Secció V. Anuncis
Subsecció segona. Altres anuncis oficials
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
FONS DE GARANTIA AGRÀRIA I PESQUERA DE LES ILLES BALEARS (FOGAIBA)
Núm. 2918
Notificació de Resolució de concessió als beneficiaris de la ajuda, R6 de data 2 de març de 2020, a l'empara de la Resolució del president del Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears (FOGAIBA) , per la qual es convoquen, per els anys 2015 a 2019, subvencions per a inversions en la transformació i comercialització de productes agrícoles
L'apartat 9.3. de la Resolució del president del Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears (FOGAIBA) de 13 de novembre de 2015, per la qual es convoquen subvencions per a la Transformació i comercialització de productes agrícoles, per als anys 2015-2019, especifica que la resolució expressa es notificarà a les persones interessades mitjançant la seva publicació al Butlletí Oficial de les Illes Balears d'acord amb els termes que preveu l'article 45.2 de la llei 39/2015, de l'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
L'expedient ha estat tramitat pel Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears (FOGAIBA) en compliment del que disposa l'article 43 de la llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
El vicepresident en matèria agrària del FOGAIBA, en data 2 de març de 2020, va signar la següent resolució:
“RESOLUCIÓ DE CONCESSIÓ
Programa de Desenvolupament Rural de les Illes Balears 2014-2020
Mesura: 4.2 Inversions en transformació, comercialització i/o desenvolupament de productes agrícoles
Convocatòria: ITC2018_2 Grup: ITC 2018_2-R6
Antecedents
1. Resolució del president del Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears (FOGAIBA) per la qual es convoquen, per als anys 2015 a 2019, subvencions per a inversions en la transformació i la comercialització de productes agrícoles.
2. De conformitat amb l'apartat sisè de l'esmentada Resolució, el termini de presentació de sol·licituds va acabar el di a 31/12/2018 , i varen tenir entrada en el Registre del Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears un total de 20 sol·licituds d'ajuda.
3. Els òrgans gestors del Servei d'Ajudes al Desenvolupament Rural han dut a terme el control administratiu de les sol·licituds i de la documentació aportada d'acord amb les normes reguladores d'aquesta ajuda.
4. Els interessats assenyalats a l' Annex I adjunt han presentat, dins el termini establert i en la forma escaient, tota la documentació necessària prevista a la convocatòria, i s'ha comprovat que compleixen amb els requisits exigits per poder ser beneficiaris d'aquesta ajuda.
5. Una vegada avaluades les sol·licituds d'ajuda pels òrgans gestors, i d'acord amb els criteris d'elegibilitat de la convocatòria, als beneficiaris els correspon una ajuda màxima detallada a l' Annex I , després d'aplicar la deducció d'inversions i/o actuacions que no són elegibles per aquesta línia d'ajudes descrita a l' Annex II.
6. Tenint en compte que el crèdit existent cobreix la totalitat de les peticions d'aquesta convocatòria no hi ha cap impediment per resoldre aquests expedients sense afectar el que disposa els apartats setè i vuitè de la convocatòria.
7. En data 7 de febrer de 2020 el Servei d'Ajudes al Desenvolupament Rural ha emès informe favorable i proposta provisional de concessió d'ajuda als beneficiaris relacionats a l' Annex I.
8. En data 10 de febrer de 2020 es notifica, mitjançant publicació a la pàgina web http://www.caib.es , l'esmentada proposta provisional als interessats, concedint-los un termini de 10 dies per presentar les al·legacions escaients.
9. A dia d'avui, i una vegada finalitzat el termini, els interessats relacionats a l'Annex I no han presentat al·legacions.
Fonaments de dret
1. Resolució del president del Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears (FOGAIBA) per la qual es convoquen, per als anys 2015 a 2019, subvencions per a inversions en la transformació i la comercialització de productes agrícoles.
2. Reglament (UE) núm. 1305/2013 del Parlament Europeu i del Consell, de 17 de desembre de 2013, relatiu a l'ajuda al desenvolupament rural a través del Fons Europeu Agrícola de Desenvolupament Rural (FEADER) i pel qual es deroga el Reglament (CE) núm. 1698/2005 del Consell.
3. Reglament (UE) núm. 1306/2013 del Parlament Europeu i del Consell, de 17 de desembre de 2013, sobre el finançament, gestió i seguiment de la Política Agrícola Comú, pel qual es deroguen els Reglaments (CE) núm. 352/78, (CE) núm. 165/94, (CE) núm. 2799/98, (CE) núm. 814/2000, (CE) núm. 1290/2005 i (CE) núm. 485/2008 del Consell.
