Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE LLUCMAJOR

Núm. 3010
Resolució relativa al pressupost 2020

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

En data de 26 de febrer de 2020 l'Ajuntament en Ple va procedir a l'aprovació inicial del pressupost General de l'Ajuntament de Llucmajor així com la plantilla de personal i annexes que l'integren.

En data de 29 de febrer de 2020 es publica al Butlletí Oficial de les Illes Balears l'inici d'exposició al públic per poder-hi fer reclamacions d'acord amb el que disposen els articles 112 de la Llei 7/1985 i 169.1 del RD Legislatiu 2/2004 de 5 de març. El termini d'exposició al públic finalitza dia 20 de març.

El RD 463/2020, de 14 de març, pel qual es declara l'estat d'alarma per a la gestió de la situació de crisis sanitària ocasionada pel COVID-19, en la Disposició Addicional tercera disposa la suspensió del termini per a la tramitació dels procediments de les entitats del sector públic.

Vist el RD 465/2020, de 17 de març, pel qual es modifica el RD 463/2020, de 14 de març, pel qual es declara l'estat d'alarma per a la gestió de la situació de crisis sanitària ocasionada pel COVID-19 en el seu punt quatre modifica l'apartat quatre de l'esmentada Disposició Addicional tercera que queda regulada amb el següent contingut:

Sin perjuicio de lo dispuesto en los apartados anteriores, desde la entrada en vigor del presente real decreto, las entidades del sector público podrán acordar motivadamente la continuación de aquellos procedimientos administrativos que vengan referidos a situaciones estrechamente vinculadas a los hechos justificativos del estado de alarma, o que sean indispensables para la protección del interés general o para el funcionamiento básico de los servicios

Actualment l'Ajuntament de Llucmajor funciona amb pressupost prorrogat i això implica que no compta amb la dotació de programes i serveis que s'hagin de dur a terme en l'exercici 2020, entre ells els següents:

  • Lloguer terrenys ordenació estacionament
  • Treballs amb altres empreses d'ordenació
  • Treballs per altres empreses manteniment S'Arenal
  • Treballs altres empreses manteniment urbanitzacions
  • Contracte servei vigilància platges i socorrisme
  • Contracte servei neteja de platges / Tributs concessió platges
  • Treballs altres empreses mobilitat urbana.
  • Treballs altres empreses transport públic de viatgers.
  • Treballs altres empreses administració general- servei de premsa municipal
  • Treballs altres empreses administració general- portal de transparència.
  • Treballs tècnics serveis socials
  • Serveis assistència a domicili
  • Treballs altres empreses serveis socials
  • Treballs altres empreses turisme
  • Renting equip informàtic
  • Treballs tècnics informàtica.
  • Vestuari manteniment
  • Contracte servei recollida RSU
  • Contracte servei recollida selectiva contenidors
  • Contracte servei recollida selectiva contenidors-generadors singulars.
  • Despeses diverses parcs verds i àrees d'aportació
  • Contracte servei transport i gestió parcs verds i recollida voluminosos y poda
  • Gestió final de residus
  • Estudis i treballs tècnics prevenció laboral.
  • Servei de recaptació – multes
  • Contracte piscines Llucmajor i Arenal.

Per altra banda, l'estat d'alarma s'ha declarat per un període de 15 dies, però ja son moltes les veus que consideren que necessàriament s'haurà de prorrogar, amb la qual cosa aquest període excepcional de confinament i de suspensió de terminis administratius es, avui per avui, de durada incerta i és probable que es perllongui durant setmanes. Per tant, no poder comptar amb el pressupost de l'exercici 2020 aprovat i en vigor pot ocasionar dificultats a l'Ajuntament per poder prestar determinats serveis que són bàsics.

Atesa la situació d'excepcionalitat en que ens trobem, és imprescindible que el Pressupost de l'exercici de 2020 segueixi la tramitació per la seva aprovació definitiva en els terminis que estableix el Text Refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals, amb l'objectiu d'assegurar la protecció de l'interès general i de tots els ciutadans del municipi, així com el bon funcionament dels serveis municipals juntament amb la prestació dels serveis públics bàsics, tenint el crèdit adequat  i suficient per gestionar totes les necessitats derivades de la crisi del COVID -19.

D'acord amb el que disposa l'article 21.1, m) de la Llei 7/1985, s'atribueix al batle la facultat per adoptar personalment i baix la seva responsabilitat, en cas de catàstrofe o d'infortunis públics o greu risc dels mateixos, les mesures adequades donant compte immediata al Ple.

En data 20/03/2020, es va dictar Resolució 2020000946, en la que es va detectar un error de transcripció, que aquesta Resolució corregeix.

En conseqüència,

Resolc:

1.- Deixar sense efecte la Resolució 2020000946 de 20/03/2020 per un error de transcripció que s'hi va detectar.

2.- Determinar que el termini d'exposició al públic del Pressupost General de l'exercici 2020 de l'Ajuntament de Llucmajor, de la plantilla de personal i annexes que l'integren no quedi interromput, amb la finalitat que el Pressupost segueixi la tramitació que disposa el Text Refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals, i reprendre el còmput del termini d'exposició pública, que va quedar interromput pel Decret 463/2020, a partir de la data de publicació d'aquest acord atesa la possible necessitat d'habilitar crèdits  referits a situacions vinculades als fets justificatius de l'estat d'alarma.

3.- Donar compte al Ple de la present resolució.

4.- Publicar la present resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i en la seu electrònica de l'Ajuntament.

 

Llucmajor, 23 de març de 2020

El Batle

Eric Jareño Cifuentes