Secció III. Altres disposicions i actes administratius
AJUNTAMENT DE CALVIÀ
INSTITUT MUNICIPAL D'EDUCACIÓ I BIBLIOTEQUES
Núm. 3021
Convocatòria i bases reguladores de les condicions i requisits per a la concessió de beques de formació pràctica estiu 2020 de l'institut municipal d'educació o biblioteques de calvià (becalvià 2020)
El Consell Rector de l'IMEB va aprovar el dia 10 de març de 2020, la convocatòria i bases reguladores de les condicions i requisits per a la concessió de beques de formació pràctica estiu 2020 (BECALVIÀ 2020) de l'Institut Municipal d'Educació i Biblioteques de Calvià de conformitat al que es disposa en l'article 9.3 de la Llei 38/03, de 17 de novembre, general de subvencions, es publiquen les bases reguladores que la regeixen.
CONVOCATÒRIA I BASES REGULADORES DE LES CONDICIONS I REQUISITS PER A LA CONCESSIÓ DE BEQUES DE FORMACIÓ PRÀCTICA ESTIU 2020 DE L'INSTITUT MUNICIPAL D'EDUCACIÓ O BIBLIOTEQUES DE CALVIÀ (BECALVIÀ 2020)
Article 1. Objecte i finalitat
1.1. Aquestes bases tenen per objecte regular la concessió de les beques de formació pràctica (BECAlvià) destinada a estudiants universitaris o de cicles formatius, per realitzar a entitats privades o públiques i/o serveis/departaments municipals durant els mesos de juliol, agost i, si escau, setembre de 2020.
1.2. Els objectius d'aquestes beques són:
Oferir una formació pràctica que contribueixi a garantir una millor qualificació professional a estudiants d'estudis universitaris o de cicles formatius.
Facilitar el coneixement de la metodologia de treball adequada a la realitat professional en la qual els/les estudiants hauran d'operar, contrastant i aplicant els coneixements adquirits.
Afavorir el desenvolupament de competències tècniques, metodològiques, personals i participatives.
Obtenir una experiència pràctica que els faciliti la inserció al mercat de treball i en millori l'ocupabilitat futura.
Afavorir els valors de la innovació, la creativitat i l'emprenedoria.
Article 2. Règim de la concessió i marc normatiu. Règim de compatibilitat
2.1. Les beques que són objecte d'aquesta convocatòria es concediran en règim de concurrència competitiva de totes aquelles sol·licituds que compleixin els requisits exigits en aquestes bases i es regiran per: la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions; el Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre; el Reial Decret 130/2019, de 8 de març, pel qual es regula la Base de Dades Nacional de Subvencions i la publicitat de les subvencions i les altres ajudes públiques; la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de Règim Jurídic del Sector Públic; Llei 27/2011, d'1 d'agost, sobre actualització, adequació i modernització del sistema de la Seguretat Social; Reial decret 592/2014, pel qual es regulen les pràctiques acadèmiques externes dels estudiants universitaris.
2.2. Les subvencions, ajudes, ingressos o recursos per a la mateixa finalitat, procedents de qualssevol administracions públiques o ens públics o privats, nacionals, de la Unió Europea o d'organismes internacionals, seran compatibles amb les beques objecte d'aquesta convocatòria.
Article 3. Requisits dels beneficiaris
Poden beneficiar-se de les beques objecte d'aquesta convocatòria les persones que, en el moment de presentar la candidatura, reuneixin els següents requisits:
3.1. Estar cursant un dels següents estudis:
Estudiants universitaris de grau que tenguin aprovat, com a mínim, el 50% de la formació segons el pla d'estudis conduent a la titulació de referència o,
Estudiants de primer o segon de cicles formatius de grau mitjà o grau superior que hagin superat totes les assignatures de la primera avaluació.
3.2. Estar empadronat en el municipi de Calvià o, en cas contrari, acreditar el pagament d'imposts de béns immobles municipals de l'any 2019, el titular dels quals sigui la persona sol·licitant o família de primer grau.
