat amb els principis d'eficàcia i eficiència en l'assignació i utilització dels recursos públics regulats a l'article 5 de l'Ordenança general de Subvencions del Consell Insular de Mallorca, en el cas que l'import de la pèrdua del dret al cobrament de la subvenció sigui igual i inferior a 100,00€ i sempre que aquest import no superi l'1% de la subvenció concedida, el centre gestor anul·larà d'ofici la diferència entre l'import de la subvenció concedida i l'import de la subvenció reconeguda, sense necessitat d'iniciar el procediment i posterior declaració de la pèrdua del dret al cobrament d'una part de la subvenció, i sense que la persona beneficiària presenti renúncia a cobrar aquesta quantitat.
15.7. No es pot fer el pagament de la subvenció mentre la persona beneficiària no estigui al corrent de les obligacions tributàries i de la Seguretat Social davant l'Administració de l'Estat, així com de les obligacions tributàries davant el Consell Insular de Mallorca i els organismes autònoms que en depenen, imposades per les disposicions vigents, o sigui deutor per resolució de procedència de reintegrament.
16. TERMINI DE JUSTIFICACIÓ
16.1. El termini màxim per justificar finalitza el dia 5 de setembre de 2020.
16.2. D'acord amb l'article 36.3 de l'Ordenança general de subvencions del Consell Insular de Mallorca, transcorregut el termini establert de justificació sense que aquesta s'hagi presentat davant l'òrgan administratiu competent, aquest ha de requerir la persona beneficiària perquè, en el termini improrrogable de quinze dies, la presenti. La falta de presentació de la justificació en el termini establert en aquest apartat comporta l'exigència del reintegrament i altres responsabilitats establertes en la Llei general de subvencions.
La presentació de la justificació en el termini addicional establert en aquest apartat no eximeix la persona beneficiària de les sancions que, d'acord amb la Llei general de subvencions, corresponen.
17. REVOCACIÓ I REINTEGRAMENT
17.1. Les subvencions són de concessió voluntària, revocables i reductibles per les causes previstes en la normativa en matèria de subvencions i en aquesta convocatòria, i no són invocables com a precedent.
17.2. Els òrgans competents del Consell Insular de Mallorca poden anul·lar totalment o parcialment les subvencions i les ajudes concedides en el cas d'incompliment per part del beneficiari d'alguna de les obligacions previstes en aquesta convocatòria, el qual queda obligat a reintegrar les quantitats rebudes i els interessos de demora que corresponguin, prèvia la tramitació del procediment corresponent previst en les lleis. El procediment utilitzat serà el contradictori, garantint sempre el dret de l'interessat a l'audiència.
Si el procediment de reintegrament s'ha iniciat com a conseqüència de fets que poguessin ser constitutius d'infracció administrativa, aquesta s'ha de posar en coneixement de l'òrgan competent perquè iniciï el procediment sancionador corresponent.
En qualsevol cas, és aplicable el que es disposa en l'art. 56 i 57 de l'Ordenança general de subvencions del Consell Insular de Mallorca.
17.3. Amb independència del criteri d'atorgament de la subvenció aplicat, quan la persona beneficiària presenti una justificació definitiva per un import inferior al concedit, el centre gestor podrà cancel·lar d'ofici el romanent de la concessió,
Als efectes indicats, si la persona beneficiària no indica expressament que no accepta renunciar a l'import romanent no justificat a l'apartat 8 de l'Annex X (Declaració responsable de la realització del projecte subvencionat i dels seus ingressos i despeses) es podrà cancel·lar d'ofici el romanent de la subvenció, en cas contrari ha d'haver presentat signat l'apartat 8 de l'ANNEX X (Declaració responsable de la realització del projecte subvencionat i dels seus ingressos i despeses)
18. INFRACCIONS I SANCIONS
El règim d'infraccions i de sancions administratives aplicables és el que s'estableix en els articles 63 i 64 de l'Ordenança general de subvencions del Consell Insular de Mallorca.
