Secció III. Altres disposicions i actes administratius
AJUNTAMENT D'ANDRATX
Núm. 3365
Convocatoria subvencions cultura educació i joventut 2020
Aprovada per la Junta de Govern Local, en sessió ordinària celebrada dia 6 de març de 2020, la convocatòria de subvencions de les àrees de Cultura, Educació i Joventut per a l'any 2020, es fa públic la present convocatòria:
«BASES REGULADORES DE LES SUBVENCIONS DE LES ÀREES DE CULTURA, EDUCACIÓ I JOVENTUT PER A L'ANY 2020
PRIMERA.- COMPETÈNCIA I MOTIVACIÓ:
Les subvencions adreçades a les entitats culturals, educatives i de joventut tenen com a objectiu recolzar les iniciatives culturals, educatives i juvenils de les associacions inscrites al registre municipal d'entitats de l'Ajuntament d'Andratx, fomentar i dinamitzar els diferents nuclis del nostre municipi, potenciar la relació amb els diversos públics culturals i impulsar projectes socials que utilitzin l'art i la cultura com a eina de transformació social, així com empoderar als joves com a futur transformador del nostre municipi, promoure l'educació en el lleure i dinamitzar la gent jove del nostre municipi, i fomentar les APIMAS del nostre municipi.
Les subvencions adreçades a les entitats culturals, educatives i de joventut del nostre municipi guarden relació directa amb les competències municipals fixades a l'article 25.1 i 25.2 lletra m) de la llei 7/1985 reguladora de les bases de règim local de promoció d'activitats o instal·lacions culturals i esportives; ocupació del temps lliure; turisme.
SEGONA.- OBJECTE I FINALITAT DE LA CONVOCATÒRIA.
La present convocatòria de subvencions adreçada a les entitats culturals, educatives i juvenils del municipi d'Andratx per a l'exercici 2020 té per objecte:
1.- Fomentar les activitats culturals, educatives, juvenils, lúdiques i socials, de les associacions inscrites al registre municipal.
2.- Fomentar la participació ciutadana al municipi d'Andratx.
3.- Fomentar el teixit associatiu al municipi d'Andratx.
4.- Fomentar la igualtat de gènere a les activitats d'Andratx.
5.- Fomentar projectes socials que utilitzin l'art i la cultura com a eina de transformació social.
TERCERA.- BENEFICIARIS.
Poden sol·licitar les subvencions objecte d'aquesta convocatòria les associacions o entitats culturals, educatives o juvenils del municipi d'Andratx legalment constituïdes, sense ànim de lucre, i inscrites al Registre Municipal d'Associacions de l'Ajuntament, i que tinguin el seu domicili social situat al municipi d'Andratx i que projectin realitzar activitats, projectes o programes objectes de la present convocatòria de subvencions.
QUARTA.- REQUISITS DELS BENEFICIARIS DE LES SUBVENCIONS.
Per poder ser beneficiari les subvencions, les entitats beneficiàries han de complir els requisits següents:
1.- No estar afectades per cap de les prohibicions de l'art. 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions
2.- Estar al corrent pel que fa a les obligacions tributàries i econòmiques, amb la Seguretat Social, l'Agència Tributària i amb l'ajuntament d'Andratx.
Amb el que respecte a l'Ajuntament d'Andratx, una vegada finalitzat el termini per a la presentació de les sol·licituds, el Tresorer de l'Ajuntament expedirà d'ofici certificació acreditativa de si els peticionaris estan al corrent de les seves obligacions fiscals amb aquest Ajuntament i no són deutors al mateix per qualsevol altre concepte no tributari. Els peticionaris que no estiguessin al corrent de les seves obligacions, tendran 5 hàbils per esmenar la deficiència detectada.
El compliment dels requisits anteriors s'acreditarà en la forma prevista en l'apartat novè.
CINQUENA.- ACTIVITATS I DESPESES OBJECTE DE SUBVENCIÓ.
D'acord amb l'objecte i la finalitat d'aquesta convocatòria, són despeses subvencionables:
1.- Despeses derivades de la realització d'activitats culturals, educatives, juvenils,o socials dins el terme d'Andratx, o fora d'Andratx en cas de representació del municipi.
