Secció III. Altres disposicions i actes administratius
CONSELL INSULAR DE FORMENTERA
Núm. 3409
Conveni de col·laboració entre el Consell Insular de Formentera i l’Associació Cultural Audiovisual de Formentera a propòsit de la producció de continguts de l’emissora pública Insular Ràdio Illa, per a l’any 2020
De conformitat amb allò previst a l'article 48 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, es fa públic el següent conveni:
Conveni de col·laboració entre el Consell Insular de Formentera i l'Associació Cultural Audiovisual de Formentera (ACAF) a propòsit de la producció de continguts de l'emissora pública Insular Ràdio Illa, per a l'any 2020, i que es concreten, en aquest moment, en l'atorgament d'una subvenció directa, amb motiu de la tasca general que fa i, particularment, de difusió d'informació pública oficial que en fa, davant la pandèmia sanitària derivada del COVID-19.
A Formentera, el dia 14 d'abril de 2020.
D'una banda, la Sra. Alejandra Ferrer Kirschbaum, presidenta del Consell Insular de Formentera, qui actua en nom i representació d'aquest, amb CIF núm. P0702400C i amb domicili social a la plaça de la Constitució núm. 1, de Sant Francesc Xavier, en virtut de l'acord del Ple del Consell Insular de Formentera de 15 de juny de 2019, d'acord amb l'article 136 del Reglament Orgànic del Consell Insular de Formentera (ROC), els articles 34 i 41.3 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local, de la Llei orgànica 5/1985, de 19 de juny, de règim electoral general i l'article 9 de la Llei 8/2000, de 27 d'octubre, de consells insulars, assistit pel secretari de la corporació, Sr. Ángel C. Navarro Sánchez, de conformitat amb l'article 161 del citat ROC, per via electrònica, segons es deriva de l'estat d'alarma en què es troba el país.
I de l'altra, el Sr. Àngel Costa Marí, titular del DNI número 4143**** P, que actua en nom i representació de l'Associació Cultural Audiovisual de Formentera (en sigles ACAF) amb CIF G57574675 inscrita al Registre d'Associacions de les Illes Balears amb núm. 311000006099 i al Registre d'Entitats del Consell Insular de Formentera, amb número 14, entitat domiciliada a Formentera, al carrer des Vedrà núm.15 de Sant Francesc Xavier.
La finalitat d'aquest acte és procedir a la formalització del conveni de col·laboració entre el Consell Insular de Formentera i l'Associació Cultural Audiovisual de Formentera (ACAF) a propòsit de la producció de continguts de l'emissora pública Insular Ràdio Illa, per a l'any 2020.
La documentació d'aquest acte entre ACAF, representat pel Sr. Àngel Costa Marí, i el Consell Insular de Formentera, per la Presidenta del Consell Insular, es fonamenta en el que estableix i permet la legislació vigent sobre signatura electrònica, en particular la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les Administracions Públiques i la resta de normativa a la qual es remet, i el sistema que se seguirà serà el següent:
a) Des del correu oficial de l'Àrea de Cultura del Consell Insular (veronicaarenas@conselldeformentera.cat) s'envia copia formal d'aquest document al Sr. Àngel Costa Marí al correu següent acaf.radioilla@conselldeformentera.cat per a la seva signatura electrònica .
b) Una vegada signat electrònicament, ho reexpedirà al correu oficial de l'Àrea de Cultura del Consell Insular, i, rebut correctament, s'imprimirà en paper i es guardarà a l'expedient.
c) A continuació s'enviarà una còpia formal del document al Sr. Àngel Costa Marí signat electrònicament per la Presidenta del Consell Insular i pel Secretari que dóna fe, des del correu oficial de l'Àrea de Cultura.
d) Una vegada que ho ha signat electrònicament la Presidenta i el Secretari de la Corporació, i consta que s'ha rebut per part d'ACAF, s'imprimirà en paper i es guardarà en l'expedient.
Ambdues parts es reconeixen mútuament la capacitat legal suficient i necessària per a formalitzar aquest conveni i lliurament.
Exposen
El Consell Insular de Formentera és titular de la concessió d'una emissora municipal de radiodifusió sonora en ones mètriques amb modulació de freqüències (107,9FM), per l'acord del Consell de Govern de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears de data 27 d'agost de 2004.