19. PUBLICACIÓ DE LA CONVOCATÒRIA I DE LA CONCESSIÓ
19.1. El Consell Insular de Mallorca, en compliment del que es preveu en els articles 19.2 i 14 de l'Ordenança general de subvencions del Consell Insular de Mallorca, ha de trametre informació sobre aquesta convocatòria i sobre les resolucions de concessió que se'n derivin a la Base de Dades Nacional de Subvencions.
19.2. L'extracte de la convocatòria de subvencions s'ha de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears per conducte de la Base de Dades Nacional de Subvencions, s'ha d'exposar al tauler d'anuncis del Centre Cultural la Misericòrdia i s'ha de penjar en el web del Consell Insular de Mallorca, www.conselldemallorca.net.
19.3. La Resolució de concessió de les subvencions es publicarà en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, s'exposarà en el tauler d'anuncis del Centre Cultural la Misericòrdia i es penjarà en el web del Consell Insular de Mallorca, www.conselldemallorca.net.
20. NORMATIVA APLICABLE
Les subvencions d'aquesta convocatòria es regeixen pel que en ella es disposa; per l'Ordenança general de subvencions del Consell Insular de Mallorca (BOIB núm. 21, de 18 de febrer de 2017); i supletòriament per la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (BOE núm. 276, de 18 de novembre de 2003); pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el reglament de la Llei 38/2003, general de subvencions (BOE núm. 176, de 25 de juliol de 2006); per la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques; per la Llei 8/2000, de 27 d'octubre, de consells insulars; pel Reglament orgànic del Consell Insular de Mallorca, aprovat pel Ple del Consell de Mallorca, de dia 12 d'abril de 2018 (BOIB núm. 89, de 19 de juliol), que deroga el Reglament Orgànic de 2 de juliol de 2001 a excepció del Títol IV relatiu a normes sobre la participació ciutadana i associativa, tret de l'article 78.2, que resta derogat i amb les modificacions publicades al BOIB núm. 38, de 16 de març de 2004, BOIB núm. 113, de 14 d'agost de 2008, BOIB núm. 158, de 20 d'octubre de 2011, BOIB núm. 86, de 18 de juny de 2013, BOIB núm. 145, de 21 d'octubre de 2014 i BOIB núm. 157, de dia 15 de desembre de 2016; pel Decret de la presidència del Consell de Mallorca de dia 09 de desembre de 2019 pel qual es determina l'organització del Consell Insular de Mallorca (BOIB núm. 167, de 12 de desembre); per l'Ordenança vigent de procediment administratiu del Consell Insular de Mallorca, aprovada pel Ple del Consell de Mallorca de 2 de maig de 1995 (BOIB núm. 100, de 10 d'agost de 1995); i modificada per Acord del Ple de 14 de juny de 2018 (BOIB núm.96, de 4 d'agost 2018 i en la resta de la normativa que hi sigui aplicable.
21. RECURSOS
Contra la resolució d'aprovació de la convocatòria i de concessió d'aquestes subvencions, que no posen fi a la via administrativa, podeu interposar un recurs d'alçada en el termini d'un mes, comptador a partir de l'endemà de rebre aquesta notificació. El recurs es pot interposar formalment davant aquest conseller executiu o consellera executiva o davant la presidència del Consell Insular de Mallorca, en el termini d'un mes que es l'òrgan competent per resoldre'l.
Contra la desestimació expressa del recurs d'alçada, es pot interposar un recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma que correspongui, en el termini de dos mesos, comptadors a partir de l'endemà de rebre la notificació de la desestimació del recurs.
Si han transcorregut tres mesos des de la interposició del recurs d'alçada i no n'heu rebut la notificació de resolució expressa, s'entén desestimat per silenci i podeu interposar un recurs contenciós administratiu davant el jutjat contenciós administratiu de Palma que correspongui, en el termini de sis mesos, comptadors a partir de l'endemà de la desestimació presumpta.
No obstant l'anterior, podeu interposar, si escau, qualsevol altre recurs que considereu oportú. Tot això de conformitat amb el que s'estableix en la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, i amb el que s'estableix en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.