Secció III. Altres disposicions i actes administratius
CONSELL INSULAR D'EIVISSA
Núm. 3101
Bases reguladores per a la concessió d'ajudes econòmiques per al manteniment i la gestió de les biblioteques de la Xarxa de Biblioteques del Consell Insular d'Eivissa entre l'1 d'octubre de 2019 i el 30 de setembre de 2020
1. Finalitat i justificació
La present convocatòria d'ajudes, prevista al Pla estratègic de subvencions del Consell Insular d'Eivissa 2020-2021-2022, aprovat per acord del Consell Executiu en data 7 de febrer de 2020 (publicat al BOIB núm. 20, de 15 de febrer de 2020), s'inclou dins les mesures de foment que corresponen al Consell Insular d'Eivissa en matèria de biblioteques en el seu àmbit territorial, de conformitat amb l'establert als articles 70.19 i 73 de l'Estatut d'Autonomia de les Illes Balears, de la Llei 19/2006, de 23 de novembre, del sistema bibliotecari de les Illes Balears i dels articles 26.1.b i 36 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local.
La finalitat d'aquesta línia d'ajudes econòmiques és col·laborar en el manteniment de les biblioteques públiques que estan integrades a la Xarxa de Biblioteques del Consell Insular d'Eivissa.
Les biblioteques són el primer punt d'accés a la informació i a la cultura del qual disposa la ciutadania, a més de ser un dels seus principals recursos d'esbarjo. Dins de la societat de la informació en què vivim i amb l'expansió de les noves tecnologies, les biblioteques han de ser l'eina indispensable per al foment de la lectura, l'accés a la informació, la millora de la formació, el gaudi de l'oci, etc.
És per això que les biblioteques han de gaudir de les condicions òptimes per donar els seus serveis de manera adequada: fons actualitzat, mobiliari adient, mitjans de reproducció per a tots els suports, difusió òptima, promoció...
Tal com diu l'exposició de motius del Reglament de la Xarxa de Biblioteques del Consell Insular d'Eivissa, amb aquesta línia d'ajudes promoguda des del Departament de Cultura, Educació i Patrimoni del Consell Insular d'Eivissa es vol contribuir al funcionament i la millora dels serveis bibliotecaris de l'illa d'Eivissa, col·laborant en les despeses ocasionades pel seu funcionament.
2. Objecte
2.1. L'objecte d'aquesta convocatòria és la concessió d'ajudes econòmiques per al manteniment i la gestió de les biblioteques integrades a la Xarxa de Biblioteques del Consell Insular d'Eivissa entre l'1 d'octubre de 2019 i el 30 de setembre de 2020 amb la intenció d'assolir els següents objectius:
- Mantenir actualitzat el fons bibliogràfic i audiovisual de les biblioteques.
- Dotar de mobiliari adient els serveis bibliotecaris.
- Permetre l'accés a la informació sigui quin sigui el seu suport, promovent l'existència dels mitjans de reproducció audiovisual imultimèdia que garanteixen l'accés al fons de les biblioteques.
- Impulsar la presència de les noves tecnologies a les biblioteques com a punt d'accés a la informació.
- Fomentar els hàbits culturals, entre els quals, i sobretot, el de la lectura.
- Proporcionar a la ciutadania un recurs d'informació, formació i oci.
2.2. Són subvencionables les despeses directament relacionades amb l'activitat subvencionada:
- les despeses corrents ocasionades pel funcionament del servei bibliotecari:
- pagament del personal bibliotecari
- liquidacions davant la Seguretat Social pel personal bibliotecari
- liquidacions davant l'Agència Tributària per l'IRPF
- gestoria i assessorament jurídic
- material fungible i d'oficina
- telecomunicacions
- premsa i revistes
- manteniment de l'equipament i de les instal·lacions
- activitats d'animació i difusió
- assegurances
- compliment de la legislació en matèria laboral (prevenció de riscos laborals)
- les despeses inventariables ocasionades per la millora del servei bibliotecari:
- l'adquisició de fons bibliogràfic i/o audiovisual
- l'adquisició de mobiliari
- l'adquisició d'equips informàtics i de reproducció audiovisual i multimèdia
2.3. No són despeses subvencionables:
- Les despeses bancàries
- Els interessos deutors de comptes bancaris
- Els interessos, recàrrecs i sancions administratives
- Els provocats per procediments judicials
- Els derivats del pagament d'impostos indirectes quan siguin susceptibles de recuperació o compensació
3. Règim de les ajudes
Aquestes ajudes per al manteniment i la gestió de les biblioteques integrades a la Xarxa de Biblioteques del Consell Insular d'Eivissa són compatibles amb la percepció d'altres ajudes procedents de qualsevol altra administració o ens públic o privat, sempre que el seu import sigui de tal quantia que aïlladament o en concurrència amb altres subvencions no superi el cost total de l'activitat subvencionada. Serà obligació de les beneficiàries de les ajudes informar, en la liquidació d'ingressos i despeses prevista a la base 13a de la convocatòria, de totes les subvencions rebudes amb destinació a l'activitat objecte de subvenció.
