Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE PALMA

Núm. 2926
Àrea Model de Ciutat, Habitatge Digne i Sostenibilitat - Creació d’una ponència tècnica d’Urbanisme

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

La regidora de l'Àrea de Model de Ciutat, Habitatge Digne i Sostenibilitat, mitjançant decret número 2020/04176 de 10 de març de 2020, ha resolt la seva publicació, que conté el text literal següent:

“Des del 2017 la Gerència d'Urbanisme està impulsant un conjunt d'actuacions organitzatives,  orientades cap a la homogeneïtzació, agilització i gestió eficient dels procediments relacionats amb els instruments d'intervenció que habiliten als ciutadans per a l'execució d'obres i exercici d'activitats, amb l'objectiu de millora continua en la prestació dels serveis urbanístics bàsics de la seva competència.

En l'avanç d'implementació de dites actuacions ja es diagnostica com a una de les problemàtiques a resoldre, l'existència de diferències interpretatives dels tècnics municipals de la gerència per a l'aplicació de la normativa urbanística del PGOU de Palma, així com d'altres instruments de Planejament, i resta de normativa d'aplicació amb incidència en l'àmbit urbanístic. Aquestes disparitats de criteri tècnic es posen de manifest en funció de la unitat administrativa que intervé o del tipus de servei que es presta – informació als ciutadans/tramitació de sol·licituds de llicències urbanístiques-.

D'altra banda, des de la gerència es troba necessari per a l'aplicació del mecanisme previst a l'article 8 del PGOU –Interpretació del PGOU-, canalitzar de forma unificada les interpretacions d'aquell instrument que susciten dubtes raonables i elevar-les al Ple de la corporació per a la seva decisió.

Pels motius exposats, es proposa com a un dels pilars fonamentals del model de gestió que es vol impulsar la creació d'una ponència tècnica d'urbanisme, com a mecanisme de coordinació administrativa “ad intra” orientat a la unificació de criteris tècnics que garanteixi la definició d'un marc de seguretat jurídica i coherència administrativa”ad extra”.

De conformitat amb els articles 4 i 6 de la llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les Bases del Règim Local, que reconeixen a l'administració municipal la potestat d'autoorganització i la seva actuació conforme els principis, entre d'altres, d'eficàcia i coordinació, l'article 74 del Reglament orgànic del govern i de l'administració de l'Ajuntament de Palma (BOIB 127, d'11 de setembre de 2004) i els articles 2.1.f) i apartat VIII.1.b del decret de batlia número 201913026 de 29 de juny de 2019, d'organització dels Serveis Administratius de l'Ajuntament de Palma (BOIB 94, d'11 de juliol de 2019), la funcionaria qui subscriu proposa que es dicti la següent 

 

RESOLUCIÓ

Primer.- La creació d'una ponència tècnica d'urbanisme amb la naturalesa d'òrgan intern, consultiu i de caràcter tècnic amb el doble objectiu de:

  • Millorar la coordinació administrativa de tots els departaments, serveis i unitats de la gerència d'Urbanisme que intervenen en l'aplicació de la normativa del PGOU i altres instruments de planejament, així com, en la interpretació de qualsevol altra normativa amb incidència urbanística que resulti d'aplicació als procediments per a l'execució d'actuacions urbanístiques, a l'objecte d'unificar criteris d'actuació administrativa establint pautes de funcionament organitzatiu.
  • Definir un marc de seguretat jurídica i coherència administrativa.

Segon.- La ponència tècnica estarà integrada pels empleats públics de la gerència d'Urbanisme següents:

  • Presidència

- El gerent, director general o personal funcionari en qui delegui.

  • Vocals

- Cap de departament d'Obres i Qualitat de l'Edificació o funcionari/a en qui delegui

- Cap de Servei de Centre Històric o funcionari/a en qui delegui

- Cap de departament de Planejament i Gestió Urbanística o funcionari/a en qui delegui

- Cap de Servei d'Informació i Atenció Urbanística o funcionari/a en qui delegui

- Cap de departament d'Activitats o funcionari/a en qui delegui

- Cap de disciplina, Protecció de l'Edificació i ITE o funcionari/a  en qui delegui

- Cap de departament d'Habitatge o funcionari/a  en qui delegui

- Coordinadora de l'oficina del Pla General (cap de servei d'habitatge) o funcionari/a en qui delegui

- Cap de departament de la gerència o funcionari/a en qui delegui

  • Secretari/a

- La directora administrativa o funcionari/a que designi la presidència.