La Llei 5/2013, d'1 d'octubre, audiovisual de les Illes Balears estableix a l'article 27 que la gestió del servei públic de comunicació audiovisual es pot dur a terme, entre d'altres modalitats: mitjançant la gestió directa a través dels seus propis òrgans, mitjans o entitats; mitjançant l'atribució a un tercer de la gestió indirecta del servei o de la producció i edició dels diferents programes audiovisuals; o mitjançant la seva prestació a través de diferents instruments de col·laboració publicoprivada, d'acord amb els principis de publicitat, transparència, concurrència, no-discriminació i igualtat de tracte.
Així mateix, l'article 42.3 de la Llei 7/2010, de 31 de març, general de la comunicació audiovisual prescriu que els criteris rectors de la direcció editorial del prestador de servei públic de comunicació audiovisual s'elaboraran per un òrgan la composició del qual reflecteixi el pluralisme polític i social de l'àmbit de la seua cobertura.
L'emissora municipal de radiodifusió sonora en ones mètriques amb modulació de freqüències, Ràdio Illa, va iniciar les seues emissions conforme al marc normatiu d'aplicació anteriorment, especialment la Llei 11/1991, de 8 d'abril, d'organització i control de les emissores municipals de radiodifusió sonora, i ha esdevingut una eina fonamental de comunicació pública i social en l'àmbit dels mitjans de comunicació locals i de proximitat a l'illa de Formentera.
El Consell Insular de Formentera, a través de Ràdio Illa, presta un servei públic de comunicació audiovisual, tot contribuint a la dinamització de la cultura local, i amb vocació de servei als ciutadans i ciutadanes de l'Illa de Formentera posant especial atenció als sectors de població que, per diversos motius, tenen major dificultat a l'hora de gaudir de l'accés als mitjans de comunicació com són els joves, les mestresses de casa, les persones jubilades, els immigrants, els estrangers residents, les persones amb alguna discapacitat, les entitats culturals i professionals locals, les comissions de festes i les organitzacions esportives.
El Ple del Consell Insular de Formentera va aprovar inicialment el 29 d'abril del 2010 el Reglament de l'Ens Especial de Gestió Audiovisual (BOIB Núm. 119, de 06-08-2011), sense que n'hi hagués al·legacions, per la qual cosa esdevingué text definitiu. Aqueix Reglament, que crea un organisme desconcentrat, sense personalitat jurídica pròpia, depenent del Ple de la corporació, estableix les formes d'organització i fiscalització per a la prestació del servei públic de comunicació audiovisual de Formentera. En aquest Reglament es creen el Consell d'Administració, òrgan representatiu de govern i administració, i la Junta de Programació, com a òrgan assessor.
La producció de continguts de Radio Illa s'ha vengut realitzant per part de l'esmentada Associació Cultural Audiovisual de Formentera (en endavant ACAF), que és una entitat sense afany de lucre que té com a objecte divulgar la cultura pròpia de l'illa de Formentera, promoure la creació de mitjans de comunicació i contribuir a la participació de la ciutadania en la vida cultural de l'illa. Està inscrita al Registre d'associacions de les Illes Balears amb el número de registre 311000006099, té el CIF G 57574675; també és inscrita al Registre d'entitats del Consell Insular de Formentera, amb el numero 14 i el seu domicili és, com s'ha dit, el del carrer des Vedrà, 15, Sant Francesc Xavier, Formentera.
La citada Llei 5/2013, d'1 d'octubre, audiovisual de les Illes Balears ha vengut a completar el marc normatiu aplicable a la gestió dels mitjans audiovisuals de titularitat de les administracions públiques locals, inaugurat amb la també citada Llei estatal 7/2010, general de la comunicació audiovisual. En aquest context es fa necessari plasmar l'instrument que ha de regir la producció de continguts per part de l'ACAF, tot garantint l'aplicació dels principis que han de regir el servei públic audiovisual i, en el que procedeixi, l'ajut al seu finançament amb càrrec, en part, per la nostra corporació.
