Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA D'EDUCACIÓ, UNIVERSITAT I RECERCA
Núm. 2980
Resolució del conseller d’Educació, Universitat i Recerca de 24 de febrer de 2020, condicionada a la certificació plena del British Council, per la qual s’autoritza la modificació de la configuració del centre docent estranger Escola Global, de Palma, mitjançant l’ampliació de dues unitats d’educació secundària obligatòria, equivalent als cursos de Year 10 i Year 11 del sistema educatiu britànic
Fets
1. La Resolució del conseller d'Educació i Universitat de 28 de juny de 2017 autoritzà la modificació de la configuració del centre privat estranger Escola Global, de Palma, mitjançant l'ampliació de dues unitats d'educació infantil i dues unitats d'educació secundària obligatòria. Com a conseqüència d'aquesta autorització, el centre va quedar configurat de la manera següent:
Pre-Nursery, educació infantil de primer cicle: 1 unitat, 18 places escolars.
Nursery, Reception i Year 1, educació infantil de segon cicle: 3 unitats, 75 places escolars.
Year 2 a Year 7, educació primària: 6 unitats, 150 places escolars.
Year 8 (11-12 anys) i Year 9 (12-13 anys), 1r cicle d'educació secundària obligatòria: 2 unitats i 60 places escolars.
2. En data 25 d'agost de 2017, (NRE L13E 49662/2017), el representant de la titularitat del centre privat estranger Escola Global (Escola Global-Saber és Futur, S.L.), presentà una sol·licitud de canvi de configuració amb l'ampliació de dues unitats de l'educació secundària obligatòria (equivalents al nivells de Year 10 i Year 11, del sistema educatiu britànic). Amb la sol·licitud va presentar els plànols i una certificació del British Council de 24 de maig de 2017, vàlida fins al 31 de març de 2019, per a 200 alumnes dels cursos Year 7 fins a Year 11, equivalents a 6è de primària i l'etapa de secundària obligatòria.
3. El 17 de gener de 2018, l'Institut Balear d'Infraestructures i Serveis Educatius (IBISEC) va emetre un informe desfavorable , ja que la documentació presentada no era suficient per acreditar que les instal·lacions del centre complien els requisits mínims establerts per la legislació espanyola vigent per a un centre docent estranger, en concret, l'article 6 de l'RD 806/1993.
4. En data 18 de juny de 2018, (NRE 13E39767/2018, de 18 de juny), el representant del centre presentà nova documentació per tal d'esmenar les deficiències que figuren en l'informe de 17 de gener de 2018.
5. En data 26 de juny de 2018, el cap del Departament de Planificació i Centres va requerir al centre que li presentàs la documentació relativa al pati del centre, ja que es va detectar que en la documentació presentada no feia referència a la ubicació del pati.
6. En data 29 de juny de 2018, el representant del centre presentà un contracte d'arrendament entre la Fundació Bit i Escola Global-Saber és Futur, SL, de la parcel·la destinada al pati del centre.
7. En data 14 d'agost de 2018, l'IBISEC va emetre un informe desfavorable de les instal·lacions del centre, ja que no es justificà el compliment de les condicions de seguretat en cas d'incendi, i de les condicions acústiques requerides per la legislació espanyola vigent per a un centre docent estranger.
8. Posteriorment, l'IBISEC va emetre fins a quatre informes més, en diferents dates. Des de la secció d'Autoritzacions es varen comunicar a la titularitat del centre perquè esmenassin les deficiències detectades.
9. En data 8 de juliol de 2019, l'IBISEC va emetre un informe favorable dels plànols presentats per a una configuració de 14 unitats i 350 places escolars, des de Pre-Nursery , fins a Year 11del sistema educatiu britànic.
10. En data 23 de agost de 2019, el nou representant del centre i administrador de la societat limitada Escola Global-Saber és Futur, SL, sol·licità la visita dels tècnics de l'IBISEC, per tal de comprovar que les obres executades s'han realitzat d'acord amb els plànols aprovats.
11. En data 16 d'octubre de 2019, i realitzada la visita al centre el dia 9 d'octubre de 2019, l'IBISEC va emetre un informe favorable i va comprovar que els espais es corresponien amb els darrers plànols sobre els quals s'havia informat en data 8 de juliol de 2019. També se li va requerir el certificat final de les obres realitzades al centre.
12. En data 10 d'octubre de 2019, el representant de la titularitat del centre presentà la certificació final de totes les instal·lacions, així com de les mesures correctores proposades al projecte i que li són d'aplicació, completament acabades i disposades a donar servei.
13. En data 11 de desembre de 2019, la Comissió de Valoració de la Qualificació del Professorat va concloure que, revisades i analitzades les titulacions del professorat que han d'impartir les àrees de català, castellà i ciències socials a l'educació secundària obligatòria, aquest té les titulacions adients exigides per la normativa vigent.
14. En data 24 de gener de 2020, el British Council va emetre una certificació de la visita realitzada al centre en data 10 de desembre de 2019, en què va proposar un pla d'acció per al centre docent estranger Escola Global, que el centre havia d'enviar el mes de gener als inspectors del NIS (NABSS Inspection Service, un dels cossos d'inspecció autoritzats pel govern britànic) per ser implantat i posteriorment avaluat en una propera visita el juny de 2020.
