Secció I. Disposicions generals
CONSELL INSULAR DE FORMENTERA
Núm. 2960
Decret de Presidència del Consell Insular de Formentera de data 17 de març de 2020, d’establiment de mesures d’organització de treball i dels serveis al Consell Insular de Formentera en relació a l’estat d’alarma per a la gestió de la situació de crisi sanitària ocasionada pel COVID-19
Es fa públic que la presidenta de Consell Insular de Formentera, en data 17 de març de 2020, va dictar, entre d'altres, el següent decret:
DECRET D'ORGANITZACIÓ DEL TREBALL I DELS SERVEIS DEL CONSELL INSULAR DE FORMENTERA
"(...)
Sobre organització del treball i dels serveis al Consell Insular de Formentera, com a conseqüència de l'estat d'alarma decretat perla crisi sanitària ocasionada pel COVID-19.
Atès el Reial decret 463/2020, de 14 de març, pel qual es declara l'estat d'alarma per a la gestió de la situació de crisi sanitària ocasionada pel COVID-19 (BOE núm. 67, de 14 de març de 2020), plenament prescriptiu.
Atès, així mateix, l'acord del Consell de Govern de les Illes Balears de 13 de març de 2020 pel qual s'aprova el Pla de Mesures Excepcionals per Limitar la Propagació i el Contagi del COVID-19 (BOIB núm. 33, de 13 de març de 2020).
Vistes les actuacions que aquest Consell Insular ha vengut efectuant des del començament d'aquesta crisi sanitària, en bé de Formentera i de tota la seua població, tal i com es va tractar en el si de la Junta de Portaveus del dia 11 de març de 2020.
Vist el Decret d'aquesta Presidència del dia d'ahir, 16 de març, sobre actuacions administratives i organitzatives del Consell Insular de Formentera, com a conseqüència de l'estat d'alarma decretat per la crisi sanitària ocasionada pel COVID-19 (pendent de publicació al BOIB), on al punt desè es diu literalment, el següent:
“DESÈ.- Habilitar, atesa la naturalesa singular i geogràfica de Formentera, la relació de la ciutadania amb el Consell Insular per mitjans electrònics, informàtics i telemàtics, com a regla general, i per al cas que aquestos quedassin inhabilitats o interromputs, fer servir també els mitjans telefònics i els de correu electrònic ordinari, amb vistes a evitar qualsevol tipus de desplaçaments al Consell Insular; la qual cosa, també s'estableix per als corporatius de la institució.
Pel que fa al personal de la corporació, i atès que una part important de la plantilla de personal viu a l'illa d'Eivissa, es dictarà un Decret específic, per tal d'implantar, com a regla general, i en la mesura de les possibilitats de cada servei, el sistema de teletreball, i per al cas que quedi inhabilitat o interromput el sistema, fer servir també els mitjans telefònics i els de correu electrònic, amb vistes a evitar, en la mesura de les possibilitats, desplaçaments”.
Vist que correspon ara dictar un Decret específic sobre l'organització del treball, per part del personal de la institució, així com sobre l'organització dels propis serveis que presta la institució, en tota la seua amplitud.
Aquesta Presidència, amb la plena conformitat del secretari habilitat nacional de la corporació, ex Reial decret 128/2018, de 16 de març, d'acord amb la normativa abans esmentada i, pel que fa al règim local, segons allò establert en l'article 21.1.m de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local, que permet a la Presidència adoptar mesures en cas de catàstrofe i calamitat pública (com és el cas, per tal de prevenir-les en matèria sanitària), tot això en relació a la legislació específica per a Formentera, com a municipi – illa / illa – municipi, segons l'Estatut d'autonomia de les Illes Balears, i per tal d'agilitar de manera efectiva i certa la gestió administrativa al si del Consell Insular, amb vistes a evitar la propagació del virus: i en concret organitzar el treball per part del personal de la institució, així com els serveis, tot això en relació a la normativa sobre personal al servei de les administracions públiques i organització dels serveis administratius en cas de necessitat davant una emergència sanitària com la que patim.