3.3. Presentar en termini i lloc establerts en aquestes bases la documentació indicada a l'article 9.
Article 4.- Característiques de les beques
Les beques es realitzaran a l'IMEB o entitats col·laboradores: es podran realitzar en entitats d'àmbit privat i/o públic, com també a departaments/serveis municipals de Calvià, a l'efecte de les condicions econòmiques de participació, els organismes autònoms de l'Ajuntament de Calvià i entitats com Calvià 2000 i la Llar de Calvià.
La persona becada podrà proposar per iniciativa pròpia la realització de la beca en una entitat privada o pública. S'exclouen d'aquesta proposta els departaments/serveis municipals de l'Ajuntament de Calvià, com també els seus organismes autònoms i entitats com Calvià 2000 o la Llar de Calvià.
La durada de les beques serà, a tots els efectes, de l'1 de juliol al 31 d'agost de 2020.
Hi haurà possibilitat de pròrroga durant el mes de setembre, subjecta a la condició pressupostària i a la valoració de la Comissió de Selecció i Seguiment, sempre a petició de l'empresa o departament/servei municipal i la persona becada mitjançant instància presentada per registre de l'IMEB, amb una antelació mínima de 10 dies hàbils.
L'horari s'establirà per part de l'entitat col·laboradora. En tot cas haurà de ser en horari continu de dilluns a divendres. En cas contrari s'haurà de valorar per part de la Comissió de Selecció i Seguiment.
La dedicació podrà ser de 5 dies a la setmana a raó de 4 hores diàries o de 4 dies a la setmana a raó de 5 hores diàries. Els dies festius no seran recuperables.
La quantia que s'ha d'abonar serà en concepte d'ajut a l'estudi i s'estipula en 420€ bruts mensuals. D'aquesta quantia mensual el 50% serà assumit per l'IMEB (subjecte a un 2 per cent de retenció d'IRPF i a les càrregues corresponents a la seguretat social) i el 50% restant (subjecte a un 2 per cent de retenció d'IRPF) per part de l'entitat col·laboradora, havent de realitzar en els dos casos el pagament directament a la persona becada. En el cas de departaments/serveis de l'Ajuntament de Calvià, els seus organismes autònoms i entitats com ara la Llar de Calvià o Calvià 2000, l'IMEB assumirà el total de la beca.
En tot cas, les gestions i càrregues corresponents de la seguretat social seran assumides per part de l'IMEB.
Article 5. Condicions generals de les beques
La concessió d'una beca de formació pràctica no representa cap relació contractual entre la persona becada i l'IMEB / Ajuntament de Calvià o l'entitat col·laboradora.
El protocol de compromís és el document pel qual es regula la realització dels períodes de formació pràctica i es formalitza a través de la subscripció d'aquest entre l'Ajuntament de Calvià-IMEB, la Fundació Universitat Empresa de les Illes Balears, si correspon, i de l'entitat col·laboradora.
La renúncia o anul·lació de la beca donarà lloc a la pèrdua de tots els drets inherents a aquesta.
Les vacants que es produeixin per anul·lació o renúncia podran ser cobertes amb candidats suplents, fet que haurà de valorar la Comissió de Selecció i Seguiment.
Qualsevol motiu o incidència que afecti el bon desenvolupament de la beca s'haurà de comunicar per escrit i de manera immediata a l'IMEB.
Article 6. Requisits i obligacions de les entitats col·laboradores
La realització de les pràctiques tendrà com a objectiu completar la formació adquirida per part de l'estudiant, mitjançant la realització d'activitats professionals relacionades amb aquesta.
Atès el caràcter formatiu de la beca, de la seva realització no es derivaran, en cap cas, obligacions pròpies d'una relació laboral, ni el seu contingut podrà donar lloc a la substitució de la prestació laboral pròpia de llocs de treball.
L'entitat col·laboradora haurà de nomenar una persona que assumeixi la tutela de la beca com a responsable del programa de pràctiques del/la becari/ària. El/la tutor/a serà una persona vinculada amb l'entitat i haurà de prestar ajuda i assistència a la persona becada durant la seva estada.
L'entitat interessada a participar en el programa de beques haurà de presentar la seva proposta a l'IMEB. En qualsevol dels dos casos, l'IMEB valorarà totes les ofertes de beques presentades a fi de confeccionar un catàleg de beques que inclogui el màxim de perfils acadèmics possible.
