Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA D'EDUCACIÓ, UNIVERSITAT I RECERCA

Núm. 2979
Resolució del conseller d’Educació,Universitat i Recerca de 25 de febrer de 2020 per la qual s’autoritza el canvi de denominació i la modificació de la configuració del centre docent estranger Collège Français, d’Eivissa, mitjançant l’ampliació d’una unitat més d’educació infantil, una unitat més d’educació primària, una unitat més d’educació secundària i dues unitats de batxillerat

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Fets

1. L'Ordre d'11 de maig de 1979 (BOE núm. 153, de 27 de juny), per la qual s'autoritzen centres estrangers a Espanya, autoritzà l'obertura i el funcionament de l'Escola d'Eivissa per impartir ensenyaments conforme al sistema educatiu francès a alumnes espanyols i estrangers, amb una configuració de 12 unitats i una capacitat de 150 places escolars.

2. L'Ordre ministerial de 29 de setembre de 1995 autoritzà el centre, de conformitat amb el Reial decret 806/1993, a impartir ensenyaments conforme al sistema educatiu francès a alumnes espanyols i estrangers, amb una configuració de 12 unitats i 240 places escolars. Finalment, l'Ordre de 5 de novembre de 1999 (BOE núm. 291, del 6 de desembre) va fer pública la relació de centres francesos a Espanya que havien obtingut la corresponent autorització. En aquesta Ordre la seva denominació és la de Collège Français. La seva configuració és de 12 unitats i 240 places escolars, des de Maternelle fins a Troisième, equivalents als cursos des de segon cicle d'educació infantil fins a tercer d'ESO.

3. En data 21 de novembre de 2018 (NRE L13E 64896/2018), la presidenta de l'Associació de Pares dels Alumnes de l'Escola Francesa d'Eivissa, Collège Français, presentà una sol·licitud de modificació de la configuració, amb quatre unitats més. Amb aquesta sol·licitud adjuntà els plànols del centre i la memòria justificativa del compliment de les condicions higièniques, acústiques, d'habitabilitat i de seguretat.

4. En data 7 de febrer de 2019 (NRE L13E 12348/2019, de 8 de febrer), la representant de l'Associació de Pares dels Alumnes de l'Escola Francesa d'Eivissa, Collège Français, presentà una nova sol·licitud per modificar l'anterior, mitjançant la qual demanà una unitat més d'educació primària. Així, la modificació de la configuració que tenia autoritzada inicialment era de cinc unitats més: una unitat més d'educació infantil, una unitat més d'educació primària, una unitat més d'educació secundària i dues unitats de batxillerat, i 345 places escolars.

5. En data 20 de febrer de 2019 (NRE L13E 116663/2019, de 20 de febrer ), la representant de l'Associació de Pares dels Alumnes del Collège Français, juntament amb el director del centre, presentà un projecte de justificació dels requisits tècnics necessaris per a les cinc unitats noves.

6. El 27 de febrer de 2019, l'Institut Balear d'Infraestructures i Serveis Educatius (IBISEC) va emetre un informe desfavorable, ja que la documentació presentada no era suficient per acreditar que les instal·lacions del centre complien els requisits mínims establerts per la legislació espanyola vigent per a un centre docent estranger, en concret, l'article 6 de l'RD 806/1993.

7. En data 6 de març de 2019 (NRE L13E 19541/2019 de 6 de març), la representant del centre presentà una comunicació de l'ambaixada de França a Espanya on especificava que la Comissió Interministerial d'Assumptes Exteriors i d'Educació es pronunciaria el mes de maig referent a la nova certificació de l'Escola Francesa d'Eivissa.

També adjuntà el certificat de seguretat estructural, la justificació d'accessibilitat del centre i el certificat d'habitabilitat.

8. En data 25 d'abril de 2019, l'IBISEC va emetre un informe desfavorable, atès que la documentació presentada continuava sense justificar les condicions de seguretat en cas d'incendi, les condicions d'habitabilitat i d'higiene i les condicions d'accessibilitat.

