Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL INSULAR DE MENORCA

Núm. 2869
Decret de la presidència del Consell Insular de Menorca núm. 75/2020 de 15 de març, relatiu a l’organització temporal de funcions i serveis del Consell Insular de Menorca, els seus organismes autònoms i ens dependents

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

L'Organització Mundial de la Salut (OMS) el passat 11 de març de 2020 va elevar a pandèmia la situació d'emergència de salut pública ocasionada per la propagació del “Coronavirus” SARS-CoV-2 i la infecció causada pel COVID-19 i va animar a tots els països a prendre mesures adequades per preparar-se per afrontar-la.

El Govern de l'Estat espanyol ha aprovat el Reial Decret Llei 463/2020 de 14 de març (BOE núm. 67 de 14.3.2020), pel qual es declara l'estat d'alarma a tot l'estat espanyol, amb la finalitat d'afrontar la situació d'emergència sanitària provocada pel Coronavirus Covid-19. El Decret llei, que inicialment té una vigència de 15 dies naturals, recull un seguit de mesures extraordinàries d'efecte immediat, encaminades a protegir la salut i la seguretat dels ciutadans, contenir la progressió de la malaltia i reforçar el sistema de salut pública.

Al seu torn i amb caràcter previ, el Govern de les Illes Balears en data 13 de març de 2020, aprovà el Pla de Mesures Excepcionals per Limitar la Propagació i el Contagi del COVID-19 (BOIB núm.33 de 13.3.2020), que afecten tot el territori de les Illes Balears, part de les quals afecten directament algunes competències del Consell Insular. S'estableix específicament que aquestes mesures seran d'aplicació sens perjudici de les que dicti el Govern d'Espanya en relació amb les seves competències, precisant que, quan dins un àmbit territorial específic concorrin mesures obligatòries de diferents administracions amb competència concurrent en relació amb una activitat concreta, hi serà d'aplicació la mesura més restrictiva.

Correspon ara, que des del Consell Insular s'adoptin les mesures escaients, en el marc de les ja dictades per part de l'administració estatal i autonòmica.

Per tot això, d'acord amb l'article 9 de la Llei 8/2000 de 27 d'octubre, de consells insulars, què atribueix a la Presidència del Consell Insular de Menorca la direcció del Govern i l'administració insular i la direcció superior de tot el personal,

RESOLC:

PRIMER. Aprovar les mesures extraordinàries de contenció amb motiu de la situació de crisi sanitària ocasionada pel Covid-19, per a l'organització dels serveis i les funcions del Consell Insular de Menorca i tots els seus organismes autònoms i ens dependents, que es transcriuen més avall.

SEGON. Disposar la seva publicació al Butlletí Oficial de les Illes Balears, a la seu electrònica i al portal web del Consell Insular de Menorca. Així mateix disposar-ne la màxima difusió a tots els centres i serveis del Consell Insular, els seus organismes autònoms i ens dependents.

MESURES EXTRAORDINÀRIES DE CONTENCIÓ AMB MOTIU DE LA SITUACIÓ DE CRISI SANITÀRIA OCASIONADA PEL COVID-19. ORGANITZACIÓ DE SERVEIS I FUNCIONS DEL CONSELL INSULAR DE MENORCA, ELS SEUS ORGANISMES AUTÒNOMS I ENS DEPENDENTS.

1. Àmbit d'aplicació

Aquestes mesures són aplicables a tots els centres i serveis del Consell Insular de Menorca i tots els seus organismes autònoms i ens dependents, sense perjudici de mesures més concretes que puguin aplicar els departaments i ens dependents respecte dels seus centres i serveis propis.

Els consellers executius caps dels respectius departaments queden habilitats per a dictar les instruccions interpretatives internes o per disposar el que sigui necessari per a executar el que preveu aquest decret en cada un dels centres i serveis inclosos dins el seu àmbit material d'actuació. Així mateix, els presidents dels organismes autònoms i ens dependents estan facultats per a dictar les esmentades instruccions i directrius de caire intern. En el seu cas, les esmentades instruccions o directrius hauran de ser posteriorment ratificades o convalidades per l'òrgan competent.

 

2. Serveis que es consideren essencials

Als efectes del que preveu aquest Decret i de la resta de decrets que dicti la Presidència del Consell Insular de Menorca en el marc de les actuacions del Coronavirus COVID-19, respecte a la prestació de serveis i a les mesures que afecten el personal, es consideren serveis essencials:

- els serveis assistencials titularitat del Consell Insular de Menorca, ja estiguin gestionats directament per aquest o a través d'entitats vinculades o dependents o, de manera indirecta, per tercers.

- el servei de Prevenció, Extinció d'Incendis i Salvament

- el servei de les brigades d'incidències i emergències de Carreteres

3. Mesures extraordinàries sobre serveis i funcions del Consell Insular de Menorca i tots els seus organismes autònoms i ens dependents

3.1. Es suspenen totes les activitats i visites organitzades pels serveis del Consell Insular de Menorca i tots els seus organismes autònoms i ens depenents, durant el termini de vigència de l'estat d'alarma declarat pel govern espanyol.