HE RESOLT:
PRIMER.- Considerar, atesa la situació d'estat d'alerta i per respectar el Real decret que així ho acorda, en el ben entès que no prohibeix que els treballadors i les treballadores continuïn accedint al seus llocs de feina però sí que indica que s'han de fer els desplaçaments mínims i que l'Administració ha de garantir la seguretat del seu personal, els caps i les caps d'àrea o responsables de departament hauran de:
1. Facilitar el teletreball o la realització de tasques a distància.
2. Garantir que es compleixen els serveis mínims.
3. Els llocs de feina que no impliquin un risc per a la treballadora o per al treballador i que són imprescindibles per a garantir la viabilitat del servei, s'han de continuar realitzant.
Considerar que caldrà donar la informació pertinent d'aplicació, per facilitar la conciliació:
1.- CONTROL HORARI:
Es flexibilitza la jornada laboral sense subjecció als límits previstos a la Resolució dictada per l'Administració General de l'Estat, de 28 de Febrer de 2019. Serà de 7.00 a 20.00h, de dilluns a diumenge i segons disponibilitat de cada centre de treball.
Es recomana que les treballadores i els treballadors continuïn enregistrant les entrades i sortides amb els mitjans que tenim al nostre abast.
PC: Aplicació d'escriptori en tots los PCS del Consell.
Call Center: 971667210
Email: centurion.formentera@sd-a.com
APP per iphone i android: Centurion Formentera
2.- TELETREBALL:
Com a Administració pública cal facilitar el teletreball sempre que sigui possible, conforme a la normativa balear que ho regula (Decret 36 /2013, de 28 de juny, pel qual es regula la modalitat de prestació de serveis mitjançant teletreball a l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, aplicable als consells insulars com a normativa supletòria als consells insulars, amb les degudes adaptacions), i la seua adaptació a Formentera.
Per això, els i les caps d'àrea o responsables de cada Àrea seran els encarregats de:
- Coordinar i supervisar la continuïtat de les funcions a distància.
- Tramitar un CAU als serveis informàtics per donar d'alta aquest servei.
- Comunicar al servei de personal els treballadors que s'acolliran a aquest permís.
En cas que el treballador pertanyi a una Àrea declarada de serveis mínims, tendran prioritat i s'haurà de justificar l'existència de càrregues familiars o ser considerades personal de risc.
3.- SERVEIS MÍNIMS:
- OAC
- Secretaria.
- Intervenció.
- Noves tecnologies
- Recaptació.
- Area de Recursos Humans
- Àrea de Benestar Social: treballadors socials, treballadores familiars, SAD (servei d'ajuda a domicili).
- Àrea de seguretat ciutadana): Bombers i Policia local.
- Enllumenat públic.
- Servei funerari i cementeri
- Brigada de neteja.
- Escorxador.
- Canera.
SEGON.- Considerar que es tracta d'una situació excepcional i d'extrema necessitat, per raons de salut pública. En els casos en què el treballador o la treballadora hagi de romandre a casa, no seran d'aplicació els permisos habituals de vacances, ni d'assumptes propis ni de compensació horària.
En els cas específic del personal les funcions del qual han quedat suspeses i no són susceptibles de teletreball, romandran a casa, però sempre a disposició del Consell Insular per si es necessiten els seus serveis.
TERCER.- Deixar palès que la direcció superior del personal i la direcció superior de l'organització dels serveis de la institució correspon a aquesta Presidència, inclosa la interpretació d'aquest Decret, en el ben entès que, atesa la situació extraordinària que vivim, serà necessari el suport de tots, la comprensió de tots i, si fos necessari, s'efectuaran els canvis que siguin precisos, com s'esdevindrà per tal d'implementar aquest nou sistema d'organització del personal i dels serveis de la corporació.
QUART.- Fer arribar aquest Decret a tots els corporatius i al conjunt del personal de la corporació, inclosos els representants dels treballadors (ja siga funcionari, ja siga personal laboral), tot essent executiu des de la seua signatura.
CINQUÈ.- Publicar d'immediat aquest Decret a la web del Consell Insular; DONAR DIFUSIO ALS MITJANS DE COMUNICACIÓ a través de Bans, (pel que fa a la qüestió dels serveis mínims), i ordenar de publicar-lo al BOIB, amb urgència extrema justificada pel Reial decret que declara l'estat d'alarma.
(...) "
El que es publica, per a general coneixement, i d'acord amb la normativa de funció pública.
Formentera, 19 de març de 2020
La presidenta
Alejandra Ferrer Kirschbaum