Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció I. Disposicions generals

CONSELL INSULAR DE MALLORCA

PLE, COMISSIÓ DE GOVERN, CONSELL EXECUTIU I PRESIDÈNCIA

Núm. 2916
Decret de la presidenta del Consell de Mallorca, de data de 16 de març de 2020, pel qual s’estableixen mesures que amplien, intensifiquen i concreten les establertes en els decrets de la presidenta, de 13 de març de 2020, en el marc del que estableix el Reial decret 463/2020, de 14 de març, pel qual es declara l’estat d’alarma per a la gestió de la situació de crisi sanitària ocasionada pel COVID-19

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Aquesta Presidència, avui, ha decretat:

“El canvi de context generat per l'aprovació del Reial Decret 463/2020, de 14 de març, pel qual es declara l'estat d'alarma  per a la gestió de la situació de crisi sanitària ocasionada pel COVID-19 (BOE núm.67 de 14 de març de 2020), determina la necessitat d'ampliar, intensificar i concretar les mesures que es varen establir en els decrets de la presidenta del Consell de Mallorca, de data 13 de març de 2020.

Aquesta declaració requereix una revisió de les mesures inicialment aprovades pels Decrets de 13 de març de 2020, amb la finalitat de conjugar, d'una banda, la continuïtat en la prestació dels serveis públics, amb especial atenció als serveis de naturalesa essencial, i d'altra, la garantia de la salut i la seguretat del personal que acompleix aquests serveis.  

Per tot això, a l'empara de les competències que m'atorga  l'article 9 de la Llei 8/2000, de 27 d'octubre, de consells insulars,  dicto el següent:

Decret

1. Aquest Decret  té per objecte establir les mesures específiques per ampliar, intensificar i concretar les mesures preventives, de protecció i organitzatives que estableixen els decrets de la presidenta del Consell de Mallorca, de data 13 de març de 2020, sobre mesures preventives, de protecció i organitzatives d'aplicació al personal del Consell de Mallorca, l´IMAS i la resta dels seus organismes autònoms i ens depenents amb motiu del coronavirus COVID-19, i d'organització dels serveis i funcions del Consell de Mallorca i dels seus organismes autònoms per fer front a les mesures de contenció per la situació creada pel coronavirus COVID-19 (BOIB núm.33 de 13 de març de 2020).

2. Aquest Decret  és aplicable al personal que presta serveis en els departaments del Consell de Mallorca, organismes autònoms i ens públics vinculats o depenents, així com als titulars dels òrgans directius, alts càrrecs i assimilats.

3. Les mesures adoptades en els decret de la presidenta del Consell de Mallorca, de data 13 de març de 2020, sobre mesures preventives, de protecció i organitzatives d'aplicació al personal del Consell de Mallorca , l´IMAS i la resta dels seus organismes autònoms i ens depenents amb motiu del coronavirus COVID-19, i d'organització dels serveis i funcions del Consell de Mallorca i dels seus organismes autònoms per fer front a les mesures de contenció per la situació creada pel coronavirus COVID-19 (BOIB núm.33 de 13 de març de 2020), continuen vigents en tot allò que no s'oposin al que estableix aquest Decret.

4. Les mesures que estableix aquest Decret es poden adaptar en qualsevol moment, a mesura que les circumstàncies així ho exigeixin, per ordre de la presidenta mitjançant resolució del conseller executiu d'Hisenda i Funció Pública o òrgan competent en cada àmbit.

5. Aquest Decret comença a vigir a partir de la publicació en el BOIB i mentre sigui vigent l'estat d'alarma decretat pel Govern de l'Estat.

6. Mesures de caràcter general

6.1. El personal  és responsable de garantir la continuïtat dels serveis que presta, bé sigui exercint les funcions de manera habitual, o bé acollint-se a alguna de les modalitats presencials o en el domicili que permet aquest Decret.

6.2. Els titulars dels òrgans directius i resta d'alts càrrecs que no puguin romandre en el lloc de feina, han de garantir que es mantengui la direcció del seu àmbit d'actuació, designant-ne un suplent o responsable.

6.3. El personal que tengui persones a càrrec i es vegi afectat pel tancament de centres educatius, centres d'atenció social o de similar naturalesa i que es vulgui acollir a les mesures de flexibilitat horària establertes al punt 3.7 a) del Decret de la presidenta, ho pot fer notificant  per correu electrònic una declaració responsable del compliment dels requisits establerts (model 1) al seu superior jeràrquic o a la secretaria tècnica del seu departament. S'entén per horari flexible el comprés entre les 7:00 i les 20:00 hores.

