Secció III. Altres disposicions i actes administratius
AJUNTAMENT DE SANT LLORENÇ DES CARDASSAR
Núm. 3165
Aixecament de l´avocació temporal de les competències delegades per la Batlia en la Junta de Govern Local i de la suspensió de les seves sessions
Mitjançant el present anunci es fa públic que en data 6 d´abril de 2020 s´ha dictat resolució de Batlia 2020/352 el tenor de la qual disposa:
“Aixecament de l´avocació temporal de les competències delegades per la Batlia en la Junta de Govern Local i de la suspensió de les seves sessions
En virtut de resolució de Batlia 903/2019, de data 19 de juny, publicada al BOIB núm. 85 de data 27 de juny de 2019, aquesta Batlia va delegar l´exercici de determinades competències en la Junta de Govern Local.
La declaració de l´estat d´alarma per part del Govern Central a través del Reial decret 463/2020, de 14 de març, pel qual es declara l´estat d´alarma per a la gestió de la situació de crisi sanitària ocasionada pel COVID-19 (BOE núm. 67 de data 14 de març de 2020), atès que fa totalment desaconsellable la realització de sessions presencials dels òrgans col·legiats municipals, va motivar que en data 26 de març de 2020 es dictés la Resolució de Batlia 2020/308 d´avocació temporal de les competències delegades per la Batlia en la Junta de Govern Local i suspensió de les seves sessions (BOIB núm.47 de data 31 de març de 2020).
No obstant l´exposat, el Reial decret llei 11/2020, de 31 de març, pel que s´adopten mesures urgents complementàries en l´àmbit social i econòmic per fer front al COVID-19 (BOE núm. 91 de data 1 d´abril de 2020), en la seva disposició final segona incorpora un apartat tercer a l´article 46 de la Llei 7/1985, de 2 d´abril, reguladora de les bases del règim local en el sentit que, en els termes de dit precepte, habilita als òrgans col·legiats de les entitats locals a constituir-se, celebrar sessions i adoptar acords a distància, per mitjans electrònics i telemàtics en situacions excepcionals de força major, de greu risc col·lectiu o catàstrofes púbiques com seria el cas de l´actual estat d´alarma.
I atesos els articles 9 de la Llei 40/2015, d´1 d´octubre, de règim jurídic del sector públic, l´article 23 de la Llei 7/1985, de 2 d´abril, reguladora de les bases del règim local, l´article 23 de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears així com els articles 43, 44, 52 i 53 del Reglament d´organització, funcionament i règim jurídic de les entitats locals aprovat per Reial decret 2568/1986, de 28 de novembre.
Per tot el que s´ha exposat, DISPÒS:
Primer. Aixecar l´avocació temporal de les competències delegades per la Batlia en la Junta de Govern Local i de la suspensió de les seves sessions dictada mitjançant Resolució de Batlia 2020/308 de data 26 de març de 2020 (BOIB núm.47 de data 31 de març de 2020).
Segon. Delegar de nou a la Junta de Govern Local les competències que, abans de la referida avocació temporal, ja tenia delegades mitjançant resolució de Batlia 903/2019, de data 19 de juny, la qual es manté intacta i vigent en la resta de continguts
Tercer Indicar expressament que, en conseqüència amb l´indicat, la Junta de Govern tindrà les següents atribucions:
1. L'assistència permanent al batle en l'exercici de les seves funcions.
2. Les que li delegui el Ple de la corporació.
3. Les que li delega expressament aquesta Batlia en la present resolució:
a) La concessió de llicències d'obres, de títols habilitants en matèria d´activitats, d'ocupació de vies públiques i les relacionades amb serveis de transport.
b) L'autorització, la disposició i l'ordenació de despeses ordinàries, no urgents, i de subvencions.
c) Exercir com a òrgan de contractació en les contractacions així com en les concessions i autoritzacions per a l´explotació de béns siguin competència de la Batlia.
d) L'adquisició, alienació i arrendament de béns i drets subjectes a legislació patrimonial.
e) Els expedients d'expropiació de béns que siguin competència de la Batlia.
f) L´aprovació dels instruments de planejament de desenvolupament del planejament general no expressament atribuïdes al Ple per la normativa vigent, aprovació d´instruments de gestió urbanística, aprovació de projectes d´urbanització i resolució d´expedients de disciplina urbanística.
g) Aprovació de les ofertes d´ocupació pública d´acord amb el pressupost i la plantilla de personal aprovats pel Ple i aprovació de
convocatòries i bases de les proves per a la selecció de personal i per als concursos de provisió de llocs de treball.
h) Aprovació de convenis a celebrar amb altres entitats públiques o amb entitats privades.
4. Les atribucions que li atorguin les lleis.
Puntualment es poden sotmetre a l'aprovació de la Junta de Govern assumptes no relacionats amb l'apartat 3 i, per raons d'urgència, el batle pot resoldre sobre assumptes delegats i donar-ne compte a la primera sessió que es celebri.
Quart. Indicar expressament que la present resolució tindrà efectes a partir de l´endemà de la data de la seva emissió, sens perjudici de la seva publicació al Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Cinquè. Publicar la present resolució al Butlletí Oficial de les Illes Balears, al Portal de Transparència de la web municipal i donar-ne compte al Ple en la primera sessió que aquest celebri amb posterioritat.”
La qual cosa es fa pública per a general coneixement als efectes oportuns.
Sant Llorenç des Cardassar, 6 d´abril de 2020
El batle Mateu Puigròs Sureda