La Llei 5/2013 no fixa un únic model de gestió del servei públic audiovisual sinó que permet l'aplicació dels diferents instruments que preveu l'ordenament jurídic, i fins al moment s'ha vengut considerant que donades les característiques del mercat audiovisual de Formentera i amb l'experiència adquirida mitjançant la gestió indirecta de la ràdio insular en els anys precedents, l'instrument més adient per a fer efectiu els principis de transparència, pluralisme i control públic per part de la corporació en aquest cas, i ateses les raons d'interès general com a emissora pública, era el previst a l'article 177 de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears, sobre l'Acció concertada (a aprovar pel Ple, i com a mesura de foment, subjecte a unes concretes exigències i forma jurídica), però en el moment present de l'estat d'alarma declarat pel Reial decret 463/2020, de 14 de març, por el que se declara el estado de alarma para la gestión de la situación de crisis sanitaria ocasionada por el COVID-19 (BOE núm. 67, de 14 de març de 2020), modificat pel Reial decret 465/2020, de 17 de març (BOE núm. 73, de 18 de març de 2020); estat d'alarma prorrogat pel Reial decret 476/2020, de 27 de març, (BOE núm. 86, de 28 de març de 2020), segons autorització del Congrés dels Diputats del dia 25 de març de 2020 (BOE núm. 86, de 28 de març de 2020), de conformitat amb l'article 116 de la Constitució, això no és possible, sinó que hem d'estar al que preveu aqueixa Llei just sobre les Subvencions, a l'article 176, conforme a la legislació general en la matèria de subvencions, que ens condueix a l'atorgament per la via de la concessió directa.
L'aprovació del text d'aquest Conveni s'ha fet per Resolució de Presidència de data 8 d'abril de 2020.
1. Objecte
És objecte del conveni present regular una subvenció per procediment de concessió directa a l'ACAF per a la producció dels continguts de l'emissora insular de radiodifusió sonora “Ràdio Illa”, de cara a la prestació del servei públic de comunicació audiovisual a l'àmbit de Formentera, tot això amb motiu de la tasca general que fa i, particularment, de difusió d'informació pública oficial que en fa, davant la pandèmia sanitària derivada del COVID-19.
En qualsevol cas, es fa palès que, s'està a l'espera de conèixer i estudiar l'evolució general de la gestió pressupostària al si del Consell Insular i al conjunt del país, que es podrà concretar, o no, en un ajut més gran, posteriorment, si n'era el cas, segons resulti de l'establert i s'acordi pel propi Consell Insular i el que, a la volta, pugui establir de manera preceptiva la Unió Europea, l'Administració General de l'Estat i l'Administració depenent del Govern de les Illes Balears, per al conjunt de les Illes Balears, a propòsit de política pressupostària, subvencions i disponibilitat financera, segons l'evolució de l'estat d'alarma.
2. Definició i abast del servei públic de comunicació audiovisual
El servei públic de comunicació audiovisual és, d'acord amb la citada Llei 5/2013, d'1 d'octubre, un servei essencial d'interès econòmic general que té com a missió difondre continguts que fomentin els principis i valors constitucionals i estatutaris, contribuir a la formació d'una opinió pública plural, donar a conèixer la diversitat cultural i lingüística de les Illes Balears, i difondre el coneixement i les arts, amb especial incidència en el foment d'una cultura audiovisual. Així mateix, s'han d'atendre els ciutadans i grups socials que no són destinataris de la programació majoritària.
L'activitat del servei públic de comunicació audiovisual s'inspira en els principis següents:
a) El respecte i la defensa dels principis que informen la Constitució espanyola i l'Estatut d'autonomia de la comunitat autònoma de les Illes Balears, i dels drets i les llibertats que s'hi reconeixen i garanteixen.
b) La promoció i la difusió de la cultura i les llengües oficials de la comunitat autònoma de les Illes Balears, així com la defensa de la nostra identitat.
c) La garantia de l'accés universal a la informació, la cultura, l'educació i l'entreteniment.
d) El foment de la producció audiovisual pròpia i d'emissions que coadjuvin a la projecció de les Illes Balears cap a l'exterior.
e) El reflex del pluralisme polític, ideològic, cultural i social de les Illes Balears que tengui en compte el fet diferencial derivat del seu caràcter insular i pluriinsular i la participació democràtica.
f) El respecte a la dignitat humana, a l'honor, a la intimitat personal i a la imatge pròpia.