Cas de resultar necessari en atenció a les necessitats del servei, la secretaria tècnica establirà el règim i la rotació de torns entre el personal,  i la distribució dels horaris de matí  i horabaixa de cada unitat administrativa, i n'informarà el personal afectat.

6.4. El personal en qui concorrin circumstàncies excepcionals, com puguin ser famílies monoparentals o situacions de similar naturalesa, que no puguin ser ateses acollint-se a les mesures de flexibilitat establertes en el punt anterior, podrà optar per romandre a casa i no acudir al lloc de feina, mitjançant la notificació, per correu electrònic, d'una declaració responsable (model 2). En aquest casos, la secretaria tècnica adoptarà totes les mesures possibles per garantir la prestació de serveis des del  seu domicili, de conformitat amb allò que estableix el punt 3.7. b) del Decret de la presidenta esmentat.

6.5. El personal que estigui inclòs dins dels grups considerats treballadors sensibles o especialment vulnerables per part del Ministeri de Sanitat per patir malalties pulmonars cròniques, càncer, immunodeficiències, embaràs, o d'altres,  podran romandre a casa i no acudir al lloc de feina, i ha d'informar de la seva situació mitjançant una declaració responsable (model 3) que ha d'enviar per correu electrònic al seu superior jeràrquic o a la secretaria tècnica del seu departament. Si és possible se li adaptaran mecanismes de prestació de serveis en el seu domicili o es cercaran les alternatives que siguin possibles per realitzar les seves tasques.

6.6. El personal que sospiti tenir el COVID-19, no ha d'acudir al seu lloc de treball i ho haurà de comunicar a les autoritats competents, al seu superior immediat i al secretari tècnic a fi de salvaguardar, a més de la seva pròpia salut, la de la resta del personal.

6.7. El personal afectat per les mesures anteriors que no pugui prestar serveis en el domicili per la naturalesa de les funcions que exerceix o per altres circumstàncies, quedarà a disposició de cada secretaria tècnica, que li podrà encomanar tasques o activitats diferents, incloent el reforç dels serveis que ho precisin.

7. Mesures específiques pel personal dels serveis declarats essencials o estratègics

7.1. La concessió de qualsevol mesura de flexibilitat  o conciliació establerta en aquest Decret  resta supeditada a que es garanteixi l'adequada prestació dels serveis essencials o estratègics.

7.2. A aquests efectes, el personal que vulgui acollir-se a alguna de les mesures de flexibilitat o de treball a domicili regulades en els punts 6.2 i 6.3, ho ha de sol·licitar a la secretaria tècnica que resoldrà expressament, estimant o desestimant la sol·licitud, atenent a la prioritat de les necessitats de prestació dels serveis públics essencials.

7.3. El personal inclòs dins els col·lectius considerats pel Ministeri de de Sanitat treballadors sensibles o especialment vulnerables, ha de sol·licitar un informe mèdic acreditatiu de la compatibilitat o no de la seva condició o patologia amb la prestació dels serveis essencials.

Aquests informes s'han d'expedir per part del Servei de Prevenció de l'IMAS o per part dels metges integrants del Servei de Medicina Esportiva de la Direcció Insular d'Esports, que s'adscriuen funcionalment a la Secció de Prevenció de la Direcció insular de Funció Pública. 

 8. Òrgans competents

8.1. Les secretaries tècniques o òrgans assimilats són els òrgans competents per adoptar les mesures per garantir el compliment del que disposa aquest Decret. A aquests efectes, poden adoptar les resolucions següents:

a) Establir la reordenació d'horaris i torns de feina entre el personal

b) Establir els mecanismes que siguin possibles per permetre modalitats de prestació de serveis en el domicili

c) Resoldre les preferències entre el personal que vulgui accedir a les mesures de flexibilitat horària i prestació de treballs en el domicili, si n'és el cas.

d) Acordar la mobilitat del personal entre les distintes unitats, incloent l'encomana temporal de funcions a d'altres departaments

8.2. Els secretaris tècnics proposaran, juntament amb els caps de cada unitat administrativa, quin personal ha de prestar necessàriament serveis presencials, en el supòsit que la situació extraordinària generada per l'evolució de l'alerta sanitària així ho exigeixi.  Aquesta proposta de serveis mínims presencials, s'elevarà al conseller executiu d'Hisenda i Pressuposts, per la seva aprovació mitjançant resolució. 8.3. L'acreditació del  compliment dels horaris i torns acordats, quan no sigui possible fer servir el sistema automatitzat de control habitual,  es durà a terme per cada secretaria tècnica mitjançant sistemes de control interns.

