Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA D'EDUCACIÓ, UNIVERSITAT I RECERCA

Núm. 3466
Resolució del conseller d’Educació, Universitat i Recerca de 30 d’abril de 2020, per la qual s’aproven les instruccions per adequar els criteris de promoció i titulació dels alumnes de l’educació secundària obligatòria i del batxillerat de les Illes Balears com a conseqüència de l’Ordre EFP/365/2020, de 22 d’abril, per la qual s’estableixen el marc i les directrius d’actuació per al tercer trimestre del curs 2019-2020 i l’inici del curs 2020-2021, davant la situació de crisi ocasionada per la COVID-19

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

En data 18 d'abril de 2020 es va publicar la Resolució del conseller d'Educació, Universitat i Recerca de 16 d'abril de 2020 per la qual s'aproven amb caràcter extraordinari les instruccions complementàries, a causa de l'epidèmia del COVID-19, per avaluar l'aprenentatge dels alumnes del batxillerat a les Illes Balears i dels alumnes de l'Institut d'Ensenyaments a Distància de les Illes Balears (IEDIB) per al curs 2019-2020, i la Resolució del conseller d'Educació, Universitat i Recerca de 16 d'abril de 2020 per la qual s'aproven amb caràcter extraordinari les instruccions complementàries, a causa de l'epidèmia del COVID-19, per avaluar l'aprenentatge dels alumnes de l'educació secundària obligatòria a les Illes Balears per al curs 2019-2020.

Aquestes resolucions foren dictades en el marc del Reial decret 463/2020, de 14 de març, pel qual es declara l'estat d'alarma per a la gestió de la situació de crisi sanitària ocasionada per la COVID-19, atesa la situació d'excepcionalitat derivada de l'epidèmia.

Així, i per al període que queda del curs 2019-2020, es va fer necessari introduir una sèrie de canvis per avaluar l'aprenentatge dels alumnes de l'educació secundària obligatòria (ESO) i del batxillerat a les Illes Balears. Canvis que foren introduïts per les resolucions abans indicades amb la previsió que la promoció i titulació s'hauria d'adaptar a allò que eventualment pogués regular l'Estat com a normativa bàsica.

Posteriorment, el Ministeri d'Educació i Formació Professional ha aprovat l'Ordre EFP/365/2020, de 22 d'abril, per la qual s'estableixen el marc i les directrius d'actuació per al tercer trimestre del curs 2019-2020, i l'inici del curs 2020-2021, davant la situació de crisi ocasionada per la COVID-19, on es regulen entre altres, aspectes relatius a la promoció i titulació.

Per tant, es considera necessari per part de la conselleria d'Educació, Universitat i Recerca, aprovar una Resolució per adequar els criteris de promoció i titulació dels alumnes d'ESO i del Batxillerat a allò establert en l'Ordre EFP/365/2020, de 22 d'abril.

L'adopció d'aquesta resolució és indispensable per a la protecció de l'interès general de la comunitat educativa i per al funcionament bàsic del serveis educatius durant l'estat d'alarma declarat pel Reial decret 463/2020, de 14 de març.

L'Estatut d'autonomia de les Illes Balears, aprovat per la Llei orgànica 1/2007, de 28 de febrer, regula en l'apartat 2 de l'article 36, la competència de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears en el desplegament legislatiu i l'execució de l'ensenyament en tota la seva extensió, nivells i graus, modalitats i especialitats.

Per tot això, en virtut del que s'estableix en l'article 36.2 de l'Estatut d'autonomia de les Illes Balears i a l'apartat 1 de l'article 9 del Decret Llei 4/2020, de 20 de març, en el marc del que estableix la disposició addicional tercera del Reial decret 463/2020, de 14 de març, pel qual es declara l'estat d'alarma per a la gestió de la situació de crisi sanitària ocasionada per la COVID-19, dict la següent

 

RESOLUCIÓ

Primer

Aprovar les instruccions per adequar els criteris de promoció i titulació dels alumnes de l'educació secundària obligatòria i del batxillerat de les Illes Balears com a conseqüència de l'Ordre EFP/365/2020, de 22 d'abril, per la qual s'estableixen el marc i les directrius d'actuació per al tercer trimestre del curs 2019-2020 i l'inici del curs 2020-2021, davant la situació de crisi ocasionada per la COVID-19, que s'especifiquen a l'annex d'aquesta resolució.

 

​​​​​​​Segon

Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

 

Palma, 30 d'abril de 2020

El conseller d'Educació, Universitat i Recerca Martí X. March Cerdà

 

ANNEX Instruccions per adequar els criteris de promoció i titulació dels alumnes de l'educació secundària obligatòria i del batxillerat de les Illes Balears com a conseqüència de l'Ordre EFP/365/2020, de 22 d'abril, per la qual s'estableixen el marc i les directrius d'actuació per al tercer trimestre del curs 2019-2020 i l'inici del curs 2020-2021, davant la situació de crisi ocasionada per la COVID-19.

1. Promoció i titulació

1.1. La promoció de curs serà la norma general en totes les etapes i la titulació serà la pràctica habitual a 4t d'ESO i 2n de batxillerat.

1.2. El nombre de matèries suspeses no serà una limitació per a la promoció o titulació dels alumnes. Per tant, aquest nombre no pot ser un criteri determinant per a la no promoció o la no titulació.

2. Procés de decisió

2.1. La decisió sobre la promoció de curs o la titulació serà integrada i estarà basada en la progressió de l'alumne i en la consecució dels objectius generals de l'etapa i el desenvolupament de les competències clau per davant dels objectius d'avaluació específics de cada matèria. Per prendre la decisió, l'equip docent haurà de tenir especialment en compte la maduresa de l'alumne i les possibilitats de continuar els seus estudis amb èxit.

2.2. Aquesta decisió s'ha de prendre de manera col·legiada per l'equip docent, preferentment per consens o, si no és possible, per majoria simple i vot de qualitat del tutor en cas d'empat. Cada professor titular tendrà només un vot, independentment del nombre de matèries que imparteixi a l'alumne.

2.3. La decisió sobre la promoció o la titulació s'ha de prendre a la convocatòria ordinària, sense perjudici que, si resulta negativa, a la convocatòria extraordinària es pugui modificar a partir de les qualificacions de l'avaluació extraordinària.

2.4. La repetició es considerarà una mesura de caràcter excepcional, que s'adoptarà en funció de l'evolució acadèmica de l'alumne durant el període previ a la suspensió de l'activitat lectiva presencial. També es tindran en compte, exclusivament de forma positiva, les activitats, tasques i exàmens realitzats durant el període de suspensió de les activitats lectives presencials.

2.5. Atès el seu caràcter excepcional, aquesta mesura només es podrà acordar quan es justifiqui, convenientment i per escrit, que és la més favorable per a l'alumne un cop s'hagin tengut en compte totes les alternatives possibles. En aquest cas, l'equip docent haurà d'elaborar un programa de reforç i de recuperació per a aquests alumnes.

3. Matèries suspeses

3.1. Les matèries avaluades negativament a la convocatòria ordinària (tant siguin del curs actual com de cursos anteriors) es podran recuperar a la convocatòria extraordinària. En el cas d'obtenir el títol a la convocatòria ordinària, no es podran recuperar les matèries suspeses.

3.2. Les matèries avaluades negativament a la convocatòria extraordinària, s'hauran de recuperar el curs següent.

4. Informe individual

Complementant la documentació habitual que es genera a final de curs, l'equip docent haurà d'emetre un informe individual per valorar la tasca realitzada per cada alumne durant el confinament, en el qual s'inclouran les mancances que se'n derivin.