g) La promoció activa de la igualtat entre homes i dones, que inclou la igualtat de tracte i d'oportunitats, el respecte a la diversitat i a la diferència i l'ús del llenguatge no sexista.
h) La protecció de la joventut i de la infantesa.
i) El respecte a la llibertat d'expressió i a la formació d'una opinió política plural.
j) La separació entre informacions i opinions, la identificació de qui sustenta aquestes últimes i la seva lliure expressió dins els límits constitucionals i estatutaris.
k) La recerca del desenvolupament del sector audiovisual des del punt de vista de la millora de la seva contribució a l'economia de la comunitat autònoma.
l) La garantia dels drets dels usuaris respecte de la programació, la publicitat i les altres modalitats de promoció comercial.
m) I en el moment present, d'acomplir de manera preceptiva i taxativa, el que es deriva de l'article 19 del propi Reial decret sobre declaració de l'estat d'alarma, que té el contingut següent: “Artículo 19. Medios de comunicación de titularidad pública y privada. Los medios de comunicación social de titularidad pública y privada quedan obligados a la inserción de mensajes, anuncios y comunicaciones que las autoridades competentes delegadas, así como las administraciones autonómicas y locales, consideren necesario emitir”.
Els objectius que ha d'assolir la producció de continguts per a l'emissora pública insular són:
-Promoure la comunicació a tots els nivells en l'àmbit local.
-La informació, en particular, en el moment present el que es deriva de les obligacions que imposin, com a informació pública oficial, les diverses administracions amb motiu de la pandèmia sanitària que el conjunt de l'Estat pateix. Contribuir a l'esbargiment comunitari.
-Contribuir a l'estímul de la vida sociocultural de l'illa de Formentera, garantint la participació dels grups socials i polítics més representatius de l'illa i també de les entitats sense ànim de lucre d'aquesta.
-Ésser un mitjà d'expressió i creativitat.
-Fomentar la participació.
-Promoure les expressions culturals de l'Illa de Formentera i especialment les que es produeixen en
llengua catalana.
-Difondre les expressions culturals, social, d'oci i esportives que es generin a l'illa de Formentera.
-Col·laborar en campanyes de divulgació pedagògica o d'altre tipus que siguin d'interès per a la població de Formentera.
L'accés als continguts i les emissions audiovisuals de l'emissora Radio Illa serà lliure, universal i gratuït.
3. Mitjans propis del Consell Insular de Formentera
El Consell Insular de Formentera disposa de les instal·lacions necessàries per a la prestació del servei públic de comunicació audiovisual a l'edifici del Casal de Joves Centre Social “Es Molí”. L'ACAF i les persones que designi o en depenguin quedaran plenament habilitades per a fer ús d'aquestes instal·lacions per a la producció dels programes que s'emetran a través de la Ràdio de titularitat insular, sense perjudici que el Consell Insular pugui destinar les instal·lacions a altres usos.
El Consell Insular de Formentera garantirà la correcta disposició dels mitjans materials i humans per a la producció dels continguts de Ràdio Illa. S'aprovarà un reglament intern d'usos de les instal·lacions on s'ubica la ràdio, tot això sense perjudici de l'aplicació de les regles generals establertes en la legislació de règim local sobre béns públics i, en particular, de l'establert en els articles 232 i següents del Reial decret 2568/1986, de 28 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament d'organització, funcionament i règim jurídic de les entitats locals (ROF) i el propi ROC.
4. Finançament
La garantia de la prestació efectiva i adequada de servei públic de comunicació audiovisual del Consell Insular de Formentera requereix la previsió i l'obtenció d'uns ingressos necessaris i suficients.
El servei públic audiovisual es finança principalment amb la subvenció que atorga el Consell Insular de Formentera, ara minorada pel que s'esdevengui de les derivacions de la pandèmia sanitària que patim i l'eficiència en l'aplicació dels sous públics, i també amb la venda i la prestació de serveis de patrocini i publicitat. Els ingressos publicitaris es regiran per l'Ordenança reguladora del preu públic per la prestació del servei de publicitat a la ràdio municipal Ràdio Illa (BOIB núm. 122, de l'11-08-2007), en allò que correspongui i conforme a la legislació d'hisendes locals.