En funció de la naturalesa i complexitat dels temes a tractar, es podrà requerir per la Presidència la presencia de qualsevol altre tècnic/a municipal, funcionari/a d'altra administració o tècnic/a extern amb el qual existeixi una relació contractual d'assessorament tècnic amb l'Ajuntament de Palma.

Tercer.- La ponència tècnica seguirà les normes de funcionament següents:

1.- Actuarà d'ofici a sol·licitud presentada per a qualsevol vocal al secretari de la ponència en relació a l'aclariment de criteris a seguir tant en l'aplicació de la normativa del PGOU, com d'altra normativa urbanística, així com, en el desenvolupament de funcions pròpies dels llocs de treball dels funcionaris al seu càrrec, sempre que es tracti d'un dubte tècnic o jurídic de certa entitat que no pugui ser resolt dintre del seu departament.

2.- El vocal que plantegi el dubte o sol·liciti el criteri interpretatiu a la ponència, haurà d'aportar el corresponent informe tècnic/jurídic en el que manifesti la seva posició, amb la finalitat de servir de base d'estudi als membres de la ponència.

3.- Rebuda la sol·licitud, analitzat el seu contingut i l'entitat de les qüestions plantejades es procedirà pel Secretari a convocar la sessió de la ponència tècnica prèvia remissió dels assumptes a tractar i ordre del dia.

4.- Les sessions de la ponència s'iniciaran amb la lectura de l'ordre del dia, donant lloc posteriorment a l'anàlisi tècnic i debat dels assumptes a tractar. Es podrà designar a un o varis membres de la mateixa com a ponent/s, els quals elaboraran informe comprensiu dels criteris a adoptar en aplicació de la normativa. L'informe del ponent una vegada sigui assumit serà subscrit per tots els membres que integren la ponència i elevat amb caràcter de dictamen de la ponència tècnica per a la seva adopció per l'òrgan municipal corresponent -instrucció regidoria/acord de ple-.

5.- Els dictàmens elaborats per la ponència tècnica, depenent dels seus efectes, tindran el format següent:

a. Dictamen relatiu a pautes o criteris d'actuació administrativa amb efectes “ad intra”:

Adoptaran la forma d'Instrucció del/la regidor/a de l'àrea amb competències urbanístiques o instrucció del gerent d'urbanisme i  aniran dirigides al personal adscrit als òrgans administratius – departaments i serveis- que integren la gerència d'Urbanisme, per la qual cosa es publicarà a la intranet municipal i serà d'obligat compliment per aquells funcionaris de conformitat amb l'article 14.2 del Reglament Orgànic de Govern i de l'Administració de l'Ajuntament de Palma (BOIB 127, d'11 de setembre de 2004) i l'article 6 de la llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.

A més, als supòsits que s'estimi convenient i als únics efectes informatius, aquestes instruccions podran ser objecte de publicació al web corporatiu i/o al BOIB.

b. Dictamen relatiu a criteris d'interpretació i aplicació de la normativa del PGOU amb efectes “ad extra” al que fa referència l'article 8.6 del PGOU:

S'elevarà una proposta d'acord per a la seva aprovació pel Ple de la Corporació, amb el següent format: “CIRCULAR NÚMERO XX DEL PLE DE L'AJUNTAMENT DE PALMA, EN RELACIÓ A CRITERIS D'INTERPRETACIÓ I APLICACIÓ DE LA NORMATIVA DEL PGOU”, que a més de la seva publicació al web corporatiu i intranet es publicarà al BOIB als efectes del general coneixement i interposició dels recursos procedents.

Quart.- La ponència tècnica està integrada per funcionaris que ocupen de forma temporal o definitiva els llocs de treballs que s'indiquen al l'apartat SEGON els quals es tracta de llocs dotats i adscrits a la gerència d'Urbanisme, motiu pel qual, la seva creació no suposa cap despesa econòmica afegida.

A criteri de la presidència de la ponència es podrà ajustar la composició prevista, quan s'ocupin llocs de treball amb funcions específiques assignades que pel seu compliment aconsellin la incorporació a la ponència tècnica.

 

Cinquè.- Publicar la present resolució al BOIB pel general coneixement, de conformitat a l'establert a l'article  14.2 del Reglament Orgànic de Govern i de l'Administració de l'Ajuntament de Palma.”

La present resolució es publica al B.O.I.B pel general coneixement.

  

Palma, 13 de març de 2020

La regidora de l'Àrea Model de Ciutat,  Habitatge Digne i Sostenibilitat

Neus Truyol Caimari