Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció I. Disposicions generals

CONSELL INSULAR DE MALLORCA

PLE, COMISSIÓ DE GOVERN, CONSELL EXECUTIU I PRESIDÈNCIA

Núm. 2861
Decret de la presidenta del Consell de Mallorca, de data 13 de març de 2020, sobre mesures preventives, de protecció i organitzatives d’aplicació al personal del Consell de Mallorca , l´IMAS i la resta dels seus organismes autònoms i ens depenents amb motiu del coronavirus COVID-19

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Aquesta Presidència, avui, ha resolt:

«Fonaments

Seguint les instruccions i recomanacions del Ministeri de Sanitat i de la Conselleria de Salut del Govern de les Illes Balears i atesa la situació d'alerta associada per la transmissió del coronavirus, s'adopten mesures específiques en els centres de treball del Consell de Mallorca, de l´IMAS i la resta dels seus organismes autònoms i ens dependents, per tal de garantir el funcionament regular dels serveis públics i preservar la salut del personal del Consell de Mallorca.

Per tot això, d'acord amb l'article 9 de la Llei 8/2000 de Consells Insulars que atribueix a la Presidència del Consell de Mallorca “dirigir el Govern i l'administració insular” i “Exercir la direcció superior de tot el personal”, dict el següent Decret:

1. Àmbit d'aplicació

Aquestes mesures són aplicables al personal al servei del Consell de Mallorca, IMAS i la resta d'organismes autònoms i ens dependents,  sens  perjudici  de  les  instruccions  específiques  que  puguin dictar en relació amb col·lectius determinats.

2. Mesures preventives i recomanacions sanitàries de caràcter general

S'observaran les recomanacions i mesures adoptades pel Ministeri de Sanitat i per la Conselleria de Salut del Govern de les Illes Balears per evitar el contagi i la propagació de la malaltia en totes les actuacions que s'hagin de realitzar.

El personal que sospiti tenir el COVID-19 ho haurà de comunicar a les autoritats competents, al seu superior immediat i al secretari tècnic a fi de salvaguardar, a més de la seva pròpia salut, la de la resta del personal.

3. Mesures específiques

3.1 Atenció al públic

En els serveis d'atenció al públic es prioritzarà l'atenció telefònica i telemàtica. En els serveis d'atenció al públic presencials s'aplicaran les mesures preventives següents:

a) Respectar la distància mínima d'un metre entre el treballador i el públic.

b) Rentar-se les mans tan sovint com sigui possible.

c) En cas de tossir, cobrir-se la boca o el nas amb el colze flexionat o utilitzant un mocador d'un sol ús.

Les secretaries tècniques han de prendre mesures per evitar l'exposició al públic del personal inclòs dins dels grups considerats vulnerables per part del Ministeri de Sanitat: majors de 60 anys, hipertensió arterial, diabetis, malalties cardiovasculars, malalties pulmonars cròniques, càncer, immunodeficiències o embaràs.

3.2 Formació

Es  suspenen  els  cursos,  jornades,  congressos,  seminaris  i  altres  activitats  de formació  de  caràcter  presencial.

Com  alternativa  a  la  formació  presencial,  es  valorarà  la  possibilitat  de  realitzar  aquesta utilitzant l'ús de les tecnologies digitals (formació en línia).

 

​​​​​​​3.3 Reunions i presentacions

S'evitaran les reunions de treball de caràcter presencial, especialment aquelles que impliquin desplaçament del personal. Les reunions es realitzaran amb les eines i solucions digitals corporatives sempre que sigui possible.

Es suspendran els  actes  i  presentacions,  organitzats  pels Departaments i la resta d' organismes  autònoms i ens dependents.

Es suspendran aquelles reunions presencials convocades que no es considerin imprescindibles per a la prestació del servei públic.

3.4 Viatges

Es suspenen els viatges de treball, llevat d'aquells que siguin estrictament indispensables per a garantir la correcta prestació dels serveis públics.

3.5 Garantia de continuïtat dels serveis essencials o estratègics

Els serveis de caràcter essencial o estratègic s'hauran de prestar, independentment d'aquesta situació excepcional.

Per aquests serveis,  es  podran  habilitar  mesures de  reorganització  interna que garanteixin la seva continuïtat:  mobilitat, règim  de  torns,  horaris especials i altres modalitats de prestació de serveis.

Les mesures de l'apartat 3.7 seran d'aplicació en el cas de que es doni compliment als serveis mínims que es puguin establir per la continuïtat d'aquests serveis.

En cas d'haver de substituir personal d'aquests serveis, es podran realitzar les contractacions de forma directa.

3.6 Mesures en cas de suspensió d'activitats

En cas de que s'hagin de suspendre les activitats de forma parcial o total en algun centre de treball, les secretaries tècniques podran d'adoptar les mesures següents:

a) Prestació de serveis en el propi centre de treball tot i que romangui tancat al públic en general

b) Reubicació del personal adscrit als centres en els quals s'han suspès l'activitat a altres unitats del Departament i en cas de necessitat a altres Departaments del Consell de Mallorca, organismes autònoms i ens depenents.

c)  Establiment d'altres modalitats de prestació dels serveis de conformitat amb una resolució de la secretaria tècnica o òrgan equivalent

3.7 Mesures davant el tancament de centres educatius, centres d'atenció social o similar naturalesa

Al personal  que  tinguin persones  a càrrec  i  es  vegin  afectats pel tancament de centres educatius, centres d'atenció social o de similar naturalesa podran acollir-se a les següents mesures:

a) Establir una flexibilització horària addicional de caràcter temporal durant l'horari d'obertura del centre de treball, respectant el treball a torns programat i garantint, sempre que es pugui, el funcionament del servei en la forma que s'acordi amb la secretaria tècnica de cada departament o òrgan equivalent.

En el supòsit que ambdós progenitors o responsables de la persona sotmesa a cura tenguin la condició de personal al servei de l'Administració del Consell de Mallorca, als seus organismes autònoms i ens depenents, no podran gaudir d'aquesta mesura simultàniament durant les mateixes hores.

b) Per aquell personal amb circumstàncies excepcionals, com puguin ser famílies monoparentals o situacions de similar naturalesa, en cas de ser possible, s'adaptaran mecanismes de  prestació  de  serveis  en el seu domicili.

El personal que es vulgui acollir a les mesures abans esmentades haurà de presentar al secretari tècnic corresponent una sol·licitud amb una declaració responsable del compliment dels requisits establerts

 

​​​​​​​4. Vigència

Aquest Decret entra en vigor el mateix dia de la seva signatura i tindrà una vigència inicial revisable de 15 dies. »

​​​​​​​

Palma, 13 de març de 2020

La presidenta Catalina Cladera Crespí

 

 

​​​​​​​

 

​​​​​​​Model de declaració responsable

 

D________________________________________________________, major d'edat, amb DNI/NIF núm. ________________________   i amb domicili a ___________________.

DECLARO que compleix amb els requisits per optar a la mesura  ______(indicar a ó b) establerta en el punt 3.7  de Decret de la Presidenta del Consell de Mallorca, de data 13 de març de 2020, sobre mesures preventives, de protecció i organitzatives d'aplicació al personal del Consell de Mallorca als seus organismes autònoms i ens dependents amb motiu del coronavirus covid-19.

 

Declaració que efectuo a tots els efectes legals, conscient de les responsabilitats d'ordre civil i penal que això emporta.

 

I, perquè consti, signo la present declaració a Palma, ________________