Secció III. Altres disposicions i actes administratius
CONSELL INSULAR DE MALLORCA
INSTITUT MALLORQUÍ D'AFERS SOCIALS
Núm. 3364
Acord del Ple del Consell de Mallorca, de 7 d’abril de 2020, de modificació de la plantilla del personal de l’Institut Mallorquí d’Afers Socials corresponent a l’any 2020 (Expedient administratiu núm. 1/2020)
El Ple del Consell de Mallorca, en data 7 d'abril de 2020, ha adoptat el següent acord:
“Antecedents
1. El dia 25 de novembre de 2019, el ple del Consell de Mallorca, en sessió extraordinària i urgent, va aprovar inicialment el Projecte del Pressupost propi de la Corporació, dels Organismes Autònoms, entre d'altres, l'Institut Mallorquí d'Afers Socials (IMAS), i dels Consorcis, així com l'estat de despeses i ingressos d'una societat mercantil; projecte de bases d'execució i plantilles de personal per a l'exercici 2020, publicat al BOIB núm. 160, de 26 de novembre de 2019, i la seva exposició al públic, la qual va finalitzar el passat dia 18 de desembre de 2019.
El dia 23 de desembre de 2019, el ple del Consell de Mallorca, en sessió extraordinària i urgent, va aprovar definitivament el Pressupost General del Consell Insular de Mallorca, que inclou el pressupost propi de la Corporació, i entre d'altres el de l'IMAS, així com la plantilla del personal per a l'exercici 2020, publicat al BOIB núm. 172, de 24 de desembre de 2019.
2. Mitjançat proposta d'acord del president de l'IMAS, de dia 26 de febrer de 2020, es proposa l'aprovació al ple del Consell de Mallorca de l'expedient administratiu núm. 1/2020, de modificació de la Relació de Llocs de Treball de l'IMAS (RLT), el qual consta:
- La nota de conformitat del secretari general del CIM, de data 18 de febrer de 2020, a l'informe jurídic, de 13 de febrer de 2020.
- L'informe de la interventora general del CIM, de 18 de febrer de 2020, el qual informa que no és necessari l'informe de fiscalització prèvia.
- La aprovació pel Consell Rector de l'IMAS, del dia 24 de febrer de 2020 de la proposta de la directora gerent de l'IMAS, de modificació de la RLT de l'IMAS, de 13 de febrer de 2020.
Aquesta modificació inclou, entre d'altres, la modificació de tres llocs de feina, la supressió de dos llocs de feina i la creació de dos llocs de feina, els quals incideixen sobre la plantilla del personal 2020.
La proposta d'acord del president de l'IMAS, de dia 26 de febrer de 2020, està pendent d'aprovació pel ple del Consell de Mallorca, a la sessió de dia 12 de març de 2020.
3. El dia 2 de març de 2020, la directora gerent de l'IMAS, va sol·licitar a la presidència de l'IMAS, l'inici de l'expedient de modificació de la plantilla del personal de l'IMAS corresponent a l'any 2020, mitjançant memòria justificativa.
4. El dia 3 de març de 2020, el president de l'IMAS, va resoldre iniciar l'expedient administratiu núm. 1/2020 de modificació de la plantilla del personal de l'IMAS i encarregar la redacció i execució de l'expedient al Departament de Recursos Humans.
5. El dia 3 de març de 2020, la tècnica de grau mitjà del Departament de Recursos Humans amb el vist i plau de la directora gerent, va realitzar l'informe econòmic sobre aquest expedient núm. 1/2020.
6. El dia 4 de març de 2020, el cap del Departament de Recursos Humans, va realitzar l'informe jurídic sobre aquest expedient núm. 1/2020 e informa favorablement.
7. El dia 11 de març de 2020, la interventora general del Consell de Mallorca, informa que no procedeix l'emissió d'un informe de control permanent en el cas que ens ocupa, sense perjudici que aquest pugui ser recollit com actuació en el Pla anual de control financer d'acord amb l'art. 31 del Reial decret 424/2017 esmentat.
