Secció III. Altres disposicions i actes administratius
CONSELL DE GOVERN
Núm. 3187
Acord del Consell de Govern de 8 d’abril de 2020 pel qual el Consell de Govern es dona per assabentat de l'ajornament del desenvolupament de la convocatòria del concurs oposició vinculat a l'oferta pública d'ocupació per a l'any 2017 corresponent al personal funcionari dels cossos docents no universitaris al servei de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears a causa del COVID-19
L'Acord del Consell de Govern de 3 de novembre de 2017 va aprovar l'oferta pública d'ocupació per a l'any 2017 corresponent al personal funcionari dels cossos docents no universitaris al servei de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 135, de 4 de novembre).
D'acord amb el que estableix l'article 70.1 del Text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic (aprovat pel Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre), l'execució d'aquesta oferta s'havia de desenvolupar en un termini improrrogable de tres anys.
L'execució d'aquesta oferta pública d'ocupació es va dur a terme en temps i forma mitjançant la Resolució de la directora general de Personal Docent de 3 de febrer de 2020, que va convocar les proves selectives d'ingrés, accés i adquisició de noves especialitats als cossos docents de professors d'ensenyament secundari, de professors tècnics de formació professional, de professors d'escoles oficials d'idiomes, de professors de música i arts escèniques, de professors d'arts plàstiques i disseny i de mestres a les Illes Balears (BOIB núm. 24, de 25 de febrer).
Aquesta resolució recollia les places de l'oferta pública de 2017 esmentada més amunt, així com les places previstes en l'oferta pública de 2019, aprovada per un acord del Consell de Govern de 5 de desembre de 2019.
La base 3.10 d'aquesta convocatòria establia que el termini de presentació de sol·licituds era del 26 de febrer fins al 16 de març de 2020, ambdós inclosos.
Aquest termini va quedar suspès per la disposició addicional tercera del Reial decret 463/2020, de 14 de març, pel qual es declarava l'estat d'alarma per a la gestió de la crisi sanitària ocasionada pel COVID-19 (BOE núm. 67, de 14 de març).
Partint dels informes elaborats per les autoritats competents, el Reial decret 476/2020, de 27 de març (BOE núm. 86, de 28 de març), va prorrogar l'estat d'alarma.
Atès l'anterior, la crisi sanitària ocasionada pel COVID-19 fa impossible donar compliment no només a aquest termini de presentació de sol·licituds, sinó també als terminis d'execució de la convocatòria esmentada, que preveia l'inici de les proves selectives a partir de dia 20 de juny de 2020 (bases 6.1 i divuitena) i la finalització el mes de juliol.
S'ha de tenir en compte que tant la finalització del curs 2019-2020 com l'inici del curs 2020-2021 es veuran afectats inevitablement per la crisi sanitària actual i l'actual interrupció de les activitats lectives presencials, establerta en l'article 10 del Reial decret llei 7/2020, de 12 de març, pel qual s'adopten mesures urgents per respondre a l'impacte econòmic del COVID-19 (BOE núm. 65, de 13 de març), la qual cosa aconsella demorar l'inici de les proves al mes de juny de 2021.
D'acord amb l'anterior, esdevé necessari modificar la Resolució de la directora general de Personal Docent de 3 de febrer de 2020, de manera que se suspengui el termini de presentació de sol·licituds, es deixin sense efecte les dates relatives al desenvolupament del procés selectiu i s'estableixin els mecanismes per reprendre el termini suspès i establir les noves dates en què es desenvoluparà el procés.
S'ha comunicat aquest fet al subsecretari d'estat d'Educació i Formació Professional així com al secretari d'estat d'Educació, per tal que el Ministeri doni seguretat jurídica a aquesta comunitat autònoma a l'hora de dur a terme aquest ajornament, així com per sol·licitar la pròrroga de la transitorietat prevista en el Reial decret 84/2018, de 23 de febrer, pel qual es modifica el Reial decret 276/2007, de 23 de febrer, pel qual s'aprova el Reglament d'ingrés, accés i adquisició de noves especialitats en els cossos docents a què es refereix la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació, i es regula el règim transitori d'ingrés a què es refereix la disposició transitòria dissetena de la Llei esmentada.
Així mateix, s'ha sol·licitat al secretari d'estat d'Educació que traslladi al Govern de l'Estat la necessitat d'adoptar, amb caràcter urgent i de forma transitòria i excepcional, una mesura legislativa que faci referència a les comunitats autònomes que, com la nostra, per les circumstàncies actuals, no puguin executar les seves ofertes publiques d'ocupació en els tres anys establerts en l'article 70.1 del Text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic.
Per tot això, el Consell de Govern a proposta del conseller d'Educació, Universitat i Recerca, en la sessió del dia 8 d'abril de 2020, adopta, entre d'altres, l'Acord següent:
Primer. Donar-se per assabentat de l'ajornament del desenvolupament de la convocatòria del concurs oposició vinculat a l'oferta pública d'ocupació per a l'any 2017 corresponent al personal funcionari dels cossos docents no universitaris al servei de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears a causa del COVID-19.
Segon. Publicar aquest Acord en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Palma, 8 d'abril de 2020
La secretària del Consell de Govern Pilar Costa i Serra