Per establir els compromisos econòmics per part del Consell s'ha tengut present que la prestació del servei de comunicació es fa en un mercat extremadament limitat per la seva reduïda dimensió, a la volta, ara, per mor de la pandèmia sanitària encara amb menys capacitat de fons. Aquesta limitació condiciona la captació d'ingressos publicitaris i té repercussions a l'hora d'afrontar el cost i l'adquisició de produccions radiofòniques. Per tant, la prestació del servei no pot generar els recursos suficients i, per tant, són necessàries aportacions públiques per cobrir les insuficiències.
Els compromisos econòmics assumits pel Consell Insular de Formentera en el present conveni per a la prestació del servei públic de ràdio no poden superar la quantitat màxima fixada en aquest conveni, sense perjudici, en el futur, de possibles o eventuals canvis, si la gestió pressupostària al Consell ho permetés, i tot subjecte a l'evolució general de l'ús dels fons públics per part de les administracions públiques, al si de l'Estat espanyol, per mor la pandèmia sanitària que patim.
El Consell Insular de Formentera, per tal de cobrir aquesta necessitat de finançament aportarà a ACAF, a la signatura d'aquest conveni i eximint a presentar el règim de garanties contemplat en l'article 34.4 de la Llei General de Subvencions, la quantitat màxima de 20.000 euros amb càrrec a la partida pressupostària 2020/01/334/48000/01. Tot això resta condicionat, de manera taxativa, a l'existència de crèdit adequat i suficient per finançar les obligacions derivades d'aquest conveni en el pressupost de despesa de l'any en curs. La quantitat que se cita anirà destinada exclusivament a finançar l'execució de cada un dels capítols del programa, les actuacions del qual es contemplen en l'annex I de les regles que conformen aquest Conveni.
El Consell Insular no farà cap pagament en virtut d'aquest conveni sense la prèvia comprovació que la beneficiària està al corrent de totes les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social.
5. Obligacions de l'ACAF
L'ACAF portarà a terme la producció dels continguts de l'emissora municipal Ràdio Illa segons el Programa d'actuacions que figura en l'annex I d'aquest Conveni. Tot això sens perjudici de la gestió directa, per part de l'administració insular, de l'emissora de la seva titularitat, en el que correspongui.
ACAF aportarà el personal necessari per al funcionament normal de l'activitat, ja sigui voluntari o contractat, tot ocupant-se en aquest últim cas de les obligacions salarials, fiscals i amb la Seguretat Social que comporta, sense que cap responsabilitat pugui recaure al Consell Insular de Formentera per l'incompliment d'aqueixes obligacions pròpies de l'ACAF. A aquest efecte, mensualment es presentaran al Consell Insular els justificants d'haver satisfet les nòmines dels treballadors contractats per ACAF.
ACAF serà també responsable dels desperfectes que es puguin ocasionar per un mal ús de les instal·lacions o maquinària de les instal·lacions. La citada associació proposarà al Consell Insular de Formentera, un Reglament d'usos de les instal·lacions de Ràdio Illa, tal i com s'ha assenyalat al punt 4t, i amb aquelles exigències, per al cas que no s'aprovàs.
L'ACAF, com a entitat beneficiària de la subvenció, en compliment del que disposa el Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions de les Illes Balears, quedarà sotmesa, entre d'altres, a les obligacions següents:
1. Dur a terme l'activitat o la inversió o adoptar el comportament que fonamenta la concessió de la subvenció i presentar una memòria.
2. Justificar la realització de l'activitat, com també el compliment dels requisits i les condicions que determinen la concessió de la subvenció.
3. Sotmetre's a les actuacions de comprovació que dugui a terme el Consell Insular de Formentera.
4. Comunicar a aquest Consell Insular l'obtenció d'altres subvencions per a la mateixa finalitat, dins el termini de tres dies hàbils des de l'obtenció de la subvenció concurrent i, en qualsevol cas, abans de justificar l'aplicació que s'hagi de donar als fons percebuts.
5. Comunicar al CIF qualsevol eventualitat en el desenvolupament de les activitats seleccionades al moment en què aquella es produeixi, amb la finalitat d'obtenir, si escau, la corresponent autorització sobre el canvi que resulti necessari realitzar al programa proposat i aprovat.