2.- Despeses derivades de l'adquisició i millora de béns mobles i immobles inventariables i en locals on es desenvolupi l'activitat, necessaris per a l'execució de les activitats descrites, degudament justificades.
3.- Despeses derivades del pagament de monitors i professionals necessaris per al desenvolupament de les activitats descrites al projecte.
4.- Les despeses subvencionables s'hauran d'haver efectuat en el període comprés entre el dia 1 d'octubre de l'any anterior al de la convocatòria, i el dia 1 d'octubre de l'any en curs.
Pel que fa als projectes Culturals:
1.- Afavorir activitats complementàries a l'oferta municipal: Activitats amb un programa cultural de qualsevol àmbit artístic que donin resposta a una demanda social que complementin l'oferta cultural municipal i que, per tant, cobreixin activitats amb poca oferta o inexistent.
2.- Afavorir activitats culturals amb finalitat inclusiva i d'acció social. Activitats culturals o artístiques que fomentin l'atenció a les diversitats, el desenvolupament personal, l'accessibilitat i els projectes comunitaris.
3.- Afavorir activitats que incentivin el desenvolupament social sostenible ressaltant la diferència com a valor, riquesa, oportunitat i descobriment.
4.- Afavorir accions artístiques i culturals enfocades a la innovació social i la creativitat com a eina d'apoderament de la ciutadania i de transformació social.
5.- Afavorir programes d'activitats culturals innovadors i que comportin la relació entre col·lectius i/o entitats de la població.
6.- Potenciar activitats de recuperació i manteniment d'aspectes vinculats a la cultura popular i tradicional de la població.
7.- Potenciar activitats de recuperació i/o conservació d'aspectes del patrimoni cultural local.
Pel que fa als projectes Educatius:
1.- Les activitats promogudes per les APIMAS de caràcter educatiu o formatiu adreçades a l'alumnat del centre docent i/o obertes al públic en general.
2.- Les activitats promogudes per les APIMAS, que recullin i tractin en el seu propi plantejament la multiculturalitat, fent de la diversitat cultural un valor positiu de coneixement i enriquiment personal.
3.- Les activitats innovadores i formatives, que comportin la relació i col·laboració entre diferents APIMAS del municipi.
4.- Les activitats o iniciatives recollides dins el Projecte Educatiu de Centre, que hagin estat generades o promogudes per les APIMAS, com poden ser de suport a la biblioteca de l'escola i/o a les aules de música, entre d'altres.
5.- Activitats educatives i/o formatives pel conjunt de la població per part d'associacions sense ànim de lucre.
6.- Les millores en tant a material lúdic/formatiu i/o que millorin les infraestructures del centre.
Pel que fa als projectes de Joventut:
1.- Promoure l'educació en el lleure.
2.- Fomentar les activitats encaminades al coneixement i la integració en el medi natural.
3.- Creació de les noves entitats i/o propostes de dinamització de la gent jove del municipi.
4.- Propostes d'activitats i/o actuacions conjuntes entre diverses entitats.
5.- Afavorir les propostes que complementin els projectes i les activitats que es duen a terme des de l'Ajuntament.
6. Afavorir les propostes que avancin en la implantació de les TIC (tecnologies, informació i comunicació) com a eines de relació i comunicació.
7.- Afavorir propostes i activitats que avancin en la formació amb l'objectiu de millorar i promocionar l'associacionisme la participació ciutadana a la vida de la població o del barri.
8.- Afavorir les propostes que avancin en la publicació, elaboració de materials per a la divulgació dels diferents projectes.
9.- Promocionar la integració de joves en activitats culturals, esportives, educatives i de temps lliure.
Consideracions a tenir present per a tots els projectes:
Si durant l'execució del Projecte o activitat finançat per la present convocatòria de subvencions, per causa de força major o per motius aliens a l'entitat o associació, es produís la impossibilitat d'executar l'activitat o projecte, s'haurà de comunicar immediatament a l'Ajuntament, a l'afectes d'aprovació per part de la Junta de Govern, si s'escau, el canvi d'activitat proposat.