L'entitat haurà de facilitar a l'IMEB les següents dades: nom fiscal i comercial de l'empresa, adreça fiscal, NIF de l'empresa, perfil de xarxes socials de l'empresa, lloc de realització de la beca, horari, nombre de beques ofertes, perfil d'estudis, requisits en cas que es consideri oportú, tasques i funcions que s'hauran de desenvolupar, representació legal de l'entitat (nom complet, DNI, telèfon, adreça electrònica).
L'entitat col·laboradora haurà de facilitar l'assistència del/la becari/ària a les convocatòries-reunions realitzades des de l'IMEB, sempre amb avís previ per part de l'IMEB.
A efectes de qualificació de l'activitat de la persona becada, l'entitat col·laboradora haurà de facilitar tota la informació que els sigui requerida per part de l'IMEB.
L'entitat col·laboradora haurà de fixar i complir el pla de pràctiques de la beca, i les condicions establertes en el conveni i annex.
L'entitat col·laboradora haurà de comunicar per escrit a l'IMEB qualsevol canvi i/o incidència que afecti el desenvolupament de la beca.
L'entitat col·laboradora haurà de comunicar per escrit a l'IMEB qualsevol canvi i/o modificació que s'hagi de reflectir en el pla formatiu, com també col·laborar amb l'IMEB en les tasques de seguiment i supervisió de la beca i facilitar l'accés a materials i recursos necessaris per al correcte desenvolupament d'aquesta.
L'assignació de l'estudiant es realitzarà segons el que s'estableix en aquestes bases. L'entrevista a l'estudiant tan sols serà possible quan es doni la situació prevista a l'article 7, en cas contrari, l'entitat col·laboradora no podrà seleccionar l'estudiant. En cas que l'estudiant assignat es valori com a no apte per part de l'entitat col·laboradora, ho haurà de motivar per escrit a l'IMEB.
En el cas d'entitats col·laboradores privades i/o públiques, s'haurà d'abonar mensualment la quantitat de 210€ (en concepte d'ajut a l'estudi i subjecte a un 2 per cent de retenció de l'IRPF) a la persona becada assignada a la seva empresa, com a màxim la primera setmana del mes següent a la realització de la beca.
En tot cas, l'entitat col·laboradora haurà de complir la normativa aplicable en matèria de prevenció de riscos laborals, i de protecció de dades, i facilitar a l'estudiant idèntics mitjans de protecció que els requerits a qualsevol altre treballador.
Article 7. Criteris d'atorgament de les beques
7.1. Criteris generals
L'IMEB observarà els principis de publicitat, transparència, concurrència, objectivitat, igualtat i no discriminació.
El perfil del becari haurà d'adequar-se al lloc de pràctiques ofert, les seves pràctiques han d'estar directament relacionades amb el contingut acadèmic dels estudis que està cursant.
En cas de no trobar cap pràctica d'interès o entitat col·laboradora adequada al perfil, l'IMEB no pot assegurar que pugui concretar-se l'assignació de la beca.
7.2. Criteris específics
· Quan hi hagi més d'una candidatura per a la mateixa oferta de beca o quan el còmput global de les candidatures, bé optant a les ofertes indicades en el catàleg de l'IMEB o bé a entitats privades/públiques a proposta de la persona interessada, sigui superior a les beques convocades, s'han d'aplicar els següents criteris:
Tendran preferència aquelles persones que hagin obtingut la puntuació més alta. Aquesta puntuació s'obtindrà a partir de la suma del resultat de la nota mitjana, extreta de l'extracte acadèmic, i la suma addicional de 0,5 punts en cas de no haver obtingut amb anterioritat la condició de becari/ària accedint a aquesta des de qualsevol convocatòria de beques pràctiques de l'IMEB.
En cas d'empat, tendran preferència les persones que acreditin algun tipus de discapacitat. En cas de persistir l'empat, tendran preferència aquelles persones que no hagin realitzat anteriorment beques de formació pràctica a través de l'IMEB. En cas de persistir l'empat, es decidirà mitjançant una entrevista personal per part de l'entitat col·laboradora i/o Comissió de Selecció i Seguiment, en la qual es valorarà el currículum, l'actitud i les competències, i si persistís l'empat, es decidiria mitjançant sorteig realitzar per la Comissió de Selecció i Seguiment.
