Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

FUNDACIÓ INSTITUT D'INVESTIGACIÓ SANITÀRIA ILLES BALEARS (IDISBA)

Núm. 3500
Resolució del director gerent de la Fundació Institut d'Investigació Sanitària Illes Balears per la qual es convoca un procés selectiu per a la contractació d'un tècnic o d'una tècnica analista de dades sanitàries per al projecte «INTRES: invertir, investigar i innovar», projecte finançat pel Pla Anual 2019 de l'Impost de Turisme Sostenible

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

​​​​​​​El Decret 68/2012, de 27 de juliol, pel qual es regula el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB), estableix en l'article 15 la competència per ordenar la inserció d'edictes en el BOIB i, en el punt 4, especifica que les institucions o ens públics no esmentats en els tres primers punts han d'acreditar els òrgans i les persones que, d'acord amb la seva normativa específica, estan facultats per ordenar o sol·licitar la inserció de textos en el BOIB. Si no hi ha acreditació específica, s'ha d'entendre que correspon a qui exerceixi la representació de l'òrgan, l'ens o la institució que emana el text.

D'altra banda, d'acord amb l'article 27 dels estatuts de la Fundació, el director gerent de la Fundació és la persona competent per desenvolupar la política de personal aprovada pel Patronat i, amb aquesta finalitat, seleccionar el personal, subscriure o rescindir els contractes, executar els acords del Patronat en matèria de retribucions, acordar les sancions, exercir la direcció superior del personal al servei de la Fundació i mantenir les relacions amb els òrgans de representació de personal, a més de totes aquelles actuacions que en aquesta matèria li siguin encomanades, sense perjudici de les funcions que corresponen al president.

Per tot això, dicto la següent

RESOLUCIÓ

Ordenar la inserció en el Butlletí Oficial de les Illes Balears de la convocatòria per a la contractació d'un tècnic o d'una tècnica analista de dades sanitàries, emmarcat en el programa «INTRES: invertir, investigar i innovar» (veure annex adjunt).

 

Palma, 4 de Maig de 2020

El director gerent de la Fundació

José Lladó Iglesias

 

​​​​​​​Annex I

Resolució del director gerent de la Fundació Institut d'Investigació Sanitària Illes Balears per la qual es convoca un procés selectiu per a la contractació d'un tècnic o d'una tècnica analista de dades sanitàries per al projecte «INTRES: invertir, investigar i innovar», projecte finançat pel Pla Anual 2019 de l'Impost de Turisme Sostenible

La Fundació té encomanades, entre d'altres, les funcions de gestionar mitjans i recursos al servei d'execució de programes d'investigació clínica, bàsica i aplicada, el desenvolupament tecnològic i la innovació en el camp de la salut.

Per a poder dur a terme aquestes funcions, la Fundació necessita efectuar la incorporació temporal d'una tècnica o d'un tècnic per a la explotació de bases de dades clíniques, que s'integrarà a la Plataforma d'Investigació en Informació Sanitària de les Illes Balears (PRISIB), que té com a finalitat facilitar la generació de coneixement sense comprometre el caràcter públic de les dades analitzades ni les necessitats d'informació per a la gestió dels serveis sanitaris.

El projecte «INTRES: invertir, investigar i innovar» té com a objectiu establir programes de captació de talent investigador que impulsi la contractació a la Fundació Institut d'Investigació Sanitària Illes Balears (IdISBa), en règim de concurrència competitiva, de personal investigador i de suport a la investigació que pugin contribuir a la inversió, investigació i innovació en la producció de resultats en salut a la Fundació IdISBa.

L'article 23.2 de la Llei 7/2010, de 21 de juliol, del sector públic instrumental de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, estableix els criteris que han de seguir els ens públics de l'Administració de la Comunitat Autònoma en la contractació de personal laboral.

Els articles 17 i 18 de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, disposen que s'han d'aplicar els principis d'igualtat, mèrit, capacitat i publicitat en les contractacions.

L'apartat segon B de l'Acord del Consell de Govern de 23 de febrer de 2007, de modificació de l'àmbit d'aplicació i de determinació de l'abast de control del punt 5 de l'Acord del Consell de Govern de 19 de desembre de 1995, preveu la comptabilitat i la rendició de comptes de les empreses públiques de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, pel que fa a la selecció de personal dels ens públics de la Comunitat Autònoma.

Per tot això, i en l'exercici de les competències que m'atribueix l'article 28.1 i dels estatuts fundacionals vigents, 

CONVOC

El procés per a la contractació d'un tècnic o d'una tècnica analista de dades sanitàries, emmarcat en el projecte «INTRES: invertir, investigar i innovar», de la Fundació Institut d'Investigació Sanitària Illes Balears amb els requisits, les característiques i els criteris de selecció següents:

I. Requisits de la plaça

A l'hora de presentar la sol·licitud, s'hauran de complir els següents requisits:

  • Estar en possessió del títol: grau universitari o equivalent.