Les entitats beneficiàries podran subcontractar amb tercers, totalment o parcialment, les activitats objecte d'aquestes ajudes, sempre que es compleixin les prescripcions contingudes a l'article 29 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
4. Entitats beneficiàries
Podran sol·licitar aquestes ajudes econòmiques les entitats locals de l'illa d'Eivissa i les entitats sense ànim de lucre legalment constituïdes a Eivissa, bé siguin de mares i pares d'alumnes, de vesins o culturals, que hagin gestionat o gestionin una biblioteca integrada a la Xarxa de Biblioteques del Consell Insular d'Eivissa, entre l'1 d'octubre de 2019 i el 30 de setembre de 2020, que compleixin els requisits per obtenir la condició de beneficiari prevists a l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, en relació a l'article 10 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions, i que estiguin al corrent de les obligacions tributàries amb la hisenda estatal i autonòmica i amb la Seguretat Social i no tenguin deutes amb el Consell Insular d'Eivissa.
5. Crèdits pressupostaris i quantia de les ajudes
Aquestes ajudes estan dotades econòmicament al pressupost general d'aquesta corporació per a l'exercici 2020, amb una quantitat màxima de 125.000 €: 100.000 € (de l'aplicació pressupostària 3321.48900) destinats a subvencionar les despeses corrents i 25.000 € (de l'aplicació pressupostària 3321.78900) destinats a subvencionar les despeses inventariables.
L'import màxim de les ajudes a cada biblioteca serà de 18.000 €.
En el cas que la concessió de les ajudes no exhaureixi les quantitats que s'hi han destinat, el sobrant de l'import podrà incorporar-se a altres línies d'ajudes del
Departament de Cultura, Educació i Patrimoni.
6. Forma de presentació de les sol·licituds
Les sol·licituds de subvenció, les farà la persona representant legal de l'entitat local o de l'associació i es formalitzaran mitjançant instància, segons el model que figura a l'annex 1 d'aquestes bases.
Les sol·licituds i tota la documentació indicada a continuació s'hauran de presentar, dins el termini establert en la convocatòria, per mitjans electrònics en la seu electrònica del Consell Insular d'Eivissa (seu.conselldeivissa.es), d'acord amb el que estableix l'art. 14.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Les instàncies es dirigiran a la Presidència del Consell Insular d'Eivissa i les hauran d'acompanyar els següents documents:
a) Pel que fa a les entitats locals:
- Certificat, signat pel secretari o per la secretària de l'entitat local sol·licitant, conforme l'òrgan competent ha aprovat la presentació de lasol·licitud.
- Certificat, signat pel secretari o per la secretària de l'entitat local sol·licitant, en què s'acrediti que la persona que signa la sol·licitudexerceix la representació de l'entitat.
- Certificat de la propietat o la cessió del local, o document que ho acrediti.
- Si és el cas que a la sol·licitud no s'autoritza el Consell Insular d'Eivissa a consultar si l'entitat local sol·licitant es troba al corrent de les seues obligacions tributàries, documentació acreditativa d'estar al corrent de les obligacions tributàries amb la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, amb l'Estat espanyol i amb la Seguretat Social.
- Declaració responsable que reuneix els requisits per obtenir la condició de beneficiari de conformitat amb l'establert a l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, en relació amb l'article 10 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre,pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions, que es compromet a complir les obligacions contingudes a l'article 14 de la Llei38/2003, que es troba al corrent amb les seues obligacions tributàries amb la Hisenda estatal i autonòmica, amb la Seguretat Social i ambel Consell Insular d'Eivissa, segons el model que figura a l'annex 2 d'aquesta convocatòria.
- Declaració responsable d'haver sol·licitat o no ajuda econòmica a altres entitats públiques o privades per dur a terme les mateixes actuacions de la present subvenció, segons el model que figura a l'annex 3 d'aquesta convocatòria.
- Memòria de l'estat i del funcionament de la biblioteca (ubicació, fons, horari, equipament, activitats...) que reculli les dades que es considerin necessàries per poder valorar convenientment els criteris establerts a l'apartat 10 d'aquestes bases. S'hi acompanyarà l'imprèsque figura a l'annex 4 d'aquesta convocatòria degudament emplenat.
- Memòria valorada del cost de l'activitat per a la qual se sol·licita la subvenció, que contendrà el pressupost de les despeses que es volenafrontar, per al qual se sol·licita l'ajuda, i dels ingressos previstos; diferenciant-hi la part d'inversió (mobiliari, equipament, fons bibliogràfic i audiovisual...) i/o de despesa corrent (personal, difusió, animació...).