6. Deixar constància de la percepció i l'aplicació de la subvenció en els llibres de comptabilitat o en els llibres registre que hagi de dur el beneficiari d'acord amb la legislació mercantil o fiscal que sigui aplicable.
7. Conservar els documents justificatius de l'aplicació dels fons percebuts mentre puguin ser objecte d'actuacions de comprovació i control.
8. Reintegrar els fons percebuts en els supòsits previst en l'article 44 Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre.
9. Presentar una memòria explicativa de l'execució de l'activitat objecte de la subvenció.
Així mateix, també queda sotmesa a totes aquelles altres obligacions que es derivin de l'esmentat Decret legislatiu, de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i el seu Reglament, aprovat per Reial decret 887/2006, de 21 de juliol (BOE núm. 176, de 25 de juliol de 2006), en tot allò que hi és d'aplicació.
Així mateix, l'entitat se sotmetrà a les actuacions de comprovació i organització que els òrgans competents del Consell Insular de Formentera realitzin respecte a la gestió econòmica, la qualitat tècnica i la capacitació professional del personal; i al compliment exhaustiu de les obligacions que, per mor de l'estat d'alarma, els mitjans de comunicació, públics i privats, tenen, de difondre informació pública oficial, per tal d'acomplir les taxatives obligacions derivades de l'estat d'alarma, els no desplaçaments de la població, el confinament, etc., i tots els Bans i resta d'informació que el Consell Insular li trameti o les altres Administracions públiques. En particular, ACAF autoritza el Consell Insular a obtenir dels organismes competents certificacions d'estar al corrent de pagament de les seues obligacions tributàries i/o amb la Seguretat Social en qualsevol moment durant la vigència d'aquest conveni.
Es farà constar de forma clara que la producció està finançada pel Consell Insular de Formentera en els exemplars dels programes, cartells, convocatòries d'activitats i en tota la informació gràfica, escrita i, per descomptat, sonora que es realitzi amb motiu de la programació. I més ara, amb motiu de la pandèmia sanitària i la informació oficial que doni a conèixer.
Qualsevol modificació que es pretengui realitzar en el projecte inicialment presentat haurà de ser autoritzat prèviament pel Consell Insular.
6. Supervisió
Els criteris rectors de la direcció editorial de la prestació de servei públic de comunicació audiovisual s'aprovaran pel Consell d'Administració, d'acord amb el Reglament de l'Ens Especial de Gestió Audiovisual (BOIB Núm. 119, de 06-08-2011).
El desenvolupament de tota la programació serà supervisat pel personal tècnic del Consell Insular de Formentera.
La Junta de Programació s'encarregarà del seguiment de la producció dels continguts així com la línia d'estil de la ràdio. Aquest òrgan vetllarà també perquè es respectin els principis que componen la finalitat de l'emissora esmentats en les regles que conformen el Conveni present.
Els òrgans de l'Ens Especial de Gestió Audiovisual, sens perjudici dels Serveis de la Corporació, tenen atribuïdes totes les funcions legals de fiscalització, supervisió i control de les activitats de l'emissora pública insular Ràdio Illa.
7. Instrucció
L'òrgan instructor del procediment és la Conselleria de Cultura i Educació del Consell Insular de Formentera, que ha de dur a terme les actuacions necessàries per a la determinació, el coneixement i la comprovació de les dades en virtut de les quals s'ha dictat, per la Presidència del Consell, com a conseqüència de la reorganització del propi Consell Insular en l'estat d'alarma (Decret de Presidència de 16 de març de 2020, BOIB, núm. 36, de 17 de març de 2020) la Resolució específica que autoritza aquest Conveni, en el marc de l'article 16 del citat Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions.
8.Concurrència amb la percepció de subvencions públiques
ACAF està obligada a comunicar al Consell Insular de Formentera, a través de l'òrgan competent en la matèria (que és la Conselleria de Cultura i Educació),qualsevol subvenció o subvencions que rebi per a l'execució de les produccions objecte d'aquesta Resolució. En aquesta comunicació farà constar els sous obtinguts, així com totes les condicions aplicables.