8.4. El conseller executiu d'Hisenda i Funció pública és l'òrgan competent per acordar les mesures establertes a l'apartat anterior, quan afectin a més d'un departament, a proposta de les secretaries tècniques afectades.

8.5. La presidenta és l'òrgan competent per acordar les mesures que impliquin la redistribució de personal entre el Consell i la resta d'organismes autònoms i ens depenents.

 

9. Ampliació dels serveis essencials

Es modifica el punt 2 del Decret d'organització dels serveis i funcions del Consell de Mallorca i dels seus organismes autònoms per fer front a les mesures de contenció per la situació creada pel coronavirus COVID-19, de 13 de març de 2020, de manera que la relació del serveis que es consideren essencials són els següents:

a) Els serveis assistencials que presten l'Institut Mallorquí d'Afers Socials i la Direcció Insular d'Igualtat i Diversitat.

b) El servei de Bombers

c) El servei de Brigades d'incidències i emergències de Carreteres

d) Serveis de seguretat

e) Serveis de neteja

f) Serveis d'informàtica i telecomunicacions

g) Serveis de prevenció”

   

Palma, 16 de març de 202

                                  La presidenta                                                                                              N'he pres nota,

                           Catalina Cladera Crespí                                                                                   El secretari General                                                                                                                                                     Jeroni M. Mas Rigo

 

 

   

MODEL 1 DECLARACIÓ RESPONSABLE

D.______________________________________________________________________, major d'edat, amb DNI/NIF núm. ________________________   i amb domicili a ___________________.

DECLARO

1. Que prest serveis a ____________________________________________  (indicau servei/departament )

2. Que compleix amb els requisits per optar a les mesures de flexibilitat horària establertes al punt 3.7.a) del Decret de la Presidenta del Consell de Mallorca, de data 13 de març de 2020, sobre mesures preventives, de protecció i organitzatives d'aplicació al personal del Consell de Mallorca als seus organismes autònoms i ens dependents amb motiu del coronavirus COVID-19, per la circumstància següent:

(   ) a. Tenir a càrrec menors de 14 anys.

(   ) b. Tenir a càrrec persones amb discapacitat o dependència.

Declaració que efectuo a tots els efectes legals, conscient de les responsabilitats d'ordre civil i penal que això emporta.

I, perquè consti, signo la present declaració a Palma, ________________ 

 

 

MODEL 2 DECLARACIÓ RESPONSABLE

D________________________________________________________, major d'edat, amb DNI/NIF núm. ________________________   i amb domicili a ___________________,

DECLARO:

1. Que prest serveis a ____________________________________________  (indicau servei/departament )

2. Que compleix amb els requisits establertes al punt 3.7.b) del Decret de la Presidenta del Consell de Mallorca, de data 13 de març de 2020, sobre mesures preventives, de protecció i organitzatives d'aplicació al personal del Consell de Mallorca als seus organismes autònoms i ens dependents amb motiu del coronavirus COVID-19, per la circumstància següent: ________________________________________________________________

(Indicau la circumstància excepcional que no pot ser atesa acollint-se a mesures de flexibilitat)

Declaració que efectuo a tots els efectes legals, conscient de les responsabilitats d'ordre civil i penal que això comporta.

I, perquè consti, signo la present declaració a Palma, ________________

 

 

MODEL 3 DECLARACIÓ RESPONSABLE

D________________________________________________________, major d'edat, amb DNI/NIF núm. ________________________   i amb domicili a ___________________,

DECLARO:

1. Que prest serveis a ____________________________________________  (indicau servei/departament )

2. Que estic inclòs/a dins dels grups considerats treballadors sensibles o especialment vulnerables per part del Ministeri de Sanitat, pel fet de __________________(indicau circumstància o patologia com malalties cardiovasculars, malalties pulmonars cròniques, càncer, immunodeficiències, embaràs o altres).

Declaració que efectuo a tots els efectes legals, conscient de les responsabilitats d'ordre civil i penal que això comporta.

I, perquè consti, signo la present declaració a Palma, ________________