- Imprès de transferència bancària del Consell Insular d'Eivissa degudament emplenat i signat per la persona sol·licitant i segellat per l'entitat bancària. Aquest document es pot obtenir al Consell Insular d'Eivissa i a la seua pàgina web www.conselldeivissa. L'entitatsol·licitant ha de figurar necessàriament com a titular del compte bancari en què, en el seu cas, s'ha de realitzar l'ingrés. En el supòsit que aquest document ja consti a la Tresoreria del Consell Insular d'Eivissa, i quan així ho manifesti la persona interessada i no hi hagi canvis, no serà necessari tornar-lo a presentar.
No caldrà presentar el certificat sobre la representació de l'entitat, ni sobre la propietat o cessió del local, quan aquesta documentació ja consti al Centre Coordinador de Biblioteques i no hi hagi hagut cap canvi; sempre que s'indiqui la data en què es va presentar i no hagin transcorregut més de cinc anys des de la finalització del procediment per al qual es varen presentar.
b) Pel que fa a les entitats sense ànim de lucre:
- DNI del representant legal de l'associació i NIF de l'associació.
- Escriptura de constitució de l'associació o els estatuts de l'entitat degudament inscrits en el Registre corresponent.
- Documents de nomenament del representant de l'associació.
- Certificat de la propietat o cessió del local, o document que ho acrediti.
- Si és el cas que a la sol·licitud no s'autoritza el Consell Insular d'Eivissa a consultar si l'associació sol·licitant es troba al corrent de lesseues obligacions tributàries, documentació acreditativa d'estar al corrent de les obligacions tributàries amb la Comunitat Autònoma de lesIlles Balears, amb l'Estat espanyol i amb la Seguretat Social.
- Declaració responsable que reuneix els requisits per obtenir la condició de beneficiari de conformitat amb l'establert a l'article 10 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions, en relació amb l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, que es compromet a complir les obligacions contingudes a l'article 11 del Decret 2/2005 en relació amb l'article 14 de la Llei 38/2003, i que es troba al corrent amb les seues obligacions tributàries amb la Hisenda estatal i autonòmica, amb la Seguretat Social i amb el Consell Insular d'Eivissa, segons el model que figura a l'annex 2 d'aquesta convocatòria.
- Declaració responsable d'haver sol·licitat o no ajuda econòmica a altres entitats públiques o privades per dur a terme les mateixes actuacions de la present subvenció, segons el model que figura a l'annex 3 d'aquesta convocatòria.
- Memòria de l'estat i del funcionament de la biblioteca (ubicació, fons, horari, equipament, activitats...) que reculli les dades que esconsiderin necessàries per poder valorar convenientment els criteris establerts a la base 10a d'aquestes bases. A la qual acompanyaràl'imprès que figura a l'annex 4 d'aquesta convocatòria degudament emplenat.
- Memòria valorada del cost de l'activitat per a la qual se sol·licita la subvenció, que contendrà el pressupost de les despeses que es volen afrontar, per al qual se sol·licita l'ajuda, i dels ingressos previstos; diferenciant-hi la part d'inversió (mobiliari, equipament, fons bibliogràfici audiovisual...) i/o de despesa corrent (personal, difusió, animació...).
- Imprès de transferència bancària del Consell Insular d'Eivissa degudament emplenat i signat per la persona sol·licitant i segellat per l'entitatbancària. Aquest document es pot obtenir al Consell Insular d'Eivissa i a la seua pàgina web www.conselldeivissa.es. L'entitat sol·licitant ha de figurar necessàriament com a titular del compte bancari en què, en el seu cas, s'ha de realitzar l'ingrés. En el supòsit que aquest document ja consti a la Tresoreria del Consell Insular d'Eivissa, i quan així ho manifesti la persona interessada i no hi hagi canvis, no serà necessari tornar-lo a presentar.
No caldrà presentar el DNI del representant legal de l'associació, ni el NIF de l'associació, ni les escriptures, estatuts o els documents de nomenament del representant de l'associació, quan aquesta documentació ja consti al Centre Coordinador de Biblioteques i no hi hagi hagut cap canvi; sempre que s'indiqui la data en què es va presentar i no hagin transcorregut més de cinc anys des de la finalització del procediment per al qual es varen presentar.
En el cas que la instància o la documentació fossin incorrectes o incompletes, se'n requeririen la rectificació o els complements necessaris. Si en el termini de deu dies hàbils l'entitat interessada no fa la rectificació reclamada o no presenta la complementació requerida, el Consell Insular d'Eivissa considerarà que l'entitat interessada desisteix de la seua petició, després d'haver pres la resolució pertinent, d'acord amb l'article 68.1 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
7. Termini de presentació de les sol·licituds i publicitat de la convocatòria
7.1. S'estableix un termini de presentació de les sol·licituds de deu (10) dies hàbils que s'inicia l'endemà de la publicació de l'extracte de la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB).