9. En data 29 de maig de 2019 (NRE 13E 36532/2019, de 29 de maig), la representant del centre presentà nova documentació per tal d'esmenar les deficiències que figuraven en l'informe de 25 d'abril de 2019.

10. En data 25 de juny de 2019 (NRE L13E44663/2019), la representant del centre presentà l'acreditació de l'ambaixada francesa, atès que el centre va ser inspeccionat en 2018, per l'AEFE ( Agència per a l'Ensenyament Francès a l'Estranger), agència encarregada pel Ministeri d'Assumptes Exteriors de França per a garantir la qualitat de les escoles que ensenyen el currículum francès fora de França.

Segons aquesta certificació, el centre reuneix els requisits per impartir els següents ensenyaments:

  • Maternelle (infantil; de 3 a 5 anys): 100 places escolars.

  • Primaire (primària; de 5 a 10 anys): 150 places escolars.

  • Collège (secundària; de 10 a 15 anys): 120 places escolars.

  • Lycée (batxillerat; de 15 a 18 anys): 90 places escolars.

Aquesta certificació també estima que el centre té capacitat per a 460 alumnes.

11. En data 23 d'agost de 2019, l'IBISEC va emetre un nou informe, condicionat a la presentació d'una nova justificació de les condicions de seguretat en cas d'incendi i de les condicions d'habitabilitat requerides per la legislació espanyola vigent per a un centre docent estranger.

12. En data 11 d'octubre de 2019 (NRE L13E64617/2019, d'11 d'octubre), la representant del centre presentà nova documentació per tal d'esmenar l'informe de 23 d'agost de 2019.

13. En data 24 de gener de 2020, el Servei d'Infraestructures de Centres Educatius, va emetre un informe favorable dels plànols presentats, per a una configuració de 17 unitats i 434 places escolars, repartides de la següent manera:

  • Maternelle (infantil; de 3 a 5 anys): 4 unitats i 100 places escolars.

  • Primaire (primària; de 5 a 10 anys): 6 unitats i 150 places escolars.

  • Collège (secundària; de 10 a 15 anys): 4 unitats i 105 places escolars.

  • Lycée (batxillerat; de 15 a 18 anys): 3 unitats i 79 places escolars.

14. En data 27 de gener de 2020, la cap del Departament de Planificació i Centres va emetre un informe favorable al canvi de denominació, ja que el centre s'autoritzarà per a impartir estudis de batxillerat i en el sistema educatiu francès aquests centres passen a denominar-se Lycée Français. També va informar favorablement de la modificació de la configuració, mitjançant l'ampliació d'una unitat més d'educació infantil, una unitat més d'educació primària, una unitat més d'educació secundària i dues unitats de batxillerat i feia especial menció a la capacitat del centre, ja que, encara que l'Agència per a l'Ensenyament Francès a l'Estranger li atorgui una capacitat per a 460 alumnes, la capacitat real que la normativa espanyola aplica, d'acord amb el Codi tècnic de l'edificació, és de 434 alumnes.

15. En data 22 d'octubre de 2018, el Departament d'Inspecció Educativa, va emetre un informe favorable referent a les titulacions del professorat que ha d'impartir les àrees de català, castellà i ciències socials a l'educació secundària obligatòria i a les unitats de nova implantació, i justificava que té les titulacions adients exigides per la normativa vigent.

Fonaments de dret

1. La Llei orgànica 8/1985, de 3 de juliol, reguladora del dret a l'educació (BOE núm. 159, de 4 de juliol, i suplement en català núm. 7, de 1985).

2. La Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació (BOE núm. 106, de 4 de maig, i suplement en català núm. 11, de 16 de maig), segons la redacció fixada per la Llei orgànica 8/2013, de 9 de desembre, per a la millora de la qualitat educativa (BOE núm. 295, de 10 de desembre, i suplement en català de la mateixa data).