Fonaments jurídics
I. L'article 90 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local, estableix que correspon a cada corporació local aprovar anualment, a través del Pressupost, la plantilla, que haurà de comprendre tots els llocs de treball reservats a funcionaris, personal laboral i eventual.
Les plantilles hauran de respondre als principis de racionalitat, economia i eficiència i establir-se d'acord amb l'ordenació general de l'economia, sense que les despeses de personal puguin sobrepassar els límits que es fixin amb caràcter general.
II. Atès allò que en relació al procediment per a l'aprovació de la modificació de la plantilla preveu l'article 112 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local, i l'article 169 del Reial Decret legislatiu 2/2004, de 5 de març, pel qual s'aprova el text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, en aplicació de l'article 126.3 del Reial Decret legislatiu 781/1986, de 18 d'abril.
III. Atès l'informe jurídic de la cap del Departament de Recursos Humans, de 4 de març de 2020, sobre aquest expedient 1/2020, la qual informa favorablement.
IV. Atès l'informe de la interventora general del Consell de Mallorca, de 11 de març de 2020, la qual informa que no procedeix l'emissió d'un informe de control permanent, sense perjudici que aquest pugui ser recollit com actuació en el Pla anual de control financer d'acord amb l'art. 31 del Reial decret 424/2017 esmentat.
V. Atès l'article 8.1.p) de la Llei 8/2000, de 27 d'octubre, de consells insulars i del 27.1.a) del Estatuts de l'IMAS (BOIB núm. 67, de 18 de maig de 2019), en relació a la competència del ple d'aprovar el pressupost i la plantilla de l'IMAS.
VI. Atès l'article 12.4.8. dels Estatuts de l'IMAS, són funcions del director/a directora gerent, redactar i proposar al Consell Rector la plantilla del personal.
No obstant això, l'article 7.4 dels Estatuts de l'IMAS, estableix que excepcionalment, en els casos de necessitats urgents que no admetin demora, pot adoptar les decisions reservades a la competència de Consell Rector que siguin susceptibles de delegació, amb l'obligació d'informar el Consell Rector dels acords adoptats, en una sessió extraordinària convocada a l'efecte, per tal que siguin ratificats.
VII. Atès l'article 16.7 dels Estatuts de l'IMAS, la plantilla de personal és l'instrument de coordinació entre l'ordenació de la funció pública i les estructures pressupostàries i conté la relació de places corresponents a cada un dels grups i escales, subescales, classes i especialitats funcionarials i a cada un dels grups i nivells de classificació de personal laboral, que s'emparen en la dotació pressupostària dels llocs de treball. És aprovat pel Ple a proposta de la Presidència de l'Institut Mallorquí d'Afers Socials.
Per tot això, s'eleva al Ple la següent
Proposta d'acord
Primer. APROVAR inicialment amb caràcter de urgència el projecte de modificació de la vigent plantilla de personal de l'Institut Mallorquí d'Afers Socials per a l'any 2020, amb efectes del dia següent de la publicació de la Relació de Llocs de Treball (Expedient administratiu núm. 1/2020) en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, en els termes que es recullen a continuació i elevar-lo al Ple per acordar-se l'aprovació.