7.2. Una vegada aprovades les bases, es publicaran al Butlletí Oficial de les Illes Balears. Posteriorment es remetrà la convocatòria i l'extracte de la convocatòria a la Base de Dades Nacional de Subvencions que en donarà trasllat al Butlletí Oficial de les Illes Balears de l'extracte per a la seua publicació, tal com estableix la normativa vigent de subvencions. L'eficàcia de la convocatòria queda supeditada a la publicació de l'extracte en el BOIB.
8. Selecció de les beneficiàries
El procediment de concessió d'aquests ajuts s'ha de tramitar d'acord amb els principis de publicitat, d'objectivitat, de transparència, d'igualtat i de no-discriminació.
S'estableix el règim de concurrència competitiva com a procediment de selecció de les beneficiàries i de concessió de les ajudes. S'entén per concurrència competitiva el procediment mitjançant el qual la concessió de les subvencions es realitza per comparació de les sol·licituds presentades, amb la finalitat d'establir una prelació entre si d'acord amb els criteris de valoració fixats a la base 10a d'aquesta convocatòria i adjudicar, amb el límit fixat a les bases, el crèdit disponible segons la valoració obtenguda, de manera que la sol·licitud que més puntuació obtengui més quantia d'ajuda rebrà.
El càlcul de l'import de l'ajuda a concedir s'obtendrà de l'aplicació de la següent fórmula:
DT
A = ----------- x PI
PT
On:
A = Import de l'ajuda a concedir.
DT = Dotació econòmica de la modalitat.
PT = Suma del total de les puntuacions individuals.
PI = Puntuació individual de cada sol·licitud.
De conformitat amb els criteris de valoració establerts a la base 10a d'aquesta convocatòria, no podran obtenir subvenció aquelles sol·licituds que, reunint els requisits exigits a la present convocatòria, obtenguin una puntuació inferior a 10 punts.
Una vegada adjudicades les ajudes a partir de la primera prelació, si hi hagués crèdit sobrant, es faria una segona prelació amb aquelles sol·licituds que amb la primera adjudicació no han arribat a cobrir el pressupost sol·licitat. Sobre aquesta segona prelació, que respectaria igualment la valoració obtenguda d'acord amb els criteris de valoració fixats a la base 10 d'aquesta convocatòria, es faria una nova adjudicació i així successivament fins exhaurir el crèdit disponible a la convocatòria (sempre amb el límit màxim de 18.000 € o de la quantitat de l'ajuda sol·licitada, quan aquesta no arribi al límit màxim). D'aquesta manera es justifica que entitats amb la mateixa puntuació obtenguin diferent ajuda.
9. Obligacions de les entitats beneficiàries
El fet de sol·licitar aquestes ajudes significa l'acceptació plena de les bases d'aquesta convocatòria i el compliment de les següents obligacions:
- L'atenció al marc normatiu que estableix el Reglament de la Xarxa de Biblioteques del Consell Insular d'Eivissa i Formentera (BOIB núm. 92, d'1.08.2002).
- El compromís de tenir personal qualificat responsable del funcionament.
- Haurà de mantenir exposats els cartells que proporciona el Consell Insular d'Eivissa en què consta el nom de totes les institucionscol·laboradores d'aquesta tasca.
- Comptar amb un espai individualitzat, adequat i autònom de qualsevol altre servei no relacionat amb l'activitat de la biblioteca.
- Comunicar amb antelació al Centre Coordinador de Biblioteques qualsevol activitat extraordinària que es porti a terme a la biblioteca.
- Estar al corrent de les obligacions tributàries amb la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i amb l'Estat espanyol, amb la Seguretat Social i amb el mateix Consell Insular d'Eivissa.
- Sotmetre's a les actuacions de comprovació, de seguiment i d'inspecció que pugui efectuar el Consell Insular d'Eivissa i aportar tota lainformació i la documentació que li sigui requerida en l'exercici d'aquestes actuacions.
- Comunicar al Consell Insular d'Eivissa la sol·licitud o l'obtenció d'altres subvencions per a la mateixa finalitat procedents de qualsevol administració o entitat pública o privada, nacional o internacional.
- Reintegrar els fons percebuts en els supòsits previstos legalment.
- Justificar la realització de les actuacions, com també el compliment dels requisits i les condicions que determinen la concessió de la subvenció.
- I, en qualsevol cas, complir amb les obligacions dels beneficiaris previstes a l'article 11 Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions, en relació amb l'article 14 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
- Quan l'import de la despesa subvencionable superi la quantia de 15.000 euros en contractes de subministrament o de serveis, el beneficiari ha de sol·licitar com a mínim tres ofertes de diferents proveïdors, amb caràcter previ a la contractació del compromís, llevat que per les especials característiques no hi hagi en el mercat un nombre suficient d'entitats que els realitzin, prestin o subministrin, o llevat que la despesa s'hagi fet amb anterioritat a la subvenció. L'elecció entre les ofertes presentades, que s'han d'aportar en la justificació o, si escau, en la sol·licitud de la subvenció, s'ha de fer de conformitat amb criteris d'eficiència i economia, i s'ha de justificar expressament en una memòria l'elecció quan no recaigui en la proposta econòmicament més avantatjosa.