Per a l'aplicació d'aquests criteris s'establiran dues llistes:
Primera llista: la conformaran aquelles persones que compleixin tots els requisits en el moment de presentació de sol·licituds.
Segona llista: la conformaran aquelles persones que no compleixin amb els requisits establerts en el moment de presentació de sol·licituds i que ho acreditin en el termini indicat a l'article 8.
Les persones que compleixin els requisits de la segona llista, tendran accés a les beques sempre que, per qüestió pressupostària, puguin adjudicar-se. En tot cas, també seran d'aplicació els criteris establerts en aquest apartat.
Article 8. Termini i lloc de presentació de documentació
El termini per a la presentació de sol·licituds serà de l'1 al 28 d'abril de 2020 (ambdós inclosos).
Per aquelles persones que, en el moment de presentar la sol·licitud, no compleixin amb el requisit establert a l'article 3.1., hauran de complir amb aquest requisit i presentar la documentació acreditativa entre els dies 25 de maig i 10 de juny de 2020.
El lloc i horari de presentació (en les dates establertes) són:
o Registre electrònic (cada dia durant les 24 hores) o
o Registre General de l'IMEB (situat al c/ Julià Bujosa Sans, batle, 1 de Calvià, de 9 a 14 hores, de dilluns a divendres) o
o en qualsevol dels llocs establerts a l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.
Article 9. Informació requerida
Model d'instància (Annex I)
Acreditació bancària
En el cas d'estudiants de cicles formatius: document que acrediti les qualificacions del curs actual, centre educatiu, estudis matriculats, nom i llinatges de l'estudiant.
En el cas d'estudiants universitaris: document que acrediti nombre de crèdits totals aprovats, nombre de crèdits pendents de realitzar, la mitjana acadèmica de l'1 al 10, centre educatiu, estudis matriculats, nom i llinatges de l'estudiant.
Currículum actualitzat amb foto de carnet.
En cas que no s'autoritzi a l'IMEB a comprovar les dades de discapacitat, si correspon, un certificat d'acreditació de discapacitat.
En cas que no s'autoritzi a l'IMEB a comprovar les dades d'empadronament o d'IBI, un certificat d'empadronament que acrediti el veïnatge administratiu de la persona sol·licitant en el municipi de Calvià o acreditació de pagament de l'IBI de l'any 2019.
Qualsevol altre document que l'IMEB sol·liciti perquè ho considera necessari per verificar el compliment i l'efectivitat de les condicions de concessió de la beca.
Article 10.- Procediment de concessió
Les sol·licituds presentades seran valorades per la Comissió de Selecció i Seguiment, presidida per la gerència de l'IMEB o la persona en qui delegui. Formen també part d'aquesta comissió dos tècnics de l'IMEB o persones en qui deleguin.
Les sol·licituds presentades seran examinades per la Comissió de Selecció i Seguiment, que verificarà el compliment per part dels sol·licitants i de la totalitat dels requisits exigits en la convocatòria.
Si la sol·licitud no reunís els requisits indicats, la presidenta de l'IMEB requerirà a la persona interessada perquè en un termini de deu dies hàbils ho esmeni o aporti els documents preceptius, i li ha d'indicar que, si no ho fa així, es consideraria que desisteix de la seva sol·licitud i l'expedient s'arxivarà sense més tràmits.
El requeriment previst en el paràgraf anterior s'ha de fer a través de resolució, la publicació es realitzarà a través del mitjà www.calvia.com/imeb. Aquesta resolució ha d'incloure la relació dels sol·licitants que, inicialment, compleixen els requisits de la convocatòria, com també la relació de sol·licitants exclosos amb indicació del motiu.
Una vegada conclòs el termini, la Comissió de Selecció i Seguiment ha d'avaluar les sol·licituds presentades, així com les al·legacions i/o esmenes realitzades per les persones interessades.