4. Reglament delegat (UE) núm. 640/2014 de la Comissió, d'11 de març de 2014, pel qual es completa el Reglament (UE) núm. 1306/2013 del Parlament Europeu i del Consell, pel que fa al sistema integrat de gestió i control i a les condicions sobre la denegació o retirada dels pagaments i sobre les sancions administratives aplicables als pagaments directes, a l'ajuda al desenvolupament rural i a la condicionalitat.
5. Reglament d'execució (UE) núm. 808/2014 de la Comissió, de 17 de juliol de 2014, pel qual s'estableixen disposicions d'aplicació del Reglament (UE) núm. 1305/2013 del Parlament Europeu i del Consell, relatiu a l'ajuda al desenvolupament rural a través del Fons Europeu Agrícola de Desenvolupament Rural (FEADER).
6. Reglament d'execució (UE) núm. 809/2014 de la Comissió, de 17 de juliol de 2014, pel qual s'estableixen disposicions d'aplicació del Regl ament (UE) núm. 1306/2013 del Parlament Europeu i del Consell, pel que fa al sistema integrat de gestió i control, les mesures de desenvolupament rural i la condicionalitat.
7. Reial decret 1075/2014, de 19 de desembre, sobre l'aplicació a partir del 2015 dels pagaments directes a l'agricultura i a la ramaderia i altres règims d'ajuda, així com sobre la gestió i control dels pagaments directes i dels pagaments al desenvolupament rural.
8. Reial decret 1078/2014, de 19 de desembre, pel qual s'estableixen les normes de condicionalitat que han de complir els beneficiaris que rebin pagaments directes o determinades primes anuals de desenvolupament rural, o pagaments en virtut dels programes de suport a la reestructuració i reconversió o de suport a la collita en verd, de la vinya.
9. Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
10. Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
11. Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions.
12. Programa de Desenvolupament Rural de les Illes Balears 2014-2020.
13. Ordre del conseller d'Agricultura, Medi Ambient i Territori de 19 de febrer de 2015, per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió de subvencions en el marc del Programa de Desenvolupament Rural de les Illes Balears 2014-2020.
14. Llei 12/2014, de 16 de desembre, agrària de les Illes Balears.
15. Decret 65/2007, de 25 de maig, de constitució, organització i funcionament de l'Organisme Pagador de les despeses del Fons Europeu Agrícola de Garantia (FEAGA) i del Fons Europeu Agrícola de Desenvolupament Rural (FEADER), a la comunitat autònoma de les Illes Balears BOIB núm. 082 de 2007; en virtut de l'Ordre de la consellera d'Agricultura i pesca de 23 de desembre de 2005, per la qual es disposa l'assumpció de l'execució de la política de millora i foment dels sectors agrari i pesquer per part del Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears, estableix a l'article 1 que el FOGAIBA assumeix l'execució de la política de la Conselleria d'Agricultura i Pesca referent a l'aplicació de les mesures de foment i millora dels sectors agrari i pesquer, a partir de l'1 de gener de 2006.
16. Llei 39/2015, de 1 d'octubre del procediment administratiu comú de les Administracions Públiques.
Per tot això, dict la següent
Resolució
1. Concedir l'ajuda sol·licitada als beneficiaris pels imports i amb els terminis detallats a l' Annex I , que són un total d' 1 expedient i que comença amb AGAMA MANACOR 249 SLU i acaba amb AGAMA MANACOR 249 SLU , que suma un import total de 1.133.463,63 euros, relativa a la línia d'ajuda “ Transformació i comercialització de productes agrícoles 2015-2019 ”, deduient les inversions/actuacions no elegibles especificades a l'Annex II.
2. Autoritzar i disposar la despesa assenyalada a cada un dels beneficiaris amb càrrec als pressuposts i percentatges de cofinançament detallats a l' Annex I.
3. Determinar que, d'acord amb el que estableix la convocatòria de referència, les obligacions dels beneficiaris seran les indicades a l' Annex III .
4. Notificar la resolució a cada un dels beneficiaris de l' Annex I.
Interposició de recursos
Contra aquesta resolució –que no exhaureix la via administrativa- es pot interposar recurs d'alçada davant el conseller de Medi Ambient, Agricultura i Pesca, en el termini d'un mes, comptador des de l'endemà de la notificació de la resolució, d'acord amb l'article 58.4 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la comunitat autònoma de les Illes Balears, i els articles 121 i 122, de la Llei 39/2015 del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.
