Secció V. Anuncis
Subsecció segona. Altres anuncis oficials
AJUNTAMENT DE DEIÀ
Núm. 3316
Conveni col·laboració AMPA CP Robert Graves de Deià curs escolar 2019-2020
Per fer constar que en data 13 de març de 2020 es va procedir a la firma per part de l'Ajuntament de sa Deià del seguent conveni, que es transcriu a continuació:
CONVENI DE COL·LABORACIÓ ENTRE L'AJUNTAMENT DE DEIÀ I L'ASSOCIACIÓ DE PARES I MARES D'ALUMNES DEL CP ROBERT GRAVES DE DEIÀ PER AL CURS 2019/2020
A Deià, a 14 d'octubre de 2019
REUNITS
D'una banda, Lluís Enric Apesteguia Ripoll, amb DNI número 43171358J, batle de l'Ajuntament de Deià, actuant en nom i representació d'aquesta Corporació, en virtut de l'art. 21.1. b) de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, Reguladora de les Bases de Règim Local.
I, d'altra banda, Julie Laure Charlotte Morel amb NIE Y5743085E, com a Presidenta de l'AMPA del Col·legi Públic Robert Graves de Deià.
Ambdues parts es reconeixen la capacitat legal i competència per a formalitzar el present conveni i,
MANIFESTEN
I.- Que l'Ajuntament de Deià valora el treball educatiu de l'AMPA del CP Robert Graves, com a entitat sense ànim de lucre, i reconeix que l'AMPA del CP Robert Graves és la forma més efectiva que tenen els pares i mares dels alumnes de l'escola d'agrupar-se i organitzar-se per tot allò relacionat amb el centre escolar, menjador i activitats extraescolars.
III.- Que l'AMPA del CP Robert Graves du a terme una tasca de participació i reivindicació de tots els aspectes referents a l'educació, amb l'objectiu d'aconseguir, juntament amb el professorat de l'escola, la millor formació dels fills, basada en els principis propis d'una societat democràtica.
IV.- Que l'AMPA del CP Robert Graves assumeix la gestió del menjador, les activitats extraescolars i du a terme amb altres activitats i projectes encaminats a completar l'aprenentatge de l'alumnat, a enriquir la vida escolar i establir vincles entre la comunitat educativa i el seu entorn social, per tal de millorar la interacció i la vida sociocultural i educativa del poble.
V.- Que per tal de donar suport a l'AMPA del CP Robert Graves, l'Ajuntament de Deià ha previst en el pressupost municipal per a l'exercici 2019 i per a l'exercici 2020, una consignació per import de a la partida Conveni AMPA.
VI.- D'acord amb allò disposat a l'art. 47 i ss. de la Llei 40/2015 i vist el marc legal per el qual es regeixen les subvencions, ambdues parts convenen la subscripció del present instrument canalitzador de la subvenció i ajudes previstes, les quals es regeixen per les següents
CLÀUSULES
PRIMERA.- OBJECTE
L'objecte del conveni és la col·laboració entre l'AMPA CP Robert Graves i l'Ajuntament de Deià en relació a les següents activitats, àmbits d'actuació o costs que són assumits per l'AMPA en el marc de les tasques descrites als antecedents anteriors, prevists per al curs escolar 2019-2020.
Servei de menjador.
Compra de material escolar
Activitat extraescolar de tennis
Activitat extraescolar d'escacs
Transport escolar necessari per 5 sortides escolars
Compra de material pedagògic especialitzat i relacionat amb determinades activitats a realitzar a classe.
Existeix partida pressupostària per a fer front als compromisos econòmics a assumir per part de l'Ajuntament de Deià a l'estat de despeses del Pressupost del consistori de l'exercici 2019, a la partida 321 48004 01, partida que també es dotarà en les quantitats compromeses per al següent exercici 2020.
SEGONA.- IMPORT I FORMA DE PAGAMENT
L'import total de les ajudes es fixa en la quantitat màxima de 15.750 €.
Els anteriors serveis es classifiquen en dues línies d'ajuda diferent, segons la forma en la que l'Ajuntament de Deià es compromet a col·laborar.