En tot cas, la quantia de les subvencions percebudes es tendrà en compte a l'hora de calcular la necessitat de finançament, tot reduint proporcionalment l'aportació d'aquesta Corporació, i en el ben entès que, per mor de la pandèmia sanitària que patim i de les necessitats col·lectives, les possibles o eventuals aportacions per part d'altres Administracions també es veuran reduïdes, i tot això també caldrà ponderar-ho.
9. Justificació de la necessitat de finançament
ACAF haurà de presentar abans del dia 31 de gener de 2021, la documentació següent:
-Model oficial emplenat de justificació de la necessitat de finançament de conformitat amb l'annex II.
-Acreditació d'estar al corrent de pagament de totes les obligacions tributàries i davant de la Seguretat Social.
-Liquidació d'ingressos i despeses realitzats en la qual s'haurà d'incloure el compte justificatiu de despeses que, en tot cas, contendrà la documentació següent:
-Una relació classificada de les despeses, amb identificació del creditor i del document acreditatiu de la despesa, la seua data d'emissió, el seu import i la seva data de pagament.
-Les factures o documents de valor probatori equivalent en el tràfic mercantil o amb eficàcia administrativa incorporats en la relació a què es fa referència en el paràgraf anterior i la documentació acreditativa del pagament. El termini per acreditar el pagament de les despeses en els tres mesos previs a la data de la justificació es prolongarà fins a tres mesos després de la dita data sempre que en el moment de la justificació es relacionin els justificants de pagament pendents de presentar i es manifesti per escrit el compromís d'aportar-los dins del dit termini.
-Una relació detallada d'altres ingressos o subvencions que hagin finançat actuacions del programa, amb indicació del seu import i la seva procedència.
No obstant això, es podrà reduir la informació a incorporar en la memòria econòmica a què es refereix l'apartat anterior sempre que:
- El compte justificatiu vagi acompanyat d'un informe d'auditoria emès per l'auditor de comptes inscrit com a persona exercint en el Registre Oficial d'Auditors de Comptes dependents de l'Institut de comptabilitat i Auditoria de Comptes.
- L'auditor dugui a terme la revisió del compte justificatiu verificant que els ingressos i despeses s'han justificat per mitjà de les corresponents factures, amb subjecció a les normes d'actuació i previsió que, si és el cas, proposen les àrees d'intervenció competents.
- El compte justificatiu incorpori una memòria econòmica abreujada, que inclourà, almenys, un estat representatiu dels ingressos i les despeses generades en la realització de les activitats concertades, degudament agrupades, i si és el cas, les quantitats inicialment pressupostades i les desviacions succeïdes.
En cas que l'ACAF no aporti la citada documentació abans de la data de 31 de gener de 2021, el Consell Insular de Formentera procedirà a enviar-li un requeriment per tal que en el termini inajornable de quinze dies procedeixi a presentar la documentació, de conformitat amb el previst a l'article 70.3 del Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, reglament de subvencions.
10. Reintegrament dels fons percebuts
S'estableix l'obligació per part d'ACAF de reintegrar els fons percebuts a compte en el supòsit d'incompliment dels requisits i obligacions establertes en aquest Conveni i, en tot cas, en els supòsits regulats en l'article 44 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, d'aprovació del text refós de la Llei de subvencions de les Illes Balears.
11. Vigència
Aquest conveni entrarà en vigor el dia que se signi, i finalitzarà el 31 de gener del 2021, tot tenint efectes retroactius des del dia 1 de gener de 2020. Ambdues parts podran, segons l'evolució pressupostària al si del Consell Insular i la general del país, concretar canvis, i retornar, en el futur, si n'era el cas, al sistema d'acció concertada previst a l'article 177 de la citada Llei 20/2006, de 15 de desembre, per a l'exercici de 2021, si bé tot quedarà subjecte a l'existència de crèdit en el Pressupost de l'any 2021.
El conveni es resoldrà si es donen les següents causes:
- Incompliment de les obligacions per part de qualsevol de les parts signats, o d'ambdues.
- La dissolució de l'associació que subscriu el Conveni.
- L'anul·lació o la revocació de l'acte de concessió de la subvenció.
- Impossibilitat material o legal de complir les obligacions que es deriven de l'objecte del conveni.
- Denúncia de qualsevol de les parts manifestada per escrit.