  • Tenir el certificat de B2 de català.

  • Tenir la nacionalitat espanyola, o una altra nacionalitat en els casos en què l'article 57 del Text refós de l'Estatut bàsic de l'empleat públic (TREBEP) es permeti l'accés a l'ocupació pública.

  • Posseir la capacitat funcional per al desenvolupament de les tasques.

  • Tenir complerts setze anys i no excedir de l'edat màxima de jubilació forçosa.

  • No haver estat separat o separada mitjançant expedient disciplinari del servei de cap entitat del sector públic, dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni estar en estat d'inhabilitació de manera absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics per resolució judicial. En el cas de ser nacional d'un altre Estat, no estar en estat d'inhabilitació o en situació equivalent, ni haver rebut sanció disciplinària o equivalent que impedeixi, en el seu Estat i en els mateixos termes, l'accés a una ocupació pública.

  • Posseir la titulació exigida.

No es valoraran els CV de les persones que no compleixin amb els requisits.

II. Funcions

  • Analitzar les necessitats relacionades amb l'explotació de les bases de dades clíniques de la PRISIB: tipologia de dades, ús i dimensionament.

  • Desenvolupament i integració d'eines d'anàlisi i síntesi d'informació.

  • Recopilació de dades de diferents fonts, d'acord amb les necessitats dels projectes d'investigació, amb la corresponent anonimització o pseudo-anonimització.

  • Proposar la solució més adequada en funció de les eines i entorns disponibles al Servei de Salut de les Illes Balears per a la preparació de bases de dades clíniques per a projectes d'investigació i implantació de bases de dades clíniques de la PRISIB.

  • Actualització, manteniment i suport de les bases de dades clíniques generades per la PRISIB, assegurant el compliment dels principis ètics i legals en protecció de dades.

III. Presentació de sol·licituds

Les sol·licituds es poden presentar al registre físic i en el registre electrònic de la Fundació, o bé de qualsevol altra manera prevista en l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.

Si la persona sol·licitant hagués presentat la sol·licitud en un registre diferent del IdISBa, haurà d'enviar a l'IdISBa per correu electrònic (idisba.rrhh@ssib.es) la sol·licitud amb el segell d'entrada dins de les 24 hores següents a la presentació en el registre de la sol·licitud. De la mateixa manera, si s'envia per correu certificat, s'ha d'enviar per correu electrònic el full de sol·licitud, datada i segellada per l'oficina de correus en què consti que s'ha enviat en el termini hàbil per a la presentació.

El termini de recepció de sol·licituds serà de 15 dies hàbils des de l'endemà de la data de publicació de la convocatòria.

Les persones aspirants hauran de presentar juntament amb la sol·licitud la documentació acreditativa dels requisits i dels mèrits que al·leguin en la forma que estableixen aquestes bases. No es podrà valorar cap mèrit que no s'hagi acreditat amb l'aportació de la documentació corresponent dins el termini de presentació de sol·licituds.

IV. Admissió de les persones aspirants

Un cop finalitzat el termini de presentació de sol·licituds i de la documentació relativa als requisits per participar en el procediment de selecció, es publicarà una resolució mitjançant la qual s'aprova la llista provisional de persones aspirants admeses i excloses, amb la indicació de les causes de exclusió.

Les persones aspirants excloses o omeses disposaran d'un termini de 3 dies hàbils, a partir del dia següent a la publicació de la resolució provisional, per esmenar els defectes o adjuntar la documentació que sigui preceptiva. En cas de no esmenar o adjuntar la documentació indicada, s'entendrà que desisteixen en la seva sol·licitud.

Finalitzat el termini indicat en el paràgraf anterior, es dictarà una resolució mitjançant la qual s'aprovarà la llista definitiva de persones admeses i excloses del procés selectiu.

V. Reserva a favor de les persones amb discapacitat

Existeix en el IdISBa una reserva del 7 % dels llocs de treball per a persones amb discapacitat, segons el Reial decret llei  5/2015 del TREBEP. No obstant això, aquesta plaça no està reservada per a aquesta finalitat.

VI. Modalitat de contractació

Contracte per obra i servei a temps complet, amb una durada de 3 anys, al programa «INTRES: invertir, investigar i innovar».

Remuneració: 39 489,56 euros bruts anuals en 12 pagaments.

Període de prova: 3 mesos.

VII. Acreditació dels requisits i mèrits

Els requisits i mèrits que al·leguin les persones aspirants s'han d'acreditar mitjançant la presentació de còpia o còpia confrontada de la següent documentació.