LÍNEA A.- Activitats per les quals l'Ajuntament n'assumeix el cost directe, abonant-se un cop facturades a nom de l'Ajuntament.
Activitat extraescolar d'escacs, per import de 1.000 € per curs escolar.
Transport necessari per a les sortides escolar, per un import màxim per curs escolar de 1.750 €.
TOTAL AJUDES LÍNEA A: 2.750 €
LÍNEA B.- Activitats i costs no assumits directament per l'Ajuntament, si no que hi col·labora mitjançant la financiació d'una part sotmesa als requisits de justificació i a la resta de criteris que, seguidament, s'exposaràn. Les activitats de la línea B serien:
Servei de menjador, per un import màxim subvencionable de 6.000 €.
Compra de material escolar, per un import màxim subvencionable de 50 €/alumne (aproximadament 2.000 €).
Activitat extraescolar de tennis, per un import de 2.000 €, corresponent a la meitat del cost total de l'activitat.
Compra de material pedagògic especialitzat i relacionat amb determinades activitats a realitzar a classe, per un import màxim de 3.000 €.
TOTAL AJUDES LÍNEA B: 13.000 €
La tramitació del pagament de les activitats i costos inclosos a la LÍNEA B es realitzarà de la següent forma:
S'efectuarà un pagament per adelantat de CINC MIL EUROS (5.000 €) de l'import total de les partides incloses dins la LINEA B, un cop signat el present conveni.
S'efectuarà un segon pagament per adelantat de TRES MIL QUATRE CENTS CINQUANTA EUROS (3.450,00 €), tan prest s'hagi aprovat el Pressupost municipal per a l'exercici 2020.
El darrer pagament de QUATRE MIL CINC CENTS CINQUANTA EUROS (4.550,00 €) s'abonarà un cop justificada la subvenció d'acord amb allò establert a la clàusula tercera d'aquest conveni.
La carència de justificació d'acord amb allò establert a la clàusula tercera comportarà l'exigència de reintegrament de les quanties pendents, d'acord amb l'establert a l'art. 36 i següents de la Llei General de Subvencions.
TERCERA.- JUSTIFICACIÓ DE LA SUBVENCIÓ (LÍNEA B)
Es podrà procedir a la justificació de la subvenció a partir del dia 15 de juny de 2020, fixant-se com a data màxima per a la justificació el dia 31 de setembre de 2020. Si no es justifica la subvenció dins del termini establert, es procedirà a la revocació de la subvenció, amb la consegüent pèrdua del dret al cobrament o l'obligació de reintegrament de les quantitats indegudament percebudes.
La justificació es presentarà per escrit dins el termini previst, mitjançant una instància general que haurà d'ésser omplerta i presentada, adjuntant la corresponent documentació, a través del registre general d'entrada de documentació de l'Ajuntament.
La documentació que s'haurà d'aportar en relació amb les partides de la LINEA B.- és la següent:
DOCUMENTACIÓ GENÈRICA
Declaració responsable firmada per la Presidenta o la Tresorera de l'Ampa de que es troba al corrent de pagament de les quotes de la Seguretat Social, Agència Tributària, autoritzant a l'Ajuntament de Deià a obtenir de forma directa l'acreditació d'estar al corrent de dites obligacions, a través de certificats telemàtics.
Memòria d'actuació justificativa del compliment dels compromisos acordats, amb indicació de les actuacions i activitats realitzades.
Una relació de l'estat d'ingressos i despeses imputades als diferents projectes , incloent-hi una relació detallada, per a cada una de les partides subvencionades, de les ajudes, ingressos o recursos que hagin finançat l'activitat, amb indicació del seu import i procedència.
DOCUMENTACIÓ ESPECÍFICA
En relació amb el SERVEI DE MENJADOR:
Nòmines corresponents al curs escolar subvencionable.
Justificant de pagament de les nòmines.
En relació amb el MATERIAL ESCOLAR:
Certificació de la Directora del CP Robert Graves on s'indiquin el total d'alumnes matriculats per al curs 2019-2020.
Factura per la compra del material escolar.
