Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA D'EDUCACIÓ, UNIVERSITAT I RECERCA

Núm. 3134
Resolució de la directora general de Personal Docent de 30 de març de 2020 per la qual es modifica la Resolució de la directora general de Personal Docent de 3 de febrer de 2020 per la qual es convoquen les proves selectives d’ingrés, accés i adquisició de noves especialitats als cossos docents de professors d’ensenyament secundari, de professors tècnics de formació professional, de professors d’escoles oficials d’idiomes, de professors de música i arts escèniques, de professors d’arts plàstiques i disseny i de mestres a les Illes Balears, publicada en el Butlletí Oficial de les Illes Balears de 25 de febrer de 2020

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Fets

1. En data 3 de febrer de 2020, la directora general de Personal Docent va dictar la Resolució per la qual es convoquen les proves selectives d'ingrés, accés i adquisició de noves especialitats als cossos docents de professors d'ensenyament secundari, de professors tècnics de formació professional, de professors d'escoles oficials d'idiomes, de professors de música i arts escèniques, de professors d'arts plàstiques i disseny i de mestres a les Illes Balears, publicada en el Butlletí Oficial de les Illes Balears núm. 24, de 25 de febrer.

2. En data 14 de març de 2020, es va declarar l'estat d'alarma per a la gestió de la situació de crisi sanitària ocasionada pel COVID-19, mitjançant la publicació del Reial decret 463/2020, de 14 de març (BOE núm. 67, de 14 de març).

Fonaments de dret

1. La disposició addicional tercera del Reial decret 463/2020, per la qual s'estableix que «se suspenden términos y se interrumpen los plazos para la tramitación de los procedimientos de las entidades del sector público. El cómputo de los plazos se reanudará en el momento en que pierda vigencia el presente Real Decreto, o en su caso, las prórrogas del mismo» i que és d'aplicació «a todo el sector público definido en la Ley 39/2015, de 1 de octubre, del Procedimiento Administrativo Común de las Administraciones Públicas».

2. L'article 2.6.b) del Decret 21/2019, de 2 d'agost, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, que atribueix a la Conselleria d'Educació, Universitat i Recerca, concretament a la Direcció General de Personal Docent, competències en matèria d'ordenació i gestió del personal docent (BOIB núm. 106, de 2 d'agost), modificat pel Decret 36/2019, de 20 de desembre (BOIB núm. 171, de 21 de desembre).

3. L'article 1.1 de la Resolució del conseller d'Educació, Universitat i Recerca de 16 de setembre de 2019 de delegació de determinades competències en matèria de gestió del personal docent en la directora general de Personal Docent (BOIB núm. 129, de 21 de setembre), per la qual es delega en la directora general de Personal Docent, entre altres competències administratives en matèria de gestió de personal docent, la facultat de convocar i resoldre els processos de selecció derivats de l'oferta pública per a l'ingrés i l'accés a la funció pública docent, establir-ne les bases, nomenar els membres dels òrgans de selecció i de valoració i establir el procediment de la fase de pràctiques.

Per tot això, dict la següent

Resolució

1. Modificar la Resolució de la directora general de Personal Docent de 3 de febrer de 2020 per la qual es convoquen les proves selectives d'ingrés, accés i adquisició de noves especialitats als cossos docents de professors d'ensenyament secundari, de professors tècnics de formació professional, de professors d'escoles oficials d'idiomes, de professors de música i arts escèniques, de professors d'arts plàstiques i disseny i de mestres, com a conseqüència de la interrupció en el còmput de terminis prevista per la disposició addicional tercera del Reial decret 463/2020, per a la tramitació de procediments administratius, en els termes següents:

  • Se suspèn el termini de presentació de sol·licituds per participar en el procediment selectiu previst en el punt 3.10 de les bases, que estableix que el termini de presentació de sol·licituds és de dia 26 de febrer fins a dia 16 de març de 2020, ambdós inclosos.
  • Se suspèn el termini de presentació de sol·licituds per participar en el procediment selectiu previst en la base quinzena, que estableix que les sol·licituds i el termini de presentació són els que s'estableixen en la base tercera de la Resolució esmentada.

El còmput dels terminis establerts per a la presentació de sol·licituds en el punt 3.10 de les bases i en la base quinzena es reprendrà en el moment en què perdi vigència el Reial decret 463/2020, de 14 de març, pel qual es declara l'estat d'alarma per a la gestió de la situació de crisi sanitària ocasionada pel COVID-19 i, en el seu cas, les pròrrogues del mateix, prèvia resolució de la directora general de Personal Docent que concretarà els dies en què es poden a tornar presentar sol·licituds de participació.

2. Deixar sense efecte la base 6.1 de la Resolució de la directora general de Personal Docent de dia 3 de febrer de 2020 amb referència a l'inici de les proves a partir de dia 20 de juny de 2020 i a la seva finalització en el mes de juliol, així com totes les referències a la data d'inici de la prova prèvia de castellà i als terminis per publicar els criteris de valoració i altres actes procedimentals establerts en la Resolució esmentada. La resolució que concreti els dies en què es poden a tornar presentar sol·licituds de participació ha de determinar les dates d'inici i de finalització del procés selectiu, així com totes aquelles dates que siguin necessàries.

3. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, les persones interessades poden interposar un recurs potestatiu de reposició davant la directora general de Personal Docent en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i els articles 25.5 i 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També s'hi pot interposar un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d'acord amb els articles 10 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

Palma, 30 de març de 2020

La directora general de Personal Docent Rafaela Sánchez Benítez