10. Criteris que han de servir de base per a l'adjudicació de les ajudes
Els ajuts es concediran d'acord amb els següents criteris a qualificar per la comissió avaluadora:
a) Quant al local on s'ubica la biblioteca (segons els m2):
- Fins a 100 m2: 1 punt
- Entre 101 m2 i 200 m2: 2 punts
- Més de 200 m2: 3 punts
b) Quant al número de llocs de lectura:
- Fins a 25 llocs de lectura: 1 punt
- Entre 25 i 50 llocs de lectura: 2 punts
- Més de 50 llocs de lectura: 3 punts
c) Segons la ubicació de la biblioteca dins del poble o barri:
- Ubicació llunyana del centre del barri o poble: 1 punt
- Ubicació al centre del barri o poble: 2 punts
d) Segons l'accessibilitat de la biblioteca:
- Ubicació a la planta baixa de l'edifici: 1 punt
- Ubicació a la planta baixa de l'edifici i accés directe al carrer: 2 punts
e) Quant a les activitats realitzades per a promoció i millora del servei de la biblioteca durant l'any 2019 (visites guiades, animació lectora, exposicions, formació…) i que han d'estar documentades:
- Per la realització d'activitats amb periodicitat setmanal: 2 punts
- Per la participació en cursos de formació del personal bibliotecari relacionats amb el desenvolupament de la seua tasca professional: 1 punt per cada curs
f) Pel seu públic potencial: segons població del barri o poble:
- Fins a 3.000 habitants: 1 punt
- De 3.001 a 6.000 habitants: 2 punts
- Més de 6.000 habitants: 3 punts
g) Per la distància a la biblioteca municipal més propera:
- Fins a 1.000 metres: 1 punt
- De 1.001 a 3.000 metres: 2 punts
- Més de 3.000 metres: 3 punts
h) Per la mitjana d'ús de la biblioteca durant l'any 2019, respecte al públic potencial:
- De 0 a 1 visita a l'any per usuari potencial: 1 punt
- D'1 a 3 visites a l'any per usuari potencial: 2 punts
- Més de 3 visites a l'any per usuari potencial: 3 punts
i) Pel percentatge de circulació de la col·lecció durant l'any 2019
- De l'1 % al 10 %: 1 punt
- De l'11 % al 50 %: 2 punts
- Més del 50 %: 3 punts
11. Instrucció i resolució
11.1. Òrgans competents per a l'ordenació, la instrucció i la resolució
El Departament de Cultura, Educació i Patrimoni del Consell Insular d'Eivissa és el competent per instruir el procediment de concessió d'aquestes ajudes, de conformitat amb l'establert a l'article tercer 8 del Decret de Presidència núm. 471/2019, de data 10 de juliol, d'estructura de govern del Consell Insular d'Eivissa i de creació de departaments (BOIB extr. núm. 95, d'11-07-19, modificació BOIB núm. 175, de 31-12-19). Dins d'aquest Departament correspon a la consellera executiva l'ordenació del procediment, en virtut de l'article primer i del Decret de Presidència núm. 484/2019, de data 16 de juliol de 2019, de determinació de les atribucions corresponents als diferents òrgans del Consell Insular d'Eivissa (BOIB extr. núm. 98, de data 17-07-19, modificació BOIB núm. 175, de 31-12-19).
Pel que fa a la competència per aprovar aquestes bases i la convocatòria, de conformitat amb l'establert a l'article tercer, apartat e, del Decret de Presidència núm. 484/2019, de data 16 de juliol, de determinació de les atribucions corresponents als diferents òrgans del Consell Insular d'Eivissa, correspon al Consell Executiu “Aprovar i resoldre les convocatòries d'ajuts o subvencions a particulars o entitats públiques o privades d'import superior a quinze mil euros (15.000 €).”
11.2. Amb fonament en l'informe de la comissió d'avaluació i de conformitat amb l'article 24.4 de la Llei 38/2003, l'òrgan instructor formularà la proposta de resolució provisional, degudament motivada, que expressarà la relació de entitats beneficiàries per a les quals es proposa la concessió de l'ajuda i la seua quantia; igualment, si és el cas, en les sol·licituds excloses o per a les quals es proposa la desestimació/denegació, s'indicarà la causa d'exclusió o desestimació/denegació, que es notificarà a les entitats i institucions interessades, i s'obrirà un termini de deu dies hàbils per presentar al·legacions. Examinades les al·legacions presentades, si és el cas per les entitats i institucions interessades, l'òrgan instructor formularà la proposta de resolució definitiva.