3.2. Es resol el tancament, durant el mateix termini indicat al punt anterior, dels següents centres i serveis titularitat del Consell Insular de Menorca:

- Museu de Menorca

- Biblioteca i Arxiu de Maó

- Instal·lacions juvenils gestionades per l'Institut de la Joventut de Menorca:

Campament de Biniparratx; refugi de Torre de Son Ganxo; cases de colònies de Santa Eularieta, Sa Vinyeta i Es Torretó

- Arxiu d'Imatge i So

- Els béns patrimonials amb accés al públic gestionats per la Fundació Foment del Turisme de Menorca: Naveta des Tudons, Torre d'en Galmés, el poblat talaiòtic de Trepucó, Fort Marlborough, i Llatzeret.

- Les oficines d'Informació Turística gestionades per la Fundació Foment del Turisme de Menorca

- Els serveis de promoció d'autonomia per a persones en situació de dependència i per a les persones en situació de discapacitat

- Els serveis ocupacionals per a persones amb discapacitat.

- Els serveis d'atenció diürna de tots els col·lectius: persones grans, persones en situació de dependència i persones amb discapacitat.

- Club de persones majors titularitat del Consell Insular de Menorca.

- Escola Agrària de Sa Granja

3.3 Es suspenen, els següents serveis i activitats:

- Servei de Medicina Esportiva

- Els programes i activitats d'Integraesport, Ona, Moviments, Salut Jove, Som Talaiòtics i AlternaNits, així com la resta de programes i activitats adreçats a la ciutadania.

- Els cursos de formació del personal, formació professional i per a l'ocupació, tallers d'ocupació.

- Programes d'Itineraris Integrals d'inserció

- Els programes de formació, acompanyament i suport a les persones en situació-discapacitat, i els programes de suport als seus familiars o entorn afectiu.

- Formacions tècniques d'acolliments familiars i d'adopcions, es manté el suport telefònic i telemàtic als usuaris

- Els tallers grupals d'atenció a la drogodependència.

3.4. Limitacions en els serveis de caràcter residencial i habitatges tutelats: Aquestes mesures adopten d'acord amb les mesures establertes pel govern estatal i autonòmic, en conseqüència, quedaran modificades sense necessitat de disposició expressa en cas que aquestes es modifiquin per l'administració competent;

- S'estableix el control d'accés de totes les persones que entrin o surtin dels serveis residencials, que hauran d'indicar com a mínim el nom de la persona que accedeix al centre i, en el seu cas, la persona que visita.

- No es permet l'accés de persones amb febre o amb símptomes respiratoris aguts o que hagin viatjat a les zones de risc en els últims catorze dies.

- No es permet l'accés de menors als centres o habitatges tutelats de persones grans, en situació de dependència o discapacitats, atès que podrien ser portadors del virus i no manifestar-en la simptomatologia.

- Es restringeix el nombre de visites per resident a una persona, amb l'objecte de protegir els residents de possibles contagis.

- S'anul·len les activitats grupals.

- No es faran nous ingressos als centres residencials de persones grans, en situació de dependència o discapacitats

3.5 Limitacions a altres serveis insulars;

- L'Oficina de l'Institut de Joventut de Menorca, únicament mantindrà l'atenció al públic via atenció telefònica i telemàtica.

- L'Oficina d'Habitatge, únicament mantindrà el servei d'atenció telefònica i telemàtica.

- Els Centres a Maó i Ciutadella del Servei Insular d'Acollida d'Animals, només es permetrà l'accés de manera limitada a persones voluntàries.

4. Proves selectives o procediments de provisió.

L'òrgan convocant de cada procés selectiu o procediment de provisió de llocs de treball que estigui actualment en marxa haurà de postposar, pel temps imprescindible, la celebració de proves selectives durant la vigència d'aquest decret, especialment aquelles de concurrència massiva, garantint en tot cas la continuïtat dels processos. S'exceptuen aquells que estiguin relacionats amb les mesures adoptades per a la contenció del COVID-19.

5. Suspensió dels terminis administratius.

De conformitat amb el que estableix la disposició addicional tercera del Reial Decret Llei 463/2020 de 14 de març, por el que se declara el estado de alarma para la situación de crisis sanitaria ocasionada por el COVID-19 (BOE núm. 67 de 14.3.2020), queden suspesos els termes i s'interrompen els terminis de tramitació dels procediments tramitats pel Consell Insular de Menorca, els seus organismes públics i resta d'entitats vinculades i dependents. El còmput dels terminis tornarà a començar en el moment en que perdi vigència el Reial decret llei 463/2020 de 14 de març i en el seu cas totes les seves pròrrogues.

No obstant l'anterior, i sempre de conformitat amb la norma esmentada, l'òrgan competent podrà acordar, mitjançant resolució motivada, les mesures d'ordenació i instrucció estrictament necessàries per a evitar perjudicis greus en els drets i interessos de l'interessat en el procediment sempre que aquest manifesti la seva conformitat amb que no es suspengui el termini.

6. Vigència d'aquestes mesures

Aquestes mesures es faran efectives a partir del 16 de març de 2020 i seran vigents mentre segueixi vigent la declaració de l'Estat d'alarma declarada pel govern espanyol i seran d'aplicació sense perjudici de les que aprovin el govern estatal i autonòmic en l'àmbit de les respectives competències.

 

Maó, 15 de març de 2020

Per delegació de la presidenta, La secretària Rosa Salord Olèo (Decret 427/2019, d'11 de juliol) ​​​​​​​(BOIB núm. 97 de 16-7-2019)