- Pel mutu acord de les parts, que s'ha de formalitzar per escrit.
12. Normativa d'aplicació
En el no previst en el conveni present caldrà ajustar-se al que disposen les Bases d'execució del pressupost general del Consell Insular de Formentera per al 2020 (objecte de publicació al BOIB núm. 14, de 7 de febrer de 2020), i a les seues eventuals modificacions; al citat Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, text refós de la llei de subvencions de les Illes Balears, a la citada Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i al Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel que s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
Es deixa palès que s'actua, en part, en sintonia amb el que va significar el Pla Estratègic de Subvencions 2016-2019 del Consell Insular de Formentera, aprovat a la sessió plenària de 24 de juny de 2016 i publicat al BOIB núm. 93, de 23-07-2016 i el Pla Estratègic de Subvencions per a l'any 2019 del Consell Insular de Formentera publicat al BOIB núm. 47, d'11-04-2019, i en particular el propi Pressupost general del Consell Insular de Formentera per a l'any 2020, ja esmentat més amunt, tot estant en tramitació l'estudi del Pla Estratègic de Subvencions per a l'any present, 2020.
I en prova de conformitat, ambdues parts signen aquest conveni per duplicat i a un sol efecte, en el lloc i la data esmentats a l'encapçalament.
Formentera, a 14 d'abril de 2020, pel sistema de signatura electrònica que apareix descrit a l'encapçalament
La Presidenta de Consell Insular de Formentera, Per l'ACAF,
Alejandra Ferrer Kirschbaum Àngel Costa Marí
El secretari habilitat nacional,
Àngel C. Navarro Sánchez
Segueixen signatures (...)”.
ANNEX I Programa d'actuacions
|
DL |
DM |
DX |
DJ |
DV |
DS |
DG |
---|---|---|---|---|---|---|---|
8-9h |
DFAF |
DFAF |
DFAF |
DFAF |
DFAF |
|
|
9-12h |
DFAF |
DFAF |
DFAF |
DFAF |
DFAF |
DFAF dissabtes |
|
12-13h |
|
Connexió Local (R) |
Music Box (R) amb GianniVirgona i Dj Yeray |
L'Isola che non c'è (R), amb Lorenzo Pepe i Dario Fusco |
Mar Endins (R), amb Sergi Canovas |
DFAF dissabtes |
La Transmissió de Ràdio Illa de la SD Formentera, amb Xavi Guasch |
13-14h |
|
|
|
|
|
L'Isola che non c'è, amb Lorenzo Pepe i Dario Fusco |
La Transmissió de Ràdio Illa de la SD Formentera, amb Xavi Guasch |
15-19h |
DFAF reemissió |
DFAF reemissió |
DFAF reemissió |
DFAF reemissió |
DFAF reemissió |
|
|
20-21h |
|
Mar Endins amb Sergi Canoves |
|
Connexió Local |
|
|
|
21-22h |
|
|
|
|
Music Box amb GianniVirgona i Dj Yeray |
El Laboratorio de MrBolden, amb Nacho Pardo |
|
Programacions especials: Programació especial sempre que un fet informatiu ho fa necessari, tot havent d'acomplir les obligacions derivades de l'estat d'alarma.
Activitats complementàries:
Resta d'horaris: SELECCIÓ RÀDIO ILLA.
ANNEX II Model de justificació de la necessitat de finançament
MEMÒRIA ECONÒMICA
RELACIÓ CLASSIFICADA PEL 100% DELS INGRESSOS I DESPESES O INVERSIONS DE L'ACTIVITAT, amb el següent detall:
Tipus ingrés |
Concepte |
Deutor |
Núm. Factura |
Import |
Data factura |
Data cobrament |
---|---|---|---|---|---|---|
|
|
|
|
|
|
|
Tipus despesa |
Concepte |
Creditor |
Núm. Factura |
Import |
Data factura |
Data pagament |
---|---|---|---|---|---|---|
|
|
|
|
|
|
|
A això s'acompanya:
Justificants dels ingressos i despeses a través de Factures o documents de valor provatori equivalent.
La qual cosa es fa pública per a general coneixement.
Formentera, 23 d'abril de 2020
El Presidenta del Consell Insular de Formentera Alejandra Ferrer Kirschbaum