No seran subvencionables les despeses de combustible, telèfon i subministraments, sempre que l'entitat no justifiqui que corresponen a local on es desenvolupen les activitats, mitjançant document de cessió, contracte de lloguer o escriptura de propietat. Tampoc ho seran els programes que promoguin qualsevol forma de discriminació o amb finalitat lucrativa.
Les despeses d'aliments i begudes podran suposar, com a màxim, un 20 % del total de despeses justificables, sempre hi quan estiguin relacionades i explicades a la memòria corresponent.
També queden excloses les despeses referides als interessos deutors dels comptes bancaris, els interessos i sancions administratives i penals, i les despeses de procediments judicials.
SISENA.- QUANTIA I CRÈDIT PRESSUPOSTARI.
L'import de la present convocatòria de subvencions està finançada per l'aplicació pressupostària 330.48920 del Pressupost per a l'any 2020, amb un import màxim de 60.000€.
Ateses les disponibilitats pressupostàries, l'import màxim de la subvenció a concedir a les entitats o associacions objecte de la present convocatòria no podrà ser superior als 6.500.- euros, per entitat.
SETENA.- RÈGIM DE CONCESSIÓ
Les subvencions objecte d'aquesta convocatòria s'atorgaran en règim de concurrència competitiva, mitjançant la comparació i puntuació de les sol·licituds presentades pels interessats d'acord amb els criteris establerts a l'apartat desè.
VUITENA.- TERMINI PER A PRESENTACIÓ DE LES SOL·LICITUDS.
El termini de presentació de sol·licituds serà de 20 dies hàbils comptador a partir de l'endemà d'haver publicat l'extracte d'aquesta convocatòria al Butlletí Oficial de les Illes Balears. Si el darrer dia és inhàbil, s'entén prorrogat fins el primer dia hàbil següent.
NOVENA.- LLOC I FORMES DE PRESENTACIÓ DE LES SOL·LICITUDS.
Les sol·licituds de subvencions s'han de presentar en el Registre General d'entrada de documents de l'Ajuntament d'Andratx (S.A.C.) en horari de 8'30 hores a 13'30 hores de dilluns a divendres, i s'han de dirigir a l'àrea de cultura.
Així mateix també es podran presentar en els llocs establerts en l'art. 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.
Les sol·licituds s'hauran de presentar d'acord amb el model establert a aquesta convocatòria, juntament amb els següents documents:
a) Instància, signada pel peticionari o representant legal de l'entitat, en la qual es farà constar el projecte, programa o activitat per a la qual se sol·licita la subvenció. (Annex I).
b) Programa detallat del projecte, activitat o servei, amb expressió de la finalitat que es persegueix, el nombre de persones a qui es dirigeix i els mitjans humans i materials, i subvenció sol·licitada. (Annex II).
c) Pressupost total d'ingressos i despeses, i desglossat per partides de l'activitat a realitzar i indicació de l'import de la subvenció sol·licitada. (Annex II).
d) CIF de l'entitat sol·licitant, i de la personal que signa la mateixa com a representant de l'entitat representada.
e) Acreditació del representant de l'entitat o associació (Annex III).
f) Declaració jurada de les subvencions o ajudes que es vagin a obtenir per a la mateixa finalitat procedents de qualsevol administració o entitat pública o privada., o bé de la no obtenció de cap ajut amb la mateixa finalitat. (Annex IV).
g) Acreditar que es troba al corrent en el compliment de les seves obligacions tributàries i de la Seguretat Social.
h) Declaració responsable de no incórrer en cap de les prohibicions per obtenir la condició de beneficiària d'una subvenció. (Annex V).
i) Certificat de l'entitat bancària en la que es farà constar el numero de compte i el seu titular. (Annex VI).
DESENA.- CRITERIS DE VALORACIÓ DE LES SOL·LICITUDS
Per a la concessió de subvencions es tindran en compte els següents criteris fins a obtenir un màxim de 100 punts.
