Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE LLUCMAJOR

Núm. 3231
Acord del ple de l'Ajuntament pel qual es disposa la realització telemàtica de les sessions dels òrgans col·legiats de l'Ajuntament, mentres duri la vigència de la declaració de l'estat d'alarma

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Que el Ple de l'Ajuntament, en sessió ordinària celebrada el dia 1 d'abril 2020, va adoptar el següent acord:

I. Amb motiu de l'emergència de salut pública provocada per la pandèmia internacional ocasionada pel COVID-19, i la subsegüent declaració de l'estat d'alarma, aprovada pel RD 463/2020, de 14 de març, es va dictar el Decret de Batlia 2020000906, de 16 de març, amb el que, entre d'altres mesures, es va disposar el següent:

Cinquè. Encarregar al Servei d'Informàtica l'adquisició de les aplicacions i del hardware necessari perquè les sessions dels òrgans col·legiats es pugui realitzar en format no presencial. És cert que l'Ajuntament de Llucmajor no disposa d'un reglament orgànic que prevegi la realització telemàtica de les sessions dels òrgans col·legiats, però es considera que davant la situació excepcional que vivim, s'han de donar també solucions excepcionals. D'altra banda, suspendre la realització de les sessions durant un període de temps que, avui per avui, és de durada incerta, podria ocasionar dificultats, per exemple, per pagar proveïdors de serveis bàsics, i això provocaria una dificultat afegida a les empreses i, sobretot, als empresaris autònoms i pimes.”

II. Dita resolució es va dictar a l'empara del que preveu l'article 21.1, apartat m) de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local, segons el qual es faculta el batle per adoptar, personalment, i baix la seva responsabilitat, en cas de catàstrofe o d'infortunis públics o greu risc dels mateixos, les mesures necessàries i adequades, donant-ne compte immediatament al Ple.

III. D'altra banda, el Ministeri de Política Territorial i Funció Pública, a través de la Direcció General de Règim Jurídic Autonòmic i Local, dissabte dia 21 de març, va emetre una nota informativa sobre la possibilitat que els òrgans representatius locals i de govern (plenaris, juntes de govern, comissions informatives) i altres òrgans col·legiats locals, com ara les juntes de contractació, es puguin reunir de manera telemàtica i adoptar acords durant l'estat d'alarma. Dita nota diu, entre d'altres qüestions el següent:

“Desde esta perspectiva, se considera, que pese al silencio de la legislación básica de régimen local, incluso en ausencia de regulación específica en el Reglamento orgánico municipal, es procedente y jurídicamente posible la adopción mediante Acuerdo del Pleno municipal ya en sesión telemática, con el quórum de la mayoría absoluta a que se refiere el art. 47. 2f) LBRL, en ejercicio de la potestad de autoorganización del art. 4 LBRL, acordar con carácter excepcional y siempre que fuese necesario para garantizar el funcionamiento de las instituciones locales, la celebración de las sesiones de los órganos representativos y de gobierno locales mediante sistemas tecnológicos de videoconferencia o similares que garanticen la seguridad tecnológica, la participación de todos ellos en condiciones de igualdad, y la validez de su realización, debates y de los acuerdos que se adopten.”

IV. Tot i que una nota del Ministeri no és un document que vinculi jurídicament a l'Ajuntament, entenc que és convenient i necessari implantar transitòriament, mentre duri la situació d'excepcionalitat, la mesura de realitzar telemàticament les sessions dels òrgans col·legiats de l'Ajuntament.

En conseqüència, es proposa al Ple de l'Ajuntament l'adopció del següent acord:

Primer. Disposar que, entre duri la vigència de la declaració de l'estat d'alarma i les mesures de confinament de la població per fer front a la crisi sanitària provocada pel COVID-19, les sessions del Ple, de les comissions informatives, de la Junta de Govern Local, i de les juntes de contractació, es realitzin per mitjans telemàtics, per contribuir així a facilitar la continuació de l'activitat municipal i facilitar al personal de l'Ajuntament la realització de la seva feina, i als membres de la corporació la seva participació en la gestió dels assumptes municipals, sense exposar-los, en un i altre cas, a potencials fonts de contagi.

Segon. Disposar, igualment, que les eventuals sessions del Consell d'Administració del Patronat de la Residència de persones majors de Llucmajor, també es realitzin de forma telemàtica durant l'esmentat període.

Tercer. Publicar el present acord a la web de la corporació i al BOIB per al general coneixement.

​​​​​​​Llucmajor, 8 d'abril  de 2020

El batle

Eric Jareño Cifuentes