Amb fonament en la proposta de resolució definitiva de l'òrgan instructor, les ajudes es concediran i pagaran, per delegació del Consell Executiu, mitjançant resolució de la consellera executiva del Departament de Cultura, Educació i Patrimoni que expressarà la relació d'associacions o institucions subvencionades i la quantia de l'ajuda. Igualment, si és el cas, les sol·licituds excloses o per a les quals es proposa la desestimació/denegació, amb indicació de la causa d'exclusió o desestimació/denegació. La resolució definitiva es notificarà a les entitats interessades.
D'acord amb l'article 25.4 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, el termini màxim per resoldre i notificar el procediment no excedirà els sis mesos, comptats a partir de la publicació de l'extracte de la convocatòria en el BOIB.
La notificació de la resolució s'ha de fer amb les exigències i en la forma prevista en els articles 40 a 46 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
En compliment de l'article 34 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions s'ha de publicar en la Base de Dades Nacional de Subvencions (BDNS) la convocatòria, el crèdit pressupostari al qual s'imputin, la relació d'associacions o entitats subvencionades i la quantia de l'ajuda concedida i l'objectiu o finalitat de la subvenció, incloses les inferiors a 3.000 €.
La presentació de la sol·licitud dels ajuts d'aquesta convocatòria comportarà l'autorització de les entitats sol·licitants al Departament de Cultura, Educació i Patrimoni a publicar les dades personals relatives a la seua identitat que resultin imprescindibles per tramitar aquest procediment administratiu.
12. Comissió d'avaluació
La comissió avaluadora és l'òrgan col·legiat al qual corresponen les funcions següents:
- Avaluar i qualificar les sol·licituds, d'acord amb els criteris establerts a la base 10a.
- Emetre una acta amb un informe que ha de servir de base per elaborar la proposta de resolució.
La comissió avaluadora pot instar l'òrgan instructor perquè requereixi a les entitats sol·licitants els informes o els aclariments que es considerin convenients.
La comissió d'avaluació estarà integrada per:
- President: José V. Garibo Redolat, tècnic de biblioteques; president suplent: Joan-Albert Ribas Fuentes.
- Secretària: Azucena García Alonso; suplent: Gemma Aznar Calsapeu.
- Vocals:
- M. Carmen Marín Carmona, lletrada; suplent: Cristina Palau Bonet.
- Maria Rosa Ribas Marí, tècnica auxiliar de biblioteques; suplent: Yolanda Andiñach Planells.
- Rebeca Suárez Fernández, tècnica auxiliar de biblioteques; suplent: Cristina Requena Gómez, tècnica auxiliar de biblioteques.
13. Forma de pagament de les ajudes
13.1. El pagament de l'ajuda es realitzarà mitjançant transferència bancària i al número de compte bancari que consti a l'imprès de sol·licitud de transferència bancària.
13.2. El pagament de les ajudes es realitzarà:
Pel que fa a les entitats sense ànim de lucre beneficiàries de les ajudes, el pagament de la subvenció es farà de manera fraccionada en dos pagaments:
- Un primer pagament avançat del 70% de l'ajuda concedida en el moment de la concessió.
- I un segon pagament del 30 % restant una vegada justificat correctament el 100 % de l'ajuda concedida.
La justificació del primer pagament avançat (70% de la concessió) es farà davant el Consell Insular d'Eivissa en un termini no superior a tres mesos des de la data de pagament, mitjançant la presentació d'un compte justificatiu que contendrà:
a) Memòria de l'activitat realitzada a partir de l'1 d'octubre de 2019 amb acreditació que s'ha fet públic que l'activitat està subvencionadapel Consell d'Eivissa.
b) Liquidació detallada d'ingressos i despeses de l'activitat desenvolupada a partir de l'1 d'octubre de 2019 (en què s'informarà, si és el cas, d'altres ajudes rebudes per a la mateixa activitat), signada pel responsable de l'associació, segons el model que figura a l'annex 6 d'aquestes bases.
c) Relació de les factures i els justificants presentats amb declaració responsable que reconegui que la documentació presentada espresenta només davant el Consell Insular d'Eivissa i per justificar l'ajuda concedida, segons el model que figura a l'annex 5 d'aquestesbases.
d) Documentació justificativa de les despeses realitzades: nòmines, liquidacions de la Seguretat Social, liquidació d'impostos, facturesoficials i altres documents de valor probatori equivalent. Per justificar la despesa es requerirà l'acreditació del pagament de les despeses subvencionades.
Pel que fa a les entitats locals beneficiàries de les ajudes el pagament es farà una vegada justificada correctament el 100% de l'ajuda concedida.
El termini màxim de temps previst per a la justificació definitiva de l'ajuda concedida serà el 15 d'octubre de 2020, data límit per a la presentació del compte justificatiu, que ha d'abastar la realització completa de l'activitat i del seu cost total (en relació amb el pressupost de despeses presentat amb la sol·licitud), amb independència de la quantitat subvencionada. Només els justificants de les despeses provocades pel pagament de la Seguretat Social del mes de setembre de 2020 del personal responsable de les biblioteques podran presentar-se fins al 5 de novembre de 2020.