D'aquesta forma el centre podrà ser inscrit com a col·legi britànic per a impartir ensenyaments des de Nursery (de 3 a 4 anys ) fins a Year 11 (de 15 a 16 anys ) amb una capacitat de 450 alumnes.
15. En data 27 de gener de 2020, la cap del Departament de Planificació i Centres ha emès un informe favorable a la modificació de la configuració del centre amb l'ampliació de dues unitats d'educació secundària obligatòria, atès que s'han aplicat les mesures correctores proposades al projecte i han finalitzat les obres de millora de totes les instal·lacions. També informa favorablement de les titulacions del professorat i recorda que la certificació del British Council queda condicionada a l'avaluació per part dels inspectors del NABBS del pla d'acció que han presentat el gener del 2020.
16. En data 17 de febrer de 2020, el director general de Planificació, Ordenació i Centres proposa l'autorització de la modificació de la configuració del centre docent estranger Escola Global, de Palma, mitjançant l'ampliació de dues unitats d'educació secundària obligatòria, als cursos de Year 10 i Year 11, de forma condicionada a la certificació plena del British Council.
Fonaments de dret
1. La Llei orgànica 8/1985, de 3 de juliol, reguladora del dret a l'educació (BOE núm. 159, de 4 de juliol, i suplement en català núm. 7, del 1985).
2. La Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació (BOE núm. 106, de 4 de maig, i suplement en català núm. 11, de 16 de maig), segons la redacció fixada per la Llei orgànica 8/2013, de 9 de desembre, per a la millora de la qualitat educativa (BOE núm. 295, de 10 de desembre, i suplement en català de la mateixa data).
3. La Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 44, de 3 d'abril).
4. El Reial decret 806/1993, de 28 de maig, sobre règim de centres docents estrangers a Espanya (BOE núm. 149, de 23 de juny).
5. El Reial decret 131/2010, de 12 de febrer (BOE núm. 62, de 12 de març), pel qual es modifica el Reial decret 806/1993, de 28 de maig, de règim de centres docents estrangers a Espanya.
6. L'Estatut d'autonomia de les Illes Balears, aprovat per la Llei orgànica 1/2007, de 28 de febrer (BOE núm. 52, de 16 de març, i suplement en català núm. 9, de 16 de març), el qual estableix, en l'article 36.2, que, en matèria d'ensenyament, correspon a la Comunitat Autònoma de les Illes Balears la competència de desenvolupament legislatiu i d'execució de l'ensenyament en tota la seva extensió, nivells i graus, modalitats i especialitats.
7. El Decret 21/2019, de 2 d'agost, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 106, de 2 d'agost).
Per tot això, i d'acord amb la proposta formulada per la Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres en data 17 de febrer de 2020, dict la següent
Resolució
1. Autoritzar, amb efectes des de l'inici del curs escolar 2019-2020, de forma condicionada a la certificació plena del British Council, la modificació de la configuració del centre docent estranger Escola Global, de Palma, amb codi de centre 07015276, mitjançant l'ampliació de dues unitats d'educació secundària obligatòria.
2. Autoritzar que s'imparteixin al centre docent estranger Escola Global, de Palma, ensenyaments del sistema educatiu britànic per a alumnes estrangers i alumnes espanyols i que s'hi imparteixin els ensenyaments de llengua catalana i cultura de les Illes Balears i de llengua i cultura espanyoles.
3. Determinar que, com a conseqüència d'aquestes autoritzacions, el centre queda configurat de la manera següent:
Codi del centre: 07015276
Denominació genèrica: centre privat estranger
Denominació específica: Escola Global
Titular: Saber és Futur, SL
Domicili: ctra. de Valldemossa, km 7,4, Parc Bit, parcel·la 9c, Edifici Adduno
Localitat: Palma
Municipi: Palma
CP: 07121
Ensenyaments autoritzats: 14 unitats i 343 places escolars, repartides de la següent manera:
Educació infantil: 4 unitats i 93 places escolars:
Pre-Nursery, educació infantil de primer cicle: 1 unitat, 18 places escolars.
Nursery, Reception i Year 1, educació infantil de segon cicle: 3 unitats, 75 places escolars.
Educació primària: 6 unitats i 150 places escolars
Year 2 a Year 7: 6 unitats, 150 places escolars.
Educació secundària obligatòria: 4 unitats:
Year 8 (11-12 anys) i Year 9 (12-13 anys): 50 places escolars.
Year 10 (13-14 anys) i Year 11 (14-15 anys): 50 places escolars.
4. Fer avinent al centre esmentat que resta obligat a complir la legislació vigent i a sol·licitar la revisió oportuna de la seva configuració quan s'hagi de modificar qualsevol de les dades que figuren en aquesta Resolució.
5. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Interposició de recursos
Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el conseller d'Educació, Universitat i Recerca en el termini d'un mes comptador des de l'endemà del dia en què es publiqui en el BOIB, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
També s'hi pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la publicació en el BOIB, d'acord amb els articles 10 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
Palma, 24 de febrer de 2020
El conseller d'Educació, Universitat i Recerca
Martí X. March i Cerdà