Justificant de pagament de la factura.
En relació amb l'activitat extraescolar de TENNIS:
Certificació de la monitora o monitor de tenis on s'indiquin el total d'alumnes matriculats.
Compte justificatiu simplificat del cost total al qual ha ascendit l'activitat de tenis, firmada per la Presidenta o Tresorera de l'Ampa.
Factures emeses per la monitora o monitor de tennis.
En relació amb la compra de MATERIAL PEDAGÒGIC:
Factures de compra del material.
Justificant de pagament de la factura.
Memòria breu de les activitats a les que s'ha destinat el material.
Les factures aportades hauran d'incloure el NIF del perceptor, anar a nom de l'Ampa CP Robert Graves i s'hi haurà d'incloure una identificació clara dels conceptes als que faci referència. Aquestes factures hauran d'haver estat emeses dins el període subvencionable.
Sense perjudici de la documentació relacionada, l'Ajuntament comprobarà el compte justificatiu i podrà requerir al beneficiari la remissió dels justificants que consideri oportuns i que permetin obtenir una evidència raonable sobre l'adequada aplicació de la subvenció.
QUARTA.- OBLIGACIONS DE L'AMPA CP ROBERT GRAVES
1.- L'Ampa del CP Robert Graves es compromet a executar les activitats subvencionades de conformitat amb els principis de bona administració, bona fe i presumpció de legalitat, així com a la seva justificació.
2.- L'Ampa del CP Robert Graves està obligat a sotmetre's a les actuacions de comprovació i control financer que realitzi l'Ajuntament i a aportar quanta documentació li sigui requerida en l'exercici de les actuacions anteriors i en relació a la subvenció concedida.
3.- Els documents justificatius de la subvenció s'haurien de conservar per un període no inferior a sis anys, a comptar desde la finalització de la presentació de les justificacions.
QUINTA.- OBLIGACIONS DE L'AJUNTAMENT DE DEIÀ
1.- Col·laborar econòmicament amb l'Ampa del CP Robert Graves d'acord amb allò establert en el present conveni.
2.- Considerar tots aquells projectes que sol·liciti l'Ampa del CP Robert Graves i que tinguin per objectiu l'educació i formació dirigida als alumnes, al professorat o a la comunitat educativa en general.
3.- Valorar, si al llarg del curs escolar es produeix una incidència, la necessitat d'incrementar la col·laboració de l'Ajuntament, mitjançant una revisió d'aquest conveni i l'inclusió d'un annex acompanyat d'un informe valorable de la Secretària/Interventora.
SEXTA.- COMPATIBILITAT AMB ALTRES SUBVENCIONS
L'Ampa del CP Robert Graves haurà de comunicar la petició i/o obtenció de qualsevol subvenció pública concurrent que no s'hagui declarat en el moment de la sol·licitud.
La subvenció atorgada serà compatible amb qualsevol altra que es pugui concedir per altres administracions, ents públics o privats; sempre i quan l'import total de les subvencions rebudes per la mateixa finalitat no superi el cost total del projecte o activitat a desenvolupar.
SÈPTIMA.- RÈGIM JURÍDIC SUPLETORI
El present conveni té naturalesa administrativa, d'acord amb allò establert al Capítol VI del Títol Preliminar de la Llei 40/2015.
Per tot allò no previst en el present conveni, s'estarà a allò establert a l'ordenança general de subvencions de l'Ajuntament de Deià, a la Llei 38/2003 General de Subvencions i al seu Reglament.
OCTAVA.- VIGÈNCIA DEL CONVENI
Aquest conveni entrarà en vigor en el moment de la seva firma, considerant-se aquest moment com el de l'acceptació de la subvenció per part de l'Ampa, i sortirà efectes per al curs escolar 2019-2020.
Desde llavors, aquest conveni serà revisable i prorrogable de forma anual, per a següents curs escolars, previ consentiment expres per ambdues parts de prorrogar-lo.
I així ho firmen, per duplicat i a un sol efecte,
Deià, 16 d'abril de 2020
El batle
Lluís Enric Apesteguia Ripoll