Posteriorment, redactarà la proposta de resolució provisional ajustant-se als criteris de valoració indicats a l'article 7. Una vegada examinades les al·legacions presentades, l'òrgan instructor formularà una proposta de resolució definitiva. En tot cas, la publicació de les resolucions es realitzarà a través del mitjà www.calvia.com/imeb.
Article 11.- Funcions de la Comissió de Selecció i Seguiment
Seran funcions de la Comissió de Selecció i Seguiment:
L'anàlisi i estudi previ de les sol·licituds presentades.
La preselecció dels sol·licitants d'acord amb la documentació presentada i la confecció de la corresponent proposta a la presidenta.
La intermediació entre l'IMEB, la persona becada, l'entitat col·laboradora i les universitats o centres de formació.
La supervisió, coordinació i avaluació de les pràctiques.
Les funcions administratives i d'informació inherents a les pràctiques dels becaris/àries.
La supervisió per assegurar que els pagaments es facin efectius.
Qualsevol altra de naturalesa anàloga no prevista a aquestes bases.
Article 12.- Drets i deures de la persona beneficiària
A percebre l'ajut econòmic, en concepte d'ajut a l'estudi, corresponent a la beca de la forma establerta en la convocatòria. El citat ajut no tendrà en cap cas la naturalesa de salari.
A rebre, quan finalitzin les pràctiques, una certificació on en constin la durada i característiques de les pràctiques realitzades.
Hauran de respectar en tot moment l'organització de l'entitat col·laboradora, complir amb els horaris i realitzar les tasques que se'ls encomanin.
Hauran de mantenir el contacte amb els seus tutors en la forma en què aquests ho indiquin i guardar el degut secret professional durant la seva estada a l'entitat col·laboradora tant durant la realització de les pràctiques com una vegada finalitzades.
Haurà de comprometre's a la realització de les activitats establertes al seu programa de pràctiques, respectar les normes de seguretat en el treball i a fer un ús responsable del material i equipaments que l'entitat col·laboradora posa a la seva disposició.
Haurà de comunicar immediatament a l'IMEB i a la persona que tutoritzi la beca, de qualsevol incidència que afecti el normal desenvolupament de l'activitat per la qual rep la beca. I ha de mantenir en tot moment l'actitud i interès necessaris per al bon aprofitament d'aquesta.
En el cas de renúncia a la beca, ho haurà de comunicar al tutor designat, amb una antelació mínima de cinc dies a la data de la renúncia. De la mateixa manera haurà de notificar-ho, per escrit, a través del registre general d'entrada de l'IMEB.
Haurà d'assistir a les reunions i entrevistes a les quals se li convoqui des de l'IMEB.
Haurà de presentar mensualment registre d'assistència signat pel tutor/a.
Haurà de presentar valoració i avaluació de l'activitat.
Article 13. Causes d'anul·lació de la beca
En cas de comportament incorrecte o falta d'aprofitament d'algun/a becari/ària, la Comissió de Selecció i Seguiment pot proposar la no continuïtat de la beca. En tot cas, serà causa d'anul·lació de la beca:
La comprovació de la falta de veracitat o d'alguna altra irregularitat en les dades exposades pel becari en la seva sol·licitud.
L'incompliment per part de la persona becada d'alguna de les seves obligacions.
La renúncia de la persona beneficiària.
Article 14.- Crèdit pressupostari
Es convoquen un màxim de 60 beques, de les quals l'IMEB, en el cas d'entitats privades i/o públiques, aportarà un 50% de la quantia de la beca atorgada i els costos derivats de l'alta de la seguretat social. I en el cas de departaments/serveis municipals de Calvià, els organismes autònoms de l'Ajuntament de Calvià i entitats com Calvià 2000 i la Llar de Calvià, l'IMEB el 100% de quantia de beca atorgada i els costos derivats de l'alta en la seguretat social.
Per atendre les obligacions de contingut econòmic que es derivin de la concessió de beques objecte d'aquesta convocatòria, hi ha crèdit suficient a les partides del pressupost de l'IMEB corresponent a 2020.
Calvià, 11 de maç de 2020
La Presidenta del IMEB Olga Granados Expósito