MODIFICACIÓ DE LA PLANTILLA DE L'INSTITUT MALLORQUÍ D'AFERS SOCIALS DE L'EXERCICI 2020
PERSONAL FUNCIONARI
ESCALA ADMINISTRACIÓ ESPECIAL
Subescala tècnica
Classe: tècnic-a superior
CATEGORIES Grup On diu Ha de dir
tècnic-a superior A1 50 51
tècnic-a superior psicologia A1 25 24
tècnic-a superior pedagog/a A1 5 4
PERSONAL FUNCIONARI
ESCALA TOTS ELS COSSOS I/O ESCALES DELS GRUPS ALS QUALS ESTÀ ADSCRIT
CATEGORIES Grup Afegir a la plantilla
tècnic-a superior A1 1
Segon. Aquest acord aprovatori serà considerat com a definitiu si no es produeixen reclamacions en contra durant el termini d'exposició pública de 15 dies hàbils comptadors de l'endemà de la data d'inserció d'aquest anunci al Butlletí Oficial de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, d'acord amb el que disposa l'article 112.3 de la llei 7/85, de 2 d'abril, reguladora de les bases de Règim Local, i també a l'art. 169 del Text refós de la Llei reguladora de les Hisendes Locals.
Tercer. Informar el Consell Rector de l'aprovació inicial d'aquest acord amb caràcter de urgència del projecte de modificació de la vigent plantilla de personal de l'Institut Mallorquí d'Afers Socials per a l'any 2020, d'acord al que estableix l'article 7.4 dels Estatuts de l'IMAS”.
El president de l'IMAS en data 16 d'abril de 2020 ha aprovat la següent resolució: «
Continuar amb la tramitació de l'expedient d´aprovació de modificació de la plantilla del personal de l'Institut Mallorquí d'Afers Socials (Expedient administratiu núm. 1/2020) i consegüentment, excepcionar la regla general de suspensió automàtica dels terminis administratius establerta per Disposició addicional tercera del Reial Decret 463/2020, de 14 de març, que declara l'estat d'alarma per a la gestió de la situació de crisis sanitària ocasionada pel COVID-19, ja que aquest procediment resulta indispensable per a la protecció de l'interès general i per al funcionament bàsic dels serveis de l'IMAS.
Tramitar la publicació en el Butlletí Oficial de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, de l'Acord aprovatori inicial amb caràcter d'urgència de modificació de la vigent plantilla del personal de l'IMAS per a l'any 2020 (Expedient administratiu núm. 1/2020), aprovat pel Ple del Consell de Mallorca el dia 7 d'abril de 2020, i donar un termini d'exposició pública de 15 dies hàbils comptadors de l'endemà de la data d'inserció de l'anunci de l'Acord en el BOIB. Aquest acord aprovatori serà considerat com a definitiu si no es produeixen reclamacions en contra durant el termini d'exposició pública, d'acord amb el que disposa l'article 112.3 de la llei 7/85, de 2 d'abril, reguladora de les bases de Règim Local, i també a l'art. 169 del Text refós de la Llei reguladora de les Hisendes Locals.
Donar compte al Consell Rector de l'IMAS del contingut d'aquesta Resolució”.
- A l'efecte de poder presentar reclamacions, els interessats que estiguin legitimats segons el que disposen els articles 63.1 de la Llei 7/1985 i 170 del Text refós de la Llei reguladora de les Hisendes Locals, aprovat pel RD legislatiu 2/2004, de 5 de març, a la qual també s'ha fet referència i pels motius taxativament enumerats en el núm. 2 de l'esmentat article 170, poden presentar reclamacions, amb subjecció als tràmits següents:
a) Termini d'exposició, admissió de reclamacions: Quinze dies hàbils comptadors de l'endemà de la data d'inserció d'aquest anunci al Butlletí Oficial de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
b) Oficina de presentació: Registre General.
c) Òrgan davant el qual s'ha de reclamar: Institut Mallorquí d'Afers Socials
- Així mateix, es fa públic que la modificació de la Relació de Llocs de Feina de l'IMAS (Expedient administratiu núm. 1/2020), corresponent a aquesta modificació de la plantilla del personal de l'IMAS (Expedient administratiu núm. 1/2020), es va aprovar mitjançant Acord del Ple del Consell de Mallorca de dia 12 de març de 2020 (BOIB núm. 43, de 26 de març).
Palma, 21 d'abril de 2020
El president de l'IMAS Javier de Juan Martin