Amb aquesta documentació i amb l'informe tècnic favorable sobre el compliment de les bases i de l'objecte de la subvenció, s'emetrà informe proposta del cap de Secció, per fer efectiu el pagament del 100% la subvenció concedida, mitjançant resolució de la consellera executiva del Departament de Cultura, Educació i Patrimoni.
Si amb la documentació presentada no s'arriba a justificar el 100 % de l'actuació per a la qual es va sol·licitar l'ajuda, la quantitat d'ajuda concedida es reduirà proporcionalment a la despesa justificada, de manera que les ajudes cobriran només les despeses correctament justificades.
13.3. La presentació del compte justificatiu es farà davant el Consell Insular d'Eivissa abans de la data 15 d'octubre de 2020 i constarà de:
13.3.1. Pel que fa a les entitats sense ànim de lucre beneficiàries de les ajudes:
a) Memòria de l'activitat realitzada a partir de l'1 d'octubre de 2019 amb acreditació que s'ha fet públic que l'activitat està subvencionada pelConsell Insular d'Eivissa.
b) Liquidació detallada d'ingressos i despeses de l'activitat desenvolupada, en què s'informarà, si és el cas, d'altres ajudes rebudes per a lamateixa activitat, signada per la persona que presideixi l'associació, segons el model que figura a l'annex 6 d'aquestes bases.
c) Relació de les factures i els justificants presentats amb declaració responsable que reconegui que la documentació presentada es presentanomés davant el Consell Insular d'Eivissa i per justificar l'ajuda concedida, segons el model que figura a l'annex 5 d'aquestes bases.
d) Documentació justificativa de les despeses realitzades: nòmines, liquidacions de la Seguretat Social, liquidació d'impostos, facturesoficials i altres documents de valor probatori equivalent. Per justificar la despesa es requerirà l'acreditació del pagament de les despesessubvencionades.
13.3.2. Pel que fa a les entitats locals beneficiàries de les ajudes:
a) Memòria de l'activitat realitzada a partir de l'1 d'octubre de 2019 amb acreditació que s'ha fet públic que l'activitat està subvencionada pelConsell d'Eivissa.
b) Liquidació detallada d'ingressos i despeses de l'activitat desenvolupada en què s'informarà, si és el cas, d'altres ajudes rebudes per a la mateixa activitat, signada pel secretari o la secretària de l'entitat local, segons el model que figura a l'annex 6 d'aquestes bases.
c) Certificat, signat pel secretari o per la secretària de l'entitat local beneficiària, que acrediti les despeses realitzades per l'activitatsubvencionada i que aquestes es troben efectivament pagades i s'han aplicat a la seua finalitat.
El pagament de les despeses efectuades haurà de realitzar-se abans de finalitzar el corresponent termini de justificació de les ajudes.
13.4. L'acreditació del pagament dels justificants de les despeses aportats pels beneficiaris s'ha de dur a terme a través de la documentació que tot seguit s'indica, depenent dels mitjans de pagament que s'hagin utilitzat:
a) Pagament mitjançant transferència bancària o ingressos en compte bancari:
- Document bancari acreditatiu del pagament en el qual figurin el concepte de la transferència o l'ingrés, la data del document, l'import, lesdades de l'ordenant i del destinatari, que han de coincidir amb la beneficiària i amb l'emissor de la factura, respectivament.
b) Pagament en metàl·lic:
- Document justificatiu de la despesa (per exemple, factura) amb l'expressió “rebut en metàl·lic” o similar, signada pel proveïdor amb ladata i amb indicació del nom i del DNI/NIE de la persona que signa.
c) Pagament mitjançant xec nominatiu:
- Document justificatiu de la despesa (per exemple, factura) amb l'expressió “rebut en xec nominatiu” o similar, signada pel proveïdor ambla data i amb indicació del nom i del DNI/NIE de la persona que signa.
- Extracte del compte corrent del beneficiari de l'ajuda en el qual figuri el càrrec d'aquest xec.
d) Pagament mitjançant targeta de crèdit o dèbit:
- Extracte del compte en què figuri el càrrec del pagament amb targeta.
e) Pagament mitjançant domiciliació bancària:
- Extracte bancari en què figuri el càrrec de la domiciliació.
14. Revocació i reintegrament de l'ajuda
Les ajudes concedides es podran revocar, per delegació del Consell Executiu, mitjançant resolució de la consellera executiva del Departament de Cultura, Educació i Patrimoni.
D'acord amb el que disposa l'article 43 del text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, es revocarà la subvenció quan, posteriorment a la resolució de concessió vàlida i ajustada a dret, la persona beneficiària incompleixi totalment o parcialment les obligacions o els compromisos contrets als quals està condicionada l'eficàcia de l'acte de concessió de la subvenció. En tal cas, quedarà sense efecte l'acte de concessió, com a conseqüència de la revocació, i pertocarà reintegrar totalment o parcialment l'ajuda rebuda per les entitats beneficiàries i, si escau, l'exigència de l'interès de demora, en els casos previstos en l'article 44 del Decret llei 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions.
