Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA D'ADMINISTRACIONS PÚBLIQUES I MODERNITZACIÓ
Núm. 2933
Resolució de la consellera d’Administracions Públiques i Modernització de 17 de març de 2020 per la qual se modifica l’annex 3 de l’Acord del Consell de Govern de 16 de març de 2020 pel qual es concreten les mesures de caràcter organitzatiu i de prestació de serveis públics de l’Administració de la Comunitat Autònoma i del sector públic instrumental, en el marc del que disposen el Reial decret 463/2020, de 14 de març, pel qual es declara l’estat d’alarma per a la gestió de la situació de crisi sanitària ocasionada per la COVID-19, i l’Acord del Consell de Govern de 13 de març de 2020 pel qual s’aprova el Pla de Mesures Excepcionals per Limitar la Propagació i el Contagi de la COVID-19
Fets
1. El Butlletí Oficial de les Illes Balears núm. 35, de 16 de març de 2020, publicà l'Acord del Consell de Govern de 16 de març de 2020 pel qual es concreten les mesures de caràcter organitzatiu i de prestació de serveis públics de l'Administració de la Comunitat Autònoma i del sector públic instrumental, en el marc del que disposen el Reial decret 463/2020, de 14 de març, pel qual es declara l'estat d'alarma per a la gestió de la situació de crisi sanitària ocasionada per la COVID-19, i l'Acord del Consell de Govern de 13 de març de 2020 pel qual s'aprova el Pla de Mesures Excepcionals per Limitar la Propagació i el Contagi de la COVID-19.
2. Aquest Acord aprova mesures organitzatives de caràcter general, com també mesures d'organització específiques de l'Administració general i dels ens del sector públic instrumental autonòmic. No obstant això, s'ha detectat que entre la relació d'aquests darrers no figura l'Ens Públic de Radiotelevisió de les Illes Balears (EPRTVIB), cosa que implica la necessitat de modificar l'Acord esmentat.
3. L'apartat setè de l'Acord de 16 de març de 2020 esmentat disposa que les mesures que conté poden ser modificades en qualsevol moment, si les circumstàncies ho exigeixen, mitjançant una resolució de la consellera d'Administracions Públiques i Modernització.
Fonaments de dret
1. El Reial decret 463/2020, de 14 de març, pel qual es declara l'estat d'alarma per a la gestió de la situació de crisi sanitària ocasionada per la COVID-19.
2. La Llei 15/2010, de 22 de desembre, de l'Ens Públic de la Radiotelevisió de les Illes Balears.
3. El Decret 21/2019, de 2 d'agost, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
Per tot això, dict la següent
Resolució
1. Modificar l'annex 3 de l'Acord del Consell de Govern de 16 de març de 2020 pel qual es concreten les mesures de caràcter organitzatiu i de prestació de serveis públics de l'Administració de la Comunitat Autònoma i del sector públic instrumental, en el marc del que disposen el Reial decret 463/2020, de 14 de març, pel qual es declara l'estat d'alarma per a la gestió de la situació de crisi sanitària ocasionada per la COVID-19, i l'Acord del Consell de Govern de 13 de març de 2020 pel qual s'aprova el Pla de Mesures Excepcionals per Limitar la Propagació i el Contagi de la COVID-19; en el sentit d'afegir un nou apartat, l'apartat 30, amb el contingut següent:
30) ENS PÚBLIC DE RADIOTELEVISIÓ DE LES ILLES BALEARS (EPRTVIB)
L'EPRTVIB, com a prestador del servei públic de radiotelevisió de les Illes Balears, realitza un servei essencial per a la població de les Illes Balears, molt especialment en les actuals circumstàncies derivades de la crisi sanitària ocasionada pel COVID-19, en les quals s'ha de garantir a la ciutadania de la nostra comunitat l'accés a una informació rigorosa, completa, veraç i objectiva del fets noticiables de la nostra comunitat, a l'hora de donar cobertura informativa de l'activitat i comunicacions de les institucions públiques, així com continguts d'entreteniment. Per a poder prestar aquest servei és necessari:
Plantilla personal propi de l'EPRTVIB: s'estableixen torns de feina rotatoris per garantir la presència com a mínim de dos treballadors o treballadores per departament a les àrees de direcció general, gestió i publicitat-màrqueting, i la resta realitzaran teletreball.
A l'àrea tècnica i d'explotació de televisió, s'han establert dos grups de treball per torns, alternant de forma rotatòria, el treball presencial amb el teletreball, i un tercer grup, compost per tres treballadors, que han de desenvolupar la seva tasca de forma presencial.
A les àrees d'informatius, televisió, transmèdia i delegacions, s'han establert torns de treball presencials reduïts, per tal que el personal dels diferents torns no comparteixi espais, combinat amb teletreball.
A Radio, degut a què les distintes àrees només disposen d'un treballadoro treballadora, es requereix el servei presencial, que es pot combinar amb teletreball, quan resulti possible.
Serveis externs d'operació tècnica de les infraestructures de televisió i de ràdio: l'empresa contractista ha de prestar els serveis amb el personal presencial mínim necessari per a garantir l'emissió de la programació i la continuïtat dels distints canals d'IB3.
Servei extern de producció de notícies i informatius: l'empresa contractista ha de prestar el servei amb el personal presencial mínim necessari per a garantir l'emissió en directe dels programes informatius, especials i avanços informatius, butlletins horaris i retransmissions en directe.
Servei extern d'explotació d'estudis i exteriors: l'empresa contractista ha de prestar el servei amb el personal presencial mínim necessari per a garantir l'emissió de la programació realitzada en estudis i exteriors.
Servei extern de suport: sistemes, manteniment i tècnics d'estudi, l'empresa contractista ha de prestar el servei presencial amb el personal mínim necessari per a garantir l'emissió de la programació i la continuïtat dels distints canals d'IB3.
2. Disposar que aquesta Resolució desplegui els seus efectes des de la data de publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Palma, 17 de març de 2020
La consellera d'Administracions Públiques i Modernització
Isabel Castro Fernández