  1. Experiència professional: mitjançant certificat signat per la persona responsable de l'entitat on s'han presentat els serveis amb especificació del temps d'experiència en els diferents àmbits que es valoren en aquesta convocatòria. En cas de no ser possible, s'ha de presentar contracte i vida laboral.

  2. Titulació acadèmica: còpia de les dues cares del títol.

  3. Cursos, seminaris, beques, etc.: còpia dels certificats o diplomes acreditatius dels cursos que s'han dut a terme, amb expressió del nombre d'hores de durada de l'acció formativa.

  4. Coneixements orals i escrits d'idiomes: mitjançant còpia de certificat expedit per l'òrgan competent (EOI, Conselleria, UIB o altres universitats o centres d'acreditació de reconegut prestigi).

  5. Publicacions: un exemplar de la publicació o referència bibliogràfica identificativa de la publicació i de la seva autoria.

Els mèrits s'han d'acreditar amb referència a la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds.

Les persones aspirants han de presentar tots els documents acreditatius dels seus mèrits ordenats d'acord amb els apartats del barem de mèrits i numerats correlativament (juntament amb l'autobarem que acompanya a aquestes bases).

En cas de haver-hi presentat inicialment còpies no confrontades, s'haurà de presentar a l'entrevista la documentació original acreditativa de tots els mèrits.

VIII. Tribunal qualificador

  • Miquel Fiol Sala, director científic de l'IdISBa.

  • Catalina Maria Aguiló Monjo, tècnica d'infraestructures i laboratoris de l'IdISBa.

  • Antonia Salvà, responsable del Gabinet Tècnic Assistencial de l'IB-Salut.

  • Responsable de Recursos Humans de l'IdISBa, en qualitat de secretari o secretària del tribunal.

El tribunal qualificador pot declarar, previ informe motivat, la convocatòria deserta per la no adequació de candidats i candidates.

IX. Procediment de selecció

Valoració de mèrits acreditats per les persones aspirants, d'acord amb el següent barem, a més d'una entrevista personal.

1. Formació (4 punts màx.)

  • Doctorat relacionat amb la plaça. (2 punts)
  • Màster oficial relacionat amb la plaça. (1.5 punts; 2 punts màx.)
  • Altra formació universitària o de formació professional superior o sanitària especialitzada relacionada amb la plaça. (0.001 per cada hora; 1 punt màx.)
  • Formació en base de dades distribuïdes i de gran volum, bases de dades no relacionals i algorismes d'optimització. (0.005 per cada hora; 1.5 punts màx.)
  • Cursos de formació en Excel y Access de nivell avançat. (0.005 per cada hora; 0.5 punts màx.)
  • Formació complementària relacionada, com mètodes d'investigació clínica o epidemiològica, mètodes estadístics... (0.005 per cada hora; 1.5 punts màx.)

2. Experiència professional (4 punts màx.)

  • Ús d'eines de business intelligence, de Big Data, de visualització de dades o en el programació de bases de dades de gran volum. (0.02 punts per mes al sector públic i 0.01 al privat; 1.5 punts màx.)
  • Ús de bases de dades relacionals (SQL). (0.01 punts per mes treballat; 1 punt màx.)
  • Ús d'eines de maneig avançat de bases de dades, eines d'anàlisi estadístic (SPSS, SAS; STATA, R...) o en bases de dades de registres de salut electrònics. (0.01 punts per mes; 1.5 punts màx.)
  • Participació en investigació en projectes de Big Data i informació aplicada. (1 punt màx.)
  • Publicacions. (0.1 punts per article científic a la WoS com a primer o darrer autor o de correspondència, i 0.05 com a autor a altre ordre; 0.5 punts màx.)
  • Projectes d'investigació. (0.2 punts com a IP de projecte científic públic competitiu i 0.1 punts com a investigador col·laborador; 0.5 punts màx.)

3. Coneixement d'idiomes (1 punt màx.)

  • Certificat de català:
    • C1. (0.20 punts)
    • C2. (0.30 punts)
  • Certificat d'anglès:
    • B2. (0.20 punts)
    • C1 o C2. (0.30 punts)

4. Entrevista personal (1 punt màx.)

L'entrevista versarà sobre temes relacionats amb la present oferta de treball. La persona candidata haurà d'aportar a l'entrevista els documents originals per poder confrontar-los.

X. Recursos

L'ordre jurisdiccional social és el competent per resoldre controvèrsies derivades d'aquestes bases, d'acord amb la Llei 36/2011, de 10 d'octubre, reguladora de la jurisdicció social, sense que es pugui interposar un altre recurs en via administrativa ni cap reclamació prèvia a la via judicial social.