3. La Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 44, de 3 d'abril).

4. El Reial decret 806/1993, de 28 de maig, sobre règim de centres docents estrangers a Espanya (BOE núm. 149, de 23 de juny).

5. El Reial decret 131/2010, de 12 de febrer (BOE núm. 62, de 12 de març), pel qual es modifica el Reial decret 806/1993, de 28 de maig, de règim de centres docents estrangers a Espanya.

6. L'Estatut d'autonomia de les Illes Balears, aprovat per la Llei orgànica 1/2007, de 28 de febrer (BOE núm. 52, de 16 de març, i suplement en català núm. 9, de 16 de març), el qual estableix, en l'article 36.2, que, en matèria d'ensenyament, correspon a la Comunitat Autònoma de les Illes Balears la competència de desenvolupament legislatiu i d'execució de l'ensenyament en tota la seva extensió, nivells i graus, modalitats i especialitats.

7. El Decret 21/2019, de 2 d'agost, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

Per tot això, i d'acord amb la proposta formulada per la Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres en data 24 de febrer de 2020, dict la següent

 

Resolució

1. Autoritzar el canvi de denominació del centre docent estranger Collège Français, que passa a denominar-se Lycée Français International d'Ibiza.

2. Autoritzar, amb efectes des de l'inici del curs escolar 2019-2020, la modificació de la configuració del centre docent estranger Lycée Français International d'Ibiza, amb codi de centre 07006408, amb l'ampliació d'una unitat més d'educació infantil, una unitat més d'educació primària, una unitat més d'educació secundària i dues unitats de batxillerat

3. Autoritzar que s'imparteixin al centre docent estranger Lycée Français International d'Ibiza ensenyaments del sistema educatiu francès per a alumnes estrangers i alumnes espanyols i que s'hi imparteixin els ensenyaments de llengua catalana i cultura de les Illes Balears i de llengua i cultura espanyoles.

4. Determinar que, com a conseqüència d'aquestes autoritzacions, el centre queda configurat de la manera següent:

Codi del centre: 07006408

Denominació genèrica: centre privat estranger

Denominació específica: Lycée Français International d'Ibiza

Titular: Asociación de Padres de Alumnos de la Escuela Francesa de Ibiza (APAEFI)

Domicili: Can Llambies, ctra. de Sant Josep, km. 2,3

Localitat: Sant Jordi de ses Salines

Municipi: Sant Josep de sa Talaia

CP: 07830

Eivissa

Ensenyaments autoritzats: 17 unitats i 434 places escolars, repartides de la següent manera:

  • Maternelle (infantil; de 3 a 5 anys): 4 unitats i 100 places escolars, equivalent a educació infantil de segon cicle.

  • Primaire (primària; de 5 a 10 anys): 6 unitats i 150 places escolars, equivalent als cursos de primer de primària fins a cinquè de primària (tenen 2 unitats a primer de primària).

  • Collège (secundària; de 10 a 15 anys): 4 unitats i 105 places escolars, equivalent als cursos de sisè de primària fins a tercer d'ESO.

  • Lycée (batxillerat; de 15 a 18 anys): 3 unitats i 79 places escolars, equivalent a quart de l'ESO i als dos cursos de batxillerat LOE-LOMCE.

5. Fer avinent al centre esmentat que resta obligat a complir la legislació vigent i a sol·licitar la revisió oportuna de la seva configuració quan s'hagi de modificar qualsevol de les dades que figuren en aquesta Resolució.

6. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el conseller d'Educació, Universitat i Recerca en el termini d'un mes comptador des de l'endemà del dia en què es publiqui en el BOIB, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També s'hi pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la publicació en el BOIB, d'acord amb els articles 10 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

Palma, 25 de febrer de 2020

El conseller d'Educació, Universitat i Recerca ​​​​​​​Martí X. March i Cerdà