- Es valorarà de 0 a 55 punts l'adequació a les finalitats de la convocatòria del projecte presentat, l'amplitud de la població destinatària i el nombre d'activitats proposades.
- Es valorarà de 0 a 20 punts aquells projectes que fomentin la participació ciutadana i de les associacions.
- Es valorarà de 0 a 10 punts la col·laboració amb l'ajuntament per promoure activitats que repercuteixin en el benefici del municipi.
- Es valorarà de 0 a 5 punts l'originalitat i la novetat del projecte.
- Es valorarà de 0 a 5 punts les activitats que fomentin de la igualtat de gènere.
- Es valorarà de 0 a 5 punts les activitats que fomentin la integració social.
ONZENA.- DETERMINACIÓ DE L'IMPORT INDIVIDUAL DE LES SUBVENCIONS
El total de la subvenció resultarà de l'aplicació del següents criteris:
1.- La comissió tècnica d'avaluació valorarà cada projecte presentat d'acord amb els criteris establerts a l'apartat desè.
2.- D'acord amb el % obtingut amb el projecte presentat, aquest mateix % serà el que es rebrà de la subvenció sol·licitada.
3.- La subvenció obtinguda mai pot ser superior als 6.500.-€, en cas de no existir crèdit pressupostari suficient, totes les subvencions es prorratejaran per tal de poder donar el màxim de cobertura a totes, segons el % obtingut.
4.- En cap cas, l'import de les subvencions podrà ser de tal quantia que, aïllada o en concurrència amb subvencions o ajudes d'altres Administracions Públiques, o d'altres ens públics o privats, superi el cost de l'activitat a desenvolupar pel beneficiari.
DOTZENA.- OBLIGACIONS DELS BENEFICIARIS.
1.- Són obligacions dels beneficiaris.
a) Complir l'objectiu, executar la totalitat del projecte, realitzar l'activitat o adoptar el comportament que fonamenta la concessió de les subvencions.
b) Justificar davant l'Ajuntament d'Andratx el compliment dels requisits i condicions, la realització de l'activitat i el compliment de la finalitat que determinin la concessió o gaudir de la subvenció mitjançant la documentació establerta al punt 14 de la present convocatòria.
c) Sotmetre's a les actuacions de comprovació, a efectuar per l'Ajuntament d'Andratx.
d) En el cas d'adquisició de material inventariable inclòs en el projecte subvencionat, el període durant el qual el beneficiari ha de destinar-lo al fi concret pel al qual es va concedir la subvenció, no podrà ser inferior a dos anys.
e) Comunicar a l'Ajuntament d'Andratx l'obtenció d'altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos que financin les activitats subvencionades. Aquesta comunicació deurà efectuar-se tan aviat com es conegui i, en tot cas, amb anterioritat a la justificació de l'aplicació donada als fons percebuts.
f) Acreditar amb anterioritat a dictar-se la proposta de resolució de concessió que es troba al corrent en el compliment de les seves obligacions tributaries i de la Seguretat Social.
g) Disposar dels llibres comptables, registres diligències i altres documents degudament auditius en els termes exigits per la legislació mercantil i sectorial.
h) Conservar els documents justificatius de l'aplicació dels fons rebuts.
i) Fer el reintegrament dels fons percebuts en els supòsits contemplats.
j) Les activitats o serveis subvencionats hauran d'estar realitzats abans del l'1 d'octubre de l'any de la seva concessió.
k) El beneficiari està obligat a fer constar en la documentació i propaganda impresa, radiofònica o audiovisual que l'activitat comporti, l'expressió «amb la col·laboració de l'Ajuntament d'Andratx». Els cartells, díptics o anuncis s'hauran d'editar, almenys, en llengua catalana.
2. El fet de rendir comptes al Tribunal de Comptes, dels preceptors de subvencions, s'instrumentarà mitjançant el compliment de l'obligació de justificació a l'òrgan concedent o entitat col·laboradora.
