Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA D'ADMINISTRACIONS PÚBLIQUES I MODERNITZACIÓ
Núm. 2972
Resolució de la consellera d’Administracions Públiques i Modernització, de dia 19 de març de 2020, mitjançant la qual es modifiquen les mesures organitzatives de caràcter general aprovades per l’Acord del Consell de Govern de dia 16 de març de 2020
Les secretaries generals d'algunes conselleries que, per la situació d'estat d'alarma, necessiten reforçar les seves plantilles, han sol·licitat la modificació de les mesures organitzatives contingudes en l'annex I de l'Acord del Consell de Govern de 16 de març de 2020 pel qual es concreten les mesures de caràcter organitzatiu i de prestació de serveis públics de l'Administració de la Comunitat Autònoma i del sector públic instrumental, en el marc d'allò que disposen el Reial decret 463/2020, de 14 de març, pel qual es declara l'estat d'alarma per a la gestió de la situació de crisi sanitària ocasionada per la COVID-19, i l'Acord del Consell de Govern de 13 de març de 2020 pel qual s'aprova el Pla de Mesures Excepcionals per Limitar la Propagació i el Contagi de la COVID-19, en el sentit que els treballadors dels ens del sector públic instrumental, i només en el supòsits en què es consideri necessari per a garantir la continuïtat dels serveis essencials, puguin prestar serveis de manera temporal en departaments o serveis de l'Administració autonòmica que necessitin reforçar la plantilla.
Consideracions jurídiques
El punt setè de l'Acord del Consell de Govern de 16 de març de 2020 pel qual es concreten les mesures de caràcter organitzatiu i de prestació de serveis públics de l'Administració de la Comunitat Autònoma i del sector públic instrumental, en el marc d'allò que disposen el Reial decret 463/2020, de 14 de març, pel qual es declara l'estat d'alarma per a la gestió de la situació de crisi sanitària ocasionada per la COVID-19, i l'Acord del Consell de Govern de 13 de març de 2020 pel qual s'aprova el Pla de Mesures Excepcionals per Limitar la Propagació i el Contagi de la COVID-19, preveu que les mesures que conté aquest Acord poden ser modificades en qualsevol moment, si les circumstàncies ho exigeixen, mitjançant Resolució de la consellera d'Administracions Públiques i Modernització.
Per tot això, dict la següent
Resolució
1. Modificar el punt 6) de l'Acord del Consell de Govern de 16 de març de 2020 pel qual es concreten les mesures de caràcter organitzatiu i de prestació de serveis públics de l'Administració de la Comunitat Autònoma i del sector públic instrumental, en el marc d'allò que disposen el Reial decret 463/2020, de 14 de març, pel qual es declara l'estat d'alarma per a la gestió de la situació de crisi sanitària ocasionada per la COVID-19, i l'Acord del Consell de Govern de 13 de març de 2020 pel qual s'aprova el Pla de Mesures Excepcionals per Limitar la Propagació i el Contagi de la COVID-19, el qual queda redactat de la manera següent:
6) El personal que no tengui atribuïdes funcions en remot i no resulti necessari per a la realització de tasques presencials en el lloc de feina, queda a disposició inicial de la conselleria respectiva per a l'encàrrec d'altres tasques o funcions que siguin essencials i, en darrera instància, es posarà a disposició de la Conselleria d'Administracions Públiques i Modernització per a l'eventual atribució de tasques de reforç dels serveis que ho requereixin, en atenció a la nova situació d'estat d'alarma, la qual cosa pot suposar la destinació immediata o en qualsevol moment, mitjançant atribució temporal de funcions, als departaments o serveis de l'Administració autonòmica o dels seus ens públics instrumentals que necessitin reforçar la plantilla (emergències; telèfons d'atenció: 061, 112; gestió d'ERTE, etc.)
Així mateix, la consellera competent en matèria de coordinació de la política de recursos humans del sector públic instrumental i del seu personal, per tal de garantir la continuïtat dels serveis essencials, pot adscriure a departaments o serveis de l'Administració autonòmica que necessitin reforçar la plantilla, de manera temporal i per a la realització de tasques de caràcter auxiliar, al personal dels ens del sector públic instrumental que sigui necessari.
D'aquestes atribucions temporals de funcions i de les adscripcions temporals s'informarà amb posterioritat als representants dels treballadors afectats.
2. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Interposició de recursos
Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició d'acord amb el que disposen els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, en el termini d'un mes, comptador des de l'endemà de la notificació o publicació d'aquest Acord.
També es pot interposar, directament, un recurs contenciós administratiu, d'acord amb el que estableixen l'article 45 i els següents de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, davant els jutjats contenciosos administratius, en el termini de dos mesos, comptadors des de l'endemà de la notificació o publicació de l'Acord, sens perjudici que es pugui interposar qualsevol altre recurs que es consideri oportú.
Palma, 19 de març de 2020
La consellera d' Administracions Públiques i Modernització Isabel Castro Fernández