L'incompliment de l'obligació de justificar la finalitat de l'ajuda econòmica rebuda en la forma i els terminis establerts suposarà, a més de la revocació, la impossibilitat de participar en pròximes convocatòries d'ajudes del Consell Insular d'Eivissa, mentre no es faci la devolució de l'import reclamat.
La revocació de l'ajuda pot afectar el total o part de l'ajuda concedida per raó del incompliment total o parcial de les obligacions de l'entitat beneficiària.
Si amb posterioritat a la concessió de les ajudes s'observen incompliments parcials o totals de les activitats objecte de les ajudes aquestes poden ser sotmeses a reintegrament. En aquest sentit, de conformitat amb l'article 17.3.n de la Llei general de subvencions, en relació amb l'article 37.2 de la mateixa llei, s'estableixen el següents criteris de graduació del possible incompliment material de l'activitat objecte d'aquesta subvenció, i sempre que els beneficiaris acreditin una actuació inequívoca tendent a la satisfacció dels seus compromisos:
GRAU D'INCOMPLIMENT MATERIAL |
PERCENTATGE DE REDUCCIÓ |
70-74 % |
15 % |
75-79 % |
12 % |
80-84 % |
9 % |
85-89 % |
6 % |
90-94 % |
3 % |
95-99 % |
1 % |
L'òrgan instructor aplicarà aquests criteris per determinar la quantitat que finalment haurà de percebre l'entitat o la persona beneficiària, o en el seu cas, l'import a reintegrar.
El reintegrament es realitzarà pel procediment establert al Títol II de la Llei general de subvencions, en el qual s'ha de garantir l'audiència a les entitats interessades.
Les quantitats reintegrables tenen la consideració d'ingressos de dret públic i poden ser exigides per la via de constrenyiment.
15. Règim d'infraccions i sancions
El règim d'infraccions i sancions administratives aplicables serà l'establert en el títol IV de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i en el títol V del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions, de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
Tot això sense perjudici de les responsabilitats penals o civils en què es pugui incórrer.
16. Control
El Consell Insular d'Eivissa podrà utilitzar qualsevol mitjà de control com inspeccions, visites, sol·licitud d'aportació de nous documents i/o aclariments, etc. per a l'aplicació correcta de l'ajuda concedida.
17. Règim de recursos
L'acord del Consell Executiu que aprovi les bases reguladores d'aquestes ajudes no exhaureix la via administrativa.
Les resolucions de la consellera executiva del Departament de Cultura, Educació i Patrimoni, dictades per delegació, i que s'han de considerar dictades per l'òrgan delegant (en aquest cas el Consell Executiu), no exhaureixen la via administrativa.
Contra l'acord del Consell Executiu d'aprovació de les bases reguladores de les ajudes i les resolucions de concessió i de revocació de les ajudes de la consellera executiva del Departament de Cultura, Educació i Patrimoni, dictades per delegació del Consell Executiu, es podrà interposar davant la Comissió de Govern el recurs d'alçada previst als articles 112.1, 121 i 122 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, en el termini d'un mes des de l'endemà de la seua notificació, tot això en virtut del que disposen els articles 22.2 de la Llei 8/2000, de 27 d'octubre, de consells insulars i l'article 147.1 del Reglament orgànic del Consell Insular d'Eivissa (publicat al BOIB núm. 136, de 18-09-10; correcció al BOIB núm. 148, de 14-10-10; modificació al BOIB núm. 48, de 16-04-16). El recurs haurà de resoldre's en el termini de tres mesos, transcorreguts els quals s'entendrà desestimat i quedarà oberta la via contenciosa administrativa.
18. Legislació aplicable
La convocatòria d'aquestes ajudes es regirà pel que disposen les presents bases reguladores, per la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, que aprova el text refós de la Llei de subvencions de les Illes Balears, d'aplicació a aquestes ajudes en virtut de la seua disposició addicional segona, en tractar-se d'una competència transferida per la Comunitat Autònoma de les Illes Balears als consells insulars, i per la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Respecte de la protecció i el tractament de dades de caràcter personal per a la realització de les activitats objecte d'aquesta convocatòria s'han d'observar les prescripcions contingudes a la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades i garantia dels drets digitals, al Reglament (UE) 2016/679 del Parlament i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades i pel qual es deroga la Directiva 95/46/CE (Reglament general de protecció de dades) (DOUE 4.5.2016), i a la resta de legislació vigent en matèria de protecció de dades personals, que hi sigui d'aplicació.
Eivissa, 30 de març de 2020
El cap de Secció del Departament de Cultura, Educació i Patrimoni del Consell Insular d'Eivissa José Vicente Garibo Redolat