 

Palma, 4 de Maig de 2020

El director gerent de la Fundació

José Lladó Iglesias

 

 

Annex II

Formulari d'inscripció per a l'oferta de contractació d'un tècnic o d'una tècnica analista de dades sanitàries, emmarcat en el programa «INTRES: invertir, investigar i innovar» de la Fundació Institut d'Investigació Sanitària Illes Balears, projecte finançat pel Pla Anual 2019 de l'Impost de Turisme Sostenible.

Nom:

Cognoms:

DNI:

Direcció:

Telèfon de contacte:

Correu electrònic:

EXPÒS

Que he tingut coneixement de la convocatòria del procés selectiu per a la contractació d'una tècnica o d'un tècnic analista de dades sanitàries, emmarcat en el programa «INTRES: invertir, investigar i innovar» de la Fundació Institut d'Investigació Sanitària Illes Balears.

DOCUMENTACIÓ QUE S'ADJUNTA

  • Titulació exigida com a requisit. (Document 1)
    • Titulació del grau universitari o equivalent. (Doc. 1.1)
    • Certificat català B2. (Doc. 1.2)
  • Fotocòpia del DNI o NIE. (Document 2)
  • CV actualitzat. (Document 3)
  • Documentació acreditativa dels mèrits i autobarem emplenat per la persona interessada. (Especificar a l'autobarem)  

DECLAR

  • Posseir la capacitat funcional per al desenvolupament de les tasques.

  • No haver estat separat o separada mitjançant expedient disciplinari del servei de cap entitat del sector públic, dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni estar en estat d'inhabilitació de manera absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics per resolució judicial. En el cas de ser nacional d'un altre Estat, no estar en estat d'inhabilitació o en situació equivalent, ni haver rebut sanció disciplinària o equivalent que impedeixi, en el meu Estat i en els mateixos termes, l'accés a una ocupació pública.

Així, per tot l'exposat,

SOL·LICIT

La meva admissió per a formar part del procés selectiu per a la contractació d'una tècnica o d'un tècnic analista de dades sanitàries, emmarcat en el programa «INTRES: invertir, investigar i innovar» de la Fundació Institut d'Investigació Sanitària Illes Balears.

Palma, _____________________

Signatura

 

Annex III AUTOAVALUACIÓ DE MÈRITS

Tècnic o tècnica analista de dades sanitàries per al projecte «INTRES: invertir, investigar i innovar»

NOM

 

PUNTS MÀX.

PUNTS

DOCUMENTACIÓ ACREDITATIVA ADJUNTA*

FORMACIÓ

4

 

 

Doctorat relacionat amb la plaça

2

 

 

Màster oficial relacionat amb la plaça

(1 punt per màster)

2

 

 

Altra formació universitària o de formació professional superior o sanitària especialitzada relacionada amb la plaça

(0.001 per hora)

1

 

 

Formació en base de dades distribuïdes i de gran volum, bases de dades no relacionals i algorismes d'optimització.

(0.005 per hora)

1.5

 

 

Cursos de formació en Excel y Access de nivell avançat

(0.005 per hora)

0.5

 

 

Formació complementària relacionada, com mètodes d'investigació clínica o epidemiològica, mètodes estadístics...

(0.005 per hora)

1.5

 

 

EXPERIÈNCIA PROFESSIONAL

4

 

 

Ús d'eines de business intelligence, de Big Data, de visualització de dades o en el programació de bases de dades de gran volum.

(0.02 punts per mes treballat al sector públic i 0.01 al sector privat)

1.5

 

 

Ús de bases de dades relacionals (SQL) (0.01 punts per mes)

1

 

 

Ús d'eines de maneig avançat de bases de dades, eines d'anàlisi estadístic (SPSS, SAS, STATA, R...) o en bases de dades de registres de salut electrònics (0.01 punts per mes)

1.5

 

 

Experiència de participació en investigació en projectes de Big Data

1

 

 

Publicacions (0.1 punts per article científic a la WoS com a primer o darrer autor o de correspondència, i 0.05 com a autor a altre ordre)

0.5

 

 

Projectes d'investigació (0.2 punts com a IP de projecte científic públic competitiu i 0.1 punts com a investigador col·laborador; 0.5 punts màx.)

0.5

 

 

 

CONEIXEMENT D'IDIOMES

1

 

 

C1 de català

0.20

 

 

C2 de català

0.30

 

 

B2 d'anglès

0.20

 

 

C1 d'anglès

0.30

 

 

ENTREVISTA

1

X

 

TOTAL

 

* És necessari especificar amb claretat cadascun dels documents acreditatius que adjunteu per al correcte còmput de la puntuació. (Ej.: certificat B2 d'anglès de l'EOI de Palma)