TRETZENA.- ÒRGANS COMPETENTS
La comissió tècnica d'avaluació, reunida a tal efecte emetrà informe, mitjançant el qual, la regidora delegada de Cultura, emetrà proposta provisional de concessió de subvencions que serà traslladada a les entitats perquè puguin formular al·legacions en el termini de deu dies hàbils.
En cas que hi hagi al·legacions, la Comissió Tècnica d'avaluació es reunirà per valorar-les i emetrà un nou informe.
L'òrgan competent per dictar resolució de concessió és la Junta de Govern Local, que resol a partir de la proposta definitiva de la regidora de Cultura.
CATORZENA.- FORMA DE JUSTIFICACIÓ DE LES SUBVENCIONS.- EL COMPTE JUSTIFICATIU DE LA DESPESA.
1.- Aportacions de finançament del projecte subvencionat.
El pressupost de l'activitat presentat pel sol·licitant, serveix de referència per a la determinació final de l'import de la subvenció, que es calcula com un percentatge del cost final de l'activitat.
2.- Forma i termini de justificació.
Tota la documentació relativa a la present convocatòria es presentarà al Servei d'atenció al ciutadà (SAC) en horari de 8'30 a 13'30h de dilluns a divendres. Així mateix també es podran presentar en els llocs establerts en l'art. 16, de la Llei 39/2015 de 1 d'octubre 2015, Procediment Administratiu Comú.
Amb anterioritat al 31 d'octubre de l'any en curs, cal presentar al SAC mitjançant instància de justificació,segons model, adjuntant a la mateixa el compte justificatiu de la despesa efectuada (Annex 7), que contendrà :
A) MEMÒRIA detallada de l'activitat realitzada i declaració que no han percebut ni s'ha sol·licitat cap altra subvenció pública o privada per l'activitat objecte de subvenció.
B) JUSTIFICANTS DE LA DESPESA.
- Factures o altres documents de valor probatori equivalent amb validesa en el trànsit jurídic mercantil o amb eficàcia administrativa. La data de les factures pot anar d'octubre del 2019 a octubre del 2020.
- Requisits que han de reunir les factures:
a) Ser originals o fotocòpies compulsades per l'Ajuntament.
b) Tenir el concepte de la despesa relacionat amb el pressupost presentat en base al qual la Junta de Govern concedeix la subvenció.
c) Estar datades entre octubre de 2019 i octubre del 2020
d) Contenir el codi o nombre d'identificació fiscal del preceptor.
f) Presentar justificant de pagament on quedi clarament especificat o demostrat que les factures estan pagades, mitjançant transferència o tiquet que especifiqui clarament que està degudament pagat.
En el cas que el total dels documents justificatius presentats fora inferior al Projecte presentat pel sol·licitant de forma que es deduís que la quantia de la subvenció concedida fora superior a la despesa real del projecte, l'Ajuntament podrà reduir proporcionalment l'import de la subvenció concedida conforme als justificants presentats i al percentatge concedit.
C) DECLARACIÓ RESPONSABLE DE LA REALITZACIÓ DEL PROJECTE SUBVENCIONAT I D'ALTRES SUBVENCIONS REBUDES (Annex 8).
QUINZENA.- INFRACCIONS I SANCIONS.
L'incompliment dels requisits establerts en aquestes bases o en la normativa d'aplicació dóna lloc a l'aplicació del règim d'infraccions i sancions establert als capítols novè i desè de l'ordenança municipal reguladora de les subvencions.
SETZENA.- RÈGIM JURÍDIC APLICABLE.
En tot el no previst a la presents Bases, serà d'aplicació:
Segons el que estableix el Reial decret 463/2020, de 14 de març, pel qual es declara l'estat d'alarma per a la gestió de la situació de crisi sanitària ocasionada pel COVID-19, en la disposició addicional tercera estableix la suspensió dels terminis administratius per a la tramitació dels procediments.
Per la qual cosa el còmput del termini establer al punt vuitè de les presents bases començarà a contar en el moment en què perdi la vigència el Reial decret o, si escau, les pròrrogues corresponents del mateix.
La qual cosa es fa públic pel seu general coneixement.
Andratx, 26 de març de 2020
La Batlessa
Katia Rouarch