Palma, 2 de març de 2020
El vicepresident en matèria agrària del FOGAIBA |
Gabriel Torrens Llabrés” |
ANNEX I RELACIÓ DE BENEFICIARIS AMB DRET A LA CONCESSIÓ DE L'AJUDA (ITC)
Sol·licitant |
NIF |
Núm. exp. |
Inversió elegible |
TOTAL |
% Aj. |
Import concedit |
Cofinançament |
Termini execució |
Anualitat |
|||||
MAQUINÀRIA |
BÉNS IMMOBLES |
INTANGIBLES |
HONORARIS |
CAIB (32.9%) |
FEADER (53.0%) |
AGE (Fega) (14.1%) |
||||||||
AGAMA MANACOR 249 SLU |
B66937616 |
ITC2018_2/020 |
1.414.029,21 |
1.208.183,84 |
36.953,51 |
174.492,50 |
2.833.659,07 |
40.0 |
1.133.463,63 |
372.909,53 |
600.735,72 |
159.818,37 |
12 mesos |
2020 |
|
TOTALS |
1.133.463,63 |
372.909,53 |
600.735,72 |
159.818,37 |
|
ANNEX II DETALL D'INVERSIONS/ACTUACIONS NO ELEGIBLES PER BENEFICIARI (ITC)
Sol·licitant |
NIF |
Núm. exp. |
Import inversions / actuacións NO ELEGIBLES |
Motiu |
AGAMA MANACOR 249 SLU |
B66937616 |
ITC2018_2/020 |
12.680,00 € |
La impermeabilització amb pintura epoxi d'un dipòsit existent es considera una reparació d'un equip existent i per tant no és elegible |
65.504,69 € |
El manteniment d'un intercanviador de plaques existent i el condicionament de una desnatadora existent es consideren reparacions d'equips existents i per tant no són elegibles. |
|||
59.957,84 |
La reparació de l'aïllament d'un tanc de nata es considera una reparació d'un equip existent i per tant no és elegible |
|||
9.286,73 |
El condicionament d'un tanc existent es considera una reparació d'un equip existent i per tant no és elegible |
|||
105.882,40 |
El pressupost “opcional zona 5” consisteix en la instal•lació d'una desnatadora de segona mà. Aquesta actuació no és elegible |
|||
612.017,29 |
S'han comparat els tres pressupostos zona per zona, i per atendre a la normativa de moderació de costos, s'han triat els més econòmics de cada zona, tenint en compte els no elegibles |
|||
87.343,83 |
A l'epígraf de Intangibles s'han inclòs l'Impost de Construccions i la Llicència d'Activitats, despeses no contemplades a la normativa i per tant no són elegibles |
|||
995.609,94 |
Tenint en compte que el projecte està adreçat a la transformació de llet produïda a l'Illa de Mallorca, i que la producció ha minvat en els darrers anys, es considera que les capacitats futures de producció estan sobre dimensionades i per tot això, cal ajustar els imports de la inversió amb un coeficient reductor del 26% |
ANNEX III: OBLIGACIONS DEL BENEFICIARI
Adoptar les mesures necessàries per proporcionar informació al públic i donar-ne publicitat.
Realitzar i justificar les inversions o activitats auxiliades en el termini establert a la concessió de l'ajuda
Aportar els justificants necessaris per a la comprovació de les dades incloses a la sol·licitud, així com facilitar tota la documentació complementària requerida per tal d'acreditar els requisits exigits.
Complir els requisits de compromís establerts a la normativa vigent i facilitar i acceptar, si escau, la realització de controls administratius i inspeccions sobre el terreny que l'autoritat competent consideri necessaris, per verificar que es compleixen les condicions reglamentàries per a la concessió de l'ajuda.
Retornar les quantitats indegudament rebudes per aquestes ajudes, si així ho sol·licita l'autoritat competent, incrementades en el seu cas per l'interès legal aplicable.
Disposar de tots els permisos necessaris per a desenvolupar l'activitat.
Realitzar, pagar i justificar les inversions o activitats auxiliades en el termini establert a la concessió de l'ajuda.
Facilitar la realització de controls, tant administratius com sobre el terreny, que l'autoritat consideri necessaris per verificar que es compleixen les condicions reglamentàries per a la concessió de les ajudes.
Justificar les despeses relacionades amb les actuacions realitzades.
Mantenir les inversions realitzades durant almenys cinc anys comptadors des de la data de pagament de l'ajuda.
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA”
Palma, 5 de març de 2020
El Director Gerent del FOGAIBA Mateu Morro Marcé